ads

Selasa, 27 November 2012

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


kes rompakan kedai salun dan tebusan <b>di kuala krai</b> <b>...</b> - Enciknakal

Posted: 27 Nov 2012 03:50 PM PST

Kes rompakan kedai salun dan tebusan di Kuala Krai Kelantan – 27 November 2012

Suasana tenang di Dataran Guchil semalam bertukar kecoh apabila seramai 2,000 orang awam berkumpul untuk menyaksikan adegan cemas melibatkan lima pekerja salun dan seorang pekerja restoran yang dijadikan tebusan selama tiga jam setengah oleh penyamun bersenjatakan pistol palsu

rompakan kedai salun kuala krai kes rompakan kedai salun dan tebusan di kuala krai kelantan

Kejadian mendebarkan pukul 2 petang itu berakhir tiga jam setengah kemudian dengan polis dapat memberkas suspek berusia 27 tahun dari Tanah Merah selepas berjaya menjalankan rundingan tanpa melibatkan sebarang kecederaan

Pemeriksaan mendapati, suspek merupakan seorang graduan pereka grafik dari salah sebuah universiti tempatan

Dia menjadikan enam orang iaitu empat pekerja, seorang warga emas berusia 68 tahun yang juga bapa kepada pemilik salun dan seorang pekerja restoran yang kebetulan menghantar baki wang membeli roti kepada seorang pekerja salun berkenaan sebagai tebusan

suspek rompakan kedai salun kuala krai kes rompakan kedai salun dan tebusan di kuala krai kelantan

Ugut!..suspek (kanan) mengarahkan pekerja salun membuka mesin penyimpan wang

Kejadian itu turut mengakibatkan dua mangsa pengsan dengan salah seorang diserang asma

Difahamkan, suspek datang ke premis itu dengan memakai topi keledar dan menutup mulut sebelum mengacukan pistol palsu ke arah pekerja. Suspek turut membawa sebilah pisau

Ketika kejadian, dua pekerja yang berada di dalam tandas dan bilik rawatan muka yang tidak disedari suspek telah menghubungi polis bagi memaklumkan mengenai kejadian itu

Sepanjang tempoh tiga jam setengah itu, suspek telah melepaskan seorang demi seorang tebusan sehingga tinggal seorang pekerja wanita sebelum dia diberkas

FACEBOOK : Komen @ Kongsi Informasi Berkaitan

HPA ZON TIMUR: RAWATAN BEKAM <b>DI KUALA KRAI</b>, KELANTAN

Posted: 12 Nov 2012 07:13 PM PST

Untuk rawatan bekam sila hubungi Khairul 014-8463283. Kami menyediakan rawatan bekam di kawasan Kuala Krai, Kelantan.

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


AR RISALAH الــرســالـة: 50 ahli PAS sertai UMNO <b>di Kelantan</b>

Posted: 18 Nov 2012 03:30 PM PST

Sekumpulan 50 penyokong PAS di Kampung Pak Mali, Bakong di Bachok menyerahkan borang permohonan untuk menyertai Umno malam tadi.
Ketua Umno Bahagian Bachok Datuk Dr Awang Adek Hussin menerima borang dari kumpulan terbabit yang diketuai Syed Zain Syed Hassan, 48, dengan disaksikan lebih 300 penduduk kampung.
"Ini bermakna Umno berjaya menembusi kubu kuat PAS yang sukar dimasuki sejak 20 tahun lepas," kata Awang Adek kepada pemberita selepas menerima borang itu di majlis bongkar isu semasa di kampung berkenaan.
Awang Adek yang juga timbalan menteri kewangan berkata tindakan mereka akan membantu Umno dalam usaha menawan Parlimen Bachok dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan berkenaan iaitu Jelawat, Perupuk dan Tawang dalam pilihanraya umum akan datang.

Mat Usof Mat Junoh, 57, berkata kegagalan PAS membangunkan Kelantan mendorongnya mengambil keputusan meninggalkan parti yang disertainya sejak 20 tahun lepas.
Katanya, usaha akan dibuat untuk menarik kira-kira 60 lagi penyokong dan anggota PAS di kawasan itu untuk menyertai Umno.

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Nora Aniza: Beza Makanan <b>di</b> Tanjung Malim dan <b>Pasir Puteh</b>

Posted: 22 Nov 2012 07:11 PM PST

Sebagai orang Kelantan, tambah-tambah orang kampung macam aku ni, makan nasik sebagai sarapan pagi pada pukul 7 pagi adalah kebiasaan dan amalan seharian. Tak lengkap hidup kalau tak makan nasi pagi. X ada pulak mak aku sediakan aku sarapan pagi roti dengan inti tuna atau apa-apa sahaja ala western. Kalau ada tu ada, tetapi nasik akan menjadi keutamaan. Lepas makan nasik kena ada kuih muih, barulah ditambah dengan roti, penkek McD dan sebagainya. Menu sarapan pula seperti nasi minyak, nasik lemak, nasik goreng, nasi beriani, pulut nasik, nasik berlauk dan semuanya yang berasaskan nasik.
Lauknya sangat istimewa, mesti ada ayam pedas, ayam kicap, ayam gulai, ayam bakar, daging bakar, daging goreng, daging black paper, ikan bakar, ikan gulai yang macam-macam pesen dan banyak lagi. X ada istilah "saya tak makan pagi" dalam kamus hidup orang Kelantan.
Kalau mak aku malas nak masak sekalipun, sarapan nasik akan dibeli dari luar. Di sepanjang jalan di negeri Kelantan anda akan mendapati ada orang jual nasik pagi di mana-mana sahaja. Seawal pukul 6.30 pagi orang dah setat meniaga, dan seawal pukul 8 pagi semua nasik akan habis dijual. Jadi, bangun Subuh awal-awal dan terus bersiap untuk mencari nasik.
Dan nasik putih (dalam kuantiti yang banyak) + ayam pedas (1 ketul besar) + acar (pun banyak jugak), anda hanya perlu membayar RM1.50- RM2.00 untuk nasik yang mengeyangkan sampai petang tersebut. 
Tapi kat Tanjung Malim, pukul 10 kedai nasik tak buka lagi. Apelah kan, aku pagi-pagi aku lapar. Kul 10 tu kalau kat kampung aku makan tengahari dah tu. Tapi di Tanjung Malim kul 10 baru aku sarapan. Sangat tidak baik untuk kesihatan dan menjejaskan projek diet aku!
Kenapa orang sini tak serajin orang Kelantan? Pastu nak kaya macam orang Kelantan, tapi kijo malas. Patut aku tengok pakcik tu pelajar UPSI berduyun-duyun ke kedai dia tapi tak kaya-kaya pun, duk pakai je Wira buruk dia tu, itulah. Pagi-pagi tu pintu rezeki terbuka luas. Tapi orang Melayu kita? Pagi-pagi kul 7 mata pun tak terbukak lagi! Tak macam orang Kelantan puok nih! Geram aku!
Kenapa aku geram? Sebab aku takleh sarapan nasik pagi. Kenapa tak masak sendiri? Tak sempat la. Kul 8 dah setat kelas. Kalau ada mak boleh mak masakkan. (alasan yang munasabah kan)
Pastu kat Tanjung Malim nie makanan mahal-mahal. Contohnya nasik lemak bodoh-bodoh, dijual RM1.50. Awak tahu tak apa itu nasik lemak bodoh-bodoh? Yang dijual kat depan kampus tu, macam tu la. Nasik lemaknya mengandungi hanya sedikit nasik, telur 1 bijik yang dibelah 6, sambal bilis yang bawangnya lebih banyak daripada bilis (kadang-kadang bilis sekor pun takde), timun 1 kerat, kacang 4 bijik dan sambalnya berminyak! Macam tu jual RM1.50. 
Aku bukan nak tipu tapi ini kenyataan, dengan serendah RM1.50, di Kelantan anda akan mendapat nasik lemak cerdik bukan nasik lemak bodoh-bodoh macam kat sini. Nasiknya banyak dan sudah tentu berlemak, sambal bilis dengan ikan bilis, telur sebijik dibahagi 2 dan rasanya sangatttttt sedap.
Kalau awak orang Kelantan, awak akan cakap, betul betul betul. Tapi kalau awak orang bukan Kelantan, silalah lawati sendiri negeri Kelantan. Orang Kelantan masak sedap jadi silalah cari calon isteri orang Kelantan. 
Kenapa orang Kelantan ramai di IPTA di Malaysia? Salah satu faktornya ialah kerana mereka mengambil sarapan berasaskan nasik. Dan kajian telah pun membuktikannya. Sarapan nasi membuat tubuh mendapatkan pasukan glukosa yang cukup kerana nasi mengandung karbohidrat yang tinggi. Glukosa ini akan dialirkan ke otak melalui darah sehingga otak dapat bekerja optimal.
Otak merupakan organ yang paling banyak menggunakan tenaga iaitu sebanyak 25% daripada keperluan tenaga badan. Tidak mengambil sarapan pagi menyebabkan paras gula dalam darah menjadi rendah dan mengurangkan bekalan nutrisi kepada otak. Banyak sel-sel otak akan mati dan keseluruhan otak akan menjadi kurang aktif pada hari tersebut.
Nampak tak? Apa kaitan nasi dengan otak? Jadi, makanlah nasik untuk kebaikan otak.

Comel-comel sokmo :-)

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Ceritaku untuk mu: Masjid Cina@ Masjid Beijing <b>di Rantau Panjang</b>

Posted: 07 Sep 2012 05:00 PM PDT


Bagi pembaca yang baru membaca entry ini,anda boleh membaca mengenai Masjid Cina@Masjid Beijing di sini. Ada juga beberapa maklumat yang boleh dibaca dalam blog myadha dan beberapa kawan yang lain.Pasti pembaca ingin mengetahui berapa kos pembinaanya. Mengikut maklumat pembacaan saya kosnya menelan belanja hampir 9 juta. Lihat saja pada paparan saya yang sebelum ini. Memang cantik rekebentuknya.Dan paling saya suka keadaan persekitaran Masjid Cina@ Masjid Beijing ini bersih dan selesa. Tiada halangan bagi pelancong untuk berkunjung dan bergambar di Masjid Cina ini. Malah anak saudara saya,beriya-iya ingin mengambil gambar di ruang imam....(lihat gambar di atas).
Ini pula pembahagi ruang solat wanita dengan lelaki. Tahukah anda,bahawa cetusan idea pembinaan Masjid Bejing@Masjid Cina ini adalah dari Menteri Besar Kelantan iaitu Tuan Guru Nik Abdul Aziz.Dari pembacaan saya,pada peringkat awal pembukaan masjid ini khabarnya solat terawih diimamkan oleh Imam jemputan dari China...yang kebetulan ketika pembukaan ini jatuh pula pada bulan Ramadhan.Tahniah!pihak yang bertanggungjawab satu inovasi dalam menyebarkan syiar islam.Bagi anda yang berada di luar Kelantan,dan datang berkunjung ke Rantau Panjang jangan lepaskan peluang berkunjung dan bersolat di Masjid Cina@Masjid Beijing ini. Kita akhiri kisah Masjid Cina/Beijing di sini....Kami dah melawat anda bila lagi?....(Entry baru bakal menyusul,sedang fikir)

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


Tempat-Tempat Menarik <b>Di Negeri Kelantan</b> - Makna Kata

Posted: 25 Nov 2012 01:10 AM PST

Tempat-Tempat Menarik Di Negeri Kelantan

Sekitar Bandar Kota Bharu

Masjid Negeri Al-Muhammadi

Masjid Beijing Rantau Ranjang

Pasar Besar Siti Khadijah

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


PROBASIS 2.0 <b>di Jeli</b>, <b>Kelantan</b>. - Kelab UMNO Luar Negara

Posted: 09 Aug 2012 09:23 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pada hari jumaat, 13 dan 14 Julai 2012, Kelab UMNO Moscow dengan bantuan daripada Kelab Umno Luar Negara yang lain ( Jordan, Mesir, Indonesia dan Amerika) telah menjayakan program bakti siswa 2012 ( PROBASIS ...
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved