ads

Khamis, 25 Oktober 2012

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Gambar Kehadiran ANWAR <b>DI Kuala Krai</b> Kelantan <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 05:30 PM PDT

BAS MEWAH sudah kena cat datang ke Kuala Krai dengan Kereta tu Mercedes KCD 77...lihatlah saja mana ada orang yang datang.Ini membuatkan tamparan Hebat buat ANWAR...ini tanda tandanya PKR akan hancur di Kelantan bahkan semua tempat di Malaysia.Ini ker mahu menawan Putrajaya...Cara ANWAR untuk mendapatkan sokongan dari PAS jer ni...bukan apa.Tactic ANWAR siapa yang tak kenal talam dua muka.

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Royalti: Program R dan Amanah <b>di Bachok</b> 13 Okt - Martoiriat

Posted: 11 Oct 2012 01:48 AM PDT


R Malaysia dan Amanah Merdeka Malaysia (Amanah) bersetuju untuk mengadakan program bersama bagi menerangkan isu Tuntutan Royalti dan Pendaratan Minyak & Gas ke Bachok yang dinafikan sejak 1990-an lagi.

Setiausaha R Malaysia, Mohd Hisyamuddin Ghazali dalam satu kenyataan berkata, Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang yang juga Pengasas Petronas, yang menandatangani Perjanjian Petronas dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohammad Nasir pada 9 Mei 1975 lalu dan DatUK Husam Musa, Pengerusi Jawatankuasa Tuntutan Royalti & Pendaratan Gas Negeri Kelantan juga telah mengesahkan kehadiran ke Ceramah Mega R dan Amanah Rakyat di Padang Istiadat, Bachok pada 9 malam, 13 Oktober ini.

Katanya , program yang bermula dengan Konvoi R Tuntut Royalti dari Kota Bharu ke Bachok yang melibatkan lebih 500 buah motosikal dengan mengibarkan bendera R dan memakai baju T dengan logo "R" dan "Amanah".

Ujarnya, dalam program itu nanti akan mengadakan jamuan rakyat di tempat yang sama bermula jam 12 tengah hari, pemberian sumbangan hamper kepada fakir miskin, golongan OKU, pelajar cemerlang dan mereka yang memerlukan bantuan sekitar Bachok.


Presiden R Malaysia, katanya Nazri Deraman juga akan hadir memberikan ucapan berkaitan gerakan R yang kini menjadi fenomena luar biasa kebangkitan rakyat Kelantan menuntut royalti yang kini berjumlah RM10.4 billion selepas kejayaan program mega R Tuntut Royalti ke Putrajaya tempoh hari.

Pengerusi Amanah Kelantan, Dr Zaiyadi Awang Noh juga akan hadir memberikan ucapan pada malam tersebut.

Menurutnya, bagi mengiatkan lagi usaha tuntutan royalti pihaknya akan mengadakan program seluruh negara iaitu pada 12 Oktober sempena perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia antara Kelantan dengan Selangor di Stadium Shah Alam.

"Pada program ini pihak R akan mengedarkan lebih 20,000 keping sticker "R" yang menjadi rebutan anak muda Kelantan masa kini," katanya.

Katanya lagi, pada 13 Oktober, serentak program di Bachok, R juga mengadakan Konvoi R Tuntut Royalti Di Malaysia Utara (Kedah–Perlis) di mana sebanyak 500 buah kenderaan bermula di Alor Setar, Kedah dan berakhir di Kuala Perlis melibatkan anak-anak perantauan di kedua-dua negeri itu.-Harakahdaily

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Perniagaan Perabot Sayang <b>Wakaf Bharu</b>

Posted: 21 Oct 2012 08:35 PM PDT

Jawatan Kosong Di Perniagaan Perabot Sayang Wakaf Bharu
Majikan :          Perniagaan Perabot Sayang
Alamat :           2915, Jalan Pasir Pekan, 16250 Wakaf Bharu
Telefon :          09-7195762
Jawatan 1:       Jurujual
Kekosongan :    L = 2, P = 0, L/P = 0
Kelayakan :       SPM Ke Atas
•      Berpengalaman
•      Gaji boleh Dirunding
Jawatan 2:       Pekerja Am
Kekosongan :    L = 2, P = 0, L/P = 0
Kelayakan :       SPM Ke Atas
#       Hubungi 09-7195762 untuk urusan temuduga
" anok kelatae bulih krejo belako "
.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Baton Harus Diserah Sebelum Nazak | MyNewsHub

Posted: 17 Oct 2012 01:59 AM PDT

Wakil rakyat PAS bagi kawasan DUN Gaal, Dr Nik Mazian Mohamed dalam satu ucapannya di Dewan Undangan Negeri Kelantan semasa membahaskan membahaskan bajet negeri secara 'lembut' telah menasihatkan pemimpin negeri yang sudah lanjut usianya untuk segera berundur bagi memberi laluan pula kepada orang muda untuk meneruskan perjuangan.

Menurut Dr Nik Mazian, amat tidak wajar bagi pemimpin yang sudah tua melepaskan 'baton' ketika lenguh di tengah jalan. Kenyataan tersebut lembut tapi sinis, jelas sekali merujuk pada masalah kesihatan yang sedang dialami oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, "Yang kita bimbang ialah Tok Guru sudah tua, ada sakit pula. Macam kita inilah sudah tua, ada penyakit pula. Kita akan mati, siapa yang akan mengganti, siapa yang akan meneruskan perjuangan kepimpinan kita ini, siapa ?

"Kita mesti timbulkan kepimpinan baru, muda-muda, hebat-hebat, sihat-sihat."

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Nik Aziz sememangnya agak kerap berulang alik keluar masuk hospital, disebabkan masalah kesihatan yang dialaminya.

Nampak gayanya kemuncak kerjaya politik Mursyidul Am PAS itu sudah hampir sampai ke penghujungnya.

Masakan tidak, apabila wakil rakyat PAS sendiri sudah bersuara mengungkit usianya yang makin tua lanjut usia, bermakna itu satu signal penting yang sepatutnya mudah untuk ditafsirkan sendiri oleh Nik Aziz.

Lagipun semenjak Kelantan diterajuinya, tidak banyak perubahan besar yang tampak kelihatan hasil jasa bakti pemimpin PAS itu, ada memang ada sekelumit dua misalnya pecah tanah sana sini sambil menanam batu asas itu begini tapi setakat jadi tanda sajalah.

Mujurlah dek kerana kemurahan hati para pemimpin Kerajaan Pusat meneruskan usaha-usaha pembangunan dan menggandakan langkah membasmi kemiskinan di Kelantan, setidak-tidaknya adalah juga sedikit sebanyak perubahan.

Harapnya teguran terbuka dan saranan penuh sinis oleh pemimpin PAS dari Gaal, Pasir Puteh ini tidaklah disalah anggap oleh para penyokong PAS sebagai mainan propaganda UMNO pula.

Bukan kita tak tahu dikalangan sesetengah penyokong dan ahli PAS, cukup pantang bila ada saranan supaya Nik Aziz mengundur diri, tak semena-mena terus mereka melatah menyalahkan UMNO. Sayang betul mereka dengan orang tua yang gemar menongkat langit tu. – malaysia-instinct.blogspot.com

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


Myasraya Menulis: KAMPUNG NELAYAN PANTAI DARAMAIN

Posted: 18 Oct 2012 08:15 PM PDT

Assalammualaikum,


Kampung Daramain adalah sebuah  kampung di daerah Perupok yang bandarnya ialah Bachok tempat pusat pentadbiran. Kalau anda dari bandar Bachok lebih kurang 4 1/2 kilometer sahaja. Asal kampung Daramain ialah (kampung seseorang yang bernama Draman) Tetapi pada surat beranak sekitar tahun 1955 kadang-kadang ada di eja "Dramain" Penulis di besarkan dikampung ini Sebuah perkampungan nelayan daripada pesisir pantai Laut Cina Selatan Jiran Kampung Daramain ini ialah disebelah kanan kampung Pantai Damak, kampung Tok Burung. Dari kiri pula ialah kampung Ketapang, dan kampung Kubang Kawah. Penduduk-penduduk kampung ini rata-rata bekerja sebagai nelayan dari punca pendapatan mereka.

Kampung ini di penuhi pokok-pokok kelapa (nyiur) di tanam secara berselerak ada di tanam atau tumbuh sendiri. Sempadan tanah masing - masing di pagar dengan pokok mengkuang dan ada penduduk yang rajin mengerat pelepah- pelepah mengkuang di proses dan  boleh di anyam dijadikan tikar.


Penduduk disini  membina rumah dari kerangka bilah nibung sebagai lantai,dan beberapa keping papan. Bilah buluh di rincis dan di anyam sebagai dinding, sama ada dinding luar atau dinding dalaman sebagai bilik.Bilik hanya satu sahaja untuk suami isteri. Kalau ada anak lelaki atau perempuan mereka dipisahkan dengan memasang kain tabir sahaja. Atap diperbuat daripada daun nipah.yang sering di  jaja oleh penjaja di keliling kampung untuk menjual kepada penduduk sebagai keperluan untuk meyulat atap-atap yang sudah reput dan bocor. Ada penduduk yang berduit (Pitis) mereka memasang atap bata perbuat daripada selut baruh (Tanah Liat) kebiasaan kilang untuk memproses atap tersebut di perolehi kawasan sungai.

Deretan perkampungan nelayan ini, biasa dirikan kerana sedikit sebanyak menjadi pusat  mendarat sekumpulan nelayan sebagai pangkalan ikan yang kebiasanya peraih-peraih  menunggu untuk membeli hasil laut nelayan-nelayan. Tumpuan daripada peraih ikan seperti Pantai Perupok, Kubang Golok, Kubang Kawah, Kampung Ketapang, Pantai Daramain, Pantai Pulau Berangan,Kampung Changgung, Pantai Melawi dan ada beberapa lagi sebagai pusat mendarat ikan.

Sekitar tahun 1966 seingat penulis nelayan-nelayan di sini rata-rata menggunakan perahu - perahu kecil yang hanya menggunakan kuasa layar pergi dan balik mengikut hembusan angin timur dan barat. Layar berukuran 15 kaki persegi.Kebanyakan di buat daripada kain guni gandum yang tebal, kebanyakan warna putih yang di beli daripada  Kedai Melayu dan  Cina yang berniaga di sepanjang jalan dari Bandar Bachok sampailah ke Pekan Perupok. Pernah ayah menampung layar dengan menggunakan kain bantal biasa berwarna coklat. Dan kalau balik dari laut, mudah di cam kerana layar di perahu ayah mengembirakan kami dan mudah di lihat walaupun dari jauh.
Penulis pernah mengikuti ayah pergi ke laut....itupun kerana dipaksa sebab utama ayah tidak berapa sihat. Pertama kali turun kelaut dan pengalaman ini lah menjadi bahan ukur sejauh mana keperitan menjadi seorang nelayan.. Tapi rasa penat dan takut ini menjadi lebih seronok sebab melihat hasil tangkapan amat memuaskan.Ikan ikan diperolehi dengan cara mengail. Mengikut cerita ayah kadang-kadang menahan pukat sambil beranyut. Kalau mengail penulis melihat ayah meletak kedua kaki  kanan dan kiri bagi mengikat tali kail  di ibu jari kaki bagi memperbanyakkan tangkapan. Kalau di sentap serentak maka ayah menjadi kelam kabut sedikit kerana memerlukan kepantasan bagi menaikan tangkapan sebanyak mungkin.Kerana ini jarang-jarang diperolehi sebab lubuk ikan tidak selalu diperolehi.

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


Makluman Seminar <b>Di Tanah Merah</b> Kelantan - Pusat Rawatan <b>...</b>

Posted: 21 Oct 2012 10:20 PM PDT

Pengubatan Islam Menggunakan Ruqyah Ayat 33
Masjid Sultan Ismail Petra Bandar Tanah Merah KELANTAN
Pendaftaran / Pertanyaan :
Sila hubungi 0139950908 Ustaz Muna Hamzan
                   0148041271 Ustaz Aminuddin
Sila SMS: Taip PQS Diikuti NAMA, NO IC, ALAMAT hantar ke 0139950908 (Ustaz Muna Hamzan).
Pendaftaran SELEWATNYA SEBELUM 20 November 2012
Pengubatan Islam Menggunakan Ruqyah Ayat 33
Sihir Pemisah Menurut Pengubatan Islam
Bekalan Amalan Sebagai Perawat/Pesakit
Kaedah Rawatan Masalah Gangguan & Sihir :
Scanning/Kaedah Mengesan masalah gangguan makhluk halus
Amalan Benteng dan Membatalkan gangguan serta sihir

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


alamcyber 2020: Durian Kunyit Hanya ada <b>di Gua Musang</b>

Posted: 26 Jun 2012 08:31 PM PDT

PERTAMA kali melawat ke sebuah dusun durian kunyit di Gua Musang, Kelantan, timbul tanda tanya apa istimewanya dusun tersebut berbanding dusun-dusun durian lain di seluruh negara.
Bersama jurugambar, HAFIZ JOHARI, kami menyusuri jalan raya sejauh lebih 200 kilometer dari Kota Bharu menerusi Kuala Krai ke pekan Gua Musang.


Sehari sebelumnya, penulis telah membuat temu janji dengan pemilik dusun tersebut, Tina Chong, 40.


Pada hari yang dijanjikan kami diundang ke kediamannya sebelum dibawa ke dusunnya yang terletak di Kampung Pulai, lebih kurang 15 kilometer dari pekan Gua Musang. Ia mengambil masa hampir 45 minit.


Untuk ke dusunnya, kami terpaksa meredah kawasan yang dilitupi hutan hujan Khatulistiwa yang belum terusik kecuali beberapa projek kuari yang kelihatan rakus menarah bukit.


Perjalanan ke dusun tersebut sejauh lima kilometer dari jalan utama hanya boleh menggunakan kenderaan pacuan empat roda. Ini kerana laluannya begitu sukar dan mencabar apabila terpaksa melalui lereng-lereng bukit, jalan berbatu dan berlumpur.


Kami mengagumi kebolehan Tina kerana selain mengusahakan dusun durian, beliau begitu cekap mengendalikan kenderaan pacuan empat roda.


Detik paling mencabar ialah apabila kami terpaksa merentasi sebatang sungai yang hanya menggunakan dua batang kayu selebar tayar kenderaan tersebut yang dijadikan titi.
Setelah mengharungi perjalanan yang cukup mencabar, kami bagaikan tergamam dan teruja dengan keindahan dusun tersebut.


Selain keindahan buah-buah durian yang berjuntaian di dahan pokok, dusun tersebut begitu bersih dan dijaga rapi tanpa rumput dan lalang.


Tina yang sangat mesra mula bercerita tentang dusunnya yang berkeluasan 10 hektar itu. Kebanyakannya ditanam dengan durian kunyit.


Selain itu, dusun tersebut juga mempunyai pokok buah-buahan lain antaranya durian D24, durian kampung, rambutan, duku dan dokong.


"Saya menggemari buah durian sejak kecil dan pernah memasang impian untuk memiliki kebun durian sendiri suatu masa dulu.


"Pada mulanya kebun ini dimiliki oleh kakak saya tetapi 10 tahun lalu beliau menyatakan hasrat untuk menjual dusun tersebut dan saya tidak melepaskan peluang untuk memilikinya," kata Tina.


Dusunnya itu memiliki lebih 300 pokok durian kunyit. Buahnya boleh dijual pada harga yang sangat tinggi iaitu mencecah RM28 sekilogram.


Bersama adiknya Jenny Chong, 36, dan rakan kongsi mereka, Chong Wan Yoong, 46, hampir 90 peratus daripada hasil kebun itu terutama durian kunyit dieksport ke luar negara termasuklah Singapura.


Penjagaan yang rumit Jenny memberitahu, Wan Yoong, bertanggungjawab sepenuhnya dalam aktiviti penjagaan dusun tersebut. Penjagaan durian kunyit sangat rumit kerana ia terlalu sensitif terhadap cuaca selain proses pembajaan yang berterusan diperlukan.


Jelasnya, hujan lebat dan angin kuat boleh merencatkan proses tumbesaran pokok selain bunga yang terlalu lemah dan mudah gugur jika ditiup angin kencang.


"Sebab itu, durian ini bukan tiap-tiap tahun ada, memang susah untuk menjadi. Bila ia berbunga, masa itu kita kena jaga betul-betul kalau tidak bunganya akan gugur.


"Kadang-kadang kita tengok bunganya lebat tetapi jika hujan lebat atau angin kencang semua akan gugur. Proses pembajaan juga diperlukan untuk mengelak daripada ancaman penyakit," ujarnya musim durian kunyit bermula dari bulan Jun hingga Ogos.
Jelas Tina, durian kunyit memerlukan 100 hari dari tempoh ia mula berputik untuk masak dan gugur. Buah yang baik boleh mencapai berat sehingga tiga kilogram sebiji.
Katanya, bermula daripada ia berputik, proses penjagaan rapi amat diperlukan kerana jika tidak buah akan gugur sebelum tempoh matangnya.
Seperti kebun-kebun lain, dusun juga tidak terlepas daripada ancaman binatang buas, sementelah ia berada jauh ke dalam hutan.
Jelas Tina, beliau terpaksa menggunakan pelbagai cara untuk menghalang binatang buas daripada menceroboh dusunnya dan memakan buah-buah yang gugur.
"Memang banyak, selalunya gajah, babi hutan dan harimau yang masuk. Kami biasa gunakan mercun untuk menghalau dan sekarang saya sedang membina pagar-pagar yang lebih kukuh untuk menghalang haiwan liar.
"Ketika musim durian kami adakalanya terpaksa tidur di dalam pondok di dusun untuk menjaga tanaman dan buah-buahan," kata bekas peragawati sambilan dan pendandan rambut profesional ini.
Bercerita mengenai keenakan durian kunyit Tina memberitahu, mungkin tidak ramai yang mengetahuinya kecuali jika disebut Musang King.
Durian tersebut dijual di pasar raya-pasar raya dipek dan dijual mengikut ulas.
Kepada penggemarnya, harga bukan satu masalah tetapi adakalanya mungkin membuatkan kita terfikir, betulkah dua ulas durian Musang King harganya sampai RM15?
"Durian ini dikenali sebagai durian kunyit kerana warna isinya yang kekuningan seakan kunyit selain rasanya yang berbeza daripada durian biasa serta tekstur isinya.
"Saya difahamkan, Musang King adalah spesies yang sama dengan durian kunyit.
"Kononnya durian jenis ini hanya ada di Gua Musang manakala King pula merujuk pada 'gelaran' raja buah-buahan itu," ujar wanita yang masih bujang ini.
Tina memberitahu, dusunnya mampu mengeluarkan sehingga dua tan durian kunyit untuk tempoh tiga bulan setiap musim dan mampu memperoleh pendapatan sehingga RM300,000," ujar Tina.

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Pilihan Anda: ADUN <b>Kelaboran</b> &#39;suami terbaru&#39; Abby Abadi?

Posted: 01 Aug 2012 05:53 AM PDT

|

Sekali lagi selamat datang ke buletin khas Abby Abadi dimana kami akan sentiasa memaparkan perkembangan kerjaya politik aktress bergelar 'pendakwah bebas' ini.

Kami perhati juga tulisan Abby Abadi di Twitter dua tiga hari ini bukan sekadar meneruskan dakwah juga kempen politik beliau, namun ada satu gossip politik yang beliau hadapi.

Beberapa laman blog politik ada memetik ura ura mengatakan penglibatan Abby Abadi dalam politik kini lebih serius selepas menikahi salah seorang ahli politik PAS.

Ahli politik yang menjadi mangsa gossip politik ini adalah ADUN Kelaboran Mohd Zaki Hj Ibrahim yang khabarnya kerap dilihat bersama Abby Abadi di beberapa majlis ceramah anjuran PAS sejak kebelakangan ini.


Ada otak dan kecantikan masih belum dapat menandingi benda ini...

Namun Abby Abadi pantas menjadikan medium Twitter untuk menafikan sebarang hubungan dengan ahli politik tersebut tetapi tetap meminta peminat untuk mendoakan jodoh'nya cepat sampai.

Menurut Abby Abadi, ini bukan pertama kali beliau mendapat 'jodoh' hasil cakap cakap orang ramai dan mula menerima gossip nakal sebegini sebagai lumrah apabila terlibat dalam dunia politik.

Sekian buletin khas Abby Abadi. Berjumpa lagi di edisi seterusnya jika kami belum bosan. Heh.

- Rotikaya

[Ads: The #GALAXYSIII exterior is smooth and curved, with no parting or linear lines on the cover. More info check here!]

PERINGATAN: Pilihan Anda tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Post Berkaitan : HIBURAN, TERKINI


Share/Bookmark comments
Posted by Desperado on 8:53 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

TepakBersulam 2: Kalau tak boleh tidur : baca ini ABBY NIKAH <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 08:51 AM PDT


Adun Kelaboran dan Abby nafi sudah bernikah
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau telah bernikah dengan artis Abby Abadi, yang bulan lalu menyertai Pas sebagai ahli seumur hidup.

Wakil rakyat Pas itu menegaskan, segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter pro-Umno sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.
Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

"Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki, 41, menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

"Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

"Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

Abby pantas menjawab dakwaan mengenai perkara itu menggunakan medium laman sosial twitter sebagai platform menafikan mempunyai sebarang hubungan dengan Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

Seorang pengikut twitternya @wariechemanan bertanya kepada Abby, "hai abby… betulkah cerita saya dengar you dah kahwin dengan YB Kelaboran" dan Abby menjawab pertanyaan itu sambil menegaskan, itu semua fitnah semata-mata.

Abby turut menambah, ini bukan kali pertama dia mendapat 'jodoh' hasil cakap-cakap orang ramai dan menerima gosip sebegini sebagai asam garam dan lumrah kehidupan apabila dirinya terbabit dalam dunia politik.

Sinar

TB : MANA ADA ORANG MENGAKU BERAK TEPI JALAN TERUTAMA KALAU ISTERI TUA TUNGGU DENGAN CHANGKUL KAT TEPI JALAN.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved