ads

Isnin, 4 Februari 2013

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


mummybloggers.com: Jambatan Biak-Kandek <b>di Kuala Krai</b> siap 18 <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2013 01:40 AM PST

KOTA BHARU: Pembinaan Jambatan Biak-Kandek merentangi Sungai Pergau di Kuala Krai dijangka siap mengikut jadual dalam tempoh 18 bulan, kata Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan, Datuk Makhtar Mustaffa.

Beliau berkata, tiada masalah teknikal yang boleh menghalang jambatan berharga RM32 juta itu siap dalam tempoh yang dijadual.

"Tender bagi pembinaan jambatan itu dikeluarkan dan kerja pembinaannya akan dimulakan tahun ini," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini, hari ini.

Makhtar berkata, projek itu yang dilaksana di bawah program pembangunan di kawasan Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (KESEDAR) adalah antara projek di bawah Rancangan Malaysia Ke-10 oleh kerajaan persekutuan.

Projek itu dijangka dapat memberi faedah kepada kira-kira 600 penduduk Kampung Biak dan Kandek selain ribuan pengguna lain yang sebelum ini menggunakan bot sebagai alat perhubungan utama mereka.

Beliau berkata, kerjasama dua hala antara kerajaan persekutuan dan negeri amat diperlukan bagi merealisasikan projek pembangunan di negeri ini terutama yang membabitkan tapak kerana tanah terletak di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.

Sementara itu, Makhtar berkata pelancaran program 'My Beautiful Malaysia Day' peringkat negeri di Pantai Irama, Bachok akan disempurnakan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed Ahad ini.
Kira-kira 10,000 orang dari 14 kawasan Parlimen di Kelantan akan menghadiri program itu yang turut menyenaraikan gotong royong membersih kawasan masjid dan tanah perkuburan serta aktiviti lain berkonsepkan strategi lautan biru.

Program itu berlangsung serentak di 100 lokasi di seluruh negara untuk mencetus semangat sukarelawan dalam kalangan belia selaras Tahun Sukarelawan Negara.

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


My Kerjaya Online: Kerjaya <b>di</b> Kolej Komuniti <b>Kok Lanas</b>

Posted: 27 Sep 2012 06:37 AM PDT

Kekosongan di Kolej Komuniti Kok Lanas
1. Pensyarah Sambilan Harian (Terapi Kecantikan dan Spa)

2. Pensyarah Sambilan Harian (Dandanan Rambut)

Klik Untuk Maklumat Lanjut

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


Bicara Mentari: HIMPUNAN RAKYAT <b>DI KOTA BHARU</b> PULA

Posted: 13 Jan 2013 10:47 PM PST

Pas menjelaskan kutipan derma terpaksa dibuat daripada peserta Himpunan KL112 untuk membayar sewa Stadium Merdeka yang dilaporkan berjumlah RM100,000.  Tetapi itu tidak mendatangkan masalah bagi Pas kerana jumlah kutipan pada hari ini dikatakan mencecah RM300,000.  Itu kira untung untuk penganjur.  Patutlah Pas suka buat perhimpunan.  Rupa-rupanya hendak kutip derma.

Berbalik kepada bayaran sewa stadium yang mahal, rasanya elok Pas buat himpunan di stadium di negeri-negeri diperintah pakatan rakyat.  Mereka boleh pilih mana-mana stadium di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang atau Selangor. 

Rasanya Pas tidak perlu bayar apa-apa.  Percuma. 

Tambahan pula, mengapa perlu dibuat di Kuala Lumpur.  Elok dibuat di negeri di bawah pakatan rakyat. Ia membawa kuntungan kepada peniaga dan mengembirakan hati penduduk di bandar berkenaan.  Peniaga boleh untung besar.  Bab kata, untung berganda-ganda.  Niaga sehari, cukup untuk makan sebulan atau setahun. 

Jadi, saya cadangkan agar di buat di Kota Bharu.  Di Stadium Sultan Muhammad Keempat.  Elok benarlah di Kota Bharu, Serambi Makkah dan bandaraya Islam.  Pas perlu promosikan Kota Bharu sebagai bandaraya Islam yang tidak ada di negeri lain.  Satu-satunya bandaraya Islam di Malaysia. 

Penduduk dan rakyat Kelantan tentu sokong penuh himpunan di adakan di Kota Bharu.  Nik Aziz kena fikirkan keuntungan yang diperoleh rakyat Kelantan melalui himpunan itu. 

Masa himpunan mesti dilanjutkan.  Kalau boleh berhari-hari.  Semakin lama, semakin untung peniaga.  Masa berkumpul lebih lama sebab tidak ada masalah dengan pihak stadium.  Kosnya percuma.  Siap boleh tidur di dalam stadium lagi.  Tidak ada siapa hendak halang. 

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Gambar Situasi Banjir <b>Di Rantau Panjang</b> - 5.1.13 - Malaysians Must <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 05:06 AM PST


Petang semalam saya bersama isteri pulang dari Lumut ke Kota Bharu melalui jalan Penglima Bayu - Rantau Panjang.
Saya ingatkan banjir dah kering, rupanya jalan itu masih lagi tenggelam tetapi tidaklah dalam. Pada anggaran saya lebih kurang sedalam 1.5kaki di beberapa tempat tetapi saya masih berjaya mengharunginya dengan kereta ke Rantau Panjang
Ini adalah gambar yang diambil oleh isteri saya dengan menggunakan h/p

Petang semalam saya bersama isteri pulang dari Lumut ke Kota Bharu melalui jalan Penglima Bayu - Rantau Panjang.
Saya ingatkan banjir dah kering, rupanya jalan itu masih lagi tenggelam tetapi tidaklah dalam. Pada anggaran saya lebih kurang sedalam 1.5kaki di beberapa tempat tetapi saya masih berjaya mengharunginya dengan kereta ke Rantau Panjang
Ini adalah gambar yang diambil oleh isteri saya dengan menggunakan h/p

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Markaz Siswazah <b>Kelantan</b>: KHIDMAT KESIHATAN <b>DI</b> DUN <b>GAAL</b> <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2008 09:13 PM PDT

Banner YB DUN Gaal, YB Dr Nik Mazian..
Orang kampung besar kecik, mari nok juppo doktor...
Buleh dapat ubat panadol doktor?
Doktor dari hospital berdekatan...
Beramah mesra dengan pesakit...
Lokasi di Pejabat Penggawa Daerah Gong Datok, Pasir Puteh...

03 di ketereh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di ketereh - Google Blog Search


BEN ASHAARI: Nasi kerabu <b>Ketereh</b> Bandar Baru Salak Tinggi ..

Posted: 02 Feb 2013 10:00 PM PST

Pagi ni  , aku tak gi gym KBS .. Saja ajak wife n Qhaliff lepak makan di satu kedai makan yang aku ternampak baru baru ni .. Hehehe .. Jenjalan gitu haaa .. heee …

NASI KERABU KETEREH ! Tu dia.. Ketereh ni dekat ngan rumah wife nun di Kelantan tu haa.. Hilang rasa rindu dia  bila nampak perkataaan Ketereh ni haaa ..

Kalau nak cari tempat ni , aku kurang tau sangat nama kawasan ni tapi kat sini ada Jabatan Alam Sekitar Cawangan Sepang .. Haaa .. Google la alamat dia .. Hehee.. Rajin rajin la mengooglekan diri tu haaa ..

Sedapkah ?? Murahkah ?

Bagi aku , kalau panas panas lagi sedap .. Cam ayam tu haa.. Dibakar kat situ gak .. Atau ada daging bakar ke.. Macam kat Ketereh tu laa .. Heheh.. Sedap la gak .. Boleh di makan … Heeee..

Nampaknya , dah tau laa mana nak g setiap hujung minggu . Cuma tak bestnya , ada yang merokok dalam kedai makan ni . Memang putus nafsu la nak makan .. Hurmm..

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved