ads

Ahad, 11 November 2012

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Sejarah Kampung Mujur, <b>Jelawat</b>, Bachok « Sejarah <b>Kelantan</b>

Posted: 28 Sep 2012 01:30 AM PDT

Mujur, juga dieja sebagai Mujor, ialah salah satu kampung di dalam jajahan Bachok, Kelantan. Pekan yang terdekat dengan Kampung Mujor ialah Pekan Jelawat dan Kampung Rusa. Mengikut cerita yang tak dapat dipastikan kesahihannya, pada zaman dahulu pemburu telah datang ke sebuah tempat untuk memburu binatang. Sebelum memburu, mereka telah berselawat di sebuah kawasan yang kemudiannya dikenali sebagai Kampung Jelawat, sempena nama tempat berselawat. Mereka kemudiannya berjumpa rusa di kawasan yang sekarang dikenali sebagai Kampung Rusa. Mereka telah mengejar rusa tersebut dan dapat menangkapnya di suatu kawasan sebelum hari gelap. Mereka bersyukur dan mengatakan, "Mujur dapat tangkap rusa sebelum malam". Kawasan itu sekarang dikenali sebagai Mujor.

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


3 Keluarga Mangsa Puting Beliung | Detik Perubahan

Posted: 26 Sep 2012 02:55 AM PDT

KUALA KRAI – Sekurang-kurangnya tiga keluarga di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Mengkebang, dekat sini, berdepan cetik cemas selepas kediaman mereka rosak teruk akibat dipukul ribut, petang kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu merosakkan dua rumah di Kampung Keroh dan sebuah rumah di Blok Pasir Puteh, Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Mengkebang.

Mangsa dari Blok Pasir Puteh, Che Rogayah Che Mamat, 48, berkata, kejadian ketika azan Asar itu menyebabkan struktur bumbung bahagian hadapan rumahnya diterbangkan angin dipercayai puting beliung.

"Kejadian juga menyebabkan sebahagian besar bumbung rumah saya rosak termasuk akibat ditimpa kayu dan zink bumbung yang tercabut," katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Che Rogayah berkata, pusaran angin kencang buat kali kedua menyebabkan sebahagian bumbung yang tercabut diterbangkan ke belakang rumah manakala sebahagian lagi melekat atas bumbung ruang tamu.

"Walaupun tidak diterbangkan angin, ada bahagian bumbung rumah tercabut dan banyak zink perlu diganti baru sebab rosak," katanya yang tinggal di rumah itu bersama lapan ahli keluarga termasuk anak, cucu dan menantu.

Anak Che Rogayah yang ada di rumah ketika kejadian, Norma Mustafa pula berkata, dia melihat bumbung bahagian hadapan rumahnya terangkat-angkat sebelum tercabut dan diterbangkan angin kencang.

"Saya terus dukung anak berusia dua bulan masuk dalam bilik tetapi bumbung dalam bilik pun bergegar dilanda ribut, jadi saya hanya mampu menjerit sebab tak tahu nak buat apa.

"Waktu itu tidak hujan, hanya angin kencang sahaja dan bila angin berhenti, baru hujan," katanya yang bersyukur kerana mereka sekeluarga terselamat dalam kejadian itu.

Dua mangsa ribut di Kampung Keroh, Siti Hawa Jusoh dan Ramli Mahmud turut mengalami nasib sama apabila bumbung rumah mereka diterbangkan angin kencang dalam kejadian itu.

Sementara itu, Penyelaras Dun Mengkebang, Azizzuddin Hussein berkata, ketiga-tiga keluarga terbabit diberikan bantuan segera termasuk zink, kayu dan papan dinding bagi membaiki kerosakan rumah mereka.

"Selain zink dan kayu, kita beri papan dinding untuk Siti Hawa kerana di samping bumbung dan dinding rumah rosak, bilik airnya juga runtuh dalam kejadian sama," katanya.

Menurut Azizzuddin, bantuan segera untuk mangsa bencana alam dapat disalurkan selepas prosedur baru Kerajaan Persekutuan membolehkan Penyelaras Dun sendiri meluluskannya.

"Kalau dulu ambil masa lama kerana perlu ada laporan polis dan kelulusan agensi kerajaan berkenaan terlebih dahulu tetapi sekarang, jika layak, saya sebagai Penyelaras Dun boleh luluskan bantuan 'on the spot'.

"Terima kasih Kerajaan Persekutuan kerana dengan cara ini, kami selaku Penyelaras Dun dapat segera membantu ketika saat rakyat ditimpa kesusahan perlukan bantuan," katanya. – Sinar Harian

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


cik sukeati: kb-<b>rantau panjang</b> -munduk

Posted: 22 Oct 2012 12:47 AM PDT

hari sabtu 20/10/2012, 

ai dengan bebudak umah p rantau panjang, jumpe ita n yana kat sana n trus g munduk.....

sementara tunggu ita n yana, sempat la jugak mengeksersaiskan kaki (berjalan- jlaan cuci mata) di pekan rantau panjang. walaupun slalu balik kg guna jalan tu, tapi x penah lagi singgah pekan dia sebab time balik kg sampai situ pun da petang.

pekan dia x la besar sangat, tapi ramai penjual, ada bazaar...
kebanyakan yang dijual adalah baju dan aksesori....

lepas ita n yana sampai, kami pun follow depa p munduk. 
sampai kat tepi sungai, parking keta dan naik sampan untuk ke sebelah sana.

suasana di sebelah munduk memang lain, rasa la yang kita bukan duk kat malaysia. kat situ banyak jual tudung yang majoritinya lagi murah dari kat sini (kb/ rantau panjang). ada jugak jual makanan, baju, dan peralatan dapur.beras pun ada.

kitaorang tak beli apa pun sebab niat sebenar memang nak p tengok tempat tu je cam ner.

baliknye singgah lagi di rantau panjang. Singgah beli skirt labuh. Murah jugak la harga dia kalau nak dibandingkan di kb.  Patut pun ramai orang kata kat situ murah.



tambang bot ni rm1. kiranya p balik rm2







banyak bot2 yang bawak p sana


 dalam bot
erin cuak takut jatuh dalam sungai

pemandangan dari munduk...
situ tempat parking keta sebelum naik bot ke munduk 


sampai sebelah sini ,lepas naik tangga , trus jumpe kedai 


anak ayam macam2 kaler
sekor rm2.







tudung murah2 kat sini

motip?? 













sampai umah dalam kul 7 lebih sebab on da way balik singgah wakaf che yeh, makan.


03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT: 2 Exco <b>Kelantan</b> terima anugerah <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2012 04:14 AM PST

KOTA BHARU: Dua anggota Exco kerajaan negeri, Che Abdullah Mat Nawi dan Dr Muhammad Fadzli Hassan hari ini menerima anugerah yang membawa geralan Dato' Paduka sempena ulangtahun hari keputeraan Sultan Muhammad V.
Mereka menerima anugerah Ahli Yang Kedua (Dato' Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia.(Gambar: Che Abdullah dan isteri.)
Turut menerima darjah sama Adun Gaal, Dr Nik Mazian Nik Mohamad yang juga bekas anggota Exco.
Ketua Setiausaha Negara, Dato' Seri Dr Ali Hamsa mengetuai senarai 239 penerima Anugerah Gelaran Kebesaran, Darjah-Darjah Kebesaran dan Pelantikan Jaksa Pendamai pada istiadat Pengurniaan Kehormatan Kebesaran Negeri Kelantan di Istana Balai Besar hari ini.
Sebelum itu berlangsung Istiadat Pemeriksaan Barisan Kehormatan di  Padang Merdeka bermula jam 8.15 pagi.
Perayaan Ulangtahun Hari Keputeraan Sultan Muhammad V kali ke-43 tahun ini dengan cogan kata "Semoga Allah Melindungi Tuanku Dunia dan Akhirat" manakala temanya "Islam Dimartabat, Raja Didaulat, Negeri Berkat".
Semalam Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Dr Zainuddin Ibrahim berkata istiadat pengurniaan darjah kebesaran tahun ini membabitkan penerima seramai 636 orang.
Seramai 397 penerima lagi iaitu bagi Bintang-Bintang, Pingat-Pingat dan Surat-Surat Kepujian pula akan berlangsung pada satu tarikh ditetapkan kemudian.
Sementara itu Dr Muhammad Fadzli merakamkan ucapan syukur dan terharu di atas penganugerahan daripada Sultan Kelantan dan berharap semoga ia memberi kebaikan di dunia dan akhirat.Hrkh

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 <b>di</b> Pejabat Pengarah Tanah dan Galian <b>...</b>

Posted: 22 Oct 2012 10:25 PM PDT

jawatan kosong 2012 Pejabat Pengarah Tanah Dan Galian Negeri Kelantan

Jawatan kosong 2012 :P ejabat Pengarah Tanah dan Galian Negeri Kelantan telah ditubuhkan pada tahun 1913. Ia pada mulanya dikenali sebagai Pejabat Superitendent of Lands Kelantan. Pada mulanya pejabat ini berkongsi dengan Pejabat Tanah dan Jajahan Kota Bharu di Jalan Hospital.Mulai pada tahun 1945, pejabat ini dikenali sebagai Pejabat Advisor of Land and Mines sehingga 1959. Seterusnya pada tahun 1970, pejabat ini dikenali sebagai Pejabat Commissioner of Lands and Mines sehingga tahun 1970. Mulai 1971 pejabat ini mula dikenali sebagai Pejabat Pengarah Tanah dan Galian sehinggalah hari ini.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan berikut :

1. Penolong Pegawai Tanah NT27

CARA MEMOHON DAN TARIKH TUTUP :

1. Sila hantarkan permohonan anda ke alamat berikut :

YBRS. PENGARAH BAHAGIAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA PEJABAT SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI KELANTAN BLOK 2, ARAS 2, KOMPLEKS KOTA DARULNAIM 15503 KOTA BHARU.

Sebelum atau pada : 05 November 2012

UMUR :
1. Calon-calon hendaklah berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.

AM :
1. Tiap-tiap permohonan hendaklah disertakan dengan surat permohonan jawatan, keterangan diri (resume), sekeping gambar berukuran paspot, salinan kad pengenalan, Surat Beranak, Ijazah, Diploma dan Sijil-Sijil Persekolahan atau dokumen/testimonial yang berkaitan.
2. Permohonan yang lewat atau tidak menurut peraturan di atas tidak akan dilayan.
3. Hanya calon-calon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil temuduga.
4. Pemohon yang tidak menerima apa-apa jawapan selepas 6 bulan daripada tarikh tutup permohonan hendaklah menganggap permohonannya tidak berjaya.

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

from your own site.

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


.: Pas Masih Boleh Masuk Kubu Umno <b>di Jeli</b>

Posted: 11 Nov 2012 04:33 AM PST

LAPORAN LEWAT                                                                                                                  

Umno bahagian Jeli dibawah pimpinan Mustapa Mohamed merupakan bahagian yang paling kemas dan mantap di Kelantan. Dengan kedudukannya sebagai menteri - MITI Mustapa telah memungah seberapa banyak projek untuk Jeli. Jika dicatat dalam buku Guiness book of the record, mungkin Jeli merupakan bahagian Umno paling maju dan moden dengan memiliki pelbagai projek.

Jeli memang bernasib baik. Mustapa bukan saja sebagai menteri, tetapi beliau juga adalah Pengerusi Umno Kelantan. Di mana dengan kedudukan itu Jeli merasa ia adalah bahagian Umno paling berprestaj.

Bagaimana pun kelebihan dan kemajuan yang ada di Jeli hari ini bukan bermakna Mustapa boleh duduk senang. Majoriti yang diperolehinya dengan mengalahkan Apandi Mohamad dalam pilihan raya lalu sebanyak 4,436 bukan merupakan lesen atau bantal lembek untuk dijadikan pengalas tidur yang enak. Dan Mustapa nampaknya tidak pernah merasakan 'agah' dengan situasi ini.

Beliau sendiri masih terkenang bagaimana perit dan pedihnya menerima kekalahan dalam tahun 1999 ditangan Apandi Mohamad. Kekalahan itulah menjadikan Mustapa senantiasa bangkit dan menjaga seluruh pengundi Jeli macam menatang minyak yang penuh. Kemenangannya selepas itu (2004 dengan majoriti 7,353) dan dicatat sekali lagi 2008 dengan mengalahkan Apandi dua kali tidak bermakna beliau senang.

Ada kebenarannya kalau Mustapa tetap merasa gelisah dan cemas dan tidak berapa 'arap' dengan apa yang berlaku dan ada di Jeli hari ini. Pembangunan, pelbagai projek, bantuan untuk rakyat tidak menjamin undi akan mengalir ke dalam bakulnya. Pada zahirnya begitu tetapi tribulasi politik sangat difahamnya. Sebab itu Mustapa sanggup pulang setiap minggu ke Jeli kecuali kalau beliau berada diluar negara.

Hakikat hari ini ternyata, bahawa Jeli bukan kawasan selesa benar buat Mustapa. Malam Jumaat lalu Pas telah mengadakan ceramah bertempat di Kelewek, dalam kawasan Bukit Bunga. Kawasan itu katanya kubu kuat Umno. Pas Jeli mengundang Tamrin Ghaffar sebagai penceramah khas. Ikut sama berceramah ahlijawatankuasa Pas Idris Ahmad. Tamrin berceramah di bawah tajuk ; Mengapa saya tinggalkan Umno.

Walaupun malam itu hujan renyai-renyai dan kawasan ceramah agak jauh ke dalam, namun jumlah yang hadir boleh tahan juga. Sekitar 250 orang dan dipercayai semua orang tempatan. Kehadiran itu cukup untuk membuktikan bahawa kubu Umno masih boleh ditembusi di Jeli. Turut sama hadir malam itu ialah Yang Dipertua Pas Jeli Apandi Mohamad, timbalannya Abdullah Yaacob yang juga Adun Air Lanas, penyelia Dun Bukit Bunga, Mohd Suply Abdul Razak yang juga merupakan bakal calon Pas untuk kerusi Bukit Bunga dan lain-lain pemimpin Pas kawasan Jeli.

Pada malam itu juga bertembung dengan program Umno yang diadakan berjarak tidak samapi 3 km. Difahamkan program Umno malam itu ialah majlis menyampaikan bantuan wang. Ternyata program ceramah Pas itu kurang disenangi oleh Umno bila mana tiga banner yang dipasang menguar-uarkan kedatangan Tamrin dihilang. Pas mengsyaki ianya perbuatan Umno.

Pas begitu berang dengan kejadian itu. Abdullah Yaacob yang bertindak sebagai pengerusi memberi amaran dan mencabar Umno dengan berkata; "Apakah Umno hendak main secara jahat atau secara molek, kalau nak cara jahat, kita juga boleh bermain cara jahat."

Seharusnya kejadian-kejadian begitu tidak berlaku lagi. Walaupun Jeli merupakan kawasan pedalaman, tetapi sejak Mustapa mewkailinya di mana sudah banyak kemajuan dan berbagai maklumat terdedah sepatutnya politik diluar batas undang-undang demokrasi itu dihentikan. Elok kalau Mustapa memberi nasihat atas apa yang berlaku sekiranya benar kehilangan banner Pas itu disebabkan perbuatan ahli Umno. Pembuangan banner itu sedikit sebanyak akan merosakkan reputasi Mustapa sebagai pemimpin yang berjurus.

Malam itu Tamrin yang kini telah menyertai Pas, menyeru rakyat supaya tidak mudah tertipu dengan hipokrasi pemimpin Umno yang kononnya hendak membela Melayu dan Islam. Katanya agenda itu hanyalah bohong semata-mata dan ia hanya alat dan retorik untuk menipu rakyat. Apa yang berlaku pemimpin Umno lebih menjaga kepentingan diri dari kepentingan agama dan bangsa.

Beliau memberi contoh, pemimpin Umno diam membisu tanpa membuat apa-apa kecaman ke atas presiden MCA Chua Soi Lek yang menghina Hudud. Tetapi pemimpin Umno menjadi kalut dan berani mengecam Nurul Izzah yang memberi pandangan secara umum berhubung maksud ayat Quran berhubung tiada paksaan didalam agama.

"Kalau pemimpin Umno jujur mereka akan kecam dan marahkan Chua Soi Lek terlebih dahulu sebelum mengecam Nurul Izzah, tetapi kenapa diam membisu?" kata Tamrin. Malam itu juga Tamrin membuat apologetik kepada hadirin kerana bersubahat dengan Umno membuat beberapa kejahatan sebelum ini.

"Saya sudah bertaubat dan berharap penyertaan saya dalam Pas akan dapat mengurangkan dosa saya sebelum ini. Biarlah sia-sisa usia yang ada ini dapat dimanfaatkan untuk perjuangan Islam," katanya dengan nada sayu dan pamrih. [wm.kl. 7:52 pm 11/12/12]

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


Rebut peluang menerusi Empower | Malaysia Zoom

Posted: 06 Nov 2012 04:06 PM PST

BACHOK 2 Nov. – Rakyat di kawasan Parlimen Bachok perlu merebut peluang menerusi Program Empower di bawah kelolaan Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC).

Ketua Pemuda UMNO bahagian, Datuk Muhammad Zaidi Sidek berkata, kerajaan memperuntukkan sebanyak RM4 juta bagi menjayakan program tersebut melibatkan kemahiran dan pembangunan modal insan di daerah ini.

Menurutnya, usaha itu akan memastikan Bachok tidak ketinggalan dalam aspek pembangunan.

"Bagi saya ini adalah satu perkara yang baik dan wajar diberikan kerjasama oleh semua kerana bakal memberikan banyak manfaat.

"Program ini adalah hasil usaha yang dilakukan oleh pemimpin kita, Datuk Dr. Awang Adek Hussin (Ketua UMNO bahagian) bagi memastikan Bachok turut menerima pembangunan seperti kawasan-kawasan Parlimen yang lain," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan majlis Penutup 'Quest For Excellent' dalam Bahasa Inggeris di Sekolah Kebangsaan (SK) Perupok dekat sini semalam.

Terdahulu, beliau menyampaikan sumbangan cermin mata kepada 32 murid SK Perupok dan SK Beris Kubor Besar.

Program anjuran ECERDC itu bertujuan untuk meningkatkan tahap penguasaan dan mewujudkan pembelajaran menarik terhadap Bahasa Inggeris dalam kalangan murid sekolah.

Seramai 100 murid tahun lima dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok telah menyertai program tersebut.

Sementara itu, seorang peserta, Mohd. Faiz Bustamin, 12, dari SK Perupok berkata, program tersebut banyak membantunya meningkatkan tahap penguasaan bahasa berkenaan.

"Banyak perkara yang saya pelajari sepanjang mengikuti program ini terutama dari aspek penulisan, pertuturan serta tatabahasa.

"Selain itu, kaedah pembelajaran menarik yang didedahkan kepada para peserta menjadikan kami lebih mudah memahami bahasa ini," ujarnya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


Subhanallah! - Ayam berkaki empat <b>di Tumpat</b> (GAMBAR <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2012 12:30 PM PDT

Subhanallah! - Ayam berkaki empat di Tumpat (GAMBAR)

Posted by Muhamad Syafiq Wednesday, October 10, 2012
Ayam berkaki empat adalah kejadian yang jarang-jarang kita jumpa. Di tumpat Seorang suri rumah nyaris memasak kari ayam berkaki empat apabila dia terbeli ayam pelik yang mempunyai empat kaki pada 10 SEPT lepas.
Dua daripada kakinya tumbuh di bahagian punggung ayam tersebut.

Hasnah Yahya, 48, berkata, dia membeli ayam itu di sebuah gerai menjual ayam di Chabang Tiga Berangan di sini, untuk dijadikan kuah roti jala pada hari raya kedua lalu.

Sumber : TaoTauAjer

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


MMI : TRAGIS Imam Mati DiPukul Dalam Surau <b>Di Tanah Merah</b> <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:24 AM PST

TANAH MERAH - Seorang imam, yang hendak melaungkan azan Subuh, mati akibat dipukul di surau Kampung Gual Petai Lima, Gual Ipoh di sini hari ini.
Abdullah Nawang, 77, yang cedera parah di leher dan kepala, mati di unit kecemasan Hospital Tanah Merah.
Sehubungan itu, polis menahan seorang lelaki berusia 57 tahun di sebuah kedai kopi di Kampung Kulim, kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian pada pukul 7 pagi ini, kata Ketua Polis Daerah Tanah Merah DSP Abdul Aziz Mahmud.
Bercakap kepada pemberita di sini, Abdul Aziz berkata suspek yang tinggal tidak jauh dari surau itu pernah mendapat rawatan di Wad Psikiatri Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), Kota Baharu.
"Polis percaya Abdullah dipukul menggunakan senjata tumpul atau objek keras, dan polis sedang mencari senjata yang digunakan suspek yang dipercayai dibuang tidak jauh dari tempat kejadian," katanya.
Isteri mangsa, Ramlah Ahmad, 67, yang ketika kejadian berada di ruang solat wanita di surau itu, berkata beliau terdengar bunyi bising seperti orang terjatuh di dalam surau.
"Apabila melihat ke bahagian solat lelaki, saya nampak suami dalam keadaan berlumuran darah di atas sejadah.
"Ketika itu, saya sedang memakai telekung untuk menunaikan solat Subuh.
Arwah tidak sempat melaungkan azan," katanya sambil memberitahu bahawa setiap pagi suaminya akan mengimamkan solat Subuh di surau itu.
Abdullah yang menoreh getah di kampung itu meninggalkan seorang isteri dan empat anak serta 20 cucu.
Mayat Abdullah dibedah siasat di Hospital Tanah Merah sebelum diserah kepada keluarga untuk dikebumi. - BERNAMA

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Adun <b>Kelaboran</b> dan Abby nafi sudah bernikah | Pencacai SeMalaysia

Posted: 02 Aug 2012 10:48 AM PDT

SHAH ALAM – Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau telah bernikah dengan artis Abby Abadi, yang bulan lalu menyertai Pas sebagai ahli seumur hidup.

Wakil rakyat Pas itu menegaskan, segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter pro-Umno sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.

Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

"Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki, 41, menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

"Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

"Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

Abby pantas menjawab dakwaan mengenai perkara itu menggunakan medium laman sosial twitter sebagai platform menafikan mempunyai sebarang hubungan dengan Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

Seorang pengikut twitternya @wariechemanan bertanya kepada Abby, "hai abby... betulkah cerita saya dengar you dah kahwin dengan YB Kelaboran" dan Abby menjawab pertanyaan itu sambil menegaskan, itu semua fitnah semata-mata.

Abby turut menambah, ini bukan kali pertama dia mendapat 'jodoh' hasil cakap-cakap orang ramai dan menerima gosip sebegini sebagai asam garam dan lumrah kehidupan apabila dirinya terbabit dalam dunia politik.


03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


sekitar penyamapain hadiah <b>di gua musang</b> - krt perumahan kusial <b>...</b>

Posted: 16 Sep 2012 07:35 PM PDT








Petandingan kibar jalur gemilang peringkat negeri Kelantan sudah berakhir.  Perumahan Kusial Baru hanya sekadar meraih sagu hati.  Tahun ini sagu hati tahun hadapan insyaAllah, JOHAN!  
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved