ads

Jumaat, 25 Januari 2013

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Menarik <b>di</b> akhbar online SERANTAU – 26 Jan 2013 « <b>KELANTAN</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 09:42 AM PST

KLIK PADA TAJUK AKHBAR UNTUK BERITA LENGKAP

Jangan persenda isu sensitif berkaitan agama: KPN

KUALA LUMPUR 2013/01/25:    Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengingatkan masyarakat tidak mempersendakan isu sensitif berkaitan agama atau perkauman yang boleh mencetuskan perasaan marah atau benci sehingga menjejaskan perpaduan dan keharmonian kaum di negara ini.

Beliau berkata setiap orang perlu menghormati sistem perundangan negara dan menerapkan nilai moral yang tinggi.  BERITA HARIAN ONLINE

Pesta sukan bendang meriah

SUKAN tarik upih mendapat sambutan kaum wanita sempena Pesta Sukan Bendang 2012

SUKAN tarik upih mendapat sambutan kaum wanita sempena Pesta Sukan Bendang 2012

KULIM 23 Jan. – Tidak semua sanggup bermandi lumpur apatah lagi dalam kalangan generasi muda atau bukan ahli keluarga pesawah.

Namun, sawah atau lebih dikenali dalam kalangan penduduk tempatan sebagai bendang kini bukan sekadar penting untuk sektor penanaman padi malah boleh dijadikan tempat aktiviti riadah dan bersukan.

Tidak hairanlah, kawasan bendang yang lapang dan berangin gemar dijadikan tempat masyarakat bermain layang-layang atau wau.  UTUSAN ONLINE

Tubuh Pemerhati Pantau Diskriminasi Agama – OIC

KUALA LUMPUR: Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) mencadangkan penubuhan badan pemerhati antarabangsa bagi memantau amalan tidak bertoleransi dan diskriminasi terhadap semua agama dan pengikutnya.

Setiausaha agungnya, Ekmeleddin Ihsanoglu, berkata hasil langkah tersebut, akan wujud pemahaman lebih baik terhadap masalah seumpama itu dan seterusnya akan menghasilkan respons antarbangsa yang lebih efektif dan bersepadu.  mStar Online

Permintaan tinggi ikan sungai

Adenan menunjukkan dua ikan patin muncung ditangkapnya.

Adenan menunjukkan dua ikan patIn.

JERANTUT – Kerja menangkap ikan sungai Sungai Tembeling menjadi rutin harian, Adenan Nipah, 56,  yang tinggal di Kampung Tempan, Hulu Tembeling di sini.

Adenan yang memiliki permit menangkap ikan daripada Jabatan Perikanan Pahang mengerah kudrat dan kemahirannya menangkap ikan sungai untuk menambah pendapatan keluarga dan membiayai persekolahan anak.

Menurutnya, kebiasaannya hasil tangkapan yang diperoleh adalah ikan patin, ikan jelawat, ikan temoleh, ikan lawang, ikan baung, ikan genahak dan spesies lain di perairan berkenaan. SINAR HARIAN ONLINE

Katak gergasi

Sungai Siput:    Orang ramai sekitar daerah ini gempar apabila seorang ahli perniagaan mempamerkan dua ekor katak gergasi seberat hampir 2 kilogram (kg) setiap seekor yang didakwa ditangkap sekitar kawasan hutan di Gerik, Perak.

Katak besar dipercayai spesis Lithobates Catesbeianus yang didakwa terbesar dan terberat di Malaysia setakat ini, memeranjatkan orang ramai berikutan turut mempunyai saiz panjang melebihi 40 sentimeter  myMetro Online

Limau Ponkan dari Taiwan dilancarkan

Wakil Ekonomi dan Pejabat Kebudayaan Taipei di Brunei Darussalam, Albert Huang merasmikan .

Wakil Ekonomi dan Pejabat Kebudayaan Taipei di Brunei Darussalam, Albert Huang merasmikan .

BANDAR SERI BEGAWAN, 24 Jan – Dalam masyarakat Cina, buah limau sentiasa menjadi hidangan wajib kepada pengunjung-pengunjung untuk menyambut Tahun Baru Cina. Ini kerana menurut kepercayaan mereka, buah limau Mandarin adalah simbol murah rezeki, kemewahan dan kesejahteraan.

Sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang tiba, Kompleks Warisan Utamajaya Emporium & Supermarket Muara hari ini memperkenalkan dan merasmikan buah limah asli dari Taiwan, Miaoli County Ponkan di premisnya. MEDIA PERMATA ONLINE

Laluan ke pengangkutan awam akan lebih selesa

MUDAH DAN SELESA:

MUDAH DAN SELESA:

PEMERINTAH semalam mengumumkan program hampir $700 juta untuk menjadikan laluan ke sistem pengangkutan di sini lebih mudah dan selesa kepada semua pengguna, termasuk warga tua dan golongan kurang upaya.

Lebih banyak laluan pejalan kaki berbumbung akan dibina di semua stesen MRT, LRT serta pusat-pusat pertukaran bas.

Pemerintah juga merancang memasang lif di lebih banyak jejatas berdekatan bagi memudahkan pergerakan golongan warga tua dan kurang upaya.  CYBERITA ONLINE SINGAPURA

Harga Ikan Masih Tinggi Akibat Nelayan Belum Melaut

 Kenaikan harga ikan.

Kenaikan harga ikan.

BANJARMASIN, KOMPAS.com - Harga ikan di sejumlah daerah di Kalimantan Selatan masih tinggi akibat banyak nelayan belum berani melaut. Di kawasan Tabanio, Kabupaten Tanah Laut, misalnya, harga ikan jenis tengiri saat ini masih berkisar Rp 60.000-R p 70.000 per kilogram.

"Sebelum terjadi gelombang tinggi harga tengiri masih berkisar Rp 35.000-Rp 40.000," ujar Imul, salah satu nelayan asal Tabanio, Jumat (25/1/2013).  KOMPAS ONLINE

Dunia Masih Gagal Mengatasi Perubahan Iklim

Beberapa anak melintas di dekat bangunan liar yang terendam air.

Beberapa anak melintas di dekat bangunan liar yang terendam air.

Kendati sudah 18 kali melakukan pertemuan sejak 1995, negara-negara maju dan berkembang masih gagal mencapai kesepakatan bertindak secara nyata menurunkan emisi gas rumah kaca (C02).

Akibatnya, sampai sekarang bencana terus terjadi di berbagai negara di dunia yang menelan korban jiwa dan harta benda. Menurut Dewan Nasional Perubahan Iklim (DNPI), 75-80 persen dampak perubahan iklim disebabkan kerusakan hutan dan alih fungsi lahan perkebunan di negara-negara berkembang.  SINAR HARAPAN NEWS ONLINE

Masalah bangsa bisa diatasi dengan agama

Peringatan Maulid Nabi

Peringatan Maulid Nabi

Jakarta (ANTARA News) – Masalah bangsa yang terjadi akhir-akhir ini termasuk bentrokan antara kelompok masyarakat dan sektor lain dapat diatasi dengan menerapkan contoh hidup sederhana dan ajaran agama, kata seorang akademisi.

Rektor Institut Agama Islam Negeri Raden Inten Bandar Lampung Prof Dr H Mohammad Mukri M.Ag. dalam ceramahnya pada peringatan Maulid Nabi Muhammad SAW di Istana Negara Jakarta, Jumat malam, mengatakan Rasulullah SAW merupakan contoh yang sangat baik sebagai pemimpin.

"Nabi Muhammad SAW adalah sosok pemimpin yang mengajurkan sekaligus mencontohkan dan melarang sekaligus mencontohkan maka menjadi sosok yang terus diikuti oleh umatnya," katanya.  ANTARA NEWS ONLINE

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


kes rompakan kedai salun dan tebusan <b>di kuala krai</b> <b>...</b> - Enciknakal

Posted: 27 Nov 2012 03:50 PM PST

Kes rompakan kedai salun dan tebusan di Kuala Krai Kelantan – 27 November 2012

Suasana tenang di Dataran Guchil semalam bertukar kecoh apabila seramai 2,000 orang awam berkumpul untuk menyaksikan adegan cemas melibatkan lima pekerja salun dan seorang pekerja restoran yang dijadikan tebusan selama tiga jam setengah oleh penyamun bersenjatakan pistol palsu

rompakan kedai salun kuala krai kes rompakan kedai salun dan tebusan di kuala krai kelantan

Kejadian mendebarkan pukul 2 petang itu berakhir tiga jam setengah kemudian dengan polis dapat memberkas suspek berusia 27 tahun dari Tanah Merah selepas berjaya menjalankan rundingan tanpa melibatkan sebarang kecederaan

Pemeriksaan mendapati, suspek merupakan seorang graduan pereka grafik dari salah sebuah universiti tempatan

Dia menjadikan enam orang iaitu empat pekerja, seorang warga emas berusia 68 tahun yang juga bapa kepada pemilik salun dan seorang pekerja restoran yang kebetulan menghantar baki wang membeli roti kepada seorang pekerja salun berkenaan sebagai tebusan

suspek rompakan kedai salun kuala krai kes rompakan kedai salun dan tebusan di kuala krai kelantan

Ugut!..suspek (kanan) mengarahkan pekerja salun membuka mesin penyimpan wang

Kejadian itu turut mengakibatkan dua mangsa pengsan dengan salah seorang diserang asma

Difahamkan, suspek datang ke premis itu dengan memakai topi keledar dan menutup mulut sebelum mengacukan pistol palsu ke arah pekerja. Suspek turut membawa sebilah pisau

Ketika kejadian, dua pekerja yang berada di dalam tandas dan bilik rawatan muka yang tidak disedari suspek telah menghubungi polis bagi memaklumkan mengenai kejadian itu

Sepanjang tempoh tiga jam setengah itu, suspek telah melepaskan seorang demi seorang tebusan sehingga tinggal seorang pekerja wanita sebelum dia diberkas

Facebook : Komen dan Maklumat Dari Pembaca

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Nora Aniza: Beza Makanan <b>di</b> Tanjung Malim dan <b>Pasir Puteh</b>

Posted: 22 Nov 2012 07:11 PM PST

Sebagai orang Kelantan, tambah-tambah orang kampung macam aku ni, makan nasik sebagai sarapan pagi pada pukul 7 pagi adalah kebiasaan dan amalan seharian. Tak lengkap hidup kalau tak makan nasi pagi. X ada pulak mak aku sediakan aku sarapan pagi roti dengan inti tuna atau apa-apa sahaja ala western. Kalau ada tu ada, tetapi nasik akan menjadi keutamaan. Lepas makan nasik kena ada kuih muih, barulah ditambah dengan roti, penkek McD dan sebagainya. Menu sarapan pula seperti nasi minyak, nasik lemak, nasik goreng, nasi beriani, pulut nasik, nasik berlauk dan semuanya yang berasaskan nasik.
Lauknya sangat istimewa, mesti ada ayam pedas, ayam kicap, ayam gulai, ayam bakar, daging bakar, daging goreng, daging black paper, ikan bakar, ikan gulai yang macam-macam pesen dan banyak lagi. X ada istilah "saya tak makan pagi" dalam kamus hidup orang Kelantan.
Kalau mak aku malas nak masak sekalipun, sarapan nasik akan dibeli dari luar. Di sepanjang jalan di negeri Kelantan anda akan mendapati ada orang jual nasik pagi di mana-mana sahaja. Seawal pukul 6.30 pagi orang dah setat meniaga, dan seawal pukul 8 pagi semua nasik akan habis dijual. Jadi, bangun Subuh awal-awal dan terus bersiap untuk mencari nasik.
Dan nasik putih (dalam kuantiti yang banyak) + ayam pedas (1 ketul besar) + acar (pun banyak jugak), anda hanya perlu membayar RM1.50- RM2.00 untuk nasik yang mengeyangkan sampai petang tersebut. 
Tapi kat Tanjung Malim, pukul 10 kedai nasik tak buka lagi. Apelah kan, aku pagi-pagi aku lapar. Kul 10 tu kalau kat kampung aku makan tengahari dah tu. Tapi di Tanjung Malim kul 10 baru aku sarapan. Sangat tidak baik untuk kesihatan dan menjejaskan projek diet aku!
Kenapa orang sini tak serajin orang Kelantan? Pastu nak kaya macam orang Kelantan, tapi kijo malas. Patut aku tengok pakcik tu pelajar UPSI berduyun-duyun ke kedai dia tapi tak kaya-kaya pun, duk pakai je Wira buruk dia tu, itulah. Pagi-pagi tu pintu rezeki terbuka luas. Tapi orang Melayu kita? Pagi-pagi kul 7 mata pun tak terbukak lagi! Tak macam orang Kelantan puok nih! Geram aku!
Kenapa aku geram? Sebab aku takleh sarapan nasik pagi. Kenapa tak masak sendiri? Tak sempat la. Kul 8 dah setat kelas. Kalau ada mak boleh mak masakkan. (alasan yang munasabah kan)
Pastu kat Tanjung Malim nie makanan mahal-mahal. Contohnya nasik lemak bodoh-bodoh, dijual RM1.50. Awak tahu tak apa itu nasik lemak bodoh-bodoh? Yang dijual kat depan kampus tu, macam tu la. Nasik lemaknya mengandungi hanya sedikit nasik, telur 1 bijik yang dibelah 6, sambal bilis yang bawangnya lebih banyak daripada bilis (kadang-kadang bilis sekor pun takde), timun 1 kerat, kacang 4 bijik dan sambalnya berminyak! Macam tu jual RM1.50. 
Aku bukan nak tipu tapi ini kenyataan, dengan serendah RM1.50, di Kelantan anda akan mendapat nasik lemak cerdik bukan nasik lemak bodoh-bodoh macam kat sini. Nasiknya banyak dan sudah tentu berlemak, sambal bilis dengan ikan bilis, telur sebijik dibahagi 2 dan rasanya sangatttttt sedap.
Kalau awak orang Kelantan, awak akan cakap, betul betul betul. Tapi kalau awak orang bukan Kelantan, silalah lawati sendiri negeri Kelantan. Orang Kelantan masak sedap jadi silalah cari calon isteri orang Kelantan. 
Kenapa orang Kelantan ramai di IPTA di Malaysia? Salah satu faktornya ialah kerana mereka mengambil sarapan berasaskan nasik. Dan kajian telah pun membuktikannya. Sarapan nasi membuat tubuh mendapatkan pasukan glukosa yang cukup kerana nasi mengandung karbohidrat yang tinggi. Glukosa ini akan dialirkan ke otak melalui darah sehingga otak dapat bekerja optimal.
Otak merupakan organ yang paling banyak menggunakan tenaga iaitu sebanyak 25% daripada keperluan tenaga badan. Tidak mengambil sarapan pagi menyebabkan paras gula dalam darah menjadi rendah dan mengurangkan bekalan nutrisi kepada otak. Banyak sel-sel otak akan mati dan keseluruhan otak akan menjadi kurang aktif pada hari tersebut.
Nampak tak? Apa kaitan nasi dengan otak? Jadi, makanlah nasik untuk kebaikan otak.

Comel-comel sokmo :-)

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


SENARAI MASJID SELURUH <b>KELANTAN</b> - Masjid Mukim Padang <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 01:16 AM PST

Disenaraikan Masjid yang terdapat di Seluruh Kelantan. Semoga, kita semua mengimarahkan masjid berdekatan, InsyaAllah, kita akan diberkati.

Masjid Muhammadi : Paling terkenal di Kelantan

Masjid di Bachok

  1. Masjid Cherang Hangus
  2. Masjid Mahmoodi
  3. Masjid Mukim Badak Melawi
  4. Masjid Mukim Batol
  5. Masjid Mukim Kampung Kuchelong
  6. Masjid Mukim Kein
  7. Masjid Mukim Keluat
  8. Masjid Mukim Kuala Kandis
  9. Masjid Mukim Kuala Melawi
  10. Masjid Mukim Kuau
  11. Masjid Mukim Kubang Golok
  12. Masjid Mukim Lo'ok
  13. Masjid Mukim Mujor
  14. Masjid Mukim Nipah
  15. Masjid Mukim Pantai Damak
  16. Masjid Mukim Paya Mengkuang
  17. Masjid Mukim Perupok
  18. Masjid Mukim Repek
  19. Masjid Mukim Rusa
  20. Masjid Mukim Tanjong Jering

Masjid di Gua Musang
  1. Masjid Betong Nenggiri
  2. Masjid Lepan Tupai @ Jaya
  3. Masjid Mukim Chiku 1 & 2
  4. Masjid Mukim Chiku 3
  5. Masjid Mukim Chiku 5 & 6
  6. Masjid Mukim Chiku 7
  7. Masjid Mukim Felda Perasu
  8. Masjid Mukim Jeram Tekuh
  9. Masjid Mukim Jerek
  10. Masjid Mukim Kampung Serian
  11. Masjid Mukim Kesedar Chalil
  12. Masjid Mukim Kesedar Lebir
  13. Masjid Mukim Kesedar Paloh 3
  14. Masjid Mukim Kuala Betis
  15. Masjid Mukim Ladang Sungai Terah
  16. Masjid Mukim Limau Kasturi 1
  17. Masjid Mukim Lu'lu
  18. Masjid Mukim Meranto
  19. Masjid Mukim Paloh 1 & 2
  20. Masjid Mukim Pasir Tumbuh

Masjid di Jeli
  1. Masjid Bandar Jeli
  2. Masjid Kg. Kalai
  3. Masjid Mukim Air Lanas
  4. Masjid Mukim Batu Melintang
  5. Masjid Mukim Berdang
  6. Masjid Mukim Bukit Lakota
  7. Masjid Mukim Ganir @ Jerimbong
  8. Masjid Mukim Gemang
  9. Masjid Mukim Gunung Reng
  10. Masjid Mukim Jeli
  11. Masjid Mukim Kalai
  12. Masjid Mukim Kesedar Air Canal
  13. Masjid Mukim Kuala Balah
  14. Masjid Mukim Kubur Datu
  15. Masjid Mukim Legeh
  16. Masjid Mukim Pasir Dusun
  17. Masjid Mukim Pergau Rangka
  18. Masjid Mukim Sungai Long
  19. Masjid Mukim Sungai Satan

Masjid di Kota Bharu
  1. Masjid Muhammadi
  2. Masjid Al-Sultan Ismail Petra, Kubang Kerian
  3. Masjid Telipot
  4. Masjid Kampung Laut, Nilam Puri
  5. Masjid Sultan Ismail Petra, Banggol
  6. Masjid Kampung Sireh
  7. Masjid Mukim Paya Bemban
  8. Masjid As-Salam, Pengkalan Chepa
  9. Masjid Kampung Kota, Kampung Kota, Kota Bharu
  10. Masjid Al Husna Baung Bayam
  11. Masjid Mukim Al-Muttaqin, Daerah Lundang, 15200 Kota Bharu
  12. Masjid Besar Pengkalan Chepa, Daerah Panji, 16100 Kota Bharu (masjid bandar)
  13. Masjid Changkat Tualang, 31610 Kota Bharu
  14. Masjid Kampung Redang Sawa, 31610 Kota Bharu
  15. Masjid Kampungkaram, Daerah Banggu, 16150 Kota Bharu
  16. Masjid Langgar, Daerah Lundang, 15150 Kota Bharu
  17. Masjid Lundang Paku, Daerah Beta, 15100 Kota Bharu
  18. Masjid Mukim Pulau Tinggi, Daerah Bukit Jawa, 16400 Melor, Kota Bharu
  19. Masjid Mukim Tualang Rendah Lama, Daerah Bukit Jawa, 16400 Melor, Kota Bharu
  20. Masjid Mukim Alor Bakat, Daerah Mahligai, 16400 Melor, Kota Bharu
  21. Masjid Mukim Aril, Daerah Peringat, 16400 Kota Bharu
  22. Masjid Mukim Badak Mati, Daerah Banggu, 16050 Kota Bharu
  23. Masjid Mukim Badang, Daerah Badang, 15350 Kota Bharu.
  24. Masjid Mukim Panji, Daerah Panji, 16100 Kota Bharu.

Masjid di Kuala Krai
  1. Masjid Bandar Kuala Krai
  2. Masjid Banggol Guchil
  3. Masjid Kg Keroh
  4. Masjid Mukim Aur Gading
  5. Masjid Mukim Batu Balai
  6. Masjid Mukim Batu Jong
  7. Masjid Mukim Bechah Salak
  8. Masjid Mukim Blok Bahagia
  9. Masjid Mukim Chenulong Berhala
  10. Masjid Mukim Chuchoh Puteri A
  11. Masjid Mukim Chuchoh Puteri B
  12. Masjid Mukim Derdap Lebar @ Pahi
  13. Masjid Mukim Enggong
  14. Masjid Mukim Ingin Maju
  15. Masjid Mukim Jelawang
  16. Masjid Mukim Kampung Belanga
  17. Masjid Mukim Kampung Rahmat
  18. Masjid Mukim Kandek
  19. Masjid Mukim Karangan
  20. Masjid Mukim Kebun Kuala Pertang

Masjid di Machang
  1. Masjid Al Amir, Wakaf Bata
  2. Masjid Batu 30 Panyit
  3. Masjid Machang Lama
  4. Masjid Mukim Air Belaga
  5. Masjid Mukim Bagan
  6. Masjid Mukim Baka Remuning
  7. Masjid Mukim Batu 23
  8. Masjid Mukim Bukit Tiu
  9. Masjid Mukim Dewan
  10. Masjid Mukim Hutan Putih
  11. Masjid Mukim Jakar
  12. Masjid Mukim Joh
  13. Masjid Mukim Kaabah
  14. Masjid Mukim Kampung Galang
  15. Masjid Mukim Kampung Raja
  16. Masjid Mukim Kampung Raja Barat
  17. Masjid Mukim Kelaweh
  18. Masjid Mukim Kerawan
  19. Masjid Mukim Kerawat
  20. Masjid Mukim Kerilla

Masjid di Pasir Mas
  1. Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra
  2. Masjid Mukim (Bakuk) Kg. Rahmat
  3. Masjid Bandar Pasir Mas
  4. Masjid Darul Ulum
  5. Masjid Hj Abdullah Kg. Tal Tujuh
  6. Masjid Madrasah Kg
  7. Masjid Mukim Alur Buluh
  8. Masjid Mukim Alor Galah
  9. Masjid Mukim Apa-apa
  10. Masjid Mukim Apam
  11. Masjid Mukim Aur China
  12. Masjid Mukim Bakok
  13. Masjid Mukim Bakong
  14. Masjid Mukim Banggol Ara
  15. Masjid Mukim Banggol Kemian
  16. Masjid Mukim Banggol Kulim
  17. Masjid Mukim Banggol Naim
  18. Masjid Mukim Banggol Setol
  19. Masjid Mukim Banggol Tempoyak
  20. Masjid Mukim Baroh Piau
  21. Masjid Mukim Bechah Durian
  22. Masjid Mukim Belukar
  23. Masjid Mukim Beris Bechah Semak
  24. Masjid Mukim Beting Pauh
  25. Masjid Mukim Binjai Mu'tab
  26. Masjid Mukim Bongor
  27. Masjid Mukim Bukit Kwong
  28. Masjid Mukim Bukit Tuku
  29. Masjid Mukim Bunut Susu
  30. Masjid Mukim Chasi
  31. Masjid Mukim Chetok
  32. Masjid Mukim Chichal Tinggi
  33. Masjid Mukim Gabus
  34. Masjid Mukim Gual Nering
  35. Masjid Mukim Gual Payung
  36. Masjid Mukim Gual Periok
  37. Masjid Mukim Gual Tinggi
  38. Masjid Mukim Gual Tok Deh
  39. Masjid Mukim Hujung Galok
  40. Masjid Mukim Hutan Chengal
  41. Masjid Mukim Jaba
  42. Masjid Mukim Jejawi
  43. Masjid Mukim Jejulut
  44. Masjid Mukim Jenerih Tujuh
  45. Masjid Mukim Kampung Kepas
  46. Masjid Mukim Kampung Repek
  47. Masjid Mukim Kampung Siram
  48. Masjid Mukim Kangkong
  49. Masjid Mukim Kasar
  50. Masjid Mukim Kedepil
  51. Masjid Mukim Kedondong
  52. Masjid Mukim Kelar
  53. Masjid Mukim Kenap
  54. Masjid Mukim Kerasak
  55. Masjid Mukim Kuala Lemal
  56. Masjid Mukim Kubang Agol
  57. Masjid Mukim Kubang Bemban
  58. Masjid Mukim Kubang Batang
  59. Masjid Mukim Kubang Gatal
  60. Masjid Mukim Kubang Gendang
  61. Masjid Mukim Kubang Hakim
  62. Masjid Mukim Kubang Panjang
  63. Masjid Mukim Kubang Rambutan
  64. Masjid Mukim Kubang Sepat
  65. Masjid Mukim Kubang Temesu
  66. Masjid Mukim Lalang
  67. Masjid Mukim Lati
  68. Masjid Mukim Lubuk Chekok Timur
  69. Masjid Mukim Lubuk Gong
  70. Masjid Mukim Lubuk Setol
  71. Masjid Mukim Lubuk Tapah
  72. Masjid Mukim Meranti
  73. Masjid Mukim Paloh
  74. Masjid Mukim Padang Embun
  75. Masjid Mukim Padang Lichin
  76. Masjid Mukim Padang Pauh
  77. Masjid Mukim Perol
  78. Masjid Mukim Perol Tok Uban
  79. Masjid Mukim Pintu Cherang
  80. Masjid Mukim Pohon Tanjung
  81. Masjid Mukim Rantau Panjang
  82. Masjid Mukim Rong Chenok
  83. Masjid Mukim Sakar
  84. Masjid Mukim Simpang Empat Tendong
  85. Masjid Mukim Tanjong
  86. Masjid Mukim Tasek Berangan
  87. Masjid Mukim Tasek Gondang
  88. Masjid Mukim Telaga Mas
  89. Masjid Mukim Teliar
  90. Masjid Mukim Temenggong
  91. Masjid Mukim Tempoyak Lama
  92. Masjid Mukim Tendong
  93. Masjid Mukim Tok Sangkut
  94. Masjid Mukim Tok Uban

Masjid di Pasir Puteh

  1. Masjid Bandar Pasir Puteh
  2. Masjid Banggol Pak Esah
  3. Masjid Ibrahimi
  4. Masjid Kampung Kulim
  5. Masjid Kampung Seligi
  6. Masjid Kg. Gaal
  7. Masjid Mukim Bukit Jeram
  8. Masjid Mukim Bukit Merbau
  9. Masjid Mukim Gong Chapa
  10. Masjid Mukim Kok Berangan
  11. Masjid Mukim Kuala Semarak
  12. Masjid Mukim Padang Pak Amat
  13. Masjid Mukim Teratak Batu
  14. Masjid Mukim Air Tawar
  15. Masjid Mukim Banir Belikong
  16. Masjid Mukim Batu Hitam
  17. Masjid Mukim Berangan Seligi
  18. Masjid Mukim Bukit Abal
  19. Masjid Mukim Bukit Awang
  20. Masjid Mukim Bukit Bidang
  21. Masjid Mukim Bukit Yong

Masjid di Tanah Merah
  1. Masjid Bandar Tanah Merah
  2. Masjid Bukit Panau
  3. Masjid Mukim Alor Pasir
  4. Masjid Mukim Batang Merbau
  5. Masjid Mukim Batu Gajah
  6. Masjid Mukim Becah Laut
  7. Masjid Mukim Belimbing
  8. Masjid Mukim Bendang Nyior
  9. Masjid Mukim Blok Ulu Kusial
  10. Masjid Mukim Bukit Durian
  11. Masjid Mukim Bukit Ganding
  12. Masjid Mukim Chita Jaya
  13. Masjid Mukim Felda Kemahang 3
  14. Masjid Mukim Gobek
  15. Masjid Mukim Ipoh
  16. Masjid Mukim Jakar
  17. Masjid Mukim Jedok
  18. Masjid Mukim Jerangau
  19. Masjid Mukim Kampung Nibong
  20. Masjid Mukim Kampung Rambai
Masjid di Tumpat
  1. Masjid Al-Husna, Mukim Alor Durian, Daerah Wakaf Bharu
  2. Masjid Al-Ismaili, Pasir Pekan
  3. Masjid An-Nur, Mukim Kampung Kota Kubang Labu, Daerah Wakaf Bharu
  4. Masjid Ismaili, Bandar Tumpat
  5. Masjid Madrasah Kampong Mesira, Morak
  6. Masjid Mukim Alur Pasir, Daerah Wakaf Bharu
  7. Masjid Mukim Berangan Selehor
  8. Masjid Mukim Bunohan
  9. Masjid Mukim Cabang Empat, Daerah Terbak
  10. Masjid Mukim Chenderong Batu
  11. Masjid Mukim Delima
  12. Masjid Mukim Geting
  13. Masjid Mukim Jal Besar
  14. Masjid Mukim Jal Kechik
  15. Masjid Mukim Jubakar
  16. Masjid Mukim Kajang Sebidang
  17. Masjid Mukim Kampung Laut
  18. Masjid Mukim Kampung Periok
  19. Masjid Mukim Kampung Tujuh
  20. Masjid Mukim Kelaburan
  21. Masjid Mukim Ketil
  22. Masjid Mukim Kok Keli
  23. Masjid Mukim Kutan
  24. Masjid Mukim Morat
  25. Masjid Mukim Padang Temesu
  26. Masjid Mukim Pak Kerau
  27. Masjid Mukim Palekbang
  28. Masjid Mukim Paloh
  29. Masjid Mukim Pasir Pekan
  30. Masjid Mukim Pulau Gorek
  31. Masjid Mukim Pusu Banyak
  32. Masjid Mukim Simpangan Hilir
  33. Masjid Mukim Simpangan Hulu
  34. Masjid Mukim Sungai Pinang
  35. Masjid Mukim Talak
  36. Masjid Mukim Telok Jering
  37. Masjid Mukim Teluk Darah Sungai 16040 Tumpat
  38. Masjid Mukim Tok Oh
  39. Masjid Mukim Wakaf Bharu
  40. Masjid Selehor
Dirujuk dari islamgrid.gov.my

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


Masjid Mukim Padang Enggang: SENARAI MASJID SELURUH <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 01:16 AM PST

Disenaraikan Masjid yang terdapat di Seluruh Kelantan. Semoga, kita semua mengimarahkan masjid berdekatan, InsyaAllah, kita akan diberkati.

Masjid Muhammadi : Paling terkenal di Kelantan

Masjid di Bachok

  1. Masjid Cherang Hangus
  2. Masjid Mahmoodi
  3. Masjid Mukim Badak Melawi
  4. Masjid Mukim Batol
  5. Masjid Mukim Kampung Kuchelong
  6. Masjid Mukim Kein
  7. Masjid Mukim Keluat
  8. Masjid Mukim Kuala Kandis
  9. Masjid Mukim Kuala Melawi
  10. Masjid Mukim Kuau
  11. Masjid Mukim Kubang Golok
  12. Masjid Mukim Lo'ok
  13. Masjid Mukim Mujor
  14. Masjid Mukim Nipah
  15. Masjid Mukim Pantai Damak
  16. Masjid Mukim Paya Mengkuang
  17. Masjid Mukim Perupok
  18. Masjid Mukim Repek
  19. Masjid Mukim Rusa
  20. Masjid Mukim Tanjong Jering

Masjid di Gua Musang
  1. Masjid Betong Nenggiri
  2. Masjid Lepan Tupai @ Jaya
  3. Masjid Mukim Chiku 1 & 2
  4. Masjid Mukim Chiku 3
  5. Masjid Mukim Chiku 5 & 6
  6. Masjid Mukim Chiku 7
  7. Masjid Mukim Felda Perasu
  8. Masjid Mukim Jeram Tekuh
  9. Masjid Mukim Jerek
  10. Masjid Mukim Kampung Serian
  11. Masjid Mukim Kesedar Chalil
  12. Masjid Mukim Kesedar Lebir
  13. Masjid Mukim Kesedar Paloh 3
  14. Masjid Mukim Kuala Betis
  15. Masjid Mukim Ladang Sungai Terah
  16. Masjid Mukim Limau Kasturi 1
  17. Masjid Mukim Lu'lu
  18. Masjid Mukim Meranto
  19. Masjid Mukim Paloh 1 & 2
  20. Masjid Mukim Pasir Tumbuh

Masjid di Jeli
  1. Masjid Bandar Jeli
  2. Masjid Kg. Kalai
  3. Masjid Mukim Air Lanas
  4. Masjid Mukim Batu Melintang
  5. Masjid Mukim Berdang
  6. Masjid Mukim Bukit Lakota
  7. Masjid Mukim Ganir @ Jerimbong
  8. Masjid Mukim Gemang
  9. Masjid Mukim Gunung Reng
  10. Masjid Mukim Jeli
  11. Masjid Mukim Kalai
  12. Masjid Mukim Kesedar Air Canal
  13. Masjid Mukim Kuala Balah
  14. Masjid Mukim Kubur Datu
  15. Masjid Mukim Legeh
  16. Masjid Mukim Pasir Dusun
  17. Masjid Mukim Pergau Rangka
  18. Masjid Mukim Sungai Long
  19. Masjid Mukim Sungai Satan

Masjid di Kota Bharu
  1. Masjid Muhammadi
  2. Masjid Al-Sultan Ismail Petra, Kubang Kerian
  3. Masjid Telipot
  4. Masjid Kampung Laut, Nilam Puri
  5. Masjid Sultan Ismail Petra, Banggol
  6. Masjid Kampung Sireh
  7. Masjid Mukim Paya Bemban
  8. Masjid As-Salam, Pengkalan Chepa
  9. Masjid Kampung Kota, Kampung Kota, Kota Bharu
  10. Masjid Al Husna Baung Bayam
  11. Masjid Mukim Al-Muttaqin, Daerah Lundang, 15200 Kota Bharu
  12. Masjid Besar Pengkalan Chepa, Daerah Panji, 16100 Kota Bharu (masjid bandar)
  13. Masjid Changkat Tualang, 31610 Kota Bharu
  14. Masjid Kampung Redang Sawa, 31610 Kota Bharu
  15. Masjid Kampungkaram, Daerah Banggu, 16150 Kota Bharu
  16. Masjid Langgar, Daerah Lundang, 15150 Kota Bharu
  17. Masjid Lundang Paku, Daerah Beta, 15100 Kota Bharu
  18. Masjid Mukim Pulau Tinggi, Daerah Bukit Jawa, 16400 Melor, Kota Bharu
  19. Masjid Mukim Tualang Rendah Lama, Daerah Bukit Jawa, 16400 Melor, Kota Bharu
  20. Masjid Mukim Alor Bakat, Daerah Mahligai, 16400 Melor, Kota Bharu
  21. Masjid Mukim Aril, Daerah Peringat, 16400 Kota Bharu
  22. Masjid Mukim Badak Mati, Daerah Banggu, 16050 Kota Bharu
  23. Masjid Mukim Badang, Daerah Badang, 15350 Kota Bharu.
  24. Masjid Mukim Panji, Daerah Panji, 16100 Kota Bharu.

Masjid di Kuala Krai
  1. Masjid Bandar Kuala Krai
  2. Masjid Banggol Guchil
  3. Masjid Kg Keroh
  4. Masjid Mukim Aur Gading
  5. Masjid Mukim Batu Balai
  6. Masjid Mukim Batu Jong
  7. Masjid Mukim Bechah Salak
  8. Masjid Mukim Blok Bahagia
  9. Masjid Mukim Chenulong Berhala
  10. Masjid Mukim Chuchoh Puteri A
  11. Masjid Mukim Chuchoh Puteri B
  12. Masjid Mukim Derdap Lebar @ Pahi
  13. Masjid Mukim Enggong
  14. Masjid Mukim Ingin Maju
  15. Masjid Mukim Jelawang
  16. Masjid Mukim Kampung Belanga
  17. Masjid Mukim Kampung Rahmat
  18. Masjid Mukim Kandek
  19. Masjid Mukim Karangan
  20. Masjid Mukim Kebun Kuala Pertang

Masjid di Machang
  1. Masjid Al Amir, Wakaf Bata
  2. Masjid Batu 30 Panyit
  3. Masjid Machang Lama
  4. Masjid Mukim Air Belaga
  5. Masjid Mukim Bagan
  6. Masjid Mukim Baka Remuning
  7. Masjid Mukim Batu 23
  8. Masjid Mukim Bukit Tiu
  9. Masjid Mukim Dewan
  10. Masjid Mukim Hutan Putih
  11. Masjid Mukim Jakar
  12. Masjid Mukim Joh
  13. Masjid Mukim Kaabah
  14. Masjid Mukim Kampung Galang
  15. Masjid Mukim Kampung Raja
  16. Masjid Mukim Kampung Raja Barat
  17. Masjid Mukim Kelaweh
  18. Masjid Mukim Kerawan
  19. Masjid Mukim Kerawat
  20. Masjid Mukim Kerilla

Masjid di Pasir Mas
  1. Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra
  2. Masjid Mukim (Bakuk) Kg. Rahmat
  3. Masjid Bandar Pasir Mas
  4. Masjid Darul Ulum
  5. Masjid Hj Abdullah Kg. Tal Tujuh
  6. Masjid Madrasah Kg
  7. Masjid Mukim Alur Buluh
  8. Masjid Mukim Alor Galah
  9. Masjid Mukim Apa-apa
  10. Masjid Mukim Apam
  11. Masjid Mukim Aur China
  12. Masjid Mukim Bakok
  13. Masjid Mukim Bakong
  14. Masjid Mukim Banggol Ara
  15. Masjid Mukim Banggol Kemian
  16. Masjid Mukim Banggol Kulim
  17. Masjid Mukim Banggol Naim
  18. Masjid Mukim Banggol Setol
  19. Masjid Mukim Banggol Tempoyak
  20. Masjid Mukim Baroh Piau
  21. Masjid Mukim Bechah Durian
  22. Masjid Mukim Belukar
  23. Masjid Mukim Beris Bechah Semak
  24. Masjid Mukim Beting Pauh
  25. Masjid Mukim Binjai Mu'tab
  26. Masjid Mukim Bongor
  27. Masjid Mukim Bukit Kwong
  28. Masjid Mukim Bukit Tuku
  29. Masjid Mukim Bunut Susu
  30. Masjid Mukim Chasi
  31. Masjid Mukim Chetok
  32. Masjid Mukim Chichal Tinggi
  33. Masjid Mukim Gabus
  34. Masjid Mukim Gual Nering
  35. Masjid Mukim Gual Payung
  36. Masjid Mukim Gual Periok
  37. Masjid Mukim Gual Tinggi
  38. Masjid Mukim Gual Tok Deh
  39. Masjid Mukim Hujung Galok
  40. Masjid Mukim Hutan Chengal
  41. Masjid Mukim Jaba
  42. Masjid Mukim Jejawi
  43. Masjid Mukim Jejulut
  44. Masjid Mukim Jenerih Tujuh
  45. Masjid Mukim Kampung Kepas
  46. Masjid Mukim Kampung Repek
  47. Masjid Mukim Kampung Siram
  48. Masjid Mukim Kangkong
  49. Masjid Mukim Kasar
  50. Masjid Mukim Kedepil
  51. Masjid Mukim Kedondong
  52. Masjid Mukim Kelar
  53. Masjid Mukim Kenap
  54. Masjid Mukim Kerasak
  55. Masjid Mukim Kuala Lemal
  56. Masjid Mukim Kubang Agol
  57. Masjid Mukim Kubang Bemban
  58. Masjid Mukim Kubang Batang
  59. Masjid Mukim Kubang Gatal
  60. Masjid Mukim Kubang Gendang
  61. Masjid Mukim Kubang Hakim
  62. Masjid Mukim Kubang Panjang
  63. Masjid Mukim Kubang Rambutan
  64. Masjid Mukim Kubang Sepat
  65. Masjid Mukim Kubang Temesu
  66. Masjid Mukim Lalang
  67. Masjid Mukim Lati
  68. Masjid Mukim Lubuk Chekok Timur
  69. Masjid Mukim Lubuk Gong
  70. Masjid Mukim Lubuk Setol
  71. Masjid Mukim Lubuk Tapah
  72. Masjid Mukim Meranti
  73. Masjid Mukim Paloh
  74. Masjid Mukim Padang Embun
  75. Masjid Mukim Padang Lichin
  76. Masjid Mukim Padang Pauh
  77. Masjid Mukim Perol
  78. Masjid Mukim Perol Tok Uban
  79. Masjid Mukim Pintu Cherang
  80. Masjid Mukim Pohon Tanjung
  81. Masjid Mukim Rantau Panjang
  82. Masjid Mukim Rong Chenok
  83. Masjid Mukim Sakar
  84. Masjid Mukim Simpang Empat Tendong
  85. Masjid Mukim Tanjong
  86. Masjid Mukim Tasek Berangan
  87. Masjid Mukim Tasek Gondang
  88. Masjid Mukim Telaga Mas
  89. Masjid Mukim Teliar
  90. Masjid Mukim Temenggong
  91. Masjid Mukim Tempoyak Lama
  92. Masjid Mukim Tendong
  93. Masjid Mukim Tok Sangkut
  94. Masjid Mukim Tok Uban

Masjid di Pasir Puteh

  1. Masjid Bandar Pasir Puteh
  2. Masjid Banggol Pak Esah
  3. Masjid Ibrahimi
  4. Masjid Kampung Kulim
  5. Masjid Kampung Seligi
  6. Masjid Kg. Gaal
  7. Masjid Mukim Bukit Jeram
  8. Masjid Mukim Bukit Merbau
  9. Masjid Mukim Gong Chapa
  10. Masjid Mukim Kok Berangan
  11. Masjid Mukim Kuala Semarak
  12. Masjid Mukim Padang Pak Amat
  13. Masjid Mukim Teratak Batu
  14. Masjid Mukim Air Tawar
  15. Masjid Mukim Banir Belikong
  16. Masjid Mukim Batu Hitam
  17. Masjid Mukim Berangan Seligi
  18. Masjid Mukim Bukit Abal
  19. Masjid Mukim Bukit Awang
  20. Masjid Mukim Bukit Bidang
  21. Masjid Mukim Bukit Yong

Masjid di Tanah Merah
  1. Masjid Bandar Tanah Merah
  2. Masjid Bukit Panau
  3. Masjid Mukim Alor Pasir
  4. Masjid Mukim Batang Merbau
  5. Masjid Mukim Batu Gajah
  6. Masjid Mukim Becah Laut
  7. Masjid Mukim Belimbing
  8. Masjid Mukim Bendang Nyior
  9. Masjid Mukim Blok Ulu Kusial
  10. Masjid Mukim Bukit Durian
  11. Masjid Mukim Bukit Ganding
  12. Masjid Mukim Chita Jaya
  13. Masjid Mukim Felda Kemahang 3
  14. Masjid Mukim Gobek
  15. Masjid Mukim Ipoh
  16. Masjid Mukim Jakar
  17. Masjid Mukim Jedok
  18. Masjid Mukim Jerangau
  19. Masjid Mukim Kampung Nibong
  20. Masjid Mukim Kampung Rambai
Masjid di Tumpat
  1. Masjid Al-Husna, Mukim Alor Durian, Daerah Wakaf Bharu
  2. Masjid Al-Ismaili, Pasir Pekan
  3. Masjid An-Nur, Mukim Kampung Kota Kubang Labu, Daerah Wakaf Bharu
  4. Masjid Ismaili, Bandar Tumpat
  5. Masjid Madrasah Kampong Mesira, Morak
  6. Masjid Mukim Alur Pasir, Daerah Wakaf Bharu
  7. Masjid Mukim Berangan Selehor
  8. Masjid Mukim Bunohan
  9. Masjid Mukim Cabang Empat, Daerah Terbak
  10. Masjid Mukim Chenderong Batu
  11. Masjid Mukim Delima
  12. Masjid Mukim Geting
  13. Masjid Mukim Jal Besar
  14. Masjid Mukim Jal Kechik
  15. Masjid Mukim Jubakar
  16. Masjid Mukim Kajang Sebidang
  17. Masjid Mukim Kampung Laut
  18. Masjid Mukim Kampung Periok
  19. Masjid Mukim Kampung Tujuh
  20. Masjid Mukim Kelaburan
  21. Masjid Mukim Ketil
  22. Masjid Mukim Kok Keli
  23. Masjid Mukim Kutan
  24. Masjid Mukim Morat
  25. Masjid Mukim Padang Temesu
  26. Masjid Mukim Pak Kerau
  27. Masjid Mukim Palekbang
  28. Masjid Mukim Paloh
  29. Masjid Mukim Pasir Pekan
  30. Masjid Mukim Pulau Gorek
  31. Masjid Mukim Pusu Banyak
  32. Masjid Mukim Simpangan Hilir
  33. Masjid Mukim Simpangan Hulu
  34. Masjid Mukim Sungai Pinang
  35. Masjid Mukim Talak
  36. Masjid Mukim Telok Jering
  37. Masjid Mukim Teluk Darah Sungai 16040 Tumpat
  38. Masjid Mukim Tok Oh
  39. Masjid Mukim Wakaf Bharu
  40. Masjid Selehor
Dirujuk dari islamgrid.gov.my
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved