ads

Jumaat, 5 April 2013

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 02:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

TG Nik Aziz Dan Husam Iringi Jenazah Arwah Yang Terkorban <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2013 09:37 PM PDT

http://farm9.staticflickr.com/8241/8553984178_f96590fdc4_z.jpghttp://farm9.staticflickr.com/8530/8554005654_dc709f2ff5_z.jpg

Kepulangan jenazah dua wira negara Ahmad Hurairah Ismail, Ahmad Farhan Roslan yang terkoban ketika misi menghapuskan penceroboh bersenjata di Lahad Datu disambut ribuan rakyat Kelantan hari ini.

Turut menanti kepulangan wira negara yang juga anak Kelantan itu adalah Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa sejak awal pagi.

Selain Tuan Guru, antara pimpinan kerajaan negeri yang sempat dirakam hadir termasuk Timbalan Menteri Besar Datuk Ahmad Yaakob, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Dr Zainuddin Ibrahim, Speaker Dun Kelantan Datuk, Nasrudin Daud, Ahli Parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Yusof serta Adun Mengkebang Abdul Latiff Abdul Rahman.

Jenazah kedua-dua anggota tentera itu tiba di sini kira-kira jam 9.45 pagi dengan menaiki Pesawat Charlie C130 yang bertolak dari Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang pagi tadi.

Sementara itu, Exco kerajaan negeri Datuk Husam Musa bersama beberapa wakil Exco Kerajaan Negeri, wakil rakyat, saudara mara dan sebahagian besar penduduk Pasir Tumboh memberikan penghormatan kepada jenazah Ahmad Farhan sebelum proses pengkebumian disempurnakan.

Suasana suram mengiringi kepulangan jenazah wira yang menjadi kebanggaan seluruh rakyat Malaysia khususnya rakyat Kelantan.

Keluarga kedua-dua anggota juga turut hadir.

Prebet Ahmad Hurairah terkorban dalam pertempuran dengan pengganas Sulu di Kampung Sungai Nyamuk, Lahad Datu, awal pagi semalam manakala Prebet Ahmad Farhan meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya di Cenderawasih dekat Lahad Datu ketika menghantar makanan untuk anggota keselamatan Op Daulat.

Jenazah Allahyarham Ahmad Hurairah disemadikan di kampung halamannya di Bayu Lalang, Pasir Mas, sementara Ahmad Farhan di Pasir Tumboh.

Artikel berkaitan SEMASA

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

majlis penyampaian sijil penghargaan bai&#39;ah / new <b>...</b> - sk <b>jelawat</b> 2

Posted: 19 Mar 2013 08:09 AM PDT

SK Jelawat 2 sekali lagi dianugerahkan Sijil Penghargaan Tawaran Baru Guru Besar ( Bai'ah / New Deal ) bagi tahun 2012, selepas berjaya meraih kejayaan sulungnya pada tahun 2011. Majlis ringkas yang diadakan di Dewan Munawarrah SK Jelawat 2 ini telah disempurnakan oleh Tuan Pegawai Pelajaran Daerah  Bachok, Tuan Hj Saupi bin Majid pada 18 Mac 2013.


Encik C.M. Sabri bin Ibrahim selaku Guru Besar SK Jelawat 2 menerima Sijil Penghargaan Bai'ah / New Deal tersebut daripada Tuan Hj Saupi bin Majid disaksikan oleh guru-guru dan murid-murid SK Jelawat 2.  
Tahniah kepada semua warga SK Jelawat 2 di atas kejayaan mencipta nama sebagai salah sebuah sekolah yang cemerlang di PPD Bachok.

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


majlis pelepasan pelatih kumpulan 3 siri 9/2012 <b>di kota bharu</b> <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2012 06:53 PM PDT

09 Sep 2012   –   YBhg Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara, Datuk Abdul Hadi bin Awang Kechil telah merasmikan Majlis Pelepasan Pelatih PLKN Kumpulan 3 Siri 9/2012 di Kolej Polytech MARA (KPTM) Cawangan Kota Bharu, Kota Bharu, Kelantan yang melibatkan 999 orang pelatih untuk Zon G.

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf bharu</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2013 07:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tilik Pikir: Belia <b>Wakaf Bharu</b> Tiada Tempat Riadah

Posted: 16 Jan 2013 01:42 AM PST

Wakaf Bharu – Taswadi Harun wakil Belia Wakaf Bharu minta pihak berkenaan tampil membaik pulih kemudahan padang awam dibelakang Bangunan MDT,Wakaf Bharu, dekat sini bagi membolehkan pelbagai aktiviti sukan dapat dijayakan.

Menurutnya, bagi setiap aktiviti sukan dan sesi riadah petang yang mahu dilakukan belia dan remaja di sini, mereka terpaksa menumpang padang sekolah rendah berdekatan.

"Sudah sekian lama kemudahan itu rosak dan terbiar menyebabkan kami tiada tempat yang sesuai untuk bersukan. Menumpang padang sekolah juga mengundang kesulitan kerana secara tidak langsung, aktiviti riadah petang belia di sini dikhuatiri akan mengganggu aktiviti sekolah.

"Kami amat mengharapkan kepimpinan setempat khasnya Cik Abdullah Mat Nawi selaku wakil rakyat Wakaf Bharu,Tumpat atau Datuk Kamaruddin Jaafar Ahli Parlimen Tumpat agar tampil membantu menyelesaikan masalah ini berikutan kemudahan padang ini amat diperlukan," katanya.

Sementara itu, rakannya Nakhieuddin Noor pula berkata, kami di sini tidak mengetahui status sebenar mengapa kemudahan padang dan gelanggang dibiarkan rosak tanpa dibaik pulih.

Menurutnya, padang sedia ada berlopak selain tidak rata dan terlalu semak sekali gus tidak selamat untuk digunakan ekoran berisiko mengundang kecederaan.

"Menurutnya, kami turut mengajukan masalah itu kepada kepimpinan peringkat kampung namun seperti tiada maklum balas ekoran keadaan padang tetap rosak tanpa dibaik pulih.

"Kami amat berharap agar kemudahan awam ini dibaik pulih bagi membolehkan masa lapang belia dimanfaatkan dengan aktiviti berfaedah," katanya.

 Penulis:Mohd Asri Mohd Zain

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di gaal kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

"He he he, BN menang?, mana boleh tengok ni dulu" – Nik Aziz <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2012 09:22 AM PDT

Keputusan rasmi Pilihanraya Negeri Kelantan 2008 menunjukkan prestasi PAS masih baik setelah mendapat kemenangan di 38 kerusi undangan negeri dan dibantu dengan 1 kerusi dari bebas.  UMNO memenangi 6 kerusi di Kok Lanas, Pengkalan Kubor, Bukit Bunga, Kuala Balah, Nenggiri dan Paloh.

Majoriti undi terbesar dari UMNO adalah sebanyak 2, 833 (Paloh), 2,090 (Nenggiri), dan 1,381 (Kuala Balah). Sementara PAS mendahului kebanyakan 38 kerusi dengan majoriti besar dari serendah 323 ( Gaal) sehingga 6000 (Tanjong Mas).

Isu yang boleh memecah undi di Kelantan dilihat adalah kesan peranan UMNO selama ini di kawasan yang telah dimenangi dan sejauh mana kah UMNO telah memberi menafaat kepada penduduk di kawasan kawasan tersebut tanpa melihat kepada kepentingan kepartian.

Isu DAP dan gabungan PAS dengan Annuar Ibrahim tidak begitu diambil berat oleh para pengundi, ini adalah kerana isu itu terlalu kecil bagi mereka kerana penduduk Cina merupakan sebahagian kecil di dalam negeri itu. Pandangan mereka UMNO lah yang akan membawa para pedagang Cina tinggal di Kelantan dan ini merupakan satu masaalah besar dalam sosial politik di negeri Kelantan, walaupun kita tahu PAS juga telah membawa sebahagian besar para pelabur Cina ke negeri itu.

Dengan hanya mengharapkan dari pengaruh pengundi luar seramai 150,000 orang, UMNO belum tentu dapat mengimbangi kemenangan di kebanyakan 38 kerusi yang telah di menangi oleh PAS.

UMNO memerlukan sekurang kurang 23 kerusi bagi membolehkan mereka membentuk sebuah kerajaan baru, bermakna mereka harus memenangi sebanyak 17 kerusi dewan undangan negeri dalam PRU 13 dan masih memenangi kawasan kawasan sekarang. UMNO mungkin boleh berusaha memenangi Gual Periok, Wakaf Baru, Selising, Gaal, Kemuning, Air Lanas, Guchil, Dabong dan Manek Urai, dimana peratus majoriti PAS dilihat rendah semasa PRU lepas. Dimana kah 8 kerusi lagi yang mesti dimenangi UMNO?.

Pengubahan structure sosial dan demographi di Kelantan telah dimainkan peranan oleh PAS secara am nya dan perkara ini tidak ada perubahan besar. Ini telah sedikit sebanyak merendah kos sara hidup di negeri itu.

UMNO dilihat telah bertungkus lumus di kawasan Hulu Kelantan membaik pulih secara sistematik keadaan social pengundi di kawasan mereka dengan kos infrastructure yang besar dan sudah tentu kos sara hidup dikawasan ini lebih meninggi. Sekiranya peningkatan kos sara hidup meninggi dalam peratus yang kecil, tetapi pendapatan penduduk dikawasan itu tidak mengikut arus kenaikan kos tersebut, penghijrahan penduduk yang merupakan pengundi ke kawasan yang dimenangi oleh UMNO tentu lah tidak memadai dengan kenaikan bilangan nya dengan jumlah kos infrastructure yang telah dibelanjakan.

Walaubagaimana pun, penghijrahan rakyat Kelantan ke kawasan kawasan yang dimenangi oleh UMNO semakin bertambah, dengan itu diharapkan bilangan dan peratusan jumlah undi kepada UMNO akan bertambah dalam PRU 13 didalam kawasan sekitar dan berdekatan.

Pilihan calun juga amat penting, dan para pelobi UMNO harus meneliti kebolehan para calun membangunkan negeri Kelantan tanpa bantuan orang luar, terutama dari parti parti komponen yang diasaskan dengan jenis kaum. Ini lah dia kerumitan yang dialami oleh UMNO semenjak dahulu lagi, iaitu mencari calun yang berkelayakan seperti itu, kerana sebagai sebahagian komponen parti BN, MCA dan MIC juga mempunyai minat untuk mengambil peranan membangunkan Kelantan.

Disyorkan UMNO membangunkan usahawan Melayu tulin Kelantan yang berkaliber, dan dipilih dari semua ahli termasuk ahli PAS. Dengan itu semangat jati diri anak anak negeri Kelantan terbela dan sekiranya ini menjadi kenyataan, PAS akan kecundang besar. Ini kerana PAS tidak berkemampuan membina rangkaian bijak pandai dan keinginan merapatkan sesuatu kumpulan yang berlainan pendapat, hanya bijak pandai dalam UMNO sahaja yang boleh menguruskan sentimen sebegitu.

Semoga dengan ini kancah politik yang tidak menentu arah di peringkat nasional yang telah disebabkan peranan PAS didalam pakatan rakyat boleh diredakan bagi menyelamat kaum Melayu di seluruh negara.

Berusahalah, dan mungkin Nik Aziz tidak akan ketawa lagi.

Salam. Itu adalah pendapat saya yang merupakan seorang bukan ahli politik.

JOKIDEN: Lagi Dan Lagi Petanda Pas Akan Kalah <b>Di Kelantan</b>.

Posted: 24 Mar 2013 07:45 PM PDT

Minta maaflah, tajuk di atas memang saya suka sangat. 
Jokiden pernah menulis di sini, kali inilah sekiranya jentera BN Kelantan memasuki gerbang PRU13 dengan penuh tenaga dan ceria, rasanya sohihlah Kelantan akan dapat ditawan. Dulu-dulu tidak ramai yang berani nak 'mengucapkan' selamat tinggal' kepada PAS dan perjuangannya ini terutamanya di Kelantan.
Sejak mutakhir ini gelombang merah seolah-olah tidak dapat disekat lagi dan PAS kelihatan semakin terdesak untuk mempertahankan diri daripada asakan UMNO/BN. Yang bakal penentu mungkin hanyalah pengundi luar yang berjumlah beratus ribu tersebut kerana selalunya apabila kembali ke Kelantan mereka akan teruja untuk mengundi PAS.
Dulu jika adapun yang keluar atau menunjukkan tentangan terhadap PAS hanya segelintir dan PAS mudah sahaja mengatakan itu sebenarnya orang-orang UMNO yang diupah untuk berlakon.Namun sekarang daripada penduduk di desa pendalaman sanggup berdemo di dalam hutan dan kebun sehinggalah kepada tok-tok lebai yang berserban di bandar-bandar semuanya beranai mengucapkan 'selamat tinggal' kepada PAS.
Ombak perubahan dan semangat 'tukar' kini rasanya adalah lebih kuat daripada apa yang pernah dialami pada tahun 2004 dahulu. Rakyat sudah semakin jelas dengan penipuan PAS dalam soal pembangunan dan juga dalam soal mempertabatkan Islam.
Rakyat Kelantan sudah semakin menerima perjuangan UMNO untuk menaikkan syiar Islam di negara ini walaupun tanpa slogan yang molek-molek. Mereka sudah mula menyedari bahawa segala-galanya tentang Islam adalah hasil perjuangan UMNO.
Namun masih ada yang tegar dan percaya dengan kata-kata Tok Guru bahawa UMNO tolak Isle, UMNO Assobbiyah dal pelbagai tuduhan lagi. Namun mereka juga melihat PAS telah terlalu condong ke arah sekularisma apabila bersetuju menjalin kerjasama dengan DAP dan PKR.
Banyak perkara yang suatu masa dahulu menjadi kepantangan PAS kini semuanya sudah boleh diterima dan dipraktikan oleh kepimpinan PAS semata-mata untuk meraih sokongan daripada ahli DAP. Ini sebenarnya telah membuka lebih banyak mata dan minda rakyat Kelantan sendiri. Akhirnya mereka berpendapat UMNO jauh lebih baik dari PAS.
Sekurang-kurangnya UMNO cakap serupa bikin, sebaliknya PAS cakap tidak serupa bikin dan bikin tidak serupa PAS. 
SEBAHAGIAN penduduk melaungkan kata-kata 'Selamat Tinggal Pas' pada Program Himpunan Selamat Tinggal Pas di Kampung Kandis dalam kawasan DUN Gaal, Pasir Puteh, Kelantan malam tadi. - UTUSAN/IRWAN MAJID
SEBAHAGIAN orang ramai yang hadir pada pada Program Himpunan Selamat Tinggal Pas di Kampung Kandis dalam kawasan DUN Gaal, Pasir Puteh, Kelantan malam tadi. - UTUSAN/IRWAN MAJID
MOHD. Zawawi Awang berucap pada Program Himpunan Selamat Tinggal Pas di Kampung Kandis dalam kawasan DUN Gaal, Pasir Puteh, Kelantan malam tadi. - UTUSAN/IRWAN MAJID
PASIR PUTEH 25 Mac - Perjuangan Pas yang semakin menyimpang daripada landasan sebenar menyaksikan lebih 6,000 ahli dan penyokong parti itu telah berpaling tadah dan menyatakan komitmen mereka untuk membantu UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.
Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman berkata, sokongan kumpulan berkenaan diyakini akan membantu UMNO dan BN merampas semula kerusi Parlimen Pasir Puteh dan empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Gaal, Semerak, Selising dan Limbongan.
Beliau berkata, penyertaan bekas ahli dan penyokong Pas dalam UMNO itu dibuat secara berkelompok sama ada menerusi perisytiharan rasmi atau secara senyap yang dilakukan di setiap cawangan dan kampung sejak 2010 lagi.
"Ia turut digerakkan oleh bekas ahli Pas tegar dan penyokong kuat parti itu yang menubuhkan Majlis Selamat Tinggal Pas (MSTP) bagi mengukuhkan jentera mereka sendiri untuk menarik lebih ramai ahli Pas menyertai UMNO," katanya berucap pada Program Himpunan Selamat Tinggal Pas di Kampung Kandis di sini malam tadi.
Turut berceramah ialah aktivis dan bekas penyokong tegar Pas yang juga penulis buku Kafirkah Aku?, C. N. Al-Afghani; bekas Timbalan Ketua Keselamatan Pas negeri, Shaidi Husin dan aktivis Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Mohd. Syamsul Mohd. Yusoff al-Hafiz.
Menurut Zawawi, penyertaan kumpulan itu turut memberi kekuatan kepada UMNO apabila mereka secara sukarela tampil sebagai penceramah bebas bagi memberi penjelasan terperinci kepada rakyat mengenai pelbagai isu dan kepincangan kepimpinan Pas.
"Pengalaman mereka berjuang bersama Pas sejak sekian lama banyak membantu mendedahkan pelbagai kepincangan kepimpinan, isu dalaman dan perjuangan parti itu untuk pengetahuan umum," katanya. - UTUSAN ONLINE
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DEPARTURES BY UDEYISMAIL: Sambungan Gemas gie <b>Dabong</b>

Posted: 30 Nov 2010 12:00 AM PST

UDE_6689 Selepas 1 jam kami terkandas di stesen Gemas, keretapi mula bergerak menuju kearah laluan ke pantai timur, melalui Bahau, Negeri sembilan. Disebabkan tersalah membeli tiket, kami terpaksa bersengkang mata sambil layan adik kecik didepan seat kami yang seronok menyanyikan lagu Maher zain, pandai betul budak-budak sekarang nie, menghafal lagu-lagu maher zain dalam english. Bagi yang berniat untuk bawa family, aku cadangan korang memilih gerabak yang ade tempat tido dan jangan ambik tempat duduk macam kitorang, nak pulak bagi yang bawak barang banyak-banyak, laluan memang agak sempit sikit. Disebabkan mata susah untuk lelap, so ke hulu hilir la aku dengan kamera ditangan, kalau perut terasa lapar, berjalan la kami ke cafe yang ade dalam train tu. Waktu perjalanan kami tak semeriah pada musim cuti-cuti, kalau musim cuti rasenya ramai yang sanggup berdiri. Bagi yang berminat dalam photography rasanya memang sesuai untuk korang semua rekodkan apa yang berlaku sepanjang perjalanan, walaupun malam, ini tidak menghalang kita untuk mengambil gambar didalam train. Pukul 3.00 pagi, keretapi yang kami naiki berhenti untuk turunkan penumpang dan mengambil penumpang di mentakab, walaupun waktu 3.00 pagi, masih ramai penumpang di mentakab  yang menaiki keretapi ke kelantan. Masa untuk keretapi berhenti bagi setiap stesen yang dijadualkan pada time table adalah lebih kurang didalam 10-20 minit. Mata mula mengantuk, so kalau dah mengantuk ubatnya adalah tido, walaupun kurang selesa, bagi menyimpan tenaga untuk hari esok, aku terpaksa berehat untuk seketika waktu. Selepas stesen mentakab, keretapi akan berhenti di jerantut, kuala lipis, merapuh. Pukul 7.00 pagi celik mata daripada tido, kami telah pon sampai di Jajahan gua musang,kelantan dan selepas itu, keretapi akan berhenti di Dabong. Untuk pengetahuan am pada semua, Dabong terletak di jajahan kuala krai dan pekan dabong terletak 155 km daripada kota bharu,Dabong terkenal di kalangan pelawat sebagai pintu masuk ke destinasi-destinasi ekopelancongan di Kelantan. Disebabkan kami leka mengambil gambar dalam keretapi, kami terlepas station, sepatutnya kami akan turun di dabong. Ikut pada pelan seterusnya kami terpaksa turun di Kuala Krai dan alhamdulillah kami tak terlepas stesen lagi. UDE_6257 Kenapa kami kena turun di dabong dan Kuala krai ?, Daripada dabong atau kuala krai, kami akan mengambil "shuttle train" ataupun keretapi lompat yang mana keretapi tu akan berhenti di kesemua stesen-stesen kecik, kalau kita lihatkan stesen yang terdapat disepanjang perjalanan, stesen kecik itu merupai tempat menunggu teksi atau bas. Untuk membeli tiket "shuttle train" kami boleh membeli melalui kaunter yang terdapat distesen atau diatas keretapi. Mengikut info "shuttle train ni baru dirasmikan pada 3 mei 2010, mengantikan keretapi lama sebelum nie, rasenya kalau dapat naik keretapi lama sebelum shuttle train yang berair cond, aku rase perjalanan lebih menarik lagi. Apa yang best sangat shuttle train ?, kami memilih untuk menaik shuttle train nie, bagi merasai kehidupan sebenar rakyat kelantan yang menggunakan shuttle train nie sebagai pengangkutan utama. Didalam shuttle train nie, kita boleh tengok macam-macam karenah orang, boleh tengok mak cik-mak cik yang nak berniaga, diorang terpaksa usung semua barang-barang masuk ke dalam keretapi. Bagi pelajar-pelajar sekolah, ade sesetengah daripadanya, diorang ke sekolah terpaksa menggunakan keretapi, ada daripadanya terpaksa tinggal di asrama, bila ditanya adik-adik kita yang belajar dikawasan tu, diorang terpaksa bangun awal pagi untuk mendapatkan pengangkutan keretapi shuttle train, pukul 4.00 pagi lagi dah kena tunggu keretapi datang. Suasana memang meriah didalam train, meriah dengan suara orang-orang tua dan kanak-kanak dan orang kelantan jugak agak peramah. UDE_6476 Shuttle train beroperasi 2 kali sehari, dari arah tumpat ke dabong dan dari Kuala lipis ke Tumpat. Kami tidak dapat meneruskan perjalanan ke tumpat atas sebab perlukan rehat secukupnya dan terpaksa turun di Stesen wakaf baru yang berdekatan dengan kota bharu. Ketibaan kami disambut oleh 2 orang rakan daripada kelantan, iaitu Pok cik dan Ayie. Diikutkan plan sebenar kami akan berehat di bag packer hostel yang berdekatan, tapi atas pelawaan rakan, kami menetap di gegey studio milik pok cik. Terima kasih kerana sudi tumpangkan kami di gegey studio. UDE_6647 Plan perancangan kami belum berakhir, kami menyambungkan perjalanan kami dengan berpatah balik ke Dabong daripada wakaf baru, seawal pukul 3.30 pagi, kami bersiap sedia untuk menyambungkan perjalanan kami ke dabong dengan menaiki keretapi yang paling awal, keretapi yang bertolak daripada tumpang. Seawal pagi distesen keretapi wakaf baru, kami boleh lihat orang ramai mula sibuk dengan mengangkut barang-barang dan ada daripadanya adalah peniaga.Pukul 4.00 pagi keretapi betul-betul datang tepat pada waktu yang ditetapkan. Sepanjang keretapi berhenti di setiap perhentian kami boleh tengok adik-adik yang nak ke sekolah dan untuk makluman, keretapi akan berhenti pada setiap perhentian, walaupun perhentian tersebut tidak ada orang. UDE_6814 UDE_6759 UDE_6770 UDE_6822 UDE_6414 Didalam train macam-macam gambar yang dapat kami ambik, ade diantaranya terpaksa menuaikan solat subuh di atas keretapi, ade yang sempat lelapkan mata sebelum sampai ke destinasi. Pengalaman ini, boleh dikatakan pengalaman yang berharga, yang kami susah untuk dilihat dimana-mana tempat, walaupun tidak sehebat di india atau di pakistan, kami patut berbangga dengan setiap apa yang ada di tanah air kita sendiri, rasa syukur dengan setiap kemudahan yang kita anda, kalau dibandingkan dengan di india, orang terpaksa berebut-rebut untuk menaiki keretapi, ade sesetengahnya terpaksa duduk di kelas paling hujung, iaitu seat atas bumbung keretapi. Aku menyimpan niat, satu hari nanti aku akan ke moscow untuk menaiki pengalaman perjalanan dengan trans siberian atau trans mongolia yang akan menuju ke beijing dan aku banyak membaca buku-buku yang berkaitan dengan travelogue penulis-penulis yang merasai pengalaman penjelajahan daripada moscow ke beijing yang memakan masa yang agak lama untuk sampai. UDE_6405 UDE_6379 UDE_6330 Bagi yang berminat untuk merasai pengalaman sebegini, aku sarankan korang buat la persediaan yang rapi, walaupun kita berada di negara sendiri. Kami menamatkan perjalanan kami sampai ke Dabong dan berpatah balik ke Wakaf baru semula. Perjalanan kami adalah singkat, kami pulang semula ke wakaf baru untuk bersiap sedia untuk pulang semula ke kuala lumpur dengan menggunakan keretapi express. Walaupun tidak sehebat mana cerita ni, sekurang-kurangnya aku dapat berkongsi dengan semua pembaca dan insyallah, nantikan travelogue yang akan datang, mungkin dengan cerita-cerita yang lepas yang akan aku kongsikan semula tentang kisah perjalanan aku selama berada di tanah air sendiri mahupun negara orang, apapun ucapan setinggi-tinggi terima kasih kepada semua rakan-rakan di kelantan, terutama sekali pada Pok cik, ayie & muin, kerana sudi membantu kami selama kami berada dikelantan, jumpa lagi jika ada masa yang diizinkan, terima kasih juga kepada KTMB malaysia

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


UMNO Online - Kerajaan Pas <b>Kelantan</b> Sepatutnya Selesai Masalah <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2010 02:11 AM PDT

Kategori Berita Pilihan

Kerajaan Pas Kelantan Sepatutnya Selesai Masalah Tanah Orang Asli – TPM

GUA MUSANG, 27 Okt – Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan PAS Kelantan tidak memperjuangkan masyarakat Orang Asli yang menghadapi masalah hak milik serta pencerobohan tanah di sekitar kawasan Dewan Undangan Negeri Galas di sini.

Timbalan Perdana Menteri berkata masalah tanah termasuk yang berhubung kait dengan pampasan dan pencerobohan sepatutnya diselesaikan oleh kerajaan negeri.

"Baik isu pengambilan tanah tidak dibayar pampasan, yang ada hubung kait dengan (projek) Ladang Rakyat (yang dimajukan oleh kerajaan Kelantan), (dan) pencerobohan oleh pihak-pihak pengusaha (kebun) yang semakin berleluasa sepatutnya diselesaikan oleh kerajaan PAS kerana ia di bawah bidang kuasa mereka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program Mesra Minda Bersama Masyarakat Orang Asli di Pos Brooke dekat sini.

Muhyiddin berkata masalah tanah Orang Asli itu akan menjadi antara tugas utama calon Barisan Nasional (BN) Abdul Aziz Yusoff sekiranya menang pada pilihan raya kecil bagi kerusi Galas pada 4 Nov ini.

"Saya percaya kalau calon BN dipilih menjadi wakil rakyat di sini (Galas) dia akan sampaikan perkara itu (kepada kerajaan negeri)," katanya.

Malah, kata Muhyiddin, pencerobohan tanah berkenaan turut mengakibatkan pencemaran sungai yang bertukar warna menjadi merah sedangkan sungaimerupakan sumber penting bagi kehidupan masyarakat Orang Asli.

"Sepatutnya langkah-langkah menangani masalah pencerobohan (tanah) harus ditangani di peringkat kerajaan negeri, jadi nampaknya perkara ini tidak diberikan perhatian," katanya.

Muhyiddin berkata, kerajaan PAS Kelantan sebaliknya lebih berminat untuk membicarakan isu-isu yang bertujuan mengalih pandangan rakyat daripada membangkitkan perkara yang seharusnya menjadi keutamaan.

Semasa berucap pada majlis sebelum itu, Timbalan Perdana Menteri berkata kerajaan pusat memperuntukkan RM10.8 juta bagi kebajikan masyarakat Orang Asli di Gua Musang.

Peruntukan melalui Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) itu termasuk pembinaan Projek Perumahan Rakyat (PPR) melibatkan kos RM7.2 juta di Galas.

Beliau berkata, sebanyak 250 unit rumah Orang Asli turut dikenal pasti bagi dibaik pulih kerana mengalami masalah seperti kerosakan bumbung dan lantai.

Katanya 30 generator dan 75 unit alat tenaga solar akan dibekalkan di kawasan penempatan Orang Asli selain bantuan 100,000 benih pokok getah untuk meningkatkan pendapatan mereka.

"Ini bukan soal (kempen) pilihan raya, ini tanggungjawab kerajaan (BN) untuk turun dan melihat masalah, kalau rakyat hadapi masalah kita bantu," katanya.

Turut hadir ialah Abdul Aziz, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah serta pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Keselamatan Kampung (JKKK) Pos Brooke, Rashid Akoh.

Pada majlis itu Muhyiddin, yang merupakan Menteri Pelajaran, bersetuju secara prinsip untuk membina sebuah sekolah menengah di Pos Brooke bagi kemudahan masyarakat setempat dan sekitarnya.

DUN Galas mempunyai 1,889 pengundi Orang Asli iaitu di Pos Balar, Pos Hendrop, Pos Bihai, Pos Hau dan Pos Brooke.

Berita Bertarikh Pada 27 October 2010 5:11 PM

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


Asal Bukan Dali muncul <b>di Pengkalan Chepa</b>

Posted: 16 Jan 2013 01:35 AM PST

PENGKALAN CHEPA: Kalau sebelum ini kita sering melihat perkataan ABU (Asal Bukan Umno), namun sekarang muncul pula ABD (Asal Bukan Dali).

Perkataan ABD ada yang dicetak pada baju t-shirt. Selain itu ada juga sepanduk yang ditulis perkataan tersebut.

Segalanya bermula 5 Januari lalu apabila lebih 50 ahli Umno daripada 23 cawangan di bahagian Pengkalan Chepa berhimpun di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra menuntut Ketua Bahagian, Datuk Dali Hussin meletak jawatan.

Turut berhimpun anggota jawatankuasa Umno bahagian berkenaan dan ketua-ketua cawangan.

Ekoran tersebar pergolakan dalaman yang semakin parah itu, Umno Pengkalan Chepa cuba pula "menyerang" PAS dengan mendakwa ada bekas muslimat PAS menyertai Umno kerana kecewa tidak mendapat apa-apa bantuan.

Beberapa nama disiarkan media baru-baru ini kononnya menyertai Umno termasuk Che Semah Che Yah, 57 dan Aminah Mahmood, 57. Mereka dikatakan menyertai Kursus Kepemimpinan dan Pembangunan Insan Wanita Pengkalan Chepa.

Ketua Penerangan PAS Pengkalan Chepa, Mohd Azmi Nor (gambar) berkata, tidak ada penyokong PAS yang hadir pada program berkenaan.

Malah katanya, orang yang mengaku sebagai penyokong PAS seperti disiarkan media baru-baru ini didapati bukan ahli atau penyokong PAS.

"PAS cawangan di sini tidak kenal makcik terbabit yang kononnya mendakwa sebagai bekas penyokong PAS.

"Apa yang kami dapati mereka ialah penyokong Umno yang diarah untuk mengakui pernah menyokong PAS bagi mengalih tumpuan pergolakan dalaman Umno Pengkalan Chepa sekarang," katanya di sini.

Sementara itu Setiausaha PAS Pengkalan Chepa, Hassan Mamat berkata, seorang wanita, Zainun Jaafar dari Kampung Pulau Gajah yang mendakwa tidak pernah dibantu kerajaan negeri dan PAS adalah tidak berasas sama sekali.

Katanya, bantuan kepada anak-anaknya diberi setiap tahun bagi meringankan bebanan keluarganya ekoran kematian suami yang juga bekas aktivis PAS di kampung terbabit.

Beliau berkata, keluarga terbabit juga diberi bantuan membaiki rumahnya yang agak besar masih dalam pembinaan sekarang. Malah Maik juga datang meninjau rumah tersebut baru-baru ini.

"Segala dakwaannya tidak berasas sama sekali. Ini seolah-olah dia tidak berterima kasih terhadap segala bantuan diberi kerajaan negeri selama ini," katanya.

Bagaimanapun beliau percaya ibu tunggal terbabit dipengaruhi pihak tertentu dengan membawa Ketua Wanita bahagian, Zarina Md Eusope datang ke rumahnya kelmarin.

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2013 09:48 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PAPA GOMO: PHONE SEKS 18 SX - Bukti Adun PAS <b>Perupok</b> <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2011 10:30 PM PST

Gambar Asli

Bukanlah Niat nak mengaibkan Adun Perupok dan Pasangannya dalam siri pendedahan ini, namun menjadi Kewajipan buat Kami Team Nadi Rakyat dalam mendedahkan kepada umum bahawasanya PAS bukanlah benar benar menyelami Islam dan mereka ini juga bukanlah parti yang berlandaskan Islam.

Pemimpin mereka penuh dengan Aktiviti aktiviti maksiat yang merangkumi bermacam macam hal baik dari meraba, Kaki Blue Filem, Khalwat, Zina dan paling keji bila MENUTOH ISTERI ORANG.

Gambar di atas terpaksa di SENSORED kan memandangkan Puting yang ada amatlah tidak baik buat kesihatan para pembaca, jadi usahlah membayangkan Puting dalam gambar di atas itu kerana ianya sudah menjadi milik Adun PAS Perupok.

Gambar di atas merupakan gambar Tubuh Badan seorang Wanita yang telah di hantar melalui talifon bimbitnya kepada Talifon Bimbit Adun PAS Perupok berserta dengan Mesej yang menghairahkan dan membuatkan sesiapa yang membaca pastinya terangsang.


Ini lah di namakan PHONE SEKS yang selalu kita lihat waktu ini, emmm tak sangka lah pulak yang Pemimpin PAS pun gemar dengan Aktiviti sebegini.

Untuk makluman anda Wanita yang di paparkan Berbogel di atas adalah SKANDAL Adun Perupok yang mana wanita ini pada waktu kejadian adalah Isteri kepada orang lain dan akibat dari Terkantoinya hubungan Intim antara Isterinya dan Adun Perupok maka si Suami telah Menceraikan Isterinya.

Bagaimana kami Nadi rakyat boleh mengetahui bahawa Gambar di atas adalah milik Wanita yang mempunyai Skandal dengan Adun PAS Perupok? Ops...Jangan kata kami Fitnah kerana Talifon Bimbit Wanita itu berada di dalam tangan kami dan di situ jelas nama dan no talifon Adun Perupok tertera dan No talifon Adun Perupok juga telah di sahkan sendiri oleh beberapa orang Ketua PAS dalam parlimen Bachok.

Untuk makluman semua di tangan kami Bukan sahaja Gambar Bogel Wanita ini yang kami ada bagi membuktikan akan Maksiat yang berlaku malah gambar Adun PAS Perupok juga ada di dalam tangan kami. Gambar apa? Jeng jeng jeng....

Apabila si Wanita menghantar MMS Gambar Bogel nya berserta ayat ayat Lucah yang merangsang nafsu maka di balas pula oleh Adun PAS Perupok dengan menghantar MMS Gambar Kemaluannya berserta Ayat ayat Lucah. Hebat adengan MMS ni, boleh jadi Blue Filem gamaknya.

Dan seperti biasa Gomo dan juga Team Nadi Rakyat serta para Blogger akan mendedahkan Satu persatu Gambar Gambar Adengan TERLAMPAU yang ada di dalam Talifon Bimbit Wanita ini berserta SMS Lucah dari Wanita dan juga Adun PAS Perupok.

So nantikan Siri Terbaru Adun PAS Perupok Kaki PHONE SEKS!!!

Psssttt...hebat PAS..benarlah bagai di kata PAS FOR ALL

GAMBAR PANAS AKAN DATANG

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 09:46 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Rakyat <b>Di</b> Sapu Oleh Puak PAS Kelantan? | Keris 7 Lok

Posted: 02 Dec 2012 10:12 PM PST

Pendedahan oleh Timbalan Ketua Bahagian UMNO Ketereh, YB Md Alwi Che Ahmad berhubung pemilikan lot-lot tanah atas nama Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat dan isterinya di Selatan Kelantan yang terlibat dengan projek Ladang Rakyat sememangnya cukup mengemparkan ramai rakyat Kelantan.

Tambah mengejutkan mereka apabila persoalan yang dibangkitkan oleh YB Mat Alwi dalam sidang dewan Undangan Negeri Kelantan sebelum ini gagal mendapat kepastian dari MB Kelantan mahupun wakil-wakilnya.

Lebih menimbulkan tanda tanya ramai bila mana peserta Ladang Rakyat yang sekian lama menantikan hak pemilikan tanah hingga sekarang tidak kesampaian, sebaliknya pemimpin berserban dan berjubah yang berkereta mewah seperti Nik Aziz pula terlebih dahulu memiliki tanah-tanah tersebut.

Selain daripada Nik Aziz dan isterinya, adakah sudah menjadi polisi PAS untuk membahagi-bahagikan tanah milik anak syarikat Kerajaan Negeri kepada para wakil rakyatnya? Atau semua tanah-tanah itu semua dianggap seolah-olah bagaikan harta rampasan perang maka rakyat tiada hak untuk mempersoalkannya?




Dato' Nik Aziz Nik Mat
- Lot 51 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM40,000 pada 20 Disember 2000
- Lot No.31 dari kawasan Lojing yang bernilai RM35,000 pada 15 Disember 1997

Datin Tuan Sabariah
- Lojing 1, Lot 29, Gua Musang pada 21 Disember 1997

Dato' Abdul Halim Abdul Rahman

- Lot 99 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000 pada 18 Disember 2000

Datin Aminah Abdullah (isteri Abdul Halim)
- Lot 100 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000

Adlina Abdul (anak Abdul Halim)
- Lot 102 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM45,000

YB Zulkifli Yaakob (ADUN Guchil)
- Lot 105 di kawasan Relai, Gua Musang bernilai RM44,000

YB Abdullah Yaakub (ADUN Air Lanas)
- Lot B08 di kawasan Jeli bernilai RM25,000

YB Omar Muhammad (ADUN Perupok)
- Lot B35 di kawasan Jeli bernilai RM36,000

YB Nasharuddin Daud (ADUN Meranti)

- Lot A120 di kawasan Jeli bernilai RM20,000

Penceramah Pas, Razak Abas

- Lot 37 di kawasan Jeli bernilai RM35,000

Baca sepenuh di MyKMU

K7L : 1 Malaysia #TolakFitnah
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved