ads

Khamis, 15 Mac 2012

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


.......is all about my beautiful life!: Shopping <b>di Rantau Panjang</b> <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2012 06:58 AM PST

Review Shopping di Rantau Panjang, Kelantan.

Dari Kota Bharu ke Rantau Panjang is about 30 minutes jugak.. lagi best dtg 2 kete biler pergi jalan2 dalam town naik satu kete sbb asyik la terlepas dari kete satu lagi.. bole pulak jam dalam hospital dekat sejam tanpa bunyi hon di KB tuh..pergggggghhhh! tensi!!! ok! ape yang bole aku ckp kan, kalau nak beli toto beli kat sini. RM35 je kalau kat Pengkalan Kubor RM38.. kalau kat KL faham2 sendiri!heeeeeee.. yg best Rantau Panjang dari Pengkalan Kubor : Toto murah, baju pun okay jugak.. best jugak! mcm2 ade sini.. tak nyesal beli sini.. cume pinggan mangkuk mahal dari Pengkalan Kubor.kalau rase2 tak tahan pnas, tak yah la dtg.. soping sini kene kental jiwa! Dengan Jam dari pintu masuk pas tu berjalan kaki di bwah matahari terik.. ade bran? mmg kat sini jam memanjang! lebih baik park kat parking bus & jalan kaki masuk sane.. kalau nampak imigeresen jgn masuk melainkan ko bawak passport. aku igt imigresen tuh pintu masuk sbb nak check beg.. seb baik tanya dgn orang yg pki uniform. dari imigren ke Pasar besar Rantau Panjang tu dlm 10 minit masuk dalam..kat sini dekat dengan Sungai golok, kalau Pengkalan Kubor dekat dengan Tak Bai, siam. Motor plat thailand mmg bersepahhhh...aku lagi suke soping kat RAntau Panjang cume hati kene kental! barang byk , cantik2 pulak tuh! oh! lupe nak bgtau, pkol 6 petang psar ni dah tutup. kononnya dari Rantau Panjang nak singgah Pengkalan Kubor. haremmm.. smpi2 dah Pasar Pengkalan Kubor dh tutup u olz!!!!mase nih tak pix sbb dah menggelepar kepanasan..

Review Shopping di Pengkalan Kubor, Kelatan



**ni je gambar yang sempat snap kat Pengkalan kubor..

repeat yg semalm, smpi jugak kat Pengkalan Kubor! aku kene tipu dgn cik kedai yang jual sia tuh (org johor panggil mangkuk tingkat). korang kalau nak beli pinggan mangkuk sini mmg murah! jgn beli tempat lain, beli je kat kedai IMIPIAN SURI!confirm murah!lagi murah dari pasar tuh.. aku kene tipu wehh! kat pasar aku beli RM50, kat kedai tuh jual RM44.90.. tak ko menyirap!! menyesal gile2!!!! sah2 la kat kedai tu mmg dia simpan elok!! jersi pun mahal jugak, tk bole kurang!ekceli Pengkalan Kubor ni tak pergi pun tak pe.. tak bape best walaupun tak jam segala.. kau akan rase bosan! dan tudung harga KL.. bole gitw? mentang aku tak kecek dia nak tekan aku! hrmmm.. takde ke manenya aku nak beli..baik beli kat Jln TAR kalau harga dah semo!

overall dan konklusinya , jauh perjalanan luas pemandangan.

**just snap from car.. iklan pun bahasa kelate ..


**ni toto beli kat Pengkalan kubor ye , kengkawan!

kat Kelantan jangan risau pasal solat, mane2 ade masjid.. bole kata tak smpi 1km dah ade masjid atau surau..

Cume pesan aku, kalau korang tak bole terima hakikat mutabak dan sume lauk manis mcm aku, baik masak sendiri atau makan roti..heeeeeeeeeeeeeee

sekian utk entry Kota Bharu dan sekitarnya. bersambung entry singgah bermalam di Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu untuk balik ke KL

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


Rumah Sewa <b>di Pengkalan Chepa</b>, Kota Bharu | Rumah Sewa

Posted: 24 Nov 2011 06:22 AM PST

Publish date: November 24, 2011 2:22 pm
Contact Name: Hadi
Price: RM600
Region: Kelantan
Location: Pengkalan Chepa, Kota Bharu
Phone: 012-6293522
Tags: ,

Baru diubahsuai dan berkeadaan baik

2 Bilik Tidur
1 Bilik Air
4 Katil Bujang beserta Tilam Spring
Set Sofa
Set Meja Makan
Mesin Basuh
Peti Sejuk

100 m dari Institut Perguruan Kota Bharu

1 km dari Universiti Malaysia Kelantan di Taman Bendahara, Pantai Timur Hypermarket, Pizza Hut, Maybank, BSN, Stesyen Petrol dll

7 km dari Pusat Bandar Kota Bharu

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

1

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


.: Susupan Petang

Posted: 14 Mar 2012 10:07 PM PDT

Bukan Senang Untuk Awang Adek
Menang Di Bachok

Banyak orang mengira apabila Nasharudin Mat Isa yang mesra Umno tidak lagi diletak untuk mempertahankan kerusi Parlimen Bachok, Awang Adek Hussein akan gampang merampas kerusi berkenaan. Perkiraan ini dibuat kononnya Pas tidak ada tokoh selayak Nasharudin yang boleh mempertahankan kerusi Parlimen Bachok.

Seorang setiausaha politik Najib Razak sendiri mengakui kalau Nasharudin bertanding di Bachok sukar untuk Awang Adek menang di kerusi itu. Tetapi sayangnya Nasharudin tidak lagi menjadi sandaran Pas kali ini disebabkan ulahnya sendiri. Walaupun ada bisik-bisik Nasharudin untuk dibawa sekali lagi ke Bachok tetapi harapannya senipis kulit bawang.

Tokoh-tokoh Pas Bachok yang ada kini termasuk dua orang Adun seperti Hassan Mahmod, (Tawang) Abdul Azziz Kadir (Jelawat) tidak mampu untuk mengatasi ketokohan dan kehebatan Awang Adek Hussein sebagai pakar ekonomi yang memiliki kekayaan melimpah ruah.

Hanya Omar Mohamad (Perupok) dikatakan boleh memberi cabaran kepada timbalan menteri itu. Omar pernah mengecewakan harapan Awang Adek untuk jadi MB Kelantan apabila menyembamkan Awang Adek di Perupok.

Sehingga saat ini seakan sudah pasti Omar akan dijadikan sandaran oleh Pas untuk mempertahankan kerusi parlimen Bachok. Jadi dengan ketiadaan Nasharudin, Omar tokoh yang dikatakan sesuai untuk bertanding dikerusi Parlimen. Dalam masa sama ada seorang ahli politik diluar Pas dan PKR dikatakan boleh diharap untuk berdepan dengan Awang Adek. Awang Adek sendiri katanya takut kalau orang ini diletak untuk berdepan dengannya kerana dia tahu akan pengaruh dan sokongan peribadi tokoh ini.

Dia dimaksudkan ialah Zayadi Awang Nuh bekas tokoh pemuda Umno Bachok. Zayadi kini dikatakan tidak lagi berkeyakinan dengan Umno. Keberadaanya di dalam Umno kini hanya kerana menghormatinya ibu (Mak Su Limah) yang merupakan bekas ketua Wanita Umno Bachok yang berpengaruh.

Dia juga dilaporkan bersedia untuk diletak berdepan dengan Awang Adek. Zayadi dikatakan mempunyai keluarga besar di Bachok. Ibunya adalah bekas Ketua Umno Umno Bachok seorang tokoh wanita dimalui di Bachok.

Keluarga Zayadi sejak dari dulu lagi tidak begitu 'nggam' dengan stail dan pembawaan politik Awang Adek Hussein. Atas dasar itulah kalau Zayadi berdepan dengan Awang Adek, boleh simpul tali Awang Adek akan menangis tidak berlagu. Soalnya apakah Zayadi akan diturunkan?

Sekiranya Pakatan Rakyat mahu pastikan kerusi Bachok kekal, formula terbaik ialah meletakkan Zayadi untuk berhadapan dengan Awang Adek Hussein. Bagi merealisasikan ini Pas terutamanya perlu mengamalkan politik terbuka dan understanding.

Usaha sedang dilakukan untuk membawa Zayadi diturunkan ke parlimen Bachok. Sekiranya Pas merasakan mereka tidak berkupayaan untuk berdepan dengan Awang Adek kemungkinan Zayadi akan dijadikan sandaran. Bagai Zayadi sendiri beliau tidak kisah sama ada bertanding atas tikit PKR atau Pas. Namun hati kecil Zayadi dia lebih berminat dengan Pas, apa lagi keluarganya juga dikatakan ramai menjadi penyokong Pas.

Ketika membuat tinjauan ke Bachok dua tiga hari lepas saya berbicara dengan seorang pegawai Kemas, jabatan yang dikenali sebagai mata telinga Umno. Menurut pegawai berkenaan kedudukan Awang Adek di Bachok tidak begitu menyelesakan. Katanya kalaupun bukan Zayadi yang dibawah turun pun, Awang Adek akan kalah. Bagaimana pun kalau benar Zayadi diturunkan ia makin mudah Awang Adek dikalahkan.

Pegawai Kemas itu memberi dua faktor kenapa Awang Adek akan bersungkur sekali lagi. Pertama katanya Awang Adek tidak mendapat sokongan ahli jawatan kuasa bahagian. Sikap Awang Adek yang sombong, agah tidak bertempat menjadikan orang Bachok tidak berapa senang dengan bekas bakal MB Kelantan itu. Meskipun Awang Adek anak nelayan tetapi lagaknya lebih bangsawan dari golongan bangsawan.

Kedua ialah isu rasuah yang dikaitkan dengan Awang Adek. Isu wang derma untuk parti berjumlah RM100,000 yang dimasukkan ke dalam akaun tiga orang pegawainya menjadi perbualan hangat di Bachok. Gara-gara wang itu menyebabkan timbul persepsi buruk ke atas Awang Adek. Ada yang menganggap wang itu sebagai komisyen atas kelulusan projek.

Orang Bachok mempertikaikan mungkin wang derma yang dimasukan ke dalam akaun khas itu bukan setakat itu sahaja, ia mungkin banyak lagi. Kata pegawai itu Awang Adek dikatakan menutup tuduhan itu dengan membawa cerita dia sudah menyaman pihak yang mendedahkan cerita berkenaan.

Selain itu, faktor lain ialah kesepaduan ahli jawatankuasa bahagian menyokong Awang Adek tidak berlaku. Kebanyakan ahli jawatankuasa bahagian tidak mempedulikan Awang Adek, sebaliknya mengemas dan menjaga kedudukan masing-masing. Misalnya timbalan beliau Dr Alias Hussein katanya asyik tumpu ke kawasannya di Jelawat sahaja tetapi tidak untuk seluruh Bachok.

Alias sendiri katanya belum tentu akan dapat merampas kerusi Jelawat. Adun Pas kini, Abdul Azizz Kadir (foto) yang lawprofil disenangi oleh rakyat Jelawat. Azizz katanya tidak banyak cakap tetapi kerajinannya menemui rakyat menyebabkan ia menjadi Adun yang disenangi.

Kata pegawai Kemas itu lagi, tiga orang ahli jawatan kuasa bahagian Bachok tidak tinggal dalam kawasan. Mereka berada di Kuala Lumur dan pulang sekali sekala bila mana ada program besar yang dihadiri menteri sahaja. Keadaan ini menyebabkan gerak kerja untuk menguatkan jentera parti tidak begitu ampuh.

Apa yang berlaku hari ini Awang Adek bergerak menerusi aktiviti yang diaturkan oleh agensi kerajaan termasuk juga JPP Kelantan. Selain itu beliau juga banyak menumpang kegiatan diaturkan oleh Wanita. Jentera peringkat bahagian menurutnya langsung tidak bergerak, seakan-akan ada sebotaj dalaman ke atas Awang Adek.

Berdasarkan hakikat itulah apa yang boleh disimpul harapan Awang Adek untuk menang di Bachok kemudian dilantik menjadi menteri penuh (kalau UBN menang) masih berada dalam mimpi diigauan siang hari. [wm.kl.1:38 t/hari 15/03/12]

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved