ads

Isnin, 4 Julai 2011

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Demo LaNie: LAGI JANJI MANIS KU !!!!

Posted: 04 Jul 2011 03:36 AM PDT

Dalam Pilihanraya Kecil Manek Urai, Timbalan Perdana Menteri - Tan Sri Muhyiddin Yasin telah menjanjikan sebuah Jambatan 2 Lorong di Manek Urai yang kosnya pada ketika itu dikatakan mencecah antara 10 hingga 15 juta Ringgit Malaysia.

Jambatan Manek Urai sebelum Pilihanraya Kecil dan Selepas Pilihanraya Kecil Manek Urai masih kelihatan begini...

Sewaktu Pilihanraya Kecil Galas pula, Pimpinan UMNO/BN telah menjanjikan Pembinaan Rumah Mesra Rakyat di 1 lokasi yang telah ditetapkan oleh KERAjaan Pusat.

Sampai ke hari ni, lokasi yang telah ditetapkan itu masih begini...


Semalam dalam Lawatan Kerja sehari Perdana Menteri Malaysia ke Kelantan, Najib telah mengumumkan seperti berikut:
PM: Stadium baru untuk Kelantan jika PAS tumbang

Rakyat Kelantan bakal mendapat sebuah stadium baru sekiranya BN berjaya merampas kembali negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.

"Tapi kalau malam ini diumumkan BN kuasai Kelantan, esok ambo (saya) buat stadium yang cantik dengan sistem scoreboard terkini," katanya yang disambut sorakan 15,000 rakyat.

Beberapa bulan sebelum ini, Kerajaan Negeri Kelantan melalui Tok Guru Menteri Besar telah mengumumkan seperti berikut:
Kelantan Bakal Dapat Stadium Baru

Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukt Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

"Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

"Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh," kata beliau.

Katanya, kerajaan berhasrat agar stadium yang akan dibina ini turut memuatkan ruang masjid di merata-rata bahagian yang akan membolehkan penonton-penonton solat berjemaah dengan mudah di dalam stadium.

Jangan lupa sejarah pembinaan Stadium di bawah KERAjaan Pusat...

Semalam juga Najib telah mengelentong para Pemandu dan Rakyat Pasir putih seperti yang dilaporkan di
sini.

Jadi kita ada soalan kepada Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak yang berkaitan dengan janji.

  1. Janji untuk bina Jambatan di Manek Urai bagaimana..?
  2. Janji untuk bina perumahan Mesra Rakyat di Galas bagaimana..?
  3. Janji nak bina Stadium kalau PAS tumbang, atau janji nak bina Stadium yang senang "tumbang"..?
  4. Janji Kerajaan Kelantan atau janji KERAjaan Pusat yang kita nak percaya & harapkan..?
Rasanya 2 soalan pun dah terkulat-kulat untuk Najib jawab, jadi Najib akan serahkan pada PenChaChai untuk jawab dalam ruangan komen dibawah dan rasanya PenChaChai tak kan jawab, PenChaChai akan spin pada isu lain macam biasa... apa-apa lahhh...

PAS belum tahu lagi akan tumbang atau tidak di Kelantan dalam Pilihanraya Umum akan datang, yang pastinya Stadium Gong Badak yang nilainya beratus-ratus juta Ringgit Malaysia dah lama tumbang sebelum sempat digunakan.

Yang ni PenChaChai UMphorNO kena jawab dengan Mat Said sebab dia sedang "Kesal".Ahmad Said kesal siasatan Stadium Gong Badak masih lagi tertangguh

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said, semalam secara terbuka melahirkan kekesalan kerana kajian struktur Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin berharga RM292 juta di Kompleks Sukan Gong Badak, yang sebahagian bumbungnya runtuh lebih dua tahun lalu masih belum siap.

Kerja-kerja pembersihan runtuhan stadium dilaporkan sudah selesai

Beliau berkata, sepatutnya Jabatan Kerja Raya (JKR) sudah mengemukakan keputusan laporan kajian mengenai struktur stadium itu yang dibuat syarikat perunding awal bulan ini, tetapi sehingga kini belum siap.

Katanya, lebih mengecewakan perkembangan terbaru yang dimaklumkan oleh JKR negeri bahawa laporan kajian perunding itu dijangka siap pada September pula.

"Saya sebenarnya rasa dukacita dan kecewa sebab dulu JKR beritahu kita bahawa menjelang Jun (bulan ini) kajian perunding akan siap.

"Tetapi, bila mesyuarat rasmi, saya dimaklumkan oleh JKR sendiri jadi September pula," katanya kepada pemberita selepas melawat Stadium Negeri dan Terengganu Ekuestrian Resort (TER) di sini yang akan digunakan untuk program sukan tahunan Isteri Wakil-wakil Rakyat Barisan Nasional SeMalaysia (SERIKANDI) selama lima hari mulai 5 Julai ini.  

-Perisik Rakyat


ruhulamri Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


dungaal.blogspot.com: JADUAL PERLAWANAN BOLASEPAK LIGA DUN 2011

Posted: 04 Jul 2011 03:49 AM PDT

JADUAL PERLAWANAN

Bil

Tarikh

Hari

Perlawanan

1

29 Jun 2011

Rabu

Gong Datok VS Kandis

2

01 Jul 2011

Jumaat

*Bukit Yong VS Jeram

3

01 Jul 2011

Jumaat

Telosan VS Wakaf Bunut

4

02 Jul 2011

Sabtu

Gaal VS FELCRA

5

03 Jul 2011

Ahad

Telosan VS Bunut Rendang

6

05 Jul 2011

Selasa

Gaal VS Gong Nangka

7

06 Jul 2011

Rabu

Wakaf Bunut VS Gong Datok

8

07 Jul 2011

Khamis

FELCRS VS Jeram

9

11 Jul 2011

Isnin

Wakaf Bunuit VS Kandis

10

12 Jul 2011

Selasa

FELCRA VS Bukit Yong

11

13 Jul 2011

Rabu

Gong Datok VS Bunut Rendang

12

14 Jul 2011

Khamis

Jeram VS Gong Nangka

13

15 Jul 2011

Jumaat

*Gong Datok VS Telosan

14

15 Jul 2011

Jumaat

Kandis VS Bunut Rendang

15

16 Jul 2011

Sabtu

*Jeram VS Gaal

16

16 Jul 2011

Sabtu

Bukit Yong VS Gong Nangka

17

19 Jul 2011

Selasa

Kandis VS Telosan

18

20 Jul 2011

Rabu

Bukit Yong VS Gaal

19

21 Jul 2011

Khamis

Bunut Rendang VS Wakaf Bunut

20

22 Jul 2011

Jumaat

Gong Nangka VS FELCRA

Catatan

*Perlawanan bermula Jam 8.30 pagi dan yang lain kesemuanya

 bermula jam 5.15 petang, perlawanan tidak melebihi jam 7.00 petang

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

MPP: TERKINI !!! Ribuan rakyat <b>Kelantan</b> "berDEMONSTRASI" depan Najib.

Posted: 01 Jul 2011 11:05 PM PDT

Kehadiran Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak mendapat sambutan di luar jangkaan dengan kehadiran ribuan rakyat Kelantan.

Malah dikatakan berkemungkinan besar jumlah keseluruhan yang hadir mencecah hampir 10 ribu rakyat Negeri ini.

Majlis yang sedang berlangsung di Sekolah Kebangsaan Sri Aman, Kampung Tok Nik, Pasir Puteh ini dibanjiri dengan masyarakat Kelantan yang kesemuanya berpakaian lengkap bewarna Merah.

Pakaian bewarna merah ini dilihat memenuhi perlaksanaan Kempen 'Kebangkitan Gelombang Merah' yang dilancarkan oleh Badan Perhubungan UMNO Kelantan sebagai persediaan menjelang Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

Dato' Seri Najib dilihat tergamam seketika kerana beliau dikatakan tidak menyangka sama sekali sambutan yang diberikan begitu meriah dan luar biasa. - KLPos

p/s: Pok Nik sibuk melawat luar negara.. Najib pulak turun melawat Kelantan.. Nampak sangat Kelantan bakal tumbang ke tangan UMNO/BN di PRU13 nanti... Hahahahaha...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


missina: Merendek <b>di Machang</b>

Posted: 07 Jun 2011 05:40 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]kami bertolak pukul 6am dan sampai balik ke Kedah semula jam 1.30pg,,,urusan penting di Machang hanya memakan masa 2 jam sahaja,,,jangkamasa perjalanan je yang lama,,, apapun aku happy dapat meluangkan masa dengan family ...

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


Dunia Senja, Bertukar Malam: Karguzari Khuruj <b>di</b> Surau Kg. <b>Tanah Merah</b>

Posted: 27 Jun 2011 09:16 AM PDT


Allah, Ya Allah.. Sedih banyak lagi umat yang menderita diluar sana. Alhamdulillah, Allah telah memilih saya untuk keluar ke jalan Allah pada 25-26 hb 6. Sudah dirancang untuk khuruj semenjak dari sem 1 lagi namun apakan daya. Allah tidak memilih kami untuk keluar ke jalan Allah untuk belajar-belajar memahami Islam dan cara dakwah Nabi serta para sahabat.
Mesyuarat untuk besok pagi, saya diputuskan oleh amir jemaah untuk bayan lepas solat subuh. Ya Allah, saya tidak pandai cakap ya Allah, namun itu merupakan keputusan amir jemaah dan saya terpaksa patuh.

Petangnya Ghast (Ziarah), dalam mesyuarat saya diputuskan oleh amir untuk menjadi mutakkalim. Pengalaman pertama saya. Ya Allah saya gugup ya Allah untuk menyampaikan tazkirah kepada penduduk Kampung yang kami temui. Namun saya redha, sebab saya keluar di jalan Allah adalah untuk belajar-belajar cakap kebesaran Allah.

Namun, Alhamdulilah semua penduduk kampung yang ditemui sudi untuk meluangkan masa sekitar 5 minit untuk mendengar tazkirah saya. rata-rata penduduk kampung berbangsa Dusun. Jadi saya ambil kesempatan iniuntuk member tazkirah dalam bahasa Dusun.

Ya Allah, untuk makluman para pembaca semua, Semua orang yang ikut dalam usaha agama ini datang dalam pelbagai latar belakang dan sejarah masing-masing. Ada yang ada Tatoo..huih, dasyat. Namun, Alhamdulillah berkat usaha mereka untuk menjadi baik (Usaha atas iman) mereka begitu tekun melakukan amal ibadah. Subahanallah. Inilah yang dikatakan oleh saya. Walaupun sejahat-jahat manusia tetapi apabila dia nekad untuk berubah dan insaf serta masuk dalam jemaah, maka Allah akan bagi mereka kekuatan iman yang luar biasa. Lebih kuat lagi daripada kita. Jadi nasihat saya, jika kita jumpa orang seperti itu, jangan pandang rendah kerana sejarah hitam dalam hidupnya kerana mungkin dia lebih mulia di sisi Allah daripada kita.

Hati berdebar-debar untuk menunggu hari esok kerana esok saya akan memberikan bayan (kuliah) subuh.

"Insyallah tuan-tuan yang mulia mari duduk rapat-rapat, insyallah. Dulu para sahabat Nabi duduk rapat-rapat sampai jika daun gugur daripada dahannya daun itu tidak akan jatuh kepermukaan tanah. Sebaliknya ia akan jatuh di badan para sahabat"

Itulah kalimah pertama saya untuk memulakan bayan, namun ada bergegar sikit lah juga sebab ada juga penduduk kampung yang turut serta dan imam rawatib masjid tersebut. Alhamdulillah, ..

"huh, panjang juga bayan kau ah,, lebih dari 30 minit" Kata imam tersebut.

Para pembaca diluar sana, walaupun kita tidak pernah masuk sekolah agama untuk belajar agama, tetapi jangan jadikan itu sebagai alasan untuk malas mempelajari agama. Belajar, belajar dan terus belajar..

Penulis juga bertuah kerana pada malamnya ada pengajian kitab-kitab lama yang disampaikan oleh ustaz yang berasal dari Kampung Kota Ayangan. (Hajat saya selama ini termakbul juga akhirnya)..
Antara isi yang saya belajar.

1. Keaiban dapat ditutup dengan mempelajari ilmu dan mempunyai harta.

2. Keaiban akan terbuka jika kita jahil dan tidak mempunyai harta (Fakir miskin)

3. Menuntut ilmu, perbandingan antara abid (ahli ibadah) dengan orang yang belajar ilmu umpama terangnya bulan purnama dan bintang-bintang kecil dilangit. Orang yang mempelajari ilmu mempunyai cahaya seperti bulan dan ahli ibadah terang seperti bintang-bintang kecil di langit.

4. orang yang menuntut ilmu, sebelum kakinya melangkah (langkah pertama) dosanya sudah diampunkan oleh Allah.

5. para malaikat akan merendahkan sayapnya untuk dijadikan hamparan jalan untuk orang yang keluar menuntut ilmu.

6. seluruh makhluk di darat, langit dan lautan memohon ampun kepada orang yang menuntut ilmu.

7. kepentingan menziarahi orang alim, sesiapa yang menziahrahi orang alim (ulamak). Alim= untuk perkataan mengambarkan 1 orang alim. Ulamak= untuk mengambarkan banyak orang alim (kata jamak). Maka seolah-oleh menziarahi nabi. Dan barangsiapa yang menziarahi nabi maka seolah-olah dia menziarahi Allah.

8. Allah menyediakan "madinah" (kota) di bawah arsy khas untuk orang yang menuntut ilmu.

9.Diangkat darjatnya kerana kemuliaan ilmu yang ada pada orang tersebut.

Insyallah ada banyak lagi yang saya pelajari dalam pengajian 2 jam selepas isyak itu, namun ini semua kelemahan saya yang mudah lupa ini.

Insyallah,
"Debu yang melekat pada orang yang keluar dijalan Allah, Allah haramkan apai neraka untuknya"

aku lemah ya Allah,

aku hina Ya Allah,

aku tidak pandai dalam agama-Mu ya Allah,

ampunkan ku ya Allah dan kedua ibu bapaku..

Kekalkanlah aku dalam kerja agama-Mu ya Allah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved