ads

Selasa, 5 Julai 2011

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


Construction Firm Vacancies <b>Kok Lanas</b> Kelantan • Jobs In Kelantan <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2011 02:13 PM PDT

An established construction firm invites suitable candidates to apply for the following positions
at Kok Lanas Kelantan.
1)Quantity Surveyor , min. 5 Years Experience
2)Site Engineer (Building)
3)M & E Project Manager, min. 3 Years Experience
4)Electrical Engineer

3 Positions
5)Mechanical Manager, min. 3 Years Experience
6)Site Supervisor (M & E) 2 Positions
7)Account Clerk
8)Draftsman (Autocad)

Interest candidates please contact Ms. Catherine Chok H/P 012-760 9898 /
Cik Farah H/P 017-911 1038 or send in your resume to : Please Login or Register to apply this job online.

Subscribe to MalaysiaJobs.biz by Email now to receive FREE jawatan kosong malaysia jobs information direct to your email.

jawatan kosong kelantan, jawatan kosong di kelantan, jawatan kosong di kelantan 2011, job vacancy in kelantan, homestay di kok lanas kelantan, kerja kosong site supervisor di kelantan, kerja kosong 2011 kelantan, kerja kelantan, kelantan jobs 2011, job vacancy at kelantan, job kelantan 2011, job kelantan, jawatn kosong di kelantan, new job in kelantan

Apply Now


View all jobs,career,vacancies Jobs in Kelantan

Loading

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Pemuda Guchil: Stadium: PAS Belum Tumbang, Stadium Sudah Tumbang

Posted: 03 Jul 2011 02:10 AM PDT

Dalam Pilihanraya Kecil Manek Urai, Timbalan Perdana Menteri - Tan Sri Muhyiddin Yasin telah menjanjikan sebuah Jambatan 2 Lorong di Manek Urai yang kosnya pada ketika itu dikatakan mencecah antara 10 hingga 15 juta Ringgit Malaysia.

Jambatan Manek Urai sebelum Pilihanraya Kecil dan Selepas Pilihanraya Kecil Manek Urai masih kelihatan begini...


Sewaktu Pilihanraya Kecil Galas pula, Pimpinan UMNO/BN telah menjanjikan Pembinaan Rumah Mesra Rakyat di 1 lokasi yang telah ditetapkan oleh KERAjaan Pusat.

Sampai ke hari ni, lokasi yang telah ditetapkan itu masih begini...


Semalam dalam Lawatan Kerja sehari Perdana Menteri Malaysia ke Kelantan, Najib telah mengumumkan seperti berikut:
PM: Stadium baru untuk Kelantan jika PAS tumbang

Rakyat Kelantan bakal mendapat sebuah stadium baru sekiranya BN berjaya merampas kembali negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.

Itu janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kepada rakyat Kelantan yang mahu sebuah stadium baru dibina bagi menggantikan stadium Sultan Muhammad Keempat, yang semakin uzur.

Kata Najib, bagi membuktikan komitmen kerajaan pusat, janji itu akan dijadikan sebahagian manifesto pilihan raya BN Kelantan yang dijangka berlangsung tidak lama lagi.

"Dalam zaman ICT ni, stadium Kelantan masih ada orang yang 'rukas' (panjat) untuk tukar 'scoreboard'. Inilah yang akan jadi kalau letak orang yang kurang kemampuan di tempat orang yang sepatutnya lebih berkemampuan...jadilah stadium 'rukas'.

"Tapi kalau malam ini diumumkan BN kuasai Kelantan, esok ambo (saya) buat stadium yang cantik dengan sistem scoreboard terkini," katanya yang disambut sorakan 15,000 rakyat.

Beberapa bulan sebelum ini, Kerajaan Negeri Kelantan melalui Tok Guru Menteri Besar telah mengumumkan seperti berikut:
Kelantan Bakal Dapat Stadium Baru

Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukt Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

"Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

"Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh," kata beliau.

Katanya, kerajaan berhasrat agar stadium yang akan dibina ini turut memuatkan ruang masjid di merata-rata bahagian yang akan membolehkan penonton-penonton solat berjemaah dengan mudah di dalam stadium.

Jangan lupa sejarah pembinaan Stadium di bawah KERAjaan Pusat...

Semalam juga Najib telah mengelentong para Pemandu dan Rakyat Pasir putih seperti yang dilaporkan di
sini.

Jadi kita ada soalan kepada Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak yang berkaitan dengan janji.

  1. Janji untuk bina Jambatan di Manek Urai bagaimana..?
  2. Janji untuk bina perumahan Mesra Rakyat di Galas bagaimana..?
  3. Janji nak bina Stadium kalau PAS tumbang, atau janji nak bina Stadium yang senang "tumbang"..?
  4. Janji Kerajaan Kelantan atau janji KERAjaan Pusat yang kita nak percaya & harapkan..?
Rasanya 2 soalan pun dah terkulat-kulat untuk Najib jawab, jadi Najib akan serahkan pada PenChaChai untuk jawab dalam ruangan komen dibawah dan rasanya PenChaChai tak kan jawab, PenChaChai akan spin pada isu lain macam biasa... apa-apa lahhh...

PAS belum tahu lagi akan tumbang atau tidak di Kelantan dalam Pilihanraya Umum akan datang, yang pastinya Stadium Gong Badak yang nilainya beratus-ratus juta Ringgit Malaysia dah lama tumbang sebelum sempat digunakan.

Yang ni PenChaChai UMphorNO kena jawab dengan Mat Said sebab dia sedang "Kesal".Ahmad Said kesal siasatan Stadium Gong Badak masih lagi tertangguh

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said, semalam secara terbuka melahirkan kekesalan kerana kajian struktur Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin berharga RM292 juta di Kompleks Sukan Gong Badak, yang sebahagian bumbungnya runtuh lebih dua tahun lalu masih belum siap.

Kerja-kerja pembersihan runtuhan stadium dilaporkan sudah selesai
Beliau berkata, sepatutnya Jabatan Kerja Raya (JKR) sudah mengemukakan keputusan laporan kajian mengenai struktur stadium itu yang dibuat syarikat perunding awal bulan ini, tetapi sehingga kini belum siap.

Katanya, lebih mengecewakan perkembangan terbaru yang dimaklumkan oleh JKR negeri bahawa laporan kajian perunding itu dijangka siap pada September pula.

"Saya sebenarnya rasa dukacita dan kecewa sebab dulu JKR beritahu kita bahawa menjelang Jun (bulan ini) kajian perunding akan siap.

"Tetapi, bila mesyuarat rasmi, saya dimaklumkan oleh JKR sendiri jadi September pula," katanya kepada pemberita selepas melawat Stadium Negeri dan Terengganu Ekuestrian Resort (TER) di sini yang akan digunakan untuk program sukan tahunan Isteri Wakil-wakil Rakyat Barisan Nasional SeMalaysia (SERIKANDI) selama lima hari mulai 5 Julai ini. -Perisik Rakyat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


! wAnt a PeaCefuL liF3: hujung minggu <b>di machang</b> !

Posted: 29 Jun 2011 01:15 AM PDT

horey horey ! dpt g machang . leh jumpa dgn tersyg . hehehe . sambilsambil tue leh join BrassBand camping . eh3 , tak sedar ke diri tuuu dah jd mantan ? alah , bia la . nak jgk g jenguk adikadik wat keje . bkn kena byr pun . lg pun duk kt umah bkn ada keje apa pun .

camping kali nie bertarikh 23 - 25 june 2011 . camping part 1 . yeay ! boleh gedikgedik dgn budak part 1 . bkn slalu pun . kali nie jer . hehehe . jom kita cite perjalanan camping nie . dan pengalaman sebagai MANTAN . pengarah projek camping nie ; tuan amali mohd shukor . oh tidak !! mcm xcaye kan . en.tersyg jd PP . heeee .

khamis...
pkl3 ptg bertolak dari umah . harapharap sempat la join aktiviti ptg nie . dah janji dah dgn mantanmantan yg laen . then sampai machang pkl 5 lbh . letak brg dlm bilik , then siapsiap utk trun . ceh ! bajet mcm komander lg . hahah . kali nie tumpang bilik 'syera' . naseb baek rumate2 dia takde . blh la bermaharajalela kejap . hehehe .

then turun jumpa diorg . aku pulak excited tgk ramai sgt pelatih part 1 nie . klu tak silap 83 org kot . aktiviti ptg tue mcm biasa lah . ddk dlm group . cipta trademark . dan mcm2 lg lah . tp yg plg seronok , diorg nie dpt brg amanah . setiap group dpt 3 . tau dpt apa ? telor . hah ! jagalah korg . jgn sampai pecah . jgn sampai di rampas . hehehe .

mlm tue diorg ada ceramah dgn En.Khairul . campur skali dgn pelatih kesatria . kt aud300 . tp aku pulak turun lwt . biasa la , kan dah jd mantan . hahah .

teringat time dulukala
" group nie plg bagus , nak ambek air pun beratur "
bersama mantan dan komander
jumaat...
hari kedua camping . mcm biasa lah . turun pkl 7 pg . tp kali nie berkumpul kt pdg . sbbnya ? nak masuk hutan pg tue . camping kali nie diubahsuai ckit . masuk hutan hari jumaat pg . tp aku , mcm biasa lah . kan mantan . turun lwt pun xkesah lah . bkn ada kerja pun . hehehe . nak join masuk hutan pun aku xbwk kasut . so , nnt diorg kua dari hutan . kita turun la . hehehe . tp yg bestnya , si PP tue pun xmasuk hutan jgk . ceh ! PP curi tulang . hahah . so apa lg , jlnjln bersama PP lah pg tue .

tak tau lah apa yg diorg buat kt dlm hutan tue . sbb aku xmasuk skali kan . tp yg penting , mandi dlm kolam dgn air yg 'jernih' tue xketinggalan .

then lps solat jumaat , kna trun pkl 230 pulak . aktiviti apa pun aku xtau . ikut jer trun pkl 230 ptg . kali nie aku bagus ckit . turun sama2 ngan diorg .

kali nie diorg kna reka sesuatu . dgn menggunakan kayukayan yg diambil dari hutan pg td . kt sini blh la tgk betapa kreatifnya diorg nie .

hah ! lps asar nk buat apa pulak ea ? pk punya pk . dpt la 1 idea . kita tunjuk la ckit2 alat kt pelatih . bia nnt diorg smgt ckit nk turun KO . slot nie diambil alih oleh 'pakman' .

yeay ! mlm nie aktiviti mlm kebudayaan . mlm nie kena turun awl lah . xleh terlepas nie . mesti best punya . heeee . memilih aktiviti betullah si mantan nie . mcm2 persembahan yg di persembahkan oleh pelatih nie . ada yg buat tarian , rajalawak . mcm2 lah lagi . haish , kreatif betul mereka nie .

lps je mlm kebudayaan , tuan amali pulak nk bg hellnight . so , terpaksa lah memekakkan telinga dgr dia mrh2kan pelatih . lma jgk kot . sampai dah takde suara beliau .

then lps smua2 tue . masa utk kenakan mantan c.puan aina . kita buat suprise party ckit . jln ceritanya . pkl230 ptg . pakat2 dgn mantan c.puan mia . nak turun dl . tak nak bg aina ikut . sbb nk g beli kek utk dia . klu dia ikut ssh la nnt nak kua . then ajak la en.suami g machang . tp dia pulak kena jaga budak . terpaksa la merempit g machang dgn c.puan mia . naseb bek slmt g n slmt blk . dan yg tertulis atas kek tue ' happy birthday budak kecik ' .

sabtu...
hari ketiga & last . hish , sedih la pulak nak kna tgalkan lg daerah machang nie . dan terpaksa la berjauhan dgn yg tersyg . dan jugak pelatih2 sekalian . tp nak wat cmne kan . sedar la ckit diri tuuu dah grad . hahaha .

okey . pg nie aku turun lmbt . terlbh tido lah pulak . si PP nie pulak xkejutkan aku . tp dgr2 cite dia pun trun pkl8 . ceh ! baik punya PP . aku xtau sgt la aktiviti pg tue . tp mcm biasa lah . turun pkl7 pg . ada la senamseni ckit2 . tp semalam diorg tido kat PI . aku pulak tido kt kolej . lg best . ada katil . hahaha .

jengjengjeng . nie aktiviti yg plg aku tunggu . explorace . bia pun turun lwt . tp aku ttp tak terlepas . aku pun jaga checkpoint jgk . skali ngan tuan amali . best jgk . heheh , klu camping yg aku handle sblm nie pun , tak pernah aku involve dlm explorace nie . keje aku tunggu bdk sakit je . hahaha , buang tabiat lah kali nie .

kt checkpoint tuan amali nie , pelatih kena mkn roti bersama belacan dan budu . korang pernah rasa ? klu nak rasa , blh la jumpa tuan amali . mkn sama2 dgn dia . sbb dia pun xmkn budu . hahaha . sedap2 dia je sruh org mkn . then dia psycho pelatih2 dia ckit . sandwich bersama pacat dan lintah . hah ! smuanya geli geleman . naseb lah korg .

hah tgk ! aku yg berkuasa . hahah . cepat ikut aku .

maka berakhirlah camping part 1 utk sem nie . seronok lah lyn junior2 nie . will miss u . ceh ! gatal lah pulak . sblm tue ada la sedikit cendrhati . utk mengubat lelah2 anda semua .

PP muka macho bg hadiah
huh ! penat . tp seronok !
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 07:04 PM PDT

SEBAGAI pegawai nombor 1 Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Datuk Solah Mat Hassan amat sibuk dengan tugasan.

Ketika Mingguan MStar berkunjung ke pejabatnya di Putrajaya, beliau sibuk melayan stafnya dan orang luar.

Beliau sesekali dicelah dengan deringan telefon bimbit serta siri khidmat pesanan ringkas (SMS). Lumrah bagi seorang pemimpin.

Dalam keadaan sibuk itu, Solah meminta wartawan ini tunggu sebentar agar dapat membereskan kerja-kerja satu persatu.

Walaupun sibuk, Ketua Pengarah JPJ itu tidak pernah menghampakan wartawan serta sesiapa sahaja yang ingin menemuinya.

Sifat-sifat mesra beliau begitu mendekatkan diri dengan orang ramai termasuk wartawan ini.

Apabila peluang tiba untuk menemuramah Solah, soalan pertama terpacul dari mulut: "Adakah ini merupakan cita-cita Datuk sejak kecil lagi?

Solah menidakkannya. "Saya ingin menjadi askar kerana saya suka berlawan, semangat mahu berlawan dan suka berjuang," katanya secara spontan sehingga wartawan ini tergamam mendengar jawapan itu.

Lantas ditanya kenapa beliau tidak merealisasikan cita-citanya itu. Solah terdiam seketika.

Jawapan awalnya amat ringkas iaitu "Amat menyentuh perasaan". Agaknya beliau tengah menyusun butiran penjelasannya.

Bila penjelasan lanjut diberikan, segala misteri di sebalik cita-citanya yang tidak tertunai itu beransur-ansur terungkai satu persatu.

Titik peralihan, jelas Solah, ialah apabila beliau lulus dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan gred satu. Malah beliau merupakan pelajar terbaik di daerah Pasir Puteh ketika itu.

"Saya cuba masuk ke Universiti Pertanian Malaysia kerana ingin menjadi petani moden. Namun, saya kena sahkan sijil-sijil (peperiksaan) dulu dan hanya Pegawai Daerah (DO) yang boleh lakukan," katanya.

Solah dibesarkan dalam sebuah keluarga petani yang miskin di Kampung Gaal, Pasir Puteh, Kelantan. Beliau ialah anak kampung sejati yang menanam tembakau, menanam padi serta menjala, menjual ikan dan menjual buah-buahan tempatan.

Beliau bijak orangnya dan menunjukkan pencapaian cemerlang dalam bidang akademik sejak sekolah rendah lagi.

Untuk mendapatkan pengesahan sijil-sijil tersebut, Solah berkata, dia menyediakan telur ayam, kelapa yang dibersihkan dengan daun mempelas, beras pulut yang dituai dari bendang sebagai buah tangan kepada pegawai terbabit nanti.

"Selepas solat Maghrib, saya bersama ibu bapa saya menaiki beca roda tiga dari Kampung Gaal ke pusat bandar di Pasir Puteh.

"Perjalanan sehala adalah kira-kira dua batu dan memakan masa sejam. Saya berdiri sepanjang perjalanan sementara ibu bapa duduk kerana ruang terhad," katanya sambil menambah bapa saudaranya yang bekerja sebagai tukang kebun di rumah Pegawai Daerah itu membuat temu janji tersebut.

Pertemuan itu bagaimanapun meninggalkan kesan yang amat mendalam terhadap jiwanya.

Memori lampau itu amat mengusik hati Solah sehingga beliau yang tabah serta bengis bagi mereka yang tidak mengenalinya "tewas" apabila mengimbaunya.

Air mata yang berlinangan turun membasahi pipinya. Tangannya menyeluk poket untuk mendapatkan sapu tangan cepat-cepat bagi menyeka air mata yang berguguran.

"Terdapat dua perkara yang mengganggu emosi saya. Pertama, Pegawai Daerah terbabit tidak menghargai kejayaan saya memperolehi Gred 1 kerana dia langsung tidak mengucapkan tahniah.

"Keduanya, dia tidak usik pun buah tangan tersebut sebaliknya menyuruh saya meletakkannya di anak tangga," ujarnya dengan suara yang terketar-ketar kerana kesedihan yang teramat sangat.

Apa tidak sedihnya, Solah membuat persiapan buah tangan itu sejak seminggu. Perjalanan sejam pergi, dan sejam balik.

Tetapi perjumpaan hanya kurang daripada lima minit. Lebih mengaibkan, Pegawai Daerah itu tidak menjemput mereka masuk ke rumah.

Semasa dalam perjalanan pulang, Solah masih ingat ibu bapa dan dirinya diam membatu sepanjang perjalanan kerana terpukul dengan layanan tersebut.

"Dalam benak saya, okey, anda tidak menghormati ibu dan bapa saya kerana saya orang kampung."

Bermula dari detik itu, beliau berjanji tidak akan jadi askar.

"Pertamanya, saya berikrar akan melanjutkan pelajaran ke universiti. Keduanya, bila saya bekerja, saya akan berada di kerusi pegawai daerah itu atau lebih tinggi dan akan buka pintu kepada sesiapa sahaja," tegas Solah.

Justeru, mulai hari pertama bekerja, Solah mengakui beliau tidak pernah menolak sesiapa yang ingin berjumpa dengannya.

Patutlah pintu pejabatnya di Putrajaya sentiasa terbuka luas kepada pengunjung!

Jika diselak zaman persekolahan menengah lagi, semangat berkobar-kobar untuk melawan situasi sudah terbit.

Solah berkata, beliau tidak dapat memohon biasiswa persekutuan kerana borang permohonan hanya diberikan kepada anak-anak cikgu, polis dan kerani.

Katanya, dia mengetahui perkara itu selepas kawan-kawan serta kenalannya yang berjaya mendapat biasiswa itu merupakan anak-anak inspektor polis, kerani dan guru.

Ini menguatkan lagi azamnya untuk 'menewaskan' mereka dalam bidang pendidikan. Biasiswa tersebut bernilai RM15 sebulan yang dimasukkan dalam buku akaun.

"Kawan yang mendapat biasiswa pernah belanja tengok wayang 25 sen untuk filem kelas ketiga ketika itu," katanya.

Akhirnya, Solah mendapat gred pertama manakala kawan-kawannya mendapat gred dua.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

D&#39;Perbatasan: Najib ke <b>Kelantan</b> dimeriahkan kerahan jemputan sahaja

Posted: 02 Jul 2011 07:55 PM PDT

Utusan Meloya melaporkan kononnya 20,000 hadir majlis himpunan rakyat di sebuah sekolah di Pasir Putih, Kelantan yang dihadiri DS Najib Tun Razak, sedangkan pada hakikatnya tetamu hanya kerahan tenaga termasuk murid sekolah.

Naib Presiden Pas Datuk Haji Husam Musa berkata, adalah amat malang bagi Perdana Menteri kerana lawatan seperti itu hanya dimeriahkan oleh kerahan paksa pelajar sekolah dan kakitangan kerajaan.

Buktinya, kesemuanya 'dipakaikan' baju merah yang dibekalkan terlebih dahulu.

Tidak ada tanda kedatangan sukarela atas pilihan sendiri tetapi mereka datang 'berjemput' siap 'beruniform, kata Husam dalam kenyataan medianya.

Husam yang juga exco kerajaan negeri berkata, lebih menggelikan hati bila bangunan rasmi pejabat kerajaan persekutuan di Wisma Persekutuan telah 'ditawan' oleh Barisan Nasional dengan dipenuhi oleh bendera parti itu.

Ternyata, kedatangan Najib telah mencemarkan lagi konsep pemisahan antara parti dan kerajaan.

Kata beliau, jika inilah sikap BN yang terus menggunakan premis, harta dan jentera kerajaan untuk kepentingan parti mereka tanpa segan silu, ia perlu terus ditolak oleh rakyat yang cintakan amalan politik yang telus, bersih, amanah dan amalan politik kepartian yang melampau.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


PAPISMA <b>Kelantan</b>: Training Badminton <b>di</b> MASSA Court, Panji

Posted: 07 Apr 2011 07:50 AM PDT

5.08pm, setelah penat bekerja, kami bergegas untuk ke MASSA Court, Panji. Kalau dilihat melalui udara, terpancar sinar cahaya dari pelbagai sudut menuju ke MASSA Court Panji bersebelahan dengan Kompleks Anak Yatim Panji. Dari Machang, dari Kem Kijang, dari Pusat Bandar Kubang Kerian, dari Kota Bharu dan pelbagai tempat lagi, semua menuju ke satu arah. Berkumpul demi satu tujuan; demi mengeratkan ukhwah mahabbah antara ahli PAPISMA Kelantan.

Tahniah diatas pengorbanan kalian menghadiri program riadah; bermain badminton anjuran PAPISMA Kelantan. Terpancar keceriaan di raut muka kalian bagaikan tiada permasalahan berlaku di tempat kerja pada hari ini. Semoga Allah memlihara kita semua.


 

Walaupun pertemuan tidak lama, tetapi hati ini merasai pertemuan kali ini cukup berharga. Dapat melihat pelbagai gelagat sahabat-sahabat, pelbagai skill yang di pamerkan sudah cukup menceriakan hari ini. Ada juga sahabat yang membawa anak-anak dan isteri sebagai pembakar semangat.



InsyaAllah, kami dari pihak urusetia penganjur akan merancang untuk mengadakan satu pertandingan Badminton Tertutup PAPISMA Kelantan untuk tahun 2011 ini tidak lama lagi. Terima kasih kepada sahabat-sahabat PAPISMA Kelantan dan adik-adik USM yang sudi hadir memeriahkan program riadah badminton pada kali ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Dun <b>Kelaboran</b>: ADUN <b>KELABORAN</b> & LIMBONGAN <b>DI</b> SEMINAR PAS SARAWAK (I)

Posted: 31 Jan 2009 10:02 PM PST

ADUN Kelaboran bersama ADUN Limbongan, YB.Drs. Zainuddin Awang Hamat ketika ini sedang mengadakan lawatan kerja ke Sarawak bermula pada 31 Januari hingga 3hb Februari 2009. Dalam rangka lawatan tersebut, beberapa aktiviti telah diatur oleh Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sarawak dan Badan Perhubungan PAS Sarawak bagi mengisi program siri lawatan tersebut.


Membentang Kertas Di Seminar Memahami Dasar Perjuangan PAS di salah sebuah hotel di Bandaraya Kuching.

Gimik penyerahan Akhbar Harakah kepada Ustaz Osman Mustafa, Pesuruhjaya PAS Sarawak. Pihak BBC Kelantan akan menaja akhbar Harakah sepanjang tahun 2009 kepada PAS Sarawak. Turut kelihatan dalam gambar ialah Pesuruhjaya PAS Sarawak (empat dari kanan), Tuan Hj Adam, Timbalan Pesuruhjaya (tiga dari kanan) & Sdr. Abang Eddy, Ketua Dewan Pemuda PAS Sarawak (dua dari kanan).

Berdasarkan pengamatan kami, bumi Kenyalang memang subur untuk menerima perjuangan Islam. Masyarakat Sarawak makin memahami bahawa syiar Islam yang dibawa oleh PAS bukanlah bersifat perkauman atau prejudis tetapi syiar yang dibawa adalah bersifat universal yang sepatutnya boleh diterima oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira batas agama, bangsa dan warna kulit.

Adalah menjadi harapan bersama agar bendera hijau putih akan terus berkibar tidak kira di mana arah, dan bakal menggamit cucu cicit, suku sakat Yusuf Merais, Kanang anak Langkau, Rosly Dhobi atau lain-lain pejuang dalam menongkah arus perjuangan menegakkan keadilan Islam di bumi Kenyalang ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved