ads

Jumaat, 12 April 2013

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


BN Tetap Bina Hospital <b>Di Bachok</b> | Detik Perubahan

Posted: 06 Apr 2013 10:08 PM PDT

067

Oleh RAITINI RAHMAN

BACHOK – Timbalan Ketua UMNO Bahagian Bachok, Datuk Dr Ilias Hussain menafikan dakwaan pihak tidak bertanggungjawab yang menyifatkan janji kerajaan Barisan Nasional untuk membina sebuah hospital yang dianggarkan bernilai RM120 juta sebagai satu pembohongan.

Beliau berkata, dakwaan itu adalah fitnah memandangkan hospital berkenaan akan tetap dibina di lokasi yang telah dipilih iaitu di Kampung Bator Jelawat dekat sini.

Katanya, pembinaan hospital itu mungkin akan mengambil masa kerana ia membabitkan memerlukan pelbagai proses seperti pengambilan tanah.

"Setelah selesai semua urusan itu, kita dapat menjalankan pembinaannya seperti yang dirancang bagi menjaga kesihatan penduduk. Hospital berkenaan akan dilengkapi 76 buah bilik untuk permulaannya.

"Kita gembira dengan penubuhan pusat dialisis yang akan diadakan di Bachok ia akan memudahkan penduduk yang menghidap penyakit buah pinggang mendapatkan rawatan. Ini bukti keprihatinan kerajaan pusat yang mengutamakan rakyat," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis sambutan Hari Tibi Sedunia 2013 peringkat negeri Kelantan di Pasar Jelawat, dekat sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan pihak tidak bertanggungjawab yang mengatakan pembinaan hospital dijajahan Bachok yang dirancang kerajaan pusat sebagai satu pembohongan kepada rakyat di jajahan itu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan, Datuk Dr Ahmad Razin Ahmad Mahir berkata, segala urusan berkaitan tanah di kawasan pembinaan hospital sudahpun selesai dan majlis pecah tanah dijangka akan diadakan dalam seminggu dua ini.

"Kerja-kerja pembinaan hospital di kawasan seluas 23.068 hektar itu akan dilakukan pada tahun ini juga. Untuk permulaan, hospital itu akan beroperasi tanpa pakar dan kita lihat perkembangan pesakit, kalau perlu kita akan adakan hospital untuk pakar," katanya.

Kem Tentera Bakal Dibina <b>Di Bachok</b> Jika BN Diberi Mandat | Detik <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2013 03:49 AM PDT

IMG-20130411-00028

Oleh RAITINI RAHMAN

BACHOK – Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan sebuah kem tentera bakal dibina di Bachok sekiranya Barisan Nasional (BN) memerintah Kelantan selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti.

Pengumuman khas itu dinyatakan sewaktu menyampaikan ucapan pada majlis Pemimpin Bersama Rakyatsempena Program Selamat Tinggal Pas, Dewan Undangan Negeri (DUN) Tawang dekat sini malam tadi.

Beliau berkata, ia adalah tambahan kepada tujuh janji khas yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak ketika melawat Kelantan sebelum ini.

"Kita akan bina kem tentera untuk tambahan kawalan keselamatan rakyat Bachok jika BN menang. Kita tidak buat janji kosong dan kita akan laksanakan jika rakyat menyokong usaha BN ini.

"Selepas ini banyak lagi kemudahan dan perubahan akan dibawa ke Kelantan jika BN menang. Umno gunakan politik untuk perkukuhkan agama berbeza dengan parti lain yang gunakan agama untuk kepentingan politik," katanya pada sidang media selepas menerima 300 borang keahlian baru Umno Dun Tawang dekat sini malam tadi

Majlis turut dihadiri Ketua Umno Bahagian Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin, Timbalannya, Datuk Dr Illias Hussain dan Penyelaras Dun Tawang, Mohd Zain Yasim serta lebih 1,500 masyarakat tempatan.

Pada masa yang sama Zahid turut menyatakan pengundi Bachok perlu memberikan peluang kepada pemimpin BN tempatan kerana dengan cara itu pelbagai pembangunan lagi yang dibawa ke jajahan terbabit.

"Datuk Awang Adek adalah seorang tokoh ekonomi bukan sahaja negara malah bertaraf dunia. Beliau seorang pakar ekonomi negara yang dipercayai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Beliau memberikan pelbagai sumbangan untuk ekonomi negara termasuk dasar transformasi ekonomi negara. Saya yakin jika rakyat memberikan beliau peluang pelbagai pembangunan yang akan dibawa dan tidak mustahil selepas ini Bachok akan maju menjadi bandar pendidikan dan pelancongan yang bertaraf antarabangsa jika BN diberi mandat mentadbir negeri," katanya.

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO yakin Barisan Nasional (BN) mampu menawan Kelantan pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) memandangkan parti itu telah bnayak membawa perubahan ke negeri ini biarpun ditadbir pas sejak 23 tahun lalu.

Beliau berkata, dengan menamakan manifesto sebagai akujanji kerana setiap janji akan ditepati, BN yakin golongan Pas tegar akan berfikir panjang untuk terus memberi mandat kepada pentadbiran Pas.

"Dengan perubahan yang dibawa di Kelantan ini kami yakin golongan penyokong tegar Pas akan berfikir banyak kali mengenai Pas. Saya yakin lebih ramai yang akan sertai BN selepas ini apabila rakyat fikir dan nilai sendiri apa yang BN lakukan untuk rakyat.

"Golongan atas pagar juga akan bertambah berdasarkan penambahbaikan manifesto yang dibentangkan Perdana Menteri sebelum ini dan tujuh janji khas yang diberikan beliau untuk selesaikan masalah di Kelantan sebelum ini," katanya.

Gempar! Penghulu Pas Rogol Janda Dalam Semak <b>Di Bachok</b> <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2013 06:26 AM PDT

BACHOK – Gara-gara gila seks, seorang Penghulu Pas di sebuah mukim Jelawat di sini menerima padah apabila dibelasah teruk oleh penduduk kampung ketika cuba merogol seorang wanita berstatus janda di kawasan semak di kampung berkenaan minggu lalu.

Akibat daripada itu penghulu terbabit mengalami kecederaan parah di beberapa bahagian badannya.

Menurut penduduk kampung yang dikenali Mohamad Sidek, sikap liar penghulu berkenaan terhadap mangsa itu sememangnya telah lama mendapat perhatian penduduk kampung dan menunggu masa untuk bertindak.

Katanya, kerakusan itu berlaku selepas penghulu berkenaan dikatakan mengekori mangsa semasa menunggang motosikal secara bersendirian di sebuah jalan di kawasan kampung berkenaan.

"Ketika kejadian mangsa seorang diri menunggang motosikal. Penghulu terbabit mengekorinya sehingga ke kawasan laluan hutan kecil. Disitulah penghulu berkenaan cuba melakukan perbuatan terkutuk itu kepada mangsa.

"Mangsa bernasib baik kerana ada saudara maranya terlihat kejadian itu dan mengekori kereta yang dipandu penghulu terbabit," katanya kepada DetikPerubahan.com ketika ditemui di sini.

Mohamad Sidek berkata, keluarga mangsa hilang sabar dengan perangai syaitan penghulu itu lalu membelasahnya sebelum dileraikan oleh penduduk kampung.

Ceritera gila seks di kalangan pemimpin Pas seakan telah menjadi satu fenomena berikutan banyak berita-berita mengenainya mendapat liputan seluruh media massa.

Sebelum ini, portal ini pernah menyiarkan kisah seorang wakil rakyat dari kawasan Parlimen Bachok yang sudah lanjut usianya tetapi masih 'miang' bercinta dengan seorang guru.

Ekoran daripada itu menyebabkan rumah tangga guru terbabit musnah selepas dikesan suaminya. Detikperubahan

Kesesatan fahaman yang dibawa Pas berterusan mendatangkan musibah kepada rakyat, antaranya seperti rakaman video dibawah, anda mesti tontonnya demi kebenaran.

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Gambar Ceramah Utz Kamarudin Omar <b>Di</b> Pekan <b>Jelawat Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2013 06:00 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2013 11:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rakyat <b>Kelantan</b> Diminta Sokong Tok Pa | Detik Perubahan

Posted: 16 Feb 2013 10:13 AM PST

tok pa3BACHOK – Rakyat Kelantan perlu memberi sokongan penuh kepada Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed untuk menerajui kepimpinan negeri ini, sekiranya mahu perubahan, pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata Mustapa mampu melakukan perubahan mengikut cita rasa rakyat, terutama tranformasi ekonomi, jika diberi peluang.

"Kelantan memerlukan kemasukan pelabur asing yang berskala besar untuk menjana ekonominya agar memberi peluang pekerjaan dan perniagaan kepada rakyat," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian zakat kepada 335 anggota Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di Kampung Kemudi hari ini.

Sebelum ini, Mustapa yang juga anggota Parlimen Jeli, disebut-sebut akan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Jeli dan bakal dilantik Menteri Besar Kelantan sekiranya Barisan Nasional (BN) dapat menawan negeri ini pada PRU-13.

Awang Adek, yang juga Timbalan Menteri Kewangan, berkata kemampuan Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, telah terbukti apabila beliau berjaya menarik sejumlah besar pelaburan asing ke negara ini.

Sementara itu, ketika bercakap kepada pemberita pada majlis ramah mesra bersama pesara polis di Jelawat, Awang Adek berkata dengan sokongan padu kerajaan pusat, kemampuan Mustapa semakin terserlah untuk membangunkan negeri ini agar setanding negeri lain.

Beliau berkata ini termasuk janji tujuh projek besar oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Baharu, pembinaan stadium baharu, pembinaan 3,000 unit perumahan rakyat dan pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang boleh memuatkan 5,000 pelajar.

Selain itu, pembinaan masjid terbesar yang menjadi ikon di negeri ini, mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Baharu serta menyelesaikan masalah air.

"Inilah peluang terbaik untuk rakyat Kelantan berubah, dan saya memberi sokongan penuh terhadap kemampuan beliau," katanya. – BERNAMA

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2013 11:51 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tasya Amir: Last week Kenduri <b>di Jelawat</b>, Esok kat Taman Ria.

Posted: 18 Mar 2011 06:45 PM PDT

Malam ni, kami baru je balik dari majlis Marhaban.
Esok kenduri lah. Majlis ni kat Taman Ria.
Photo pengantin kat bawah ni, selepas majlis
akad nikah last week, yang berlansung di Masjid
Taman Ria. Tiga kali makan kenduri lah. Kenduri
makan masa hari akad nikah, lepas tu makan-makan
di Majlis Doa selamat dan Marhaban, esok pulak
Kenduri Kahwin. Ahad nanti berarak ke Majlis
Kenduri belah Pengantin Lelaki pulak.
 
Lokasi: Taman Ria, Sungai Petani
Rumah: Pak Ndak Shid
Pengantin: Nurul Amira
Kakak Kak Laila dan Kak Nadia

Minggu lepas punya kenduri di Jelawat Kelantan,
tak sempat nak ambik photo banyak-banyak.

Jadual berarak dari Pasir Tumbuh ke Jelawat
sepatutnya pukul 12 tgh hari. Tapi tertangguh tiga
jam pasal hujan lebat. Tiba di Pekan Jelawat pukul
3.30 petang. Rombongan Ayah Nik dari Tanah
Merah tersangkut kat jam dua jam. Banyak
kemalangan di Ketereh katanya.

Kat bawah ni la... photo kami semasa makan
kenduri di Jelawat. Cuaca hujan tak berenti,
jadi photo nye tak berapa elok. Tak sempat
nak ambik banyak-banyak kerana Abang
Amir asyik sakit perut. Cirit dari pagi sampai
malam. Cari tandas merata tempat. Kat Jeli, Tanah
Merah, Kota Bharu dan Jelawat.

Lokasi: Pekan Jelawat, Bachuk
Rumah: Pengantin Lelaki
Besan kepada Ngah Usop, Banggul Besi

Lepas ni pun ada lagi Pesta Kenduri Kahwin.
Meriah sungguh, maklum lah musim cuti. Masing
masing berebut nak buat majlis kenduri.
Tasya tumpang gembira dan seronok. Lagi pun
dapat ramai kawan baru.
See you....

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 11:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PSSKJELAWAT2: Taklimat SPKS

Posted: 01 Jan 2013 04:56 AM PST

Bertempat di Bilik Mesyuarat Utama SK Jelawat 2, 30 Disember 2012, satu taklimat khas Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) telah diadakan. Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti JPN Kelantan, iaitu Tuan Haji Zuni bin Mohamed, Penolong Pengarah Bahagian Kualiti, dan Encik Mohd. Ruslam bin Ab. Rahman telah sudi meluangkan masa untuk menyampaikan taklimat tersebut. Puan Hajah Anawiyah bt Abu Samah, selaku Penghulu Nita SK Jelawat 2, merangkap Pegawai Kualiti, PPD Bachok turut sama hadir.
Banyak input berguna yang diperolehi guru-guru berkaitan penyelenggaraan fail secara sistematik merangkumi pengurusan-pengurusan panitia, jadual waktu, pengajaran dan pembelajaran, pencerapan, peperiksaan, hasil kerja murid, mesyuarat, maklum balas pelanggan, PSS, perkembangan staf, perolehan dan pembelian, serta bimbingan dan kaunseling.
Di atas penerangan dan perkongsian yang amat berguna ini warga sekolah merakamkan berbanyak terima kasih. Semoga SK Jelawat 2 terus perkasa dalam pendidikan. Insya Allah.
Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti, JPN Kelantan berkongsi ilmu dan pengalaman bersama guru-guru SK Jelawat 2.

Tuan Guru Besar SK Jelawat 2, Encik C.M. Sabri bin Ibrahim menyampaikan cenderahati sebagai kenangan.

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


.: Kaji Semula Untuk Letak Junaidi <b>di Kuala Krai</b>

Posted: 06 Mar 2013 07:40 PM PST

PANDANG JUJUR                                                                                                              

Terdengar khabar nama Timbalan Naib Censelor Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Tanjung Malim, Junaidi Abu Bakar disebut-sebut sebagai calon parlimen kerusi Kuala Krai. Benarkah ataupun ia satu propaganda semata-mata? Khabarnya nama Junaidi sudah direstui oleh Najib Razak? Beberapa pemimpin Umno juga turut mengiyakan desas desus ini. Manakala Junaidi sendiri juga sudah membuat persiapan terakhir dan konfiden benar yang dia akan menjadi calon. Hari ini berjalan dan berbual dengan orang, Junaidi sudah merasakan dia sebagai calon.

Apakah Umno khasnya Mustapa Mohamed sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan yang merekmenkan nama Junaidi itu atau ianya pandai-pandai orang Kuala Lumpur saja? Logiknya tentu nama Junaidi itu disebut dari Kelantan dulu bukan Kuala Lumpur.

Umum tahu sebelum ini Junaidi dibawa turun ke Kuala Krai adalah untuk menguji sejauh mana kekuatan dan penerimaan orang Umno Kuala Krai kepadanya. Memang ada maksud Mustapa Mohamed atau mungkin atas arahan orang Kuala Lumpur untuk melakukan testimoni ke atas Junaidi. Testimoni bukan bererti sudah terjamin akan menjadi calon.

Seperti plan ini dibuat begitu rapi sekali. Junaidi yang sedang berkhidmat di Indoneisa sebagai Pengarah Jabatan Pendidikan Malaysia (JPMI) dibawa balik. Beliau dikurentinkan sementara di UPSI sebagai Timbalan Naib Cencelor Hal Ehawal Pelajar di UPSI. Tujuan kenapa dia diletakkan di UPSI, bagi membolehkan dia bergerak menerusi aktiviti pendidikan.

Junaidi yang mungkin sudah termakan dengan bayangan-bayangan indah sebagai wakil rakyat dan benefit yang bakal diperolehinya terus melaksanakan tugasannya. Malang sedikit beliau turun ke Kuala Krai bukan menerusi pintu depan tetapi menerusi pintu belakang. Beliau tidak bergabung diri dengan Umno bahagian tetapi bergerak secara solo dengan peruntukan disediakan yang dibantu beberapa individu termasuk seorang kuat PAS Kuala Krai yang juga warisnya.

Cara ini menimbulkan masalah dan dipertikaikan. Orang-orang didalam Umno bahagian mulai kurang senang dan merasakan mereka dibelakangkan. Mungkin pempinan Umno bahagian boleh terima apa saja plan untuk kebaikan Umno tetapi cara Junaidi melaksanakan plan itu agak songsang dan menimbulkan kecurigaan. Gara-gara itu program yang beliau jalankan walaupun berjaya tetapi ia tidak menyentuh ke jantung hati Umno. Umno tidak 'membapatiskan' segala programnya.

Mungkin Mustapa atau orang Kuala Lumpur tidak begitu tahu mengenai apa yang bergolak di Kuala Krai hari ini? Mustapa harus meneliti balik cadangan itu kalau ianya benar. Kalau ia dilakukan berdasarkan sesuatu plan tetapi tidak melihat kepada realiti, harapan Umno untuk merampas kerusi Kuala Krai tidak akan kesampaian. Ia akan menjadi 'langguk' panggang dari bara.

Umno telah meletakkan sasaran untuk mendapat sekurang-kurang lima atau lapan kerusi parlimen. Kerusi Kuala Krai adalah termasuk dalam lima kerusi yang menjadi sasaran utama. Kerusi lain ialah Bachok, Ketereh, Tanah Merah dan Machang.

Dengan masalah yang 'berpolot' di Kuala Krai kini mungkin apa yang disasarkan itu tidak akan berlaku. Faktor utama kegagalan Umno itu ialah calon. Kekalahan Umno di Kelantan lazimnya bukan kerana kekuatan PAS tetapi kerana Umno bergaduh dan 'cas keting' semasa sendiri. Nah..kalau Junaidi dicalonkan Umno akan tewas sebelum penamaan calon lagi, kecuali Umno khasnya Mustafa membuat perkiraan semula.

Mustapa sedia maklum mengenai tradisi dan budaya Umno di Kelantan. Umno bukan seperti PAS yang boleh menerima sesiapa calon mereka, termasuk orang luar. Dr Mohd Hatta Ramli ahli parlimen Kuala Krai kini ialah orang luar. Kehadirannya di situ tidak menjadi masalah. Orang PAS boleh bersatu bila tiba hari mengundi, bukan seperti Umno yang akan bergaduh sampai hari kekalahan - pengiraan undi.

Tentangan peringkat akar umbi kepada Junaidi di Kuala Krai khabarnya hebat. Ia bukan saja datang dari ahli-ahli bawahan yang bermulut berus, tetapi pimpinan peringkat bahagian sendiri. Paling bahaya ia bergerak secara senyap. Mereka yang mengidamkan untuk bertanding di kerusi itu pasti akan kecewa dan murih. Tidak dinafikan kalangan pegawai kerajaan atau orang atas pagar berlatar belakangkan pendidikan senang dan setuju kalau Junaidi dicalonkan. Tetapi tidak dengan akar umbi yang lebih melihat sentimen-sentimen tertentu dan ekstrem dalam pegangan politiknya.

Kalau ada pimpinan dan orang bawahan marah dan geram ada logiknya. Mereka sudah lama berkerja untuk parti, menyusun jentera dan strategi untuk menang. Bukan setahun dua tetapi lebih lima tahun. Bila tiba-tiba orang luar yang diangkat menjadi calon, pastilah mereka kecewa dan merasakan apa yang mereka lakukan tidak dihargai. Apa lagi orang luar masuk tanpa dikhabarkan kemasukan menerusi mereka.

Seperti dikatakan tadi 'pengimportan' orang-orang seperti Junaidi yang memiliki kepakaran dalam sesuatu bidang, baik dan merupakan perubahan positif didalam Umno. Tetapi apa yang silapnya bila Junaidi dibawa masuk seperti pencuri, mengumpil pintu belakang. Mustapa didalam hal ini harus berterus terang dengan pimpinan Umno di Kuala Krai. Beliau tidak patut merestui kemasukan Junaidi secara dalam gelap.

Sewajarnya awal-awal lagi sebagai ketua Umno Mustapa berterus terang menyatakan perancangannya untuk membawa Junaidi itu. Beliau perlu memberi tahu kalau bukan kepada semua barisan kepimpinan tetapi cukup kepada ketuanya sahaja, Ramzi Abdul Rahaman. Bagi tahu dan maklum kepada Ramzi mengenai tujuan dan matlamatnya. Bincang dengan Ramzi bagaimana untuk memastikan kemenangan. Itulah dikatakan cara beradat. Rasanya Ramzi tidak ada masalah demi kemenangan partinya.

Mungkin Mustapa kurang 'jelira' dengan Ramzi kerana dia tidak pernah bekerja di luar negara atau memiliki Doktorat. Tetapi jangan perkecilkan jasa dan peranan Ramzi serta hubungan beliau dengan akar umbi di bawah. Ramzi pernah berkhidmat sebagai Setiausaha Politik perdana menteri. Beliau juga bekas Adun Dabong (2004 - 2008). Beliau kini juga masih Pengerusi Kesedar di mana pengaruh Kesedar dalam menentukan kalah menang di Kualai Krai dan Gua Musang adalah besar.

'Sedebek-debek' Ramzi pun kalau dia tidak menguasai 100 peratus pengundi Kesedar tetapi separuh tentu berada di dalam tangannya. Begitu juga dengan pimpinan peringkat cawangan. Bagi saya plan membawa masuk Junaidi dengan membelakangkan Ketua Bahagian satu penghinaan yang tidak patut berlaku.

Implikasinya bila tidak diberitahu tiba-tiba Junaidi masuk 'meranya' di dalam Kuala Krai ia menimbulkan persoalan dan rasa marah serta pelik di kalangan pimpinan Umno Kuala Krai. Tidak salah kalau Umno Kuala Krai menganggap kemasukan Junaidi itu hatta untuk membantu Umno tetapi dia sebenarnya sebagai pengecau.

Ada baiknya kalau ura-ura untuk meletakkan Junaidi di kerusi Kuala Krai difikir kembali semasak-masaknya. Mustapa dan pengkaji politik Umno Kelantan harus membuat servey mendalam mengenai hal ini. Beliau tidak boleh mendengar setengah pihak sahaja, apa lagi pihak yang sudah menelan joran yang disangkut umpan oleh Junaidi. Dalam hal ini konsensus Umno bahagian diperlukan. Lakukan secara jujur dan telus, panggil pimpinan bahagian dan nyatakan sikap dan pendirian. Mustapa jangan mencemarkan integritinya sebagai pemimpin berjurus dan 'mudah basa', 'sene berkira'  itu.

Sekiranya Umno hanya menggunakan kuasa veto di Kuala Lumpur yang inginkan kepada Junaidi ia tidak akan memberi apa-apa erti, kerana kekalahan sudah tergenggam ditangan kalau Junaidi dicalonkan. Dr Hatta Ramli boleh goyang kaki. Kalah bukan kerana PAS Kuala Krai kuat tetapi kerana Umno akan berpecah.

Sekiranya Mustapa benar-benar ingin membawa Junaidi menerjun ke lembah politik kemudian diharap menjadi salah seorang pemimpin dimasakan depan, - sebagai penggantinya, beliau boleh lakukan kaedah lain. Misalnya apa yang dilalui sendiri oleh beliau boleh dijadikan sumber atau pun formula. Mustapa diawal penglibatannya dalam politik, dibawa masuk bukan terus diletakkan bertanding di Jeli. Beliau terlebih dahulu diasuh dengan menjadi Setiausaha Politik, dilantik menjadi Senator dan timbalan menteri dan sebagainya. Ertinya beliau dilatih secukupnya secara insentif.

Nah, kaedah dan formula itu juga boleh dilakukan ke atas Junaidi. Lantik beliau menjadi senator kemudian menjadi timbalan menteri sebagai training. Dengan jawatan politik itu beliau boleh membina rangkaian dan kekuatan. Sesudah susuh di kaki sudah mulai tumbuh dan jambul sudah meleret di kepala, barulah dia diletak bertanding baik dalam pilihan raya atau pun di dalam Umno.

Yang penting juga serapkan Junaidi ke dalam Umno bahagian dulu, lantikan sebagai pemeriksa kira-kira atau biro pendidikan sudah memadai. Ini dengan tangan kosong, tanpa track record di Kuala Krai tiba-tiba hendak atau dicadang dia bertanding di Kuala Krai. Cara itu tidak ubah seperti sengaja mahu melemparkan Junaidi ke dalam sungai Krai.

Sejarah dilalui oleh beberapa tokoh profesional yang dibawa bertanding di Kelantan kononnya untuk menunjukkan fleksibleliti Umno di mana semuanya tenggelam dan hanyut patut dijadikan iktibar dan bahan renungan dan perbandingan. Usah beriya-iya untuk mencalonkan Junaidi di kerusi Kuala Krai kalau Umno sayangkan dia. Kekalahan, iya memang memberi pengalaman, tetapi kekalahan akan disebut sebagai kegagalan.

Sebenarnya juga rakyat Kuala Krai merasa bertuah dengan orang seperti Junaidi berada di dalam politik, jadi hormati dan sayangnya 'tuah' ini.  Jangan bunuh beliau sebelum dia 'megawas'.

Masa bagi Junaidi masih banyak dan perjuangan masih panjang lagi. Kenaikan pangkat dalam politik bukan kerana atas dasar baik dan tahu membodek bos, tetapi perkara wajibnya disukai dan diterima rakyat. [wm.kl.11:11 am 07/03/13]

Qiamullai Perdana Bersama Oostad Badrul Amin <b>Di Kuala Krai</b> <b>...</b>

Posted: 29 Mar 2013 06:54 AM PDT


Percaya sungguh orang Kelantan terutama Rakyat Bandar Kuala Krai dengan Oostad PGayR Badrul Amin yang telah ditangkap khalwat dengan isteri orang dengan memberi alasan memberi kaunseling pada jam 4.00 pagi. Hari ini Oostad Badrul Amin telah dijemput untuk memberi Forum Perdana dan lebih mengejutkan Qiamulail Perdana turut akan diadakan pada jam 4.00 pagi! 
Kita mengharapkan Qiamulail berkenaan hanya akan berakhir di masjid berkenaan sahaja dan tidak melarat sehingga ke bilik-bilik hotel untuk sessi kaunseling ya Oostad? Bahaya adik-adik dan kakak-kakak di Daerah Kuala Krai malam ini. Diharap para suami akan memastikan si isteri berada di rumah sepanjang malam ini ya.

Pecah Berita! 240 Ribu Rakyat Kelantan Sambut Najib Razak <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 04:47 AM PDT

Pecah Berita! 240 Ribu Rakyat Kelantan Sambut Najib Razak di Kuala Krai Hari Ini!!

Posted by Abas® - tiewnama® Friday, March 15, 2013
Kuala Lumpur - by @tiewnama
sambutan  maha hebat Perdana Menteri malaysia, Najib Razak hari ini di kuala krai kelantan
telah mengejutkan pelbagai pihak, dengan kehadiran sekitar 45 ribu anak muda dan rakyat
malaysia di sana, seperti yang di perkatakan oleh utusan dan tv3,

ajensi berita fakap EP telah menilai sendiri kehadiran lautan manusia untuk menyambut
Najib, berdasarkan kepada kiraan tahap PHD oleh Pakar kami iaitu Dr @tiewnama,
jumlah pengiraan utusan dan tv3 adalah sangat salah dan tidak releven,

berdasarkan kajian kami yang sangat bertauliah ini, kehadiran semasa sambutan untuk Najib
Razak semalam di hadiri hampir 450 ribu orang, iaitu 10 kali ganda dari apa yang di kira
dan di jangka oleh utusan dan tv3.

Najib Razak adalah PM Barisan Nasional yang paling hebat kerana berjaya menarik anak
muda untuk menyertai dan menyokong mereka, dan kelantan bakal terlepas tangan dari 
PAS ke Barisan Nasional jika strategi ini di teruskan oleh parti pemerintah kerajaan pusat,

ketika di tanya kepada salah seorang peserta sambutan najib di kuala krai hari ini, beliau
berkata '' sambutan ini petanda bahawa Barisan Nasional akan memang BESAR 
di kelantan, menang BESAR sebagai Pembangkang di dewan negeri''

VIDEO POGRAM NAJIB KENE RIBUT SILA KE SINI LINK [LINK]
by @tiewnama - Dengan Sambutan Begini Di Kelantan, 
PAS bakal Gulung Tikar! kah3
COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku II

Posted: 28 Feb 2013 11:19 PM PST

<Kuku di jemariku>
Oleh kerana banyak bahagian kuku yang telah mati dan kering lalu tercunggit keluar hingga nampak annoying di mataku dan juga dihatiku, maka kuku itu telah ku semadikan dia...
Daku cuba kikis-kikis bahagian yang masih bersambung dengan isi itu untuk menyingkirkan semua bahagian kuku di atas. tetapi alangkah malangnya kerana usahaku sia-sia belaka. Kuku yang masih bersambung dengan isi itu tidak dapat daku singkirkan dia. Maka kekallah ia buat sementara disitu, menunggu kuku baru menolaknya hingga terAFUNDI keluar.
Kuku yang telah mati itu, ku korek-korek, kemudian ku potong-potong ia.. sehingga terjadilah begini....

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 24 Mar 2013 09:24 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 08:18 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki dan 131 pelajar ...

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 09:34 AM PST

Lembaran Sebuah Kehidupan: Satay Kambing.

Posted: 20 Mar 2013 09:24 PM PDT


Kambing adalah haiwan kegemaranku. Maksud aku, bila aku nampak kambing, aku nampak dia sebagai sedap. Walaupun dia masih berjalan di tepi padang sambil meragut-ragut rumput bersama kawanan kambing yang lain di waktu petang. Sekiranya dia berkawanan, aku akan kata, 1 kawanan yang sedap. Haish... sambil menaip ni pun dah kecur air liur terbayangkan kambing.
Sewaktu zaman muda remajaku, di zaman aku dan teman-teman masih belum pasti akan masa depan, - kawin dengan siapa, anak berapa orang, di saat kami hanya memikirkan.. ok... lepas ni apa nak buat? lepas ni nak pergi mana? - kami akan berkumpul boleh dikatakan tiap hari makan malam bersama. 
Antara port kegemaran kami waktu itu adalah Nasi Lemak and Char Koew Teow Mali di Taman Bunga Raya.  Kami menghurung Mali hampir setiap malam. Sejak dari zaman menghidang dari meja ke meja hinggalah sekarang harus layan diri, saat dia masih belum ada cawangan di Danau Kota.. Style pelayan dia masih sama. Ada seorang yang biasa jaga cashier. Manis wajahnya. sentiasa senyum. Yang lain-lain? Hampeh sikit. Hahahhaha... Tapi mereka cekap dan pantas. Tak kisahla nak muka macam bagus or macam sombong, tapi mereka pantas di kaunter. Tak perlu tunggu lama. (itu dulu..zaman kami melepak sana. sekarang dah tak sure macam mana)
Waktu cawangan buka di Danau Kota, pekerja-pekerja kaunter mereka juga macam style sombong gitu. ehh...kena train macam ni ke diorang ni? Tapi waktu aku pergi masa itu, perkhidmatannya tobat lembap bikin aku panas hati. Tak macam Mali, Taman Bunga Raya. Aku dah lama tak pergi cawangan Danau Kota. Sekarang tak tau macam mana. 
Jadi antara dua tempat ini, masih aku pilih ke Mali, Taman Bunga Raya (TBR).
Kat Mali TBR ni ada sorang makcik ni jual satay. Selain makan nasik lemak n koew toew, kami akan order dengan makcik ni satay. Keistimewaan makcik ni, dia ada satay kambing. Kami yang gila kambing ni, memang biasanya akan order satay kambing dengan makcik ni. Biasanya sorang 4 cucuk. Satay kambing dia memang terbaekkk... Lemak-lemak gittew.
Setelah few of us dah berkahwin ni, kami jarang lagi lepak di situ. Baru-baru ini rindu dengan satay kambing makcik itu, kami decide untuk gathering dah buat port luck bertema Mali. Aku ditugaskan untuk cari makcik itu dan order satay kambing dengan dia. Malangnya, setelah 2 hari pemantauan ke atas Mali TBR, aku gagal menemui makcik itu. 
Mana lagi nak cari satay kambing eyh???

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

Pelajar Tingkatan Empat Dijumpai Mati Tergantung - Anak Jati Malaya

Posted: 19 Mar 2013 08:05 AM PDT


"Saya dakap seerat-eratnya sebaik melihat dia (arwah) tergantung, dengan harapan dia masih selamat, tetapi meninggal dunia beberapa minit selepas itu." kata Che Mat Daud, 65, bapa kepada pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chiku 2, yang mati tergantung, petang kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang di rumahnya di Tanah Rancangan Felda Chiku 2, ketika pelajar tersebut berada dalam bilik tidur seorang diri.
Che Mat berkata, dia menyedari kejadian berkenaan ketika terdengar jeritan kuat daripada abang mangsa, Mohamad, 22, yang terkejut melihat adiknya tergantung dalam bilik tidur.
Katanya, ketika itu dia baru pulang dari bekerja sebagai tukang rumah dan mangsa bersama abangnya sahaja yang berada di rumah.
"Saya pulang dari kerja, terus menunaikan solat Asar dan keluar semula dari rumah untuk membersihkan kereta sambil memeriksa bateri kerana ingin ke luar lagi.
"Ketika sedang melakukan kerja, saya terdengar suara kuat abang mangsa yang menjerit, lalu saya bergegas naik ke rumah menuju ke bilik," katanya.
Menurut Che Mat yang juga peneroka Felda, hanya beberapa minit selepas dia memotong tali yang menjerut leher anaknya, terus meninggal dunia dan gagal diselamatkan.
"Setahu saya, dia (arwah) tidak bercinta dengan mana-mana budak perempuan hingga sanggup bertindak demikian, tetapi yang saya tahu dia berkeadaan muram selepas kemalangan jalan raya sejak lima bulan lalu," katanya.
Che Ma berkata, arwah pernah terbabit dengan kemalangan jalan raya apabila motosikal ditunggangi dirempuh sebuah kereta dan kepalanya terhantuk di permukaan jalan.
"Bermula dari situ, dia anak bongsu daripada 13 beradik, tidak lagi ceria dan kerap berkurung dalam bilik, tetapi dia memang bersedia untuk bersekolah semula di tingkatan lima apabila persekolahan dibuka Januari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan motifnya dalam siasatan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Rancangan Felda Chiku 2, pagi semalam. – SINAR HARIAN

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku

Posted: 18 Feb 2013 12:39 AM PST


Aicewah... Nak tulis jemari runcing kang, kena cop stamp kat muka plak. memang idok le jari aku runcing. sikit je lagi macam  jari jantan. jari adik-adik jantan aku lebih runcing dan ayu dari jari-jemari aku. memang rasa nak kerat-kerat je jari mereka dan amek plaster pada jari sendiri.  
Beginilah progress kuku di jemariku ini. Kejadian berlaku sekitar Oktober (link). sikit lagi dah boleh tanggal. Sekarang tinggal 1 bahagian aje yang masih melekat, menyukarkan untuk aku mengopeknyer sehingga terbuka terus.

sebelah sini (kiri) yang boleh dikatakan sepenuhnya dah boleh terangkat terus.
bahagian tengah yang aku dah try korek-korek sikit supaya dia tertanggal cepat sikit.
bahagian kanan yang aku tak berjaya korek. masih attach dgn kuku baru. 
ni kalau aku tersalah sauk kuku ni, mau menjerit aku dibuatnya....
see... aku tolak sikit ke atas kuku tu dengan jemariku maka ternampak dia sudah boleh terangkat. kalau angkat lagi dan terus backflip kuku tersebut, maka patahla ia. tapi daku tak setabah itu. wuuuuuuuuuuuuuuu~~~~
Oleh kerana hati pun taklah secekal mana nak korek jugak kuku tu, maka biarlah ia berlaku secara semulajadi. tak perlu sebarang paksaan... harap-harap time kuku baru dah cantik naik, sudah tiba lah masanya untuk aku disarungkan cincin secara rasminya. Boleh nampak cantik di dalam gambar. Amin......

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 11:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2012 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sekupangdua: SEPERTI YANG DIJANGKA, PAS AKHIRNYA IKUT <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 09:38 PM PST

Seperti yang dijangka memang PAS yang menjadi pencacai kepada DAP akan disuruh menyerang Dato Hamidah Osman bila beliau membuat pendedahan terhadap Rasuah Politik semasa Sidang Dun baru- baru nie, Nyata pendedahan nie tidak terjawab dengan pelbagai dokumen bukti seperti yang Dato Hamidah dedahkan termasuk semakan di SSM bila tertera nama Dua pupu nie terpampang menjadi pemilik syarikat mendapat eset lebih 10 526 ekar tanah di Gua Musang. 
Ternyata seperti yang kita telah agak bagaimana kesudahannya, PAS sekali lagi dilembukan, manakan tidak kalau kita selidiki tentu terjawab bila mana Kes Tanah tersebut yang sebenarnya bukan ada kaitan dengan PAS pun, ia sebenarnya diantara Dato Hamidah dan Dua Sepupu Di A Pig xsebagai pemegang saham terbesar dan pemilik Upayapadu.  
Penyewa rumah yang mahu dijadikan tempat ceramah tersebut yg dimilik Cikgu Nazri (bekas AJK UMNO Gopeng yang dibuang kerana kes salahguna Dana Parti) begitu kecewa bila laman rumah yang disewa dijadiakan tapak Ceramah PAS Lembu De A Pig , beliau terus membuat laporan POLIS ekoran perancangan Jahat PAS yang angguk akur dengan Kedua-dua Big Boss yang memgecewakan rakan PAS sendiri yang kehilangan tanah yang diusahakan mereka.  
Kali ini ada perancangan yang dirancangkan dengan menglembukan PAS. bukan kita tak tau kemelut  isu nie  yang sebenarnya antara Hamidah dengan Taukey Upayapadu, kenapa pulak PAS batu gajah beriya-iya nak buat ceramah berhampiran Kediaman Hamidah nie? Kononnya nak buat cermah penjelasan terhadap isu Tanah dan upayapadu, Apa pulak kaitan dengan PAS melainkan dari PAS  rancangan ini diarahkan oleh bukan Pemimpin PAS sendiri supaya PAS dilembukan, Siapa pulak berdendam dengan Hamidah bila pendedahan dibongkar?       
Sudah tentu ada kuasa Besar dari Di A Pig megerahkan supaya PAS dilembukan, atas dasar apa yang  rasanya berkaitan?.. Termakan BUDI? untuk Balas dendam? sudah terasa Parti makin hancur, menduga tak kan menang PRU ataupun memang azali kaki angguk dan taraf pencacai? Kenapa PAS pulak yang kelam kelibut tak tentu arah nak buat ceramah dan macam kata orang perak, Berguling lentang ngelusir bergulung pering (tak tentu arah dan kelam kabut). kenapa tak DAP jer  yang buat? kenapa nak serang sedekat yang boleh dengan rumah Hamidah? Ini membuktikan bagaimana PAS hanya layak sekadar cacaian yg dilembukan... Rakyat sudah bijak dengan niat jahat komer yop!
Bertambah pelik bila PAS tak lansung membela saudara mereka sendiri di Chiku, Gua Musang yang telah lama ahli PAS usahakan pelbagai tanaman dari dulu yang kini tiba-tiba menjadi milik orang lain pulak, orang luar pulak tu... secara logiknya dan diterima akal dema mungkin diantara yang kecewa dengan pimpinan bila tanah yg diusahakan diambil alih dan diberikan kepada kafir yang bukan orang asal disini, apakah kerana terletak di Gua Musang yang menjadi kubu kuat kepada BN ( Tengku Razaligh ) PAS tidak rasa rugi dengan kehilangan seluas tanah tersebut?
Tanah yg diusahakan diambil alih? @ PAS chiku
Pas kalau sepatutnya mahu membela, bela lah mereka yang terinaya di Chiku, Gua Musang apatah lagi tanah tersebut yang diusahakan oleh saudara separti mereka, Perjuangkanlah hak saudara kamu, setidak-tidaknya kembalikan hak mereka semula demi prinsip parti,macam nie ke yang dikatakan sebagai kearah berkebajikan? ataupun ' sudah tukar' kepada rakyat kena berkebajikan kepada pemimpin terus mewah, kalau sejengkal dua tak ler kisah sangat, ini kalau dihitung guna jari tangan dan kaki pun perlu ada lebih seribu orang yang sempurna dan tidak cacat kurang jari tangan ataupun  kaki. Ceramahlah hingga kesubuh safie setiap hari,tak da sapa nak marahpun... 

Pemimpin PAS Chiku Gua Musang, ustaz Zulkifli dan ketua pemuda Pas Dun Paloh, Ustaz Rizuan Ali adalah antara individu yang paling kecewa  apabila mendapat tahu tanah ini sudah diserahkan kepada pemimpin cina DAP Perak.
Tanah ini mereka telah usahakan sejak tahun 1990 oleh penyokong PAS di mukim Relai, Gua Musang terpaksa diserahkan kepada DAP dalam rundingan sulit antara DAP dan PAS. 
 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS  Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata :  di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Ch iku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan  penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini

 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.  
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini
Haji Baharom juga menjadi agen ceramah yang akan diadakan pada 26 Dis 2012. Haji Baharom membenci kerajaan kerana beliau ditahan dan dibicara atas tuduhan rasuah.
Penceramah pada majlis itu nanti Nazri Nordin yang juga memegang lesen orang gila (Pesakit Mental) 
 Menurut SRO lagi...   Orang kampung Seri Indah amat berharap  pihak Polis tidak akan memberi sebarang Ceramah Fitnah  PAS yang lansung tiada kaitan dengan PAS dan Kaw Gopeng  sendiri dan rakyat faham  semuanya dilakukan dengan Arahan dari seseorang untuk melembukan PAS sendiri. Paling membuatkan mereka marah bila yang hadir  kebanyakannya adalah orang luar yang diimport utk meramaikan serta tentunya menggangu kententeraman penduduk kampung selain pastinya mengakibatkan kawasan kampung akan kotor dan bakal berlaku banyak kerosakan serta kemusnahan kampung  
Penduduk juga berharap Pihak Polis bertindak dengan orang Luar yang menjadi dalang menggerakkan ceramah bodoh ini adalah Haji Ali bin Hussain @ Bloggers Al Husyn @ bloggers KM (Kencin Manith)   yang menetap di Kampung Sungai Rokam.  Haji mangkok ini juga pernah mencetus pergaduhan di Kampung Ara Payung dengan memasuki kawasan ceramah YB Dato Hamidah Osman dan buat provokasi @ Sungai Rapat Online    
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved