ads

Isnin, 17 Disember 2012

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


.: WIFI PERCUMA <b>DI MENGKEBANG</b>

Posted: 19 Nov 2012 05:19 AM PST

       Hari ni suami aku cuti,lama dah tak ke pasar minggu.Anak-anak pula sibuk nak ke pustaka ,aku pergilah hantar  diorang ,lagipun aku pun dah lama tak kesana  .Sesampai di sana aku lihat pintu pustaka tertutup.,tapi motor Kak Sah (kerani pustaka) ada kat depan.Rupa-rupanya pustaka di buka cuma kena masuk ikut pintu belakang ,sebab pintu utama rosak.
Sekarang dah banyak buku-buku baru yg terdapat di pustaka.Lagipun dah banyak majalah-majalah yg aku terlepas maklumlah sibuk dgn anak bongsu aku yg baru berusia 10 bulan.Menurut Kaksah wifi percuma juga telah diperbaiki,dan sekarang telah dibuka kepada umum.Jadi yg berminat bolehla berkunjung ke pusat sumber.Buku rujukan juga banyak disediakan untuk pelajar-pelajar menengah dan rendah.Selain dari itu banyak lagi bahan bacaan lain seperti buku agama,buku

cerita,buku resepi,novel dan majalah-majalah.


     Ibu-bapa digalakkan untuk menghantar anak-anak kesana untuk mengisi masa lapang dimusim cuti persekolahan.Para pengunjung juga boleh meminjam buku yang terdapat di sini .Untuk mendaftar sebagai ahli bolehlah merujuk kepada Kak Sah .

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Kerajaan Pusat Baik Pulih 500 Rumah Penduduk Miskin <b>Di Pasir</b> <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2012 05:51 PM PST

PASIR PUTEH, 17 Dis (Bernama) — Kerajaan Persekutuan melalui agensinya berjaya membaik pulih 500 rumah penduduk miskin di sekitar Pasir Puteh, melibatkan peruntukan sebanyak RM2.6 juta pada tahun ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Pertanian Parlimen Pasir Puteh, Zawawi Othman berkata seramai 2,500 anggota keluarga terdiri daripada nelayan dan petani yang mendiami rumah tersebut, kini mendiami rumah yang lebih selesa.

"1Malaysia Development Berhad (1MDB) membaik pulih 100 rumah nelayan miskin dengan peruntukan RM1 juta," katanya kepada pemberita selepas meninjau kerja membaik pulih rumah seorang penduduk miskin Yusuf Mamat, 78, di Kampung Tualang di sini, Isnin.

Zawawi berkata, sebanyak 200 rumah lagi dibaik pulih di bawah kendalian Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) dengan perbelanjaan RM500,000.

"Baki 200 rumah dibaik pulih melalui peruntukan di bawah projek Kementerian Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah," katanya yang juga Ketua Umno Bahagian Pasir Puteh.

– BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Lombong Emas <b>Di Kuala Krai</b> sedia di pajakkan.

Posted: 29 Nov 2012 10:58 PM PST

Assalamualaikum dan Hello,

Ada berita baik untuk mereka/ syarikat yg serius dalam mengusahakan pernigaan Emas.

Kerajaan negeri telah bersetuju menyerahkan hak pajakkan melombong.. "Lombong emas" Di mukim Kuala Krai .harganya cukup berbaloi memandangkan harga emas kian naik sekarang dan emas adalah pelaburan terbaik masakini.

Ini detailsnya:

Pajakan Lombong Tanah Kuala Krai - owned by Kerajaan Negeri Kelantan
Luas/ size: 224.6 hektar
Tempoh melombong: 4 tahun dr tarikh pajaakan melombong didaftarkan.
Harga: RM33juta.

Terbuka pada syarikat2 @ individu .

Serius??

Sila contact saya, wakil syarikat pentadbir tnh akan menerangkan segala perincian dan proposal yang lengkap dan yg telah diluluskan oleh kerajaan negeri.

Syila
0133440865/0129739115

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2012 09:44 AM PST

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2012 12:00 AM PDT

    Leave a Reply

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 13 Jul 2012 09:05 AM PDT

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 18 Jun 2012 09:13 AM PDT

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Apr 2012 12:00 AM PDT

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Apr 2012 12:00 AM PDT


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Apr 2012 09:24 AM PDT


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 07 Apr 2012 09:39 AM PDT


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    [unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki ...

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST

    [unable to retrieve full-text content]Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search. Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST. Xpdc ke Felda Chiku Gua Musang bahagian 1. Kali ini penceritaan agak panjang dan saya terpaksa bahagikan kepada 2 bahagian. Part 1 and part 2.

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

    Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


    KOLEKSI LENCANA SEKOLAH ABAH: Lencana Sekolah / School <b>...</b>

    Posted: 26 Feb 2012 05:29 AM PST

    Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2.
    Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki dan 131 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 239 orang. Ia mempunyai seramai 24 orang guru.2009

    Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2)
    Felda Chiku 2
    18300, Gua Musang
    Kelantan, Malaysia


    Telefon = 6099284230
    Fax = 6099284231

    # Lencana ini merupakan sumbangan daripada pihak admin fb dari Sekolah Kebangsaan Sri Chiku 2, Gua Musang , Kelantan.

    # Diterima oleh KOLEKSI LENCANA SEKOLAH ABAH pada 20 Feb 2012.

    # Jutaan terima kasih  diatas sumbangan ini. 

    # Sumbangan lencana ini adalah hasil daripada maklumbalas pihak sekolah di Facebook Koleksi Lencana Sekolah..

    03 di bunut payong - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di bunut payong - Google Blog Search


    Projek <b>di</b> Kampung Paya Senang, <b>Bunut Payong</b> - sbs indahjaya <b>...</b>

    Posted: 12 Oct 2012 06:45 PM PDT


    03 di manek urai - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di manek urai - Google Blog Search


    Kejatuhan PAS & PR Bermula Dari Selatan

    Posted: 28 Nov 2012 07:54 PM PST

    Lebih tiga tahun lalu yakni pada 14 Julai 2009 seluruh negara tertumpu pada satu pertarungan sengit membabitkan pertembungan satu lawan satu diantara BN dan PAS dalam Pilihanraya Kecil (PRK) DUN Manek Urai, Kuala Krai Kelantan.

    Persaingan sengit yang berpusat di Selatan Kelantan itu walaupun berpihak kepada PAS namun kemenangan yang diperolehinya terlampau tipis hanya dengan kelebihan 65 undi sahaja berbanding 1,352 undi majoriti yang PAS perolehi pada PRU 12 2008.

    Bermula dari situ gema kebangkitan Gelombang Merah semakin dirasai sementara di masa yang sama riak resah kerisauan semakin mencengkam kepimpinan PAS di Kelantan.

    Kira-kira empat bulan kemudiannya atau lebih tepat lagi pada 4 November 2009, sekali lagi Selatan Kelantan menjadi pentas tumpuan ramai apabila berlaku pertembungan kali kedua membabitkan BN dan PAS, kali ini berlangsung di DUN Galas, Gua Musang.

    Semasa PRK Manek Urai PAS hanya sekadar menang nyawa-nyawa ikan, di PRK DUN Galas pula berikutan semarak Gelombang Merah yang dipelopori UMNO semakin mendapat tempat di hati rakyat, akhirnya menyebabkan PAS tewas terduduk dengan majoriti 1,190 undi.

    Kebetulannya baik di PRK Manek Urai mahupun Galas yang lokasinya terletak di Selatan Kelantan ini, kedua-duanya menyaksikan undi sokongan untuk PAS semakin merosot sekalipun jentera pilihanrayanya didokong kuat oleh jentera PR dari PKR dan DAP.

    Manakala di pihak BN pula jelas menunjukkan peningkatan undi sokongan yang amat ketara berikutan kembalinya sebahagian penyokong UMNO yang sebelumnya berpaling tadah pada PRU 2008 disamping meningkatnya kesedaran rakyat terhadap kelemahan urus tadbir Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

    Satu perkara yang agak menarik, kejatuhan PAS di Kelantan pada akhir dekad 70-an dulu juga bermula dari Selatan Kelantan berikutan kebangkitan rakyat negeri ini membantah pelbagai penyelewengan konsesi kayu balak yang telah dilakukan oleh pemimpin PAS dan kroni mereka.

    Antaranya termasuklah melibatkan tanah seluas 350,000 ekar tanah di yang digadaikan kepada syarikat Timber & Mine dari Singapura untuk tujuan pembalakan.

    Selain itu, faktor protes oleh penyokong bekas MB PAS Kelantan, Muhammad Nasir yang di pecat dari PAS kerana sikap mesranya dengan pemimpin UMNO pula kemudiannya menambah parah yang akhirnya menyumbang kepada kembalinya BN menguasai Kerajaan Negeri.

    Jika dilihat pada senario di atas, kelihatan coraknya hampir sama. Tidak mustahil kejatuhan PAS di Kelantan akan bermula dari Selatan dengan mengambil semangat kebangkitan rakyat sebagaimana diterjemahkan dalam PRK Manek Urai dan Galas.

    Sementelah lagi, sebahagian besar rakyat Kelantan semakin sedar kewujudan utama Ladang Rakyat di Gua Musang dan Kuala Krai yang membabitkan keluasan tanah lebih 80,000 ekar sebenarnya berkait rapat dengan konsesi pembalakan yang hanya menguntungkan syarikat Cina DAP dan Cina Singapura yang mempunya hubungan rapat dengan kepimpinan PAS Kelantan.

    Sementara itu, dalam konteks politik nasional pula, tika ini PR kelihatan begitu memfokuskan tumpuan mereka ke arah selatan tanahair yakni Johor dengan andaian mereka berpeluang memperalatkan masyarakat Cina untuk menyokong PR dalam PRU 13.

    Namun melihatkan kesepaduan sokongan yang diterjemahkan oleh rakyat Johor semasa PRK DUN Tenang di mana menyaksikan undi sokongan untuk BN dari majoriti orang Melayu Islam, Cina dan India semakin meningkat naik, jelas sekali PR bakal menghadapi kesukaran untuk mengekalkan 7 kerusi yang mereka miliki apatah lagi menawan kerusi lain.

    Di antara Kelantan dan Johor pula, kedua-dua negeri ini menampilkan satu percanggahan pendirian PR yang ketara di mana, mereka sepakat menyokong pembinaan kilang Petrokimia yang disarankan dibina di Bachok Kelantan, sedangkan di Johor pula pakatan pembangkang begitu lantang menentang pembinaan kilang Petrokimia di Pengerang atas nama penjagaan alam sekitar dan tanah rakyat

    Kontradiks sebegini menampakkan agenda perjuangan PR lebih banyak menambah keraguan besar dalam fikiran rakyat apatah apabila ia dilakukan oleh kepimpinan PR dan NGO proksinya hasil dari pembiayaan dan hasutan kiasu Singapura.

    Johor adalah nadi kekuatan UMNO dan jantung hati BN malah budaya rakyatnya agak berbeza walau berlainan agama dan bangsa, lagi kuat ia diasak lagi rapat kesepaduan rakyat menentang anasir adu domba pembangkang, sebagaimana dibuktikan melalui PRK DUN Tenang.

    Baik senario Selatan Kelantan mahupun Selatan tanahair yang membabitkan negeri Johor, kedua-duanya juga berkongsi satu rumusan, kejatuhan PAS di Kelantan dan kemusnahan PR pada PRU 13 tidak syak lagi akan bermula dari Selatan.

    03 di rantau panjang - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di rantau panjang - Google Blog Search


    iniduniadilahBuzz: kami <b>di rantau panjang</b>, kelantan!

    Posted: 16 Nov 2012 04:38 PM PST

    hello, aku nak sambung story percutian aku ke kelantan yang aku story kat homestay tuh. besar kan ?? part paling suka time bangun tidur turun tangga nih..
    hahaa.macam puteri pulak. berangan jap duk rumah besar. hoho.. then, after sampai tuh sesi mengangkut barang dalam kereta. waduhhh.. banyak sih..
    selepas sesi angkat barang. akak and abang keluar cari makanan. lapar gilerrr. kat kelantan nih kalau dah senja memang semua dah tutup. aktiviti malam memang takde lah. just stay kat homestay and rest! akibat kepenatan, aku tertidur kat sofa jer sepanjang malam. rugiii tak tidur atas katil katil yang empuk itu.. huh..
    hari kedua aku belah pagi kami ke rantau panjang. macam-macam kami beli. padahal petang tuh abang nikah. hahaa, sepatutnya pengantin rest , nih tak... ikut sekali shopping. kahkah....
    apa-apa hal pon breakfast dulu lah. hehe.. sedap makan kat sini. tengok ramai kan? semuanya dalam RM50+ jer. tak macam first singgah kat dungun harituh. makan mahal gilerr. memang kena ketuk habis..tapi bab makan tak boleh nak jadi isu sangat sebab masuk perut jadi daging....=p ok, jom shooping!
    rambang mata oi... yelah, duit sendiri ada memang macam-macma nak lah. itu nak ini nak. masak!!!!! sebulan jer lagi wei nak gaji. makan maggi jelah jawabnya..... hohoho. aku sempat grab sepasang baju and beberapa helai tudung. si dia pulak tak agak-agak. 4seluar jeans plus 3helai baju. tuh pon nyaris nak beli lagi. hahhaa...aku remind dia kang makan pasir kang balik nih. hoho..
    disebabkan terlalu pegun kat sini, kami tak perasan jam nak cecah 12 tengahari. jam 1 petang kami kena ada di rumah pengantin. nasib lah rumah pengantin tak jauh.15 minit jer. kuikui... oklah,entry after nih story tentang tujuan sebenar kami disini okay. kang sambung story berjela-jela pulak. huhu. hari ini hari sabtu, aduhai, cuti lama malas nak balik JB pulak. =(

    terima kasih daun keladi,lain kali baca lah lagi =p

    03 di dabong - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di dabong - Google Blog Search


    Sampah Burukkan Imej <b>Dabong</b> | Detik Perubahan

    Posted: 15 Sep 2012 09:14 PM PDT

    KUALA KRAI – Usaha Kerajaan Negeri menjadikan daerah ini sebagai destinasi tarikan pelancong sempena Tahun Melawat Kelantan 2012 (TMK@12) dikhuatiri terjejas berikutan sikap tidak peka pihak tertentu terhadap kebersihan.

    Pemandangan tepi jalan di Kilometer 7, Jalan Sungai Sam-Dabong, dekat sini, dipenuhi longgokan sampah sarap antara bukti ada pihak tidak sepakat menjayakan usaha proaktif Kerajaan Negeri.

    Seorang pengguna tetap jalan itu, Ahmad Sanusi Abdul Majid, 46, berkata, dia kecewa dengan masalah sampah itu sedangkan Dabongada pelbagai daya tarikan dan produk pelancongan termasuk bertaraf dunia.

    Katanya, antara tarikan utama pelancong di Dabong ialah Taman Negeri Gunung Stong merangkumi air terjun yang pernah diiktiraf tertinggi di Asia Tenggara iaitu Air Terjun Jelawang dan Gunung Stong.

    "Jika longgokan sampah sarap ini menyakitkan mata memandang bagi masyarakat setempat, apa pula pandangan orang luar dan pelancong asing bila tengok keadaan ini.

    "Memang ramai pelancong datang ke sini (Dabong) dengan kereta api tetapi ada juga datang ikut jalan raya dan longgokan sampah ini akan beri gambaran buruk kepada mereka tentang Dabong," katanya.

    Awal bulan ini, Kuala Krai dipilih Kerajaan Negeri sebagai lokasi Festival Makanan dan Buah-buahan Kelantan sempena TMK@12, antara tujuannya, agar pelancong datang ke Kelantan tidak tertumpu di ibu negeri, Kota Bharu sahaja.

    Melihat jumlah dan keadaan longgokan sampah sarap itu, Ahmad Sanusi berkata, dia percaya ianya diangkut menggunakan lori sampah walaupun mungkin ada segelintir penduduk turut buang sampah di kawasan berkenaan.

    Katanya, biar pun jauh dari kawasan penempatan dan rumah penduduk, kawasan itu tidak sesuai dijadikan tempat pembuangan sampah kerana terletak di tepi jalan perhubungan utama.

    "Seluas-luas Dabong, takkan tidak ada satu pun kawasan sesuai dijadikan tempat pembuangan sampah dan bukannya di tepi jalan seperti berlaku sekarang," katanya.

    Menurutnya, selain bau busuk dan dipenuhi lalat, sisa makanan dalam longgokan sampah juga mengundang kehadiran babi liar dan boleh mendatangkan bahaya kepada pengguna jalan ini terutama bila malam.

    Justeru, Ahmad Sanusi merayu pihak berkuasa tempatan (PBT) terbabit agar mencari kawasan lebih sesuai bagi menggantikan tempat pembuangan sampah sekarang.

    "Jika dibiarkan, masalah sampah ini boleh jatuhkan imej Dabong di mata orang luar kerana selain masyarakat setempat, jalan ini juga jadi laluan alternatif orang ramai bila berlaku kesesakan di jalan besar terutama musim perayaan," katanya. – Sinar Harian

    03 di jeli kelantan - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di jeli kelantan - Google Blog Search


    TANAH <b>JELI KELANTAN</b>: TANAH EKAR UNTUK PEMBANGUNAN

    Posted: 02 Dec 2012 11:35 AM PST


    TANAH 50 EKAR UNTUK DI BANGUNKAN DI JELI

    Kami sedang mencari 'Rakan Kongsi' bagi projek kami yang akan datang. Kami telah mempunyai tanah sebanyak 50 ekar untuk tujuan dibangunkan di kawasan Tanah Jajahan JELI,KELANTAN.
    Di mana kawasan ini sedang pesat membangun. Lantaran, Jajahan Jeli merupakan pintu masuk utama negeri Kelantan dari Kawasan Utara Semenanjung Malaysia melalui Jalan Raya Timur Barat di samping menjadi penghubung utama antara jajahah-jajahan lain di Kelantan.

    Apakah Rancangan Tempatan Tanah Jeli (RTJ) 

    RTJ Jeli merupakan satu dokumen perancangan yang menyatakan semua cadangan pembangunan guna tanah dan fizikal secara terperinci mengikut lot-lot tanah bagi seluruh Jajahan Jeli.


    WAWASAN PEMBANGUNAN JAJAHAH JELI

    "Menjadikan Jajahan Jeli Sebagai Sebuah Bandar 
    Sejahtera Dengan Pembangunan Institusi Pendidikan
    Yang Syumul Dan Berciri Jayadiri Dalam Menjana
    Aspek Ekonomi, Persekitaran Fizikal Yang Berkualiti
    Tinggi Tanpa Menjejaskan Kualiti Alam Sekitar
    Semulajadi."

    MATLAMAT PEMBANGUNAN JAJAHAN JELI

    "Untuk Membangunkan Jajahan Jeli Berpandukan
    Perancangan Gunatanah Yang Teratur Dan 
    Mampan Selaras Dengan Fungsinya Sebagai
    Bandar Pendidikan Yang Syumul Dengan
    Menyediakan Kediaman Yang Selesa, Kemudahan
    Yang Mencukupi Dan Perkhidmatan Yang Berkualiti

    (Rujukan rasmi :RISALAH DRAF RANCANGAN TEMPATAN JAJAHAN JELI)

    MENJADI RAKAN KONGSI BERSAMA !!
    KAWASAN YANG STRATEGIK, TERHAD MENJADI ASET YANG AMAT BERHARGA DENGAN PELBAGAI KEMUDAHAN DAN INFRASTRUKTUR YANG LENGKAP!!!!

    Apa tunggu lagi,marilah kita bersama-sama menyahut seranan kerajaan untuk membangunkan Tanah Jajahan Jeli agar kita turut berada selari dengan arus kemodenan dalam membangun penempatan orang melayu.
    Selain itu, tanah ini berada di kawasan yang strategik seperti menawarkan Pusat perdagangan dengan fungsi perkhidmatan terhad,penawaran barangan terhad,pusat institusi pendidikan dan sebagai pusat institusi penyelidikan berasaskan pertanian.

    PROJEK PERUMAHAN PENEMPATAN BARU DI JELI

    Kami ingin mencari "RAKAN KONGSI" bagi tujuan membangunkan kawasan tanah yang luasnya lebih kurang (55 ekar) yang mana berada di kawasan strategik termasuk dalam "Draf Rancangan Tempatan Tanah Jajahan Jeli".

    Pembangunan  tanah ini akan di jalankan di kawasan berhampiran UMK Kelantan yang telah di buka pada awal tahun ini.Tanah ini akan dibangunkan lot-lot kedai dan rumah-rumah yang bervariasi dan mampu milik.
    Pecahan tanah ekar ini seperti berikut di mana satu ekar tanah bersamaan enam lot banglo.Selain itu juga, tanah-tanah itu juga boleh di pecahkan menjadi lot-lot rumah teres. Keluasan tanah lot yang sebenar akan dibincangan lebih lanjut kepada pembeli yang serius sahaja atau yang berminat untuk menjadi "Rakan Kongsi " kami. Jika anda berminat, kami ingin memberitahu bahawa pihak kami akan memberi  apa-apa jua maklumat berkenaan Projek ini kepada serius 'Buyer' sahaja.

    Kami mengalu-alukan kepada sesiapa sahaja yang terlibat dalam Pembangunan Hartanah untuk berkongsi keuntungan yang berlipat ganda bersama kami. Jika anda seorang kontraktor atau jurutera atau sesiapa sahaja anda yang berminat dengan Projek ini sila hubungi kami segera untuk keterangan lebih lanjut.

    Sila hubungi saya di talian 014-5487916 (Mieza Ali)

    PELABURAN YANG BIJAK MASA DEPAN

    03 di ketereh - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di ketereh - Google Blog Search


    (JKP) Zon 4 MDKPI - Majlis Daerah <b>Ketereh</b>

    Posted: 28 Mar 2011 11:42 PM PDT

    Majlis Pelancaran Dan Perasmian Jawatankuasa Penduduk (JKP) Zon 4 Majlis Daerah Ketereh telah diadakan pada 21 RabiulAkhir 1432H bersamaan 26 Mac 2011 di Taman Anggerik, Kok Lanas. Majlis ini telah dirasmikan oleh Yang DiPertua Majlis Daerah Ketereh Perbandaran Islam YM. Tengku Azmi bin Tengku Jaafar.  Turut hadir di majlis ini ialah Setiausaha Majlis Daerah Ketereh, Ahli-ahli Majlis Daerah Ketereh, pegawai dan kakitangan Majlis Daerah Ketereh serta penduduk setempat. Antara aktiviti yang diadakan ialah pertandingan mewarna, pertandingan tarik tali, persembahan dikir barat, pameran dan ekspo serta forum perdana.

    Majlis Pelancaran Jawatankuasa Penduduk (JKP) Zon 4 MDKPI
     

    Majlis Pelancaran Jawatankuasa Penduduk (JKP) Zon 4 MDKPI

    03 di kelaboran - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    03 di kelaboran - Google Blog Search


    Adun Pas <b>Kelaboran</b> Dan Abby Abadi Nafi Bernikah

    Posted: 07 Nov 2012 12:00 AM PST

    .
    .hisyam invest yahoo 13/12/2012-13-1-2013 .. 1 bulan
    .

    ABBY ABADI

    Berita Abby abadi..berita ke 5 minggu ni pasal Abby Abadi..hehehe.Kali ni gosip kahwin pulok. Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau telah bernikah dengan artis Abby Abadi.

    Mohd Zaki Ibrahim yang merupakan wakil rakyat Pas itu menegaskan, segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.

    Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

    "Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika.

    Ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

    "Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

    "Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

    Abby melalui laman sosial twitter menafikan mempunyai sebarang hubungan dengan Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

    Seorang pengikut twitternya @wariechemanan bertanya kepada Abby, "hai abby… betulkah cerita saya dengar you dah kahwin dengan YB Kelaboran" dan Abby menjawab pertanyaan itu sambil menegaskan, itu semua fitnah semata-mata.

    Abby turut menambah, ini bukan kali pertama dia mendapat 'jodoh' hasil cakap-cakap orang ramai dan menerima gosip sebegini sebagai asam garam dan lumrah kehidupan apabila dirinya terbabit dalam dunia politik.

    dipetik dari SinarHarian

    VN:F [1.9.21_1169]

    Rating: 10.0/10 (2 votes cast)

    VN:F [1.9.21_1169]

    Adun Pas Kelaboran Mohd Zaki Dan Abby Abadi Nafi Sudah Bernikah, 10.0 out of 10 based on 2 ratings
     
     

    BLOG KELANTAN

    Copyright 2010 All Rights Reserved