ads

Ahad, 3 Mac 2013

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


this is my story...: Zuwarie dan Sarah <b>di Chiku</b> 02, Gua Musang <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 09:19 AM PDT

Sekali lagi, kami mendapat mandat dari Negeri Kelantan untuk mengabadikan hari indah untuk pasangan Zuwarie dan Sarah bertempat di Chiku 02, Gua Musang Kelantan.
Majlis Akad pada 31 ogos 2011 dan bersanding di keesokkan harinya... Dan di sini antara hasil Foto pada hari-hari tersebut.
Berbekalkan Seunit Nikon D7000, Speedlite SB600, lense 50mm 1.8 dan wide angle 11-16mm Tokina, saya harap anda berpuas hati :)










03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Yak Boktam Kelih: PERANG SARAF <b>di</b> McDonald&#39;s <b>Wakaf</b> Che Yeh <b>...</b>

Posted: 19 Nov 2012 09:40 PM PST

PERANG SARAF di McDonald's Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, KELANTAN

Kelantan: Sebuah group Facebook tempatan, Punk Rock Klate telah menyerang McDonald's di Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan dalam usaha menyedarkan umat Islam dari mengambil Muffin percuma atau dari membeli McDonald's

Sementara itu di kawasan lain...

SEMOGA KITA SEMUA DAPAT MENJAWAB SOALAN DARI ALLAH TENTANG SUMBANGAN KITA DALAM MEMBANTU SAUDARA MARA ISLAM KITA DI PADANG MASHAR NANTI - IN SHA ALLAH

Semasa Nabi Ibrahim sedang dibakar oleh Namrud yang zalim, seekor burung pipit berulang-alik daripada sebuah kolam ke lembah tempat Nabi Ibrahim sedang dibakar dengan membawa air kolam tadi dalam paruhnya yang kecil. Kejadian ini dilihat oleh malaikat Jibril a.s. dan Jibril bertanya kepada sang pipit, adakah air itu mampu untuk memadamkan api yang menggila marak dan besar itu?

Lalu sang pipit menjawab, yang dia tahu bahawa air yang dibawa tidak terpadamkan api yang ganas itu. Namun, sekurang-kurangnya dia telah menjalankan tanggungjawabnya; tidak berdiam diri apabila melihat kekasih Allah dizalimi oleh orang kafir.

"Sesungguhnya orang mukmin itu bersaudara"
(Surah al-Hujuraat:ayat 10)

"Tidak beriman seorang muslim itu sehingga dia mencintai saudaranya sepertimana dia mencintai buat dirinya"
(Hadis Riwayat al-Bukhari)

KHILAFAH JANJI ALLAH! BERSABARLAH SAUDARAKU!

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


Majlis Tindakan Dun <b>Dabong</b>: Sambutan Maulidur Rasul Dun <b>Dabong</b>

Posted: 24 Feb 2013 07:10 PM PST

KAMI PIHAK PEJABAT URUSAN KHIDMAT MASYARAKAT DUN DABONG MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH 1432. SEMUGA KITA SEMUA BEROLEH KEBERKATAN DARI ALLAH TAALA.

Program Usrah Bulanan Dun Dabong

Diadakan setiap Hari Jumaat awal bulan pada setiap bulan.
Bermula pada Jam 8.00 Pagi dengan solat Sunat Dhuha dan diikuti dengan kuliah pagi.
Bertempat di Masjid Al-Insaaf, Kampung Dabong Hilir.

Semua dijemput hadir.

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


Subhanallah! - Ayam berkaki empat <b>di Tumpat</b> (GAMBAR) - ! TAO <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2012 06:48 AM PDT

TAOTAUAJER - Ayam berkaki empat adalah kejadian yang jarang-jarang kita jumpa. Di tumpat Seorang suri rumah nyaris memasak kari ayam berkaki empat apabila dia terbeli ayam pelik yang mempunyai empat kaki pada 10 SEPT lepas.
Dua daripada kakinya tumbuh di bahagian punggung ayam tersebut.

Hasnah Yahya, 48, berkata, dia membeli ayam itu di sebuah gerai menjual ayam di Chabang Tiga Berangan di sini, untuk dijadikan kuah roti jala pada hari raya kedua lalu.
"Saya ke gerai ayam itu membeli dua ekor ayam untuk dijamu kepada sanak saudara.
"Masa membeli ayam ini memang saya tidak perasan ia mempunyai empat kaki.
"Mungkin masa itu ramai pelanggan, beratur panjang juga saya untuk mendapatkan dua ekor ayam ini, cuma seekor sahaja yang berkaki empat," katanya.
Bagaimana pun Hasnah berkata, dia menyedarinya selepas menyediakan rempah di dapur untuk memasak kari ayam dan ketika menyiang ayam terbabit dia terpegang kaki ayam itu.
"Terkejut saya seketika dengan penemuan pelik ini kerana seumur hidup saya ini pertama kali saya melihat ayam berkaki empat.
"Tetapi sayang ia sudah disembelih, kalau tidak mungkin ayam ini akan dipelihara," katanya kepada Sinar Harian.
Menurutnya, walaupun sebelah kaki ayam itu terpotong, dia tidak meneruskan hasratnya untuk memasak kari ayam pada hari tersebut.
"Saya batalkan niat untuk memasak kari ayam berkaki empat ini kerana khuatir tidak berselera untuk menjamah.
"Ayam pelik ini seberat dua kilogram yang dibeli dengan harga RM10 diberikan kepada saudaranya dan sehingga kini masih disimpan di dalam peti sejuk," katanya.

TAOTAUAJER : Memang jarang berlaku kejadian macam nie... jarang-jarang nak jumpa ayam yang berkaki empat. Ayam tu cacat la kot tu yang boleh ade kaki lebih. Ini lah Kehebatan Kekuasaan Allah yang mencipta segenap alam. - Koleksi Kejadian Pelik dan Luar Biasa.

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


All About Me - Hari Raya <b>di Pulau Melaka</b>

Posted: 01 Oct 2008 02:48 PM PDT

Assalamualaikum dan Salam Syawal semua.

Hah, letih betul rasanya hari ni walaupun KakChik bukanlah buat kerja banyak sangat berbanding adik-beradik yang lain, tapi ... letih tetap juga letih.

Sebenarnya KakChik sedang 'upload' khutbah raya pagi tadi tapi sebab saiz fail agak besar, jadi lambatlah pulak. Sepatutnya dah balik rumah Mak sejak pukul 12 tadi, tapi sebab benda ni maka kami putuskan nak balik lepas Asar dan bermalam di rumah Mak.

Pagi tadi khutbah Tok Guru memang jelira didengar. KakChik dengan susah payah membuat rakaman dari tingkat atas Masjid Pulau Melaka. Bukan senang tau! Sampai lenguh lengan kanan yang memegang telefon nak rakam khutbah dari awal sampai akhir. Alhamdulillah dapat juga walaupun tak berapa profesional. Kot-kotlah ada rakan-rakan di luar sana yang teringin mendengarnya... kira KakChik tolong merekalah ni.

Oleh kerana 'upload' video ni lambat sikit, kita tengok gambarlah dulu. Suasana sekitar masjid:

Tok Guru sedang berkhutbah. Maaflah kualiti gambar ni kurang elok sebab KakChik guna telefon Nokia 6120C je untuk ambik gambar, dah tu fokus dari tempat yang agak jauh juga.

Dari tempat duduk KakChik sebenarnya tak dapat nak tengok Tok Guru, terpaksa KakChik hulurkan tangan keluar dari celah-celah tiang tingkap tingkat atas bahagian Muslimat. Nasib baik boleh nampak. Tok Guru berkhutbah hanya dengan berdiri memegang tongkat. Muslimat yang kat atas ni berebut sikit-sikit untuk peluang duduk di tepi tingkap sebab bolehlah mengintai Tok Guru berkhutbah di bawah. Terima kasih kat adik kecik yang bagi tempat duduk dia kat KakChik sampai boleh KakChik buat rakaman.

Orang ramai mengerumuni Tok Guru untuk bersalam selepas selesai Solat Sunat Aidil Fitri. Tahun ni KakChik lihat tak jemaah tidak seramai tahun-tahun lepas. Agaknya ramai yang tak balik beraya di kampung.

Ahli jemaah boleh dikatakan agak lengang kerana kebiasaannya bila KakChik sampai di masjid dalam pukul lapan, bahagian Muslimat sudah penuh atas-bawah. Tapi kali ni ruang di atas masih agak longgar dan solat akan diadakan pada pukul 8.30 pagi, lebih awal setengah jam daripada biasa. Kalau tengok gambar no. 2, boleh nampak sikit kelibat Tok Guru (dekat bawah lampu, menghadap orang ramai). Susah juga nak ambil gambar yang elok sebab orang sentiasa bergerak.

Selepas solat Tok Guru jemput para jemaah ke rumahnya di belakang masjid untuk jamuan laksa. Apalagi semua pun cepat-cepat bersalaman dan lekas-lekas menuju rumah Tok Guru.

KakChik sebenarnya tak pernah makan di rumah terbuka Tok Guru. Bukan apa... nak bagi peluang orang yang datang dari jauh makan. Lagipun kami dah biasa kenal. Satu perkara lagi, KakChik tak makan laksa.... hehehe.

KakChik cuba nak masuk lebih dekat dengan rumah Tok Guru, tapi tengoklah tu... ruang jamuan di antara rumah dan Sekolah Ren. Islam Al-Anuar dah penuh sesak dengan jemaah Muslimat yang mahu berhari raya. Tak boleh nak redah... lagi pun malaslah.

Selepas mencari-cari 5 anak sedara KakChik yang datang bersama-sama tadi tapi tak jumpa, KakChik balik saja. Ingat nak ambik jalan 'short cut' tapi jalan penuh sesak dengan kenderaan dan orang yang sedang menunggu ahli keluarga untuk balik ke rumah masing-masing.

Macam biasa, berhari-raya di Pulau Melaka, jalan akan sesak dari Jambatan Tok Guru hinggalah ke Kota Jembal. Sekitar rumah kami pun penuh orang menumpang 'parking' dan biasanya Ayah akan ajak mereka ke rumah.

Jadi, jemputlah naik ke rumah.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved