ads

Rabu, 6 Jun 2012

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


MALAY DELIMA: Lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai Talian Hayat <b>...</b>

Posted: 01 Jun 2012 03:50 AM PDT


Daripada tahun 1990 hingga tahun 2012 sudah tidak terbilang berapakah pengumuman projek-projek besar yang Pas hendak laksanakan di Kelantan tetapi itu hanya sekadar pengumuman dan pelancaran sahaja. Tidak lebih daripada itu.

Adalah lebih baik Kerajaan Pas Kelantan cucikan dulu najis-najis lama terlebih dahulu sebelum buat najis baru. Klik Di Sini

Talian Hayat Terakhir PAS

Mulanya kerajaan PAS Kelantan terutama sekali Husam Musa menjangkakan pengumumannya untuk membina lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai (KB-KK) pada Ogos 2011 lepas dapat dimanipulasikan sepenuhnya dalam PRU 13 yang diramalkan akan berlangsung pada November 2011.

Perkiraan PAS Kelantan cukup mudah, peristiwa menang nyawa-nyawa ikan di PRK Manek Urai (Julai 2009) dengan kelebihan hanya 65 undi serta kekalahan PAS di kerusi DUN Galas (Okt 2010) dengan majoriti lebih 1,000 undi menyedarkan PAS dari lamunan panjang.

Kekuatannya dikalangan pengundi dalam negeri semakin merosot manakala sokongan pengundi luar pula kian merudum. Disebabkan itu apabila ramai pemerhati meramalkan pilihanraya bakal berlangsung dalam bulan November 2011, PAS mengambil langkah segera mengumumkan pembinaan lebuhraya tersebut pada Ogos 2011.

Dengan langkah tersebut PAS percaya akan mampu menarik kembali sokongan majoriti pengundi luar sekiranya projek tersebut dapat dimanipulasikan sepanjang kempen pilihanraya sekaligus dapat menampung kemerosotan sokongan dari kalangan pengundi dalam negeri.

Tanpa sokongan besar pengundi Kelantan yang berada di luar negeri agak sukar untuk PAS meneruskan hayat pemerintahannya di negeri tersebut tatkala asakan gelombang merah semakin kuat merobek kekuatan PAS di Kelantan.

Soal pembinaan lebuhraya tersebut mampu direalisasikan atau sebaliknya, bukan persoalan penting kerana baik Husam mahupun kerajaan PAS Kelantan mereka tahu pembinaan jalan baru menghubungkan Kota Bharu ke Kuala Krai sememangnya akan direalisasikan juga oleh Kerajaan Pusat sebagaimana termaktub dalam perancangan Central Spine Expressway.

Bagaimanapun hasrat PAS untuk mengabui mata umum gagal dengan kehendak Allah s.w.t apabila pilihanraya umum tidakpun berlangsung dalam bulan November 2011. Berikutan itu selama beberapa bulan isu pembinaan lebuhraya KB-KK tenggelam begitu sahaja.

Apabila khabar angin pilihanraya umum kembali bertiup kencang pada awal tahun 2012 yang menjangkakan pada bulan Jun 2012 parlimen akan dibubarkan, PAS melalui Husam Musa sekali lagi tampil dengan idea pembinaan lebuhraya tersebut.

Setelah PAS pasti parlimen akan dibubarkan pada Jun 2012, maka mereka segera bermesyuarat menetapkan tarikh majlis pecah tanah sebagai monumen bukti penting lebuhraya tersebut benar-benar akan dilaksanakan.

Pun demikian, setelah majlis pecah tanah selesai dilaksanakan oleh Menteri Besar, Nik Aziz Nik Mat pada 28 Mei 2012, keesokan harinya Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengumumkan pembentangan Belanjawan 2013 akan dilakukan pada 28 September 2012 yang menandakan pilihanraya umum hanya akan berlangsung selepas pembentangan tersebut.

Kini PAS pening kepala mencari idea untuk membuktikan projek lebuhraya tersebut tetap akan dilaksanakan juga tanpa perlu menunggu tempoh tiga empat bulan lagi sementara menanti tarikh pasti pilihanraya umum ke 13.

Melihat pada gerak tari politik PAS kita boleh menjangkakan banyak cara yang mereka akan lakukan untuk mengabui mata masyarakat bagi tujuan memanfaatkan talian hayat terakhir ini, namun di hujung sandiwara itu kelak akhirnya Kerajaan Pusat juga yang akan dipertanggungjawabkan untuk merealisasikan janji politik PAS.

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di rantau panjang</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di rantau panjang</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Ada Apa <b>di Rantau Panjang</b>?|Great Teacher Onizuka

Posted: 14 Feb 2012 11:03 PM PST

Ada Apa di Rantau Panjang? This part semasa terjahi Rantau Panjang, Kelantan ketika cuti CNY bulan lepas. Antara pengalaman yang ingin dikongsikan :
1) Jalan Jem Giler. Perjalanan dari Masjid Beijing nak masuk ke Rantau Panjang yang lebih kurang 2km mengambil masa 1 jam setengah
2) Kompleks Imigresen Rantau Panjang. Cross border boleh pergi Thailand. Make sure ada passport. Cewek-cewek Thailand memang diminati jejaka macam Mamat ni..Hik3
3) Selamat Datang Ke Zon Bebas Cukai Rantau Panjang. Happy shopping.
4) Cross border Illegally? Umm, no komen..Sendiri buat, sendiri tanggung. Eden tak berani
Sempadan Thailand di hadapan Sungai Golok
Ori or tak? Umm, no Comment
5) Tak dapat cross border, bergambar pun jadilah...Hik3...
6) Shopping Part, bolehla singgahi entri sebelum INI

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

~<b>Di</b> sini saya bercerita...~: Hiking + Caving @<b>Dabong</b>

Posted: 08 Mar 2012 07:27 PM PST

Wah, I haven't written about my trip for such a long time. Nowadays it has always been about my novel and my addiction to a drama…haha
Okay..okay, let's get back to my last trip to Dabong, Gua Musang, Kelantan. The 3 days 2 nights trip was held on 20th to 22nd January 2012. Yup, it was the time of Chinese New Year.
There were 29 of us (me and my friends from office). We took the night train from KL Sentral to Dabong. It was my very first time taking train, and I was of course so overwhelmed..haha!!
After reaching Dabong at around 7.30 am and having breakfast at the 'Mok' Stall, we proceed with the caving activities. There were three caves; Gua Keris, Gua Gelap and….oh, I forgot the name of the other one…=(
~On our way to the caves~
Gua Keris got its name from a stalagmite structure which very much resembles a 'keris', Malay's traditional weapon. As for Gua Gelap…I think it got its name for being dark? Though every caves are dark…haha
~The Keris-shaped stalagmite~
For me, the caving trip was not that difficult. Gua Telinga in Taman Negara is…I think more difficult and challenging. But never mind, it wasn't the caving trip that was the main agenda. It was the hiking trip!
So off we went to the top!! Err…after 2 and half hours of hiking with full-packed, actually. And it was my very first time hiking with full-packed! Can you imagine having almost 20 kg on my back when I am only 45 kg? That's heavy!
~On our way to Baha Camp~
We stayed at Baha Camp where we had our camp site arranged and built. And of course rest for one night because the next day will the day of hiking to Gunung Ayam.
The Gunung Ayam trip…hmmm, it was crazy! Okay..okay, not as crazy as Gunung Tahan or Cemerong or Kinabalu. But it was quite challenging as we had to climb for 5 hours to reach the top. And not to mention…it was very steep…and slippery. Well, it was rainy season!
But…the beauty of the top of the mountain made it all worthy. You can see the 'green' which you can't see in KL. The air was fresh..and oh, it was quite cold.
The trip back to the camp site was…hmmm…wet? Haha, yup…it was heavily raining. All of us were soaking wet and it was soooo slippery. We were like…falling down all the time. We reached our camp site at around 9 pm. Yup, it was night already. And our bodies were aching everywhere. And I just knew that I'm going to go back to KL with bruises all over my body…haha!
~Prayed in the heavy rain..~
Our third day was filled with our trip to the waterfalls. It was really great. We had a really good time at the waterfalls…washing ourselves, eating Maggi (all of sudden, Maggi was so yummy…haha), or just chit-chatting.
Overall, the trip was awesome! =)
 ~The 7-wells waterfall~

~The sunrise/sunset watching spot~

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


Aneka Papan Iklan <b>di Negeri Kelantan</b> - RUDI ZONE

Posted: 05 Jun 2012 10:34 PM PDT

MUNGKIN posting cengini dah basi kut untuk anda. Tapi tidak untuk aku. Sekadar nak kongsi aneka gambar iklan untuk papan-papan tanda besar di tepi jalan yang ada di negeri KELATAN Darul Naim. Sesuatu yang janggal maybe bagi aku, tapi tidak pada rakyat Kelantan yang dah terbiasa melihatnya dan masih teguh dengan gelaran Negeri Serambi Mekahnya. Aku respect kerajaan negeri tersebut kerana menetapkan terma dan syarat begini untuk papan iklan di negeri tersebut. Terma dan syarat yang harus dikekalkan dan mungkin negeri-ngeri lain di Malaysia boleh mencontohi Negeri Serambi Mekah ini.
p/s: GAMBAR YANG DIPAPARKAN ADALAH SEKADAR UNTUK BERKONGSI SAHAJA. TIADA MELIBATKAN SENSITIVITI SESIAPA ATAU MELIBATKAN HAL YANG BERKAITAN DENGAN POLITIK. HARAPMAKLUM.

So, cane? Kelas tak model-model wanita di dalam poster2 iklan di atas. Kelas kan? Kalau nak tengok artis atau model kita bertudung, jemputlah datang ke Kelantan Darul Naim. Hehehehe.... Yang peliknya tak ada pulak yang model lelaki atau gambar yang ada kedua-dua model. Lelaki dan perempuan. Mungkin bukan muhrim so, tak dibenarkan bergambar berdua lelaki pompuan walaupun gambar tampal. Hehehe...


03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 09:56 AM PDT

URL Sumber Asal :-

STOKIS MORHABSHI UTAMA SARAWAK: Cara membuat <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2012 02:22 AM PDT


Sebarang pertanyaan dan pembelian boleh dibuat dengan menghubungi nombor berikut:

Encik Husin: 019-4391777
Puan Zalia : 013-8240177

Atau Gunakan handphone anda dan pesan melalui SMS MUDAH:
taip nilai RM ,(Saiz pek ml) diikuti NAMA, ALAMAT & JUMLAH yang dikehendaki

Contoh: RM8.30 (30ml ) Hussin, 272,lorong 3, Jalan Perupok off Jalan Matang, 93050,Kuching,Sarawak.(6 botol)

 (sila hantar sms anda kepada 019-4391777 / 013-8240177 utk pesanan) 

Atau Email kami di: stokismorhabshi@gmail.com
Atau datang terus ke pusat stokis morhabshi sarawak di:

272,lorong 3, Jalan Perupok off Jalan Matang, 93050,Kuching,Sarawak.

 Atau

isi borang pesanan minyak morhabshi

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved