ads

Khamis, 30 Mei 2013

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di kok lanas</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kok lanas</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 11:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pemandangan menarik <b>di Kok Lanas</b> | Paksu Pencen

Posted: 17 Mar 2013 03:06 AM PDT

photo2308_001

Pemandangan menarik ini Paksu rakamkan semasa dalam perjalanan ke Kota Bahru baru-baru ini. Mesjid yang sedang dalam kerja-kerja pengubahsuaian ini terletak di Pekan Kok Lanas, Kota Bahru, Kelantan. Menarikkan bentuk kubahnya yang boleh nampak dari jauh lagi samada kita dalam perjalanan dari Machang ke Kota Bahru atau sebaliknya.

Kali ini Paksu hanya sempat merakamkan photonya sahaja tampa singgah bersolat. InsyaaAllah dilain waktu rasanya akan dapat singgah juga untuk menjengah dekorasinya didalam dan mengerjakan solat waktu atau sunnatnya.

JAWATAN KOSONG <b>DI</b> KOLEJ KOMUNITI <b>KOK LANAS</b> ~ Jawatan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 05:04 AM PST

Kolej Komuniti Kok Lanas mempelawa Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan secara sambilan/sementara.

1.Jawatan: Pensyarah Sambilan Harian (Bahasa Inggeris)

a) Mempunyai Ijazah Sarjana Muda di dalam bidang TESL atau mempunyai kelayakan yang setara dengannya.
Calon-calon yang berminat hendaklah mengemukakan resume dan permohonan tersebut hendaklah sampai ke Kolej Komuniti Kok Lanas; di alamat
Kolej Komuniti Kok Lanas
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia
16450 Ketereh, Kelantan.
(UP: Puan Shuhaila binti Ibrahim)
Tel:09-7880400 Fax:09-7880401
Hanya calon yang layak akan dipanggil untuk ditemuduga.

Sebarang pertanyaan, sila berhubung Puan Shuhaila Ibrahim ( shuhaila@kkklk.edu.my) di talian 09-7880400.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kok lanas</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2013 11:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di kok lanas</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

JAWATAN KOSONG <b>DI</b> KOLEJ KOMUNITI <b>KOK LANAS</b> ~ Jawatan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 05:04 AM PST

Kolej Komuniti Kok Lanas mempelawa Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan secara sambilan/sementara.

1.Jawatan: Pensyarah Sambilan Harian (Bahasa Inggeris)

a) Mempunyai Ijazah Sarjana Muda di dalam bidang TESL atau mempunyai kelayakan yang setara dengannya.
Calon-calon yang berminat hendaklah mengemukakan resume dan permohonan tersebut hendaklah sampai ke Kolej Komuniti Kok Lanas; di alamat
Kolej Komuniti Kok Lanas
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia
16450 Ketereh, Kelantan.
(UP: Puan Shuhaila binti Ibrahim)
Tel:09-7880400 Fax:09-7880401
Hanya calon yang layak akan dipanggil untuk ditemuduga.

Sebarang pertanyaan, sila berhubung Puan Shuhaila Ibrahim ( shuhaila@kkklk.edu.my) di talian 09-7880400.

Kerajaan Tidak Janji Perkara Luar Kemampuan | Detik Perubahan

Posted: 19 Mar 2013 01:17 AM PDT

AMIRUL HAFIZ

imagesKetereh – Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad mencadangkan stadium yang termasuk dalam tujuh janji diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Januari lalu dibina di Kok Lanas.

Beliau berkata, ini kerana Kok Lanas mempunyai kawasan sesuai untuk pembinaan projek tersebut.

"Saya harapkan stadium itu dapat dibina di sini (Kok Lanas) sebab kita ada tapak Risda yang cukup luas, yang sekarang ini jadi tapak semaian.

"Pada saya tapak semaian itu tidak sesuai berada dalam bandar dan ia boleh dipindahkan ke tempat lain yang lebih sesuai," katanya ditemui di sini.

Difahamkan, projek pembinaan stadium telah diputuskan dan sekarang ini hanya tinggal untuk mengenal pasti lokasi paling sesuai untuk dibangunkan.

Mengulas lanjut, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kok Lanas memberitahu, Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak akan menabur janji di luar kemampuannya kerana itu hanya menyakitkan hati rakyat.

Bagaimanapun katanya, rakyat negeri ini boleh melihat sendiri ketelusan kerajaan BN apabila sebahagian daripada tujuh janji yang diumukan Perdana Menteri hampir dua bulan bakal terlaksana tidak lama lagi.

"Jumaat lepas Perdana Menteri telah merasmikan upacara pecah tanah untuk projek perumahan rakyat sebanyak 1,000 unit di kawasan parlimen Kota Bharu.

"Projek lebuh raya untuk fasal pertama daripada Wakaf Che Yeh ke Kok Lanas akan ditender pada awal bulan depan. Buat sebelah sini dulu memandangkan laluan trafik di kawasan ini sentiasa sibuk.

"Begitu juga dengan Rapid Kota Bharu sedang menunggu pelaksanaan, manakala masjid sedang menunggu keputusan Tuanku," katanya.

Najib semasa melancarkan Program Jelajah Janji Ditepati peringkat Kelantan di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Tunjong, Kota Bharu pada 20 Jan lalu, mengumumkan tujuh projek besar untuk memajukan Kelantan.

Antara janji itu adalah mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Baharu, membina masjid terbesar yang bakal menjadi ikon di negeri ini, stadium baharu, 3,000 unit perumahan rakyat dan pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Baharu.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2013 11:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku II

Posted: 28 Feb 2013 11:19 PM PST

<Kuku di jemariku>
Oleh kerana banyak bahagian kuku yang telah mati dan kering lalu tercunggit keluar hingga nampak annoying di mataku dan juga dihatiku, maka kuku itu telah ku semadikan dia...
Daku cuba kikis-kikis bahagian yang masih bersambung dengan isi itu untuk menyingkirkan semua bahagian kuku di atas. tetapi alangkah malangnya kerana usahaku sia-sia belaka. Kuku yang masih bersambung dengan isi itu tidak dapat daku singkirkan dia. Maka kekallah ia buat sementara disitu, menunggu kuku baru menolaknya hingga terAFUNDI keluar.
Kuku yang telah mati itu, ku korek-korek, kemudian ku potong-potong ia.. sehingga terjadilah begini....

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 24 Mar 2013 09:24 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 08:18 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) atau nama ringkasnya SK Sri Chiku (2), merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Felda Chiku 2. Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sri Chiku (2) memiliki 108 pelajar lelaki dan 131 pelajar ...

Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 09:34 AM PST

Lembaran Sebuah Kehidupan: Satay Kambing.

Posted: 20 Mar 2013 09:24 PM PDT


Kambing adalah haiwan kegemaranku. Maksud aku, bila aku nampak kambing, aku nampak dia sebagai sedap. Walaupun dia masih berjalan di tepi padang sambil meragut-ragut rumput bersama kawanan kambing yang lain di waktu petang. Sekiranya dia berkawanan, aku akan kata, 1 kawanan yang sedap. Haish... sambil menaip ni pun dah kecur air liur terbayangkan kambing.
Sewaktu zaman muda remajaku, di zaman aku dan teman-teman masih belum pasti akan masa depan, - kawin dengan siapa, anak berapa orang, di saat kami hanya memikirkan.. ok... lepas ni apa nak buat? lepas ni nak pergi mana? - kami akan berkumpul boleh dikatakan tiap hari makan malam bersama. 
Antara port kegemaran kami waktu itu adalah Nasi Lemak and Char Koew Teow Mali di Taman Bunga Raya.  Kami menghurung Mali hampir setiap malam. Sejak dari zaman menghidang dari meja ke meja hinggalah sekarang harus layan diri, saat dia masih belum ada cawangan di Danau Kota.. Style pelayan dia masih sama. Ada seorang yang biasa jaga cashier. Manis wajahnya. sentiasa senyum. Yang lain-lain? Hampeh sikit. Hahahhaha... Tapi mereka cekap dan pantas. Tak kisahla nak muka macam bagus or macam sombong, tapi mereka pantas di kaunter. Tak perlu tunggu lama. (itu dulu..zaman kami melepak sana. sekarang dah tak sure macam mana)
Waktu cawangan buka di Danau Kota, pekerja-pekerja kaunter mereka juga macam style sombong gitu. ehh...kena train macam ni ke diorang ni? Tapi waktu aku pergi masa itu, perkhidmatannya tobat lembap bikin aku panas hati. Tak macam Mali, Taman Bunga Raya. Aku dah lama tak pergi cawangan Danau Kota. Sekarang tak tau macam mana. 
Jadi antara dua tempat ini, masih aku pilih ke Mali, Taman Bunga Raya (TBR).
Kat Mali TBR ni ada sorang makcik ni jual satay. Selain makan nasik lemak n koew toew, kami akan order dengan makcik ni satay. Keistimewaan makcik ni, dia ada satay kambing. Kami yang gila kambing ni, memang biasanya akan order satay kambing dengan makcik ni. Biasanya sorang 4 cucuk. Satay kambing dia memang terbaekkk... Lemak-lemak gittew.
Setelah few of us dah berkahwin ni, kami jarang lagi lepak di situ. Baru-baru ini rindu dengan satay kambing makcik itu, kami decide untuk gathering dah buat port luck bertema Mali. Aku ditugaskan untuk cari makcik itu dan order satay kambing dengan dia. Malangnya, setelah 2 hari pemantauan ke atas Mali TBR, aku gagal menemui makcik itu. 
Mana lagi nak cari satay kambing eyh???

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

Pelajar Tingkatan Empat Dijumpai Mati Tergantung - Anak Jati Malaya

Posted: 19 Mar 2013 08:05 AM PDT


"Saya dakap seerat-eratnya sebaik melihat dia (arwah) tergantung, dengan harapan dia masih selamat, tetapi meninggal dunia beberapa minit selepas itu." kata Che Mat Daud, 65, bapa kepada pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chiku 2, yang mati tergantung, petang kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang di rumahnya di Tanah Rancangan Felda Chiku 2, ketika pelajar tersebut berada dalam bilik tidur seorang diri.
Che Mat berkata, dia menyedari kejadian berkenaan ketika terdengar jeritan kuat daripada abang mangsa, Mohamad, 22, yang terkejut melihat adiknya tergantung dalam bilik tidur.
Katanya, ketika itu dia baru pulang dari bekerja sebagai tukang rumah dan mangsa bersama abangnya sahaja yang berada di rumah.
"Saya pulang dari kerja, terus menunaikan solat Asar dan keluar semula dari rumah untuk membersihkan kereta sambil memeriksa bateri kerana ingin ke luar lagi.
"Ketika sedang melakukan kerja, saya terdengar suara kuat abang mangsa yang menjerit, lalu saya bergegas naik ke rumah menuju ke bilik," katanya.
Menurut Che Mat yang juga peneroka Felda, hanya beberapa minit selepas dia memotong tali yang menjerut leher anaknya, terus meninggal dunia dan gagal diselamatkan.
"Setahu saya, dia (arwah) tidak bercinta dengan mana-mana budak perempuan hingga sanggup bertindak demikian, tetapi yang saya tahu dia berkeadaan muram selepas kemalangan jalan raya sejak lima bulan lalu," katanya.
Che Ma berkata, arwah pernah terbabit dengan kemalangan jalan raya apabila motosikal ditunggangi dirempuh sebuah kereta dan kepalanya terhantuk di permukaan jalan.
"Bermula dari situ, dia anak bongsu daripada 13 beradik, tidak lagi ceria dan kerap berkurung dalam bilik, tetapi dia memang bersedia untuk bersekolah semula di tingkatan lima apabila persekolahan dibuka Januari ini," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan motifnya dalam siasatan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Rancangan Felda Chiku 2, pagi semalam. – SINAR HARIAN

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku

Posted: 18 Feb 2013 12:39 AM PST


Aicewah... Nak tulis jemari runcing kang, kena cop stamp kat muka plak. memang idok le jari aku runcing. sikit je lagi macam  jari jantan. jari adik-adik jantan aku lebih runcing dan ayu dari jari-jemari aku. memang rasa nak kerat-kerat je jari mereka dan amek plaster pada jari sendiri.  
Beginilah progress kuku di jemariku ini. Kejadian berlaku sekitar Oktober (link). sikit lagi dah boleh tanggal. Sekarang tinggal 1 bahagian aje yang masih melekat, menyukarkan untuk aku mengopeknyer sehingga terbuka terus.

sebelah sini (kiri) yang boleh dikatakan sepenuhnya dah boleh terangkat terus.
bahagian tengah yang aku dah try korek-korek sikit supaya dia tertanggal cepat sikit.
bahagian kanan yang aku tak berjaya korek. masih attach dgn kuku baru. 
ni kalau aku tersalah sauk kuku ni, mau menjerit aku dibuatnya....
see... aku tolak sikit ke atas kuku tu dengan jemariku maka ternampak dia sudah boleh terangkat. kalau angkat lagi dan terus backflip kuku tersebut, maka patahla ia. tapi daku tak setabah itu. wuuuuuuuuuuuuuuu~~~~
Oleh kerana hati pun taklah secekal mana nak korek jugak kuku tu, maka biarlah ia berlaku secara semulajadi. tak perlu sebarang paksaan... harap-harap time kuku baru dah cantik naik, sudah tiba lah masanya untuk aku disarungkan cincin secara rasminya. Boleh nampak cantik di dalam gambar. Amin......

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 11:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2012 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sekupangdua: SEPERTI YANG DIJANGKA, PAS AKHIRNYA IKUT <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 09:38 PM PST

Seperti yang dijangka memang PAS yang menjadi pencacai kepada DAP akan disuruh menyerang Dato Hamidah Osman bila beliau membuat pendedahan terhadap Rasuah Politik semasa Sidang Dun baru- baru nie, Nyata pendedahan nie tidak terjawab dengan pelbagai dokumen bukti seperti yang Dato Hamidah dedahkan termasuk semakan di SSM bila tertera nama Dua pupu nie terpampang menjadi pemilik syarikat mendapat eset lebih 10 526 ekar tanah di Gua Musang. 
Ternyata seperti yang kita telah agak bagaimana kesudahannya, PAS sekali lagi dilembukan, manakan tidak kalau kita selidiki tentu terjawab bila mana Kes Tanah tersebut yang sebenarnya bukan ada kaitan dengan PAS pun, ia sebenarnya diantara Dato Hamidah dan Dua Sepupu Di A Pig xsebagai pemegang saham terbesar dan pemilik Upayapadu.  
Penyewa rumah yang mahu dijadikan tempat ceramah tersebut yg dimilik Cikgu Nazri (bekas AJK UMNO Gopeng yang dibuang kerana kes salahguna Dana Parti) begitu kecewa bila laman rumah yang disewa dijadiakan tapak Ceramah PAS Lembu De A Pig , beliau terus membuat laporan POLIS ekoran perancangan Jahat PAS yang angguk akur dengan Kedua-dua Big Boss yang memgecewakan rakan PAS sendiri yang kehilangan tanah yang diusahakan mereka.  
Kali ini ada perancangan yang dirancangkan dengan menglembukan PAS. bukan kita tak tau kemelut  isu nie  yang sebenarnya antara Hamidah dengan Taukey Upayapadu, kenapa pulak PAS batu gajah beriya-iya nak buat ceramah berhampiran Kediaman Hamidah nie? Kononnya nak buat cermah penjelasan terhadap isu Tanah dan upayapadu, Apa pulak kaitan dengan PAS melainkan dari PAS  rancangan ini diarahkan oleh bukan Pemimpin PAS sendiri supaya PAS dilembukan, Siapa pulak berdendam dengan Hamidah bila pendedahan dibongkar?       
Sudah tentu ada kuasa Besar dari Di A Pig megerahkan supaya PAS dilembukan, atas dasar apa yang  rasanya berkaitan?.. Termakan BUDI? untuk Balas dendam? sudah terasa Parti makin hancur, menduga tak kan menang PRU ataupun memang azali kaki angguk dan taraf pencacai? Kenapa PAS pulak yang kelam kelibut tak tentu arah nak buat ceramah dan macam kata orang perak, Berguling lentang ngelusir bergulung pering (tak tentu arah dan kelam kabut). kenapa tak DAP jer  yang buat? kenapa nak serang sedekat yang boleh dengan rumah Hamidah? Ini membuktikan bagaimana PAS hanya layak sekadar cacaian yg dilembukan... Rakyat sudah bijak dengan niat jahat komer yop!
Bertambah pelik bila PAS tak lansung membela saudara mereka sendiri di Chiku, Gua Musang yang telah lama ahli PAS usahakan pelbagai tanaman dari dulu yang kini tiba-tiba menjadi milik orang lain pulak, orang luar pulak tu... secara logiknya dan diterima akal dema mungkin diantara yang kecewa dengan pimpinan bila tanah yg diusahakan diambil alih dan diberikan kepada kafir yang bukan orang asal disini, apakah kerana terletak di Gua Musang yang menjadi kubu kuat kepada BN ( Tengku Razaligh ) PAS tidak rasa rugi dengan kehilangan seluas tanah tersebut?
Tanah yg diusahakan diambil alih? @ PAS chiku
Pas kalau sepatutnya mahu membela, bela lah mereka yang terinaya di Chiku, Gua Musang apatah lagi tanah tersebut yang diusahakan oleh saudara separti mereka, Perjuangkanlah hak saudara kamu, setidak-tidaknya kembalikan hak mereka semula demi prinsip parti,macam nie ke yang dikatakan sebagai kearah berkebajikan? ataupun ' sudah tukar' kepada rakyat kena berkebajikan kepada pemimpin terus mewah, kalau sejengkal dua tak ler kisah sangat, ini kalau dihitung guna jari tangan dan kaki pun perlu ada lebih seribu orang yang sempurna dan tidak cacat kurang jari tangan ataupun  kaki. Ceramahlah hingga kesubuh safie setiap hari,tak da sapa nak marahpun... 

Pemimpin PAS Chiku Gua Musang, ustaz Zulkifli dan ketua pemuda Pas Dun Paloh, Ustaz Rizuan Ali adalah antara individu yang paling kecewa  apabila mendapat tahu tanah ini sudah diserahkan kepada pemimpin cina DAP Perak.
Tanah ini mereka telah usahakan sejak tahun 1990 oleh penyokong PAS di mukim Relai, Gua Musang terpaksa diserahkan kepada DAP dalam rundingan sulit antara DAP dan PAS. 
 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS  Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata :  di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Ch iku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan  penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini

 Seperti dalam pendedahan blogger Sungai Rapat Online (KLIK)  bagaimana PAS Batu Gajah di Lembukan oleh Di A Pig buat ceramah bantu DAP sekalipun Ahli PAS Chiku Gua Musang yg sebenarnya terinaya oleh Di A Pig . blogger SRO dalam pendedahannya berkata : 
PAS cuba mengadakan ceramah paling hampir dengan rumah Hamidah berkenaan isu Satu laporan polis telah  dibuat oleh penduduk kampung Seri Indah terhadap penganjur ceramah dan demonstrasi yang akan dibuat berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah Osman. Matlamat mereka adalah untuk membalas dendam terhadap YB Dato Hamidah Osman di atas pendedahan yang dibuat.
Laporan polis ini membolehkan pihak polis menyiasat samada ceramah dan demonstrasi yang bakal diadakan berdekatan dengan rumah YB Dato Hamidah ada kaitan dengan pendedahan dalam sidang Dun Perak baru-baru ini iaitu mengenai pemilikan tanah sebanyak 10,526 ekar oleh pemimpin cina DAP Perak.  
Difahamkan Ketua Pas cawangan Kampung Sungai Rokam Haji Ali bin Hussain merupakan penggerak utama ceramah ini dan akan menjemput bekas AJK Umno bahagian Gopeng yang telah dipecat kerana menyalahgunakan wang parti dan kedudukannya iaitu Nazri Nordin atau cikgu Nazri. 
Kemungkinan Ali Hussain telah diarahkan berbuat demikian oleh pemimpin cina DAP tersebut, kerana semalam Ali Hussain dilihat berjumpa dengan pemimpin cinha DAP tersebut.
Rumah yang bakal menjadi pentas ceramah adalah rumah cikgu Nazri yang telah disewakan kepada seorang penyewa iaitu en. Lokman. En Lokman sendiri telah membuat laporan polis kerana tidak membenarkan rumah yang diduduki olehnya menjadi pentas ceramah dan fitnah.
Disebelahnya pula adalah rumah Mak Mertua Haji Baharom ahli Pas seumur hidup yang dibicara atas tuduhan telah merasuah pegawai pejabat daerah dan tanah Batu Gajah bagi mendapatkan kawasan pasir untuk dijual seperti yang didedahkan oleh Sungai Rapat Online disini
Haji Baharom juga menjadi agen ceramah yang akan diadakan pada 26 Dis 2012. Haji Baharom membenci kerajaan kerana beliau ditahan dan dibicara atas tuduhan rasuah.
Penceramah pada majlis itu nanti Nazri Nordin yang juga memegang lesen orang gila (Pesakit Mental) 
 Menurut SRO lagi...   Orang kampung Seri Indah amat berharap  pihak Polis tidak akan memberi sebarang Ceramah Fitnah  PAS yang lansung tiada kaitan dengan PAS dan Kaw Gopeng  sendiri dan rakyat faham  semuanya dilakukan dengan Arahan dari seseorang untuk melembukan PAS sendiri. Paling membuatkan mereka marah bila yang hadir  kebanyakannya adalah orang luar yang diimport utk meramaikan serta tentunya menggangu kententeraman penduduk kampung selain pastinya mengakibatkan kawasan kampung akan kotor dan bakal berlaku banyak kerosakan serta kemusnahan kampung  
Penduduk juga berharap Pihak Polis bertindak dengan orang Luar yang menjadi dalang menggerakkan ceramah bodoh ini adalah Haji Ali bin Hussain @ Bloggers Al Husyn @ bloggers KM (Kencin Manith)   yang menetap di Kampung Sungai Rokam.  Haji mangkok ini juga pernah mencetus pergaduhan di Kampung Ara Payung dengan memasuki kawasan ceramah YB Dato Hamidah Osman dan buat provokasi @ Sungai Rapat Online    

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Qiamullai Perdana Bersama Oostad Badrul Amin <b>Di Kuala Krai</b> <b>...</b>

Posted: 29 Mar 2013 06:54 AM PDT


Percaya sungguh orang Kelantan terutama Rakyat Bandar Kuala Krai dengan Oostad PGayR Badrul Amin yang telah ditangkap khalwat dengan isteri orang dengan memberi alasan memberi kaunseling pada jam 4.00 pagi. Hari ini Oostad Badrul Amin telah dijemput untuk memberi Forum Perdana dan lebih mengejutkan Qiamulail Perdana turut akan diadakan pada jam 4.00 pagi! 
Kita mengharapkan Qiamulail berkenaan hanya akan berakhir di masjid berkenaan sahaja dan tidak melarat sehingga ke bilik-bilik hotel untuk sessi kaunseling ya Oostad? Bahaya adik-adik dan kakak-kakak di Daerah Kuala Krai malam ini. Diharap para suami akan memastikan si isteri berada di rumah sepanjang malam ini ya.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 09:51 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jan 2013 09:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Perjalanan Hidup Tuan-Tuan Guru Pondok Pasir Tumbuh, Kelantan

Posted: 20 Jan 2013 03:33 AM PST


                                          PENGUASA 1 / MUDIR
Nama      : Tuan Guru Hj Hashim b. Hj Abu Bakar
Tempat lahir : Seberang Pantai Johor, Alor Setar, Kedah.
Tahun lahir    : 1923M
1.   Belajar di Darul Ulum ad-Diniah, Mekah dari tahun 1936 hingga 1939
2.   Belajar di Madrasah Irsyadiah Tuan Guru Hj Abdul Rahman Hj Abdullah, Merbuk, Sungai Petani,Kedah pada tahun 1942
3.   Belajar di Pondok al-Marhum Tuan Guru Hj Ghazali Batu 26, Bagan Datoh,Perak pada tahun 1940
4.   Belajar di Pondok Lebai Idris Hitam, Kampung Air Hitam, Jetra, Kedah pada tahun 1944 selama 2 tahun
5.   Pada tahun 1946 belajar di Pondok Bunut Payong dengan Tuan Guru Hj Abdullah Tahir sehingga tahun 1953
-Pada tahun 1953 beliau berkahwin dengan adik Tuan Guru Hj Mustafa dan Tuan Guru Hj Abdul Aziz bin Abu Bakar pengasas Pondok Pasir Tumboh.
1. Mengajar di Pondok Pasir Tumboh bersama 2 orang iparnya dan menggantikan tempat sebagai Penguasa I atau Mudir  setelah kematian keduanya sehingga sekarang.
2. Beliau juga menjawat jawatan sebagai Pengerusi Pusat Pembangunan Pondok Berhad mulai 1995
3. Tokoh Hijraturrasul 1428H peringkat Kelantan
4. Menerima anugerah gelaran Dato' Paduka daripada Pemangku Sultan Kelantan pada tahun 2010
Kembali ke rahmatullah pada 1 Syawal 1432H bersamaan 30 Ogos 2011M pada jam 1.10 tengahari dan disemadikan di tanah perkuburan Islam Pondok Pasir Tumboh pada jam 6.30 petang.

                           Pengasas 2 Pondok Pasir Tumboh Kelantan
              BIODATA TUAN GURU HJ ABDUL AZIZ BIN HJ ABU BAKAR 
Tarikh dan tempat lahir  : Awal Ogos 1923M di Kampung Terusan Limbat, Kota Bharu
Nama Ayahanda : Hj Abu Bakar bin Hj Abdul Latif  bin Abdul Ghani (meninggal sekitar 1966) di mana beliau pernah berguru dengan Tok Seridik, Kuala Nipah sewaktu berada di Mekah
Nama Bonda : Hajah Mariam bt Hj Daud iaitu anak kepada Tuan Guru Hj Daud b Hj Hasan (meninggal lebih kurang tahun 1957) yang merupakan seorang ulama' di Kampung Machang Limbat yang sempat berguru dengan Hj Said Kg Lama, Besut, Hj Ismail b Hj Mahmud, Kg Atas Banggol, Kota Bharu, Hj Omar Mentuan dan Hj Nik Man Tua, Jalan Che Su, Kota Bharu.
a.     Belajar asas agama dengan ayahandanya sendiri
b.     1930 bersekolah di Sekolah Melayu Kubang Keranji hingga darjah IV
c.     Pondok Tok Kenali selama 3 tahun tetapi tidak sempat belajar dengan Tok Kenali sendiri disebabkan beliau telah meninggal dunia ketika itu
d.     1940 berpindah ke Pondok Tuan Guru Hj Ali Salahuddin b Awang, Pulau Pisang selama 3 tahun setengah
e.     1943 berpindah ke Pondok Tuan Guru Hj Abdullah Tahir, Bunut Payong
f.        Beliau turut belajar dengan berulang-alik ke Masjid Muhammadi, Kota Bharu dengan mengayuh basikal untuk berguru dengan Mufti Hj Muhammad Nor b Hj Ibrahim disamping belajar dengan Dato' Hj Ahmad Maher dirumahnya di Medan Tuan Padang dan juga Kampung Puteh
g.     1950 menyambung pengajian di Mekah selama 3 tahun 8 bulan
Antara Usaha dan Kata-kata Perangsang Daripada Ayahanda
1. Semasa kecil ayahandanya Hj Abu Bakar telah membawa beliau dan abangnya Tuan Guru Hj Mustafa untuk bertemu dengan Tok Kenali. Ayahandanya meminta agar Tok Kenali meludah ke dalam mulut kedua anaknya itu tetapi Tok Kenali tidak berbuat demikian sebaliknya bertindak meludah ke dalam bekas air lalu diberikan kepada abangnya dahulu tetapi dia enggan. Air itu diberikan kepadanya lalu diminumnya kemudian diikuti oleh abangnya
2. Ayahandanya sentiasa mengintip anaknya ini pada waktu malam sepanjang belajar di pondok di mana anaknya dapat mengetahui tentang kedatangan ayahandanya  selepas melihat adanya bekalan seperti beras, kayu api dan makanan lain yang diletakkan di atas tangga pondoknya
3. Semasa berada di Mekah maka ayahandanya sentiasa mengutus surat dan diantara kata perangsangnya ialah sebagaimana berikut :
a.     " Wahai anakku! Ayahanda tidak akan mengaku bahawa engkau alim sehingga engkau dapat mengajar dalam Masjidil Haram". 
 Sebelum pulang ke Malaysia pada tahun 1953, beliau sempat mengajar di Masjidil Haram sebagaimana yang dikehendaki oleh ayahnya
b.     " Ayahanda mahukan anakanda belajar sekejap tetapi dapat menandingi ilmu orang-orang lama walau pun terpaksa menghabiskan wang" 
- Beliau menunai permintaan ini dengan belajar lebih masa serta sanggup memberi saguhati kepada 4 orang guru sebanyak RM 25.00 setiap orang sebulan
  • Setelah pulang ke tanahair pada pertengahan tahun 1953 maka beliau bersama abangnya mulai mengajar di atas balaisah kepunyaan ayahandanya.
  • 1954 dengan usaha mereka bersama bapa sepupunya Hj Yazid b Hj Yaakub b Hj Ghani , Penggawa dan orang-orang kampung maka sebuah madrasah untuk tempat berjemaah dan belajar berjaya dibina. Ia dinamakan al-Madrasah ad-Diniah al-Bakriah sempena nama ayahanda tercinta
  • 1950-an beliau dilantik menganggotai Jemaah Ulama' Majlis Ugama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan sehinggalah beliau meninggal dunia
  • 1978 KDYMM Sultan Yahya Petra telah mengurniakan Pingat Bakti (P.B) kepadanya
Sakit dan Meninggal Dunia
  • Abangnya Tuan Guru Hj Mustafa telah meninggal dunia pada 19 April 1984
  • Beliau sendiri terpaksa berhenti daripada mengajar mulai tahun 1985 kerana sakit angin ahmar
  • Beliau menghembus nafas yang terakhir pada petang Rabu jam 7.10 malam Khamis 17 Jun 1987M bersamaan 20 Syawal 1407H.
                      Pengasas 1 Pondok Pasir Tumboh Kelantan
                           Tuan Guru Hj Mustafa b Hj Abu Bakar
Tempat lahir : Kampung Terusan Limbat, Kota Bharu
Nama Ayahanda : Hj Abu Bakar bin Hj Abdul Latif bin Abdul Ghani (meninggal sekitar 1966) di mana beliau pernah berguru dengan Tok Seridik, Kuala Nipah sewaktu berada di Mekah
Nama Bonda : Hajah Mariam bt Hj Daud iaitu anak kepada Tuan Guru Hj Daud b Hj Hasan (meninggal lebih kurang tahun 1957) yang merupakan seorang ulama' di Kampung Machang Limbat yang sempat berguru dengan Hj Said Kg Lama, Besut, Hj Ismail b Hj Mahmud, Kg Atas Banggol, Kota Bharu, Hj Omar Mentuan dan Hj Nik Man Tua, Jalan Che Su, Kota Bharu.
Pendidikan
a. Belajar asas agama dengan ayahandanya sendiri
b. 1930 bersekolah di Sekolah Melayu Kubang Keranji
c. Pondok Tok Kenali selama 3 tahun tetapi tidak sempat belajar dengan Tok Kenali sendiri disebabkan beliau telah meninggal dunia ketika itu
d. 1940 berpindah ke Pondok Tuan Guru Hj Ali Salahuddin b Awang, Pulau Pisang selama 3 tahun setengah
e. 1943 berpindah ke Pondok Tuan Guru Hj Abdullah Tahir, Bunut Payong
g. 1950 menyambung pengajian di Mekah selama 3 tahun 8 bulan iaitu sehingga tahun 1953.

Tuan Guru Hj Ahmad b Hj Muhammad Yusof ( Tok Bangkok )
Tuan Guru Hj Muhammad Jebing ( Anak saudara Tok Kenali )
Tuan Guru Hj Ismail Perol
Tuan Guru Hj Salahuddin b Awang
Tuan Guru Hj Abdullah Tahir Bunut Payong
Tuan Guru Hj Yaakub Kelong
Tuan Guru Hj Syihabuddin al-Mandili
Mufti Hj Mohd Nor b Ibrahim ( Mufti Kelantan )
Syeikh Daud b Sulaiman al-Kelantani
Syeikh Abdul Kadir al-Mandili
Syeikh Sayyid Amin al-Kutubi
Syeikh Yasin al-Fadani
Syed Alawi
Syeikh Ismail Kubang kali (Rantau Panjang)
Membuka pondok

Setelah pulang ke tanahair pada pertengahan tahun 1953 maka beliau bersama adiknya mulai mengajar di atas balaisah kepunyaan ayahandanya.
1954 dengan usaha mereka bersama bapa sepupunya Hj Yazid b Hj Yaakub b Hj Ghani , Penggawa dan orang-orang kampung maka sebuah madrasah untuk tempat berjemaah dan belajar berjaya dibina. Ia dinamakan al-Madrasah ad-Diniah al-Bakriah sempena nama ayahanda tercinta.
a. Aktif dalam politik kepartian dan pernah dibacarakan di Terengganu atas tuduhan mengajar tanpa tauliah oleh musuh politiknya di mana kes ini tidak selesai sehingga beliau menghembus nafas yang terakhir
b. Suka mengumpul 40 jenis barangan besi yang berpangkalkan huruf 'Pa' seperti paku, Pahat. Dan lain-lain
c. Membuat tasbih sendiri menggunakan kayu-kayu daripada pokok yang tidak mempunyai teras seperti betik, ubi dan sebagainya
Sakit dan Meninggal Dunia
Tuan Guru Hj Mustafa telah meninggal dunia pada 19 April 1984.
Antara Murid-muridnya

Tuan guru Hj Abdul Latif b Abdul Rahman(Mudir Pondok Pengkalan Hulu, Keroh, Perak)
Hj Jaafar b Hj Muhammad, Madrasah Merbau Patah, Kuala Terengganu
Tuan guru Hj Muhammad b Hj Ilyas, Pondok Bukit Keledang, Triang, Pahang
Tuan guru Hj Husin b Ibrahim, Pondok Amir, Besut, Terengganu
Tuan guru Hj Abdul Rahman b Awang Kecik, Permatang Jeram, Kubang Pasu, Kedah
Tuan guru Hj Ahmad b Hj Amin, Pondok Sungai Baru, Alor Star, Kedah
Tuan guru Hj Muhamed b Mat Diah ( Pengasas Pondok Beta Hilir, Kelantan)
Tuan guru Hj Ghazali b Hj Abdullah ( Pengasas Pondok Tunjung, Kelantan )
Tuan guru Hj Awang b Yusuf ( Mudir Pondok Gelang Mas, Kelantan)
YB Ustaz Hj Daud b Yusuf (Bekas ADUN Pasir Tumboh dan Timb Pemegang Amanah 2 Pusat Pembangunan Pondok Berhad)
Prof Abdul Hayyi b Abdul Syakur , Pensyarah UM
Ustaz Hj Zawawi b Hj Abdullah ( Mudir Taman Islam, Kemaman, Terengganu)
Ustaz Mokhtar Senik ( Pondok an-Nur, Kuantan, Pahang )
YB Ustaz Taib Azamuddin ( Ahli Parlimen Baling dan bekas imam besar Masjid Negara)
Tuan Guru Hj Abdul Aziz b Hj Hitam, Tanjung Bedil, Alor Star, Kedah
Ustaz Ismail b Taib, Pondok Tembak, Kuala Ketil, Kedah
Pakda Eil, Mudir Pondok Kerasak, Thailand.



           Tok Guru Hj Wan Muhammad Wan Othman @ Ustaz Mat Tendong MUDIR PONDOK PASIR TUMBOH DARI TAHUN 2011 > SEKARANG 

Perjalanan Hidup Al-Marhum Tuan Guru Ustaz Hj Atiqullah Bin Hj Yaacob.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2012 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SUMBER HARTANAH MALAYSIA -DIREKTORI JUAL BELI <b>...</b>

Posted: 29 Dec 2012 10:04 PM PST

[unable to retrieve full-text content]7 Unit banglo di taman Mesira,Kedai Lalat Kota Bharu; 2 Unit Banglo di Pantai Sabak Berdekatan Sekolah Sabak; 4 Unit Banglo di Belakang Sekolah Bunut Payong Kota bharu; 34 Unit Teres Setingkat di Bandar Pasir Putih ...

BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 09:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di bunut payong</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 09:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengundi Hantu Gimik Politik Pakatan | Detik Perubahan

Posted: 23 Mar 2013 08:34 PM PDT

imagesKOTA BHARU – Istilah pengundi hantu adalah satu gimik politik pihak pembangkang memandangkan apa yang disuarakan oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli, hanya dihebahkan melalui media menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketua Umno Bahagian Kota Bharu, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh berkata, hakikat sebenarnya, apa yang terjadi terhadap pengendali blog pro-Umno Papagomo yang dikategorikan sebagai pengundi hantu dan mempunyai dua nombor kad pengenalan itu ia merupakan satu kesilapan.

"Sudah tentu dalam apa juga sistem sekalipun mesti ada silap, namun kesilapan itu hanyalah satu hal yang kecil, malah pemilik nama Wan Muhammad Azri Wan Deris juga mengaku dirinya, tidak mempunyai kaitan dengan Papagomo dan bukan penulis blog terbabit.

"Jadi saya saya rasa istilah pengundi hantu tidak wujud seperti yang didakwa pembangkang," katanya kepada Sinar Harian selepas menghadiri majlis menyambut menantu pasangan adik beradik, Suhaizan Abdullah dan Raimi Abdullah yang melangsungkan majlis perkahwinan serentak dengan pasangan masing-masing di rumah keluarga mereka di Bunut Payong semalam.

Fatmi berkata, tahun demi tahun pengundi-pengundi berhijrah ke kawasan luar menyebabkan ramai pengundi baru datang dan pergi, maka ada di antara pimpinan kawasan tidak mengenali pengundi-pengundi di kawasan mereka, maka wujudlah istilah pengundi hantu.

"Ia hanya dijadikan sebagai satu usaha pihak pembangkang untuk meyakinkan rakyat bahawa terdapat ketirisan yang berlaku dalam SPR yang sepatutnya tidak dipersoalkan memandangkan badan terbabit mempunyai kewibawaan sendiri sebagai pengendali urusan pilihan raya.

"SPR ini satu badan yang cekap serta efisien dan merupakan pihak yang boleh diharap, jadi dengan hanya satu dua kesilapan kecil kita tidak boleh menuding jari terhadap mereka memandangkan segala yang dijalankan mengikut peruntukan undang-undang yang ditetapkan dalam kerajaan," katanya.

Sementara itu ditanya mengenai persiapan Barisan Nasional (BN) dalam PRU13, beliau berkata BN kini giat membuat persiapan PRU termasuk di kawasan Pusat Daerah Mengundi (PDM) hingga ke cawangan dengan begitu rapi.

"Semua jentera sudah bersiap sedia dan keadaan ini merupakan satu persiapan di seluruh negara dan kita tidak mempunyai sebarang masalah memandangkan sambutan terhadap BN di Kelantan amat menggalakkan.

"Ia dapat dibuktikan melalui ceramah-ceramah BN dan Umno yang mendapat sambutan menggalakkan berbanding ceramah Pas yang kurang mendapat sambutan.

"Keputusan PRU membayangkan apa yang berlaku sebelum pilihan raya itu, jadi pada tahun ini, saya yakin BN akan menang dan mengambil alih tampuk pimpinan di Kelantan yang sudah lama memerintah namun masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki sejak 23 tahun diperintah Pas. – Sinar Harian

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved