ads

Ahad, 21 Oktober 2012

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Kerabu Bersuara: Gambar Program Abby Abadi <b>Di Pasir Puteh</b> <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2012 07:55 PM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lb.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Nik Abduh Bertanding <b>Di Bachok</b> Atau Kubang Kerian | Detik <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 05:40 AM PDT

20121007-203632.jpg

Oleh RAITINI RAHMAN

KOTA BHARU – Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz enggan mengulas lanjut mengenai khabar angin yang mengatakan beliau akan mewakili parti itu pada pilihanraya umum akan datang.

Beliau sebaliknya berkata, soal kerusi parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) serta di mana beliau akan dicalonkan tidak perlu dibincangkan secara umum.

"Jadi calon ini soal sensitif. Baik tak payah sentuh. Orang Pas tak suka. Saya tak nak komen sama ada saya akan bertanding atas tiket kerusi parlimen ataupun DUN," katanya kepada DetikPerubahan.com di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai desas-desus yang mengatakan beliau mungkin akan bertanding mewakili Pas kawasan Bachok atau Kubang Kerian.

Pencalonan Nik Abduh mewakili Pas Bachok dikatakan timbul apabila penyandang asal, Nasharuddin Mat Isa dikatakan tidak lagi menjadi pilihan ahli parti dan penyokong Pas Bachok berikutan beberapa isu yang mengaitkan diri beliau sebelum ini.

Sementara itu, nama Nik Abduh juga dikaitkan dengan kerusi Parlimen Kubang Kerian yang disandang oleh Salahuddin Ayob memandangkan penyandang dikatakan akan kembali ke negeri asal Johor sebagai calon Pas di sana.

Persoalan yang timbul sekiranya Nik Abduh mewakili Parlimen Kubang Kerian, bagaimana pula Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang dikatakan akan bertanding di kerusi tersebut.

Nik Abduh sebelum ini menyatakan kesediaannya untuk bertanding sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya dikehendaki oleh parti.

Anak Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu berkata, tidak timbul soal beliau dipilih kerana kedudukannya sebagai anak kepada Nik Aziz kerana percaya parti hanya memilih calon atas dasar kebolehan dan kelayakan mereka.

"Isu kroni adalah isu lama yang sering didendangkan dalam musim pilihan raya sedangkan semua orang tahu sebarang keputusan bergantung kepada parti. Terpulanglah sama ada hendak bersetuju atau tidak," katanya.

Selain Nik Abduh, seorang lagi ahli keluarga Nik Aziz yang turut disebut bakal menjadi calon pada pilihanraya umum akan datang ialah menantu beliau iaitu bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Abdul Ariffahmi Ab. Rahman turut disebut-sebut termasuk dalam senarai pendek calon Pas Kelantan.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


&#39;Jangan jual saham FGVH&#39; | n9kini.net

Posted: 15 Oct 2012 10:40 PM PDT

Gua Musang, 16 Okt. – Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menasihatkan pemegang saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) khususnya peneroka FELDA tidak menjual saham itu.

Bekas Menteri Kewangan itu berkata, turun naik harga saham FGVH selepas disenaraikan di Bursa Malaysia adalah biasa dan saham terbabit mempunyai potensi cerah untuk jangka panjang.

Katanya, peneroka amat beruntung dengan langkah kerajaan mentransformasi FELDA bagi memberi peluang kepada kumpulan sasar memiliki saham FGVH dan akhirnya mendapat keuntungan.

"Kita yakin pengurusan FELDA mampu menaikkan semula harga saham itu," – Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang

"Kita sedia maklum permainan saham terdedah kepada risiko, tetapi kita yakin pengurusan FELDA mampu menaikkan semula harga saham itu," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Program Janji Ditepati anjuran FELDA di Bandar Chiku, di sini, kelmarin.

Sempena majlis itu, Yayasan FELDA menyumbang dua ambulans masing-masing bagi kegunaan pesakit di Pusat Kesihatan Kecil Aring 1 dan Klinik Kesihatan Bandar Chiku.

Tengku Razaleigh juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, berkata kejayaan FELDA sehingga saham FGVH berjaya disenaraikan di Bursa Malaysia tidak boleh dipertikaikan.
"Terus pegang saham itu untuk tempoh beberapa tahun akan datang kerana kejatuhan harga saham FGVH di Bursa Malaysia sekarang bersifat sementara," katanya.

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


iPhone Shield: Re: [Advertisers_Heaven] Rumah banglo <b>di kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2012 09:43 AM PDT

 

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Pemuda/Musolla: Ketua AMK Kedah ditukar ke Gua Musang

Posted: 16 Oct 2012 11:58 AM PDT


Azman Nasharuddin sebelum ini mengajar di Kepala Batas, Pulau Pinang sekarang ditukar ke Sekolah Kebangsaan (SK) Aring di pedalaman Gua Musang.
Beliau tahu segala risiko yang dihadapinya biar pun sebelum ini ada rakan-rakan pernah mengingatkannya "jangan aktif sangat di pentas Pakatan Rakyat".
Sebaliknya demi sebuah perjuangan Cikgu Man yang juga Ketua AMK Kedah redha dengan apa yang berlaku ke atas dirinya, biar pun dijadikan seperti bola oleh pemerintah yang didominasi Umno.
"Saya bekerja dengan kerajaan sebagai kakitangan awam dan bukan bekerja dengan Umno. Gaji saya dibayar daripada wang rakyat.
"Namun Umno sekarang takut kepada guru-guru dan pegawai kerajaan," katanya ketika muncul di pentas ceramah di Kampung Paya Senang, Dun Bunut Payong malam tadi.
Menurutnya semalam beliau melaporkan diri kepada Guru Besar di SK Aring dan pada masa sama turut mengunjungi hormat Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Katanya, tidak menjadi kesalahan baginya menemui Menteri Besar Kelantan sebagai seorang ketua kerajaan di negeri ini.
Kata beliau seorang rakannya yang juga mengajar di Kepala Batas mengalami nasib serupa apabila ditukar mengajar di Pulau Ketam kerana aktif dalam PAS.
"Umno melakukan apa sahaja sekarang demi mempertahankan sebuah kuasa sehingga sanggup menganiaya orang yang tidak sebulu dengan politik mereka.
"Saya pun pernah memegang jawatan ketua cawangan Umno di Kedah sebelum ini. Namun pada 1999 tidak lagi bersama perjuangan parti itu selepas melihat nasib orang Melayu terpinggir di bawah Umno.
"Di Pulau Pinang siapa yang gadai tanah-tanah milik orang Melayu. Biar pun bermacam-macam depa tuduh terhadap Lim Guan Eng namun sekarang orang Melayu sudah sedar," ujarnya.
Kata beliau bantuan kepada warga emas sebanyak RM100 setahun amat dihargai rakyat biar pun sebelum ini bermacam-macam tomahan dibuat Umno.
Hadir sama pada ceramah tersebut Timbalan Yang Dipertua PAS Kota Bharu, Datuk Takiyuddin Hassan,  Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia, Badrul Hisham Shaharin dan bekas Setiausaha Gerakan Kelantan, Lau Chin Chua.
Orang ramai memenuhi perkarangan tempat ceramah biar pun hujan turun renyai-renyai. Malah ada sanggup basah bagi mendengar ceramah kumpulan guru.

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Jom Makan Lemang <b>Manek Urai</b> | Lemang Sedap | - Mien Eaststar

Posted: 06 Aug 2012 10:17 AM PDT

lama betul x merase lemang ni .. wuhuuu ..
petang ni singgah beli jap sebatang .. haha

lokasi jualan lemang ni adalah di Manek Urai, Kelantan Darul Naim .. banyak betul gerai lemang kat sini ..

tengok dari dalam kereta macam best jer lemang ni .. grrrr .. biasa la kan, bila puasa ni, semua nampak sedap jer kan .. hahaha

beli lemang dapat percuma gula melaka .. haha . gula melaka tu untuk ape tahu x ? isk3 .. sbgai pencicahnya la .. memang sedap .. manis g tuuu .. hehe .. selamat menjamu lemang la ye ..

# jumaat ni balek kampung lagi .. yuuuuhuuu .. cepat la jumaat !! hihi

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Janji Bandar Baru <b>Dabong</b> jadi kenyataan

Posted: 09 Oct 2012 01:43 AM PDT


KUALA KRAI: Bukan sekadar mengingatkan rakyat terhadap tuntutan agama, sebaliknya ulama juga berjaya membawa Kelantan ke era baru dengan kemunculan bandar-bandar baru yang semakin bertambah.

Hampir semua jajahan di Kelantan memiliki kawasan pertumbuhan baru dengan pembangunan yang lebih terancangan dan tersusun.

Bermula dari Tumpat sehingga ke Gua Musang bandar-bandar baru boleh dilihat di merata tempat.

Tidak ketinggalan juga Dabong yang suatu ketika dahulu tempat buangan bagi guru-guru yang menyokong pembangkang, sekarang sudah jauh berubah.

Tidak lama lagi lanskap Dabong juga bakal berubah dengan pembangunan bandar baru yang terletak di Kampung Stong.

Kawasan seluas 45.6 hektar bakal dibangunkan taman perumahan yang lengkap dengan bangunan pejabat, rumah kedai, masjid, tadika, dewan orang ramai, taman permainan, pasar raya dan stesen minyak.


Kedudukannya di hadapan kilang papan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK), di tengah-tengah perjalanan Jeli-Gua Musang. Berlatarbelakangkan banjaran Gunung Stong yang menempatkan air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Suasana persekitarannya begitu nyaman, awam yang kedudukan agak rendah seumpama berada di Tanah Tinggi Lojing.

Bandar Baru Dabong bakal menjadi kenyataan apabila majlis perletakan batu asas disempurnakan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.

Bandar baru itu akan menempatkan 48 unit rumah teres kos sederhana rendah, 196 unit rumah teres kos sederhana, 56 unit rumah berkembar, 106 (banglow) dan 20 unit (rumah kedai).

Fasa pertama melibatkan pembinaan 12 unit rumah teres kos sederhana rendah, 29 unit (kos sederhana) dan seunit rumah banglow akan dibangunkan tidak lama lagi.

Projek tersebut dilaksanakan KPK dengan kerjasama DPS Group of Companies dibangunkan tiga fasa. Projek berkenaan membabitkan pelaburan lebih RM40 juta.

DPS sebuah syarikat yang berpangkalan di Melaka juga akan membina sebuah kilang perabot dengan pelaburan sebanyak RM15 juta, bakal menyediakan 100 peluang pekerjaan.

Pengerusi KPK, Zulkifli Mamat berkata, Bandar Baru Dabong dibangunkan mengambil masa kira-kira lima tahun.

"Bandar Baru Dabong di Stong akan menjadi bandar berkembar dengan pekan Dabong yang sedia ada. Dabong lama yang menempat stesen kereta api tidak lagi dapat menampung pembangunan baru memandangkan kawasannya agak terhad.

"Pekan lama mempunyai keistimewaan tersendiri dengan stesen kereta api yang menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi Taman Negeri Stong," katanya selepas majlis perletakan batu asas dan perasmian pejabat baru KPK.

Adun Dabong, Arifabillah Ibrahim berkata, janji kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah Bandar baru di Dabong akhirnya menjadi kenyataan.

Kata beliau perkara itu terkandung dalam manifesto pilihan raya PAS Kelantan 2008.

"Saya antara orang yang paling gembira kerana janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu kini semakin menjadi kenyataan.

"Inilah yang dinamakan sebagai janji yang ditetapi. Kita juga mampu menepati janji-janji yang dibuat bagi manfaat rakyat," katanya.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Pemimpin PAS Sendiri Mahu Nik Aziz Segera Berundur

Posted: 16 Oct 2012 04:30 PM PDT

tuan-guru-nik-abdul-aziz

Wakil rakyat PAS bagi kawasan DUN Gaal, Dr Nik Mazian Mohamed dalam satu ucapannya di Dewan Undangan Negeri Kelantan semasa membahaskan membahaskan bajet negeri secara 'lembut' telah menasihatkan pemimpin negeri yang sudah lanjut usianya untuk segera berundur bagi memberi laluan pula kepada orang muda untuk meneruskan perjuangan.

Menurut Dr Nik Mazian, amat tidak wajar bagi pemimpin yang sudah tua melepaskan 'baton' ketika lenguh di tengah jalan. Kenyataan tersebut lembut tapi sinis, jelas sekali merujuk pada masalah kesihatan yang sedang dialami oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, "Yang kita bimbang ialah Tok Guru sudah tua, ada sakit pula. Macam kita inilah sudah tua, ada penyakit pula. Kita akan mati, siapa yang akan mengganti, siapa yang akan meneruskan perjuangan kepimpinan kita ini, siapa ?

"Kita mesti timbulkan kepimpinan baru, muda-muda, hebat-hebat, sihat-sihat."

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Nik Aziz sememangnya agak kerap berulang alik keluar masuk hospital, disebabkan masalah kesihatan yang dialaminya.

Nampak gayanya kemuncak kerjaya politik Mursyidul Am PAS itu sudah hampir sampai ke penghujungnya.

Masakan tidak, apabila wakil rakyat PAS sendiri sudah bersuara mengungkit usianya yang makin tua lanjut usia, bermakna itu satu signal penting yang sepatutnya mudah untuk ditafsirkan sendiri oleh Nik Aziz.

Lagipun semenjak Kelantan diterajuinya, tidak banyak perubahan besar yang tampak kelihatan hasil jasa bakti pemimpin PAS itu, ada memang ada sekelumit dua misalnya pecah tanah sana sini sambil menanam batu asas itu begini tapi setakat jadi tanda sajalah.

Mujurlah dek kerana kemurahan hati para pemimpin Kerajaan Pusat meneruskan usaha-usaha pembangunan dan menggandakan langkah membasmi kemiskinan di Kelantan, setidak-tidaknya adalah juga sedikit sebanyak perubahan.

Harapnya teguran terbuka dan saranan penuh sinis oleh pemimpin PAS dari Gaal, Pasir Puteh ini tidaklah disalah anggap oleh para penyokong PAS sebagai mainan propaganda UMNO pula.

Bukan kita tak tahu dikalangan sesetengah penyokong dan ahli PAS, cukup pantang bila ada saranan supaya Nik Aziz mengundur diri, tak semena-mena terus mereka melatah menyalahkan UMNO. Sayang betul mereka dengan orang tua yang gemar menongkat langit tu.



03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Abby Abadi Aktif Politik Kerana Sudah Nikah Adun <b>Kelaboran</b> PAS

Posted: 01 Aug 2012 01:26 AM PDT


Sekali lagi selamat datang ke buletin khas Abby Abadi di'mana kami akan sentiasa memaparkan perkembangan kerjaya politik aktress bergelar 'pendakwah bebas' ini.

Kami perhati juga tulisan Abby Abadi di Twitter dua tiga hari ini bukan sekadar meneruskan dakwah juga kempen politik beliau, namun ada satu gossip politik yang beliau hadapi.
Beberapa laman blog politik ada memetik ura ura mengatakan penglibatan Abby Abadi dalam politik kini lebih serius selepas menikahi salah seorang ahli politik PAS.
Ahli politik yang menjadi mangsa gossip politik ini adalah ADUN Kelaboran Mohd Zaki Hj Ibrahim yang khabarnya kerap di'lihat bersama Abby Abadi di beberapa majlis ceramah anjuran PAS sejak kebelakangan ini.
Namun Abby Abadi pantas menjadikan medium Twitter untuk menafikan sebarang hubungan dengan ahli politik tersebut tetapi tetap meminta peminat untuk mendoakan jodoh'nya cepat sampai.
Menurut Abby Abadi, ini bukan pertama kali beliau mendapat 'jodoh' hasil cakap cakap orang ramai dan mula menerima gossip nakal sebegini sebagai lumrah apabila terlibat dalam dunia politik.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved