ads

Jumaat, 1 Julai 2011

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Umno Kuala Krai: Rasmi Pusat IT Kemas

Posted: 01 Feb 2001 12:00 AM PST

Ingatlah firman Allah Taala: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْدُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (119) 
Maksudnya:"Wahai orang-orang yang beriman! janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. Awaslah! kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada Segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: "Kami beriman", tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), Katakanlah (Wahai Muhammad): "Matilah kamu Dengan kemarahan kamu itu". Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan Segala (isi hati) yang ada di dalam dada." [Ali Imran: 118 & 119].

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Interaktif <b>Bunut Payong</b> | BLOG - BLOG PARTI PAS

Posted: 23 Jun 2011 07:31 AM PDT

Yang Berhormat Dato' Takiyuddin Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan telah mengadakan lawatan kerja ke bangunan Wisma Sultan Muhammad V bagi meninjau kerja – kerja terakhir sebelum perasmian diadakan. Turut mengiringi Dato' Takiyuddin penolong pengarah YAKIN Haji Faizal Bin Jusoh serta pegawai di bawah Majlis Perbandaran Kota Bharu Islam.

Satu perbincangan Dato' Takiyuddin dengan Ahmad Attal pengerusi syarikat Attal Brother diadakan pada hari ketiga, perbincangan berkisar tentang persiapan sebelum diduduki oleh pelajar. Beberapa perkara telah disuarakan oleh Dato' tentang kekurangan yang terdapat pada wisma tersebut. Pihak syarikat bersetuju untuk membaiki dan menunaikan permintaan Y.B Dato'.

Manakala sebelah malam satu pertemuan diadakan antara wakil persatuan, pegawai kebajikan Kelantan dan Dato' Takiyuddin mengenaikan majlis perasmian dan etika penghuni asrama. Perkara – perkara yang dipersetujui dalam perbincangan itu akan dibawa ke mesyuarat Lembaga Pengarah YAKIN pada minggu hadapan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


ini cerita Atiqah: Kelas Continental Cake <b>di Kota Bharu</b>

Posted: 21 Jun 2011 03:24 AM PDT

Sekarang ni saya semangat betul nak belajar buat kek. sebab kalau kek-kek yang saya pandai cuma sikit..contoh kek yang saya dah selamat buat:

kek coklat

kek peach
kek red velvet
dan beberapa kek yang koman.

pastu semalam baru je balik dari belajar buat kek hantaran dari najahbakery.com


nilah hasil tangan saya, dengan bantuan kak najah. hehe. perlu byk praktis lagi. terima kasih kak! :)

tadi saya google gambar-gambar kek continental. cthnya:

- chocolate indulgence
- opera cake
- rainbow cake

dan macam-macam lagi. geram betul nengoknya. saya lemah betul kalau tgk2 gambar kek. terus cari kelas.

Alhamdulillah, saya jumpa kelas di Kota Bharu pada 7 dan 8 Julai ni. confirm saya join! hehe..

doakan saya ya! :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


Roketkini.com >> UMNO diresapi komunis?

Posted: 28 Jun 2011 09:48 PM PDT

Komentar Roketkini

29 JUN – Utusan Malaysia menjerit dengan tajuk akhbar semalam "Komunis resapi Bersih" dengan dakyah ciptaannya: "Ancaman terhadap keselamatan negara melalui gerakan komunis yang kini meresapi demonstrasi haram, Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) berada pada tahap membimbangkan".

"Pada tahap membimbangkan" kerana ada orang pakai t-shirt merah imej gambar Che Guevara?

Andaian palsu oleh lidah rasmi UMNO itu dibuat berdasarkan tangkapan polis terhadap 30 ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang dalam perjalanan untuk menyertai ceramah politik yang tidak ada kena-mengena dengan Bersih 2.0.

Polis pula, selain menahan anggota PSM bersama Ahli Parlimennya Dr Michael Jeyakumar, turut merampas t-shirt berwarna merah dan risalah-risalah parti; dan kemudian menuduh mereka yang ditahan dengan dakwaan cuba "memerangi Yang di-Pertuan Agong" dan "menghidupkan semula fahaman komunis".

Sikap hipokrit yang berselindung di sebalik amalan kuku besi ini lah yang memperlihatkan kerajaan UMNO dan Barisan Nasional sebagai pemerintah komunis zalim sebagaimana yang biasa dilakukan oleh regim-regim komunis pada era Perang Dingin dahulu.

Pemerintahan zalim ala Joseph Stalin, Mao Zedong dan Fidel Castro itu kini menjadi amalan UMNO-BN, terutamanya sejak pengumuman dibuat untuk rakyat Malaysia berhimpun secara aman melalui Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Sehingga semalam, lebih 80 orang ditahan di seluruh negara, kebanyakannya kerana memakai t-shirt kuning yang mempunyai tulisan Bersih 2.0.

UMNO rakan seperjuangan Parti Komunis China

Mungkinkah amalan zalim dan kejam ini dipelajari oleh UMNO melalui hubungan akrabnya dengan Parti Komunis China yang dikatakan kagum dengan corak pemerintahan UMNO?

Dalam laporan UMNO Online pada 20 Oktober 2010, Ketua delegasi Parti Komunis China (PKC), Huang Xiangyao, yang berkunjung ke Malaysia telah melahirkan keyakinan kepada UMNO yang menjadi tunjang kepada pemerintahan negara.

Ketua delegasi komunis itu berminat untuk belajar bagaimana UMNO mentadbir negara. Kenyataan ini disambut baik oleh Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Mansor yang gembira dengan hubungan erat kedua-dua parti.

Dalam pertemuan itu juga, UMNO berkongsi maklumat dengan PKC tentang organisasi UMNO dan persiapan UMNO pada waktu itu untuk menghadapi dua pilihan raya kecil di Dewan Undangan Negeri Galas, Kelantan dan Parlimen Batu Sapi, Sabah.

Laporan laman web UMNO itu tidak pula mendedahkan butir-butir penerangan tentang isu-isu politik Malaysia yang diceritakan kepada PKC.

Sepanjang pemberontakan komunis di negara ini pada 1948-60, dan kemudiannya serangan gerila diteruskan sehingga perjanjian damai 1989, PKC memberi sokongan penuh kepada Parti Komunis Malaya (PKM).

Mungkin Tengku Adnan lupa tentang hal itu apabila dengan bangganya mengumumkan bahawa PKC dan UMNO telah menandatangani memorandum persefahaman (MoU) di Beijing, 5 Ogos 2010.

"Sewaktu mengadakan perbincangan, menterinya memaklumkan bahawa mereka amat kagum terhadap cara UMNO menangani masalah perkauman dan ingin mempelajari daripada kita bagaimana mengatasi masalah-masalah berkaitan etnik yang wujud," kata Tengku Adnan.

Malaysia juga mempunyai hubungan rapat dengan negara-negara lain, terutamanya dalam hal-ehwal perdagangan dan pelaburan, tetapi jarang kedengaran UMNO mengadakan MoU antara parti di negara-negara berkenaan.

Walau pun akrab dengan hubungan dagang dengan negara-negara Barat, tidak pernah kedengaran UMNO mengadakan MoU dengan Parti Demokrat atau Republikan di Amerika Syarikat, atau dengan Parti Konservatif, Buruh atau Liberal Demokrat di Britian; mengapa MoU diadakan dengan rejim komunis di China?

Malah, Tengku Adnan dipetik sebagai berkata UMNO berminat menghantar Pemuda dan Puteri UMNO untuk mempelajari cara-cara PKC melaksanakan program mereka.

Regim komunis China tangkap pejuang hak asasi

Apa yang mereka pelajari? Rejim komunis China hanya membenarkan satu parti sahaja memerintah, iaitu PKC, dan sebarang bentuk penentangan adalah dianggap sebagai ancaman kepada keselamatan dalam negara.

Menurut laporan Amnesty International 2010, kebebasan media, hak berhimpun secara aman dan hak menubuhkan persatuan dikekang di China. Pejuang-pejuang hak asasi dipenjarakan, didakwa di mahkamah, ditahan di rumah dan ada juga laporan tentang aktivis-aktivis hak yang "hilang".

Rejim komunis juga cuba mengawal internet dengan menggubal undang-undang sekatan serta menutup laman-laman web yang dituduh memburukkan sistem politik negara, memutarbelitkan sejarah PKC dan memecahbelahkan perpaduan kaum.

Pada Disember tahun lalu, rombongan ibu pejabat UMNO yang disertai beberapa Ahli Majlis Tertinggi UMNO serta ahli Exco Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO telah melawat China untuk berkongsi pengalaman demi mengekalkan persefahaman dan kerjasama dengan PKC.

Mereka mengadakan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin PKC yang memberi banyak maklumat jelas tentang parti dan regim komunis di China.

Komunis Vietnam kongsi pengalaman dengan UMNO

Selain PKC, Parti Komunis Vietnam juga gembira dengan hubungan mesra bersama UMNO dan mahu berkongsi pengalaman dengan UMNO sebagai parti dominan dalam kerajaan BN.

Laporan laman web UMNO menyebut bahawa delegasi Akademi Parti Komunis Vietnam yang diketuai oleh Setiausaha Agungnya Dr. Nguyen Minh Tuan ke ibu pejabat UMNO pada Januari 2010 teruja dengan pemerintahan UMNO-BN di Malaysia.

Dr. Nguyen dipetik sebagai berkata  komunis Vietnam ingin berkongsi pengalaman, khususnya tentang bagaimana UMNO menjaga masyarakat pelbagai kaum dan agama di Malaysia.

Dalam pertemuan pada awal tahun lalu itu, delegasi komunis Vietnam diberi penerangan tentang perjuangan UMNO oleh Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, seorang tokoh UMNO yang dijatuhkan hukuman denda oleh mahkamah kerana kesalahan menyebarkan video lucah baru-baru ini.

Apakah yang UMNO pelajari dari regim-regim komunis itu? Apakah UMNO telah diresapi komunis dan ejen-ejen asing?

Dan jika yang dipelajari itu baik, apakah ia sudah membuka hati UMNO dan kerajaan BN untuk menghormati hak asasi rakyat, hak bersuara, hak berhimpun secara aman, hak menuntut pilihan raya diadakan secara bebas, adil dan bersih?

Perang Dingin global sudah lama berakhir. Komunisme telah ditolak oleh warga dunia. Yang ada pun hanya cebisan sejarah lampau.

Momok komunisme hanya propaganda basi UMNO. Yang pemimpinnya amat bimbang sekarang ialah suara rakyat Malaysia yang sudah bosan dan tidak tahan lagi dengan politik kotor, rasuah, penyelewengan, salah guna kuasa dan api perkauman. – Roketkini.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


Kemalangan <b>di Machang</b> kelantan | Bukan Carutan Biasa

Posted: 28 Jun 2011 02:11 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]OMG OMG OMG pinjam tak line Kumpulan Sepah kejap...ada kejadian berlaku kat Machang Kelantan melibatkan beberapa kereta bertembung di atas jalan, kita tak sempat nak usha sampai habis video ni sebb terlalu pitam hehe, bagi korang yang ...

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


';}; AdHTML= AdHTML+ ''; } } i=i+i_inner; AdHTML=''; document.getElementById('ADS_NAVBAR_TOP').innerHTML = AdHTML; NavBar_Top_Added=1; } //ELSE if ((NavBar_Top_Added==1) && (Entries_Added==0)) { GoogleAd_Name = "ADS_Entry_"+InlineAtEntry; InlineAtEntry++; if(document.getElementById(GoogleAd_Name)) { var ad_width="100%"; if (i+1 0) {AdHTML+='';}; AdHTML= AdHTML+ ''; } } i=i+i_inner; InlinePresented = InlinePresented + 1 + i_inner; AdHTML=''; document.getElementById(GoogleAd_Name).innerHTML += AdHTML; document.getElementById(GoogleAd_Name).style.display = 'block'; } else {//No more entry spaces Entries_Added = 1; } } //ELSE if ((NavBar_Top_Added==1) && (Entries_Added==1) && (Tower_Added==0)) { AdHTML = ""; for(var i_inner = 0; i_inner 0) {AdHTML+='';}; AdHTML= AdHTML+ ''; } } i=i+i_inner; AdHTML=''; document.getElementById('ADS_TOWER').innerHTML = AdHTML; Tower_Added=1; } //ELSE if ((NavBar_Top_Added==1) && (Entries_Added==1) && (Tower_Added==1) && (NavBar_Bottom_Added==0)) { var ad_width="100%"; if (i+1 0) {AdHTML+='';}; AdHTML= AdHTML+ ''; } } i=i+i_inner; AdHTML=''; document.getElementById('ADS_NAVBAR_BOTTOM').innerHTML = AdHTML; NavBar_Bottom_Added=1; } //else { //Nothing to do with the ad } } } // Image ad (only one) if (google_ads[0].type == 'image') { AdHTML = ''; } FillAltAds(); return; function FillAltAds(){ if (NavBar_Top_Added==0) { //if still not added a top ad document.getElementById('ADS_NAVBAR_TOP').innerHTML = ''; } if (NavBar_Bottom_Added==0) { //if still not added a bottom ad document.getElementById('ADS_NAVBAR_BOTTOM').innerHTML = ''; } } } --> Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

program khidmat masyarakat <b>di Gaal</b>, <b>Kelantan</b> - rahmat&#39;s FotoPage <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2005 04:00 PM PST


Want your
own Fotopage?

 
'+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].line1+'
'+ '
'+ ''+ google_ads[i+i_inner].line2+' '+ google_ads[i+i_inner].line3+ '
'+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].visible_url+''+ ''+ '
'+ '
 '+ ''+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].line1+''+ ''+ ''+ ''+ ' - '+ google_ads[i+i_inner].line2 + ' ' + google_ads[i+i_inner].line3+'
'+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].visible_url+''+ ''+ '
'+ '
 
'+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].line1+'
'+ '
'+ ''+ google_ads[i+i_inner].line2+' '+ google_ads[i+i_inner].line3+ '
'+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].visible_url+''+ ''+ '
'+ '
 '+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].line1+'
'+ '
'+ ''+ google_ads[i+i_inner].line2+' '+ google_ads[i+i_inner].line3+ '
'+ ''+ ''+google_ads[i+i_inner].visible_url+''+ ''+ '
'+ '
' + '' + '

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT: Haram Utusan : Sidang DUN <b>Kelantan</b> Hangat

Posted: 20 Jun 2011 05:26 AM PDT

KOTA BARU: Tindakan Kerajaan Negeri mengharamkan wartawan Utusan Malaysia membuat liputan semua program dan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) ekoran karikatur yang menghina Islam menjadikan sidang pada Isnin hangat memperdebatkan isu berkenaan.

Mat Yusoff Abd Ghani (BN-Nengiri) semasa membangkitkannya pada sesi perbahasan tentang rang undang-undang perbekalan tambahan dengan bertanya adakah adil kerajaan negeri mengecam Utusan Malaysia .

Beliau manambah isu yang diketengahkan akhbar itu telah dilaporkan oleh pelbagai pihak secara umum dan ia adalah tidak adil untuk menyalahkan akhbar itu sahaja kerana ia milik syarikat yang berorientasikan keuntungan.

Muhamad Mustafa (PAS-Demit) yang mencelah berkata, akhbar tersebut tidak seharusnya menjadi hamba kepada duit dengan sanggup melakukan apa sahaja termasuklah melanggar hukum Allah.

Beliau berkata kerajaan negeri telah berlaku adil dengan tidak mengharamkan penjualan akhbar itu di Kelantan namun hanya menggunakan hak untuk memboikot Utusan Malaysia pada majlis-majlis rasmi.

Sementara itu, Abdul Latiff Abdul Rahman (PAS-Mengkebang) mengatakan, adalah tidak wajar bagi Utusan Malaysia untuk memperkecilkan Islam dan hukum hudud terutamanya apabila yang berada di sebalik akhbar itu adalah beragama Islam.

"Saya masih ingat bahawa Kerajaan Kelantan juga melakukan protes terhadap akhbar Denmark kerana menyiarkan karikatur yang menghina Nabi Muhammad.

"Tetapi dalam kes ini, terdapat satu akhbar Melayu yang melakukan perkara yang memberi kesan yang sama malah ia dilakukan oleh orang yang beragama Islam dan selagi mereka tidak meminta maaf, mereka haruslah menerima akibat daripada perbuatan yang dilakukan," katanya.

Setiasusaha Akhbar kepada Menteri Besar, Ahmad Fadhil Shaari memberitahu pemberita di sini pada Khamis bahawa Utusan Malaysia telah diharamkan daripada membuat liputan terhadap acara-acara yang di hadiri menteri besar dan persidangan dewan undangan negeri berkuatkuasa serta merta.

Beliau menambah bahawa pengharaman itu akan dilaksanakan sehingga akhbar itu meminta maaf di atas perbuatannya menyiarkan karikatur tersebut.Mstar

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


UMNO TSJ

Posted: 03 Jun 2011 05:22 PM PDT

Konvoi 2,000 belia desak kerajaan Pas tunai janji

MUSTAPA Mohamed (dua dari kanan) melepaskan konvoi belia bermotosikal menyertai Program Kembara Gelombang Merah di tapak Jambatan Palekbang, Tumpat, Kelantan, semalam.



TUMPAT 3 Jun - Hampir 2,000 belia berbaju merah bermotosikal menjelajah seluruh Tumpat hari ini sebagai simbolik mendesak Kerajaan Pas Kelantan menunaikan kesemua janji sejak mula memerintah negeri ini pada 1990.
Konvoi bermula di depan Balai Polis Palekbang di sini iaitu lokasi terletaknya satu batu 'nisan' yang dipasang Kerajaan Pas Kelantan kira-kira 18 tahun lalu kononnya untuk membina jambatan merentasi Sungai Kelantan menghubungkan antara Kampung Cina di Kota Bharu dan Tumpat.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed yang melepaskan konvoi tersebut berkata, batu asas itu kini umpama batu nisan malah tarikh yang tertulis pada batu asas itu juga sudah tidak kelihatan.
"Pemuda di negeri ini mahu mengingatkan Kerajaan Pas Kelantan mengenai janji-janji mereka yang tidak pernah ditunaikan sejak 1990 malah di sini yang tinggal hanyalah batu nisan.
"Ini merupakan antara janji terawal Pas Kelantan untuk menghubungkan Kota Bharu dan Tumpat, jadi kita sudah banyak kali diberi janji kosong," katanya pada sidang akhbar selepas Program Kembara Gelombang Merah di tapak Jambatan Palekbang, Tumpat di sini petang ini.
Hadir sama Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian.
Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, terdapat banyak lagi janji yang ditaburkan tetapi sehingga ke hari ini tidak tertunai.
"Di Rantau Panjang pada 2003 juga diadakan majlis untuk membina beberapa ribu buah rumah, mahu buat pusat komersial, pusat industri kecil dan macam-macam lagi.
"Dibuat juga majlis di Kelaboran untuk membangunkan bandar baru begitu juga dengan rancangan pelabuhan darat di Kuala Krai. Semua ini janji kosong," tegas beliau.
Mengulas mengenai konvoi tersebut katanya, ia digerakkan sendiri oleh anak-anak muda kerana mereka menuntut hidup yang lebih baik di Kelantan.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved