ads

Sabtu, 20 Oktober 2012

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 09:33 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:45 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2012 09:05 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:13 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:24 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:39 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki ...

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search. Posted: 28 Jan 2012 12:00 AM PST. Xpdc ke Felda Chiku Gua Musang bahagian 1. Kali ini penceritaan agak panjang dan saya terpaksa bahagikan kepada 2 bahagian. Part 1 and part 2.

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2012 12:00 AM PST


KOLEKSI LENCANA SEKOLAH ABAH: Lencana Sekolah / School <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 05:29 AM PST

Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2.
Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki dan 131 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 239 orang. Ia mempunyai seramai 24 orang guru.2009

Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2)
Felda Chiku 2
18300, Gua Musang
Kelantan, Malaysia


Telefon = 6099284230
Fax = 6099284231

# Lencana ini merupakan sumbangan daripada pihak admin fb dari Sekolah Kebangsaan Sri Chiku 2, Gua Musang , Kelantan.

# Diterima oleh KOLEKSI LENCANA SEKOLAH ABAH pada 20 Feb 2012.

# Jutaan terima kasih  diatas sumbangan ini. 

# Sumbangan lencana ini adalah hasil daripada maklumbalas pihak sekolah di Facebook Koleksi Lencana Sekolah..

Ayuh sihatkan badan! | Pusat Anak PERMATA Negara (PAPN) <b>Chiku</b>

Posted: 20 Oct 2012 02:18 AM PDT

Hai kawan-kawan! Apa khabar? Haaa...ni nak kongsi sikit dengan kawan-kawan..
Kejadiannya baru sahaja pagi tadi dimana berlangsungnya Karnival Sukan PAPN Chiku 2012.
Program bermula seawal jam 9.00 pagi ini dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku, diikuti dengan lagu Negeri Kelantan, PERMATA, 1 Malaysia dan 1 Malaysia (koir pelajar-pelajar Universiti Lim Kok Wing).
Yang terkejutnya, golongan ibu-ibu ni minta untuk pasang lagu Chicken Dance! WOOOW!!! Boleh saja! Selesai buat Chicken Dance, kami mulakan sesi pemanasan badan.
 Pandang ke atas ye kawan-kawan...


Hari ini juga, kami menerima kehadiran seseorang yang tidak di sangka-sangka. Hmmm...nak tahu siapa?? Tentulah Teacher Muss!! Terima kasih, Teacher Muss kerana sudi meluangkan masa untuk hadir pada majlis kami ni. Kami mengalu-alukan kedatangan Teacher Muss di sini.


Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang telah sama-sama membantu bagi melancarkan Karnival Sukan PAPN Chiku 2012.
Segala kerjasama dan tenaga yang telah dicurahkan, kami dahulukan dengan ucapan ribuan terima kasih.
Kita jumpa lagi tahun hadapan dengan acara yang lebih hebat dan suasana yang lebih menghiburkan!
Sama-sama kita lihat antara gambar-gambar yang sempat kami rakamkan.










03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


PENYOKONG KELANTAN MATI KEMALANGAN KE STADIUM <b>...</b>

Posted: 20 Oct 2012 02:40 AM PDT

Penyokong Kelantan mati kemalangan ke Stadium Shah Alam

Seorang penyokong bola sepak Kelantan maut manakala rakannya cedera parah selepas motosikal yang ditunggangi terbabas ketika cuba memotong kenderaan lain di Kilometer 328 Jalan Raub-Kuala Lipis dekat Raub, pagi tadi

penyokong kelantan final piala malaysia 2012 penyokong kelantan mati kemalangan ke stadium shah alam

Reaksi penyokong Kelantan menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia 2012 di Stadium Shah Alam

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Supt. Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, dalam kejadian pukul 9 pagi itu mangsa, Muhamad Saiful Daud, 19, dari Kampung Manek Urai Lama, Kelantan, mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

"Mangsa dan rakannya dikatakan sedang dalam perjalanan ke Stadium Shah Alam bagi menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia Kelantan bertemu ATM, malam ini," katanya di sini, hari ini

Rakan mangsa berusia 20-an yang mengalamai cedera parah dirawat di Hospital Raub (HR), katanya — BERNAMA

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Projek <b>di</b> Kampung Paya Senang, <b>Bunut Payong</b> - SBS INDAHJAYA <b>...</b>

Posted: 12 Oct 2012 06:45 PM PDT


03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Apa Kata Nik Aziz Bila Wakil Rakyat PAS <b>Kelantan</b> Sindir Suruh <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 07:02 PM PDT

October 18, 2012   ·   32 Comments

nik mazian

Nampaknya salah seorang wakil rakyat PAS di Kelantan bakal berhadapan dengan jutaan caci maki dan kutukan pedas apabila dia dilaporkan menyindir Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, untuk melepaskan "baton" yang dipegangnya sejak sekian lama.

ADUN Gaal, Dr. Nik Mazian Mohamed dalam kenyataan halusnya ketika sidang DUN membahaskan bajet negeri itu menasihatkan supaya mana-mana pemimpin yang sudah tua dan uzur supaya melepaskan jawatan kepada mereka yang lebih muda dan kuat.

Paling pedas, Nik Mazian menegaskan bahawa adalah sangat tidak sesuai bagi seseorang pemimpin yang sudah tua itu melepaskan "baton" ketika dia sedang berhenti untuk melegakan rasa lenguh di tengah jalan!

Kenyataan yang dalam dan pedas maksudnya itu dipercayai ditujukan kepada Nik Aziz apabila dia menyatakan kebimbangannya terhadap tahap kesihatan Menteri Besar Kelantan itu yang sering uzur dan khuatir jika "baton" yang dipegangnya tidak sempat diserahkan kepada penggantinya…

Saya tertanya-tanya, apakah Nik Aziz akan terasa hati dengan sindiran yang tepat terkena di batang hidungnya itu?

Atau Nik Aziz hanya buat tak tahu sahaja, seolah-olah tidak faham dengan kiasan yang disampaikan oleh salah seorang pemimpin PAS Kelantan itu?

Pada saya, gesaan Dr. Nik Mazian yang meminta agar Nik Aziz meletak jawatan dan tidak memegang jawatan di dalam Kerajaan Kelantan atau PAS itu membuktikan tentang sikap akar umbi PAS yang mahu Mursyidul Am PAS itu bersara secepat mungkin.

Sebelum ini, saya pernah menulis tentang rungutan dan gesaan beberapa rakan yang rapat dengan kepimpinan PAS yang mahu Nik Aziz meletakkan jawatan.

Namun ketika itu, puak-puak PAS begitu marah dan seolah-olah cuba menyembunyikan fakta yang ketika itu sedang hangat diperkatakan di kalangan akar umbi, khususnya golongan pro-ulama PAS yang sudah bosan dengan "fatwa sesat" Nik Aziz.

Hakikatnya, sememangnya betul dakwaan bahawa ramai puak-puak PAS, khususnya di Kelantan sedang tertunggu-tunggu persaraan Nik Aziz dalam masa terdekat disebabkan ketidakupayaan Menteri Besar Kelantan itu melaksanakan tanggungjawabnya sebagai ketua sebuah negeri.

Mereka tahu tentang jadual ketat Nik Aziz yang terpaksa mengunjungi hospital untuk mendapatkan rawatan dan mereka juga tahu tentang keadaan Menteri Besar itu yang lebih banyak menghabiskan masa untuk tidur di pejabatnya.

Mereka juga sudah bosan melihat Mursyidul Am itu keluar masuk hospital dan gagal melaksanakan pentadbiran negeri itu dengan baik akibat kekangan kesihatan yang buruk dan usianya yang lanjut menyebabkan dia tidak faham banyak isu-isu moden yang berbangkit.

Malah ada di antara mereka yang mengaku malu dengan Nik Aziz yang tidak mampu memahami Bahasa Inggeris dengan baik, apatah lagi untuk bertutur dalam bahasa dunia tersebut.

Selain itu, dengan ekonomi Kelantan yang masih berada di takuk lama dan prestasi yang tidak stabil turut menyebabkan mereka merasa tidak puas hati terhadap "orang tua" itu.

Persoalannya, mahukah Nik Aziz mengikut dan menuruti gesaan nasihat ADUN Gaal serta golongan akar umbi PAS di Kelantan itu?

Pada pandangan saya, Nik Aziz tetap Nik Aziz dan saya menjangkakan dia akan "buat-buat bodoh" serta akan terus bertanding pada PRU ke-13 nanti sekaligus akan mempertahankan jawatan Menteri Besar Kelantan sekiranya dia menang di DUN yang ditandinginya.

Sebagaimana maklum, Nik Aziz memang degil, ego dan gilakan jawatan. Dan disebabkan sifat-sifat itulah dia akan terus memegang jawatan di dalam Kerajaan Negeri Kelantan dan PAS sehingga ajal menjemputnya.

Cuma, saya mengharapkan agar ADUN Gaal tidak akan kecewa dan kecil hati selepas ini sekiranya "tiket ke syurga" miliknya ditarik balik dan dia bakal dihujani oleh pelbagai kutukan dari para penyokong "Nabi PAS" itu.

Harapan saya, usahlah pecat Dr. Nik Mazian. Bukan apa…nanti payah pula PAS nak menang bila ramai sangat pemimpin yang dipecat PAS..kan?

By


Pilihan Anda: YB Pas sindir Nik Aziz sudah tua dan patut berundur!

Posted: 16 Oct 2012 05:45 AM PDT

|

Wakil rakyat PAS bagi kawasan DUN Gaal, Dr Nik Mazian Mohamed dalam satu ucapannya di Dewan Undangan Negeri Kelantan semasa membahaskan membahaskan bajet negeri secara 'lembut' telah menasihatkan pemimpin negeri yang sudah lanjut usianya untuk segera berundur bagi memberi laluan pula kepada orang muda untuk meneruskan perjuangan.

"Kita kalau sudah tua buat cara tua jangan sudah nazak baru nak bagi jawatan pada orang muda dan ini bukan soal tidak menghormati Tok Guru tetapi jikalau kenyataan pun banyak merapu dan merepek lebih baik lepaskanlah jawatan pada orang lain", kata Dr Nik

Menurut Dr Nik Mazian, amat tidak wajar bagi pemimpin yang sudah tua melepaskan 'baton' ketika lenguh di tengah jalan. Kenyataan tersebut lembut tapi sinis, jelas sekali merujuk pada masalah kesihatan yang sedang dialami oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, "Yang kita bimbang ialah Tok Guru sudah tua, ada sakit pula. Macam kita inilah sudah tua, ada penyakit pula. Kita akan mati, siapa yang akan mengganti, siapa yang akan meneruskan perjuangan kepimpinan kita ini, siapa ?

"Kita mesti timbulkan kepimpinan baru, muda-muda, hebat-hebat, sihat-sihat."

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Nik Aziz sememangnya agak kerap berulang alik keluar masuk hospital, disebabkan masalah kesihatan yang dialaminya.

Nampak gayanya kemuncak kerjaya politik Mursyidul Am PAS itu sudah hampir sampai ke penghujungnya.

Masakan tidak, apabila wakil rakyat PAS sendiri sudah bersuara mengungkit usianya yang makin tua lanjut usia, bermakna itu satu signal penting yang sepatutnya mudah untuk ditafsirkan sendiri oleh Nik Aziz.

Lagipun semenjak Kelantan diterajuinya, tidak banyak perubahan besar yang tampak kelihatan hasil jasa bakti pemimpin PAS itu, ada memang ada sekelumit dua misalnya pecah tanah sana sini sambil menanam batu asas itu begini tapi setakat jadi tanda sajalah.

Mujurlah dek kerana kemurahan hati para pemimpin Kerajaan Pusat meneruskan usaha-usaha pembangunan dan menggandakan langkah membasmi kemiskinan di Kelantan, setidak-tidaknya adalah juga sedikit sebanyak perubahan.

Harapnya teguran terbuka dan saranan penuh sinis oleh pemimpin PAS dari Gaal, Pasir Puteh ini tidaklah disalah anggap oleh para penyokong PAS sebagai mainan propaganda UMNO pula.

Bukan kita tak tahu dikalangan sesetengah penyokong dan ahli PAS, cukup pantang bila ada saranan supaya Nik Aziz mengundur diri, tak semena-mena terus mereka melatah menyalahkan UMNO. Sayang betul mereka dengan orang tua yang gemar menongkat langit tu.

PERINGATAN: Pilihan Anda tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Post Berkaitan : POLITIK, TERKINI


Share/Bookmark comments
Posted by Desperado on 9:35 AM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

Baton Harus Diserah Sebelum Nazak | MyNewsHub

Posted: 17 Oct 2012 01:59 AM PDT

Wakil rakyat PAS bagi kawasan DUN Gaal, Dr Nik Mazian Mohamed dalam satu ucapannya di Dewan Undangan Negeri Kelantan semasa membahaskan membahaskan bajet negeri secara 'lembut' telah menasihatkan pemimpin negeri yang sudah lanjut usianya untuk segera berundur bagi memberi laluan pula kepada orang muda untuk meneruskan perjuangan.

Menurut Dr Nik Mazian, amat tidak wajar bagi pemimpin yang sudah tua melepaskan 'baton' ketika lenguh di tengah jalan. Kenyataan tersebut lembut tapi sinis, jelas sekali merujuk pada masalah kesihatan yang sedang dialami oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, "Yang kita bimbang ialah Tok Guru sudah tua, ada sakit pula. Macam kita inilah sudah tua, ada penyakit pula. Kita akan mati, siapa yang akan mengganti, siapa yang akan meneruskan perjuangan kepimpinan kita ini, siapa ?

"Kita mesti timbulkan kepimpinan baru, muda-muda, hebat-hebat, sihat-sihat."

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Nik Aziz sememangnya agak kerap berulang alik keluar masuk hospital, disebabkan masalah kesihatan yang dialaminya.

Nampak gayanya kemuncak kerjaya politik Mursyidul Am PAS itu sudah hampir sampai ke penghujungnya.

Masakan tidak, apabila wakil rakyat PAS sendiri sudah bersuara mengungkit usianya yang makin tua lanjut usia, bermakna itu satu signal penting yang sepatutnya mudah untuk ditafsirkan sendiri oleh Nik Aziz.

Lagipun semenjak Kelantan diterajuinya, tidak banyak perubahan besar yang tampak kelihatan hasil jasa bakti pemimpin PAS itu, ada memang ada sekelumit dua misalnya pecah tanah sana sini sambil menanam batu asas itu begini tapi setakat jadi tanda sajalah.

Mujurlah dek kerana kemurahan hati para pemimpin Kerajaan Pusat meneruskan usaha-usaha pembangunan dan menggandakan langkah membasmi kemiskinan di Kelantan, setidak-tidaknya adalah juga sedikit sebanyak perubahan.

Harapnya teguran terbuka dan saranan penuh sinis oleh pemimpin PAS dari Gaal, Pasir Puteh ini tidaklah disalah anggap oleh para penyokong PAS sebagai mainan propaganda UMNO pula.

Bukan kita tak tahu dikalangan sesetengah penyokong dan ahli PAS, cukup pantang bila ada saranan supaya Nik Aziz mengundur diri, tak semena-mena terus mereka melatah menyalahkan UMNO. Sayang betul mereka dengan orang tua yang gemar menongkat langit tu. – malaysia-instinct.blogspot.com

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


RUANGAN KEDAI ( SALON ) TINGKAT ATAS UNTUK DISEWA ( <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 11 Oct 2012 01:40 PM PDT

gambar kedai tanah merah untuk disewa

gambar kedai tanah merah untuk disewa 2

GAMBAR 1 : 2 Bilik yang dapat memuatkan 4 buah katil facial.

gambar kedai tanah merah untuk disewa 5

GAMBAR 2 : Ruangan menunggu bagi pelanggan serta ada kabinet attached dengan kaunter.

gambar kedai tanah merah untuk disewa 6

GAMBAR 3 : Ruangan menunggu , serta ada bilik sebelah boleh dijadikan tempat sauna.

gambar kedai tanah merah untuk disewa 3

Gambar 4 : Ruangan gunting rambut dan ada bilik sebelah , boleh dijadikan tempat istirehat atau tempat solat.

gambar kedai tanah merah untuk disewa 4

Gambar 5 : Dapur di belakang serta ada kemudahan 2 bilik air.

1. KELUASAN – 20 X 80 kaki persegi

2. LOKASI – Bersebelahan Supermarket 'Pantai TImur', Atas kedai 7- Eleven. Lokasi yang strategik untuk perniagaan servis untuk kecantikan juga untuk menjual barangan kecantikan dan kesihatan

KERANA TEMPAT TUMPUAN : bersebelahan hypermarket 'Pantai Timur', satu bangunan dengan kedai 7-eleven, Zon Ria, kedai pakaian Hari-hari. Sangat sesuai untuk beroperasi sehingga waktu malam.

3. ALAMAT : Jalan Jedok, Tanah Merah, Kelantan

4. KEMUDAHAN / KELENGKAPAN :

- Ada 2 buah bilik yang dapat memuatkan 4 buah katil facial.

- Ada ruangan menunggu yang selesa kepada pelanggan.

- Ada 2 bilik tambahan untuk dijadikan tempat sauna dan tempat solat/istirehat.

- Ada ruang dapur/makan.

- Ada 2 buah bilik air sebagai kemudahan kepada pelanggan.

 

5. HARGA SEWA SEBULAN : RM1,200.00

6. JUMLAH YANG PERLU DIBAYAR BAGI  KELENGKAPAN FACIAL ( termasuk 4 buah katil facial ), GUNTING RAMBUT, KAUNTER+KABINET, TEMPAT SAUNA : 

RM45,000.00 

7. ALASAN : Pn Naswa tidak sempat atau tidak cukup masa serta tenaga pekerja untuk menguruskan salon di Tanah Merah kerana perlu menguruskan kedai di Kota Bharu.
Pn Naswa mempunyai pelanggan tetap di salon Tanah Merah, Kelantan.

BERMINAT UNTUK MEMBUKA SALON SENDIRI DENGAN SEGALA KELENGKAPAN YANG SEDIA ADA SERTA LOKASI YANG MENJADI TUMPUAN ORANG RAMAI ?

*  SILA HUBUNGI PN. NASWA ( 013-9214611 ) UNTUK SEBARANG PERTANYAAN TERUS. TERIMA KASIH.

 

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Homestay Suasana Desa <b>Wakaf Che Yeh</b>

Posted: 11 Apr 2011 08:11 PM PDT

Artikel kali ini penulis ingin memberi sedikit review berkenaan dengan homestay yang paling murah serta selesa yang berada di sekitar Kota Bharu, Kelantan iaitu di Wakaf Che Yeh. Nama homestay tersebut adalah Homestay Suasana Desa. Jika anda datang dengan jumlah yang ramai (sampai 20 orang!!) pun boleh muat tinggal di homestay ini. Sangat luas, sangat selesa dan pelbagai kemudahan lengkap. Harganya hanyalah RM150 untuk satu malam. Bayangkan jika anda berkongsi seramai 5 orang? Berapa je kena bayar untuk seorang? Sangat murah bukan? Dan sudah tentulah ia sesuai dengan ahli keluarga atau rakan-rakan dengan jumlah yang ramai.

Homestay Suasana Desa Kota Bharu 

  Homestay ini berdekatan dengan Pasar Wakaf Che Yeh(1km ). Suasananya pula amat menenangkan. Serta kawasan parking kereta yang tersangat lah luas. Nak masuk 5 kereta pun tiada masalah.

Tempat Parking

  Ruang dalaman.. tilam juga disediakan, hampar kat ruang tamu ni boleh tidur 10 orang.

Ruang tamu

 

Sumber gambar dari http://homestayindah.blogspot.com/

  Jika berminat, hubungi nombor di bawah untuk tempahan, jangan lupa cuba tawarkan harganya, mana tahu boleh kurang lagi. • 013-9207364 (Cikgu Aminuddin) • 018-9009104 (Cikgu Ashida) • 09-7431542 (Rumah)   Atau layari http://homestayindah.blogspot.com/ untuk maklumat lebih lanjut. Cepat buat tempahan hari ini juga kerana homestay ini memang sentiasa penuh terutamanya pada musim cuti sekolah.

03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


Serunding daging Wan Sabariah <b>di Pasir Mas</b>

Posted: 14 Oct 2012 08:27 AM PDT

Serunding Daging Wan Sabariah Kelantan

Pernahkan anda melihat rumah ala-ala istana di atas? Jika bercuti di Kelantan dan ingin membeli-belah di Rantau Panjang, anda akan melalui rumah ini berdekatan dengan roundabout Salor di Pasir Mas.

Di kawasan tepi rumah inilah tempat memproses serunding daging yang popular di Kelantan, di Pasir Mas khususnya.

Serunding daging atau sambal daging yang diproses di rumah agam bewarna hijau ini dimiliki oleh Wan Sabariah dan keluarga, salah satu tempat yang popular untuk mendapatkan serunding daging yang digemari ramai.

Serunding Daging Wan Sabariah Pasir Mas

Serunding daging Wan Sabariah, popular di Pasir Mas Kelantan.

Cukup mudah untuk ke sini. Jika anda ingin ke Rantau Panjang melalui Pasir Mas, anda akan melihat sebuah rumah bewarna hijau di sebelah kiri jalan setelah melalui bulatan Salor, Pasir Mas.

Tempat memproses serunding tersebut bukanlah di dalam rumah ini, tetapi di sebelah kiri rumah. Anda boleh mendapatkan serunding yang segar di kawasan memproses melalui pintu pagar kecil di sebelah kiri pintu utama.

Serunding Daging Wan Sabariah Kelantan

Tempat memproses serunding

Selain serunding daging, serunding ayam, ikan dan dodol juga boleh didapati. Yang pasti, serunding daging atau panggil sebagai sambil daging paling cukup tinggi permintaannya. Serunding yang siap diproses terus dipacking untuk dijual.

Serunding Daging

Serunding yang telah siap dipacking dan sedia untuk dijual. Di sini anda boleh mendapatkan serunding yang segar dari dapur. Enak dimakan dengan nasi atau mengikut selera sendiri.

Jika ke sini, anda boleh dapatkan serunding daging yang segar. Wajib singgah dan beli jika anda dalam perjalanan pergi atau balik dari membeli-belah di Rantau Panjang.

Sambail daging Kelantan

Menjadi tumpuan terutamanya pada musim cuti sekolah

Serunding daging sangat sesuai dijadikan ole-ole untuk dibawa pulang ke rakan-rakan atau saudara-mara bila bercuti di Kelantan.

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


TepakBersulam 2: Kalau tak boleh tidur : baca ini ABBY NIKAH <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 08:51 AM PDT


Adun Kelaboran dan Abby nafi sudah bernikah
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau telah bernikah dengan artis Abby Abadi, yang bulan lalu menyertai Pas sebagai ahli seumur hidup.

Wakil rakyat Pas itu menegaskan, segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter pro-Umno sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.
Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

"Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki, 41, menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

"Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

"Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

Abby pantas menjawab dakwaan mengenai perkara itu menggunakan medium laman sosial twitter sebagai platform menafikan mempunyai sebarang hubungan dengan Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

Seorang pengikut twitternya @wariechemanan bertanya kepada Abby, "hai abby… betulkah cerita saya dengar you dah kahwin dengan YB Kelaboran" dan Abby menjawab pertanyaan itu sambil menegaskan, itu semua fitnah semata-mata.

Abby turut menambah, ini bukan kali pertama dia mendapat 'jodoh' hasil cakap-cakap orang ramai dan menerima gosip sebegini sebagai asam garam dan lumrah kehidupan apabila dirinya terbabit dalam dunia politik.

Sinar

TB : MANA ADA ORANG MENGAKU BERAK TEPI JALAN TERUTAMA KALAU ISTERI TUA TUNGGU DENGAN CHANGKUL KAT TEPI JALAN.

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Seronok Premium Beautiful Bisnes Berkampung <b>Di Gua Musang</b> <b>...</b>

Posted: 16 Oct 2012 08:46 PM PDT

Posted on | October 17, 2012 | No Comments

Alhamdulillah baru siap pakej London Paris, dengar khabar pakej ke Istanbul nak buka pulak, maybe seawal 1 november..get ready kengkawan.

Minggu lepas balik Gua Musang, sorang diri sebab urusan kerja.. mak aih tak sangka sambutan maharani dan BBplus kat sana sangatlah memberangsangkan, sampai rasa macam tak mau balik sini lagi..nak dok lama2 dulu..tapi stok maharani tak cukup..n ada tanggungjawab di Kolumpo yang masih tak settle lagi..so jumpa Raya Haji pulak ye Gua Musang.

Owh nak share moment indah masa kat Gua Musang tempoh hari.

Kami panggil Mokma, orangnya kecil comel je, isteri Penghulu kampung kami, teruja sangat bila nampak kotak Maharani ni, terus sambar 3 kotak, dengan BBplus, Lactolite dan Premium Beautiful cash..fuhhhhh, tak sangka..dah berumur pown masih jaga dan pentingkan kecantikan..

LAngkah kanan…kalau 1 hari 10 rumah nak g jumpa client mcm ni..pengsan mak..ha ha

Sign up..Alhamdulillah…Wellcome Kak Ja..kengkawan yang di Gua Musang boleh cari Kak Ja ye untuk fitting Premium Beautiful atau nak tahu tentang produk lain..juga tentang premium Beautiful Bisnes..0199134927

Yes!! PMG new Member

Next jumpa dengan Kak Nana dan Mokteh pula, Nana ni memang pengguna maharani yang tegar, 4 bulan period tak datang, 4 bulan period datang tanpa henti..selama bertahun tahun, kompem tak selesa bila keadaan macam ni kita terpaksa alami kan..tapi akhirnya selepas berkenalan dengan maharani, baru makan selama seminggu terus period datang dengan normal, sebulan sekali sampai sekarang…Alhamdulillah..moga lepas ni boleh timang cahaya mata pula..kan Nana.

Contact Nana untuk berkongsi pengalaman dan nak tahu detail tentang produk juga bisnes k..0139629615

Malamnya pula bersama Sm Suzi, ke Ladang Relau berkongsi hebatnya Premium Beautiful dan peluang bisnes, Alhamdulillah..clossing dan sign up, wellcome Kak Meena.

Kak Meena seorang chief clerk di Ladang Relau, dan suaminya pula seorang Manager di Ladang Sarawak, tapi masih lagi ambil peluang yang dah kami tunjukkan..wellcome!!

orang orang ladang..jom contact Kak Meena..01229846291

andddddd…………………………..

Ok..dah lewat malam balik dulu

Time ni dah jam 12 malam, balik rumah mama masakkan kami mee sup, layan kejap lepas tu sambung dengan check balik apa yang kami buat hari ni, apa yang lebih apa yang kurang..apa nak buat besok.. apa next target.. Alhamdulillah..bekerja dalam satu team memang sangat menyeronokkan..apa pown share..jadi tak payah nak pening sensorang, leader ada untuk back up…tugas kita..full swing je..

ok sambung besok untuk hari kedua di Gua Musang..skang ada appointment  di selayang..wish me ye kengkawan..upss…nak jadi sebahagian dari kami?? 0122244103

Comments

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved