ads

Ahad, 20 Oktober 2013

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


MP <b>Bachok</b> Bersama Aktivis Yang <b>Di</b> Tahan Depan KB Mall <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2013 02:34 AM PDT

MP Bachok bersama sebahagian aktivis yang ditahan semasa nak buat flashmob kenaikan harga minyak.

Kejadian berlaku di kawasan depan KB Mall Kota Bharu.

Apa la abang misai ni. Benda ni pun salah ke?

Artikel berkaitan SEMASA

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 24 Jul 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Oct 2013 12:00 AM PDT

PAS Di Gugusan FELDA Chiku Berkubur Selepas Semua Ahli Sertai UMNO

GUA MUSANG – Pas Cawangan Chiku 7 berkubur selepas 20 ahlinya yang menggerakkan parti itu secara aktif di Gugusan Felda Chiku sejak tahun 1990 mengisytiharkan keluar parti untuk menjadi ahli UMNO dan menyokong Barisan Nasional (BN).

Kesemua mereka membuat keputusan tersebut bersama ahli keluarga masing-masing selepas kecewa dengan pemimpin Pas yang tidak menghargai perjuangan mereka malah pemimpin tertinggi Pas didakwa langsung tidak pernah melawat ahlinya di situ.

Wakil mereka, Ayob Jaafar, 51, berkata, tingkah laku pemimpin Pas Kelantan itu berbeza dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh, Datuk Norzula Mat Diah daripada BN yang bukan sahaja tinggal di kawasan berhampiran sebaliknya seorang yang sangat mesra dan berkhidmat untuk rakyat.

"Saya datang ke sini pada tahun 1989 dan menjadi penyokong kuat Pas ketika kali pertama mengundi setahun selepas itu lalu terus berjuang bersama Pas tetapi pemimpin atasan pula tidak melakukan kerja.

"Saya sokong Pas sebab Tok Guru (Datuk Nik Aziz Nik Mat) tetapi lama-kelamaan saya tengok apa yang Pas lakukan semua tidak betul, malah mereka meniru apa sahaja yang UMNO lakukan," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Bikri Samad, 50, berkata, meskipun baru hendak menjadi ahli UMNO namun sejak beberapa tahun lalu dia bersama keluarga sudah jatuh hati dengan sikap pemimpin UMNO yang cakna kepada rakyat dan sentiasa memberi sokongan.

"Jadi kali ini saya akan mengisi borang untuk menjadi ahli UMNO supaya penduduk kampung lain percaya kerana memang selama ini saya sudah memilih UMNO dan menyokongnya," jelasnya.

Sementara itu, seorang ibu tunggal, Rohani Yahya, 47, berkata, dia memilih menjadi ahli UMNO sebagai ucapan terima kasih kepada pelbagai bantuan yang diterimanya daripada Kerajaan Pusat.

"UMNO tidak pernah mengabaikan saya dalam apa sahaja perkara. Saya dapat bantuan kebajikan untuk ibu tunggal, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan pelbagai lagi bantuan persekolahan untuk anak-anak.

"Kali ini sokongan saya kepada BN. Saya akan memberi undi kepada calon BN dalam pilihan raya nanti untuk membalas budi mereka," katanya.

Ahli Pas sejak 1989, Suhaibah Abdul Rahman, 43, berkata, dia kecewa dengan Kerajaan Pas Kelantan yang langsung tidak pernah memberi sebarang bantuan serta menjaga kebajikan keluarganya.

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berikan durian runtuh kepada semua peneroka dan banyak lagi. Ini semua saya hargai dan bersyukur kerana dapat membantu keluarga saya.

"Saya tidak pernah merasa sedikit pun bantuan daripada Pas Kelantan, tidak kiralah dalam apa bentuk sekalipun," ujarnya. – UTUSAN

Artikel disiar pada April 3, 2013 - 9:26 pm oleh Darlina Shasha

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


<b>Rantau Panjang</b>: Proses pengundian lancar - Utusan Online

Posted: 18 Oct 2013 09:42 PM PDT

RANTAU PANJANG 19 Okt. - Proses pengundian di UMNO Bahagian Rantau Panjang yang bermula kira-kira pukul 10.45 pagi ini berjalan lancar tanpa sebarang kejadian tidak diingini.

Seramai 825 orang termasuk 740 perwakilan akan menunaikan tanggungjawab mereka untuk memilih pemimpin di peringkat Pusat dan bahagian.

Pemilihan UMNO Bahagian Rantau Panjang mendapat perhatian daripada banyak pihak kerana ia membabitkan persaingan sengit lima penjuru bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian.

Mereka yang bertanding ialah penyandang jawatan tersebut, Datuk Abdullah Mat Yasim; Timbalan Ketua UMNO Bahagian, Datuk Shaari Mat Hussain; bekas Ketua UMNO Bahagian, Datuk Mohd. Zain Ismail dan dua lagi individu iaitu, Mohamad Che'l dan Din Mamat. - UTUSAN ONLINE

KBBRI: Pembukaan gim bina badan <b>di Rantau Panjang</b> beri <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2013 03:06 AM PDT

RANTAU PANJANG: Pembukaan gim bina badan di Rantau Panjang awal bulan lalu, membuka peluang kepada belia untuk membina kecergasan diri.

Rostam Hussin, 28, berkata, pembukaan gim berkenaan banyak membantu remaja untuk kekal cergas malah mengelak daripada terlibat dalam kancah jenayah.

"Sebelum ini saya terpaksa memandu lebih 30 kilometer semata-mata mahu ke pusat kecergasan dekat Pasir Mas. "Kini kami banyak menghabiskan masa di sini tanpa perlu membelanjakan wang banyak untuk petrol," katanya.

Sementara itu, Mohd Irfan Saifullahan, 24, berkata, aktiviti ini juga akan mengelak remaja membuang masa dan berpeleseran. "Sekiranya lebih banyak pusat kecergasan seperti ini dibuka, maka remaja di sini terutama berdekatan sempadan akan lebih berdisiplin.

"Malah mereka akan lebih teruja untuk mengikuti sesi ini kerana setiap pusat kecergasan akan dilengkapi dengan kemudahan tutor yang berpengalaman," katanya.

Sumber: Sinar Harian | Edisi Kelantan | 17 Okt. 2013

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2013 03:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


Pusat Rawatan Islam At-Tobibi: Rawatan <b>Di Machang</b> Kelantan...

Posted: 16 Oct 2013 05:05 AM PDT

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah dan syukur yang tidak terhingga kepada Allah swt kerana dengan limpah kurnia dan rahmat-Nya hingga ke saat ini masih lagi diberi peluang untuk meneruskan kehidupan di alam dunia ini. Selawat dan Salam buat Rasul Junjungan, Nabi Muhammad saw, ahli keluarga baginda dan seluruh para sahabat dan ummat Islam.
Alhamdulillah, kita baru sahaja menyambut Hari Raya Aidil Adha atau Hari Raya Korban dan pihak At-Tobibi mengucapkan selamat Hari Raya kepada semua, di hari yang penuh berbahagia ini pihak At-Tobibi memohon keampunan dan kemaafan.
Insya Allah, pada minggu ini, Pusat Rawatan Islam At-Tobibi akan mengadakan rawatan berkala di Machang, Kelantan. Rawatan adalah sepertimana berikut:

Tarikh  : 19 Oktober 2013 (Sabtu)
Tempat : Pusat Rawatan Islam At-Tobibi Cawangan Machang, Kelantan. (Kg. Kuala Ayer Merah, Jln Bukit Bakar, 18500 Machang, Kelantan)
Masa   : 9.30 pm - 3.00 pm
Bagi mereka yang ingin mendapatkan rawatan pada tarikh dan masa berkenaan, sila hubungi Ustaz Shamsuri Safie (013-9609268) atau Ustaz Rozlan Daud (019-4601205) atau Mohd Zainul Arifin (013-9433372) untuk membuat tempahan rawatan. Rawatan adalah terhad untuk setiap sesi.


"Berbakti Untuk Kesejahteraan Ummah"


*sebarang perubahan berkenaan dengan tarikh dan masa rawatan akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 09:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 09:39 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - pusat rawatan islam <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

reunion sk.<b>perupok</b> - pengemis cint@ il@hi, perindu sy@hid @b@<b>di</b>...

Posted: 11 Nov 2012 09:56 PM PST

Day: Ahad = Hari Raya Haji ke-3
Place: Pantai Irama, Bachok
Xsabar menanti tarikh ini, planning untuk "Reunion" student sekolah rendah dulu...macam xpercaya tapi inilah realitinya. Tercetus idea ni sbb dah lama xjumpa kawan2 sekolah rendah dulu,,tapi akhirnya berkenalan kembali di laman sosial yg sangat famous semestinya ::FACEBOOK::. Nasib baik ada kawan lelaki aku yg sudi nak incharge utk reunion ni...thanks a lot my frenz.
Tibalah hari yg dinanti2kan:
Mula-mula sampai, malu r gak nak tegur (sbb lama xjumpa....huhuhu) tp beberapa seketika baru r berani. First aktiviti: Lelaki <barbeque = bakar daging>, Perempuan <siapkan air + hidangkan makanan>,,sementara menunggu lagi kehadiran kawan2 yg akan datang. Next: buat halaqah (bulatan) utk sesi "ice-breaking" utk m'perkenalkan balik diri sendiri (ada yg xingat nama...huhuhu),,,yang penting nak tahu sekarang belajar lagi @ dah bekerja. Antara kawan2 yang hadir ari tu, sorang baru kerja (NURSE melalui SPA),,sorang laki bakal kerja (dgn SPA gak)...TAHNIAH2X my frenzs!!!
Yang lain semua smbung study ag ke peringkat IJAZAH (br hbs Diploma),,salah sorang drpd kami bakal sambung MASTER dalam bidang yg sama kat UMT...TAHNIAH gak (^_^). Yang mengejutkan,,ada sorang antara kami yg dah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak...barakallahulaku =). Dalam sesi ni,,kami akan b'tukar nombor fon masing2 utk kemudahan jika ada nk buat event ag. Sambil2 itu kami menikmati makanan yang ada,,walaupOm simple tapi mengeyangkan (alas perut jer).
Selesai sesi "Ice-Breaking",,so apa lagi sesi "Bergambar"....sesi paling penting dalam setiap event sbg kenangan kami2 utk masa2 depan...he5
Selesai bergambar,,kami bersalam-salaman dan bersurai dengan gembira. Syukran sahabat utk event ni yg penuh dgn "SwEet MemorY". Semasa bersama kalian ari tu,,teringat kenangan2 masa sekolah darjah 1 - 6 kat Sekolah Kebangsaan Perupok,,,byk kenangan Manis & Pahit bersama kalian. Klu diingatkan balik,,pelbagai perasaan yg hadir (GEMBIRA + LUCU + KETAWA + SEDIH + MARAH krn t'lalu byk peristiwa2 yg telah berlaku).
p/s: InsyaALLAH panjang umur "WE ALLs" akan jumpa lagi...semuanya menjadi kenangan kita bersama!!!

 Juadah (Keropok + Ketupat + Colek buah + Kek + Nuget + Daging Bakar + Air Batu Sirap)
::: Berkawan biar berbilion2x :::

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Baling mikrofon <b>di</b> mesyuarat Wanita <b>Gua Musang</b> | Pilihan Anda

Posted: 12 Oct 2013 03:36 AM PDT

Desperado | 10/12/2013 | 0 comments

GUA MUSANG: Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati dicemari insiden kekecohan apabila empat perwakilan daripada Cawangan Sungai Paloh tidak dapat menahan emosi gara-gara senarai pencalonan ditolak.

Kekecohan bermula ketika mesyuarat itu sedang berlangsung dan salah seorang wakil bangun dan menyuarakan ketidakpuasan hatinya berikutan senarai barisan 21 calon ahli jawatankuasa Wanita UMNO bahagian ditolak.

Mereka menganggap pemimpin Wanita UMNO bahagian keterlaluan kerana menolak senarai pencalonan walaupun diserah pada jam 5.01 petang, pada 21 september lalu.

Click to Expand & Play

Menurut Ketua Wanita Cawangan Sg Paloh, Salwani Shafii perwakilan yang menghantar borang hendak bertanding baru diberitahu pencalonan itu tidak sah pada jam 8 malam semalam.

"Namun apa yang saya dapat tahu di Sabah, pencalonan dihantar lewat satu jam dan masih diterima dan saya begitu berpuas hati dengan ketua wanita bahagian disini," kata Salwani.

Sementara itu, Perwakilan Wanita UMNO Cawangan Sungai Paloh pula mempersoalkan ketelusan dan demokrasi jika perkara ini tidak dapat ditangani dengan sempurna.

Mengulas kejadian itu, Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO Bahagian Gua Musang, Muhammad Shukri Abdul Aziz tampil memberi penjelasan.

"Kita mendapat surat daripada UMNO pusat yang di tandatangan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan, Tajol Rosli Ghazali dan dia menyatakan bahawa Jawatankuasa Pemilihan UMNO Negeri telah menolak borang pendaftaran calon-calon yang ingin bertanding bagi jawatan Ketua Wanita dan Puteri UMNO bahagian Gua Musang".

"Oleh kerana borang itu telah diterima lewat daripada waktu yang ditetapkan dan perkara ini telah disahkan oleh Pengerusi Pemilihan UMNO bahagian Gua Musang. di mana kita bermesyuarat jadi bersetuju tidak terima. peringkat tu bahagian negeri dan pusatlah tak terima dan disertakan penama seramai 21 orang," kata Muhammad Shukri.

Selepas 10 minit, keadaan kembali reda apabila Ketua Wanita Bahagian Gua Musang, Datuk Wan Hazani Mohd Noor yang menang tanpa bertanding menjelaskan bahawa perlembagaan UMNO telah menetapkan cara pemilihan baru pada tahun ini.

Category: ,

PERINGATAN:
Pilihan Anda tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2013 03:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


AR RISALAH الــرســالـة: Rumah papan hijau popular <b>di Pulau Melaka</b>

Posted: 16 Sep 2013 04:21 AM PDT

KOTA BHARU: Sekarang Pulau Melaka sudah banyak berubah. Lebih istimewa lagi disitulah terletaknya kediaman Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Rumah papan berwarna hijau di belakang Masjid Tok Guru tercatat lokasi popular di Kelantan. Jarang orang tidak mengenalinya.

Sepanjang 23 tahun bermula Oktober 1990, kereta rasmi kerajaan negeri sering keluar masuk ke situ. Parkir menempatkan kenderaan yang membawa Tok Guru Nik Abdul Aziz ke Kota Darulnaim setiap pagi.

Bertandang ke situ tidak perlu membuat temujanji, boleh berjumpa Menteri Besar pada waktu solat di masjid.

Bagaimanapun bermula 6 Mei 2013, Tok Guru tidak lagi perlu bekejar ke Kota Darulnaim, masa rehatnya di rumah lebih panjang.

Keuzuran dan faktor usia membuatkan beliau menyerahkan tugas kepada Ustaz Datuk Ahmad Yakub.

"Biar pun bukan lagi sebagai Menteri Besar, namun tetamu dan orang ramai tidak putus-putus mengunjungi ayah," kata anaknya, Ustaz Nik Omar.

Darul Anuar berada dalam linkungan kediaman Tok Guru. Ia merupakan sebuah institusi pendidikan persendirian warisan Tok Guru.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved