ads

Khamis, 14 Jun 2012

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Bersama Mazidul: RINTIHAN HATI WANITA DARI <b>KUALA KRAI</b> <b>...</b>

Posted: 31 May 2012 06:42 AM PDT

Pelbagai kisah kita baca berhubung kualiti air di Kelantan.
Berikut antara komen dihantar oleh rakan Facebook saya kini menetap di Negeri Cik Siti Wan Kembang itu.
"Di Kuala Krai ini, setiap hari kami menghadapi masalah bekalan air berwarna kuning, sampai baju sekolah anak-anak kami pun berwarna kuning. Saya setiap tahun kena menukar penapis air, seminggu sekali harus dibersihkan jika tidak air tidak keluar akibat keladak'



Tersentuh hati saya membaca kedaifan dan kesukaran hidup dilalui rakan wanita dan keluarganya itu.
Apabila dibangkitkan soal ini, barangkali segelintir pembaca akan berkata ...
"Kenapa sibuk sangat tentang air di Kelantan?"
Bukan menyibuk tetapi menyatakan simpati dan kebenaran. 
Bolehkah kerajaan Barisan Nasional membantu membekalkan air bersih sekiranya rakyat Kelantan membuat keputusan menukar kerajaan pemerintah?

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


Ary Bundle: WESTERN BRAND UNIQLO (SOLD)

Posted: 30 May 2012 11:08 PM PDT




03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


Kemalangan ngeri <b>di</b> Bukit Cina, <b>Kok Lanas</b> | Lulu pages

Posted: 05 Apr 2012 05:00 PM PDT


Dua lelaki dan seorang wanita maut selepas kereta yang mereka naiki terperosok di bawah sebuah lori dalam satu kemalangan ngeri di Bukit Cina, Kok Lanas, di sini malam tadi.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Baharu, Deputi Superintendan Ahmad Zaki Ibrahim, berkata mangsa yang maut di tempat kemalangan dikenali sebagai Tan Phei Shia, 24, bersama dua rakan lelaki, Eyu Win Lee, 30, dan Wee Wai Hwa, 24. Ahmad Zaki berkata, dalam nahas kira-kira jam 7.30 malam itu, ketiga-tiga mangsa mati di tempat kemalangan selepas parah di kepala dan badan akibat tersepit di dalam kereta yang remuk selepas terperosok di bawah badan lori berkenaan.
"Sejurus tiba di tempat kemalangan, kereta yang dipandu Eyu Win Lee, dipercayai masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan lori terbabit.

"Bagaimanapun, pemandu lori itu bertindak melarikan diri dan sehingga kini belum tampil membuat laporan polis berhubung kemalangan itu," katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Ahmad Zaki berkata, ketiga-tiga mangsa yang tersepit itu dihantar ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga masing-masing yang tinggal di Pasir Mas dan Pulai Chondong, Machang.

"Pihak polis sudah mengambil keterangan daripada saksi di tempat kemalangan untuk membantu siasatan dan nahas berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

.

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


APBN ONLINE: AIR MATA <b>MENGKEBANG DI</b> SELAMI AZIZUDDIN.

Posted: 12 May 2012 05:04 AM PDT

KUALA KRAI - Dua kejadian bumbung rumahnya ditimpa kelapa menyebabkan seorang pemuda yang tinggal sebatang kara di Kampung Pasir Era, dekat sini, hidup tidak selesa lebih setahun lalu.

Muhamad Rushdi Hamat, 40, berkata, dengan pendapatan sebagai buruh kampung, dia tidak mampu baiki sendiri bumbung rumahnya yang rosak teruk akibat kejadian itu.

Katanya, kejadian pertama kira-kira setahun lalu apabila setandan kelapa jatuh dan menimpa bumbung rumahnya sebelum kejadian sama berulang awal tahun ini.

"Kayu bumbung rumah saya memang usang, sebab itu mudah patah dan rosak teruk bila dua kali ditimpa kepala, tetapi saya tak mampu nak baiki sendiri," katanya.

Justeru, Muhamad Rushdi berkata, dia bersyukur apabila Jabatan Penerangan Khas (Jasa) Dewan Undangan Negeri (Dun) Mengkebang sudi menghulurkan bantuan bagi membaiki rumahnya.

"Terima kasih juga Penyelaras Dun Mengkebang, Azizzuddin Hussein dan Ketua Umno cawangan Pasir Era, Che Harun Che Jalil kerana mencadangkan nama saya untuk bantuan ini," katanya.

Pegawai Jasa Dun Mengkebang, Che Wahab Che Mat berkata, selepas dicadangkan Che Harun, pihaknya membuat siasatan dan mendapati pemuda itu layak terima bantuan baiki rumah daripada Jasa.

"Rumah dia tinggal sekarang pun asalnya rumah PPRT (Program Perumahan Rakyat Termiskin) dan keadaannya pun sudah uzur, jadi kami percaya, dia memang layak terima bantuan ini.
"Muhamad Rushid juga penerima pertama bantuan baiki rumah daripada Jasa Dun Mengkebang dan akan ada lagi bantuan sama selepas ini untuk penduduk yang memerlukan," katanya.

Sementara itu, Azizzuddin berkata, Muhamad Rushdi adalah antara puluhan penduduk Dun Mengkebang yang menerima bantuan baiki rumah daripada pelbagai agensi Kerajaan
Persekutuan termasuk Jasa.

"Saya juga ambil inisiatif sendiri cari sumber kewangan dari luar termasuk institusi perbankan dan rakan korporat di Kuala Lumpur untuk disalurkan kepada penduduk Mengkebang yang memerlukan bantuan," katanya. 
Muhamad Rushdi yang masih bujang bersama beberapa penduduk kampung diketuai Che Wahab Che Mat sebelum itu bergotong-royong membaiki bumbung dan dinding rumahnya.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Sekitar Majlis Haflah Ilmu <b>Di</b> Pondok <b>Bunut Payong</b>

Posted: 22 Apr 2012 09:45 AM PDT

بِسْــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

KHAMIS baru-baru ini, iaitu pada 19 April 2012, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) dikenali sebagai Haflah Ilmu telah menganjurkan majlis ilmu di Madrasah Ahmadiah, Pondok Bunut Payong, Kota Bharu, Kelantan sempena Hari Hol Almarhum Tuan Guru Haji Abdullah Tahir yang juga merupakan pengasas Pondok Bunut Payong. Pada majlis tersebut, Haflah Ilmu telah menganjurkan sessi Kuliah Zohor yang disampaikan oleh Menteri Besar Kelantan, YAB Datuk Bentara Setia, Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Penulis telah berpeluang untuk menghadiri majlis tersebut yang bermula pada jam 12.30 tengahari. Namun begitu Penulis hanya tiba di majlis tersebut pada lebih kurang jam 1.15 tengahari. Namun begitu, Penulis masih bernasib baik kerana, Tuan Guru masih belum tiba semasa Penulis sampai. Tuan Guru Nik Abdul Aziz hanya tiba di majlis tersebut lebih kurang 5 minit selepas Penulis.
Selepas mengimamkan solat Zohor, Tuan Guru Nik Abdul Aziz telah menyampaikan kuliah Zohor yang mana intipati kuliah tersebut adalah berkisar tentang usaha dakwah oleh ulama'-ulama' terdahulu termasuklah Almarhum Tuan Guru Haji Abdullah Tahir sendiri dalam usaha untuk mengembangkan Islam dan ilmu terutamanya di Negeri Kelantan yang dikenali 'Negeri Serambi Mekah' dan juga 'Negeri Tadahan Wahyu'.
Hasil pemerhatian Penulis, walaupun telah berusia 82 tahun, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat masih mempunyai daya ingatan yang kuat kerana beliau masih lagi mampu untuk mengingati kisah-kisah lampau tentang perkembangan Islam di Kelantan termasuklah ketika masih di alam kanak-kanak dan semasa penjajahan tentera Jepun. Tuan Guru juga masih lagi kuat mengingati ayat-ayat suci Al-Qur'an dan al-Hadis dan ini secara tidak langsung menolak kata-kata jahat golongan sakit hati yang menuduh Tuan Guru sebagai sudah nyanyuk.


Pada sebelah malamnya pula iaitu selepas solat Isya', majlis diteruskan pula dengan program bual bicara oleh penceramah bebas yang tersohor iaitu Ustaz Azhar Idrus yang turut dikenali dengan jolokan 'Ustaz Youtube'.
Satu kejutan berlaku pada malam tersebut, bilamana Ustaz Azhar Idrus tiba di majlis tersebut dengan dibawa menaiki motosikal berkuasa tinggi secara berkonvoi. Ketibaan Ustaz 'glamour' tersebut di majlis tersebut disambut meriah oleh kira-kira lebih dari 15 ribu peminat dengan laungan takbir dan tembakan berdas-das bunga api ke udara.
Kehadiran begitu ramai, para hadirin termasuk muslimah yang ditempatkan di dalam madrasah dan muslimin di tempat terbuka menyebabkan berlakunya sedikit kesesakan jalan raya bilamana ruang di kawasan Pondok Bunut Payong tidak mampu untuk menempatkan semua hadirin sehingga ada hadirin terpaksa duduk di atas pembahagi jalan . Namun begitu keadaan sesak tersebut sedikit sebanyak berjaya dikawal oleh Unit Amal PAS yang bertugas.
Seperti kebiasaan kuliah Ustaz Azhar, beliau diberikan peluang selama lebih kurang sejam untuk menyampaikan tazkirah beliau yang disampaikan secara santai dan bersahaja serta penuh dengan kelucuan. Kuliah beliau yang bermula lebih kurang pada jam 9.15 malam berakhir pada lebih kurang jam 10.15 malam.
Setelah selesai sessi pertama (kuliah/tazkirah) maka tibalah pula sessi kedua iaitu sessi menjawab soalan dari para hadirin. Seperti biasa, hadirin mengutarakan pelbagai bentuk soalan yang kadangkala menimbulkan kelucuan pada hadirin yang lain namun semua soalan yang diajukan tersebut berjaya dijawab secara bersahaja dan penuh kecerian oleh Ustaz Azhar dan sekali sekala Ustaz Azhar turut mengusik pengerusi majlis.
Namun begitu, konsentrasi sebahagian hadirin semasa sessi soal jawab tersebut sedang berlangsung agak terganggu bilamana ada tindakan tidak bijak dari pihak yang tidak bertanggungjawab yang mengganggu tumpuan hadirin. Pihak yang tidak bertanggungjawab ini didapati berkali-kali melakukan tindakan berbentuk provokasi dengan memancarkan sinaran laser ke arah salah satu skrin besar yang dipasang pihak penganjur ditempat terbuka. Tindakan tersebut sikit sebanyak menimbulkan ketidakpuasan hati sebahagian hadirin. Namun begitu, kematangan para hadirin berjaya mengelakkan dari berlakunya perkara yang tidak diingini sehingga program bual bicara tersebut berakhir lebih kurang pada jam 11.45 malam.
Sebelum mengakhiri majlis bual bicara tersebut, Ustaz Azhar sempat menyampaikan hajatnya agar pihak MAIK dapat mempertimbangkan agar beliau diberi kebenaran untuk menyampaikan kuliah-kuliah beliau di masjid-masjid di Kelantan. Ini adalah supaya syiar Islam dapat dikembangkan lagi ke tengah-tengah masyarakat.
Pada pandangan Penulis, program yang dianjurkan oleh pihak Haflah Ilmu ini boleh dikatakan berjaya dan boleh diteruskan lagi pada masa-masa akan datang. Sepanjang mengikuti program tersebut, Penulis rasa amat berpuas hati dan InsyaAllah, Penulis akan sentiasa berusaha untuk menghadiri lagi program-program berbentuk ilmu seperti ini. InsyaAllah..

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Sekolah <b>di</b> Pasir Putih/Machang, <b>Kelantan</b> | rzkonline.com

Posted: 01 Jun 2012 06:03 PM PDT

DBA4251 SK BANGGOL PA' ESAH
DBA4252 SK BUKIT ABAL
DBA4253 SK BUKIT AWANG
DBA4254 SK BUKIT JAWA
DBA4255 SK BUKIT MERBAU
DBA4256 SK BUKIT TANAH
DBA4257 SK CHANGGAI
DBA4258 SK CHERANG RUKU
DBA4259 SK DANAN
DBA4260 SK DALAM RU
DBA4261 SK GAAL
DBA4262 SK GONG GARU
DBA4263 SK GONG MANAK
DBA4264 SK JELOR
DBA4265 SK JERAM
DBA4266 SK KAMPONG BERANGAN
DBA4267 SK KAMPONG KANDIS
DBA4268 SK KAMPONG RAJA
DBA4269 SK KAMPONG TASEK
DBA4270 SK KULIM
DBA4271 SK KAMPONG NARA
DBA4272 SK PADANG PAK AMAT
DBA4273 SK PANGGONG
DBA4274 SK PASIR PUTEH (L)
DBA4275 SK PASIR PUTEH (P)
DBA4276 SK SELIGI
DBA4277 SK KG SEPULAU
DBA4278 SK SUNGAI PETAI
DBA4279 SK TASEK PAUH
DBA4280 SK TELOSAN
DBA4281 SK TO'BALI
DBA4282 SK TUALANG TINGGI
DBA4283 SK WAKAF RAJA
DBA4284 SK BUKIT JAWA (2)
DBA4285 SK KAMIL (3)
DBA4286 SK SERI AMAN
DBB4284 SK KAMIL (1)
DBB4413 SK KAMIL (2)
DBC4285 SRJK(C) KAI CHIH
DEA4286 SMK BUKIT JAWA
DEA4287 SMK TOK JANGGUT
DEA4288 SMK(A) DATO' ISMAIL
DEA4291 SMK GAAL
DEA4292 SMK JERAM
DEA4293 SMK SRI MAHARAJA
DEA4294 SMK CHERANG RUKU
DEA4295 SMK PADANG PAK AMAT
DEA4296 SM SAINS PASIR PUTEH
DEA4297 SMK SERI AMAN
DEA4298 SMK SELISING
DEE4289 SMK KAMIL
DFT4001 SMU(A) NURUL ITTIFAK
DFT4002 SMU(A) TARBIAH ISLAMIAH
DFT4003 SMU(A) ITTIFAKIAH

1 MALAYSIA: 18 – 17 BN Mengatasi PAS <b>Di Kelantan</b>-Sheih <b>...</b>

Posted: 19 May 2012 07:37 PM PDT


Barisan Nasional Kelantan merasakan mereka berpeluang untuk menubuhkan kerajaan baru di Kelantan pada pilihanraya negeri kelak. Berdasarkan pengamatan saya, BN Kelantan kelihatan berpeluang untuk dipilih di 18 kerusi Dewan Undangan Negeri.
18 kerusi tersebut ialah,
  • N1 Pengkalan Kubur
  • N04 Wakaf Bharu
  • N22 Jelawat
  • N23 Melor
  • N25 Kok Lanas
  • N29 Selising
  • N31 Semerak
  • N35 Kemuning
  • N36 Bukit Bunga
  • N37 Ayer Lanas
  • N38 Kuala Balah
  • N39 Mengkebang
  • N40 Guchil
  • N41 Manek Urai
  • N42 Dabong
  • N43 Nenggiri
  • N44 Paloh
  • N45 Galas
10 daripada kerusi ini berada di kawasan Kelantan Selatan dan dibawah Parlimen Gua Musang, Parlimen Kuala Krai dan Parlimen Jeli.Kesemua 18 kerusi ini melainkan N35 Kemuning dimenangi oleh Barisan Nasional pada PRN 2004. BN kemudiannya tewas 11 daripada kerusi-kerusi DUN tersebut di dalam PRN2008.
Bagi menubuhkan Kerajaan Negeri, BN perlu menang sekurang-kurangya 23 kerusi daripada 45 kerusi dalam DUN Kelantan.Untuk itu BN perlu memenangi setidak-tidaknya 5 lagi kerusi daripada 10 kerusi yang mampu diusahakan oleh mereka. Kerusi-kerusi tersebut ialah,
  • N11 Tendong
  • N12 Pengkalan Pasir
  • N15 Gual Periok
  • N16 Bukit Tuku
  • N21 Perupok
  • N24 Kadok
  • N27 Gual Ipoh
  • N32 Gaal
  • N33 Pulai Chondong
  • N34 Temangan
Kerusi berikut dari senarai di atas diwakili oleh BN dalam PRN 2004,
  • N11 Tendong
  • N15 Gual Periok
  • N16 Bukit Tuku
  • N27 Gual Ipoh
Oleh yang demikian, jika dibandingkan prestasi terburuk PAS di Kelantan dalam PRN2004 dan prestasi terburuk BN, BN Kelantan tetap mencatat keputusan pungutan undi lebih baik di kerusi-kerusi tersebut berbanding PAS.....Lihatlah cerita selajutnya http://kickdefella.net

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


<b>Dabong</b> Caving, Kem Baha, Gunung Stong – Part I <b>...</b>

Posted: 12 May 2012 11:39 PM PDT

Sudah lama gua mengimpikan diri gua berada di puncak air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Personal travel log:

28 April 2012 
7:00 AM – Tiba di Stesyen Keretapi Dabong.
9:10 AM – Bertolak dengan van untuk aktiviti caving.
11:00 AM – Tamat aktiviti caving di Gua Gelap, Gua Keris, Gua Pagar dan Gua Ikan.
12:00 PM – Kembali ke Stesyen Keretapi Dabong untuk lunch dan preparation ke starting point hiking.
12:45 PM – Bertolak dengan menaiki van ke Starting Point.
1:20 PM – Mula hiking ke Air Terjun Jelawang melalui trek air terjun yang comel.
3:49 PM – Tiba di Kem Baha untuk bermalam.

Total 43 photos.

Disinilah segalanya bermula, turun keretapi disini, nak berak keras disini, nak kencing bertabur juga disini, nak tuka baju disini, nak makan disini, nak shopping barang hiking disini, nak makan disini. Nak balik pon disini. Hebatnya disini!

2. Kami yang menyertai ekspidisi kasi ini. Macam nak censor amount bayar tapi aku malas. So, kantoi la sapa tak bayar lagi. Haha.

3. Penggambaran pertama kami sebelum pergi caving. Ceria juga. Tunggulah lepas start hiking nanti, muka takleh blah.

4. Pok Cheq dengan Pok Gad brief serba sedikit dos and don'ts bila pegi caving nanti. Contoh do; pakai headlamp. Don'ts: membuat aksi seksi didalam gua walaupun gelap.

5. Time bergambar memang bukan main lelebih lagi Iskandar dengan pose mendada sambil memandang ketepi yang sangat mengujakan.

6. Model signboard. Pewit.

7. Perjalanan menuju ke gua. Melalui tepi kebun sayur dan semak samun.

8. Sudah nampak pintu masuk ke gua. Berdebar-debar hati mak, nyah.

9. Dah nama pun gua... Mestila..

10. Serius gua ni gelap. Perlulah berhati-hati agar kepala tidak terhantuk stalactite kerana diketahui para sarjana bahawa stalactite adalah lebih keras dari kepala.

11. Antara cabaran paling mengujakan didalam Gua Gelap. Perlu melalui lobang ini untuk ke bahagian gua yang lebih dalam. Cabarannya; bagaimana nak melalui lobang tu tanpa mengotorkan baju.

12. Kawan karib kala hiking. Bukan kala jengking tapi kala pacat.

13. Disini juga ada statactite yang masih hidup dimana ada air yang masih menitik. Takleh pegang. Tunjuk saja takpe.

14. Kau nampak apa yang aku nampak?

15. Dikhabarkan spisis pokok herba ini hanya ada disini. Apa tah nama. Kamaruddin kot.

16. Gua ikan: Suatu masa dulu air yang lalu dari dalam gua ini adalah jernih dan didalam ini digunakan oleh penduduk tempatan sebagai tempat untuk solat jumaat. Tapi sekarang dah jadi kotor sebab lumpur hasil balak.

17. Balik dari caving, makan tengahari dan naik van untuk ke Stong Resort dimana kami akan mula hiking naik ke Kem Baha.

18. Itulah Air Terjun Jelawang. Tinggi oh! Atas puncak air terjun tersebt adalah Kem Baha.

19. Selamat datang ke Taman Negeri, Gunung Stong. Dari sini boleh ke beberapa gunung disekitar Dabong-Jeli-Perak. Lebih kurang ada 9 puncak yang diketahui.

20. Jaafar (kanan) menolong Iskandar (kiri) menyiapkan muatannya. Aku tengok pon dah cuak. Camane nak pikul bawak naik ni? Polisterin tu penuh dengan ayam/ikan/sayur untuk 20 orang makan. Imejin lah beratnya.

21. Porter Gunung Stong. Wahaha. Aku tak sanggup nak cuba angkat bag tu. Oleh sebab aku gagah, silap haribulan dapat angkat, terus melekat dan Iskandar suruh aku je bawak naik bag dia. Wahaha.

22. Senaman regangan ringan untuk elak kecederaan semasa hiking.

23. Yahuuu azab sengsara bermula! Hinsss.. hinss..

23. Resort ni dah lama. Tapi tak jaga. 40% kemudahan dah jahanam. Sayang sekali. Tatau salah sapa.

24. Baru sikit je, rupa Iskandar dah macam kene serang babi hutan. Haha. Berat ohh!!

25. View ini hanya dapat dinikmati kalau melalui trek iar terjun. Trek ini hanya boleh dilalui pada hari yang cerah tanpai air besar. Nasib baik la hari tu cuaca OK. Kalau tak, lalu saja ikut trek hutan yang tak nampak langsung air terjun.

26. Diatas sana Kem Baha tempat penginapan 5 bintang.

27. Pok Checq amik gambar ni. Oleh sebab aku pakai wide lens dan dia tak mai dekat, cinonet la kami semua.

28. Selepas mandi-manda secara kecilan, kami sambung hiking. Untuk naik ketas, perlu ikot guide dan jangan sesekali pepandai buat trek sendiri sebab batu air terjun ni sangat licin. Kalau jatuh, ada harapan nak arwah.

29. Botak menyangkutkan bontot beliau pada batu untuk melepaskan penat sambil mengunggu geng yang lain.

30. Lair melalui tepi-tepi air terjun untuk ke trek seterusnya.

31. Bag gua yang baru 2 kali pakai. Hahaha. Last pakai naik Gunung Tahan.

32. Simpang 3 yang legendary. Bila dah sampai kat sini, maknanya dah dekat la tu nak ke Kem Baha. Happy~

33. Tibanya di Kem Baha, gua disambut dengan pemandangan ini. Terbaek. Alhamdulillah semuanya selamat sampai.

34. Apa lagi? Tebar la ground dan pasang la fly! Kang tido dalam hujan pulak.

35. Is (Iskandar) suruh potong dadu carrot ini. Lain bebetul potong sebesar buah dadu. Lepastu kene marah. Wakakaka.

34. Para pembantu kepada tukang masak aka abang gagah aka porter kita; Iskandar.

35. Masuk hutan pon, semaye jange tinggal.

36. Ada group yang dah lama sampai main gelongsor air terjun natural. Nampak ngeri. Tapi wajib cuba bila dah sampai kesini. Aku skodeng saja.

37. Pagi pertama di Kem Baha. Gua lambat ke lookup point. Hasilnya penuh dengan segala mak nenek manusia macam pasar malam. Namun sempatlah juga menangkap gambar sunrise yang tak seberapa.

38. Timun untuk dimakan bersama nasi lemak.

39. Telur order khas dengan telur kuning cair. Perghhh

40. Peserta paling muda.

41. Makan tengah hari; angel hair pasta. Jangan memain. Makanan atas gunung lagi mewah hari orang kat bawah. Itu belom siakap 3 rasa lagi. Haha.

42. Sambil menunggu makanan siap. Gua pergi membuang masa dengan mengambil gambar.

43. Jemput makan! Sekejap lagi nak pegi hiking naik Gunung Stong.

Continued in part II.

Rating: 8.0/10 (2 votes cast)
Dabong Caving, Kem Baha, Gunung Stong - Part I, 8.0 out of 10 based on 2 ratings

Related posts:

  1. Dabong Caving, Kem Baha, Gunung Stong – Part II
  2. Gunung Tahan: Kuala Juram(Merapoh)-Tahan-Kuala Juram – Part II
  3. Gunung Kinabalu – Part IV
  4. Gunung Kinabalu – Part II
  5. Gunung Ledang – Part III
Tags: , , , , ,
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved