ads

Selasa, 27 Mac 2012

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Majlis Penyerahan Bangunan <b>Di</b> Bawah Pelaksanaan Kementerian <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2012 08:30 AM PST

Majlis penyerahan projek siap membina Pondok Polis dan Sebuah Rumah Berkembar Setingkat di Behrang Ulu Slim River,Perak dan Projek Siap Membina Pondok Polis Jelawat Kelantan di bawah pelaksanaan Kementerian Dalam Negeri (KDN) oleh Y.B Tan Sri Mahmood bin Adam (KSU) Ketua Setiausaha kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM).   

Majlis penyerahan projek siap telah diadakan di Bilik Sidang Media Aras 11,Blok D1.Turut menghadirkan diri pada majlis penyerahan projek siap di bawah pelaksanaan Kementerian Dalam Negeri yang mewakil Polis Diraja Malaysia iaitu Y.Bhg Dato' Pengarah Jabatan Logistik Bukit Aman dan wakil kontraktor Ibamshah Sdn.Bhd iaitu En.Awang Bin Tuah dan wakil daripada Terra Vista Engineering Sdn.Bhd iaitu En.Shamsul Aswadi bin Muhamad.

, ,

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


SAINS: Hebatnya Kereta Bugati Veyron Ini....

Posted: 26 Mar 2012 06:28 AM PDT


Berikut adalah beberapa fakta menarik tentang Bugatti Veyron yang anda perlu tahu:
1. Satu liter minyak yang di isi untuk Bugatti hanya boleh bertahan sejauh 3.2 kilometer sahaja.
2. Sistem brake yang digunakan untuk kereta Bugatti mampu bertahan untuk suhu setinggi 1800°C.
3. Enjin Bugatti mampu menghasilkan tenaga haba untuk 10 buah rumah ketika musim salji.
4. Bugatti Veyron menggunakan tayar Michelin PAX yang tidak dijumpai bagi mana-mana kenderaan. Sebuah tayar adalah 14.5 inci lebar iaitu 2 kali ganda tayar biasa. Tayar yang ingin ditukar harus di import dari Perancis dengan kos sehingga USD70,000. lebih kurang RM266, 000.
5. Sebuah tangki minyak Bugatti mengambil masa sehingga 8 hari untuk disiapkan.
6. Kelajuan Bugatti mampu mencecah 100km/j dalam masa 3 saat dan 300km/j dalam masa kurang 14 saat.
7. Bugatti Veyron dapat berhenti pada kelajuan 400km/j dalam masa kurang dari 10 saat sahaja.
8. Pada kelajuan 400km/j di atas jalan raya, tayar Bugatti Veyron hanya mampu bertahan selama 15 minit

9. Kuasa maksimum enjin Bugatti ialah bersamaan dengan 1100 BHP iaitu menyamai 10 enjin Campro CPS.
10. Sebuah enjin Bugatti mempunyai 16 silinder iaitu menyamai 4 buah enjin kereta biasa.
11. Bugatti Veyron mempunyai 7 gear sama seperti kereta Formula 1.
12. Berat kosong Bugatti ialah kira-kira 1.9 tan iaitu hampir sama dengan berat 2 buah kereta MyVi.

Bugatti Veyron mampu mencecah kelajuan sehingga 407 km/j dijual pada harga AS$1.6 juta (RM4.81 juta) seunit belum termasuk cukai, jadi bila ditambah cukai tinggi yang dikenakan bagi kenderaan import di negara ini, bolehkah anda anggarkan berapa nilai kenderaan ini?. Di Malaysia kini ada pemilik kereta berkenaan yang mampu beli dan membayar cukai cukai jalan RM24,598.50 setahun.
Tercetus rasa dihati... nak tetapi tak mungkin kerana tangan ini tak mampu nak peluk gunung.

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


.......is all about my beautiful life!: Shopping <b>di Rantau Panjang</b> <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2012 06:58 AM PST

Review Shopping di Rantau Panjang, Kelantan.

Dari Kota Bharu ke Rantau Panjang is about 30 minutes jugak.. lagi best dtg 2 kete biler pergi jalan2 dalam town naik satu kete sbb asyik la terlepas dari kete satu lagi.. bole pulak jam dalam hospital dekat sejam tanpa bunyi hon di KB tuh..pergggggghhhh! tensi!!! ok! ape yang bole aku ckp kan, kalau nak beli toto beli kat sini. RM35 je kalau kat Pengkalan Kubor RM38.. kalau kat KL faham2 sendiri!heeeeeee.. yg best Rantau Panjang dari Pengkalan Kubor : Toto murah, baju pun okay jugak.. best jugak! mcm2 ade sini.. tak nyesal beli sini.. cume pinggan mangkuk mahal dari Pengkalan Kubor.kalau rase2 tak tahan pnas, tak yah la dtg.. soping sini kene kental jiwa! Dengan Jam dari pintu masuk pas tu berjalan kaki di bwah matahari terik.. ade bran? mmg kat sini jam memanjang! lebih baik park kat parking bus & jalan kaki masuk sane.. kalau nampak imigeresen jgn masuk melainkan ko bawak passport. aku igt imigresen tuh pintu masuk sbb nak check beg.. seb baik tanya dgn orang yg pki uniform. dari imigren ke Pasar besar Rantau Panjang tu dlm 10 minit masuk dalam..kat sini dekat dengan Sungai golok, kalau Pengkalan Kubor dekat dengan Tak Bai, siam. Motor plat thailand mmg bersepahhhh...aku lagi suke soping kat RAntau Panjang cume hati kene kental! barang byk , cantik2 pulak tuh! oh! lupe nak bgtau, pkol 6 petang psar ni dah tutup. kononnya dari Rantau Panjang nak singgah Pengkalan Kubor. haremmm.. smpi2 dah Pasar Pengkalan Kubor dh tutup u olz!!!!mase nih tak pix sbb dah menggelepar kepanasan..

Review Shopping di Pengkalan Kubor, Kelatan



**ni je gambar yang sempat snap kat Pengkalan kubor..

repeat yg semalm, smpi jugak kat Pengkalan Kubor! aku kene tipu dgn cik kedai yang jual sia tuh (org johor panggil mangkuk tingkat). korang kalau nak beli pinggan mangkuk sini mmg murah! jgn beli tempat lain, beli je kat kedai IMIPIAN SURI!confirm murah!lagi murah dari pasar tuh.. aku kene tipu wehh! kat pasar aku beli RM50, kat kedai tuh jual RM44.90.. tak ko menyirap!! menyesal gile2!!!! sah2 la kat kedai tu mmg dia simpan elok!! jersi pun mahal jugak, tk bole kurang!ekceli Pengkalan Kubor ni tak pergi pun tak pe.. tak bape best walaupun tak jam segala.. kau akan rase bosan! dan tudung harga KL.. bole gitw? mentang aku tak kecek dia nak tekan aku! hrmmm.. takde ke manenya aku nak beli..baik beli kat Jln TAR kalau harga dah semo!

overall dan konklusinya , jauh perjalanan luas pemandangan.

**just snap from car.. iklan pun bahasa kelate ..


**ni toto beli kat Pengkalan kubor ye , kengkawan!

kat Kelantan jangan risau pasal solat, mane2 ade masjid.. bole kata tak smpi 1km dah ade masjid atau surau..

Cume pesan aku, kalau korang tak bole terima hakikat mutabak dan sume lauk manis mcm aku, baik masak sendiri atau makan roti..heeeeeeeeeeeeeee

sekian utk entry Kota Bharu dan sekitarnya. bersambung entry singgah bermalam di Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu untuk balik ke KL

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Mencari Tanah Idaman Anda: 4 Lot Banglo <b>Di</b> Kg. Bukit <b>Wakaf Bharu</b>

Posted: 03 Mar 2012 12:03 PM PST

[unable to retrieve full-text content]4 Lot Banglo Di Kg. Bukit Wakaf Bharu. Posted by zalsuria4u at ... 6 Lot Banglo Dekat Masjid Galok Pasir Mas · 4 Lot Banglo Di Kg. Bukit Wakaf Bharu · 3 Lot Banglo Di Belakang Klinik Kesihatan Kedai La... Anda Sedang ...

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


Allah Taala Memang Nak Tunjuk Beza Antara Umno Dengan Pas <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 10:50 PM PST

Oleh Zakrul Adam

Sepanjang penggal PRU12, terdapat 16 buah pilihanraya kecil di seluruh Malaysia. Dua daripadanya di Kelantan iaitu Manek Urai dan Galas. Manek Urai dimenangi oleh PAS menerusi wakilnya, Mohd Fauzi Abdullah atau lebih dikenali sebagai Abe Uji manakala Galas pula dimenangi oleh UMNO menerusi wakilnya, Abdul Aziz Yusoff.

Seperti biasalah, bila dah pilihanraya, maka pelbagai janji ditabur demi memikat hati pengundi. Dan seperti biasa jugalah, PAS akan sentiasa mendabik dada bahawa mereka adalah 'tajalli Allah Taala' yang bukan sahaja memberi manfaat tetapi juga memberi syafaat dalam bentuk syurga.

Nik Abdul Aziz mempertahankan Negara Berkebajikan yang menjadi slogan terbaru PAS. Namun apa yang berlaku di Manek Urai dan dibandingkan pula dengan di Galas, menjelaskan tentang kemudaratan golongan pencipta slogan yang bukan sahaja tidak mempunyai maruah dan harga diri, bahkan akan sanggup berbohong, menipu dan memperdayakan umat manusia asalkan mereka menang pilihanraya.

Janji-janji syurga di Manek Urai nampaknya tidak menjadi realiti. Sebaliknya pengangkatan Abe Uji sebagai wakil rakyat Manek Urai, bukan sahaja menambahkan lagi masalah, sebaliknya membuktikan bahawa PAS sekadar mampu menjanjikan syurga, tetapi tidak mampu membuktikan amalan untuk ke syurga.

Permukaan lantai Pasar Laloh

Abe Uji nampaknya telah diserang oleh gerombolan di dalam PAS sendiri. Pelbagai masalah di Manek Urai mulai ditimpakan ke batang tengkuk Abe Uji. Dikatakan, Abe Uji tidak mampu menggalas tugas sebagai wakil rakyat, sungguhpun Abe Uji telah diberikan restu dan rahmat oleh Nik Abdul Aziz sendiri.

Wakil Rakyat PAS itu dikatakan gagal menyelesaikan masalah jalan kampung yang rosak teruk di Manek Urai. Permukaan lantai Pasar Laloh yang sangat daif juga tidak dititikberatkan. Semak-samun di kiri kanan jalan Kampung Berangan, bukan sahaja mengundang ancaman daripada haiwan berbisa dan buas, sebaliknya menjadi tempat persembunyian peragut dan penjenayah seksual yang amat baik, tidak dipedulikan langsung oleh Abe Uji biarpun masalah tersebut telah berkali-kali dibawa ke pengetahuannya.

Paling menyedihkan ialah apabila para pengundi dan penduduk Manek Urai terlalu sukar untuk melihat batang hidung dan batang tubuh Abe Uji. Semenjak bergelar Wakil Rakyat, Abe Uji bagaikan jijik untuk mencemarkan kakinya ke tanah Manek Urai.

 jalan Kampung Berangan

jalan Kampung Berangan

Berbeza pula dengan Abdul Aziz Yusoff, wakil rakyat UMNO-BN di Galas yang setiap masa ada di Galas dan Gua Musang. Wakil Rakyat UMNO itu amat mudah ditemui dan juga amat mudah untuk diminta bantuan.

Pelbagai masalah yang tidak dapat diselesaikan oleh Wakil Rakyat PAS dahulu, kini berjaya diselesaikan oleh Abdul Aziz Yusoff termasuklah isu perumahan PPRT yang diselesaikan oleh Abdul Aziz Yusoff dengan bantuan Kerajaan Pusat setelah Kerajaan Negeri enggan melayannya.

Begitu juga dengan isu Tanah Adat Orang Asli yang telah dirampas oleh Kerajaan Negeri untuk tujuan pembalakan dan projek Ladang Rakyat yang sebenarnya tidak memberikan keuntungan kepada mana-mana rakyat Kelantan sama ada yang terlibat apatah lagi yang langsung tidak terlibat dengan program tersebut.

Bagi mereka yang terbuka fikiran dan bermata terang, pasti dapat melihat perbezaan yang sangat ketara antara kedua-dua Wakil Rakyat yang dipilih pada dua PRK pasca PRU12. Perbezaan yang paling ketara sudah tentulah, satu pihak berusaha keras menunaikan janji dan satu pihak lagi berusaha keras menabur janji. Satu pihak lagi bekerja untuk memenuhkan janji dan satu pihak lagi tak habis-habis dengan ceramah di sana sini, termasuklah Tuk Guru merangkap Menteri Besarnya sendiri.

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


jmc kota bharu: Jawatan Kosong <b>Di</b> MRSM <b>Pengkalan Chepa</b>

Posted: 27 Mar 2012 03:05 AM PDT

Jawatan Kosong Di MRSM Pengkalan Chepa
Majikan :          Maktab Rendah Sains Mara Pengkalan Chepa
Alamat :           Maktab Rendah Sains Mara , Pengkalan Chepa,  16100 Kota Bharu
Telefon :          09-7738252 (En. Ruzi Mat Isa)
Jawatan :         Juruteknik (J17)
Kekosongan :    L = 1, P = 0, L/P = 0
Kelayakan :       Sijil
Gaji :               RM 1203.07.00
·                Sijil Building/Construction Management
·                Juruteknik (Bangunan) P1T8
·                Pengalaman Berkaitan Diperlukan 12 Bulan
Jawatan :         Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah DG41
Kekosongan :    L = 0, P = 0, L/P = 1
Kelayakan :       Ijazah
Gaji :               RM 1795.68.00
·                Guru (Sambilan) Bahasa Melayu di MRSM Pengkalan Chepa.
·                Gaji Harian:RM74.82-RM82.69.
#       Sila Hantar Surat Permohonan Berserta Butir-Butir Peribadi
·                Salinan Sijil
·                Kad Pengenalan Yang Telah Disahkan
·                Sekeping Gambar Pasport
#       Tarikh Tutup : 04 April 2012
" anok kelatae bulih krejo belako "
.

Jawatan Kosong <b>di</b> Maktab Rendah Sains Mara <b>Pengkalan Chepa</b> |

Posted: 27 Mar 2012 11:18 AM PDT

Maktab Rendah Sains MARA atau MRSM merupakan sejenis sekolah berasrama penuh yang dibina oleh Majlis Amanah Rakyat (MARA) hampir di setiap negeri di Malaysia. Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) telah ditubuhkan di bawah Akta Majlis Amanah Rakyat Bil. 20 Tahun …

Read more »

Artikel / berita lain berkaitan:

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


Ahli Pas Sertai UMNO <b>Di Tanah Merah</b> | Detik Perubahan

Posted: 19 Feb 2012 03:02 AM PST

TANAH MERAH – Seramai 47 orang bekas ahli Pas mengumumkan keluar parti dan menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abd. Aziz pada Majlis Selamat Tinggal Pas dan sambutan Maulidur Rasul di Kampung Kenerak di sini, malam tadi.

Serentak dengan itu satu cawangan UMNO ditubuhkan di kampung tersebut dan diketuai oleh Zainuddin Sepian.

Hadir sama pada majlis tersebut, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Baharuddin Yusoff dan Pengerusi Tetap yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Panau, Abdul Latiff Abd. Rahman.

Wakil kumpulan tersebut, Marina Abu Zahar berkata, mereka mengambil tindakan untuk menyertai UMNO selepas kecewa dengan kerajaan Pas Kelantan yang tidak membawa perubahan kepada penduduk kampung tersebut.

"Di kampung ini tidak perubahan, bekalan air pun terganggu. Apa yang ada adalah sumbangan UMNO seperti pembinaan jalan untuk ke sini.

"Disebabkan itu ramai penduduk terutamanya kaum wanita di kampung ini mengambi keputusan untuk menyertai UMNO supaya mendapat pembelaan," katanya ketika ditemui selepas majlis tersebut.

Pada masa yang sama, Mahmud Mustapa, 53 dan kakaknya, Som, 59, mengambil keputusan untuk meninggalkan Pas kerana kerajaan negeri ini telah mengambil tanah dusun mereka di Kuala Krai.

Mahmud berkata, tanah itu telah diusahakan sejak 20 tahun lalu dan kini dijadikan Ladang Rakyat.

"Kerajaan negeri janji nak jadikan kami sebagai peserta Ladang Rakyat dan mendapat dividen sebanyak  RM200 sebulan tetapi hingga sekarang tidak ada apa.

"Saya sedih dan berharap dengan menyertai UMNO, suatu hari nanti masalah dapat diselesaikan dan memperoleh kembali tanah berkenaan yang diusahakan dengan titik peluh sendiri," katanya.

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


Tonton Aksi Singa Laut <b>Di Pulau Melaka</b> | Blog Melaka Daily

Posted: 28 Nov 2011 05:54 PM PST

[+] Kongsi Artikel di Facebook Anda

ne 10.1 Tonton Aksi Singa Laut Di Pulau Melaka

MELAKA – Pertunjukan tiga ekor singa laut menjadi tarikan utama di Wildlife Theatre Melaka di Pulau Melaka di sini yang dibuka baru-baru ini.

Pengarah Urusan Wildlife Production Sdn. Bhd., Christie Siow berkata, setiap hari, sebanyak dua pertunjukan diadakan di taman berkenaan iaitu pada pukul 3 petang dan 6 petang.

"Pertunjukan selama hampir satu jam itu membabitkan tiga ekor singa laut berusia lapan bulan yang berasal dari Amerika Selatan iaitu Jonny, Mary dan Ann.

"Selain itu, pengunjung juga disajikan dengan pertunjukan haiwan reptilia, burung dan persembahan kebudayaan Sabah dan Sarawak dikenali sebagai Wildlife Theatre Tribe," katanya di sini semalam.

Christie berkata, pertunjukan itu bukan sekadar menghiburkan pengunjung, malah turut menyelitkan pelbagai maklumat mengenai haiwan terbabit.(Sumber Kosmo)

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved