ads

Jumaat, 7 Disember 2012

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


jmc kota bharu: Jawatan Kosong <b>Di</b> Easy RHB Bank <b>Kuala Krai</b>

Posted: 28 Nov 2012 12:52 AM PST

Jawatan Kosong Di Easy RHB Bank Kuala Krai
Majikan :          Easy RHB Bank Kuala Krai
Alamat :           No. 94, Jalan Chin Hwa, 18000 Kuala Krai
Jawatan 1:       Penolong Pengurus Cawangan
Kekosongan :    L = 0, P = 0, L/P = 2
Kelayakan :       Diploma
Gaji :               RM 2500.00
•      Minimum 2 tahun pengalaman bank atau pemasaran
•      Warganegara Malaysia
•      Berumur 20 tahun - 35 tahun
•      Kelulusan minimum Diploma
•      Calon-calon yang mempunyai pengalaman kerja di bank, institusi kewangan, bidang pemasaran atau jualan akan diberi keutamaan
•      Graduan baru juga digalakkan memohon
Jawatan 2:       Eksekutif Pemasaran
Kekosongan :    L = 0, P = 0, L/P = 4
Kelayakan :       Diploma
Gaji :               RM 1700.00
•      Warganegara Malaysia
•      Berumur 20 tahun - 35 tahun
•      Kelulusan minimum Diploma
•      Calon-calon yang mempunyai pengalaman kerja di bank, institusi kewangan, bidang pemasaran atau jualan akan diberi keutamaan
•      Graduan baru juga digalakkan memohon
#       Tarikh Tutup : 30 Disember 2012
" anok kelatae bulih krejo belako "
.

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Azie Kitchen: Hari Raya Aidil Adha <b>di Bachok</b>

Posted: 06 Nov 2012 02:24 PM PST




Rasanya dah beberapa tahun juga, saya tidak balik berhari raya Aidil Adha di kampung kelahiran saya di Bachok Kelantan. Tapi pada tahun ni, seminggu sebelum raya Nana dan Nelly banyak kali bertanya samada balik kampung atau tidak pada hari raya Aidil Adha menyebabkan saya membuat keputusan untuk balik. Jadi saya mengerjakan ibadah korban pun tahun ini. Seperti biasa, kakak saya akan membuat korban di rumahnya bersama sama adik beradik dan anak anak saudara saya.
Perjalanan balik melalui Lebuhraya Timur Barat berjalan agak lancar dan hubby menjangkakan kami akan tiba lebih awal. Kebetulan hari itu kami semua berpuasa sempena hari wukuf dan bercadang untuk berbuka puasa di Restoran Ayam Percik Yatie di Kota Bharu. Namun sesampai sahaja di Jeli, jalanraya mulai sesak dek adanya beberapa trafik light yang patut dikaji semula oleh pihak berwajib. Akibatnya bukan sampai awal seperti yang dijangkakan tetapi terpaksa berbuka puasa dengan lemang yang dibeli di dalam kereta. Aduhaaai. Setiba pula di Restoran Yatie, kelihatan orang sangat ramai yang saya jangkakan adalah anak Kelantan di perantauan yang balik beraya. Hmmm semua lauk pauk sudah kehabisan. Jadi dengan sedihnya kami ke bandar pulak untuk mencari kedai yang menjual nasi kerabu kerana Nana inginkan nasi kerabu. Akhirnya jumpa nasi kerabu di food court berhampiran Pasar Besar Siti Khadijah.
Pagi pagi selepas menunaikan solat sunat hari raya, kami terus ke rumah kakak menyaksikan penyembelihan lembu. Seperti biasa kami akan memasak sementara lembu disiangkan supaya semua boleh makan selepas selesai semua urusan membahagikan daging korban. 




Lauk pauk yang mesti ada kalau di pagi hari raya korban adalah daging goreng garam kunyit yang sangat sedap kerana dagingnya yang segar. 


Selain itu, perut muda lembu juga yang dicicah dengan air asam. Sedap dan kolesterol pun bergembira dengan sesiapa yang memakannya. Hmm meleleh air liur bila melihat gambar gambar di bawah ini.



Selain itu ada juga gulai singgang tulang yang juga disediakan. Tapi yang ada hanya gambar bahan bahan yang disediakan untuk membuat singgang tulang. Punya seronok makan, sampai terlupa nak ambil gambar singgang yang siap dimasak. Aduhh bila menggunakan daging segar, memang sedap. Saya juga membawa balik daging korban yang disedekahkan oleh bonda, adik beradik dan anak anak saudara yang membuat korban. Alhamdulillah dengan rezeki yang dikurniakan.
Saya juga nak kongsikan di sini, perjalanan balik ke KL pada hari raya yang ketiga menempuh kesesakan lalu lintas yang dasyat. Bertolak pukul 10 pagi dan sampai di rumah dalam pukul 10 malam. Semasa berhenti solat di RnR Tapah sempat berkenalan dengan Cik gu Zamia yang kebetulan sedang bertanyakan Zafaran di kiosk di situ. Bila hubby mendengar, dia terus approach. Difahamkan kawan beliau yang mengamalkan memakan 7 urat zafaran setiap hari telah mengatasi masalah rabun mata. Alhamdulillah, sempat buat bisness di hentian RnR pun. Begitulah hebatnya Za'faran sehingga dikatakan "Sekiranya Mereka Tahu Khasiat Za'faran, Pasti Mereka Sanggup Tukarkannya Dengan Ketulan Emas"


Hebat kan? Itulah kelebihan makanan sunnah. Jika berminat untuk mendapatkan Za'faran, boleh email di azieshoppe@hotmail.com atau PM di facebook Azie Kitchen. Haaa sempat buat promosi sikit ni. Hubungi sekarang, jangan malu malu, apalagi untuk berkedekut dengan diri sendiri untuk membelanjakan makanan yang memberi manafaat kesihatan yang terlalu hebat sehingga digelar King of Spices....

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Aku kah itu?: Apa yang panjang <b>di Rantau Panjang</b>.

Posted: 15 Nov 2012 09:16 PM PST

Tak suka pergi Rantau Panjang.
Tak payah ajak saya lah.
Tak suka dgn pekan nya yg padat.
Parking payah amat.
Main parking ikut suka hati mcm pekan cowboy.
macam tak ada peraturan jalan raya.
Panas pulak tu.
Nak kata murah, tidak jugak.
Kat Kenanga City pun murah.
Nak kata byk pilihan,
Kat Nilai pun byk pilihan.
Kalau setakat nak beli beras,
Kat wakaf Che Yeh pun belambak.
1001 alasan kenapa tak suka.
Tak nak seribu dalih.
Cuti cuti macam ni sesak lah pekan Rantau panjang.
Harga barang pun melonjak sikit.
Orang tempatan baik jangan ramaikan lagi orang kat pekan tu.
Duk diam diam kat rumah.
Tunggu hujung2 mingu di luar musim cuti.
Serang waktu tak ada pelancung.
Ingat,
Kalau orang tanya kenapa tak ke Rantau Panjang cakap saja,
Saya tak suka ke rantau Panjang.
Walhal tak dapat nak pergi sebab terlalu ramai orang.
Sour Grape!

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Hari Raya Kedua 2011 <b>di Wakaf Bharu</b>, Kelantan | Eyriqazz.com

Posted: 02 Sep 2011 12:03 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hari Raya Kedua 2011 di Wakaf Bharu, Kelantan. Hari raya kedua beraya di kampung Isteri, Wakaf Bharu, Kelantan. Eyriqazz dan Alisya. Raya kedua tema putih. Alisya bersama Abah Tok, Abang Long dan Arman. | Di rumah ...

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Janji Bandar Baru <b>Dabong</b> jadi kenyataan

Posted: 10 Sep 2012 12:00 AM PDT

Aslani M | Foto Mijie Yusof,

KUALA KRAI: Bukan sekadar mengingatkan rakyat terhadap tuntutan agama, sebaliknya ulama juga berjaya membawa Kelantan ke era baru dengan kemunculan bandar-bandar baru yang semakin bertambah.

Hampir semua jajahan di Kelantan memiliki kawasan pertumbuhan baru dengan pembangunan yang lebih terancangan dan tersusun.

Bermula dari Tumpat sehingga ke Gua Musang bandar-bandar baru boleh dilihat di merata tempat.

Tidak ketinggalan juga Dabong yang suatu ketika dahulu tempat buangan bagi guru-guru yang menyokong pembangkang, sekarang sudah jauh berubah.

Tidak lama lagi lanskap Dabong juga bakal berubah dengan pembangunan bandar baru yang terletak di Kampung Stong.

Kawasan seluas 45.6 hektar bakal dibangunkan taman perumahan yang lengkap dengan bangunan pejabat, rumah kedai, masjid, tadika, dewan orang ramai, taman permainan, pasar raya dan stesen minyak.

Kedudukannya di hadapan kilang papan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK), di tengah-tengah perjalanan Jeli-Gua Musang. Berlatarbelakangkan banjaran Gunung Stong yang menempatkan air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Suasana persekitarannya begitu nyaman, awam yang kedudukan agak rendah seumpama berada di Tanah Tinggi Lojing.

Bandar Baru Dabong bakal menjadi kenyataan apabila majlis perletakan batu asas disempurnakan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.

Bandar baru itu akan menempatkan 48 unit rumah teres kos sederhana rendah, 196 unit rumah teres kos sederhana, 56 unit rumah berkembar, 106 (banglow) dan 20 unit (rumah kedai).

Fasa pertama melibatkan pembinaan 12 unit rumah teres kos sederhana rendah, 29 unit (kos sederhana) dan seunit rumah banglow akan dibangunkan tidak lama lagi.

Projek tersebut dilaksanakan KPK dengan kerjasama DPS Group of Companies dibangunkan tiga fasa. Projek berkenaan membabitkan pelaburan lebih RM40 juta.

DPS sebuah syarikat yang berpangkalan di Melaka juga akan membina sebuah kilang perabot dengan pelaburan sebanyak RM15 juta, bakal menyediakan 100 peluang pekerjaan.

Pengerusi KPK, Zulkifli Mamat berkata, Bandar Baru Dabong dibangunkan mengambil masa kira-kira lima tahun.

"Bandar Baru Dabong di Stong akan menjadi bandar berkembar dengan pekan Dabong yang sedia ada. Dabong lama yang menempat stesen kereta api tidak lagi dapat menampung pembangunan baru memandangkan kawasannya agak terhad.

"Pekan lama mempunyai keistimewaan tersendiri dengan stesen kereta api yang menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi Taman Negeri Stong," katanya selepas majlis perletakan batu asas dan perasmian pejabat baru KPK.

Adun Dabong, Arifabillah Ibrahim berkata, janji kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah Bandar baru di Dabong akhirnya menjadi kenyataan.

Kata beliau perkara itu terkandung dalam manifesto pilihan raya PAS Kelantan 2008.

"Saya antara orang yang paling gembira kerana janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu kini semakin menjadi kenyataan.

"Inilah yang dinamakan sebagai janji yang ditetapi. Kita juga mampu menepati janji-janji yang dibuat bagi manfaat rakyat," katanya.

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


Dia buat dah: Remaja 13 tahun ditahan edar dadah

Posted: 07 Dec 2012 06:30 AM PST

Remaja 13 tahun ditahan edar dadah:
MUAR 6 Dis. - Seorang remaja berusia 13 tahun bersama dua lelaki ditahan ketika membungkus sejumlah dadah yang dianggarkan bernilai RM12,000 di sebuah rumah di Kampung Kelantan, Parit Perupok di sini kelmarin.
Ketika serbuan pukul 4.30 petang itu, remaja terbabit bersama dua lelaki berumur 53 dan 34 tahun itu sedang leka memasukkan dadah dalam peket-peket kecil untuk dijual.
Timbalan Ketua Polis Daerah Muar, Supritendan Sahadan Jaafar berkata, kesemua dadah tersebut terdiri daripada 4.4 gram (g) syabu, heroin (20.9 g) dan sebiji pil ekstasi yang kesemuanya boleh dibekalkan kepada 900 penagih.
"Kegiatan itu dilakukan dalam sebuah bilik di rumah tersebut. Pemeriksaan mendapati remaja itu berasal dari Kajang, Selangor dan tidak bersekolah serta mengaku sudah terlibat dengan aktiviti itu sejak enam bulan lalu.
"Kedua-dua suspek dewasa itu pula berasal dari kampung tersebut. Suspek berusia 53 tahun mempunyai lima rekod jenayah sejak 1991 dan seorang lagi ada empat rekod jenayah yang kesemuanya berkaitan dadah," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar di sini hari ini.
Beliau berkata, kesemua suspek termasuk remaja itu didapati positif dadah jenis heroin dan direman hingga 28 Disember ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.
Dalam satu lagi serbuan berkaitan dadah di sebuah rumah di Parit Perupok kira-kira pukul 1 pagi sehari sebelum itu, polis menahan dua lelaki berusia 18 dan 32 tahun kerana disyaki melakukan kegiatan sama.
Bagaimanapun, pihak polis tidak menemukan dadah dan hanya menjumpai sepucuk pistol jenis Colt tanpa peluru yang disimpan di bawah katil di bilik belakang dipercayai digunakan untuk merompak.
"Kedua-dua suspek juga didapati positif dadah jenis syabu. Salah seorang lelaki berkenaan ada rekod jenayah lampau berkaitan peras ugut.
"Pistol tersebut menggunakan peluru penabur," katanya sambil memberitahu, kedua-duanya direman hingga esok dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 36(1) Akta Senjata Api 1960 yang boleh didenda RM5,000 atau penjara setahun jika sabit kesalahan.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Johor/20121207/wj_02/Remaja-13-tahun-ditahan-edar-dadah#ixzz2ENP8jtM1
© Utusan Melayu (M) Bhd 


'via Blog this'

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


Penemuan Terowong Rahsia 100km <b>Di</b> Palekbang <b>Tumpat</b>

Posted: 03 Dec 2012 10:01 AM PST



Gempar..!! Hangat diperkatakan mengenai lubang rahsia yang dikatakan sebagai terowong purba yang pernah digunakan olen Jepun sepanjang hampir 100km bawah tanah di Palekbang, Kelantan ketika ini..Penemuan terowong purba bawah tanah di Palekbang, Tumpat, Kelantan ini mengejutkan kerana ia mungkin merungkai landskap sejarah baru yang tidak diketahui diketahui sebelum ini..Apa sebenarnya rahsia disebalik penemuan terowong Palekbang, Tumpat, Kelantan ini ?
 berdasarkan kenyataan yang diambil dari Facebook


Melalui perkhabaran yang diterima, terowong ini pada mulanya dijumpai oleh beberapa pekerja kontraktor ketika kerja-kerja pembinaan dijalankan disana..Dikatakan terowong Palekbang Tumpat yang dijumpai ini mungkin mengubah landskap sejarah yang tidak pernah terungkai selama ini dan masih menjadi misteri..

Masyarakat sekitar kawasan Palekbang Tumpat dan Kelantan khususnya yang mengetahui tentang terowong bawah tanah ini dikatakan mula menjenguk tempat penemuan terowong yang mungkin dibina telah lama dahulu tapi tidak diketahui sebelum ini..

Pihak berkuasa tempatan, polis, tentera mula mengawal rapi tempat penemuan terowong purba misteri yang ditemui di sana buat masa ini..

Melalui info yang diterima terowong Palekbang Tumpat, Kelantan ini dikatakan:

Merentasi Sungai Kelantan (panjangnya dikatakan hampir 100km)
Sebagai kubu bawah tanah yang pernah digunakan oleh tentera Jepun dahulu
Kota purba Raja Siam yang mengandungi harta karun
Tempat simpanan emas yang digunakan oleh kerajaan melayu purba

Dikatakan pihak bomba Malaysia masih lagi menjalankan kerja-kerja menyedut air untuk dikeluarkan dari terowong tersebut bagi memudahkan kerja-kerja dijalankan oleh pihak bertanggungjawab ketika ini..
Pihak dari Jabatan Arkeologi hanya dapat memasuki sebahagian sahaja dalam terowong tersebut kerana laluan terowong ini di penuhi air..
Dijangkakan juga kepanjangan terowong ini boleh mencecah hingga ke Tak Bai, Siam..
FB Kelab Pencinta Sejarah Kelantan
 

  
Terowong Bawah Tanah yang dipercaya dijumpai oleh kontraktor ini adalah kawasan "pat dahat"..dimana terowong ini digunakan oleh sebilangan tentera jepun untuk menyerang tanah melayu kelantan..melalui bawah terowong ini juga, tentera jepun membawa segala peralatan perang dan radar serta harta untuk ke sesebuah markas. Tetapi tentera jepun bukan keseluruhan melalui kawasan "pat dahat" itu..pada masa
 ini kawasan dan persekitaran terowong seluas "pintu rumah" dan keadaan geografi pada tahun 1930-1945 tidak seperti hari ini. KPSK menggambarkan "pat dahat" daripada sumber yang pernah bekerja di lapangan terbang Lalang Luas, Machang dan Gong Kedak. Jadi apa yang kita lihat hari ini mungkin bukan pintu utama nak masuk ke dalam terowong. Sebab ada yang pernah masuk dalam terowong seperti ini di Gong Kedak pada tahun 1970an akhirnya keluar dalam keadaan mendukacitakan.
 




sebab ambo pernah kato di KPSK bahawa suatu ketika dahulu Kelantan ni pernah berlaku satu peristiwa di mana "ghaibnya" kerajaan Chermin, "ghaibya" kerajaan Cik Siti Wan Kembang, "ghaibnya" kerajaan Raja Kumar di Pulau Sabar ( sejajar dengan Palekbang hari ini, lokasi sudah jadi Sungai Kelantan separuhnya ) adalah kesinambungan gapo berlaku hari ini..Palekbang hari ini adalah asalnya separuh Kerajaan Kelantan Purba..Kerajaan Raja Kumar di Pulau Sabar dan segala harta jepun di bawa dari markas utama dan sementara Siam ke Tanah Melayu xkan bawok naik kapal laut..mesti melalui darat..ko guana..??? tepuk amai amai belalang kupu kupu..tepuk ramai ramai nanti antara kita dapat tahu.
 



Jadi xhairanlah kalu Palekbang ni ada kontraktor napok lubang dale air..dan dalam lubang tuh penuh dengan air..dan bomba pun sedup nak suruh kering air, nak masuk dale lubang nak cari "pade bola", logik ko akal dale terowong ada pade bola..semuanya bare mistik belako..lagumana kalu lube ni ada arus sapa ko Kuala Takbai..????xkan nak suruh kering air dale tuh, amik masa belako tuh..kemungkinan kebangkitan kerajaan 2 raja bersaudara akan timbul dale masa terdekat..
Sumber daripada: FB This is Kota Bharu

Kawasan larangan di Palekbang dimana tempat dikatakan terdapat penemuan sesuatu yang misteri di tapak bersejarah bekas pelabuhan Palekbang. Kelihatan kerja-kerja membersih giat dijalankan oleh beberapa orang petugas . Sementara di kawasan lapang berhampiran pam pasir Hj. Manaf kelihatan lebih sepuluh orang berkhemah dan mungkin sedang merancang sesuatu.

terdapat sebuah lubang yang kelihatan agak dalam seperti sebuah telaga lama atau terowong yang sebelum ini mungkin tertimbus .

Apapun tempat tu dapat dilihat dengan mata sendiri petang ni. Yang perlu dikorek bukan sekadar terowong tetapi juga sejarah masa silam Palekbang yang suatu ketika dulu dikhabarkan pernah menjadi sebuah bandar pelabuhan.

Mungkin jawapan tepat boleh diberikan oleh penduduk sekitar kawasan tersebut atau tunggu sehingga penemuan terowong Palekbang Tumpat, Kelantan ini diumumkan secara rasmi oleh pihak bertanggungjawab..Apapun kita tunggu dan lihat..


Share Share entry ini di Facebook

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Lagi GRO Ditahan <b>Di Gua Musang</b> | Detik Perubahan

Posted: 06 Dec 2012 09:27 AM PST

20121207-012400.jpg

KOTA BHARU – Apakah Gua Musang sudah menjadi 'Golok' untuk negeri ini. Mana tidaknya dalam tempoh tidak sampai dua minggu dua serbuan dilakukan oleh Jabatan Imigresen Kelantan untuk menahan gadis pelayan pelanggan (GRO) warga Thailand.

Dalam serbuan terbaru malam kelmarin, jabatan itu menahan GRO Thai ketika sedang asyik melayan pelanggan di sebuah restoran di bandar tersebut di antara jam 12 tengah malam sehingga 1.30 pagi ini.

Difahamkan Gua Musang menjadi sasaran baru GRO ini kerana lokasinya yang terpencil malah mereka juga menawarkan perkhidmatan seks.

Ketua Bahagian Penguat Kuasa Imigresen negeri, Abdul Basek Abu Bakar berkata, GRO terbabit telah menjadikan sebuah kedai makan milik bukan Islam di bandar berkenaan sebagai pusat mereka menjalankan kegiatan tersebut.

"Kemua GRO tersebut berumur antara 22 sehingga 30 tahun dan difahamkan masuk ke negara ini menggunakan pas lawatan sosial namun, menyalahgunakannya untuk bekerja.

"Kita telah lama membuat risikan dan pemantauan ke atas kedai makan berkenaan dan mempunyai bukti bahawa kesemua wanita berkenaan masuk ke negara ini untuk bekerja walaupun pemilik serta pasangan ketika mereka ditahan mengaku kononnya mereka adalah isteri atau teman wanita masing-masing," katanya.

Abdul Basek berkata, hasil pemeriksaan mendapati, kesemua GRO terbabit tidak sampai sebulan berada di negara ini dan siasatan lanjut akan dilakukan ke atas mereka di bawah Peraturan 39 B Peraturan-Peraturan Imigresen 1963.

Sementara itu katanya, dalam operasi berasingan di sebuah rumah kongsi berhampiran kedai makan tersebut, seramai lapan lelaki warganegara Myanmar berusia antara 22 hingga 28 tahun, ditahan kerana tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah.

"Kesemua pendatang asing tanpa izin (PATI) itu ditahan mengikut Seksyen 6(3) dan 15(4) Akta Imigresen 1959/63. Mereka akan dihantar ke Depot Tahanan Imigresen di Tanah Merah sementara menunggu siasatan lanjut dijalankan," ujarnya.

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


HomeStay/Rumah Tamu <b>di Wakaf Che Yeh</b>, Kelantan | Eyriqazz.com

Posted: 30 Jan 2012 07:33 AM PST

Semasa konvoi bercuti di Kelantan, saudara mara eyriqazz lebih kurang 4 keluarga mengambil pilihan untuk memilih Homestay/Rumah Tamu Mas di Wakaf Che Yeh, Kelantan. Faktor utama adalah murah, ada 3 bilik, berhawa dingin dan parking boleh memuatkan lebih kurang 3-4 buah kereta.

 Pandai pakcik eyriqazz cari rumah tamu ini, lokasinya yang lebih kurang 5 minit drive dari Wakaf Che Yeh, Kelantan, antara destinasi shopping pilihan di waktu malam di Kota Bharu, Kelantan. Kalau nak pi Kota Bharu pun hanyalah lebih kurang 30 minit perjalanan.

Berapa harganya? Umm, jangan terkejut ya. Time pergi ini semasa Cuti Chinese New Year, RM150 semalam untuk sebuah rumah yang memuatkan 3 bilik yang dilengkapi Aircond, peti sejuk biasa, dan katil Queen. Nak ambil gambar di dalam tak sempat la pula. Murahkan, kalau jalan ramai-ramai better menyewa camni, sewa bilik di hotel budgetpun rasanya dah kos lebih kurang rm50-100 semalam.

Kalau terasa nak bercuti di Kota Bharu, Kelantan dan mencari tempat tinggal untuk bermalam, saya rekomenkan HomeStay @ Rumah Tamu ini. Bolehla hubungi di No. telefon 017-9765838. Oh ya, ini bukan entri berbayar ya. Entri ini sebagai tanda terimakasih buat pemilik HomeStay tersebut yang menyediakan tempat /rumah tamu dengan harga yang berpatutan dan murah buat yang mahu bercuti di Kelantan.

P/s : Any recommendation Homestay menarik di Malaysia ini? Terasa nak pergi bercuti Ala-Ala Homestay laa…. Pengalaman di Haji Dorani Homestay memang best dan menawan dan teringin mengalami suasana sebegitu lagi.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved