ads

Sabtu, 31 Mac 2012

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST

Xpdc ke Felda Chiku Gua Musang bahagian 1

Kali ini penceritaan agak panjang dan saya terpaksa bahagikan kepada 2 bahagian. Part 1 and part 2. Ini memandangkan banyak hari yang kami lalui dan pelbagai pengalaman yang telah ditempuhi.

Kami bergerak ke Gua Musang bermula dari Kajang, Semenyih dan seterusnya ke Ampang dan Keramat. Namun begitu dalam perjalanan ke Ampang kenderaan kami perlu singggah di Sungai Congkak Hulu Langat untuk mengambil salah seorang ahli kumpulan kami.

Sampai di Sungai Congkak untuk ambil Sani@black

Malam-malam begini takde lagi orang berkelah mandi air sungai di Sungai Congkak.

Kami selesai mengumpulkan ahli di Keramat. Tanpa membuang masa dan pada ketika itu jam menunjukkan pukul 1 pagi, kami meneruskan perjalanan menuju ke Gua Musang dengan bertukar ganti pemandu secara bergilir-gilir.

Perjalanan kami agak tidak berapa selesa kerana terlalu banyak barang dan alatan yang dibawa dan dimuatkan di dalam kenderaan. Kesemua barang dan alatan adalah penting setelah berpandukan kepada check list yang telah disediakan bagi mengelak kekurangan alatan dan membawa alatan yang salah dan tidak berguna.

Dalam xpdc ini kami telah diberikan setiap seorang ahli mempunyai tugas masing-masing. Oleh itu setiap ahli perlu bertanggungjawab kepada tugasan yang diberikan. Bro jimi adalah ketua xpdc, Shahril bertindak sebagai pemandu arah, penyelenggara alatan dan sebagai pegawai perhubungan, Sani @ black sebagai AJK kebajikan ahli dan medic, Shahrul pula urusan pengangkutan dan saya mengurus kewangan perbelanjaan sepanjang xpdc.

Berhenti berehat: Bro Jimi sedang mengeluarkan alat laser beliau untuk dipancarkan ke hutan di hadapannya. Akibatnya sesuatu yang mengerikan berlaku. Kedengaran bunyi yang menakutkan dari hutan tersebut. Bro Jimi dan saya lari bertempiaran menyelamatkan diri. (bunyi ngeri tersebut berjaya dirakam)

Sampai di Gua Musang pada subuh hari...

Sampai di Gua Musang tepat pada waktu Subuh. Kami berehat seketika sebelum memulakan aktiviti selanjutnya pada hari pertama ini. Memang mendebarkan dan menanti-nanti saat-saat apakah aktiviti yang kami akan lakukan nanti. Sementara itu Shahril sibuk berurusan dengan orang tempatan dan beberapa orang yang sudah dibuat temujanji sebelum kami berangkat ke lokasi.

Tengok la muatan barang yang kami bawa ini. Padat dan sesak. Kenderaan ini memang terbaik dan lasak. 

Menanti orang yang dijanjikan untuk berjumpa. Baru lepas sarapan pagi. Perut Kalau kosong nak buat kerja pun semua tak boleh.

Sani dan Jimi sedang berbincang mengenai strategi yang akan digunakan untuk aktitviti hari itu. Kepuasan jelas kelihatan setelah baru makan daging kambing.

Sudah sampai orang yang ditunggu-tunggu. Cuaca agak mendung dan suram. 

Hampir nak ke tengah hari barulah kami dapat pergi ke lokasi. Perjalanan agak mencabar dan berliku-liku. Hanya kenderaan yang lasak dan berani sahaja boleh melalui kawasan tersebut. Alhamdulillah kami selamat sampai di lokasi. Sampai di lokasi, keadaan air sungai agak deras sebab hujan. Tapi kami tetap harungi juga sebab sudah alang-alang sampai.

Ikuti gambar seterusnya ini. Kalau nak cerita panjang rasanya ramai yang malas nak baca. Jadi tengok gambar sambil penerangan sikit-sikit. Itu sudah memadai dan seronok.

Suasana di kawasan Felda Chiku. Ikut perancangan nak pergi ke lokasi gua. Tapi tak jadi disebabkan masa dan kos yang tidak dijangka. Insyaallah akan datang boleh pergi lagi.

Sampai di lokasi. Laluan agak becak. Keadaan selepas hujan turun.

Sani memulakan langkahnya dengan penuh bersemangat.

Keadaan air sungai yang naik dan agak deras. Tapi kami redah juga. Lepas ambil gambar ni saya terus 'gedebuk!' jatuh. Licin. Lepas tu berendam aje dalam sungai tu.

Jimi dan Shahril@Steven sedang memikirkan ape yang perlu dilakukan dengan keadaan sungai yang berarus deras.

Semua alatan penting dibawa turun dan diuji fungsinya. Maaf sebab tiada gambar dirakam semasa aktiviti dijalankan disebabkan keadaan yang tidak mengizinkan dan alatan elektronik seperti kamera tidak kalis air. Dikuatiri rosak sebab terkena air. Perancangan akan datang saya akan usahakan untuk menggunakan kamera tahan lasak dan boleh masuk air.

Kami memperolehi hasil. Walaupun sedikit tapi kami menjumpainya. Kami banyak mengumpulkan pasir dan tanah untuk dibawa balik bagi kerja proses seterusnya menggunakan mesin ayak automatik atau mangkuk biru.

Selepas aktiviti, kami berehat dan makan tengah hari (dah masuk petang) sebelum check in lokasi terusnya. Di sini kami bertukar-tukar cerita dan pengalaman masing-masing.

Lama juga kami bersembang di sini sebab banyak cerita menarik. kami juga membincangkan aktiviti pada keesokan harinya nanti.

Felda Chiku: Perjalanan kami check in di kediaman Brader yang pakai kopiah gambar di atas tadi. Lupe pulak nama dia.

Kuda milik brader tu. Kuda ini pernah mengejar Sani. Mungkin tertarik dengan kemachoan Sani agaknya.

Petang itu kami menggunakan alat ini untuk mengasing emas dengan pasir. Lokasi anak sungai ini tak jauh dari kediaman kami. Hanya 50 meter.

Mengunakan kuasa bateri sahaja. Alat ini beroperasi dangan jayanya sambil diperhatikan secara beramai-ramai. Nampak tak?

Guna bateri kereta. Boleh guna bateri motor juga. Asalkan 12 volt. Jadi ianya selamat dan tiada risiko renjatan elektrik.

Brader tu sedang mandikan kudanya. Kami pun belum mandi lagi. 

Pada sebelah malam kami berpecah tidur di dua kediaman. Shahril, Sani dan Shahrul bermalam di kediaman Brader tu manakala Jimi dan saya bermalam di kediaman ayah Brader tu. Ayah Brader tu dikenali dengan nama Tok Ayah (ingat pulak name).

Berada di kediaman Tok Ayah banyak ilmu yang saya perolehi. Tok Ayah banyak bercerita dan memberikan banyak tips dan ilmu yang berguna yang boleh diamalkan.

Pada keesokan harinya, sebelum bergerak ke kolasi, Jimi dan saya mendengar sedikit taklimat daripada Tok Ayah. Dia banyak memberi petua yang boleh diamalkan dan menunjukkan banyak benda yang kami tidak ketahui.

Tok Ayah bercerita dan menunjukkan sesuatu kepada kami.

Inilah daun pokok limau hantu yang banyak khasiatnya. Tok Ayah berikat sedkit kepada kami untuk dibawa pulang. 

Sudah sarapan pagi tapi masih lagi berhenti minum-minum. Nampak tak air tuak tu? Sani melihat dengan penuh berminat. Tak minum pun. Minum air dalam botol je. Kami menunggu orang yang akan membawa kami ke lokasi lain pula.

Pada hari pertama kami banyak menggunakan alat seperti pam tangan dan mangkuk biru sahaja selain dari dulang plastik. Alat metal detector masih belum digunakan lagi. Pada hari kedua ini alat seperti metal detector dan pin pointer akan digunakan pada lokasi lain yang akan kami redah. 

Sila ikuti sambungan pengalaman kami ini pada post akan datang dengan banyak pengalaman yang lebih menarik lagi....

Full content generated by Get Full RSS.

SAINS: Apabila ber Fb...berpada-padalah

Posted: 30 Mar 2012 09:50 AM PDT

Sumber:
Zaharuddin Abd Rahman
www.zaharuddin.net
3 Mei 2010

Semenjak empat bulan terlibat dalam menyampaikan mesej kebaikan, melarang kemungkaran melalui facebook. Disedari terdapat beberapa cara penggunaannya yang patut ditegah dan boleh jatuh perbuatan tersebut kepada haram, malah berganda-ganda haramnya.
Perlakuan dan perbuatan melalui facebook yang boleh mengundang dosa terlalu banyak, namun di kesempatan ini, cukup saya senaraikan enam perkara, iaitu :-
1) Mendedah keaiban suami, isteri di facebook.
Terdapat beberapa kes yang dilihat sama ada secara langsung atau tidak langsung, pemilik facebook meluahkan perasaan sedih, kecewa, benci, marah terhadap pasangan di ruang status mereka. Mendesak suami atau isteri juga melalui status facebook. Kemudian, status tersebut mendapat komentar pelbagai dari rakan-rakan mereka. Sebagai contoh, ada yang secara terbuka mendesak suami membeli rumah, kereta, pinggan mangkuk, perabot, pakaian dan sebegainya melalui status mereka. Tertekanlah suami serba salah.

Sebagaimana yang disebut oleh ramai specialist di dalam bidang rumah tangga, kebanyakan wanita suka berkongsi dan meluahkan perasaan mereka kepada orang lain sebagai pelepas kepada beban yang ditanggung. Adakalanya ia mungkin bukan bertujuan untuk menjatuhkan suaminya, bukan pula untuk tujuan membuka aib suami atau untuk mencari penyelesaian. Pendedahan itu hanya sebagai pelepas tekanan di dalam diri.

Namun, tanpa disedari perbuatan tersebut tergolong dalam mengumpat yang diharamkan oleh Islam. Semua perlu memahami bahawa mereka tidak boleh sewenangnya bercerita perihal rumahtangga atau pasangan mereka secara terbuka sama ada melalui facebook atau kepada rakan di pejabat dan sebagainya. Sebarang masalah yang sudah tidak dapat diselesaikan olehnya, hanya dibenarkan untuk diluahkan kepada seseorang yang diyakini punyai autoriti seperti ibubapa, mertua dan adik beradik yang diyakini boleh berperanan membantu, bukan berpotensi mengeruhkan lagi keadaan. Boleh juga dikongsikan secara tertutup kepada pihak ketiga seperti Qadhi, Mufti, para ilmuan sama ada Ustaz, Ustazah atau Kaunselor Rumahtangga.

Pendedahan masalah dan info yang boleh mengaibkan suami (dan isteri) TIDAK DIBENARKAN sama sekali disebarkan melalui facebook. Apabila ia dilakukan, ia dengan mudah sekali boleh mengundang dosa.
Terdapat sebahagiannya info tidak secara langsung mengaibkan pasangan, tetapi selaku pembaca, kita dapat 'membaca' dan mengetahui secara tersirat bahawa si pemilik sedang 'perang dingin' dengan pasangannya. Ada juga yang difahami, suaminya sedang gagal memenuhi apa yang diingininya, bersifat kurang baik kepadanya dan sebagainya. Ingatlah semua, rumahtangga adalah amanah, jangan meruntuhkannya melalui facebook.
Beramanahlah, berikan suami dan isteri anda password facebook anda, agar mereka sentiasa boleh meneliti mesej-mesej yang dihantar kepada anda. Boleh juga pasangan berperanan selaku penyemak dan memadam (delete) mana yang perlu jika dimasukkan secara emosi tanpa pertimbangan aqal yang wajar.
2) Terlebih gambar
Ramai di kalangan wanita hari ini sudah mempunyai facebook, mungkin sudah menjadi lumrah wanita yang biasanya inginkan kecantikan dan pujian terhadap kecantikannya. Oleh itu, semakin ramai wanita yang memuatkan gambar mereka, sama ada jarak dekat, sangat dekat ( sehingga memenuhi kotak gambar) dan jauh (beramai-ramai atau seorang diri). Ditambah pula lagi dengan gaya, aksi dan fesyen yang pelbagai.

Agak pelik juga kerana sebahagian mereka sudah bersuami dan kelihatan suami mereka memberikan sepenuh keredhaan atas tayangan gambar sedemikian kepada khalayak, tanpa sebarang rasa cemburu dan prihatin. Lebih merbahayakan, ramai pula lelaki yang menontonnya, sebahagiannya memberikan pujian, malah ada yang berani bergurau senda, dan membuat 'lamaran' nafsu.

Lebih pelik, tuan punya facebook yang sepatutnya mampu mengawal dan memadam sebarang komen kurang etika, kelihatan membiarkan sahaja lamaran nafsu (seperti ajakan berdating, kahwin-padahal telah bersuami) tersebut di ruangan komentar gambarnya, tanpa rasa bersalah.

Berterusan bercanda mereka melalui ruang komentar, si lelaki dan wanita ada juga yang telah beristeri dan bersuami, cuma atas tiket kawan lama, sepejabat dan sebagainya, hal tersebut dibiarkan. Malah jika kedua-duanya masih bujang sekalipun, ia tetap BERDOSA dan SALAH di sisi Islam kerana ia termasuk dalam kategori larangan Allah 'janganlah kamu menghampiri zina'.

Saya bimbang, ramai pula lelaki yang menjadi dayus dek kerana gambar isteri terdedah aurat ( atau menutup aurat kurang sempurna) ditayang sehabisnya di facebook. Baca perihal ciri lelaki dayus di sini .

3) Penyamaran
Lelaki menyamar sebagai wanita untuk menjadi friend dan seterusnya mendapat maklumat wanita. Ada dilaporkan juga, sebahagian lelaki berang kerana tidak diluluskan menjadi 'friend' seseorang wanita. Akibatnya, si lelaki tidak mendapat kemudahan akses kepada gambar-gambar wanita tersebut. Bagi membolehkannya mendapat akses, terdapat lelaki yang mula menyamar menjadi wanita, meletakkan gambar mana-mana wanita yang boleh dijumpai secara mudah tertebaran di internet, diletakkan sebagai dirinya. Melalui cara itu, lelaki ini berjaya menjadi friend dan menonton seluruh gambar wanita terbabit dan berbuat apa yang disukainya dengan gambar itu.

Si wanita yang pada asalnya merasa selamat kerana merasakan dirinya telah menapis sebaiknya, rupanya masih terdedah gambarnya kepada yang orang yang tidak sepatutnya. Kerana itu, walau anda hanya membenarkan friend untuk menatapi gambar anda, pastikan semua gambar tersebut masih terhad dan terjaga.

4) Download gambar untuk simpanan dan tatapan.
Dimaklumkan juga, akibat dek kerana gambar wanita yang terlalu 'bersepah' difacebook, terdapat lelaki berhati buas yang memuat turun gambar tersebut dan disimpan sebagai koleksi peribadinya. Justeru, sedarlah, mana-mana wanita yang dikurniakan Allah punyai 'rupa' yang menurut pandangan ramai sebagai elok dan menawan. Golongan sebegini amat perlu sekali lebih berwaspada lebih daripada mereka yang lain.

Malangnya, golongan sebegini kelihatan lebih ghairah menjaja gambar mereka untuk mendapat lebih banyak pujian dan ...'DOSA'. Simpan sahajalah gambar-gambar 'kiut' (cute) anda, cukuplah ia buat tatapan suami. Cukuplah pujian rakan sekeliling yang benar-benar mengenali anda. Tidak perlulah tamakkan pujian manusia luar.

Tunggu sahajalah pujian para malaikat dan bidadari di Syurga nanti, terlampau tidak sabarkah wahai diri? Sedarilah, ke'kiut'an anda mungkin menjadikan sebuah rumahtangga hancur, kecemburuan wanita lain, kerana boleh wujud gejala suami yang membanding-bandingkan wajah dan tubuh anda dengan isterinya. Jika itu berlaku, pemilik gambar mendapat saham dosa.

5) Tagging gambar tanpa izin dan gambar silam yang membuka aurat.
Tagging atau menandakan sesuatu gambar yang disiar merupakan satu fungsi mudah untuk menyebarluaskan gambar seseorang termasuk diri sendiri kepada kenalan dan rakan. Malangnya fungsi ini menjadi sumber dosa yang banyak juga dewasa ini. Isu ini juga pernah ditulis oleh beberapa penulis lain seperti Ust Abu Umair dan Sdr Shahmuzir. Saya ingin menegaskan lagi tulisan mereka.

Ini adalah kerana, terdapat 'trend' menyebarkan gambar-gambar lama, dan kemudian meletakkan tagging kepada individu di dalam gambar. Perlu disedari, setiap gambar yang di'tag', akan muncul dan boleh dilihat oleh semua friend, dan rakan kepada friend tersebut juga boleh menontonnya.

Ini boleh menjadi dosa, kerana :-

a- Sebahagian individu di dalam gambar terbabit mungkin dahulu tidak menutup aurat, tetapi kini telah menutup aurat. Justeru penyebaran gambarnya yang tidak menutup aurat adalah haram.
b- Individu terbabit berada di dalam rumah, bersama keluarga, justeru penutupan auratnya tidak begitu sempurna kerana di dalam rumah sendiri atau di dalam keadaan 'candid', tetapi akibat ketidakperihatinan sebahagian ahli keluarga terhadap hal aurat. Gambarnya yang sedemikian tersebar. Sepatutnya, kita yang di'tanda' boleh dengan segera delete 'tag' itu, hasilnya walau gambar masih tersiar tetapi ia tidak mempunyai sebarang pengenalan. Itu paling kurang boleh dilakukan oleh individu yang prihatin dan berawas-awas. Namun malangnya, sebahagian pemilik facebook tidak sedar mereka boleh 'untagged' nama mereka. Malah kalau mereka boleh untagged sekalipun, penyebaran gambar sedemikian tetap salah dan berDOSA di dalam Islam.
c- Gambar mengaibkan orang lain. Gambar yang disiarkan itu, walaupun menutup aurat, tetapi dalam situasi mengaibkan. Mungkin ia tidak mengaibkan individu yang menyiarkannya kerana dia dalam keadaan baik dan bagus. Namun rakannya berada dalam situasi mengaibkan, tambahan pula dia kini merupakan 'seseorang' yang terhormat, punyai kedudukan baik di mata masyarakat,. Apabila gambar sedemikian disiarkan, ia mencemar nama baiknya. Penyiaran sebegitu sama seperti mengutuknya secara langsung di khalayak ramai, sama ada sengaja atau tidak, semua perlu sedar..anda mungkin bebas menyiarkan gambar anda, namun gambar orang lain. Keizinan perlu diperolehi terlebih dahulu sebelum siaran dibuat.

6. Mengutuk diri sendiri & kebaikan

Adakalanya terdapat juga wanita-wanita berpenampilan cukup solehah, berpakaian extra caution dalam bab aurat sewaktu zaman universiti atau sekolahnya. Namun sesudah masuk ke alam pekerjaan dan perkahwinan, imejnya berubah begitu drastik dengan make up cukup jelas menghiasi wajah, baju bekerlipan warnanya, yang tebal dahulu sudah jadi nipis, adakalanya tidak sempurna dan macam-macam lagi. Alasannya? Seribu satu macam. Suami pula mungkin bukan dari jenis yang cermat untuk menegur dan menasihat.

Yang menyedihkan, apabila tersiar gambar lamanya yang berpakaian extra caution lagi sopan di facebook, disiarkan oleh rakan-rkana lama. Tuan punya tubuh, kelihatan tanpa malu dan segan mengutuk dirinya sendiri sama ada secara langsung atau tidak langsung. Lahirlah kata-kata, 'zaman aku ekstrem', 'zaman solehah', 'waktu innocent', zaman-zaman suci', 'itu zaman kuno dulu', 'itu masa duduk bawah tempurung' dan lain-lain frasa yang sepertinya.

Tanpa disedarinya, ia mendedahkan keaiban dirinya sendiri, apabila berkata zaman solehah, bermakna kini adakah dia mengaku tidak lagi solehah?, kini tidak suci?. dan lain-lain. Ia juga sekaligus seolah mengutuk pemakaian sopan dirinya dahulu. Ingatlah wahai diri, jika tidak mampu istiqamah atas pakaian dan penampilan dahulu, janganlah sampai mengutuknya. Kerana ia sama seperti mengutuk pakaian yang sopan lagi baik, seolah mendahulukan yang kurang baik.

KESIMPULAN
Itulah facebook, ia boleh menjadi sumber pahala, jika diguna dengan betul, boleh menjadi pemudah azab jika digunakan tanpa ilmu dan limitasi. Berhati-hatilah dan berpada-padalah pemilik facebook.
Niat untuk mendekatkan ukhuwwah antara rakan lama, sekolah dan sebagainya tidak sama sekali boleh menghalalkan sembangan mesra, gurauan senda di antara suami dan isteri orang, antara lelaki dan wanita yang bukan mahram. Ia hanya akan membawa kepada kemudaratan dan keruntuhan rumahtangga. Janganlah lagi mempermainkan nama 'ukhuwah' untuk berbuat dosa.
Ukhuwwah itu hanya terhad sesuatu yang membawa kepada ingatan kepada Allah, mengajak kebaikan dan menjauh kemungkaran. Lihatlah surah al-Hujurat dan fahamkan kalam Allah sebaiknya akan erti ukhuwwah di kalangan mukmin.
Sekian

Maka berhati-hatilah ya... jangan melodeh dalan Fb segala-gala tentang diri dan keluarga nanti mengundang malu dan yang paling ditakuti ialah BERDOSA.

BADUT RAKYAT: SAH !!! ANWAR IBRAHIM PENGECUT !!! ADAKAH <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 06:00 AM PDT

terbukti dah Anwar Ibrahim pengecut,kenapa tak nak jelaskan sekarang.dah nampak dah nak kaut undi.nak tau apa anwar ibrahim kata ??? anwar ibrahim kata nak memilih untuk mendiamkan diri bersabit apa jua dakwaan yang disifatkannya sebagai fitnah sehinggalah Pakatan Haram menang pada Pilihan Raya Umum akan datang.fitnah ??? itu fitnah ker ??? dah jelas perbuatan anda di bogelkan oleh Nalla itu pun kata fitnah ???

" Hasrat saya untuk perjelaskan kepada rakyat apa yang saya lakukan sebaik Pakatan Rakyat menang Pilihan Raya Umum Ke-13,"katanya.

petang semalam,anwar berucap di Pejabat PKR Dewan Undangan Negeri Paloh,di Bandar Chiku.Nallakaruppan sebelum ini mengatakan Anwar Ibrahim biseksual.Malah Nalla baru-baru ini mendakwa Anwar mempunyai hubungan sulit dengan isteri kepada Timbalan Presiden PKR,Azmin Ali.

"Ya.Anwar ada hubungan sulit dengan Shamsidar," katanya pada sidang media 28 Mac lalu.

Ketua Umum PKR itu baru-baru ini memfailkan saman RM100 juta terhadap Nalla yang merupakan bekas rakan karibnya dan Utusan Malaysia yang menyiarkan dakwaan itu.
Saman berkenaan difailkan di kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Isnin lalu.

KITA LIHAT APA KATA PEMIMPIN UMNO !!!

Pemimpin Umno menyifatkan kenya­taan Ketua Pembangkang,Anwar Ibrahim bahawa Pakatan Rakyat (PR) akan menyebelahi golongan berpendapatan rendah hanya retorik, populis dan terdesak untuk meraih simpati menjelang Pilihan Raya Umum 13 (PRU13) akan datang.Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, kenyataan tersebut tidak benar kerana selama ini Barisan Nasional (BN) telah lama berjuang membantu rakyat.Menurutnya,usaha membasmi kemiskinan di negara ini dilakukan melalui pelbagai bantuan untuk membantu rakyat melibatkan pelbagai kementerian dan agensi kerajaan.

"Usaha tersebut bermula 1970 lagi melalui Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang membasmi kemiskinan dan menyusun semula rak yat. Kini usaha kerajaan diteruskan dengan melaksanakan pelbagai transformasi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya.Menurutnya,Anwar hanya bercakap,sedangkan kerajaan terlebih dahulu merancang dan membantu rakyat.

"Kerajaan merancang dengan teliti dan melaksanakan pelbagai transformasi, antaranya tujuh Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) iaitu pendidikan, membasmi rasuah, pengangkutan awam, jenayah dan dua program untuk meningkatkan golongan berpendapatan rendah meningkatkan taraf hidup mereka.Anwar hanya retorik untuk populis walaupun sebenarnya bertentangan dengan apa diucapkan," katanya.

Beliau berharap,rakyat tidak menerima segala tuduhan dilemparkan pembangkang tanpa berfikir panjang.Sementara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Idris Harun berkata, Anwar menjadikan dirinya seperti pejuang yang cuba membela golongan berpendapatan rendah.

"Beliau hanya retorik meraih sokongan menjelang PRU13. Tindakan itu sebagai strategi pembangkang yang meletakkan emosi dengan bermain fakta dan angka.Saya yakin rakyat tidak akan terpedaya kerana mereka berpengetahuan dan mempunyai jati diri. Mereka tidak tunduk kepada janji manis pembangkang" katanya.

Idris berkata,rakyat bijak menilai kredibiliti pembangkang setelah melihat sendiri negeri ditadbir kerajaan pembangkang.Sebelum ini, Anwar dalam satu ceramahnya yang dipetik melalui satu portal berita memberitahu,PR akan menyebelahi kumpulan masyarakat kelas bawahan untuk PRU13 akan datang.Menurutnya,perjuangan pada pilihan raya nanti adalah antara golongan berpendapatan rendah dan golongan kaya, iaitu kroni kerajaan.

ADAKAH INI YANG ANDA KATA PEMIMPIN YANG SERING MELAUNGKAN KEADILAN ???

ADAKAH INI YANG ANDA KATA PEMIMPIN YANG JUJUR ???

ADAKAH INI YANG AKAN MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA AKAN DATANG ???

RENUNG-RENUNGKAN

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Dua kampung <b>di Pasir Puteh</b> dilanda banjir, 26 orang pindah <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2012 02:14 PM PST

Posted on January 2, 2012, Monday

PASIR PUTEH: Seramai 26 orang daripada enam buah keluarga di dua buah kampung di sini dipindahkan ke pusat pemindahan banjir berikutan hujan lebat diikuti angin kencang sejak malam kelmarin.

Pegawai Penjaga Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Puteh, Kaharuddin Yahya berkata mereka ditempatkan di dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Kamil dan Sekolah Kebangsaan Bukit Awang.

"Ini berikutan rumah kediaman mereka di Kampung Wakaf Bunut,dan Bukit Awang di naiki air antara satu hingga dua meter," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata jumlah itu tidak termasuk seorang mangsa yang menghidap penyakit lumpuh yang dihantarkan ke Hospital Tengku Anis di sini untuk mendapatkan rawatan.

Katanya, beberapa jalan ditutup kepada kenderaan ringan iaitu laluan dari Pasir Puteh ke Jerteh, Pasir Puteh ke Semerak dan Pasir Puteh ke Kota Baharu.

Seorang mangsa yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Menengah Kamil, Che Abdulah Che Mat, 72, berkata halaman rumahnya dinaiki air hampir paras dada jam 3 pagi semalam. — Bernama

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Mencari Tanah Idaman Anda: 4 Lot Banglo <b>Di</b> Kg. Bukit <b>Wakaf Bharu</b>

Posted: 03 Mar 2012 12:03 PM PST

[unable to retrieve full-text content]4 Lot Banglo Di Kg. Bukit Wakaf Bharu. Posted by zalsuria4u at ... 6 Lot Banglo Dekat Masjid Galok Pasir Mas · 4 Lot Banglo Di Kg. Bukit Wakaf Bharu · 3 Lot Banglo Di Belakang Klinik Kesihatan Kedai La... Anda Sedang ...

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


GANGGUAN AIR <b>DI MACHANG</b>, PASIR PUTIH DAN KOTA <b>...</b>

Posted: 29 Mar 2012 01:00 AM PDT

GANGGUAN AIR DI MACHANG, PASIR PUTIH DAN KOTA BAHARU SABTU INI

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :58
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

KOTA BHARU: Jajahan Machang, Pasir Puteh dan beberapa kawasan di ibu negeri ini akan mengalami gangguan bekalan air berikutan kerja penyelenggaraan dan pemasangan pam di muka sauk di Loji Rawatan Air Merbau Chondong dalam tempoh tiga hari mulai Sabtu ini.

Eksekutif Hal Ehwal Pelanggan Air Kelantan Berhad (AKSB) Hazwan Hassan, berkata antara kawasan terlibat di jajahan Machang ialah Bandar Machang; Pulai Chondong; Labok; Universiti Teknologi Mara (UiTM) Machang; Padang Selising; Bukit Tiu; Banggol Petai; Kweng Hitam; Pangkal Meleret; Wakaf Bata; Paloh Rawa dan Kemuning.

Bagi jajahan Pasir Puteh kawasan terlibat ialah Bukit Bidang; Taman Sentosa; Alor Hijau; Selising Jeram; Dalam Rhu; Semerak; Tok Bali; Tualang Tinggi; Tasik Pauh; Kedai Menanti; Bukit Jawa; Bukit Tanah; Kampung Jerus; Bukit Abal; Sri Aman; Taman Kobena; Kampung Lepah; Kampung Berangan; Banggol; Telipot; Tualang Tinggi; Tasik Pauh; Kedai Menanti; Bukit Jawa; Bukit Tanah dan Kampung Jerus.

Kawasan terlibat di jajahan Kota Baharu pula ialah Kok Lanas dan kampung-kampung sekitarnya.

"AKSB akan menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan dan pemasangan pam di muka sauk di Loji Rawatan Air Merbau Chondong untuk penambahbaikan perkhidmatan bekalan air kepada pengguna," katanya dalam kenyataan di sini, Khamis.

Katanya, kerja-kerja penyelenggaraan dan pemasangan pam itu dijangka dari pukul 8 pagi hingga 6 petang.

Menurutnya, bekalan air dijangka pulih secara berperingkat dalam tempoh tiga hari selepas kerja-kerja siap dijalankan di loji itu.

Katanya, untuk maklumat lanjut pengguna boleh menghubungi Pusat Talian Info (PINTAS) di talian 1300-88-2572 atau layari laman web AKSB di www.airkelantan.com.my.-BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gangguan bekalan air <b>di Machang</b>, Pasir Putih dan Kota Bharu |

Posted: 29 Mar 2012 12:27 AM PDT

KOTA BHARU: Jajahan Machang, Pasir Puteh dan beberapa kawasan di ibu negeri ini akan mengalami gangguan bekalan air berikutan kerja penyelenggaraan dan pemasangan pam di muka sauk di Loji Rawatan Air Merbau Chondong dalam tempoh tiga hari mulai Sabtu ini.

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


Pengalaman & Pandangan: Khidmat masyarakat PS1 <b>Di Jeli</b>

Posted: 27 Mar 2012 08:11 PM PDT

Khidmat masyarakat PS1 Di Jeli

Program khidmat masyarakat PS1 HUSM di Sekolah Kebangsaan Gemang Jeli Kelantan. Program ini di anjurkan oleh PPD Jeli.

Program ini bermula dari jam 8 pagi hingga 2 petang.

Penceramah jemputan dari HUSM adalah Dr Nik Munirah Nik Mahdi, Pakar Radiologi HUSM, Puan Faridah Zakaria dan juga Puan Roslaini.

Antara tajuk ceramah yang di sampaikan adalah
1. Kanser Payudaya dan Gaya Hidup Sihat.
2. Pengesanan Awal Kanser Payudara Dengan Pemeriksaan Mammografi.
3. Kehidupan Servivor Kanser Payudara
4. Teknik teknik Pemeriksaan Sendiri Payudara.

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


Najib tidak didera selepas BN kecundang <b>di</b> Putrajaya

Posted: 30 Mar 2012 08:01 PM PDT

KOTA BHARU, 31 Mac: Datuk Seri Najib Razak usah risau Pakatan Rakyat tidak akan mendera atau membalas dendam terhadapnya sekiranya pembangkang menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 tidak lama lagi.

"Kita tidak akan dera atau mengambil sikap untuk membalas dendam biar pun pelbagai perkara dan ancaman dihadapkan kepada saya dan rakan-rakan sekarang.

"Sama seperti saya lakukan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad biar pun menyebabkan saya dipenjarakan, namun selepas keluar saya tidak mengambil sikap membalas dendam terhadap perbuatannya," kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya kita akan tanya Najib dengan berhemah dan bersopan tidak kasar biar pun sekarang mereka melakukan pelbagai perbuatan agresif dan kebudakan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat.

Kata beliau semasa berceramah di Johor keretanya dilontar dan ditendang kumpulan yang disyaki diupah Umno, begitu juga ketika Nurul Izah berceramah di tempat lain hampir terkena  tumbukan  samseng.

"Malah ketika saya datang ke sini tadi ada kumpulan budak-budak samseng diupah melontar batu terhadap kereta saya. Di Kelantan pun mereka berani buat begitu. Ini kerja-kerja orang bodoh yang tidak tahu duit mereka dirompak pemimpin Umno.

"Kamu ingat saya takut ke..  Ingat biar pun saya dipenjara sekali pun saya tetap lawan. Lawan tetap lawan," katanya memulakan ucapan membakar emosi puluhan ribu rakyat Kelantan yang berhimpun di Padang Perdana malam tadi.

Ribuan anak-anak muda yang memenuhi setiap ruang padang menyahut cabaran sehingga ada yang menyebut kita akan lanyak mereka.

Difahamkan rombongan Anwar ketika melalui simpang tiga menghala ke Jalan Mahmood didatangi kumpulan pemuda samseng yang dipercayai diupah melontar batu terhdap kenderaannya.

Sebelum itu beliau berceramah di Pengkalan Kubur dan pada sebelah siang mengadakan perjumpaan dengan penduduk di Paloh, Gua Musang dan Guchil Kuala Krai.

Program ceramah perdana dan solat hajat di Padang Perdana bermula dengan solat Maghrib berjemaah diimamkan Adun Demit, Ustaz Mohamad Mustafa. Kemudian diikuti kuliah Maghrib oleh Speaker Dun Kelantan, Datuk Nasuruddin Daud. Selepas solat Isya' diadakan solat hajat.

Doa solat hajat yang dibaca Ustaz Mohamad begitu syahdu sehingga ramai yang sebak di dada. Malah orang ramai yang hadir ke pesta buku di Dewan Jubli Perak yang terletak bersebelah turut menadah tangan berdoa.  Ruang padang tempat ceramah begitu padat sehingga melimpah ke jalan raya.

Hadir sama Menteri Besar, Tuan  Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Naib Presiden, Datuk Husam Musa, Timbalan Pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw dan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Sementara itu Timbalan Presiden PAS berkata, Kelantan menjadi pangkalan kepada kebangkitan rakyat di negara ini bagi menjejaki usaha menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13.

Katanya rakyat Kelantan membuktikan sejak 1959 mereka sudah berani memilih parti yang berlambang bulan bintang  dan menolak parti kapal layar (Perikatan) hanya selepas dua tahun Tanah Melayu mencapai kemerdekaan.

(Ikuti laporan lanjut dalam Harakah edisi cetak keluaran akan datang).

RAKYAT MARHAEN: PRU : Najib tidak didera selepas BN <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 02:05 AM PDT

KOTA BHARU, 31 Mac: Datuk Seri Najib Razak usah risau Pakatan Rakyat tidak akan mendera atau membalas dendam terhadapnya sekiranya pembangkang menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 tidak lama lagi.

"Kita tidak akan dera atau mengambil sikap untuk membalas dendam biar pun pelbagai perkara dan ancaman dihadapkan kepada saya dan rakan-rakan sekarang.

"Sama seperti saya lakukan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad biar pun menyebabkan saya dipenjarakan, namun selepas keluar saya tidak mengambil sikap membalas dendam terhadap perbuatannya," kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Menurutnya kita akan tanya Najib dengan berhemah dan bersopan tidak kasar biar pun sekarang mereka melakukan pelbagai perbuatan agresif dan kebudakan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat.

Kata beliau semasa berceramah di Johor keretanya dilontar dan ditendang kumpulan yang disyaki diupah Umno, begitu juga ketika Nurul Izah berceramah di tempat lain hampir terkena  tumbukan  samseng.

"Malah ketika saya datang ke sini tadi ada kumpulan budak-budak samseng diupah melontar batu terhadap kereta saya. Di Kelantan pun mereka berani buat begitu. Ini kerja-kerja orang bodoh yang tidak tahu duit mereka dirompak pemimpin Umno.

"Kamu ingat saya takut ke..  Ingat biar pun saya dipenjara sekali pun saya tetap lawan. Lawan tetap lawan," katanya memulakan ucapan membakar emosi puluhan ribu rakyat Kelantan yang berhimpun di Padang Perdana malam tadi.

Ribuan anak-anak muda yang memenuhi setiap ruang padang menyahut cabaran sehingga ada yang menyebut kita akan lanyak mereka.

Difahamkan rombongan Anwar ketika melalui simpang tiga menghala ke Jalan Mahmood didatangi kumpulan pemuda samseng yang dipercayai diupah melontar batu terhdap kenderaannya.

Sebelum itu beliau berceramah di Pengkalan Kubur dan pada sebelah siang mengadakan perjumpaan dengan penduduk di Paloh, Gua Musang dan Guchil Kuala Krai.

Program ceramah perdana dan solat hajat di Padang Perdana bermula dengan solat Maghrib berjemaah diimamkan Adun Demit, Ustaz Mohamad Mustafa. Kemudian diikuti kuliah Maghrib oleh Speaker Dun Kelantan, Datuk Nasuruddin Daud. Selepas solat Isya' diadakan solat hajat.

Doa solat hajat yang dibaca Ustaz Mohamad begitu syahdu sehingga ramai yang sebak di dada. Malah orang ramai yang hadir ke pesta buku di Dewan Jubli Perak yang terletak bersebelah turut menadah tangan berdoa.  Ruang padang tempat ceramah begitu padat sehingga melimpah ke jalan raya.

Hadir sama Menteri Besar, Tuan  Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Naib Presiden, Datuk Husam Musa, Timbalan Pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw dan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Sementara itu Timbalan Presiden PAS berkata, Kelantan menjadi pangkalan kepada kebangkitan rakyat di negara ini bagi menjejaki usaha menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13.

Katanya rakyat Kelantan membuktikan sejak 1959 mereka sudah berani memilih parti yang berlambang bulan bintang  dan menolak parti kapal layar (Perikatan) hanya selepas dua tahun Tanah Melayu mencapai kemerdekaan.

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


BANGLO 1 TINGKAT <b>DI</b> BENDANG NYIOR, <b>TANAH MERAH</b>

Posted: 28 Feb 2012 12:00 AM PST


BANGLO 1 TINGKAT.

SPESIFIKASI RUMAH :

SILING : RUANG TAMU DAN DAPUR SILING KAPUR / ASBESTOS DIBILIK TIDUR
LANTAI : KESELURUHAN MOZEK TERMASUK PORCH / BILIK AIR
RUMAH MEMPUNYAI 4 BILIK TIDUR / 3 BILIK AIR / 1 DAPUR KERING / 1 DAPUR BASAH

LOKASI:

HANYA 500M DARI SEKOLAH RENDAH BENDANG NYIOR, TANAH MERAH

Jumaat, 30 Mac 2012

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


AKADEMIK2U - Info e-Latihan No. 1 Warga Pendidik Jabatan <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 07:24 AM PDT

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Bermula Ceritaku: Hentian baru <b>di Gua Musang</b>,Kelantan

Posted: 01 Feb 2012 05:27 PM PST

Cuti seminggu baru ni,saya ke Kelantan lagi untuk menghantar anak yang tinggal di asrama sana.Ternampak satu tempat singgahan baru yang sudah di buka untuk orang ramai.
Singgah untuk makan tengah hari.Hentian Gua Musang ni terletak lebih kurang 4 km dari bandar Gua Musang.Dengarnya hentian ini adalah di buat khas untuk hentian bas Mutiara.Penumpang-penumpang bas Mutiara akan berhenti di sini untuk persinggahan pertama dari Kota Bharu.
Sewaktu saya singgah,orang tidak ramai.Mungkin sebab baru lagi.Tapi memang selesa tempatnya dan yang penting bersih.Makanan pun berbagai jenis yang dijual.Ada juga restoran makanan segera ala-ala KFC,tapi belum dibuka lagi.Akan di buka.
Surau dan tandas memang setakat saya singgah ni puas hati kebersihan dan keselesaannya.Sesiapa nak ke Kota Bharu bolehlah singgah.





Saya order nasi ayam je...
Pesanan:Sebelum ni selalu singgah di R&R Gua Musang yang terletak selepas bandar Gua Musang tu...kini ada tempat baru pula..

Khamis, 29 Mac 2012

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Kubu Umno <b>di Bachok</b> retak menanti belah

Posted: 29 Mar 2012 01:29 AM PDT

BACHOK, 29 Mac: Biar pun Ketua Umno bahagian ini, Datuk Dr Awang Adek Hussin melakukan pelbagai usaha bagi menarik simpati rakyat, namun pengundi Bachok seperti tidak berganjak.

Penduduk memberitahu ada ketikanya Timbalan Kewangan itu dilihat mengayuh basikal menemui penduduk di kampung-kampung.

Seorang penduduk dari Tawang pula mendakwa orang kanan ketua Umno Bachok dilihat kerap menemui penduduk terutamanya golongan atas pagar dan penyokong PAS bagi menawarkan sesuatu.

Malangnya segala usaha yang dilakukan Awang Adek bukan sahaja gagal sebaliknya menerima tamparan hebat apabila kubu tradisi Umno di Kampung Pengkalan Cina sudah retak menunggu belah.

Ketua Cawangan Umno kampung terbabit Shaari Ali yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) mengisytiharkan keluar Umno baru-baru ini.

Biar pun belum menyertai mana-mana parti lain, namun beliau sudah tampil ke pentas PAS mendedahkan masalah yang berlaku dalam Umno di Bachok sekarang.

Shaari berkata, beliau mengetuai cawangan Umno di kampung tersebut sejak 32 tahun lalu, dan pernah menjadi penghulu di zaman kerajaan Barisan Nasional mentadbir Kelantan.

Menurutnya selepas kerjaaan BN tumbang pada 1990, beliau dilantik pula sebagai Penyelia Pembangunan Mukim (PPM) sebelum ditukar kepada JKKKP selepas pilihan raya umum 2008.

"Umno sekarang sangat bercelaru, bukan sahaja berlaku di peringkat tertinggi malah sudah berjangkit ke peringkat kampung.

"Saya tidak mahu bersekongkol lagi dengan parti yang banyak masalah. Saya telah menceraikan Umno dengan talak tiga.

"Kecelaruan tersebut akan memberi kesan kepada penyokong Umno di peringkat bawahan yang selama ini bermatian menyokong parti tersebut," katanya pada ucapan ringkas di majlis ceramah isu semasa di kampung terbabit.

Hadir sama Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Mohd Amar Abdullah, Yang Dipertua PAS Bachok, Datuk Omar Mohamad dan timbalannya, Ustaz Hassan Mahmood.

Shaari juga bekas Pengerusi Persatuan Penanam, Pengawit Individu Tembakau Malaysia dan Pengerusi Ban Tembakau Bachok.

Beliau juga memberitahu sedang mengumpul rakan-rakan dan penyokong Umno di kampung tersebut dan sekitarnya untuk menyertai PAS secara beramai-ramai dalam masa terdekat ini.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


SAINS: Mesyuarat & Post Mortem STPM /SPM 2011

Posted: 29 Mar 2012 04:07 AM PDT

Hari ini bermula jam 9 berlangsung mesyuarat yang membedahsiasat pencapaian STPM dan SPM tahun 2011 yang baru diumumkan keputusannya dalam bulan ini. Mesyuarat telah dipegerusikan oleh YABr. Tuan Pengarah dengan dihadiri oleh semua Ketua Sektor @ wakilnya diserta Pegawai PPD bersama Pegawai Meja STM dan SPM semua daerah.

Pembentangan bagi post mortem STPM mengisi agenda selepas selesai saja ucapan aluan pengarah di mana selaku Pegawai Meja STPM Negeri telah memberi fokus kepada perkara berikut:

1. Pencapaian Negeri dengan Nasional berdasarkan PNGK, Peratus Lulus dan Peratus A

2. Pencapaian Daerah dengan Negeri berdasarkan PNGK, Peratus Lulus dan Peratus A

3. Pencapaian Mata Pelajaran Negeri dan Nasional

4. Pencapaian Mata Pelajaran Daerah dan Negeri

5. Pencapaian dari Tahun 2006 hingga 2011 berdasarkan kelayakan dari A ke C.

6. Pencapaian 59 buah Sekolah Tingkatan Enam ( 53 Sekolah Harian,3 SMKA, 1 SMJKC(Aliran Sains dan Kemanusiaan))- di mana 9 menyediakan aliran sains dan 51 aliran kemanusiaan termasuk aliran ugama )

7. Transformasi Tingkatan Enam tahun 2012 melibatkan 2 sistem iaitu Sistem Terminal yang akan berakhir tahun 2012 dan Sistem Pentaksiran Baharu STPM yang bermula 7 Mei 2012.

Sebelum meninggalkan majlis, YABrs Pengarah mohon agar strategi yang utuh berlandaskan program intervensi yang berkesan perlu dilaksanakan agar STPM dan SPM 2012 lebih cermerlang dalam mempersadakan JPN Kelantan antara negeri TOP di negara ini.

Selepas rehat, sesi diteruskan dengan dipengerusikkan oleh Tuan KSPA dalam pembentangan Post Mortem SPM 2011 oleh KPP Matematik. Fokus yang diberi adalah hampir sama.

Majlis berakhir jam 12.30 tengah hari.

Begitu bahagianya selepas selesai bentang kerana urusan menyediakan bahan dah mengambil masa hampir 2 hari.. petang Selasa dan sehari suntuk hari Rabu... Alhamdullilah.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Portal Rasmi Pejabat Pegawai Kebajikan Pelajar <b>Kelantan</b> Mesir (P <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 01:25 AM PDT

Ustaz Nik Hamdi bin Ghani, Pegawai KPKM turut dijemput menghadiri Majlis Perpisahan Atase Agama JAKIM, Tuan Haji Abdullah bin Mat (Duduk sebelah kiri) anjuran Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK) pada Selasa, 4 Jamadil Awal 1433 / 27 Mac 2012 di Bilik PERWAKILAN, Tingkat 6 Pejabat KBMK, Mohandisen. Majlis diadakan bagi meraikan beliau yang telah berkhidmat selama 3 tahun di Mesir. Tuan Haji Abdullah adalah merupakan Atase Agama yang pertama dihantar oleh pihak JAKIM untuk bertugas di Mesir. Beliau merupakan graduan Universiti al Azhar, Kaherah.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved