ads

Rabu, 7 November 2012

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Mom is my idol: POSTINGAN KANGEN ^_^

Posted: 06 Nov 2012 08:45 AM PST

hallo,para pembaca yang terhormat,disini anda sedang mengunjungi blog yang aga sedikit gila,mengandung unsur lebay dan sedikit indikasi ke sesat,hahahah

sebenernya ga ada yang istimewa sih yang mau gw ceritain,tapi gw lagi pengen cerita,#nahloh,gpp deh buat kali ini mungkin isinya masih tetep tentang kangmas gw yang pergi pembaretan selama 2 minggu #kangen berat mas ariisss (huwwwooooooo) :P
 gw ga begitu tau pembaretan itu apa,yang gw tau itu adalah penyematan pangkat #sorry kalo salah(asli gw ga tau),ya mungkin kalo d universitas mungkin namanya wisuda,hanya saja tempatnya yg berbeda,kang mas gw pembaretan di gunung,#nahloh,,gw juga ga ngerti knp meski di gunung,padahal aula ato balai-balai masih banyak yang bagus,hehehe, ya mungkin biar lebih terasa suasana militernya,hahai!!
dulu gw ga kepikiran punya pacar yang kerjaannya kaya kang mas gw,malah sempet berfikir udah ga feel lah,udh ogah lah kenal ato deket ato apaa lah itu namanya,,
tapi setelah gw kenal kang mas gw,ko ini orang beda yah,#ehem beda :p
ya maksud gw tuh, ko ada yah orang kaya dia di dunia ini,dan parahnya gw suka,hahahah #jadi siapa yg bego ????? twewewwwewww
karna yang ada di pikiran gw tuh,ah TNI,ah POLISI ,ah TARUNA, paling playboy kalo ga seneng hura" ato ngga paling sombong ato ngga pacarnya yang begitu WAW #sambilngupil :p!!!
gw sempet bilang ama kang mas kalo gw ga suka ama kerjaannya,dan mungkin dia kecewa,tapi ya itu udah harga mati buat gw,ga bisa di tawar lagi,TAPI #adatapinya, yang bikin gw suka kang mas gw tuh bukan pangkat, dines dmna,bintara ato tamtama,ah apalah itu,itu tuh pertanyaan paling ga penting tau ga sih looooo #lebay,mungkin sebagian orang ato buat kang mas gw sendiri pertanyaan seperti itu tuh adalah suatu kehormatan ato suatu kebanggan,tapi jujur, buat gw tuh, itu adalah pertanyaan yang basiiiicccc,, #maaf
tapi gw udah terlanjur suka,nyaman,sayang mungkin sma kang mas gw,padahal tuh kang mas gw ganteng ngga,jelek 75% #heheehSAYANG :P, nyebelin ia,jutek banget,romantis #gabanget,egois lumayan,item apalagi,#hhehehehe,,tapi dengan sabar dan juteknya itu yang buat gw mati kutu deh,yah semoga aja gw bisa nerima dia,nerima pekerjaan dia,nerima apa yang ada dalam diri dia,termasuk terbiasa akan warna hijau#ehehehe!!! padahal apa enaknya coba pacaran sama yang beginian,udah yang namanya LDR,jarang sms pula,jarang nlpon pula,ketemu juga SUSAH, pokonya " bagi anda yang ingin pacaran sama TNI,lebih baik mikir" dulu deh,kuatkan iman taqwa kalian pokonya,belajar napa dulu deh di banten biar hati sama perasaannya tahan banting,sukur" kalo emang bener" tu cowonya,"hehehehe
tapi pacaran sama mereka tuh ngajarin kita
6.yang paling penting tuh JANGAN CEMBURU !hahahah
buat point ke enam tuh harus kudu wajib kalo emang mau bertahan,tp kalo udah ga kuat acungkan jari kelingking dan bilang "LEPASKAN AKU ROBERTO,AKU SUDAH TIDAK KUAT DENGAN SEMUA INI" #krekkkkkk
soalnya tuh kalo liat facebook kang mas gw,busetttttttt wall nya tuh banyak sampah berserakan yang ga penting dari cewe" ,,,mbaa,jengggg,,,#solakuyahkangmasgw ,tapi ga tau sih kalo yang lain,hehehe
kadang tuh di wallnya banyak yang minta pin bb,no hp,malah no sepatu ada loh,yang ga pernah nanya tuh no-rekening ,hahahahah
tapi kang mas gw tuh ga nanggepin,ada sih yang dia bls ,cman paling bilang "IYA SAMA-SAMA" udh gt aja ga lebih #toookkk
pernah tuh ada cewe yang minta pin bb ke dia,dia ngirim dinding ke wall kang mas gw,eh malah d bls sam cewe yang lainnya,nah kang mas gw tuh NGGA NONGOL sma skali,hahaha #rasain loh dicuekin :p
tapi kang mas gw slalu bilang sma gw
ade,, kalo ada yang nanya ade siapanya mas,ade mau jawab silahkan mau ngga jg gpp,yang penting pesan mas,kalo ada yang nanya macem" jangan di bales ato di jawab,cukup tau dari mas aja yah!!!"
BEUHHHH gw luluh men luluh kalo dia udh bilang gt!!!!
gw mah cuman bilang "iya mas siap" #ehehehe

buat kang mas yang lagi di gunung,yang ga tau gunung apa itu namanya,
semangat buat pembaretannya sayang
semangat buat penugasannya sayang
semangat buat hari"nya yang lumayan bikin ga mod !heheeh
bikin ade bangga ya sayang
bikin ibu seneng juga,bikin sesuatu hal yang berkesan dan membuat kamu bahagia,

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


PAS Tewas Teruk Jika Nik Aziz Tiada

Posted: 04 Nov 2012 08:15 PM PST

Bukan lagi rahsia pun, kekuatan utama PAS di Kelantan terletak pada pengaruh peribadi Nik Abdul Aziz Nik Mat selaku Menteri Besarnya, yang sejak 22 tahun lalu berjaya dipotretkan oleh jentera propaganda PAS sebagai seorang tokoh ulama dan tok guru.

Malah kekuatan PAS di peringkat pusat juga banyak bergantung harap pada pengaruh Mursyidul Am PAS itu sehingga menenggelamkan ketokohan Abdul Hadi Awang sebagai Presiden PAS.

Tanpa kehadiran Hadi, PAS masih boleh bertahan dalam arena politik tanahair namun tanpa kelibat Nik Aziz, nescaya PAS Kelantan dan PAS Pusat bakal terkontang konting tak ubah seperti anak ayam yang kehilangan ibunya.

Itu kepercayaan dan keyakinan yang sudah sebati dalam minda sebilangan besar penyokong dan pemimpin PAS di seluruh negara, kecuali di Kedah dan Terengganu.

Jenama tok guru yang dipotretkan pada batang tubuh Nik Aziz itu pun asalnya merupakan idea dan taktikal strategik PAS hasil dari pengamatan terhadap penghormatan besar yang diberikan masyarakat Kelantan kepada para tok guru pondok yang banyak berjasa memperkembangkan Islam.

Realitinya, bagi sebahagian besar masyarakat pondok masa kini kelibat Nik Aziz tidakpun dianggap sebagai seorang tok guru, lebih-lebih lagi sejak umum mengetahui Kerajaan PAS Kelantan lebih banyak membantu dan menyumbang wang ringgit untuk pembinaan berhala tokong yang tingginya jauh mengatasi menara masjid.

Tapi masjid tempat umat Islam beribadat baru hanya satu didirikan oleh Kerajaan PAS Kelantan pimpinan Nik Aziz, itupun sebahagian besar sumbangan datangnya dari orang ramai.

Sebelum gelaran tok guru surat pekeliling di cop atas dahi Nik Aziz, beliau hanya digelar sebagai ustaz sahaja, malah hingga kini ramai pimpinan PAS Kelantan yang rapat dengannya, apabila berbicara dengan MB Kelantan itu mereka membahasakan diri Nik Aziz dengan panggilan ustaz sahaja.

Hanya bila berdepan dengan khalayak ramai atau di atas pentas ceramah sahaja, gelaran tok guru diguna pakai atas maksud untuk kepentingan politik mengabui mata khalayak.

Kini apabila timbul desakan demi desakan semakin kuat menuntut Nik Aziz mengundurkan diri sama ada sebagai MB Kelantan mahupun sebagai Mursyidul Am PAS, ramai pemimpin PAS melihat senario tersebut sebagai satu ancaman besar terhadap kelangsungan pengaruh PAS.

Lebih-lebih lagi apabila suara desakan tersebut turut membabitkan sesetengah pemimpin PAS sendiri termasuklah pandangan sinis dari ADUN Gaal yang menyarankan supaya Nik Aziz berundur untuk membolehkan generasi muda PAS mengambil alih tampuk kepimpinan parti.

PAS tahu jika suara-suara desakan sedemikian dibiarkan terus berkumandang, buruk kesannya pada prestasi PAS pada masa depan. Maka mahu tidak mahu, sebahagian pemimpin PAS yang lain terutama dari Kelantan terpaksa tampil mempertahankan Nik Aziz.

Sejak seminggu lalu kita dapat lihat berduyun-duyun pemimpin PAS Kelantan terutama sekali yang memegang jawatan dalam kerajaan negeri tampil dengan pelbagai kenyataan menyokong Nik Aziz termasuklah yang memuja muji 'kehebatan' Nik Aziz sebagai MB Kelantan dan Mursyidul Am PAS.

Pada mereka, Nik Aziz tetap masih diperlukan sekalipun tahap kesihatannya sekarang seringkali merencatkan perjalanan urus tadbir negeri dan parti, namun alasan 'ketajaman fikiran' dan 'kehebatan' Nik Aziz sebagai MB serta pemimpin utama PAS dijadikan sandaran untuk membuktikan kemampuan orang tua itu untuk terus menerajui Kelantan dan parti.

Entah celah kangkang mana yang hebatnya orang tua tak sedar diri itu hanya pemimpin PAS yang tahu. Mungkin masing-masing masih mengharapkan keramat air selipar Nik Aziz untuk keberkatan masa depan politik mereka, barangkali ada betulnya.

Apapun, senario ini menjelaskan lagi betapa masih ramai pemimpin PAS dan penyokong mereka tetap utuh berpegang pada doktrin lama bahawa tanpa Nik Aziz bermakna masa depan PAS akan kabur. Dengan kata lain mereka takut sekiranya tanpa Nik Aziz, PAS akan tewas teruk dalam PRU akan datang.

Hakikatnya, bagi kita di pihak UMNO pula, adalah lebih baik Nik Aziz terus kekal ego dengan sikap gila kuasanya, dengan demikian masyarakat umum lebih faham bertapa bernafsunya seorang politikus berlabel tok guru jadi-jadian itu.

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


<b>Kelantan Negeri</b> Miskin ?

Posted: 15 Oct 2012 05:10 AM PDT


Di negeri miskin itulah,
Mempunyai seorang Sultan, kesayangan rakyat.

Di negeri miskin itulah,
Seorang PM boleh berhilai tawa menghina Kelantan.

Di negeri miskin itulah,
Jual beli dihentikan bila azan berkumandang..

Di negeri miskin itulah,
Selebriti wanita popular tanah air bertudung ayu..

Di negeri miskin itulah,
Berebut ibu ayah mendaftar anak di Maahad Tahfiz Sains..

Di negeri miskin itulah,
Diperkenalkan sistem gadaian Islam Ar-Rahnu menolak riba..

Di negeri miskin itulah,
Kerja 5 hari seminggu mula berkuatkuasa..

Di negeri miskin itulah,
Hari Jumaat dijadikan hari menuntut ilmu agama..

Di negeri miskin itulah,
Cuti bersalin mula ditambah dari 40 ke 60 hari..

Di negeri miskin itulah,
Elaun Menteri Besar dipotong untuk Tabung Serambi Mekah..

Di negeri miskin itulah,
Amalan memberi cenderamata kepada pemimpin dihentikan..

Di negeri miskin itulah,
Waktu bekerja pada bulan Ramadhan dipendekkan..

Di negeri miskin itulah,
Cuti iddah diberikan khusus kepada kakitangan wanita yang kematian suami..

Di negeri miskin itulah,
Tak mungkin sekali kelihatan pawagam dan tempat hiburan..

Di negeri miskin itulah,
Papan tanda cara menjaga aurat ditayangkan..

Di negeri miskin itulah,
Peringatan waktu solat di sepanjang jalan..

Di negeri miskin itulah,
Ramai orang mengenal mula mengenal Tuhan..

Di negeri miskin itulah,
Lahirnya tokoh-tokoh islam terkenal..

Syukur padaMU ya ALLAH.

Kelantan Negeri Miskin ? 10 out of 10 based on 10 ratings. 10 user reviews.

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


1 MALAYSIA: PAS Merudum <b>Di Tumpat</b> Bahkan Seluruh Negeri <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2012 05:30 PM PDT

                                           Kosong! Majlis hari raya yang hambar.
Usaha sambung nyawa PAS Kelantan di Parlimen Tumpat khasnya di DUN Wakaf Baru berakhir dengan hambar semalam. Di sebelah siangnya majlis jamuan hari raya tidak mendapat sambutan langsung setelah terdapat penentangan diperingkat akar umbi PAS manakala di sebelah malamnya pula tidak lebih 1,500 orang hadir di dalam ceramah raksasa bertajuk "Pertahankan Kerajaan Islam Kelantan".Jika perhitungan semalam diambil serius bererti hanya 1,500 orang yang mahu mendengar ceramah mengenai mempertahankan kerajaan PAS di Kelantan. Apa jadi selebihnya? DUN Wakaf Baru mempunyai lebih 20,000 pengundi berdaftar dan Parlimen Tumpat pula mencecah hampir 100,000 pengundi. Ia merupakan kawasan Parlimen yang terbesar di Kelantan. Parlimen Tumpat mempunyai 4 kerusi Dewan Undangan Negeri dan 3 daripadanya dimenangi oleh PAS dalam PRU 12 2008 lalu.

Sebelum ini pihak penganjur galak meramalkan jumlah kehadiran yang luar biasa kerana beberapa faktor yang antaranya ialah kerana ia dibuat di perkarangan rumah Ketua Cawangan UMNO di dalam DUN Wakaf Baru. Pihak penganjur juga secara terbuka mengucapkan ribuan terima kasih kepada blog ini kerana memberikan pelbagai publisiti untuk program tersebut. Malangnya, blog ini pun tidak mampu untuk membantu PAS di Tumpat dan Wakaf Baru.

                               Pelbagai aktiviti dan persedian tidak membuahkan hasil.
Sebelum ini blog ini melaporkan rungutan daripada akar umbi PAS yang mendakwa tidak senang dengan penganjuran yang 'ada udang disebalik batu' kata mereka. Ini mengakibatkan ada dikalangan mereka secara terbuka menyatakan penentangan menerusi sms-sms dan edaran nota.
Ceramah raksasa disebelah malam itu juga menyaksikan kehadiran 3 gergasi PAS hadir memberikan ceramah ialah YB PAS Tumpat, YB PAS Wakaf Baru dan Musyidul AM PAS sendiri iaitu Nik Aziz. Namun begitu nama YB Timbalan Menteri Besar yang juga ADUN PAS Pasir Pekan, iaitu salah satu DUN dalam Parlimen Tumpat tidak pula tersenarai.

BOLEH DIKATAKAN PELUANG UMNO MERAMPAS KELANTAN INSYALLAH CERAH DENGAN BERKAT KUASA ALLAH....RAKYAT KELANTAN SUDAH MUAK DENGAN KERAJAAN PAS KELANTAN.

Lebih Lanjut lagi Di sini...Terbaik Sekali

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


Imam Mati Dipukul Dalam Surau <b>Di Tanah Merah</b> | Detik Perubahan

Posted: 07 Nov 2012 04:15 AM PST

TANAH MERAH – Seorang imam, yang hendak melaungkan azan Subuh, mati akibat dipukul di surau Kampung Gual Petai Lima, Gual Ipoh di sini hari ini.

Abdullah Nawang, 77, yang cedera parah di leher dan kepala, mati di unit kecemasan Hospital Tanah Merah.

Sehubungan itu, polis menahan seorang lelaki berusia 57 tahun di sebuah kedai kopi di Kampung Kulim, kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian pada pukul 7 pagi ini, kata Ketua Polis Daerah Tanah Merah DSP Abdul Aziz Mahmud.

Bercakap kepada pemberita di sini, Abdul Aziz berkata suspek yang tinggal tidak jauh dari surau itu pernah mendapat rawatan di Wad Psikiatri Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), Kota Baharu.

"Polis percaya Abdullah dipukul menggunakan senjata tumpul atau objek keras, dan polis sedang mencari senjata yang digunakan suspek yang dipercayai dibuang tidak jauh dari tempat kejadian," katanya.

Isteri mangsa, Ramlah Ahmad, 67, yang ketika kejadian berada di ruang solat wanita di surau itu, berkata beliau terdengar bunyi bising seperti orang terjatuh di dalam surau.

"Apabila melihat ke bahagian solat lelaki, saya nampak suami dalam keadaan berlumuran darah di atas sejadah.

"Ketika itu, saya sedang memakai telekung untuk menunaikan solat Subuh.

Arwah tidak sempat melaungkan azan," katanya sambil memberitahu bahawa setiap pagi suaminya akan mengimamkan solat Subuh di surau itu.

Abdullah yang menoreh getah di kampung itu meninggalkan seorang isteri dan empat anak serta 20 cucu.

Mayat Abdullah dibedah siasat di Hospital Tanah Merah sebelum diserah kepada keluarga untuk dikebumi. – BERNAMA

MMI : TRAGIS Imam Mati DiPukul Dalam Surau <b>Di Tanah Merah</b> <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:24 AM PST

TANAH MERAH - Seorang imam, yang hendak melaungkan azan Subuh, mati akibat dipukul di surau Kampung Gual Petai Lima, Gual Ipoh di sini hari ini.
Abdullah Nawang, 77, yang cedera parah di leher dan kepala, mati di unit kecemasan Hospital Tanah Merah.
Sehubungan itu, polis menahan seorang lelaki berusia 57 tahun di sebuah kedai kopi di Kampung Kulim, kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian pada pukul 7 pagi ini, kata Ketua Polis Daerah Tanah Merah DSP Abdul Aziz Mahmud.
Bercakap kepada pemberita di sini, Abdul Aziz berkata suspek yang tinggal tidak jauh dari surau itu pernah mendapat rawatan di Wad Psikiatri Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), Kota Baharu.
"Polis percaya Abdullah dipukul menggunakan senjata tumpul atau objek keras, dan polis sedang mencari senjata yang digunakan suspek yang dipercayai dibuang tidak jauh dari tempat kejadian," katanya.
Isteri mangsa, Ramlah Ahmad, 67, yang ketika kejadian berada di ruang solat wanita di surau itu, berkata beliau terdengar bunyi bising seperti orang terjatuh di dalam surau.
"Apabila melihat ke bahagian solat lelaki, saya nampak suami dalam keadaan berlumuran darah di atas sejadah.
"Ketika itu, saya sedang memakai telekung untuk menunaikan solat Subuh.
Arwah tidak sempat melaungkan azan," katanya sambil memberitahu bahawa setiap pagi suaminya akan mengimamkan solat Subuh di surau itu.
Abdullah yang menoreh getah di kampung itu meninggalkan seorang isteri dan empat anak serta 20 cucu.
Mayat Abdullah dibedah siasat di Hospital Tanah Merah sebelum diserah kepada keluarga untuk dikebumi. - BERNAMA

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Voices of My Heart: terkandas <b>di Wakaf Che Yeh</b>

Posted: 02 Sep 2012 03:00 PM PDT

tu la.. masa kami nk grak gi Wakaf Che Yeh pd malam raya ke3 tu,
dah cun abis dah DA.DA mohon dr Allah agar jalan ke sana tak jem 
(yakni, pd siang hari tu, dan 3 hari berturut2 sblm itu, mmg super jem nk masuk KB nun!).. 
siap gambar kan lagi tempat parking kami..
and minta2 lah tak ramai orang utk mudahkan kami bershopping2an.

dan alhamdulillah semuanya dimakbulkan Allah.. syukur..
cuma silap kami, tak DA.DA smpai pulang ke rumah. hihi..
akibatnya, elok je abis beli brg yg terakhir, 
terus hujan turut dgn selebat2nya. huahuahua..!!
keta parking, xde la jauh mana pun.. 2 @ 3 minit je dari situ
tp sbb mmg hujan.. dgn the kids tanpa payung..
mmg xbleh nk redah lah hujan nun..
maka nya, ter kandas kami di sini :
Ayra dgn topi serkup versi baru :
 so, nak x nak, lepak la kami sat kt situ sementara tunggu en.hubby pusing gi amik keta..
Ayra lak, saje je nk biar hujan bertambah lebat tu,
duk nyanyi sekuat2nya kt situ, tanpa lah segan silu. haiya..!
gambar kt bawah ni, adalah cubaan Ayra utk amik gambar kami.
muka den pun tinggal separuh je.
lenkali, klau nk DA.DA tu, pastikan DA.DA sampai abis ye..
jgn separuh jalan je.. asal boleh. hihihi...
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved