ads

Jumaat, 22 Mac 2013

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


AZUAR.NET: DEMAM KOPITIAM <b>DI KOTA BHARU</b>

Posted: 11 Feb 2013 07:10 AM PST

Lepas Maghrib 11 Februari 2013. Malam ni berasa malas nak buat semua benda. Melepak di rumah mertua di Jalan Che Majid Wakaf Siku, Kota Bharu negeri Kelate. Malam ni mertua gantung periuk, kawe pulok malasnya tahap gaban sampai nak undur kereta keluar garaj pun beraso malas.

Timbul idea malas nak ajak mertua makan di kopitiam tepi rumah. Selesai gamoknya buah malas aku sekali ni.

Bila sebut kopitiam, kalu di Kolo Lumpur ambo boleh bayang keselesaan, lemak manis minuman dan kelainan makanan yang dihidang. Layanan pun kira A lah.

Ambo tak pernah masuk mana-mana kopitiam di Klate ni, maklum la sekali sekalo balik kalu buleh nak makan hok tradisi. Kalu adik kakok mari di KB ni, koptiam tumbuh macam cendawan lepas hujan. Mungkin sebab tak banyak bar, bistro dan lain-lain tempat lepak hok ganas sikit kiro ada kopitiam pun jadi lah.

Masuk la ambo ke kopitiam yang namanya kiro macam sohor jugok. Kelih ko ore hok masuk nampok macam kelas berada, ini kelainan berbanding KL. Oda lah ambo, mertua ambo hok tiap hari dok lalu tepi kopitiam pun tak pernah masuk. Bekali gerun ingat kopitiam ni tempat golongan bangsawan kot. Sambil dok termenung tengok dah sejam hok dioda tak siap-siap. Sobar-sobar, beley-beley dok sobar ada doh customer lain dok bising-bising marah. Aiii bercelaru weh..boleh tumpah darah kalu lagu ni. Tunggu punya tunggu hok kawe tak sampai lagi. Isteri n mertua dah siap makan. Dah lama sangat ambo gi tanya dengan baik...tunggu meta bey...akhirnya siap la bee hoon goreng ambo...siap ada ayam goreng..minyok berladung atas bee hoon. Jaakk tikam ayam goreng, meleleh tubik darah ayam tadi. Buat ko lorat goreng ayam pun tak masak. Parok sungguh, kawe suruh dia goreng sekali lagi.

Ambo balik termenung di jendela, mula2 masuk kopitiam di KB terasa macam masuk tempat elit tapi bila dah terkeno lagu ni sero macam hampeh. Semula ambo tak masuk doh,berasa loya.


Published with Blogger-droid v2.0.4

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Sabahdaily: Kisah Ribut Majlis Najib <b>Di</b> Tanah Merah?

Posted: 16 Mar 2013 07:37 PM PDT

Majlis Bewah Anak Kelantan Dengan Najib Tun Razak di Tanah Merah semalam ditimpa musibah apabila ribut kencang telah melanda majlis tersebut. Lima buah khemah yang menempatkan orang ramai telah tumbang dan diterbanngkan angin

50,000 yang hadir seperti mana dilapor dalam protol berita bertempiaran lari menyelamatkan diri. Sehingga ini tidak ada laporan penuh kejadian berkenaan melainkan foto dan juga klik video pendek mengenai kejadian berkenaan yang dimasukkan dalam Face book.

"Bewah Anak Kelantan" bersama Najib itu sempena kunjungan Najib ke empat kawasan parlimen di Kelantan dalam rangka kempen disaat-saat akhir menjelang pilihan raya. Lawatan bermula di kawasan Kuala Krai, diikuti dengan Jeli kemudian ke Kota Bharu.

Liputan majlis berkenaan juga tidak ada di dalam akhbar dan televisyen. Tidak ada juga siaran langsung (telecast) seperti biasa. Sedutan ucapan Najib di Kelantan semalam hanya di Kuala Krai sahaja. Di laporkan majlis di Maktab Rendah Sains Mara Kuala Krai dikatakan paling berjaya apabila seramai 40,000 yang hadir.

Majlis Bewah Anak Kelantan dengan Najib di Tanah Merah mulanya paling grand apabila ia disediakan cabutan bertuah untuk para pengunjung yang menghadiahkan sebuah kereta Viva. Beberapa hari sebelum majlis itu 50,000 borang penyertaan cabutan bertuah diedarkan dan habis teredar.

Berdasarkan borang berkenaan yang habis diedarkan anggaran yang hadir di majlis itu 50,000.

Namun disebabkan angin ribut itu menyebabkan cabutan bertuah tidak dapat diadakan semalam ia ditangguhkan ke suatu masa yang tidak ditetapkan lagi. Ada juga sumber menyebut hadiah cabutan bertuah itu juga diturunkan dari Viva ke sebuah kereta terpakai? Kenapa pulak?

Mengenai kejadian di Tanah Merah itu ia agak anih. Menurut saksi kejadian ribut itu hanya melanda majlis itu sahaja tetapi tidak kawasan sekitarnya. Di samping ribut ia disusuli dengan hujan. Bagaimana di kawasan luar Tanah Merah keadaan cuaca tidak mengalami apa-apa gangguan.

"Mungkin ia fenomena biasa, tetapi apa yang berlaku semalam agak pelik sedikit," begitulah kata seorang saksi mata yang berada di majlis berkenaan. Menurutnya ribut mulai melanda semasa Najib sedang berucap menyenaraikan tujuh dosa PAS di Kelantan.

"Langit tiba-tiba menjadi gelap di kawasan majlis itu, sebaliknya di kawasan luar terang benderang. Tidak beberapa lama hujan turun diikuti angin ribut," tambahnya lagi yang masih merasai anih dengan kejadian itu.

Kejadian itu itu berlaku kira-kira jam 4:30 minit petang. Gara-gara itu juga majlis tidak berjalan mengikut jadual sepatutnya. Kesan itu satu lagi majlis pecah tanah untuk membina perumahan rakyat di Kota Bharu juga turut ternggedala bila mana Najib lewat tiba disebabkan kejadian itu.

Difaham juga Najib yang patut berlepas ke Kuala Lumpur jam 6:00 lewat lebih satu jam.

Terdahulu dari itu, sesuatu yang tidak sepatutnya telah berlaku di lapangan terbang Sultan Ismail Petra di Kota Bharu semasa ketibaan Najib jam 10:10 pagi. Para pemimpin Umno, ketua bahagian termasuk Annuar Musa dan lain-lain katanya awal-awal lagi tiba di airport untuk menanti ketibaan Najib.

Permaidani merah sudah dibentang dari pintu keluar balai ketibaan untuk laluan Najib. Malangnya Najib tidak keluar dari bilik ketibaan dan terus menaiki halekopter untuk ke Kuala Krai. Tindakan Najib itu mengecewakan pemimpin Umno yang datang menanti ketibaannya.

"Kita tidak marah kalau diberi tahu awal-awal dia tidak keluar dan terus naik halekopter ke Kuala Krai, tetapi kenapa tidak bagi tahu... royatlah sakit mulut ke." kata dan marah seorang pemimpin yang enggan disebut namanya. Katanya walaupun pemimpin perlu menanti PM sebagai tanda hormat, tetapi bukan caranya dengan perlakukan begitu.

Beliau yang benar-benar marah mengingatkan supaya perkara seperti itu jangan berulang sampai dua kali kerana ia memberi kesan buruk kepada Najib. -MSO

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


Jalan-Jalan <b>Di</b> Malaysia: Kampung Biak, <b>Dabong</b>, Kelantan

Posted: 14 Dec 2012 05:52 AM PST

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


UMNO Online - Hayat PAS <b>Kelantan</b> Kini Umpama Telur <b>Di</b> Hujung <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 02:48 AM PDT

Kategori Email Pembaca

Hayat PAS Kelantan Kini Umpama Telur Di Hujung Tanduk

Perhimpunan Orang Kelantan Naik Angin yang dianjurkan oleh NGO PERKASA yang di adakan baru-baru ini sememangnya menyebabkan ramai pemimpin dan penyokong PAS di negeri itu jadi hilang pedoman tak keruan jadinya.

Dianggarkan 15,000 orang rakyat negeri ini dari sekitar Pasir Mas, Kota Bharu dan beberapa Parlimen berdekatan berpusu-pusu membanjiri kawasan perhimpunan, mengakibatkan timbul kegeruhan dalam hati pemimpin PAS Kelantan.

Mereka langsung tak menjangkakan ribuan rakyat Kelantan termasuk dari kalangan penyokong PAS sendiri sanggup hadir meramaikan majlis tersebut yang pada awalnya diramalkan oleh pimpinan PAS Kelantan hanya akan dihadiri kurang dari 1,000 orang.

Kempen propaganda PAS Kelantan beberapa hari sebelum itu yang mendakwa bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir selaku tetamu di majlis tersebut tidak akan dapat menarik perhatian ramai, nyata gagal sama sekali. Lain yang mereka harapkan, lain pula yang terjadi.

Panas terik mentari langsung tidak dihiraukan orang ramai, jelas sekali semakin ramai rakyat Kelantan sudah nekad dan bertekad untuk beralih arah dan bertukar cita rasa selepas hampir 23 tahun memberi peluang kepada PAS memerintah negeri.

Baru-baru ini pula, sekitar 10,000 orang rakyat Kelantan beramai-ramai memenuhi jalan-jalan sekitar Bangunan UMNO Negeri dalam protes mereka terhadap Kerajaan PAS Kelantan berhubung pemilikan tanah-tanah berpuluh ribu ekar yang kini dikuasai bukan Bumiputera termasuk pemimpin DAP.

Beberapa hari selepas itu, hampir 15,000 orang anak rantau Kelantan sekitar kuala Lumpur, Shah Alam, Negeri Sembilan dan Melaka hadir memenuhi Stadium Putra Bukit Jalil memeriahkan Himpunan Perdana Anak Kelantan Di Perantauan yang dirasmikan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Suasana sebegini meriah hanya lebih kurang 3 tahun kebelakangan ini sahaja terasa, terutama selepas PAS menang nyawa-nyawa ikan dengan majoriti 65 undi semasa PRK DUN Manek Urai 2009 yang sebelumnya dimenangi dengan majoriti 1,352 undi pada PRU 2008.

Selepas PRK Manek Urai diikuti PRK DUN Galas yang kemudiannya ditawan kembali oleh BN dari PAS, gelombang kebangkitan semakin kuat dan sejak itu apa sahaja majlis anjuran UMNO di negeri Cik Siti Wan Kembang ini pastinya mendapat sambutan berbanding majlis anjuran PAS.

Faktor pemecatan Dr Hasan Ali dan pengguguran Ustaz Nasharudin Mat Isa sebagai ahli Majlis Syura juga sedikit sebanyak mendorong kesedaran ramai rakyat Kelantan khususnya dari kalangan penyokong PAS veteran dan orang muda tidak berparti untuk turut sama menjayakan Gelombang Merah Kelantan Berubah yang dipelopori UMNO tika ini.

PRU 13 yang mendatang ini bakal meletakkan PAS semakin terperosok jauh ke hujung tanduk, malah berdasarkan kaji selidik terkini juga mengesahkan hampir pasti PAS akan cedera teruk tertusuk tanduk, jika tidak pun jatuh berkecai menemui ajalnya.

Dengan UMNO semakin mengukuhkan kedudukannya di 25 DUN manakala PAS hanya bergantung harap pada 17 kerusi DUN sebagai kubu terakhirnya, sementara baki 3 DUN lagi semakin condong kepada UMNO, tidak syak lagi PRU 13 adalah PRU terakhir untuk PAS sebagai Kerajaan Kelantan. Insya-Allah.

Aziz Awang, KB

Berita Bertarikh Pada 15 March 2013 5:48 PM

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


.: Hindarkan Kejadian Ini Terus Berlaku <b>di Kelantan</b>

Posted: 28 Feb 2013 03:28 AM PST

 TENGUK & PERHATI                                                                                                                                          
Mendukacitakan, itu yang dapat dilafazkan apabila terpandang papan iklan atau bilboard ini! Gambar Ketua Umno Bahagian Kota Bharu, Mohd Fatmi Che Salleh di papan iklan pendidikan gergasi bersama pedana menteri ini disembur cap hijau. Yang disembur hanya wajah Fatmi, sebaliknya gambar Najib tidak diusik.

Apakah maksud semburan dengan cat warna hijau itu mahu agar Setiausaha Politik Perdana Menteri itu menyertai PAS?

Papan iklan ini di pasang di dalam kawasan sekolah Padang Garong berdekat lampu isyarat jalan Padang Garong - Hospital Kota Bharu Kelantan. Dukacita saya katakan kenapa kejadian vandalisme sebegini berlaku juga di negeri Kelantan sebuah negeri yang dianggap sebagai universiti politik dan matang politik.

Kalau kejadian seperti ini, (di mana banyak papan iklan atau gambar pemimpin Pakatan Rakyat di simbah cat, dikoyak atau dibakar di luar Kelantan) ianya biasa saja. Orang luar Kelantan terutamanya di negeri-negeri kawasan kubu UBN masih belum bertamadun dan dapat menerima kemunculan iklan atau poster pembangkang yang semakin rancak akhir-akhir ini. Mereka menjadi senak perut melihat banner atau iklan gergasi parti Pakatan Rakyat yang mereka merasakan tidak berhak dipacak di negeri-negeri menjadi kubu Umno.

Tidak diketahui siapa yang menyimbah cat hijau ke atas wajah Fatmi itu dan apakah ianya dari vandalisme PAS atau budak-budak nakal dan gatal tangan? Atau pun boleh jadi juga ia dilakukan sendiri oleh budak-badak Umno sendiri sebagai reverse psikologi untuk memburuk-burukkan PAS. Dalam politik boleh terjadi apa saja.

Biasanya dalam melakukan kerja-kerja jahat dan tidak bertamadun ini Umno suka menggunakan cat berwarna merah saja. Semasa bas gelajah merdeka milik PKR ke Kelantan tidak lama dulu, bas itu yang diparking di lapangan letak kereta di hadapan istana Balai Besar disimbah cat merah dan cermin hadapannya dilontar benda keras dan berkecai.

Begitu juga dengan nasib yang menimpa kenderaan presiden "R" ia juga disimbah dengan cat berwarna merah. Jadi apabila cat hijau digunakan untuk menutup wajah Fatmi ia menjadi tanda tanya. Persoalan lain juga timbul kenapa hanya papan iklan di situ saja yang menjadi mangsa, manakala papan iklan di tempat lain yang di pasang di serata Bandaraya Kota Bharu Bandaraya Islam tidak dii usik.

Apapun semua pihak harus prihatin dan mengambil berat agar kejadian seperti ini tidak berlaku lagi. Hormatilah tatasusila politik Kelantan. Berpolitiklah secara tertib dan tunjuklan sifat dan perangai politik matang dan cerdik.

Dalam pada itu pihak Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandaraya Islam (MKPKB-BI) hendaklah bertindak tegas terhadap pemasangan iklan dan banner politik di dalam permis mereka. Sesetengah pemasangan banner dan iklan dilakukan secara sambrono menyebabkan ia mencacatkan bandaraya berkenaan.

Saking banyaknya pelbagai banner dan papan iklan menjadikan Kota Bharu sebagai wilayah publisiti terbesar di negara ini. Walaupun MPKB-BRI menjana keuntungan di sebalik pemasangan iklan itu, namun soal keselesaan, kebersihan dan kecantikan majlis perbandaran itu hendaklah dijaga dan dikawal. [wm.kl.7:27 pm 28/02/13]

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


BLOG MIK: DOSA Besaar Nik Aziz <b>Di Tumpat</b>...! Kisah Benar <b>...</b>

Posted: 17 Mar 2013 07:53 PM PDT

Keluarga Allahyarham Mohd Ramli mengambil masa lebih dua jam menadah air untuk memandikan jenazah berikutan tekanan air rendah bagi mempercepatkan proses pengebumian di Kampung Atas Kok, Simpangan, Tumpat. 
PAS bernafsu besar mahu sertai Pakatan kunuunnya mereka layak memerintah kerajaan pusat maka bercita-cita menawan Putrajaya...
23 tahun memerintah Kelantan masih belum mampu mentadbir kerajaan negeri dengan baik, ayuh kita saksikan dibawah ini Kisah Benar yang berlaku di negeri Cik Siti Wan Kembang dibawah pemerintahan Nik Aziz Wali Terompah Jamban....!!
Akibat tekanan air rendah, sebuah keluarga dari Kampung Atas Kok, Simpangan di sini, terpaksa memecahkan meter paip dan menadah air selama dua jam bagi memandikan jenazah, semalam.
Keluarga itu terpaksa berbuat demikian untuk mempercepatkan proses pengebumian jenazah Mohd Ramli Awang Min, 58, yang meninggal dunia petang kelmarin, akibat serangan jantung.
Walaupun sudah meminta bantuan mendapatkan air daripada Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB), syarikat itu gagal berbuat demikian dengan alasan kemudahan lori tangki air terhad.
Selepas menadah air dari jam 8 hingga 10 pagi, jenazah dapat dimandikan dan selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Bunohan, kira-kira jam 11.30 pagi.
Anak Allahyarham Mohd Ramli, Nor Amira, 21, berkata sepatutnya urusan pengebumian jenazah bapanya boleh disempurnakan lebih awal, tetapi disebabkan masalah air, ia terpaksa ditangguhkan.
Katanya, apabila mendapati tekanan air rendah sehingga memberikan masalah untuk memandikan jenazah, saudaranya menghubungi AKSB untuk meminta bantuan supaya dihantar bekalan air.
"Bagaimanapun, jawapan yang diberikan AKSB mengecewakan apabila memberitahu lori tangki air adalah terhad yang menyebabkan mereka tidak dapat menghantar bekalan air pada waktu itu," katanya.
Nor Amira berkata, disebabkan tiada pilihan, keluarganya sepakat memecahkan meter paip berhampiran rumah dan menadah air dengan baldi selama dua jam, sebelum memandikan jenazah.
"Saya kecewa dengan kejadian seperti ini dan sepatutnya AKSB bertindak profesional dalam menangani masalah ini. Mereka sepatutnya menyediakan perkhidmatan terbaik untuk rakyat negeri ini," katanya.
Nor Amira berkata, bagi melancarkan urusan majlis tahlil arwah bapanya, dia bersama keluarga terpaksa juga menadah air dari meter yang dipecahkan itu.
Katanya, lebih 1,000 penduduk di kampung itu berdepan masalah air sejak lebih lima tahun lalu sehingga terpaksa menggunakan air dari tali air yang keruh serta berbau lumpur.
"Sehingga kini, tiga kes berkaitan dengan urusan memandikan jenazah terpaksa ditangguhkan sementara di kampung ini berikutan masalah air," katanya.

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Isu Projek Tanah <b>Di Gua Musang</b> : Pemimpin UMNO Sila Bertanya <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 11:07 PM PST

Saya merujuk kepada beberapa laporan akhbar yang masih lagi memainkan isu berkenaan sekeping tanah seluas tanah 10,526 hektar milik kerajaan negeri Kelantan yang didakwa sebagai habuan kepada pemimpin DAP Perak agar mereka sudi menyerahkan kerusi Menteri Besar Perak kepada PAS selepas pilihanraya umum 2008. Sekalipun penjelasan telah diberikan panjang lebar dalam kenyataan sebelum ini, tetapi kelihatan pemimpin UMNO bersama beberapa NGO pro UMNO masih belum faham atau 'berpura-pura untuk tidak faham'.

Hari ini, 25 Disember 2012, dilaporkan di dada-dada akhbar desakan NGO Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (OMBAK), Wira PERKASA dan Pertubuhan Minda Orang Muda (MOM) agar penjelasan dibuat oleh YAB Tuan Guru Menteri Besar Kelantan. Begitu juga akhbar semalam 24 Disember 2012 di mana Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Haji Mohd Fatmi Haji Che Salleh juga turut mengeluarkan kenyataan yang sama nadanya.

Kenyataan-kenyataan ini seolah-olah ingin menyebut bahawa projek yang dilaksanakan oleh syarikat ini ialah rahsia sehingga ia terdedah dengan laporan blog pisau.net. Dalam hal ini, suka untuk saya nyatakan bahawa projek ini telah dimaklumkan kepada Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Malaysia dan satu surat kelulusan telah dihantar kepada pihak Upayapadu Plantation Sdn Bhd pada 12 Oktober 2005 dan ditandatangani sendiri oleh Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia pada masa itu iaitu Datuk Peter Chin Fah Kui.

Manakala surat kedua pula ialah daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah Malaysia  kepada Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Malaysia bertarikh 16 Januari 2006 yang turut menyokong permohonan syarikat tersebut bagi tujuan meningkatkan lagi kegiatan ekonomi negeri Kelantan. Surat tersebut ditandatangani olah Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar & Wilayah Malaysia pada masa itu iaitu Dato Dr Awang Adek bin Hussin. Salinan surat-surat tersebut saya kepilkan bersama untuk rujukan.

Justeru, saya kira semua pihak di Kelantan terutama pemimpin UMNO dan NGO-NGO boleh bertanya terus kepada Dato Dr Awang Adek berkenaan isu ini. Menyentuh kenyataan Pengerusi OMBAK agar YAB Tuan Guru Menteri Besar mendakwa blogger pisau.net jika benar ia merupakan satu fitnah, saya kira OMBAK boleh bersabar. Mana tau, jika nasib baik, OMBAK pun boleh dimasukkan bersama dalam senarai defendan nanti.

Yang menjalankan tugas,

AHMAD FADHLI BIN SHAARI,

Setiausaha Akhbar,

YAB Menteri Besar Kelantan.

Bertarikh : 25 Disember 2012

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


Video - Goyang Gerudi <b>Pulau Melaka</b>, Kelantan Boleh <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2013 01:16 AM PST

Dari catatan lalu - Keruntuhan akhlak dikalangan muda-mudi di Kelantan begitu membimbangkan, dimana adegan-adegan ranjang secara terbuka bebas di lakukan, hal itu diantaranya berlaku di beberapa buah deretan kedai makan disebelah jambatan Pulau Melaka yang terletak kurang 1 kilometer dari rumah Mentei Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurut salah seorang peniaga kedai terbabit yang sempat ditanya tentang darimana datangnya remaja-remaja itu, peniaga berkenaan merenung panjang kearah kami sebelum menjawab "Ado belako dik, ado student, ado hok tidok student, mace-mace".

Dari pengamatan kami kepada respon pemilik kedai makan itu, kami mendapati ia juga kurang senang dengan aksi-aksi ranjang yang dilakukan oleh remaja-remaja berkenaan, namun apakan dayanya, cuma mencari rezeki disebuah bumi yang agak terhad punca rezekinya.

Kami tidak menyalahkan pemilik kedai makan tersebut, kami faham akan situasi sebenar yang dihadapi oleh mereka, diatas tanggungjawab sosial kami menyeru kepada pihak berkuasa supaya memantau kawasan ini dimana keberlakuannya bakal mengundang bala dari Allah SWT disamping mencemarkan bumi yang dijulang dibawah kepimpinan Ularmak.

Keadaan ini difahamkan berlaku setiap malam bermula seawal jam 11 malam dengan pasangan dan kumpulan yang silih berganti, ketika tinjauan kami secara tidak sengaja yaitu sehingga jam 2.30 pagi, berahi masih rancak memberahikan, malah sewaktu kami ingin meninggalkan tempat itu, terdapat dua kumpulan remaja bercampur lelaki perempuan sekitar 8 orang yang baru sampai untuk melabuhkan tirai malamnya disitu sekaligus turut memberatkan langkah kaki kami meninggalkan suasana yang pasti menyedapkan pandangan setiap mata yang bernafsu. Anda Mampu Mengubahnya.

'Amal Makruf Nahi Mungkar'
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved