ads

Isnin, 24 September 2012

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


BN Sedia Hadapi PKR <b>Di Bachok</b> | MyNewsHub

Posted: 22 Sep 2012 03:22 AM PDT

BACHOK – Barisan Nasional (BN) Kelantan tidak berasa bimbang sekiranya calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertanding di Parlimen Bachok.

Pengerusinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, ia kerana BN telah bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Kita telah bersedia untuk berdepan parti pembangkang Kita bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan," katanya pada majlis Astro Fiesta Mesra Belia di Beris Kubur Besar di sini hari ini.

Beliau mengulas desas desus Ketua UMNO Bahagian Backok, Datuk Dr. Awang Adek Hussin akan ditentang calon PKR bagi kerusi kawasan Parlimen Bachok yang kini diwakili bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa.

Mengulas lanjut, Mustapa berkata, sokongan golongan muda terhadap BN semakin meningkat dan perkara itu boleh dibuktikan melalui penglibatan golongan itu dalam program BN.

Malah, katanya, sambutan golongan muda terhadap program yang dianjurkan BN pada hari ini cukup menggalakkan maka BN akan memperbanyakkan lagi program belia di seluruh negeri.

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Rented PKR Headquarters To Be Auctioned

Bantahan PKR Terhadap Seksualiti Merdeka Hambar

PKR Anjur Kongres Nasional Pada 25-27 Nov

Isu Ceramah PKR Batal Saat Akhir Tidak Timbul

PKR- Hati-hati Dengan Manusia Ini

DAP & Pergaduhan di KFC iCity: Apa Kata PAS & PKR?

Pemecatan Isa Satu Tindakan Kuku Besi

Zahida Rafik Saman Ketua Wanita PKR

Kisah Nizar Jamaluddin Ceroboh Ceramah UMNO…Dakwa Diri Hero

Anwar Bantah K-Pop Ala PKR

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


WATIE CRAFTY: Kelas Felt Craft

Posted: 18 Sep 2012 12:56 AM PDT


Assalamualaikum dan salam mesra...
Buat pertama kalinya..WATIE CRAFTY akan mengadakan kelas felt craft di Chiku 2 Gua Musang... Insyaallah akan diadakan pada cuti raya haji nanti.. Tujuan utama kelas Felt Craft ni adalah untuk memperkenalkan seni felt craft yang masih belum dikenali di Chiku 2 ini.. 
Sekiranya ada yang berminat untuk join kelas ni..boleh daftarkan nama anda..deposit RM10..baki rm10 lagi perlu dibayar ketika menghadiri kelas..Tarikh masih belum ditentukan..bergantung pada permintaan peserta nanti..

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


PSSKJELAWAT2: Pemantauan BTPN <b>Kelantan</b> ke PSS SK <b>Jelawat</b> 2

Posted: 22 Sep 2012 08:32 AM PDT

PSS SK Jelawat 2 telah dipantau oleh Penolong Pengarah Unit Perkhidmatan Sumber Pendidikan, BTPN Kelantan pada 28hb Ogos 2012. Encik Zakaria B. Hassan telah diiringi oleh Encik Muttaqim B. Adaman (Pegawai Teknologi Pendidikan 2) dan Encik Abdul Razzaq B. Mohamed Zin (Juruteknik Komputer) dari PKG Badak.

Penarafan iQ-PSS dan sistem i-NILAM merupakan dua fokus utama pemantauan. Selain itu, pelbagai input berguna merangkumi komen dan cadangan untuk penambaikan telah diberikan oleh pegawai pemantau. Ribuan terima kasih di atas pandangan dan nasihat serta kunjungan Encik Zakaria Bin Hassan dari BTPN Kelantan, juga pegawai dari PKG Badak.

Diharap PSS SK Jelawat 2 dapat melakukan penambaikan sebagaimana yang disarankan. InsyaAllah.

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


7 lot Banglo <b>di Kok Lanas</b> | Azmiral.com

Posted: 23 Sep 2012 03:38 AM PDT

Harga mengikut keluasan rumah

  1. 1000kp – RM181,000
  2. 1200kp – RM203,000
  3. 1400kp – RM225,000
  4. 1600kp – RM247,000

Luas Tanah : 5400kp+++

lokasi

-Lebih krg 700m ke jln besar
-3 km ke pasar Kok lanas
-Lebih kurang 5km ke Polikteknik Kota Bharu
-lebih krg 3km ke Kolej Komuniti
-lebih krg 4km ke Kem Desa Pahlawan

Design dan plan rumah mengikut citarasa dan pilihan pembeli. KLIK DI SINI untuk melihat contoh pelan dan rekabentuk.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Jualan, Interaktif & Demonstrasi Kraf Sempena Lawatan Pengurus

Posted: 11 Sep 2012 06:50 PM PDT

Pada 10 September 2012 lalu, jam 2pm-5pm, bertempat di Pusat Jualan Kraf, Bunut Payong telah mengadakan Jualan, Interaktif & Demonstrasi Kraf Sempena kunjungan daripda isteri pengurus-pengurus kanan Jabatan Pengairan Dan Saliran Malaysia (JPS). Turut sama hadir Datin Tan Meng Yah, Isteri Dato Timbalan Ketua Pengarah 2, Sektor Pakar JPS. Rombongan tersebut yang seramai 210 orang dipenuhi dengan aktiviti mewarna batik canting dan membeli barangan kraf terutama produk batik.

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Ceraman terakhir <b>di Manek Urai</b> ~ Blog Video Politik v2.0

Posted: 13 Jul 2009 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ceraman terakhir di Manek Urai · Ceramah Perdana DSAI Di Ampang 8hb Julai 2009 · ▻ June (3). ▻ May (9). ▻ April (22). ▻ March (33). ▻ February (19). ▻ January (31). ▻ 2008 (356). ▻ December (32). ▻ November (47). ▻ October (44) ...

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Pondok Rahmat: Santai-Santai <b>Di Rantau Panjang</b>

Posted: 11 Sep 2012 05:50 PM PDT


SANTAI-SANTAI DI RANTAU PANJANG


Kira-kira seminggu lebih lepas hariraya Idilfitri yang lalu, saya ikut rombongan keluarga pergi ke Rantau Panjang, sebuah bandar yang letaknya bersempadan dengan negara jiran, negara Gajah Putih-Thailand.

Sudah bertahun-tahun lamanya saya tidak menjejak kaki di Rantau Panjang, malah tidak terlintas langsung untuk pergi ke sana, terutama selepas kematian isteri saya kira-kira tiga tahun yang lalu. Kami lebih gemar pergi ke Pengkalan Kubur, Tumpat daripada pergi ke Rantau Panjang. Pengakalan Kubur juga sebuah bandar yang terletak di sempadan dengan negara jiran, Thailand.


Tapi pada hari itu setelah anak-anak saya ingin ke Rantau Panjang untuk membeli sedikit barang-barang keperluan, terutama yang tinggal di Kuala Lumpur, teringin pula saya untuk mengikuti rombongan mereka yang di dalamnya termasuk beberapa orang cucu.

Rombongan kecil itu terdiri dari Ayah Long dan keluarga, Ayah Alang dan keluarga, Ayah Su sekeluarga dan Atok.

Kami bercadang untuk makan pagi di Rantau Panjang, kerana itu kami tidak makan pagi di rumah. Pada masa dahulu ada sejenis makanan yang kami gemari memakannya bila pergi ke Rantau Panjang, iaitu laksa Thailand yang rupanya halus-halus seperti behun dimakan dengan kuah lemak putih pekat yang dihidangkan dengan beberapa jenis ulam-ulaman, termasuk pucuk petai yang halus daunnya. Amboi seleranya.

Laksa ini dijual di dalam pasar Rantau Panjang bersama-sama dengan nasi berlauk dan sebagainya. Tapi sebaik-baik sahaja kami memasuki pasar tersebut dari arah sisinya untuk mencari tempat orang menjual makanan, selera kami telah patah, minat kami untuk mencari laksa halus telah hilang.

Bau busuk pasar lama itu telah memusnahkan niat kami untuk makan dalam pasar itu. Baunya amat teruk, dengan kebersihan pasar yang tidak terjaga, walaupun barang-barang jualan berlambak-lambak dan bergantungan pada setiap pintu kedai kecil dalam pasar itu.


Bau tikus, bau jebat tikus dan bau kencing tikus berbaur dengan bau-bau lain menyumbat hidung, menyebabkan kami segera keluar dari pasar dan mencari makanan di luar-makan roti canai dan magi goreng dan rebus [sup]. Ada beberapa jenis roti canai di kedai tersebut, antaranya roti canai kaya, roti canai telur, roti canai sardin, dan roti canai melo.

Selepas makan, anak-anak saya memaksa diri mereka terus masuk pasar semula untuk mencari sedikit bahan-bahan keperluan mereka, khususnya untuk dibawa balik ke KL. Saya tidak masuk lagi, tapi terus menyusuri bangunan-bangunan batu yang menjual berbagai-bagai barang keperluan yang terletak di sekeliling pasar tua itu.


Selepas keluar pasar, mereka membeli beberapa gelas aiskrem istimewa, aiskrem Malaysia yang hanya mungkin terdapat di Rantau Panjang yang diadun dengan berbagai-bagai bahanan makanan lain, antaranya roti yang dipotong kecil-kecil, pulut yang berwarna warni dan sebagainya.

Segelas kecil harganya seringgit, sementara segelas yang besar harganya dua ringgit. Ia dijual di atas motosikal yang diparkir ditepi jalan dekat dengan pasar. Cucu-cucu saya suka sangat memakannya.

Saya bertanya-tanya kenapa pasar itu terus dibiarkan dalam keadaannya yang bertambah teruk sebegitu rupa tanpa kawalan kebersihannya? Sepatutnya ia telah lama dipulihkan, diperindahkan, dibersihkan supaya menjadi lebih menarik, sesuai dengan sebuah bandar di sempadan negara yang menarik perhatian ramai.

Pelancung-pelancung asing yang berkunjung ke Thailand, khususnnya ke Golok mungkin teringin untuk menjenguk Rantau Panjang sebuah bandar di semapadan yang terletak di sebarang Sungai Golok yang boleh diseberangi dengan perahu kecil dengan tambang yang sedikit kalau tidak ingin menyeberangi sempadan seperti sewajarnya menerusi jambatan, melalui kawalan imigresen.


Memang pada hari itu kami nampak ada sebuah pasar baru yang baru siap dibina dan masih belum beroperasi, namun begitu, pasar lama Rantau Panjang itu sepatutnya tidak dibiarkan dalam keadaan merana seperti itu sekian lama, sehingga boleh menimbulkan kesan yang negatif kepda pengunjung-pengunjungya?

Memang Pekan Rantau Panjang banyak menawarkan barang-barang jualan menarik, termasuk berbagai-bagai barang cenderahati yang harganya amat berpatutan, tapi keadaan pasar besar Rantau Panjang dan keadaan sekitarnya kurang menggalakkan, mungkin merosakkan selera pengunjung-pngunjung, khususnya dari luar untuk datang lagi di masa-masa akan datang kalau keadaan tidak medesak.

Di samping itu, Rantau Panjang juga terkenal dengan zon Bebas Cukai. Rantau Panjang terletak dalam Jajahan Pasir Mas, mempunyai kawasan Parlimennya sendiri, terletak arah ke utara negeri Kelantan, dan hanya kira-kira 39 km dari ibu negeri Kelantan, Kota Bharu.


Seperti kawasan-kawasan sempadan yang lain juga, Rantau Panjang terkenal dengan banyak pengkalan-pengkalan haram yang digunakan oleh para penyeludup untuk menyeludup berbagai-bagai jenis barang dari kedua-dua negara- dari Kelantan ke Thailand dan dari Thailand ke Kelantan, bukan sahaja barang-barang halal penggunaannya, tapi mungkin juga barang-barang haram yang merbahaya dan mengancam keselamatan.

Perjalanan pulang kami ke KB sebelah tengah harinya memakan masa yang lama sedikit, tidak seperti masa yang diambil dalam perjalanan dari KB ke Rantau Panjang pada sebelah paginya, kerana keenderaan kian banyak bergerak di atas jalan. Halangan perjalanan pertama yang dihadapai, bila keenderaan terpaksa bergerak amat perlahan sebelum melewati pos pemeriksaan polis yang terletak tidak jauh dari bandar Rantau Panjang, kerana di hadapan ada sebuah keenderaan berat yang panjang yang bergerak perlahan tapi sukar untuk dipotong oleh keenderaan yang berada di belakanngya, termasuklah kereta kami. Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa tak sampai pun sepuluh minit itu, telah menjadi hampir setengah jam.

Itu tidak menghairankan. Sepupu saya dari KL yang pergi ke Rantau Panjang pada Hari Raya Idilfitri kelima yang lalu terpakasa mengambil masa lebih dari empat jam untuk sampai ke rumahnya di Salor yang jaraknya tidak sampai 30 km pun dari Rantau Panjang.

Dalam perjalanan pulang itu, kami singggah di Masjid Beijing yang letaknya dekat dengan bandar Rantau Panjang. Tapi kerana keadaan tidak mengizinakan kami tidak sempat masuk ke dalamnya, dan hanya merakam gambar mesjid yang unik itu dari luarannya sahaja.


Kami harap kami dapat datang sekali lagi dan berhenti dan masuk ke dalam Masjid Beijing itu dan menikmati kesyahduan sebuah masjid.

Dalam perjalanan itu, kami kongsi bersama untuk ketawa kecil bila teringatkan sebuah dialog singkat di antara seorang pembeli dan seorang peniaga dalam pasar Rantau Panjang.

Pembelinya seorang lelaki muda yang berseloroh dengan penjualnya seorang wanita warga emas mengatakan dia sedang mencari seorang calon isteri.

Penjual wanita itu menjawab, "Di sini yang muda-muda tidak adalah, tapi yang pencen tu banyak. Tapi pencen-pencen pun masih baik. Tak nakkah?".

Lelaki itu tidak menjawab apa-apa. Wanita itu menyambung lagi, "Apa salahnya yang pencen? Masih boleh dipakai".


Memanglah di sekitar di tempat dia berniaga itu terdapat ramai wanita-wanita yang bukan lagi orang-orang muda, tapi masuk kategori pencen.

Saya teringat pula ketika di sebuah stesen minyak, di mana salah seorang daripada attendennya seorang wanita yang berusia tiga puluhan tahun.

Entah bagaimana seorang pelanggan berseluruh dengannya, "Tak naklah saya, nampaknya dah tua".

Tapi dijawab pula oleh wanita itu, "Tua-tua pun dijamin masih baik. Belum diusik. Lebih baik daripada yang muda tapi telah rosak".

Walau bagaimana pun kami pulang dengan membawa harapan Pekan Rantau Panjang akan segera menjalani pembangunan yang sewajarnya dalam semua bidang, termasuk dalam bidang kebersihan, sejajar dengan sebuah bandar di sempadan yang mempunyai begitu banyak potensi untuk lebih baju, dan sekali gus dapat membantu peningkatan ekonomi bukan sahaja penduduk-penduduk tempatan tapi juga seluruh negeri Kelantan khasnya, dan negara Malaysia amnya akan bersama-sama menikmati faedahnya.


Saya harap wakil-wakil rakyat peringkat negeri dan Parlimen meletakkan pembangunan bandar Rantau Panjang sebagai sebahagian daripada agenda utama pembangunan mereka dalam rangka pembangunan Jajahan Pasir Mas khasnya dan pembangunan seluruh negeri Kelantan amnya.

Dari KB ke Rantau Panjang,

Singgah sekejap di Bukit Tuku;

Kenapa suka lintas sempadan,

Kalau di sini sedia menunggu?

END.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.End

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Nur As-Syifa&#39;: BERTUGAS <b>DI</b> SEKOLAH BARU, SMK <b>GAAL</b>, PASIR <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2012 07:01 AM PDT


الحمد لله على كل حال
Syukur ke hadratiLLAH SWT kerana dengan kudrah, iradah & izinNya, permohonan & hajat ana untuk bertukar balik ke Kelantan telah diqabulkan walaupun dengan diiringi ujian yang besar bagi ana & keluarga. Bermula dari 10 Jun 2012 baru ni ana telah bertugas di SMK Gaal, Pasir Puteh setelah hampir 9 tahun 'bertapa' di Merapoh, Kuala Lipis, Pahang. Erm...dari sempadan Pahang-Kelantan sekarang ni ana ke sempadan Kelantan-Terengganu pula. Hehehe...jaga sempadan. Jangan sempadan Thai & sempadan Perak udah...
Maaf kepada yang menunggu khabar berita terkini dari ana, terutamanya sahabat-sahabat & tak lupa murid-murid kat Merapoh yang ana kasihi. Lama tak online sebab kabel kat sini kena curi. Jadi perkhidmatan internet kat sekolah pun tergendala. Tak tau la bila akan ok. Nak isi markah pelajar dalam sistem SAPS pun susah.
Bagaimana sekolah baru? Ana rasa masih terlalu awal untuk ana buat rumusan. Ramai dah yang tanya, cuma pandangan awal ana, generally macam kebanyakkan sekolah-sekolah luar bandar yang lain. Cuma buat masa sekarang, agak membosankan. Mungkin kerana hubungan guru-murid masih belum terjalin dengan baik. Masih baru lagi & masih dalam proses menyesuaikan diri dengan segala-galanya yang baru di sini. Ada sesetengah aspek tu yang agak jauh berbeza antara sini dengan Merapoh. Erm…rindukan suasana kat sana.
Ana sangat-sangat berharap agar hadirnya ana di sini mendatangkan kebaikan & memberikan manfaat yang besar kepada warga sin,i bukan sebaliknya. Semoga ALLAH SWT dengan kasih sayangNya membantu & memudahkan segala urusan ana di sini. Mohon doakan ana…

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


135 BENDERA BN DIBAKAR <b>DI PENGKALAN CHEPA</b> - Perigi Timur

Posted: 17 Sep 2012 09:00 AM PDT


KOTA BHARU – Bukan sekali! Malah lima kali, bendera Barisan Nasional (BN) yang dipacakkan di tepi jambatan Kampung Beris Jambu, Chekok di Pengkalan Chepa, di sini dirosakkan, malah dalam kejadian terbaru, kelmarin, sebanyak 135 bendera terbabit turut dibakar.

Perbuatan itu disyaki, dilakukan pihak tidak bertanggungjawab sehingga menyebabkan pimpinan kawasan berkenaan, mengalami kerugian hampir RM5,000 akibat kejadian itu.

Penyelaras Dun Chempaka, Zarina Md Eusope berkata, perbuatan terbabit menunjukkan pelakunya, tidak mempunyai etika dan takut pada bayang-bayang parti sehingga sanggup merosakkan bendera pihak lawan.

"Sepatutnya, golongan terbabit berfikir sebelum melakukan perbuatan itu kerana ia menunjukkan sikap yang kurang matang dan bertindak mengikut perasaan.

"Masing-masing bebas memilih parti yang mereka percaya boleh menerajui kerajaan, tindakan terbabit tidak langsung menunjukkan budaya kita sebagai seorang yang beragama Islam," katanya kepada Sinar Harian.

Dalam pada itu, menurut Pentadbir Mukim Dun Chempaka, Zainal Abidin Ibrahim, perkara terbabit berlarutan sejak Mac lalu dan paling teruk kelmarin, kejadian itu mengundang kesediaan dan kemarahan kami, memandangkan pihak terbabit sewenang-wenangnya membakar bendera BN yang kami pacakkan di kawasan itu.

"Kami amat memandang serius mengenai kejadian ini, sepatutnya perkara terbabit tidak berlaku memandangkan kita semua sudah mengecap kemerdekaan ke 55 tahun.

"Seharusnya kita mempunyai sikap yang lebih matang dalam apa jua keadaan dan tidak bertindak mengikut perasaan sendiri," katanya.

Sementara itu, menurut Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKP) Chekok, setakat ini pihak terbabit sudah menyerahkan perkara itu kepada polis.

"Kita tidak mahu melihat, generasi muda terikut-ikut dengan budaya ganas yang tidak mengikut norma kehidupan, lagipun kita dilahirkan sebagai golongan Melayu yang beragama Islam.

"Seharusnya perkara seumpama ini tidak berlaku di negeri ini memandangkan kita merupakan sebuah negeri di bawah pentadbiran golongan Islam dan diharapkan kejadian seumpama ini tidak berulang," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi berkata, sehingga semalam pihak polis masih belum menerima sebarang laporan berhubung kejadian tersebut. – Sinar Harian

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


CERAMAH NIK AZIZ <b>DI TANAH MERAH</b> 31 OGOS 2012 | Pakdoe <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2012 08:43 PM PDT


P/S: KEPADA AHLI UMNO ELOK LER DENGAR CERAMAH NI..TAKKAN NAK AZAN KAT PADANG...BONGOK!!!

PAKDOE ALLAN

03 di ketereh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di ketereh - Google Blog Search


Rakaman video ceramah NURUL IZZAH <b>di KETEREH</b>: Kalau bn <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2012 02:39 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Rakaman video ceramah NURUL IZZAH di KETEREH: Kalau bn yakin mereka bolah menang, bagilah ruang media untuk kita.. Share this: StumbleUpon · Reddit. Like this: Like. Be the first to like this. This entry was posted on ...

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Adun <b>Kelaboran</b> Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan

Posted: 02 Aug 2012 04:53 PM PDT

Adun Kelaboran Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan : Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau bernikah dengan Abby Abadi dan beri amaran untuk ambil tindakan kepada orang yang memfitnah beliau.

Abby yang menyertai PAS pada bulan lalu dengan keanggotaan seumur hidup telah digosipkan bernikah dengan seorang Adun parti PAS.

Adun Kelaboran Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan

Bagaimanapun, wakil rakyat Pas itu menegaskan segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter pro-Umno sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.

Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

"Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana  isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Ketika ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki, 41, menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

"Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

"Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil  langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

Abby yang telah menjawab dakwaan mengenai perkara itu menggunakan laman sosial twitter menafikan beliau mempunyai sebarang hubungan dengan  Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

Adun Kelaboran Nafi Nikahi Abby, Beri Amaran Tindakan | Politik @ Forblogger

Connect Facebook

5.0
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved