ads

Jumaat, 22 November 2013

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


SK <b>JELAWAT</b> 2: DEBARAN UPSR 2013 SUDAH BERAKHIR

Posted: 20 Nov 2013 07:37 PM PST

Keputusan UPSR 2013 telahpun diketahui pada 14 November yang lalu. Alhamdulillah, daerah Bachok dapat mengekalkan prestasi cemerlang dengan mengungguli tempat pertama dalam kedudukan keseluruhan negeri Kelantan, diikuti daerah Pasir Mas di tempat kedua, dan Pasir Puteh di tempat ketiga.
Seramai 14 orang daripada kesemua 39 orang calon UPSR SK Jelawat 2 telah memperolehi keputusan 5A.  Keputusan tersebut telah melayakkan sekolah ini untuk berada di tempat keempat dalam kategori 10 buah sekolah terbaik daerah Bachok. Manakala berdasarkan Gred Purata Sekolah (GPS) iaitu 1.41, SK Jelawat 2 menduduki tempat kedua dalam Kelantan.


Rakaman gambar-gambar berikut menyorot kembali suasana sebelum dan selepas keputusan UPSR diumumkan;
 Tuan Guru Besar, En. C.M Sabri, dan PK Pentadbiran, Tn. Hj. Zahari 
mengumumkan keputusan kepada semua guru.
 Calon-calon UPSR resah semasa menanti keputusan diumumkan.  Penerima 5A yang terdiri daripada 6 orang lelaki dan 8 orang perempuan 
bergambar kenangan bersama barisan pentadbir dan tenaga pengajar tahun 6.  Wajah-wajah riang yang mensyukuri kejayaan.

  Lawatan Kecemerlangan UPSR oleh Timbalan Pengarah Pendidikan, Tuan Haji Zahari bin Daud telah menyuntikkan semangat semua guru untuk terus menghasilkan yang terbaik.

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di kok lanas</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Oct 2013 11:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peruntukan RM 1.6j Bagi Pembangunan Infrastruktur <b>Di Kok Lanas</b> <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2013 08:30 PM PDT

KOTA BHARU - Kerajaan Pusat menyalurkan peruntukan hampir RM1.6 juta bagi melaksanakan projek pembangunan infrastruktur di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kok Lanas.

Ahli Dewan Undangan (ADUN) Kok Lanas, Datuk Md. Alwi Che Ahmad berkata, peruntukan tersebut membabitkan pembangunan infrastruktur serta pembinaan rumah di bawah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

Menurut beliau, setakat ini beberapa perkara telah dilaksanakan di kawasan terbabit sebagai tanda terima kasih di atas kepercayaan dan sokongan padu rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

"Untuk Majlis Daerah Ketereh (MDK), sebanyak 11 projek telah dilaksanakan yang membabitkan peruntukan sebanyak RM1.5 juta daripada Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

"Peruntukan berkenaan digunakan untuk membangunkan kawasan tersebut seperti menaik taraf lampu stadium, lampu jalan serta longkang," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian Program Ihsan Ramadan dan Aidilfitri di sini baru-baru ini.

Md. Alwi berkata, DUN Kok Lanas juga telah menerima peruntukan sebanyak RM200,000 daripada Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Negeri Kelantan.

"JPP menyalurkan peruntukan tersebut di bawah program baik pulih infrastruktur bagi membaiki jalan-jalan kecil dan ia sedang dilaksanakan membabitkan 10 batang jalan di kawasan DUN Kok Lanas," katanya.

Kata Md. Alwi, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk menjaga kebajikan rakyat di kawasannya dan pelbagai usaha telah dilakukan bagi menyediakan kemudahan untuk keselesaan bersama.

"Selain pembangunan infrastruktur, saya juga telah menerima peruntukan untuk membina tujuh buah rumah di bawah projek PPRT berharga RM45,000 sebuah.

"Peruntukan itu sudah diagihkan dan saya akan berusaha menyediakan lebih banyak lagi rumah PPRT bagi membantu golongan yang memerlukan," katanya

Tambah beliau, keperluan terhadap rumah mampu milik kini semakin mendesak memandangkan harga rumah yang cukup tinggi dan tidak mampu dimiliki oleh pasangan muda yang baru berkahwin.

"Mereka tidak mampu membeli rumah yang kini rata-ratanya berharga RM100,000 ke atas menyebabkan masalah ini masih tidak dapat diselesaikan. Saya jangka di kawasan DUN Kok Lanas sahaja kita memerlukan hampir 4,000 buah rumah kos rendah dan ini adalah perkara yang telah lama saya perjuangkan," katanya.

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI</b> BATU <b>MENGKEBANG</b> KUALA KRAI

Posted: 13 Oct 2013 08:44 AM PDT

                                         12 oktober 2013
                               keluar jer dari airpot klia  aku terus ke stesen klia transit ,aku ambil tiket
                               untuk ke salak tinggi. aku tak balik ke bandar tun razak,sebab besok aku
                               akan sambong perjalanan ku ke kelantan. nak balik beraya kat kelantan.
                               Di  stesen klia transit salak tinggi, aku dijemput olih anak  dan menantu
                               untuk bermalam dirumahnya di kampung jijan nilai. Dalam perjalanan
                               pulang dari salak tinggi ke kampong jijan singgah sekejap di sepang
                               untuk pekena satay sepang.
                               Rencana aku untuk balik dengan flight ke kb terbatal kerana tiket flight
                               sold out. jadi aku ubah planing, aku akan balik dengan keretapi,
                               pagi esoknya aku pun call KTM untuk tempah tiket ke kuala krai dari
                               seremban atau bahau......................dukacita di maalumkan tiket keretapi
                               ke pantai timur sudah tidak ada seat.,berdiri pun tak bolih..FULAMAK
                               tukar plan lagi, balik tetap balik. aku cari bas express, dukacita juga,
                               semua bas express dari kl ke kb habis.
                               aku dapat satu idea, kalau bas dari kl ke kb habis bagaimana kalau aku
                               cuba nasib, ambil bas dari seremban ke kb. untung sabut timbul untung
                               batu tenggelam. memandangkan aku sekarang berada di nilai n9 dah tak
                               jauh dengan seremban, aku pun mencuba...............
                               sebelum mencuba , aku temankan mem, anak ,menantu dan cucu cucuku
                               ke tesco di pekan nilai dulu ..........
                               nilah...................pekenanya.

                                                     menunggu dengan penuh sabar

                                                                        sudah sampai                                                                        dah tak sabar
                                                                    sampai menjilat jari                                                                       dah habis satu                                                                       tambah lagi satu.
                                          besoknya..........  dia orang balik rumah di jijan  .....dan aku
                               selamat sampai di kampong halaman ku  di r.k.t. batu mengkebang
                               kuala krai kelantan.,SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI

                                                                                       

Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI MENGKEBANG</b>

Posted: 25 Oct 2012 12:00 AM PDT

macam biasa hari raya haji aka hari raya korban aku misti balik beraya di kampong.
tapi tahun ni lain sikit, kebiasaannya aku balik beraya sekeluarga,isteri anak anak dan
cucu. tapi kali ini aku hanya balik bersama anak menantu dan cucu sahaja, isteri  tak
ikut bersama kerana kurang sihat. untuk mengelak dari kesesakan jalan aku telah bertolak
awal pagi sehari sebelum raya.Sedia maalum hari raya HAJI tahun ini  telah jatuh pada 
jumaat,jadi aku pun mengambil keputusan balik pada hari khamis (hari kemuncak bagi rakyat 
malaysia berketurunan anak kelantan balik kampong). aku mula bergerak atau pun bertolak
dari rumah kira kira pukul 4.30 pagi ia itu  lebih kurang sejam setengah sebelum subuh.
alhamdullillah .....perjalanan bergerak lancar.
seperti yang di rancang......singgah sembahyang subuh di masjid abu bakar raub.
solat subuh telah pun selesai.
bergerak menerus kan perjalanan.
alahai.................nak lari  dari jem, kena jugak jem di merapuh
al hamdulillah.........sampai di rumah selepas zohor
melawat kebun salak di belakang rumah
pokok salak yang baru tanam
singgah sembahyang di masjid sungai pas
melintasi depan rumah untuk ke guchil
bandar kuala krai waktu malam
teman auni (cucu ku) makan kenturki
menunggu kenturki.......tak sabar menunggu dah tepuk tepuk meja.
aaaaaaaaaa...... baru ceria.......order dah sampai
alamak.................geram giler kerana tersalah order
dah tak sabar nak makan.......
pekan guchil waktu malam (malam raya)

Pemuda Guchil: Petisyen BN ditolak: Dun <b>Mengkebang</b> dan Manek <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2013 03:59 AM PDT

 

KOTA BHARU: Hakim Mahkamah Pilihan Raya, Datuk John Louis O'hara hari ini mengekalkan Dun Manek Urai, Dun Mengkebang, Dun Air Lanas, Dun Kok Lanas dan parlimen Ketereh sebagaimana keputusan pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei lalu.

Dun Mengkebang dan Manek Urai kekal ditangan PAS, manakala Dun Air Lanas, Kok Lanas dan Parlimen Ketereh kekal dimenangi BN.

Sebelum itu pada prosiding Dun Air Lanas yang dimenangi Datuk Seri Mustapa Mohamed dengan 47 undi, hakim tidak menyifatkan rasuah dilakukan agen calon BN memandangkan agen tidak dilantik secara rasmi dan bertulis.

Pada perbicaraan minggu lepas, peguam pempetisyen Dun Air Lanas, Hisham Fauzi menjelaskan segala butiran lengkap mengenai kejadian rasuah disediakan dan sudah cukup untuk di adakan perbicaraan penuh.

Katanya, butiran itu mengandungi tarikh, tempat, masa dan jawatan agen berkenaan dalam politik, yang mana ia sudah dianggap relevan ketika mengemukakan petisyen tersebut.

Kata beliau perlakuan agen berkenaan secara jelas termasuk dalam senarai kesalahan-kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954. Walau bagaimanapun fakta yang dikemukakan masih belum mencukupi bagi membuktikan perlakuan rasuah dalam kes pilihanraya kerana seksyen 32(c) memerlukan beban bukti yang amat kukuh dan ketat yang mesti dibuktikan oleh Pempetisyen.

Hakim menolak setiap petisyen peringkat dengan kos RM30,000 perlu dibayar pempetisyen kepada responden pertama. Manakala Parlimen Ketereh pula ditolak dengan kos RM40,000.

Pada pilihan raya umum lalu Dun Dun Kok Lanas dimenangi Datuk Mohd Alwi Che Ahmad BN dengan majoriti 169 undi dan parlimen Ketereh dimenangi Tan Sri Annuar Musa (BN) - 974 undi.

Manakala Dun Mengkebang dimenangi Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman (PAS) dengan majoriti 1,072 undi) dan Manek Urai – Mohd Fauzi Abdullah (PAS) – 1,633 undi).

Pada petisyen tersebut Hisham turut dibantu peguam Abdul Rashid Yah dan empat lagi peguam daripada Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan. Manakala responden pertama hanya diwakili oleh Ilias Mohd Noor setelah Locus ketua pasukan peguam UMNO yang ketuai oleh Dato' Mohd Hafarizam Harun dan dibantu oleh Abu Bakar Sidek dan Nor Azli Ahmed telah dipersoalkan oleh Peguam Hanipa Maidin kerana gagal mematuhi Kaedah 9 Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954 dan diterima oleh YA Dato' John Louis O'hara.  Bantahan atas alasan yang sama telah dibuat oleh Dato' Mohd Hafarizam terhadap peguam R Sivarasa dan Lateefa Koya daripada mewakili Aziz Kadir dari PKR bagi kerusi parlimen Ketereh ketika perbicaraan bantahan awal di hadapan YA Dato Zamani pada perbicaraan sebelumnya.

Pada peringkat penghujahan Bantahan Awal (Preliminary Objection) yang berlangsung pada 17hb Julai yang lalu bagi Dun Mengkebang dan Manek Urai, peguam Dato' Hafarizam, peguam Abu Bakar Sidek dan Nor Azli telah dihalang daripada mengemukakan hujahan berikutan ketiadaan "Locus" untuk mewakili Responden kerana kecuaian dan kegagalan mereka untuk menfailkan notis penerimaan perlantikan sebagai peguam menurut Kaedah 9 Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954.

Pegawai pengurus pilihan raya dan Suruhanjaya Pilihan Raya diwakili peguam kanan persekutuan, Azizan Md Arshad dan dibantu Najib Zakaria.

Berikutan perkembangan itu petisyen di Kelantan hanya tinggal membabitkan parlimen Bachok, Dun Gaal dan Dun Jelawat. Pada PRU13 yang berlangsung pada 5 Mei lalu kesemua kerusi tersebut dimenangi PAS.

Pembicaraan petisyen parlimen Bachok dan Dun Jelawat sebelum ini ditetapkan pada 12 hingga 15 dan 18 hingga 22 Ogos hadapan. Manakala bagi Dun Gaal pula pada 1 hingga 5 September.

<b>Mengkebang</b> FM: <b>Mengkebang</b> FM

Posted: 19 Nov 2013 03:15 AM PST

TITLE: Mengkebang FM

STATUS:

Hanya ke udara pada waktu-waktu yang tertentu sahaja. Untuk pengetahuan lebih lanjut sila lihat pada status berkenaan. Harap Maklum.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2013 11:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2013 11:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 08 Oct 2013 12:00 AM PDT

PAS Di Gugusan FELDA Chiku Berkubur Selepas Semua Ahli Sertai UMNO

GUA MUSANG – Pas Cawangan Chiku 7 berkubur selepas 20 ahlinya yang menggerakkan parti itu secara aktif di Gugusan Felda Chiku sejak tahun 1990 mengisytiharkan keluar parti untuk menjadi ahli UMNO dan menyokong Barisan Nasional (BN).

Kesemua mereka membuat keputusan tersebut bersama ahli keluarga masing-masing selepas kecewa dengan pemimpin Pas yang tidak menghargai perjuangan mereka malah pemimpin tertinggi Pas didakwa langsung tidak pernah melawat ahlinya di situ.

Wakil mereka, Ayob Jaafar, 51, berkata, tingkah laku pemimpin Pas Kelantan itu berbeza dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh, Datuk Norzula Mat Diah daripada BN yang bukan sahaja tinggal di kawasan berhampiran sebaliknya seorang yang sangat mesra dan berkhidmat untuk rakyat.

"Saya datang ke sini pada tahun 1989 dan menjadi penyokong kuat Pas ketika kali pertama mengundi setahun selepas itu lalu terus berjuang bersama Pas tetapi pemimpin atasan pula tidak melakukan kerja.

"Saya sokong Pas sebab Tok Guru (Datuk Nik Aziz Nik Mat) tetapi lama-kelamaan saya tengok apa yang Pas lakukan semua tidak betul, malah mereka meniru apa sahaja yang UMNO lakukan," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Bikri Samad, 50, berkata, meskipun baru hendak menjadi ahli UMNO namun sejak beberapa tahun lalu dia bersama keluarga sudah jatuh hati dengan sikap pemimpin UMNO yang cakna kepada rakyat dan sentiasa memberi sokongan.

"Jadi kali ini saya akan mengisi borang untuk menjadi ahli UMNO supaya penduduk kampung lain percaya kerana memang selama ini saya sudah memilih UMNO dan menyokongnya," jelasnya.

Sementara itu, seorang ibu tunggal, Rohani Yahya, 47, berkata, dia memilih menjadi ahli UMNO sebagai ucapan terima kasih kepada pelbagai bantuan yang diterimanya daripada Kerajaan Pusat.

"UMNO tidak pernah mengabaikan saya dalam apa sahaja perkara. Saya dapat bantuan kebajikan untuk ibu tunggal, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan pelbagai lagi bantuan persekolahan untuk anak-anak.

"Kali ini sokongan saya kepada BN. Saya akan memberi undi kepada calon BN dalam pilihan raya nanti untuk membalas budi mereka," katanya.

Ahli Pas sejak 1989, Suhaibah Abdul Rahman, 43, berkata, dia kecewa dengan Kerajaan Pas Kelantan yang langsung tidak pernah memberi sebarang bantuan serta menjaga kebajikan keluarganya.

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berikan durian runtuh kepada semua peneroka dan banyak lagi. Ini semua saya hargai dan bersyukur kerana dapat membantu keluarga saya.

"Saya tidak pernah merasa sedikit pun bantuan daripada Pas Kelantan, tidak kiralah dalam apa bentuk sekalipun," ujarnya. – UTUSAN

Artikel disiar pada April 3, 2013 - 9:26 pm oleh Darlina Shasha

bijih <b>di chiku</b> gua musang - wisma maju resources berhad

Posted: 20 Nov 2012 10:45 PM PST

[unable to retrieve full-text content]BIJIH DI CHIKU GUA MUSANG. Posted in Labels: PERLOMBONGAN BIJIH | 10:45 PM. NO LESEN : PL 18/2012. TARIKH DIKELUARKAN : 11 SEP 2012. TARIKH HABIS TEMPOH : 10 SEP 2014. OWNER NAK JV DAN TERM AKAN ...

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2013 11:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 20 Oct 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 16 Oct 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2013 11:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 11:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blog Felda - Blogger

Posted: 24 Jul 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2013 09:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf bharu</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2013 07:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengagihan <b>di</b> Masjid Putra, <b>Wakaf Bharu</b>, Kelantan | Islamic Relief <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2013 11:39 PM PDT

Alhamdulillah, pengagihan bantuan Ramadhan "Kembara Zakat Maybank Islamic Berhad 2013″ berjalan lancar pada 6 Julai 2013. Jutaan terima kasih kepada pihak Maybank Islamic Berhad kerana memberi peluang kepada IRM untuk menjalankan program ini bagi pihak mereka. Terima kasih juga kepada pihak masjid dan sukarelawan-sukarelawan atas kerjasama yang diberikan. Seramai 200 penerima menerima bantuan Ramadhan.

Murtabak Daging <b>di Wakaf Bharu</b> | JAAKECHIK.COM

Posted: 19 Jul 2013 05:00 AM PDT


Murtabak Daging Wakaf Bharu
Murtabak Daging Wakaf Bharu... sedappp weiii... rege? rege pada hari biasa murah jer RM2.00. tapi bila dah dah masuk bulan puasa nih.. rege murtabak dah naik ke RM2.50-RM3.00. hihihi.. tapi suka punya pasal tetap beli jugak kan.. nak buat sendiri memang konfem tak gheti. kang kalo dipaksa buat kang, bukan jadik murtabak, jadi kebab pulak... kekeke... tapi kalo jadi kebab okey lagi lah kan? kalo jadi cekadak?? uuuuu... nanges sebulan!!

Homestay Indah <b>Wakaf</b> Che Yeh Kota <b>Bharu</b> - Cari Homestay

Posted: 16 Oct 2013 05:52 PM PDT

Wow! itu saja yang daat kami katakan bila melihat homestay ini. Rumah banglow dua tingkat dengan kawasan laman yang sangat luas. Sungguh merujakan….

Harga sewa hanya RM150 satu malam memang sangat murah.  Homestay ini dibahagikan kepada dua iaitu sebelah atas dan satu lagi di bahagian bawah. Jika ingin menyewa kedua-duanya sudah tentulah berharga RM300.

Memberikan kelengkapan yang sempurna sebagai sebuah rumah. Rasanya tak perlulah diterangkan di sini.

homestay wakaf che yeh

"Penginap juga disediakan 2 katil queen, 2 katil bujang, 1 katil bertingkat dan tilam tambahan queen, bujang dan toto. Jika kumpulan anda ramai, hamparlah tilam atau toto di ruang tamu yang luas itu…ruang tamu boleh memuatkan 20 orang jika tidur di situ. Sabun, tuala dan selimut memang tersedia. Bantal dan tilam tambahan adalah tanpa caj"

dapur homestay wakaf che yeh

ruang tamu homestay wakaf che yeh

Terletak hanya 1 km dari Pasar Borong Wakaf Che Yeh yang sangat terkenal dan 3.5 km dari bandar Kota Bharu

Hubungi 013-9207364 (Cikgu Aminuddin) atau 018-9009104 (Cikgu Ashida) atau lawati blog mereka di homestayindah.blogspot.com jika anda cari homestay untuk penginapan di Wakf Che Yeh Kota Bharu.

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Nov 2013 02:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Oct 2013 03:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2013 03:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2013 09:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ringgo Redz: Khutbah Jumaat <b>Di</b> Masjid Simpang Tiga <b>Perupok</b> <b>...</b>

Posted: 30 Aug 2013 05:39 AM PDT

[ Gambar hanya sekadar hiasan ]

Muslimin yang di Rahmati Allah,
Di kesempatan berada pada hari Jumaat dan di atas masjid yang mulia ini, saya berpesan kepada diri saya dan kepada sidang Jumaat sekalian marilah sama-sama kita meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah SWT dengan bersungguh-sungguh melaksanakan segala perintah-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Mudah-mudahan kita memperolehi keberkatan dan keredhaan serta perlindungan Allah SWT di dunia dan di akhirat.

Mimbar pada hari ini akan menyampaikan khutbah bertajuk: " SERUAN AL-BARZAKH ".
Muslimin Yang di Rahmati Allah, Sebagai seorang Islam yang berpegang kepada al-Quran dan hadith, kita mempercayai bahawa kehidupan, kematian dan kehidupan selepas mati adalah peringkat kewujudan yang wajib dilalui oleh semua manusia. Dalam peringkat kehidupan kita di dunia, jarang umur manusia melebihi 100 tahun tetapi puratanya mencapai umur antara 60 hingga 80 tahun . Umur pendek atau panjang tidak menjadi persoalan kerana akhirnya manusia pasti mati. Bagaimana sihat seseorang, bagaimana megah kuasa dan kayanya, namun manusia pasti mati dan meninggalkan dunia fana ini. Malah para Nabi, Rasul iaitu manusia yang paling dekat dengan tuhan, bahkan manusia yang menjadi kekasih Allah SWT pun tidak dapat lari dari kematian, menghadapi alam barzakh dan hari penghakiman di padang Mahsyar.

Firman Allah SWT dalam surah an-Nisaa' ayat 78: Yang bermaksud: " Di mana sahaja kamu berada, pasti mati mendatangi kamu, sekalipun kamu bersembunyi di atas mahligai atau benteng yang paling kuat ". Setiap manusia pasti mati kerana mati bermakna manusia kembali kepada asal kejadiannya. Ia berasal dari tanah, maka pastilah ia akan kembali menjadi tanah agar menjadi peringatan kepada manusia. Persoalan mati adalah suatu kejadian yang paling hebat, suatu kejadian yang tidak dapat dielakkan. Bila seseorang manusia itu mati, ia dikatakan kiamat kecil berlaku pada diri manusia kerana jasadnya menjadi hancur lebur kembali menjadi tanah dan roh telah keluar dari badan manusia. Rohlah yang menyebabkan kita hidup, boleh mendengar, melihat, berakal, merasai dan berfikir.

Muslimin Yang di Rahmati Allah, Menurut kamus Mukhtar al-Shahhah (مختار الصحاح) oleh Abu Bakr al-Razi, Barzakh bermaksud dinding pembatas antara dua benda. Berdasarkan iktikad al-Sunnah wa al-Jama'ah, setiap manusia akan berada di dalam satu alam yang dinamakan alam Barzakh. Ia terletak di antara alam dunia dan alam akhirat sebelum dihimpunkan di padang Mahsyar daripada waktu mati sehingga dibangkitkan. Alam Barzakh juga tempat permulaan manusia di hukum segala amalannya di dunia. Sebagaimana kesukaran manusia menghadapi keperitan saat nazak kematian, maka jenazah juga sekali lagi menghadapi kesukaran siksaan kubur di alam barzakh. Sebaik sahaja ahli keluarga dan sahabat handai selesai mengkebumikan dan dalam perjalanan pulang ke rumah maka dalam suasana yang gelap gelita dua malaikat iaitu Munkar dan Nakir datang menghampiri dan mendudukkan jenazah.

Bagi jenazah yang beriman dan berbekalkan amal soleh serta ketakwaan yang unggul maka alam barzakh adalah suatu kerehatan yang damai. Tetapi bagi jenazah yang ingkar, sarat dengan beban dosa kerana melanggar perintah Allah SWT, maka alam barzakh adalah episod ngeri yang dipenuhi gelombang azab sengsara hingga datangnya hari kiamat. Mereka berkeadaan seperti orang yang lemas dalam air yang meraung meminta pertolongan.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: " Sesungguhnya kubur itu ialah penginapan pertama antara penginapan akhirat, maka sekiranya seseorang itu terlepas dari seksaannya, maka apa yang akan datang kemudiannya akan lebih mudah lagi dan seandainya seseorang itu tidak terlepas (kandas) daripada (seksaannya), maka yang akan datang sesudahnya akan lebih sukar (keras)." (Riwayat al-Tirmizi). Sahabat Nabi bernama Ubaid bin Umair al-Laitsi pernah berkata, " setiap mayat yang hendak meninggal, pasti liang lahad di mana mayat itu di kubur memanggilnya, "Akulah rumah yang gelap gelita, sunyi dan sendiri. Jika waktu hidupmu kau taat kepada Allah SWT maka aku hari ini akan menjadi rahmat bagimu. Jika kau derhaka, maka hari ini aku akan menjadi seksa bagimu. Siapa memasukinya dengan taat, akan keluar dengan bahagia. Dan sesiapa masuk dengan derhaka, dia akan keluar dengan penuh penyesalan."

Muslimin Yang di Rahmati Allah, Renungkanlah bagaimana perjalanan seseorang akan berakhir di alam kubur. Seorang ulama al-Rifa'i pernah berkata: " Setiap orang yang takut pada sesuatu pasti akan menghindarinya, kecuali alam kubur. Tidak ada orang yang ingin lari daripadanya melainkan dia akan datang kepadanya. Dia selalu menunggumu tanpa jemu, dan apabila engkau masuk ke dalamnya, engkau tidak akan kembali buat selama-lamanya. Renungilah nasib saudaramu yang kini telah dikuburkan, dahulu dia menikmati pemandangan yang indah, kini matanya telah tertanggal, dahulu lidahnya fasih bertutur, kini cacing tanah telah memakan mulutnya. Dahulu dia sering tertawa, kini giginya hancur terbenam."

Khalifah Umar bin Abdul Aziz pula pernah berkata kepada beberapa orang rakannya di dalam satu majlis, " Wahai fulan, engkau telah melepasi satu malam, adakah pernah kau terfikir tentang alam kubur dan penghuninya? Sekiranya kau tahu keadaan sebenarnya dalam kubur, pasti kau tak akan berani mendekatinya ." Ketika khalifah Umar mengiringi jenazah sahabatnya lalu kubur memanggilnya dan bertanya, " Wahai Umar bin Abdul Aziz, mahukah aku ceritakan kepadamu apakah yang akan aku lakukan terhadap jenazah yang kau cintai ini? Ya jawab Umar. Kubur itu menjawab: Aku akan bakar kain kapannya, aku robek badannya, aku sedut darahnya serta aku kunyah dagingnya. Mahukah engkau tahu apa yang akan aku lakukan pada anggota badannya? Tentu jawab Umar. Aku cabut satu persatu dari telapak hingga ke tangan, dari tangan ke lengan, dan dari lengan menuju ke bahu. Lalu aku cabut pula lutut dari pehanya, Peha dari lututnya.aku cabut lutut itu dari betis. Dari betis menuju ke telapak kakinya. Khalifah Umar menangis dan berkata." Ketahuilah sahabatku, umur dunia hanya sedikit. Kemuliaan di dalamnya adalah kehinaan. Yang muda akan menjadi tua dan yang hidup akan mati. Celakalah mereka yang tertipu olehnya. Celakalah aku dan bagaimana keadaanku ketika bertemu malaikat maut, saat rohku meninggalkan dunia? Keputusan apakah yang diturunkan oleh tuhanku.

Mimbar mengingatkan jemaah dan umat Islam sekalian bahawa pada akhir zaman ini, semakin kurang atau amat sedikit dari kalangan manusia yang bercakap tentang kematian, alam berzakh dan Mahsyar, kerana manusia sedang sibuk dengan pembangunan kerjaya, kemewahan dan kelazatan kehidupan dunia serta hiburan. Akhirnya mereka terkejut besar apabila malaikat Izrael datang dengan mencabut nyawanya. Saididna Ali RA pernah berkata, " bahawa manusia tidur lena, apabila kematian tiba baru dia terjaga dari tidurnya. Demikianlah orang yang tidak mengingati mati itu sentiasa dalam keadaan lalai atau bagaikan orang yang tertidur dia akan terkejut bila kematian datang secara mendadak". Kesibukan mencari keseronokan dan kelazatan dunia merupakan penyumbang terbesar kelalaian manusia mengingati mati dan membuat persediaan menghadapi kematian. Sebagai contoh mereka yang terjebak dengan gejala sosial seperti penagihan dadah, arak, pengamal seks bebas sanggup melakukan apa saja termasuk mengambil ubat-ubat jalanan yang mengandungi dadah dan bahan-bahan terlarang bagi menambah lagi nikmat keseronokan. Perbuatan ini seolah-olah mengali lubang kubur sendiri. Mereka ini akan menanggung siksaan hidup dengan penyakit-penyakit kronik yang akhirnya membawa kepada kehancuran dan kematian.

Justeru mimbar menyeru kepada jemaah sekalian insaflah dan sedarlah tentang kehidupan yang sebenarnya dan jangan kita lalai dari mengingati kematian kerana ianya akan menambah lagi ketakwaan kita kepada Allah SWT. Rasulullah SAW bersabda: Bermaksud: " Ziarahilah kubur kerana ia akan mengingatkanmu kepada kematian" (Riwayat Muslim) Muslimin Yang di Rahmati Allah, Mengakhiri khutbah pada minggu ini, mimbar menyeru insaflah dan sedarlah bahawa kematian merupakan perjalanan hidup yang tidak akan kembali lagi ke dunia yang fana ini. Kita sering bercakap tentang kematian rakan dan sahabat kita yang telah kembali menyahut seruan Ilahi. Bagaimanapun sayang sekali apakah kematian rakan-rakan kita itu telah menimbulkan keinsafan dan kesedaran untuk kita membuat persiapan serta menyediakan bekalan yang mencukupi menghadapi kematian yang pasti itu. Ingatlah dan sedarlah bahawa alam barzakh sentiasa menanti-nanti kehadiran kita dan sentiasa membuka pintunya untuk kita. Tidak kira di mana kita berada atau bila masanya kematian pasti mendatangi dan menjemput diri kita, cuma persoalannya adakah kita sudah bersedia menghadapi kematian ini.

Sebagai renungan marilah sama-sama kita menghayati firman Allah SWT dalam surah al-Jumu'ah ayat 8: Maksudnya : "Katakanlah: Sebenarnya maut yang kamu larikan diri daripadanya itu, tetaplah ia akan menemui kamu; kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah) yang mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata, lalu Ia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasnya). "

Teks Khutbah Jumaat dari : 
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 09:39 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

terkini... ada cubaan rasuah pengundi dari parti pas <b>di</b> dun <b>perupok</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT

Cubaan menyogok pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok membuktikan bahawa Pas bukan sebuah parti yang bersih.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, sekiranya benar berlaku dakwaan tersebut, ia membuktikan bahawa Pas adalah sebuah parti yang mengamalkan rasuah.
Justeru itu, beliau menyeru kepada semua pengundi yang cuba disogok supaya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya tindakan segera dapat diambil.
"Ini satu perkara yang memalukan kalau benar berlaku kerana Pas selalu mengatakan mereka parti bersih tidak ada rasuah, mereka sebenarnya rasuah bukan kami," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjaun mesra di bandar tersebut di sini hari ini.


memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - pusat rawatan islam <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

reunion sk.<b>perupok</b> - pengemis cint@ il@hi, perindu sy@hid @b@<b>di</b>...

Posted: 11 Nov 2012 09:56 PM PST

Day: Ahad = Hari Raya Haji ke-3
Place: Pantai Irama, Bachok
Xsabar menanti tarikh ini, planning untuk "Reunion" student sekolah rendah dulu...macam xpercaya tapi inilah realitinya. Tercetus idea ni sbb dah lama xjumpa kawan2 sekolah rendah dulu,,tapi akhirnya berkenalan kembali di laman sosial yg sangat famous semestinya ::FACEBOOK::. Nasib baik ada kawan lelaki aku yg sudi nak incharge utk reunion ni...thanks a lot my frenz.
Tibalah hari yg dinanti2kan:
Mula-mula sampai, malu r gak nak tegur (sbb lama xjumpa....huhuhu) tp beberapa seketika baru r berani. First aktiviti: Lelaki <barbeque = bakar daging>, Perempuan <siapkan air + hidangkan makanan>,,sementara menunggu lagi kehadiran kawan2 yg akan datang. Next: buat halaqah (bulatan) utk sesi "ice-breaking" utk m'perkenalkan balik diri sendiri (ada yg xingat nama...huhuhu),,,yang penting nak tahu sekarang belajar lagi @ dah bekerja. Antara kawan2 yang hadir ari tu, sorang baru kerja (NURSE melalui SPA),,sorang laki bakal kerja (dgn SPA gak)...TAHNIAH2X my frenzs!!!
Yang lain semua smbung study ag ke peringkat IJAZAH (br hbs Diploma),,salah sorang drpd kami bakal sambung MASTER dalam bidang yg sama kat UMT...TAHNIAH gak (^_^). Yang mengejutkan,,ada sorang antara kami yg dah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak...barakallahulaku =). Dalam sesi ni,,kami akan b'tukar nombor fon masing2 utk kemudahan jika ada nk buat event ag. Sambil2 itu kami menikmati makanan yang ada,,walaupOm simple tapi mengeyangkan (alas perut jer).
Selesai sesi "Ice-Breaking",,so apa lagi sesi "Bergambar"....sesi paling penting dalam setiap event sbg kenangan kami2 utk masa2 depan...he5
Selesai bergambar,,kami bersalam-salaman dan bersurai dengan gembira. Syukran sahabat utk event ni yg penuh dgn "SwEet MemorY". Semasa bersama kalian ari tu,,teringat kenangan2 masa sekolah darjah 1 - 6 kat Sekolah Kebangsaan Perupok,,,byk kenangan Manis & Pahit bersama kalian. Klu diingatkan balik,,pelbagai perasaan yg hadir (GEMBIRA + LUCU + KETAWA + SEDIH + MARAH krn t'lalu byk peristiwa2 yg telah berlaku).
p/s: InsyaALLAH panjang umur "WE ALLs" akan jumpa lagi...semuanya menjadi kenangan kita bersama!!!

 Juadah (Keropok + Ketupat + Colek buah + Kek + Nuget + Daging Bakar + Air Batu Sirap)
::: Berkawan biar berbilion2x :::
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved