ads

Ahad, 15 Julai 2012

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Tukar Tiub: PAS AKAN KALAH <b>DI MANEK URAI</b> KERANA ISU BEG

Posted: 26 Jul 2009 06:30 PM PDT

MANEK URAI : 6,000 PELAJAR DAPAT UNIFORM, BEG SEKOLAH

–malaysiakini

Seramai 6,142 pelajar sekolah rendah, menengah dan sekolah Arab di Manek Urai mendapat perhatian Kementerian Pelajaran yang akan memberikan mereka bantuan uniform dan beg sekolah secara percuma.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Mustapa Mohamed berkata pemberian itu telah dinyatakan oleh Muhyiddin Yassin kepada beliau beberapa hari lalu sebagai tanda ingatan kementerianberkenaan.

"Muhyiddin telah menyatakan kepada saya untuk memberikan bantuan itu kepada semua pelajar di Manek Urai tanpa seorang pun terkecuali.

"Ini sebagai tanda ingatan daripada kementerian dan juga dapat meringankan beban rakyat di sini," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar di Pusat Operasi BN di Manek Urai hari ini.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah… ADA LAGI KEMPEN CARA INI…BEST BETUL…kah kah kah…

Kah kah kah…BILA NAK BUAT CABUTAN LOTERI PROJEK MACAM DI KUALA TERANGGANU….kah kah kah…

Kah kah kah…BILA NAK BUAT UNIVERSITI DI MANEK URAI…kah kah kah..

Kah kah kah… BILA NAK BUAT STADIUM DI MANEK URAI….kah kah kah…

Kah kah kah… BILA NAK BUAT OLYMPIC DI MANEK URAI…kah kah kah…

Kah kah kah…. BILA NAK BUAT LONDON DI MANEK URAI…kah kah kah…

Kah kah kah… BUAT LAH JANJI.... BARU BEST BERKEMPEN….kah kah kah..

Kah kah kah… BARU ADA OOOOMMMMP …kah kah kah..

Kah kah kah... TIPU LAAA MELAYU... BIAR PROFESOR KANG KONG MARAH....kah kah..



AAKJ.COM: NIZAR TAIK HINA SULTAN JOHOR...HADI AWANG <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2012 11:00 PM PDT


Selepas Nizar mengeluarkan kenyataan yang tidak sepatutnya kepada Sultan Johor berhubung nombor WWW1, kini giliran Hadi Awang pula menghina Johor dengan umpamakan negeri itu seperti "ekor cicak".
Sebelum ini Hadi Awang pernah juga menghina masyrakat Sarawak pakai cawat lagi dalam pilihan raya kecil Manek Urai. 
11 Julai 2009, ketika berkempen dalam pilihanraya kecil di Manek Urai, Hadi Awang pernah mengatakan seperti berikut "Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek, undi PAS," (baca sini). Sampai hari ini Hadi Awang belum lagi minta maaf.

Kali ini Hadi Awang menghina Johor pula. Abdul Hadi menyatakan rakyat Johor perlu berubah dengan menyokong pakatan pembangkang sekiranya tidak mahu ketinggalan dan menjadi seperti 'ekor cicak'.

"Johor akan jadi macam ekor cicak... ekor cicak kita taulah macam mana jika putus...macam tulah juga Johor jika tidak berubah," katanya.
Katanya, sekarang ini sudah banyak negeri, termasuk anggota polis dan tentera yang berubah beri sokongan kepada pakatan pembangkang.
"Ramai telah berubah sekarang ini, termasuk tentera dan polis, tetapi Johor tidak berubah. Ini membuatkan Johor ketinggalan," katanya (baca sini).
Jangan disalahkan pihak media putar belit dan tuduh orang lain pula selepas ini. Hadi Awang perlu akui dan minta maaf secara terbuka kepada rakyat Johor berhubung kenyataan "ekor cicak" ini. 
Selepas Nizar mengeluarkan kenyataan yang tidak sepatutnya kepada Sultan Johor berhubung nombor WWW1, kini giliran Hadi Awang pula menghina Johor dengan umpamakan negeri itu seperti "ekor cicak".
Sebelum ini Hadi Awang pernah juga menghina masyrakat Sarawak pakai cawat lagi dalam pilihan raya kecil Manek Urai. 
11 Julai 2009, ketika berkempen dalam pilihanraya kecil di Manek Urai, Hadi Awang pernah mengatakan seperti berikut "Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek, undi PAS," (baca sini). Sampai hari ini Hadi Awang belum lagi minta maaf.

Kali ini Hadi Awang menghina Johor pula. Abdul Hadi menyatakan rakyat Johor perlu berubah dengan menyokong pakatan pembangkang sekiranya tidak mahu ketinggalan dan menjadi seperti 'ekor cicak'.

"Johor akan jadi macam ekor cicak... ekor cicak kita taulah macam mana jika putus...macam tulah juga Johor jika tidak berubah," katanya.
Katanya, sekarang ini sudah banyak negeri, termasuk anggota polis dan tentera yang berubah beri sokongan kepada pakatan pembangkang.
"Ramai telah berubah sekarang ini, termasuk tentera dan polis, tetapi Johor tidak berubah. Ini membuatkan Johor ketinggalan," katanya (baca sini).
Jangan disalahkan pihak media putar belit dan tuduh orang lain pula selepas ini. Hadi Awang perlu akui dan minta maaf secara terbuka kepada rakyat Johor berhubung kenyataan "ekor cicak" ini. 

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Gambar Ceramah Dr Hasan Ali <b>Di Machang</b> Kelantan <b>...</b>

Posted: 15 Jul 2012 09:30 AM PDT


PAS boleh tumbang di kelantan jikalau melihat keadaan sebergini rupa dengan kehadiran orang ramai yang datang...PAS sudah cukup gelisah apabila kehadiran Dr Hasan Ali ke kelantan...Apa tidaknya setiap kali datang ke Kelantan mesti kehadiran orang ramai....
 Kehebatan Dr Hasan Ali berceramah membuatkan PAS tergugat....Rahsia PAS sudah terbongkar...Siapa PAS yang sebenarnya yang dilaungkan oleh Pemimpin PAS sendiri kepada rakyat Kelantan...barulah rakyat Kelantan sendiri tahu ...siapa sebenarnya PAS.


03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


The Red Colony: <b>Kelantan</b> berpesta akhiri kempen dengan kejuaraan

Posted: 14 Jul 2012 10:27 PM PDT


Pemain Kelantan menjulang trofi Liga Super selepas perlawanan terakhir musim 2012 menentang Sarawak di di Stadium Sultan Muhammad IV Kota Bharu, semalam.
KOTA BHARU - Kelantan menamatkan saingan Liga Super 2012 dengan kemenangan apabila membenam Sarawak 3-1 pada perlawanan terakhir musim ini di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, malam tadi.
Kelantan, yang mengesahkan kejuaraan liga lebih awal iaitu pada dua perlawanan terakhir, mengakhiri kempen dengan 60 mata.
Kemenangan semalam cukup manis buat barisan pemain Red Warriors, apabila menjulang trofi Liga Super di depan 18,000 penyokong yang menyaksikan perlawanan.
Semalam, Red Warriors tidak diberi laluan mudah oleh skuad Robert Albert yang mendominasi perlawanan.
Namun Kelantan berjaya mendahului hasil sepakan bebas ketua pasukan Mohd. Badhri Radzi pada minit ke-61.
Empat minit kemudian, Stadium Sultan Muhammad IV sekali lagi bergemuruh apabila pemain sayap Nor Farhan Mohammad meledakkan gol kedua tuan rumah sebelum pemain itu meledak gol kedua peribadi pada minit ke-67.
Sarawak mencuri satu gol pada minit ke-69 menerusi Mohd. Hairul Moktar.
Sementara itu, Kuala Lumpur yang gagal mencatat sebarang kemenangan ini tersingkir ke Liga Perdana musim depan.
Tiga lagi pasukan iaitu Sarawak (ke-11), Kedah (ke-12) dan Sabah (ke-13) akan beraksi pada playoff bersama-sama pasukan kedua Liga Perdana, Pahang.
Dalam saingan playoff yang akan berlangsung Selasa ini, Sarawak menentang Pahang di Stadium Hang Jebat manakala Kedah bertemu Sabah di Stadium Hang Tuah.
Pemenang kedua-dua perlawanan tersebut akan bertemu dalam saingan akhir playoffpada 19 Julai di Stadium Hang Jebat.
Pemenang playoff tersebut bakal mengiringi ATM, yang layak secara automatik ke Liga Super musim depan.

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


Penduduk Teruja Terima Penapis Air Percuma | Detik Perubahan

Posted: 11 Jul 2012 01:20 AM PDT

Penerima menunjukkan penapis air mudah alih mereka.

Oleh IZZ MIQAEL

BACHOK – Seramai 400 penduduk Bachok menerima sumbangan penapis air daripada Yayasan Kasih Sayang Malaysia (YKSM) itu khusus untuk 400 penduduk di tiga buah Dun iaitu Jelawat, Perupok dan Tawang.
Seorang penduduk, Liza Awang,46, berkata, apabila dimaklumkan mengenai sumbangan penapis air tersebut, dia amat teruja untuk memilikinya walaupun kini telah menggunakan air paip biasa.
"Apabila dimaklumkan mengenai pemberian penapis air ini, saya amat teruja untuk memilikinya sekurang- kurangnya untuk menapis air minuman.
"Hal ini kerana adakalanya air paip di rumah saya sering berwarna kekuningan seperti karat," katanya yang tinggal di Jelawat.
Seorang lagi penduduk, berkata, dia sekeluarga tidak pernah menggunakan air paip dan hanya bergantung kepada air 'boring' atau pancang.
"Saya amat berterima kasih di atas inisiatif YKSM yang ingin melihat penduduk di sini menikmati air bersih sedang di beberapa kawasan mengalami krisis bekalan air akibat pelbagai faktor.
"Saya harap inisistif ini dapat diperluas di kawasan lain untuk membantu rakyat menikmati air bersih," katanya.
YKSM membuka ruang ini untuk memberikan penapis air mudah alih keluaran sebuah syarikat penapisan air.
Sumbangan badan bukan kerajaan (NGO) itu seharusnya dijadikan contoh untuk membantu penduduk yang mengalami krisis bekalan air sepanjang tahun.
Difahamkan, penapis air mudah alih ini mampu menapis 2000 liter air bagi setiap unit yang dibekalkan.

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


Tengku Razaleigh tetap disayangi <b>di Gua Musang</b>

Posted: 01 Apr 2012 06:27 AM PDT

Desakan beberapa orang budak Umno Gua Musang supaya Tengku Razaleigh Hamzah berundur atau tidak dipilih menjadi calon tidak memberi bekas apa-apa kepada Ahli Parlimen Gua Musang itu. Bahkan beliau tidak pun mahu komen bila ditanya mengenai hal itu.

Beliau sendiri sudah mengtehui ada 'semut-semut gatal' di Gua Musang yang mahu mengigit kakinya. Semut-semut itu tanpa disembor racun atau pun dihalau, ia akan lari dengan sendiri kerana kehebatan dan pengaruh peribadinya di Gua Musang. Budak-budak itu tidak pun berani untuk berhadapan dengan Tengku Razaleigh.

Terbukti desakan itu tidak memberi bekas. Setiap kali pulang ke Gua Musang beliau disambut seperti biasa oleh rakyat Gua Musang. Kewujudan beliau begitu lama di Gua Musang tidak memungkinkan untuk beliau akan diundur atau pun mengundurkan diri. Sebabnya mudah.. beliau berada di Gua Musang bukan untuk dirinya tetapi untuk rakyat jelata. Kenapa beliau memilih Gua Musang bukan Kota Bharu menjelaskan akan pengorbanan dan keprihatinan beliau kepada rakyat.

Semasa bersembahyang Jumaat di masjid Razaleigh (masjid yang dinamakan dengan namanya) di bandar Gua Musang saya dapat merasai akan kasih dan sayang rakyat kepada beliau. Kerendahan diri beliau dalam berhadapan dan melayani kerenah rakyat menyebabkan rakyat merasakan kewujudannya di mana-mana di bumi Gua Musang.

Paling merujakan bagaimana Tengku merendah diri dan tidak merasai yang beliau seorang anak raja atau pun wakil rakyat yang perlu dilayani dengan istimewa. Beliau boleh duduk bersela bersama rakyat di mana-mana saja seperti orang lain juga untuk berbincang dan menyelesaikan apa-apa masalah baik masalah umum atau masalah peribadi.

Pintu rumahnya juga senantiasa terbuka dan menjadi sebagai pejabat kebajikan. Sesiapa pun boleh datang menemuinya dan mengadu sebarang masalah.

Di masjid Gua Musang Jumaat itu saya tengok sendiri bagaimana pembawaan beliau yang tidak hipokrit dan rengkas. Tengku Razaleigh duduk bersela untuk mengadakan mesyuarat mini dengan para jawatankuasa masjid Razaleigh dan juga jemaah membincang cadangannya untuk membesar dan membaiki masjid berkenaan yang sudah berumur lebih 50 tahun.

Saya percaya beliau boleh membuat keputusan sendiri kalau pun tanpa merujuk kepada rakyat. Tetapi beliau membelakngkan kuasa itu sebaliknya mahu kata putus dari jawatankuasa dan jemaah.

"Amba ada cadangan hendak besarkan masjis ini dan memperbaiki memandangkan keadaanya sudah agak uzur dan selalu dilanda banjir. Jadi ambo hendak tanya tuan-tuan apakah yang sebaiknya untuk dilakukan.

"Apakah kita hendak perbaiki masjid ini atau pun kita bina yang baru. Untuk membina masjid baru tapaknya di tengah bandar dan tidak jauh dari sini," begitu kira-kira Tengku mengemukakan cadangannya.

Menurutnya wang untuk tujuan pembinaan itu sudah pun ada. Tidak pula dijelaskan dari mana sumbernya, namun ramai mengira wang itu adalah wangnya sendiri. Sudah menjadi rasmi dan amalannya beliau berbuat kebajikan secara senyap dan tidak menguar-uarkan kalau dia bertelor emas sekali pun.

Beliau duduk selimpuh bersama ahli jawatankuasa masjid dan mendengar pandangan balas. Beliau tidak pun membantah dan menyerah seratus peratus atas pilihan dan kehendak rakyat. Akhirnya qirah masjid bersetuju agar dibina masjid baru sambil mengekalkan masjid sedia ada untuk digunakan oleh qariah berdekatan.

Kehadiran beliau ke masjid itu petang itu tidak diketahui oleh kebanyakan ahli jawatankuasa. Pengumuman atau pun cadangan itu mengejutkan ahli qariah masjid.

Saya sempat bertanya beberapa orang tua yang menjadi jemaah di masjid berkenaan. Semuanya terkejut dan merasa syukur. "Begitulah perangai Tengku Razaleigh sejak dulu hingga sekarang Tengku tidak suka menunjuk-nunjuk apa yang diberikan kepada rakyat," kata salah seorangnya.

Saya bertanya kepada salah seorang yang lain mengenai tindakan budak-budak Umno yang tidak mahu kepada Tengku Razaleigh... jawabnya, biarlah budak-budak itu masuk ke dalam Gua Musang dulu dan tilik muka mereka di dinding gua. Lepas berbuat begitu dia akan kenal dan tahu siapa dia Tengku Razaleigh berbanding dengan dirinya. Saya rasa budak-budak jenis budak cabuk yang makan cacing," katanya.

Saya tak faham apa maksud makan cacing itu.

Tidak diumum berapa peruntukan membina masjid baru itu tetapi ia dipercayai kalau tidak menandingi masjid Kesedar tetapi tentu ia sama taraf dengan masjid berkenaan. Pembinaan katanya akan dimulakan secepat mungkin. - http://www.msomelayu.blogspot.com/

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


teacher&#39;s thought: <b>wakaf che yeh</b> dulu-dulu...

Posted: 14 Jul 2012 11:43 PM PDT

Abe raa terpanggil untuk menulis pasal kebakaran deretan rumah kedai di pekan wakaf che yeh yang berlaku pada 1 Mac lalu. Biarpun dah lama, tapi abe rasa abe perlu catatkan sesuatu tentang rumah kedai tersebut. Rumah kedai tersebut bukanlah yang asal, Rumah kedai yang asal telah di robohkan untuk membina rumah kedai yang ada sekarang, yang dah terbakar ni. Rumah kedai yang baru ni di bina ketika pasar wcy yang asal yang ada kat situ di robohkan dan dipindahkan ke tapak pasar borong sekarang. Rumah kedai ni di bina baru pun kerana proses pembesaran jalan kuala krai di situ. Rumah kedai asal yang abe cakap tadi maknanya rumah kedai yang dah ada sejak abe kecil lagi. Kalau ada bangunan rumah kedai yang lagi awal daripada tu, abe tak tahu la...
Seingat abe, rumah-rumah kedai di situ sebagahagian besar perniagaannya dijalankan oleh orang melayu dan ada 2-3 buah kedai yang diusahakan oleh orang cina. Kedai runcit ada 2 buah, kalau tak silap abe kedai yop, dan kedai mak su jarah dan kedai mak su minah, kemudian ada 2-3 buah kedai makan kalau tak silap abe, kedai pak yeh, kedai pak su ghani. Ada dua buah kedai gunting rambut. Kedai baiki motor dan dan kedai baiki basikal dimiliki oleh org cina. Ada kedai tayar juga dimiliki oleh org cina. Kedai tayar nilah yang punca berlakunya kebakaran hari tu. Kemudian ada kedai saloon rambut. Ada kedai hardware biasa yang dimiliki oleh pak su taib. Ada juga kedai jual daging yang dimiliki oleh pak su ya. Pagi2 kedai ni akan rebus tulang-tulang lembu dan abe ingat lagi lemak2 dari rebusan tu cukup banyak.
Dulu jalan kuala krai- kota bharu tak lah macam sekarang, cuma ada dua lane saja, tetapi sekarang ada emapt lane dan ada divider lagi. Nak lintas jalan ke sebelah sana pun senang, kenderaan masih tak banyak. Sekrang nak lintas jalan macam menyabung nyawa, kenderaan banyak dan laju-laju. Dulu kalau dari rumah abe nak ke kota bharu terus sahaja belok ke kanan, tetapi sekarang kena pusing U di cabang empat pasir hor sejauh 1km pergi balik. Kadang-kadang abe cilok juga masuk ke lane kanan kalau nasib baik masa kereta tak banyak. Satu saja yang kurangnya pekan wakaf che yeh ni ialah tak ada perhentian bas, kena berdiri sampai bas tiba. Bas tak ada masalah, ada 3 laluan bas, iaitu bas no 44 bas kem desa pahlawan, bas bandar dan bas pasir mas salor. Pondok telefon ada satu, tapi faham-faham sajalah perkhidmatan telefon tahun 70an. Kalau bercakap melalui telefon kat pondok telefon tu macam bercakap dengan planet marikh, tak jelas dan bising.

Pada masa sekarang wakaf che yah dah berkembang pesat. Rumah kedai dah tak terkira banyaknya sejak kewujudan pasar borong. Deretan rumah-rumah kedai selepas stesen minyak caltex sekarang ini merupakan tanah sawah padi dan bekas tapak kilang kayu yang kami panggil syarikat a. rahman. Di kilang kayu inilah sekali-sekala kami budak2 kampung buat rombongan ke kilang kayu ni untuk ambik kayu-kayu yang tak dikehendaki oleh pihak kilang. Perbuatan kami tak pernah dihalang dan tak pernah dimarahi oleh pekerja di situ atau pihak tuan punya kilang. Kadang-kadang kayu-kayu yang kami bawah balik bila dicantum boleh hasilkan perabut pulak. Di sebelah kilang kayu ni ada tempat memproses kayu balak. Abe sering jugak bersama dengan mak abe gi ceroboh kilang proses balak ni utnuk ambil kulit kayu balak. Mak abe gunakan kulit kayu balak ni sebagai kayu api untuk masak kuih apam yang mak abe jual di pasar wcy yg lama tu.

Sekarang ni di wakaf che yeh maacam- macam ada bak kata orang astro. Restoran mc donald, kilang pemasangan perodua, hotel 9 tingkat dan di pasir hor sebelah kiri lebuh raya ke pasir mas yang baru di bina, khabarnya akan didirikan pasaraya giant, tapi sampai sekarang abe tak nampak lagi, tapi yang abe nampak kat situ didirikan macam kompleks kerajaan. Taman-taman perumahan dan ada iaitu taman perdana kalau tak silap, iaitu bekas tapak kilang getah yang kami panggil baustead. Pemancar rtm pun dah berubah wajah, kalau dulu kecil sekarang dah besar macam pemancar celcom, tapi tinggi amat. Berbalik kepada kisah rumah kedai yang terbakar tu. Macam yang abe kata tadi, kebakaran tu berpunca dari kedai tayar cina. Dengar cerita, puncanya litar pintas. Faham-fahamlah kedai cina wayar berselirat, pulak tu banyak barang mudah terbakar. Ada kawan abe tinggal di salah satu rumah kedai tu, barang-barang dia tak sempat diselamatkan, cumanya mesin basuh saja. Dan yang latest abe balik bulan 2 lalu, kawasan tu dah dipagar, mungkin untuk membina rumah kedai yang baru....




03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


<b>Pulau</b> Besar, <b>Melaka</b> dengan tarikh peristiwa besar Israq-Miqraj

Posted: 11 Jul 2012 12:42 AM PDT

Dengan ini detik-detik terakhir bulan Syaaban 1433/ 2012 telah berlalu, lalu kekite dan kita sekelian di sini sekembali nya dari pulau Ahlul Baiyiti r0sul yakni di Pulau Besar, Melaka telah melihat matahari senja merah bak berlalu keramah- keramat  deruan angin laut meniup membelai Panji dan bendera yang tersemat-amanat di madrasah makam leluhur Waliyullah di situ... ya malam ini adalah malam sejarah Islam ditabalkan dan di anugerahi R0sullullah SAW dan juga malam sejarah Israq- Miqraj malam langit terbuka pintu nya dengan cahaya Nur. Kami semua selamat menaiki tiga3 buah bot ie. No.33 dan malam itu sungguh bererti kepada yang mengerti mencintai ahul-ahlul baiyiti r0sul yang menghadiri majlis akhirzaman 1433H kini.   


Apa yang bermain di minda fikiran ialah pertemuan malam semalam mengenai sejarah derhaka singapura-pura yang telah diceritakan 0leh kaum kerabat Tuan Syed dimana datuk nya bertanggungjawab, telah mencuba menyedarkan di kalangan MelayuIslam yang bukan sekular kita di pulau singapura-pura bahawa lee kuan yew menziarahi kampung-kampung Melayu dengan memakai songkok Melayu adalah agenda muslihat pura-pura untuk meraih undi-s0k0ngan pada tahun 1965 tersebut; itu lah kali pertama dan terakhir beliau dengan songkok Melayu kita hina-dina. Ini adalah kerana para pegawai tertinggi kerajaan dan militeri zionis-israel telah pun berada di pulau tersebut selewat-lewatnya pada tahun 1964 lagi sebelum terkeluar dari Tanah Melayu pada tahun 1965. Sebaik sahaja singapura PAP keluar dari Persekutuan Malaysia, singapura mengiktiraf kewujudan negara israel dan parti DAP telah diberikan mandat di Tanah Melayu ini untuk meneruskan agenda perjuangan "abang l0ng" PAP. Dimana kedutaan israel pun ditubuhkan pada bulan Mei 1969. Bulan yang sama berlakunya peristiwa hitam DAP mencetuskan rusuhan kaum 13 Mei 1969. Kebetulan?


Sekarang ini pun majoriti orang Melayu sudah pun menjadi hamba-hamba cuma belum merempat ramai sahaja lagi. Kalau pakatanDAP pegang Negara Melayu ini, mula-mula akan beralih fahaman t0tal PAP dan di tukar menjadi republik. Pada yang kaya dan kuat berpengaruh selalu nya akan dijadikan presiden. Saudara Anwar sememang nya pada DAP/PAP hanya batu loncatan, jangan berharap hendak jadi berkuasa apa-apa pun. Dia akan bakal dikuis macam kudis sahaja oleh zionis-yahudi di singapura-puraPAP/DAP itu. Lepas itu negara ini akan terus bergolak-bergolek p0rak p0randa malapetaka. Pada yang lemah miskin atau makan gaji majikan swasta cina dan sek0ngk0lan dengan nya dibawah kiasu kuffar akan terus ditindas menjadi hamba durjana sampai akhir perahan tenaga terakhir.  Lalu penghijrahan akan berlaku ke Indonesia? depa pun mai sini ye0p mencari rezeki...; Sepertimana melayu lemah l0nglai berhijrah ke tanah semenanjung ini selepas lee kwan yew berkuasa di singapura-pura pada tahun 1965. Kemungkinan yang ada m0dal berhijrah itu akan tetapi bukan di negara jiran nusantara, mungkin Australia, NZ, UK atau Europe sebab menjadi kuli di sana pun masih boleh hidup agak selesa dih0rmati juga ?. Islamfobia..?


Pas nampaknya beriya-iya sungguh untuk meneruskan kerjasama dengan Pkr dan 'udang sebalik-terbalik batu' DAP untuk menawan Putrajaya berjaya.  Bagi orang Pas, menewaskan Umno adalah satu1 wadah matlamat dan perjuangan kepimpinan berlandaskan kepada Islam.  Umpama mendapat pahala yang maha besar jika umnoSekular ala barat tersungkur lagi berdengkur. Tetapi apakah orang Pas sedar apa yang mereka lakukan pada PRU13 ini 1433H/ 2012? dan Umn0 sedar kesilapan pada PER13 kini 1434H/2013?   
Sebenarnya orang UmnoIslam tidak lah begitu tertekan jika BN tumbang-terambing.  Ada di kalangan UmnoIslam telah bersedia zahir dan batin.  Dari segi ekonomi,  UmnoIslam ini jauh lebih bersedia berbanding orang Pas yang hanya hampir majoroiti nya 'pak turut' sahaja.  Bukan nak kata yang pilihan UmnoIslam ini kaya-kaya belaka, tetapi majoritinya sederhana dan cukup bersedia demi kesedaran pada UmnoIslam kini.  Orang Pas masih ramai yang terpinggir dari kehidupan tersepit-terjerit mereka akibat tidak terbela dan dibela oleh pemimpin negeri dan negara yang diberikan amanah kepimpinan yang sepatutnya berpandukan kerajaan Islam yang sebenarnya sejak zaman merdeka lagi.  Mereka memilih Pas juga kerana mereka adalah golongan yang telah gagal dalam persaingan material ala sekular barat, masih ramai lagi orang umno yang masih meminum arak dan kaki...;.  Memilih Pas bagai satu1 madah memperjuangkan Islam yang selama ini telah dikaburkan oleh penjajahan british kuffar dan anjing-anjing nya. Ahli Pas yang benar masih majoriti tetapi minoritinya adalah mereka dari yang bermasalah selama ini dalam dibelengu kehidupan ala barat di tanahair sendiri.  


Pas membuatkan mereka terasa kuat semangat ke arah Islam kembali sedangkan mereka tidak punya apa-apa pegangan tauhid sebelum ini.  Menjatuhkan Umno adalah satu1 bentuk  perjuangan kepada mereka dan peng0rbanan itulah yang terterap ditiupkan ke sanubari hatinaluri mereka.  Mereka digambarkan sebagai panglima-panglima di medan perang yang dibekalkan dengan kesyahidan secara zahiriah. Mereka bakal meraikan kemenangan dengan sorakan tanpa sedar negara dan maruah Melayu dan Islam akan dan bakal tergadai angkara bangsa kuffar, barat dan zi0nis yahudi sepertimana di Palestin hari ini!.
Pengikut Pas seluruhnya sebenarnya yang akan rugi ?.  Melihat negeri Kelantan sebagai satu1 bukti yang nyata.  Bayangkan jika Malaysia ini jadi seperti Kelantan?  Orang Kelantan sendiri keluar dari negeri Kelantan mencari rezeki.  Apakah jika Malaysia jadi seperti Kelantan, rakyat negara ini perlu lari ke Indonesia mencari rezeki?  Bunyinya terlalu kasar, kejam dan zalim.  Tetapi kepemimpinan Pas itu sendiri tidak pernah meletakkan pembangunan itu satu1 keperluan - kata hujah pihak Umno, bagi mereka Pas miskin itu tidak salah dalam duniya Umno ini tetapi kebenaran dan keadilan Islam itu adalah dasar p0k0k kerajaan rakyat yang sebenar-benarnya akan ditegakkan Panji NYA akhir nanti... 


Jika dari dahulu lagi dan selepas Merdeka bangsa utama Melayu dan MelayuIslam ini di bela dan di jaga maka parti Pas Pasti tidak mungkin wujud langsung.  Susah itu satu1 ujian bagi mendekatkan diri dengan Allah SWT dan mencintai r0sul SAW dan ahlul baiyiti nya.  Apa masalahnya air keruh jika air itu bersih dan boleh digunakan untuk mengambil wuduk?  Betul?  Apa masalahnya jika tidak ada lebuhraya?  Orang masih boleh pergi balik ke Kelantan walaupun ambil masa yang begitu lama.  Perjalanan yang lama boleh disertakan dengan s0lawat dan zikir dan itu menambahkan pahala alam akhirah nanti.  Jadi perlukah disegerakan membuat lebuhraya?  Itu sekadar mengambil contoh sebahagian dari konsep hidup dan kehidupan yang sematkan di dalam hati orang MelayuPas sebelum merajui tanahair ini, mungkin jalanraya "ultra-ekspres" bakal dibina apabila berkuasa nanti, insyaAllahU99. Mereka telah di anaktirikan sekian lama 0leh sebangsa nya jua lalu mengapa bangsa kuffar lain terlalu di bela dan di jaga sehingga perekonomian utama Negara Daulat kita di tanahair tercinta ini pun terlepas gadai sehelai pinggang sehingga kini... ap0 nak di kat0 ejang, pulau singapura-pura serta pulau pinang-pincang dan bilang-hilang lagi negeri Melayu berikut nya...  
Tetapi Malaysia menjadi seperti Kelantan itu tidak akan berlaku.  Percayalah!  Pkr dan DAP tidak akan mengizinkan Malaysia menjadi seperti Kelantan.  Tanpa projek pembangunan, gengkawan mereka tidak dapat cari makan le.  Baiklah, barangkali tidak berlakunya rasuah sekalipun itu suatu yang tidak mungkin berlaku.  Tidak mengapa, kita katakan sahaja kerajaan PR yang akan datang tidak mengamalkan rasuah dan rakyat perlu bersaing secara sihat.  Tanya ke dalam diri orang Melayu Pas, apakah mereka sudah bersedia?  Projek jutaan atau bilion ringgit, mampukah ditangani mereka.  Sekaya atau sehebat manakah kekuatan RM syarikat-syarikat Melayu?  Melayu yang kaya-raya sekarang ini kebanyakannya dicanang sebagai kroni Umno dan pasti bakal dipinggirkan.  Ketika itu apakah masih wujud badan-badan kerajaan seperti sekarang yang memberikan kemudahan pinjaman kepada Melayu dan bumiputera? sepenuh setelus setulus nya?  Apakah PAP/Dap mengizinkan orang Melayu dan bumiputera diberi keistimewaan? Kedaulatan DiRaja-Raja Kesultanan Melayu pula? Negeri Melaka pun tidak beraja lagi... mungkin kini terpaksa diRajakan kembali?
Orang cina telah lama bersedia dengan pakatan ketuanan PAP/DAP.  Di bawah pemerintahan Umno dan BN, mereka tidak tergugat sedikitpun kerana kekuatan ekonomi mereka sejak perang Larut di Perak lagi, juga kekuatan pelabuhan-pelabuhan laut perdagangan antarabangsa semenjak kejatuhan empayar Melayu Melaka lagi dan Melayu lah lagi... Mereka mampu mengawal orang kaya melayuSekular yang hidup mewah bersandarkan kemewahan kebendaan duit-duit rasuah dan haram.  Maka orang-orang melayu inilah yang kini di bawah telunjuk mereka dan berjuang kepentingan keluarga dalam keduniaan material selama lebih 50 thn Umno dan BN telah di beri mandat berkuasa oleh Barat secara tidak langsung nya semasa perkiraan menuntut kemerdekaan di London 1955-1957 dahulu. 
Peranan ulama'-ulama' untuk kemerdekaan kita langsung tidak diberikan tempat 0leh kuffar yang sememang nya matlamat utama zi0nis-yahudi di belakang tabir mereka dulu dan kini jua sepertimana hal nya berlaku keatas negara Palestin. Orang cina perlukan kuasa untuk menambahkan kekayaan yang sedia ada dan memberi peluang bangsa mereka menguasai t0tal ekonomi di sini. "Lord of the RIM" sebuah buku yang paling terlaris dikalangan Mega-China cina di rantau ini.  Maka di katakan kerana itu orang Melayu Pas tidak akan mendapat apa-apa sekiranya PR memerintah kelak.  Di katakan pemimpin Pas tidak berani menghadapi kekuatan pemimpin DAP(PAP) dan Pkr.  Mereka akan selamanya patuh dan tunduk seperti kura-kura yang akan menyorokkan kepalanya bila disergah, ye ke begitu nanti hai kuffar?. Tunjukkan kepada kita di mana dan ketikanya DAP mengikut telunjuk Pas berbanding Pas mengikuti gerak tari DAP la ni? Tanahair ini bagaikan angin ribut senja merah yang berlalu kini... 
Jadi berhati-hatilah dalam siap-siaga jika ingin menumbangkan Umno dalam PRU13 mendatang ini.  Menumbangkan Umno bukan satu1 kejayaan dunia dan akhirat sebaliknya satu1 malapetaka yang bakal menjadi kutukan anak cucu 7 keturunan ya di pulau Langkawi dahulu dan pulau singapura-pura dan pulau pinang-pincang kini...PER13 


Teramat perlu di ingatkan Percambahan Ekonomi Singapura adalah dari dana dan pelaburan Israel & amp; Amerika Syarikat. Menjadikan mereka sebagai antara negara Pro-Israel yang tegar-tegap. PAP, parti pemerintah Singapura meninggalkan DAP di Malaysia sebagai penyambung perjuangan PAP kini di sini !. 


Petikan dari akhbar Utusan Melayu kita :


"ADA pihak nampaknya tidak senang apabila minggu lalu, Awang menyentuh tindakan Wisma Putra memanggil Pesuruhjaya Tinggi Singapura, Ong Keng Yong berhubung penglibatan tiga diplomatnya dalam perhimpunan haram Bersih 3.0.
Lebih-lebih lagi apabila tulisan itu mengaitkan parti paling rasis di Malaysia iaitu DAP dan PAP, parti pemerintah kerajaan Singapura.
Untuk apa resah jika itu memang realiti. Sejarah tidak boleh dibohongi. Sememangnya PAP dan DAP berasal dari parti yang sama dan pernah berkongsi sejarah ketika Singapura masih berada dalam Malaysia.
Walaupun kedua-dua parti 'berpisah', hubungan dan kerjasama, sama ada secara langsung mahupun tidak langsung tetap kukuh sehingga hari ini.
Malah ia makin mekar pada pasca Pilihan Raya Umum 2008 apabila pencapaian DAP melonjak termasuk berjaya menawan Pulau Pinang.
Awang masih ingat bagaimana pelbagai pihak di Singapura memberikan reaksi yang sangat positif atas kejayaan DAP ketika itu.
Ini diikuti lawatan Menteri Mentor, Lee Kuan Yew yang juga pengasas Singapura ke Malaysia pada 2009, yang fokusnya tidak lain ialah untuk mengunjungi Pulau Pinang di bawah teraju DAP.

'' Pulau Pinang adalah satu-satunya negeri di Semenanjung Malaysia yang majoriti penduduknya bukan Melayu. Sejak pilihan raya umum lalu (2008) negeri itu telah diperintah oleh pakatan pembangkang, dengan DAP berasaskan kaum Cina menerajui (pemerintahan). ''

Ungkapan itu dipetik daripada perenggan kedualaporan utama akhbar Straits Times Singapura berhubung lawatan Kuan Yew ke negeri tersebut. Petikan itu sudah cukup menjelaskan betapa lawatan beliau begitu signifikan dan mempunyai maksud tersirat.
Awang pernah menulis tentang lawatan tersebut tidak lama dahulu, yang menyaksikan Kuan Yew menyatakan komitmen untuk membantu Pulau Pinang terutama dalam pelaburan. Tidak silap Awang, semasa di Pulau Pinang, Kuan Yew turut mengadakan mesyuarat bersama exco kerajaan negeri, menandakan sokongan moral yang istimewa. Ada juga komen kurang enak daripada beliau dan delegasinya. Antaranya pembangunan prasarana Pulau Pinang di pulau itu kononnya tidak sebaik Ipoh dan Seremban. Seorang menteri Singapura yang mengiringi Kuan Yew mendakwa negeri tersebut ketika dipimpin Gerakan kurang mendapat perhatian Kerajaan Pusat. Amboi...BOHONG!

Selepas lawatan tokoh PAP itu, hubungan antara kerajaan negeri dan Singapura makin intim dengan lawatan-lawatan dan pertemuan tertentu yang diatur di antara kedua-dua pihak. Awang tidak mahu membuat banyak tafsiran tetapi melihat perhatian luar biasa kerajaan Singapura kepada Pulau Pinang, ia mengundang persoalan besar.

Berbalik kepada sejarah, DAP ditubuhkan bagi menggantikan PAP pimpinan Kuan Yew ketika itu, yang disingkir keluar dari Malaysia pada tahun 1965 kerana mahu menguasai politik tanah air dan menentang hak-hak orang Melayu. Konsep Malaysian Malaysia ciptaan Kuan Yew kini terus dihidupkan oleh DAP.
Hari ini, sebahagian pemimpin DAP masih menjadikan Kuan Yew sebagai mentor. Sentimental dengan pemimpin PAP itu tidak pernah pudar apatah lagi padam. Penasihat DAP, Lim Kit Siang adalah antara orang kepercayaan Kuan Yew ketika dalam PAP. Beliau juga adalah bekas Setiausaha Akhbar Kuan Yew sewaktu zaman mudanya. Anak Kuan Yew, Lee Hsien Loong kini merupakan Perdana Menteri republik itu. Anak Kit Siang pula, Lim Guan Eng adalah Ketua Menteri Pulau Pinang selain Setiausaha Agung DAP. Suara mahukan Guan Eng menjadi Perdana Menteri Malaysia makin kerap kedengaran. Sampaikan Pengerusi DAP, Karpal Singh tersasul merujuk Guan Eng sebagai Perdana Menteri pada satu majlis baru-baru ini.

Selepas kejayaan DAP pada 2008, Awang percaya PAP mahu melihat impak lebih besar pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang dijangka diadakan tahun ini.
Keghairahan Singapura untuk membantu gerakan pembangkang di Malaysia atas faktor DAP, bagaikan tidak dapat dibendung lagi. Ia terserlah dalam aktiviti terbuka seperti pembabitan dalam perhimpunan haram mahupun aktiviti tertutup, yang banyak tidak didedahkan lagi. Semua ini boleh dibaca sebagai isyarat untuk melihat kerajaan Malaysia sekarang tumbang lalu digantikan kerajaan baru dengan DAP akan dominan.
DAP juga sudah tentu secara senyap mengharapkan apa sahaja bentuk sokongan strategik daripada PAP, walaupun mendakwa tiada hubungan langsung di antara kedua-dua parti.
Pulau Pinang sudah ditawan maka ada misi lain, yang lebih besar mahu disempurnakan pada PRU13. PAP sudah menunggu lebih 48 tahun untuk mencapai impian di tanah air ini, yang DAP sangat komited untuk menjayakannya. Bukankah begitu hai zi0nis-yahudi di singapura-pura la ni ? Salam Sedia- Siap-Siaga fsbljhd313.99.33.13.9


Ya AllahU99..Jangan Kau Pisahkan kami dari Rahmat  dan Redha Mu..
Kami Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imankami disepanjang waktu, Kau Jadikanlah kami diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah kami dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Keb0h0ngan Dunia kini ini... dan Kau Peliharalah Zuriat kami dan Keturunan kami dari segala tipu daya-upaya Syaitan dan Jadikanlah Anak2 kami dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2kami, dosa2 isterikami, dosa2 anak2kami, dosa2 kedua ibu-bapakami, ibu-bapa mertuakami dan dosa saudara2kami yang telah meninggal dan Kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan nyata dan ghaib, yang disengajakan mahupun tidak, yang disedari dan tidak...sesungguh nya kita hanya insan biasa... Amiiin3 Ya R0bbul A'lamin. s0lawat33!
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved