ads

Sabtu, 26 Januari 2013

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


siapa punya kawasan balak 10526 ekar <b>di</b> relai - Labun Cikgu Lin

Posted: 18 Dec 2012 12:03 AM PST

Aku nak cakap lebih-lebih nanti kena saman pulak .... habis pencen aku.
Oleh itu, BACA, SELIDIK, TELITI dan FIKIRLAH SENDIRI.
PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Jenawi Sari 3: Ke <b>Pasir Puteh</b>

Posted: 24 Jan 2013 07:50 PM PST

Malam kang pukul 2-3 pagi bertolak rasanya.
Lama tak ziarah orang tua.
Tambahan ada kenduri, orang tua gua buat kenduri doa selamat dan maulud sekali.

Gua kalau balik Kelantan memang gemar balik awal pagi.
Kalau siang hari gua lemau.
Malam gua memang cergas semacam ada kuasa aneh menyerap dalam badan.
Kihkih.

Dari zaman rider sampai berkereta gua memang akan gerak malam.
Orang tua gua selalu je nasihat tapi masuk telinga kanan keluar telinga kiri.
Maklumlah, mereka risau.

Pasir Puteh?
Hm, takda apa sangat di Pasir Puteh.
Gua pun tak banyak kenangan di sana.
Tak sebanyak kenangan gua tinggal di Sri Aman, Sarawak dulu.

Kalau ke Pasir Puteh pun semata-mata kerna orang tua dan adik beradik gua.
Kalau sebab lain gua memang tak balik.
Agaknya gua masih terbawak akan kekecewaan lama apabila orang tua gua dengan tiba-tiba berkeputusan untuk berpindah ke sana.

Dan gua meninggalkan seribu satu memori kehidupan yang gua anggap sebagai sebuah syurga.
Walau kini gua berada jauh di semenanjung, tapi dihati ukirannya masih terpamer corak yang disana.

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


WALK 4 ROYALTI #2 <b>di KOTA BHARU</b>, KELANTAN | WebTV (R <b>...</b>

Posted: 05 Jan 2013 12:40 AM PST

WALK 4 ROYALTI #2 di KOTA BHARU, KELANTAN

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Foto !! Rumah Anak Nik Aziz RM 1 Juta ?! | AAKJ

Posted: 22 Jan 2013 05:30 AM PST


Hari ini adalah hari terakhir tempoh berkempen untuk Manek Urai, saban hari banyak ceramah di merata tempat menghambur segala "keborbrokan" UMNO, tetapi mereka terlupa satu jari yang menunding orang lain 4 jari lagi menunding diri sendiri. 

Ya,ramai penyokong PAS yang begitu taksub dengan Tok Guru, bagi mereka adalah menjadi kesalahan & kesilapan besar jika menyerang tok guru yang wahid ini. Ibaratkan untouchble & maksum. 

Buat penyokong PAS di Manek urai, adakah anda akui tok guru maksum? jika dia maksum mana mungkin melakukan sebarang kesilapan. Adakah pendedahan demi pendedahan yang dibuat dikatakan fitnah? mereka yang menutup pemikiran & jumud barangkali akan marah apabila sesuatu yang pincang didedahkan terhadap tok guru. 

Penyokong PAS seolah olah mengambarkan pemimpin mereka adalah orang orang suci,tidak terpalit langsung dengan kekotoran & kesalahan. Psy war di mainkan hingga orang UMNO sendiri percaya kempen melondehkan kesalahan & kekhilafan Tok Guru & PAS adalah salah. Di Manek urai,adalah medan mendedahkan kesalahan mereka yang maksum ini.
STESYEN MINYAK NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA

Stesen Minyak Petronas hak milik Nik Mohd Asri Bin Nik Aziz (anak Nik Aziz). Asalnya stesen ini diurus oleh Mesra Makmur Trading yang dimiliki oleh Hood Bin Mohd Isa KP:691119105535. 

Beliau berasal dari Selangor bekas pemandu Nik Aziz dan menantu Nik Aziz. Hood selaku pengurus pada masa itu telah berjaya memajukan perniagaan ini. Beliau membantu Nik Aziz dalam pilihanraya 2004 dengan cara memberi petrol percuma pada hari mengundi jika motosikal atau kereta membawa bendera bulan - Pas.

Apabila Stesyen ini maju maka anak- anak Nik Aziz iri hati melihat penguasaan Hood keatas stesyen ini. Perbalahan telah berlaku, Nik Aziz gagal menyelesai krisis dalam keluarganya sehingga Hood telah disingkirkan dan membawa diri ke Trengganu. Sekarang stesyen itu diserahkan kepada Nik Mohd Asri pemilik tunggal As Sobru Jaya Trading.

Hood tahu cerita sebenar mengenai bagaimana tipu helah untuk membina stesyan minyak ini. Nik Aziz telah membeli tanah Lot 550 Kg Pulau Melaka tapak stesyen itu dengan memaklumkan kepada tuan tanah bahawa untuk membina asrama kesiankan pelajar tidak cukop tempat menginap. 



Tetapi setelah tanah dimiliki oleh Datin Tuan Sabariah isteri Nik Aziz, tanah itu telah dibangunkan stesyen minyak. Terkejut yang amat sangat tuan tanah, kerana tanah itu dijual dengan harga yang murah.

Stesyen Petronas bersama dengan tanah sekarang bernilai RM1 juta. Nik Aziz jutawan.

Nik Aziz makan pun menyamar kepada rakyat. Kesian orang Pas kena tipu kononnya cara hidup Nik Aziz sederhana. Rupanya Jutawan.





RUMAH MENANTU NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA

Rumah menantu Nik Aziz terletak di belakang rumah Nik Aziz Pulau Melaka. Nilainya RM1 juta. Ada jaga 24 jam sehari. 

Kalau rakyat nak jumpa dengan Nik Aziz maka dia akan tunggu di rumah lama, untuk rakyat tengok dia hidup sederhana. Tapi bila nak berehat pergi rumah banglow milik menantu. Menantu pakai kereta mewah kalau baru harganya RM250,000 sebuah.

Apa nama menantu Nik Aziz?..Nik Arif Fahmi Abdul Rahman, orang yang paling berkuasa dalam kerajaan Nik Aziz.Menantu Nik Aziz bekerja sebagai CEO Perbadananan Menteri Besar (PMB), Kereta Mercedes berserta dengan pemandu disediakan. Semua projek yang nak join vanture dengan PMB sebelum angkat kepada Pengerusi PMB mesti diluluskan oleh CEO dulu.

Siapa Pengerusi PMB? tak lain dan tak bukan Nik Aziz. PMB sudah jadi hak anak beranak. Banyak syarikat pelaburan PMB mengalami kerugian. Habis lah duit rakyat Kelantan di pulon mertua dan menantu. Bila rakyat nak jumpa datang lah kerumah depan, kecil dan sederhana. Kereta Mercedes RM500,000 dan CRV Rm 70 ribu untuk Tuan Sabarian ulang alik ke pasar. Rumah inilah yang selalu ditonjol oleh Nik Aziz.


TUAN SABARIAH SEORANG JUTAWAN

Kononnya Bandaraya Islam Kota Bharu berkembang tapi ada udang disebalik batu, sama hebat dengan pengumpulan harta oleh keluarga Nik Aziz. Tuan Sabariah kuat berniaga, pernah berniaga jualan langsung, hampir semua muslimat Pas di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan Kubang Krian menjadi ahli.


Sekarang mengalami kerugian ada muslimat Pas yang mengalami kerugian RM50,000 seorang. Kita boleh bayangkan berapa banyak wang muslimat Pas hangus. 


Apabila muslimat minta ganti katanya tak ada wang. Dalam pada itu sempat Tuan Sabariah membeli dua unit Rumah Kedai di Taman Koperasi Tanjung Chat Bandar Kota Bharu nilainya RM2 juta. 

Kata penduduk Pulau Melaka banyak tanah orang kampong sekarang menjadi milik keluarga Nik Aziz yang bernilai berjuta-juta ringgit. Dari mana Nik Aziz dapat duit bergitu banyak? Ini lah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh Isteri Ulamak, dalam diam juga seorang jutawan.



sumber ;





03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Sidang Media R - royalti <b>kelantan</b>.com

Posted: 26 Oct 2012 01:57 AM PDT

Selamat Hari Raya Aidiladha, maaf zahir dan batin buat semua rakan-rakan wartawan yg banyak menolong kami.Jutaan terima kasih diucapkan.

# Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (ROYALTI) atau lebih dikenali dgn R menganjurkan majlis Korban Perdana anjuran R yang dilaksanakan di 7 DUN@ lokasi serentak seluruh Kelantan. Iaitu di Bukit Bunga, Jeli. Limbongan dan Gaal, Pasir Puteh. Tawang, Bachok. Pasir Tumboh, Kubang Kerian. Cempaka, Pengkalan Chepa. Bukit Tuku, Rantau Panjang.

Ia melibatkan seluruh Aktivis-Aktivis R dan rakyat yang memerlukan di lokasi berkenaan.Program ini dianjurkan bagi mengeratkan hubungan silaturahim dikalangan Aktivis-Aktivis R dengan masyarakat setempat.

Disamping itu pihak NGO R juga mengadakan kempen penerangan berkenaan tuntutan Royalti Kelantan yang kini berjumlah lebih RM10.4 billion.Inisiatif ini diambil kerana pada waktu dimana anak-anak perantau balik ke kampung-kampung berjumpa dengan keluarga dan sanak saudara. Moga dengan itu mereka dapat bersama-sama menyertai NGO R.

Program dirasmikan oleh YB Dr Nik Mazian, ADUN Gaal, Pasir Puteh.Pada Raya Aidilfitri yang lepas pihak NGO R telah mengedarkan lebih 200,000 sampul duit raya yang grafiknya menerangkan usaha tuntutan Royalti dan pada masa yang sama pihak kami mencetak kempen bagi membantu sumbangan derma Lebuhraya Rakyat: Kuala Krai – Kota Bharu.

Lebuhraya merupakan indikator penting kepada pembangunan Negeri. Kepentingan Lebuhraya dapat dirasai terutamanya musim perayaan, dimana semua Anak Perantau balik ke kampung-kampung berhari raya.Contoh terbaik jalanraya sedia ada Gua Musang – KB sesak teruk sewaktu perantauan balik berhari raya setiap tahun. Jalan itu adalah yang terburuk, kelas F seperti yang dilaporkan JKR dan capai tahap kapasiti penuh pada tahun 1986 lagi. Pendiskriminasian ini terus berlaku hingga sekarang yang sudah cecah 26 tahun berlalu. Walaupun bajet telah diluluskan pada tahun 1986, RMK 5 dan pada RMK9 tetapi bajet tersebut ditarik balik.

Janji hanya tinggal janji sebab politik sempit Kerajaan Pusat yang mengenepikan aspirasi rakyat Kelantan.Sekiranya bayaran Royalti dapat pada tahun ini, perkara pertama yang NGO R syorkan kepada Kerajaan Negeri ialah membina Lebuhraya Rakyat Kota Bharu-Gua Musang.

Moga dengan tibanya Aidiladha, para pemimpin politik Negara dapat mengenepikan sentimen politik dan utamakan rakyat. Berikan hak kami untuk mendapat ROYALTI dan LEBUHRAYA.Sekian, terima kasih.

ALLAHUAKBAR!

Mohd Asri Abdullah
Zahhari Mohd Sidek
PENGARAH PROGRAM KORBAN PERDANA ANJURAN R 1433H.
Daripada Syam Ghaz Setiausaha R

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


Berita Adun PAS Rampas Bini Orang Tersebar! | POLITIK HARIAN

Posted: 26 Jan 2013 02:00 AM PST

Sebenarnya aku malas nak layan dengan kes-kes rampas bini orang ni... bukan apa, aku bosan dengan sikap jijik orang yang berpura-pura berkelakuan baik, memperlihatkan keadaan diri yang berlainan dari yang sebenarnya, munafik. Tapi apa-apa pun benda yang tak baik harus dihalang!

Bab ramPAS bini orang ni memang sinonim dengan parti PAS... Dari kes bilik 121, Din Puduraya, kes koch vip KTM komuter, kes encik Perupok yang hilang handphone dan tak terkecuali berita panas terbaru... rembat bini pekerja sendiri.

Berita ini di bongkarkan oleh blogger angin laut china selatan

PEMIMPIN PAS selalu dianggap sebagai pemimpin yang maksum dengan berimejkan jubah, serban & kopiah. Mereka dipatuh, dipuja bagaikan tidak ada pemimpin dari parti lain yang boleh dipercayai melainkan dari Parti PAS.

Tetapi malang bagi seorang penyokong tegar PAS apabila dia telah dikhianati oleh seorang YB dari parti yang dianuti sekian lama di Kuala Terengganu. Beliau mendakwa berasa teramat sedih & menderita apabila ISTERINYA DIRAMPAS OLEH SEORANG YANG BERHORMAT ADUN YANG BEGITU DISANJUNG SELAMA INI.

Kisah bermula apabila isterinya ditawarkan untuk menjaga isteri YB PAS Adun ini yang ketika itu sedang sakit kerana komplikasi penyakit darah tinggi.

Selama 6 bulan isterinya berulang alik dari rumahnya di Kg Bukit Kecil ke rumah YB PAS Adun tersebut bagi menjaga isterinya. Kadang-kadang isterinya akan ke rumah YB tersebut pada waktu malam .Dia sebagai suami tidak pernah mencurigai isterinya kerana dia percayakan isterinya. Lagipun seorang YB dari parti yang memperjuangkan Islam tidak akan mengkhianatinya.

Dia mula syak sesuatu yang tidak kena apabila isterinya masih juga ke rumah YB tersebut walaupun isteri YB berkenaan telah meninggal dunia.Apabila ragu,curiga dan syak wasangka menguasai fikiran, dia mula bertanya kenapa isterinya masih ke rumah YB. Isterinya pula memberikan berbagai alasan. Mereka bergaduh kerana hal ini. Kejadian tersebut berlarutan sehingga beberapa bulan.

Apa yang lebih menyedihkan ialah apabila dia diberitahu orang kampung, YB tersebut pernah dilihat berada di rumah mereka di Bukit Kecil bersama isterinya ketika dia tiada di rumah.

Keadaan rumahtangga mereka meruncing apabila isterinya meminta cerai tetapi dia tetap bertahan dan bersabar kerana dia masih sayangkan isterinya ketika itu.

Namun sebagai jalan terakhir, isterinya menuntut fasakh di mahkamah. Kerana tidak mahu menanggung dosa, dia telah menceraikan isterinya.

Akhirnya terbukti apabila selepas setengah tahun kemudian isterinya telah berkahwin dengan YB tersebut, sehingga kini dia merasa amat terhina dengan perbuatan itu serta merasa teramat aib dengan masyarakat.

Dia sungguh tidak sangka seorang YB yang disanjungnya selama ini telah mengkhianati kepercayaanya & seoarang penipu yang sanggup merampas isterinya secara kotor & hina.

Demikianlah secebis kisah seorang penyokong tegar Parti PAS yang akhirnya terpaksa menceraikan isterinya yang mahu berkahwin dengan seorang Yang Berhormat ADUN.

Seperti yang semua tahu semua DUN di Kuala Terengganu telah jatuh ke tangan PAS semasa PRU2008 kecuali DUN Bandar yang diwakili oleh MCA. Parlimen Kuala Terengganu pula di menangi PAS dalam pilihanraya kecil 2009. Maknanya kisah yang diceritakan diatas adalah kejadian YB PAS di Kuala Terengganu.

Jadi selagi kita dijadikan sebagai manusia, jangan kita mengganggap insan berjubah, berkopiah atau berserban itu adalah manusia maksum yang tidak melakukan kesilapan seolah tidak bernafsu.

Insyaallah, kisah ini akan dibongkar lagi dari masa ke semasa sehingga kita temui siapa YB PAS ini.....

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


(VIDEO DAN GAMBAR) DEMONSTRASI ISU <b>TANAH DI TANAH</b> <b>...</b>

Posted: 04 Jan 2013 03:46 AM PST

LEPAS sembahyang Jumaat, bertempat di perkarangan masjid besar Tanah Merah Kelantan demonstrasi jalanan oleh sebahagian besar penyokong bekas YB Saari telah berhimpun menentang pembangunan kerajaan negeri yang didakwa telah menebus guna padang merdeka milik awam untuk dikorbankan sebagai bangunan rumah kedai. Apatah lagi dakwaan itu juga merujuk kepada pemerolehan projek pembangunan berkenaan telah diberikan kerajaan negeri kepada bukan bumiputera. Padahal sebelum ini, heboh diperkatakan projek itu telah dilobi oleh abang YB Saari tapi tidak berjaya. Sudahnya usaha untuk menjatuhkan kerajaan negeri kerana dakwaan penyelewengan ialah dengan berdemo dan membuat laporan polis.

Demo yang diadakan ini betul-betul di hadapan Balai polis IPD Tanah Merah. Sepanduk dan kain rentang yang menentang pengambilan tanah di Kuala Krai dan pencerobohan padang bola sepak untuk dijadikan tapak pembangunan jelas dikibarkan.

Sebarang ulasan dan pandangan dari kerajaan negeri setakat ini masih tiada. YB PKR, mahupun dari PAS masih tidak kelihatan.

Apapun mengikut pandangan penulis difahamkan bahawa strategi pembangunan yang ingin dilaksanakan di tengah bandar Tanah Merah adalah tidak munasabah sama sekali. Keputusan yang tergesa-gesa yang diambil oleh pihak kerajaan negeri amat sensitif. Bukan soal sokongan tapi soal cerdik atau tidaknya keputusan mengorbankan padang yang menjadi sejarah kepada penduduk Tanah Merah sejak berzaman.

Mengapa tidak membangunkan kawasan lain yang masih luas terbentang di sini? Mengapa tanah yang sekangkang kera ini yang dijadikan modal untuk buat pembangunan?

Fikirlah sendiri....Wahai para pemimpin kerajaan negeri Kelantan.

PAKDOE ALLAN

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved