ads

Jumaat, 8 November 2013

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 20 Oct 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

SAINS: Doktor Termuda <b>di</b> Dunia Berasal Dari Palestin

Posted: 03 Nov 2013 04:05 PM PST

Perdana Menteri Ismail Haniyeh telah menganugerahkan pelarian Palestin, Eqbal Asa'd sebagai doktor paling muda di dunia.
Perdana Menteri Ismail Haniyeh telah menganugerahkan pelarian Palestin, Eqbal Asa'd sebagai doktor paling muda di dunia. Pejabat Perdana Menteri mengesahkan bahawa Haniyeh telah menjemput Asa'd, 20, dan mengucapkan tahniah kepada beliau diatas kecemerlangan beliau.
Guinness World Records merekodkan pencapaian ini satu rekod dunia bagi pelajar perubatan termuda di dunia dan doktor paling muda di dunia. Eqbal Asa'd, 20, pelarian Palestin yang tinggal di sebuah kem pelarian Palestin di Lubnan, mendaftar di Weil Cornell Medical Collage di Qatar apabila dia hanya berusia 14 tahun. Pada usia 20 tahun, dia mendapat ijazah sarjana muda dalam bidang perubatan dengan kepujian.

this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

Sekali lagi, kami mendapat mandat dari Negeri Kelantan untuk mengabadikan hari indah untuk pasangan Zuwarie dan Sarah bertempat di Chiku 02, Gua Musang Kelantan.
Majlis Akad pada 31 ogos 2011 dan bersanding di keesokkan harinya... Dan di sini antara hasil Foto pada hari-hari tersebut.
Berbekalkan Seunit Nikon D7000, Speedlite SB600, lense 50mm 1.8 dan wide angle 11-16mm Tokina, saya harap anda berpuas hati :)










03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


punca kematian calon spm maahad saniah, <b>pasir puteh</b>

Posted: 06 Nov 2013 10:03 PM PST

PASIR PUTEH, 6 Nov: Seorang pelajar Maahad Saniah di sini meninggal dunia selepas pengsan ketika sedang menduduki peperiksaan kertas satu Bahasa Melayu Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pagi tadi.
Kematian Nursyazwani Arifin, 17, disahkan oleh doktor sejurus diberi rawatan kecemasan di Hospital Tengku Anis kira-kira 9 pagi,  lapor Bernama.
Ketua Polis Daerah Pasir Puteh, DSP Mohd Kamal Zainal berkata pihaknya kini menunggu keputusan bedah siasat unit forensik Universiti Sains Malaysia (USM) untuk mengetahui punca kematiannya kerana Nursyazwani dikatakan tidak mempunyai rekod penyakit kronik.
Bapanya Arifin Deraman, 48, seorang guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Tok Janggut membawa Nursyazwani ke hospital selepas diberitahu mengenai insiden itu kira-kira 8.45 pagi, katanya kepada pemberita ketika ditemui di hospital berkenaan hari ini.
Sementara itu, Arifin ketika ditemui berkata Nursyazwani pernah mengalami pening kepala, sakit belakang dan dada selama seminggu sebelum ini.
"Ketika itu doktor hanya mengesahkan Allahyarham mengalami gastrik tetapi dalam sehari dua ini belia didapati sihat seperti biasa. Pagi tadi, sebelum peperiksaan beliau ceria dan sempat mencium tangan saya," katanya.
Beliau berkata Nursyazwani anak keempat daripada enam beradik adalah antara pelajar terbaik sekolah itu dan menyasarkan keputusan 10A.
"Arwah bercita-cita untuk menjadi seorang pensyarah," katanya yang berasal dari Kampung Kemudu Bongkok, Gaal. Anggota Dewan Undangan Negeri Semerak, Zawawi Othman antara yang menziarahi jenazah Allahyarham di hospital.
Pasir Puteh – "Nur Syazwani memaklumkan dia terlalu dahaga dan meminta air daripada saya sebelum kami bersama-sama masuk ke dalam dewan peperiksaan," kata Nik Nadhirah Mohd Zain, 17.
Dia rakan karib Nur Syazwani Arifin, 17, yang rebah dan tidak sedarkan diri ketika menjawab soalan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) untuk mata pelajaran Bahasa Melayu Kertas 1 sebelum disahkan meninggal dunia di Hospital Tengku Anis, di sini, semalam.
Menurut Nik Nadhirah, dia tidak mengesyaki apa-apa dan beranggapan arwah mungkin dahaga atau tidak sempat bersarapan pagi.
Katanya, ketika memasuki dewan peperiksaan arwah sempat berbisik supaya menjawab dengan tenang dan yakin, menurut sumber HMetro.
"Rupa-rupanya itu pesanan terakhir daripadanya selepas kami masuk ke dalam dewan peperiksaan.
Punca kematian Nur Syazwani Arifin yg meninggal dunia ketika menjawab soalan SPM semalam adalah pecah salur darah ke jantung: KP Pasir Puteh -HMetro


Salam Takziah Buat keluarga Allahyarhamah...
Semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...Amin

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI</b> BATU <b>MENGKEBANG</b> KUALA KRAI

Posted: 13 Oct 2013 08:44 AM PDT

                                         12 oktober 2013
                               keluar jer dari airpot klia  aku terus ke stesen klia transit ,aku ambil tiket
                               untuk ke salak tinggi. aku tak balik ke bandar tun razak,sebab besok aku
                               akan sambong perjalanan ku ke kelantan. nak balik beraya kat kelantan.
                               Di  stesen klia transit salak tinggi, aku dijemput olih anak  dan menantu
                               untuk bermalam dirumahnya di kampung jijan nilai. Dalam perjalanan
                               pulang dari salak tinggi ke kampong jijan singgah sekejap di sepang
                               untuk pekena satay sepang.
                               Rencana aku untuk balik dengan flight ke kb terbatal kerana tiket flight
                               sold out. jadi aku ubah planing, aku akan balik dengan keretapi,
                               pagi esoknya aku pun call KTM untuk tempah tiket ke kuala krai dari
                               seremban atau bahau......................dukacita di maalumkan tiket keretapi
                               ke pantai timur sudah tidak ada seat.,berdiri pun tak bolih..FULAMAK
                               tukar plan lagi, balik tetap balik. aku cari bas express, dukacita juga,
                               semua bas express dari kl ke kb habis.
                               aku dapat satu idea, kalau bas dari kl ke kb habis bagaimana kalau aku
                               cuba nasib, ambil bas dari seremban ke kb. untung sabut timbul untung
                               batu tenggelam. memandangkan aku sekarang berada di nilai n9 dah tak
                               jauh dengan seremban, aku pun mencuba...............
                               sebelum mencuba , aku temankan mem, anak ,menantu dan cucu cucuku
                               ke tesco di pekan nilai dulu ..........
                               nilah...................pekenanya.


                                                     menunggu dengan penuh sabar




                                                                        sudah sampai                                                                        dah tak sabar
                                                                    sampai menjilat jari                                                                       dah habis satu                                                                       tambah lagi satu.
                                          besoknya..........  dia orang balik rumah di jijan  .....dan aku
                               selamat sampai di kampong halaman ku  di r.k.t. batu mengkebang
                               kuala krai kelantan.,SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI

                                                                                       

Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI MENGKEBANG</b>

Posted: 25 Oct 2012 12:00 AM PDT

macam biasa hari raya haji aka hari raya korban aku misti balik beraya di kampong.
tapi tahun ni lain sikit, kebiasaannya aku balik beraya sekeluarga,isteri anak anak dan
cucu. tapi kali ini aku hanya balik bersama anak menantu dan cucu sahaja, isteri  tak
ikut bersama kerana kurang sihat. untuk mengelak dari kesesakan jalan aku telah bertolak
awal pagi sehari sebelum raya.Sedia maalum hari raya HAJI tahun ini  telah jatuh pada 
jumaat,jadi aku pun mengambil keputusan balik pada hari khamis (hari kemuncak bagi rakyat 
malaysia berketurunan anak kelantan balik kampong). aku mula bergerak atau pun bertolak
dari rumah kira kira pukul 4.30 pagi ia itu  lebih kurang sejam setengah sebelum subuh.
alhamdullillah .....perjalanan bergerak lancar.
seperti yang di rancang......singgah sembahyang subuh di masjid abu bakar raub.
solat subuh telah pun selesai.
bergerak menerus kan perjalanan.
alahai.................nak lari  dari jem, kena jugak jem di merapuh
al hamdulillah.........sampai di rumah selepas zohor
melawat kebun salak di belakang rumah
pokok salak yang baru tanam
singgah sembahyang di masjid sungai pas
melintasi depan rumah untuk ke guchil
bandar kuala krai waktu malam
teman auni (cucu ku) makan kenturki
menunggu kenturki.......tak sabar menunggu dah tepuk tepuk meja.
aaaaaaaaaa...... baru ceria.......order dah sampai
alamak.................geram giler kerana tersalah order
dah tak sabar nak makan.......
pekan guchil waktu malam (malam raya)

Pemuda Guchil: Petisyen BN ditolak: Dun <b>Mengkebang</b> dan Manek <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2013 03:59 AM PDT

 

KOTA BHARU: Hakim Mahkamah Pilihan Raya, Datuk John Louis O'hara hari ini mengekalkan Dun Manek Urai, Dun Mengkebang, Dun Air Lanas, Dun Kok Lanas dan parlimen Ketereh sebagaimana keputusan pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei lalu.

Dun Mengkebang dan Manek Urai kekal ditangan PAS, manakala Dun Air Lanas, Kok Lanas dan Parlimen Ketereh kekal dimenangi BN.

Sebelum itu pada prosiding Dun Air Lanas yang dimenangi Datuk Seri Mustapa Mohamed dengan 47 undi, hakim tidak menyifatkan rasuah dilakukan agen calon BN memandangkan agen tidak dilantik secara rasmi dan bertulis.

Pada perbicaraan minggu lepas, peguam pempetisyen Dun Air Lanas, Hisham Fauzi menjelaskan segala butiran lengkap mengenai kejadian rasuah disediakan dan sudah cukup untuk di adakan perbicaraan penuh.

Katanya, butiran itu mengandungi tarikh, tempat, masa dan jawatan agen berkenaan dalam politik, yang mana ia sudah dianggap relevan ketika mengemukakan petisyen tersebut.

Kata beliau perlakuan agen berkenaan secara jelas termasuk dalam senarai kesalahan-kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954. Walau bagaimanapun fakta yang dikemukakan masih belum mencukupi bagi membuktikan perlakuan rasuah dalam kes pilihanraya kerana seksyen 32(c) memerlukan beban bukti yang amat kukuh dan ketat yang mesti dibuktikan oleh Pempetisyen.

Hakim menolak setiap petisyen peringkat dengan kos RM30,000 perlu dibayar pempetisyen kepada responden pertama. Manakala Parlimen Ketereh pula ditolak dengan kos RM40,000.

Pada pilihan raya umum lalu Dun Dun Kok Lanas dimenangi Datuk Mohd Alwi Che Ahmad BN dengan majoriti 169 undi dan parlimen Ketereh dimenangi Tan Sri Annuar Musa (BN) - 974 undi.

Manakala Dun Mengkebang dimenangi Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman (PAS) dengan majoriti 1,072 undi) dan Manek Urai – Mohd Fauzi Abdullah (PAS) – 1,633 undi).

Pada petisyen tersebut Hisham turut dibantu peguam Abdul Rashid Yah dan empat lagi peguam daripada Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan. Manakala responden pertama hanya diwakili oleh Ilias Mohd Noor setelah Locus ketua pasukan peguam UMNO yang ketuai oleh Dato' Mohd Hafarizam Harun dan dibantu oleh Abu Bakar Sidek dan Nor Azli Ahmed telah dipersoalkan oleh Peguam Hanipa Maidin kerana gagal mematuhi Kaedah 9 Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954 dan diterima oleh YA Dato' John Louis O'hara.  Bantahan atas alasan yang sama telah dibuat oleh Dato' Mohd Hafarizam terhadap peguam R Sivarasa dan Lateefa Koya daripada mewakili Aziz Kadir dari PKR bagi kerusi parlimen Ketereh ketika perbicaraan bantahan awal di hadapan YA Dato Zamani pada perbicaraan sebelumnya.

Pada peringkat penghujahan Bantahan Awal (Preliminary Objection) yang berlangsung pada 17hb Julai yang lalu bagi Dun Mengkebang dan Manek Urai, peguam Dato' Hafarizam, peguam Abu Bakar Sidek dan Nor Azli telah dihalang daripada mengemukakan hujahan berikutan ketiadaan "Locus" untuk mewakili Responden kerana kecuaian dan kegagalan mereka untuk menfailkan notis penerimaan perlantikan sebagai peguam menurut Kaedah 9 Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954.

Pegawai pengurus pilihan raya dan Suruhanjaya Pilihan Raya diwakili peguam kanan persekutuan, Azizan Md Arshad dan dibantu Najib Zakaria.

Berikutan perkembangan itu petisyen di Kelantan hanya tinggal membabitkan parlimen Bachok, Dun Gaal dan Dun Jelawat. Pada PRU13 yang berlangsung pada 5 Mei lalu kesemua kerusi tersebut dimenangi PAS.

Pembicaraan petisyen parlimen Bachok dan Dun Jelawat sebelum ini ditetapkan pada 12 hingga 15 dan 18 hingga 22 Ogos hadapan. Manakala bagi Dun Gaal pula pada 1 hingga 5 September.

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI</b> BATU MENGKEBANG <b>KUALA KRAI</b>

Posted: 13 Oct 2013 08:44 AM PDT

                                         12 oktober 2013
                               keluar jer dari airpot klia  aku terus ke stesen klia transit ,aku ambil tiket
                               untuk ke salak tinggi. aku tak balik ke bandar tun razak,sebab besok aku
                               akan sambong perjalanan ku ke kelantan. nak balik beraya kat kelantan.
                               Di  stesen klia transit salak tinggi, aku dijemput olih anak  dan menantu
                               untuk bermalam dirumahnya di kampung jijan nilai. Dalam perjalanan
                               pulang dari salak tinggi ke kampong jijan singgah sekejap di sepang
                               untuk pekena satay sepang.
                               Rencana aku untuk balik dengan flight ke kb terbatal kerana tiket flight
                               sold out. jadi aku ubah planing, aku akan balik dengan keretapi,
                               pagi esoknya aku pun call KTM untuk tempah tiket ke kuala krai dari
                               seremban atau bahau......................dukacita di maalumkan tiket keretapi
                               ke pantai timur sudah tidak ada seat.,berdiri pun tak bolih..FULAMAK
                               tukar plan lagi, balik tetap balik. aku cari bas express, dukacita juga,
                               semua bas express dari kl ke kb habis.
                               aku dapat satu idea, kalau bas dari kl ke kb habis bagaimana kalau aku
                               cuba nasib, ambil bas dari seremban ke kb. untung sabut timbul untung
                               batu tenggelam. memandangkan aku sekarang berada di nilai n9 dah tak
                               jauh dengan seremban, aku pun mencuba...............
                               sebelum mencuba , aku temankan mem, anak ,menantu dan cucu cucuku
                               ke tesco di pekan nilai dulu ..........
                               nilah...................pekenanya.


                                                     menunggu dengan penuh sabar




                                                                        sudah sampai                                                                        dah tak sabar
                                                                    sampai menjilat jari                                                                       dah habis satu                                                                       tambah lagi satu.
                                          besoknya..........  dia orang balik rumah di jijan  .....dan aku
                               selamat sampai di kampong halaman ku  di r.k.t. batu mengkebang
                               kuala krai kelantan.,SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI

                                                                                       

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 11:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 11:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

majlis penyampaian sijil penghargaan bai&#39;ah / new <b>...</b> - sk <b>jelawat</b> 2

Posted: 19 Mar 2013 08:09 AM PDT

SK Jelawat 2 sekali lagi dianugerahkan Sijil Penghargaan Tawaran Baru Guru Besar ( Bai'ah / New Deal ) bagi tahun 2012, selepas berjaya meraih kejayaan sulungnya pada tahun 2011. Majlis ringkas yang diadakan di Dewan Munawarrah SK Jelawat 2 ini telah disempurnakan oleh Tuan Pegawai Pelajaran Daerah  Bachok, Tuan Hj Saupi bin Majid pada 18 Mac 2013.


Encik C.M. Sabri bin Ibrahim selaku Guru Besar SK Jelawat 2 menerima Sijil Penghargaan Bai'ah / New Deal tersebut daripada Tuan Hj Saupi bin Majid disaksikan oleh guru-guru dan murid-murid SK Jelawat 2.  
Tahniah kepada semua warga SK Jelawat 2 di atas kejayaan mencipta nama sebagai salah sebuah sekolah yang cemerlang di PPD Bachok.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 11:42 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentera Maya: KOLEKSI FOTO DAN VIDEO HOT #JDAB2013 <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2013 03:43 PM PST

Sebentar tadi baru sahaja selesai Program Jelajah Destini Anak Bangsa peringkat negeri Kelantan Darul Naim. Kali ini programnya agak unik dari sebelum ini kerana ianya turut disertai oleh barisan artis yang popular seperti Saiful Apek, Emma Maembong, Adira AF, Danny X-Factor dan Syed Aiman. Meh aku bagi sedikit ringkasan tentang program hari ini :

Program dimulakan dengan 'Flag-Off' oleh Naib Canselor UiTM, Datuk Seri Prof Ir.Dr. Sahol Abdul Hamid di perkarangan UiTM Kota Bharu pada jam 8.00 pagi untuk menuju ke checkpoint pertama iaitu Pasar Jelawat, Bachok. Alhamdulillah, di Kedai Kopi Poo seramai 32 orang pelajar berjaya diterima masuk ke UiTM. Untuk pengetahuan anda, 10 orang daripada mereka ialah pelajar yang pernah gagal di peringkat Ijazah dan atas dasar simpati, mereka telah diberikan peluang kedua oleh pihak JDAB agar dapat membuktikan kebolehan mereka supaya dapat menebus kesilapan lampau.

Antara perbezaan ketara jika dibandingkan dengan JDAB 2012 ialah pada kali ini pihak UiTM turut sertakan 2 buah bas khas yang diubah suai menjadi klinik bergerak Optometri dan Klinik Pergigian yang memberi perkhidmatan pemeriksaan mata dan gigi percuma.
Alhamdulillah, kali ini JDAB diterima terbuka oleh rakyat Kelantan kerana mereka sebelum ini diracun olh parti politik tertentu dan mereka sekarang semakin terbuka dan untuk menerima perubahan yang dibawakan oleh PM Najib Razak. BO LA WEI!! :)

LAGI FOTO DIBAWAH :

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 11:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cahaya kejayaan pemimpin: Pembinaan Rumah <b>di Jelawat</b>, <b>Kelantan</b>.

Posted: 09 Sep 2012 08:23 PM PDT

assalamualaikum. Lawatan ke tapak pembinaan rumah di Jelawat, rumah ini telah mempunai pemilik dan pembinaan rumah hampir 90% siap. kepada sesiapa y berminat untuk memiliki rumah sendiri, kami mempunyai lot tanah y belum dimiliki di TOK BALI. untuk sebarang pertanyaan, boleh layari facebook kami     iaitu NFA Massa Resources ataupun hubungi kami ditalian 0193673161. Disini kami sertakan beberapa keping gambar rumah di sedang dibina di Jelawat. :)

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 11:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 11:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

#JDAB2013 berjaya bantu 35 orang anak <b>Kelantan</b> melanjutkan <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2013 06:39 AM PST

Skuad Jelajah Destini Anak Bangsa (JDAB2013) memulakan siri penjelajahan mereka di Kelantan hari ini bagi membantu lepasan SPM dari golongan yang kurang berkemampuan melanjutkan pengajian ke peringkat universiti.
Mereka tiba di Kota Bharu pada jam 6.00 petang semalam. Misi di Kelantan bermula seawal jam 7.00 pagi di mana konvoi JDAB2013 dilepaskan oleh Datuk Prof. Ir. Sahol Abdul Hamid di kampus Kota Bharu. Skuad JDAB2013 juga disertai oleh artis-artis terkenal seperti Saiful Apek, Adira AF, Danny X-Factor,Syed Aiman dan Fiza.








Sebaik sahaja dilepaskan pada jam 9.00 pagi, skuad JDAB2013 menuju ke Pasar Jelawat, Bachok. Kehadiran mereka di sana disambut meriah oleh masyarakat sekitar Bachok yang menunggu ketibaan mereka di Kedai Kopi Poo berdekatan Pasar Jelawat.
Di sana, seramai 35 orang pelajar berjaya dibantu untuk melanjutkan pengajian ke UiTM.
Skuad JDAB2013 kemudiannya bergerak ke Jeli pada jam 12.00 tengahari. Di sana, Dato Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar mengunjungi pasar di Pekan Jeli.
Di Jeli, sukarelawan JDAB2013 memeriksa mata masyarakat tempatan di atas Klinik Optometrik Bergerak. Cermin mata percuma diberikan kepada orang ramai yang memerlukan.

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


prksungailimau !!! pas bakal hilang <b>di</b> malaysia dan juga <b>di</b> dunia

Posted: 08 Nov 2013 04:00 AM PST


PRK Sungai Limau sudah pun berlalu,apa pun saya menerima kemenangan PAS di Sungai Limau dengan hati yang terbuka dan tenang.Tiada rungutan dan bantahan di pihak UMNO walaupun berlaku beberapa insiden yang tidak memuaskan hati.Tiada juga kedengaran rungutan dan bantahan di pihak PAS seperti dakwaan pengundi hantu,dakwat tidak kekal atau SPR tidak telus,yang sering anda dengar setiap kali pilihanraya.Mungkin PRK Sungai Limau merupakan PRK paling bersih bagi PR dan juga bagi Ambiga,kerana PAS telah menang.Pun begitu,jika PAS punya sedikit kecerdikan mereka akan tahu bahawa parti itu sebenarnya tidak menang.Malah,tiada siapa yang menang di Sungai Limau melainkan kalah semuanya.Yang kalah paling teruk adalah penduduk di kawasan itu kerana tidak dapat berhijrah ke arah yang lebih baik.saya menyatakan yang PAS telah kalah kerana majoriti yang diperolehi oleh parti itu semakin hari semakin merosot,iaitu satu trend yang dilihat berterusan sejak PRU ke-12 lagi.Di ambil contoh Manek Urai,dengan jumlah 99.3% pengundi Melayu,PAS menang dalam PRU-12 dengan majoriti 1,352 tetapi dalam PRK pada 2009 kemudiannya,PAS hanya mampu menang dengan majoriti 65.Begitu juga di Permatang Pasir dengan lebih 73% pengundi Melayu,PAS menang dalam PRU-12 dengan majoriti 5,433 tetapi dalam PRK 2009,majoriti PAS merosot sehingga 4,551. 
Trend ini menepati keputusan PRU-13 di mana PAS kehilangan 2 kerusi menjadikan parti itu memiliki 21 kerusi sahaja daripada 23 kerusi yang diperolehi dalam PRU-12.Seterusnya,dalam tempoh ini iaitu 2009 – 2013,dalam PRK Bagan Pinang,Galas,Tenang,Merlimau,Kerdau dan Kuala Besut,masing-masing menyaksikan PAS kalah kepada UMNO dengan majoriti yang meningkat sebelum menang dengan majoriti yang merosot dalam PRK Sg. Limau.Apa yang berlaku memperlihatkan parti PAS semakin hari semakin mengecil.Dengan 'pengecutan' PAS,DAP pula semakin berkembang dan semakin kuat di dalam PR.Kerusi DAP bertambah dan suara mereka juga semakin lantang mencabar agama Islam.Semakin hebat DAP mencabar Islam,semakin merosotlah sokongan terhadap PAS.Jika trend ini berterusan,tidak mustahil PAS hanya akan tinggal nama sahaja pada PRU-14 nanti dan kerusi yang dimenangi pula hanyalah di kawasan majoriti bukan Melayu.Pengundi Cina dilihat pasti akan memberi undi kepada PAS di kawasan di mana DAP tidak bertanding kerana mereka tahu bahawa hanya melalui PAS maka Ketuanan Cina dapat direalisasikan. 
Justeru,pada satu ketika nanti dan tidak lama lagi,PAS akan menjadi sebuah parti yang berdiri atas kepura-puraan seratus peratus.Ia tidak lagi layak bergelar parti Islam,tetapi lebih tepat dirujuk sebagai parti Kristian Evangelist yang berselindung di sebalik pendirian pluralis namun berpenampilan Islam. PAS yang asal akan pasti hilang.Dengan saranan Karpal agar nama agama dan bangsa pada parti dihapuskan,maka tidak mustahil,akhirnya PAS juga akan membuang nama 'Islam' bagi menepati perubahan ini.

Jawab periksa <b>di</b> hospital – Sinar Harian | Himpunan Berita

Posted: 06 Nov 2013 10:18 PM PST


Jawab periksa di hospital

KUALA KRAI – Kesakitan yang dialami akibat dipatuk ular senduk pada Isnin lalu tidak menghalang seorang pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Manek Urai, dekat sini menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Mohd Awub Mohd Rozi, 17 yang dipatuk ular kali ketiga tetap tabah menjawab soalan bagi Bahasa Melayu Kertas 1 dan 2 dengan penuh kesabaran pada sebelah pagi dan petang di atas katil dalam wad Hospital Kuala Krai, semalam.

Pelajar itu telah dikejarkan ke hospital kelmarin kerana pengsan di sekolah selepas sehari dipatuk ular dan tidak mendapat rawatan serta tidak memaklumkan kejadian kepada sesiapa.

Dia dikatakan telah dipatuk ular di kaki ketika mahu mengambil buah nam-nam atau lebih dikenali sebagai buah katak puru dalam kalangan masyarakat setempat di halaman rumahnya.

Selepas kejadian, Mohd Ayub ke sekolah seperti biasa sehingga dia pengsan dan dikejarkan ke Klinik Kesihatan Manek Urai sebelum dirujuk ke Hospital Kuala Krai untuk rawatan lanjut.

Ketika ditemui, Mohd Ayub mengaku masih berasa pening dan terpaksa menjawab soalan peperiksaan bergantung kepada keadaannya.

"Saya jawab soalan ikut keselesaan. Adakala saya duduk dan bila rasa pening, saya baring," katanya kepada Sinar Harian.

Memperoleh keputusan 2A pada peperiksaan percubaan SPM, Mohd Ayub bakal bakal menjawab kertas peperiksaan bagi mata pelajaran Biologi sebagai kertas terakhir pada 28 November ini.

Sementara itu ibunya, Umi Kalsom Mohd Zain, 39 berkata, anak sulung daripada enam beradik itu tidak memaklumkan keluarga berkenaan kejadian dan dia hanya mengetahuinya seelpas Mohd Ayub pengsan di sekolah.

Katanya, anaknya itu tidak sedar dipatuk ular senduk yang berada tidak jauh dari pokok nam-nam ketika cuba mengambil buahnya.

"Sebelum kejadian, dia memaklumkan bermimpi dipatuk ular tiga kali berturut-turut dan saya nasihatkan dia supaya buat solat hajat untuk menghindarkan perkara tidak diingini.

"Mohd Ayub pernah dipatuk ular ketika berusia 11 tahun dan juga tahun lalu. Saya doakan dia cepat sembuh serta dapat jawab soalan peperiksaan dengan tenang di dewan peperiksaan bersama rakan-rakannya," katanya.

Umi Kalsom berasa gembira kerana Hospital Kuala Krai menyediakan bilik yang selesa untuk anaknya menjawab soalan peperiksaan dan berterima kasih kepada Pejabat Pelajaran Daerah Kuala Krai atas kerjasama mereka.

Pegawai Perhubungan Awam Hospital Kuala Krai, Wan Seman Wan Bedollah turut melawat mangsa di wad hospital berkenaan, semalam.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved