ads

Ahad, 11 Ogos 2013

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


m@t rU$<b>di</b> yU$Of: <b>rantau panjang</b> - pasar besar

Posted: 28 Jul 2013 12:46 AM PDT

pohon_gallery

NEWS@POHON GALLERY

NOW WITH FEW FRIENDS WE WILL TRANSFORMING THE PLACE TO SORT OF STUDIO AND DARK ROOM..WAIT TILL IT MATERIALISED AND I M PRAYING HARD TO BE A REALLITY

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

POHON-GALLERY is another extension for my love of art...currently inactive but has a permanent place in blok 20, seksyen 8, shah alam..a former small apartment residence of us before shifted to our current residence...

Image Hosted by ImageShack.us

with facilities for exhibition of art works and picture framing facilities...a collection of khat works are the only collection so far...artists are welcome to inquire for their work to be exhibited here...at rusdi3713@yahoo.com

Image Hosted by ImageShack.us
one of d art work on display by pohon_gallery

Image Hosted by ImageShack.us
artwork by others framed by pohon_gallery

3713

if u just wonder...3713 IS ALL ABOUT...well it started in 1995 when i got the registration of my aprilia rs 250 with the plate no WFU 713...then came my suzuki ERV and planned to have it registered of the same no but being 3-digit, the no has been taken up..so the next best choice was BGT 3713..before that got my mam's handphone for 01x-xxx 1713..

to date there are others:

BKD 3713

BKP 3713

BKS 3713

WWA 3713

BLM 3713

FIRST DAY COVER AND STAMP COLLECTION

stamp collecting AND first day cover are my other hobbies...though not collecting for the last..mmmm 5 to 6 years but some collections are more than one for trade...if anyone is interested...

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - pusat rawatan islam <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di kelaboran</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jul 2013 03:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Perigi Timur: Adun Pas <b>Kelaboran</b> - Mat Jaki Dakwa UMNO & BN <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2013 05:36 AM PDT

KOTA BHARU - Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Ayer Lanas Datuk Seri Mustapa Mohamed meminta penyokong kerajaan negeri Kelantan agar menjaga adab susila dengan tidak membuat tuduhan melulu ketika berbahas pada persidangan Dun. Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu berkata penyokong kerajaan perlu mengemukakan bukti tanpa berhujah kosong yang kononnya Barisan Nasional (BN) telah melakukan penipuan pada PRU13 lalu.

"Saya mendengar dengan penuh minat tetapi biarlah ada adab dalam tegur menegur itu. Biarlah ada bukti dalam membuat segala tuduhan itu," kata Mustapa ketika mencelah pada perbahasan titah ucapan Sultan Kelantan pada persidangan Dun di sini, hari ini.

Ketika itu Mohd Zaki Ibrahim (Pas-Kelaboran) yang sedang membahaskan usul berkenaan telah menuduh Umno dan BN melakukan penipuan pada pilihan raya umum lalu di Kelantan.

Mohd Zaki yang merupakan bekas timbalan speaker Dun mendakwa BN telah memberikan pil kuda dan arak pada petugas parti terutama pada golongan muda dan bukan Islam pada pilihan raya umum itu.

Tuduhan Mohd Zaki itu kemudiannya menimbulkan kemarahan ketua pembangkang, Datuk Nozula Mat Diah (BN-Paloh) apabila bingkas bangun membantah dakwaan yang dianggap berat itu dan menyifatkan tuduhan Mohd Zaki itu sebagai sesuatu yang `gila babi'.

Keadaan menjadi panas seketika apabila Mohd Zaki meminta Nozula menarik balik perkataan itu sambil tidak membenarkan ketua pembangkang itu mengganggu perbahasannya.

Keadaan panas itu kemudiannya berjaya ditenteramkan Speaker Abdullah Ya'kub dan Mohd Zaki kemudiannya meneruskan perbahasannya.

Nozula selepas itu yang diberi peluang membahaskan titah ucapan Sultan Kelantan itu meminta kerajaan negeri agar bekerjasama dengan kerajaan Pusat untuk terus membangunkan Kelantan.

"Kerajaan Pusat menyalurkan peruntukan kepada semua rakyat Kelantan tetapi yang kita sedih kerajaan negeri memberikan bantuan pada warna baju yang menyokong mereka sahaja," katanya.

Beliau berkata Pas sudah matang dalam mentadbir Kelantan sejak 1990 dan sepatutnya tidak perlu lagi menyalahkan kerajaan Pusat yang kononnya masih menganaktirikan negeri itu.

Nozula juga memuji sikap Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob yang dilihatnya lebih bersopan dalam mengeluarkan kenyataan berbanding dengan sesetengah Adun Pas yang sering mengeluarkan kenyataan celupar.

"Ini pemimpin yang sangat kita hormati dan apa pun kita perlu bersama-sama membantu membangunkan rakyat Kelantan dan jangan merugikan mereka," katanya.

Sikap lemah lembut Ahmad itu juga turut mendapat pujian Datuk Abdul Aziz Derashid (BN-Kuala Balah) yang yakin kepimpinannya jauh berbeza daripada mantan menteri besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang didakwanya sering mengeluarkan kenyataan yang tidak sepatutnya. - Bernama

03 di pulau melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jul 2013 01:24 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2013 01:01 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2013 01:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 01:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 01:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: MASJID SELAT <b>DI PULAU MELAKA</b>

Posted: 11 Feb 2013 12:45 AM PST

Sempena cuti Tahun Baru Cina, bandar Melaka jammed....jammed....jammed....
Sana sini ramai pelancong datang ke Melaka, terutamanya laluan di Banda hilir, Mahkota Parade, Dataran Pahlawan, Masjid Selat dan banyak tempat lagi yang dipenuhi orang ramai......
Berhampiran dengan Masjid Selat ada "Island Stay' apartment yang baru dirasmikan oleh Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam yang lalu....
Cuci mata kali ini sempat aku ronda-ronda jap di Pulau Melaka sambil menikmati suasana damai di Masjid Selat.  Cuaca yang begitu baik tidak berapa panas dan mendung jer  amat sesuai dan selesa sekali untuk aku klik gambar-gambar........
Ramainya pengunjung yang datang di Masjid Selat tadi, sehinggakan parking pun penuh......
p/s : Untuk pengetahuan pemandangan di Masjid Selat sangat cantik tika sunset & sunrise...sesuai untuk photographer....Jom singgah di Melaka...

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

cerita maya persada: MASJID SELAT <b>DI PULAU MELAKA</b>

Posted: 11 Feb 2013 12:45 AM PST

Sempena cuti Tahun Baru Cina, bandar Melaka jammed....jammed....jammed....
Sana sini ramai pelancong datang ke Melaka, terutamanya laluan di Banda hilir, Mahkota Parade, Dataran Pahlawan, Masjid Selat dan banyak tempat lagi yang dipenuhi orang ramai......
Berhampiran dengan Masjid Selat ada "Island Stay' apartment yang baru dirasmikan oleh Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam yang lalu....
Cuci mata kali ini sempat aku ronda-ronda jap di Pulau Melaka sambil menikmati suasana damai di Masjid Selat.  Cuaca yang begitu baik tidak berapa panas dan mendung jer  amat sesuai dan selesa sekali untuk aku klik gambar-gambar........
Ramainya pengunjung yang datang di Masjid Selat tadi, sehinggakan parking pun penuh......
p/s : Untuk pengetahuan pemandangan di Masjid Selat sangat cantik tika sunset & sunrise...sesuai untuk photographer....Jom singgah di Melaka...

Sepagi <b>di Pulau Melaka</b> | Secebis pemikiran...

Posted: 24 Feb 2013 10:27 PM PST



Kadang2 tu aku sedih tgk org dok kutuk TGNA, katakan beliau hanya ceritakan agama utk politik dan seumpamanya. Aku bukan org kelantan mahupun org taasub tgna. Tp sgt mudah aku mengenali dan menyeganinya, hanya apabila aku sempat solat subuh di masjid tokguru di pulau melaka, kota bharu kelantan pd suatu pagi pada tahun 2012. Apabila aku tau abg sahabat aku akan diakad nikahkan oleh TGNA sbg wali hakim, aku xnk lepaskan peluang utk bertemu tgna. Alangkah terkejutnya aku betapa mudah nk bertemunya. Cukup dgn dtg sendiri ke pulau melaka ketika beliau di sana. X perlu buat appointment apa macam. Tetapi nk tok guru akad nikahkan sudah tentu perlu apoinment kan.

Kami sampai pada hari sabtu pukul 4pagi, dan berehat dlm kereta. Sempat tahajjud di sana. Dalam pukul 5.30pg tok guru keluar drpd rumahnya dan terus ke masjid itu, yg berada disebelah rumahnya. Azan berkumandang dan selepas solat sunat, tok guru mengimamkan solat subuh, yg makmumnya x kurang 10saff dibelakangnya. Beliau membaca hampir keseluruhan surah alwaqi'ah dalam kedua-dua rakaat solat subuh. Selesai solat, selepas wirid, beliau tidak membuang masa. Beliau meneruskan memberi peringatan tentang mati dan hari qiyamat dalam kuliah subuhnya. Ulasan yg sangat terperinci tentang hari pembalasan itu, berdasarkan surah al waqi'ah. meremang bulu romaku mendengarkan kuliah tersebut. Selesai kuliah, ramai org sudah beratur dan berkumpul di sekeliling beliau. Beliau akad nikahkan 2 pasangan pengantin dan memberikan khutbah nikah kepada kedua-dua suami baru tadi dgn pesanan2 penting dalam mengecapi kebahagian rumah tangga yg diredhai Allah.

Selesai khutbah nikah, 5-6 bapa kepada bayi baru pula membawa bayi mereka utk ditahnikkan oleh tok guru. Setiap bayi tersebut didoakan beliau dgn kebaikan, dibelainya penuh kelembutan. Selesai majlis tahnik, beliau bangkit dan melaksanakan solat sunat isyraq dan solat dhuha. Selesai solat, terus beliau keluar masjid dan menuju ke rumah utk bersiap dan melaksanakan tugas sbg menteri besar. Kami sempat memohon dgn beliau utk bergambar bersamanya, dan beliau menyambut baik hajat kami. Semasa bergambar, sahabat kami ridhwan dapat dengar mulutnya x lekang melafazkan zikir2 ma'thurat. Belum sempat beliau sampai rumahnya, (hanya 5meter drpd masjid), telahpun ada rakyat kelantan bertemunya memohon pandangan dan sumbangan drpdnya, lengkap dgn dokumen2. Beliau menyambut mesra org tersebut yg dtg dr jauh, dan menyelesaikan urusan itu disitu juga. Setelah selesai, barulah beliau masuk kerumahnya, disambut isteri beliau di muka pintu.

Aku tergamam. Xda langsung hal politik PAS dan seumpamanya. Semua masanya dalam pagi tersebut beliau gunakan mengabdikan dirinya kepada Allah, dan melaksanakan amanah dan tugas dgn sebaiknya, dgn akhlak yg sungguh terpuji. Aku dimaklumkan, setiap hari rutinya begini, ketika beliau berada di pulau melaka, kota bharu, kelantan.

P/s: gambar menunjukkan TGNA menyampaikan khutbah nikah kepada abg Ridhwan Nashir. Bersama ILmi IliAs dan Fawwaz Fuat.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di pulau melaka</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SUMPAHAN TOK KADOK: SEKILAS <b>DI PULAU</b> BESAR <b>MELAKA</b>.

Posted: 11 Mar 2013 07:58 AM PDT


Sebenarnya tiada apa-apa rancangan kami kesini cuma ingin berkunjung ke pulau yang penuh misteri dan bersejarah di Melaka.Rasanya tiada apa-apa kaitan dengan sejarah Tok Kadok diatas pulau ni dan hanya Allah saja yang tahu..Wallahu. Jika pergi seorang berdua saja agak merugikan tambang bot sahaja kerana tambang pergi dan balik sekitar RM120.00 dan untuk meronda sekitar pulau menaiki Van dengan kos sekitar RM70.00 ke RM100.00, kos ini jika bukan hari cuti umum dan laluan kesekitar pulau juga tidak disekat, mungkin pada hari biasa kos perjalanannya agak kurang sedikit.Jika laluan disekat kenalah berjalan kaki sahaja dan bagi saya tak sanggup untuk berjalan kaki kerana dari suatu tempat ke suatu tempat adakalanya jarak diantaranya begitu jauh. Untuk menikmati keindahan pulau besar kena lah berjalan kaki.
Bot penambang ke Pulau Besar.

Parking kereta juga tersedia disini.

Rombongan kami siap dengan jaket keselamatan.

Rombongan lelaki juga turut serta.

Feri sedang berlabuh di jeti Pulau Besar.
Kalau tak silap saya jika ingin menaiki feri kita kena ke jeti Tanjung Batu dan disana ferinya mengikut jadual dan masa yang ditentukan pengusahanya.
Selamat Datang Ke Pulau Besar.
Pantai di Pulau Besar yang mengunjur 
didepan Makam Sultan Ariffin.
Ramai pengunjung berkhemah disekitar pulau ini, mungkin mereka menginap semalam dua bersama keluarga dengan tujuan tertentu. Tempat penginapan juga tersedia tak jauh dari pantai, deretan kedai juga wujud disini. Anehnya disini Resort yang begitu besar tinggal sepi tanpa penghuni, saya tak ambil foto resort berkenaan kerana dah ditinggalkan. 

Sepagi <b>di Pulau Melaka</b> | Secebis pemikiran...

Posted: 24 Feb 2013 10:27 PM PST



Kadang2 tu aku sedih tgk org dok kutuk TGNA, katakan beliau hanya ceritakan agama utk politik dan seumpamanya. Aku bukan org kelantan mahupun org taasub tgna. Tp sgt mudah aku mengenali dan menyeganinya, hanya apabila aku sempat solat subuh di masjid tokguru di pulau melaka, kota bharu kelantan pd suatu pagi pada tahun 2012. Apabila aku tau abg sahabat aku akan diakad nikahkan oleh TGNA sbg wali hakim, aku xnk lepaskan peluang utk bertemu tgna. Alangkah terkejutnya aku betapa mudah nk bertemunya. Cukup dgn dtg sendiri ke pulau melaka ketika beliau di sana. X perlu buat appointment apa macam. Tetapi nk tok guru akad nikahkan sudah tentu perlu apoinment kan.

Kami sampai pada hari sabtu pukul 4pagi, dan berehat dlm kereta. Sempat tahajjud di sana. Dalam pukul 5.30pg tok guru keluar drpd rumahnya dan terus ke masjid itu, yg berada disebelah rumahnya. Azan berkumandang dan selepas solat sunat, tok guru mengimamkan solat subuh, yg makmumnya x kurang 10saff dibelakangnya. Beliau membaca hampir keseluruhan surah alwaqi'ah dalam kedua-dua rakaat solat subuh. Selesai solat, selepas wirid, beliau tidak membuang masa. Beliau meneruskan memberi peringatan tentang mati dan hari qiyamat dalam kuliah subuhnya. Ulasan yg sangat terperinci tentang hari pembalasan itu, berdasarkan surah al waqi'ah. meremang bulu romaku mendengarkan kuliah tersebut. Selesai kuliah, ramai org sudah beratur dan berkumpul di sekeliling beliau. Beliau akad nikahkan 2 pasangan pengantin dan memberikan khutbah nikah kepada kedua-dua suami baru tadi dgn pesanan2 penting dalam mengecapi kebahagian rumah tangga yg diredhai Allah.

Selesai khutbah nikah, 5-6 bapa kepada bayi baru pula membawa bayi mereka utk ditahnikkan oleh tok guru. Setiap bayi tersebut didoakan beliau dgn kebaikan, dibelainya penuh kelembutan. Selesai majlis tahnik, beliau bangkit dan melaksanakan solat sunat isyraq dan solat dhuha. Selesai solat, terus beliau keluar masjid dan menuju ke rumah utk bersiap dan melaksanakan tugas sbg menteri besar. Kami sempat memohon dgn beliau utk bergambar bersamanya, dan beliau menyambut baik hajat kami. Semasa bergambar, sahabat kami ridhwan dapat dengar mulutnya x lekang melafazkan zikir2 ma'thurat. Belum sempat beliau sampai rumahnya, (hanya 5meter drpd masjid), telahpun ada rakyat kelantan bertemunya memohon pandangan dan sumbangan drpdnya, lengkap dgn dokumen2. Beliau menyambut mesra org tersebut yg dtg dr jauh, dan menyelesaikan urusan itu disitu juga. Setelah selesai, barulah beliau masuk kerumahnya, disambut isteri beliau di muka pintu.

Aku tergamam. Xda langsung hal politik PAS dan seumpamanya. Semua masanya dalam pagi tersebut beliau gunakan mengabdikan dirinya kepada Allah, dan melaksanakan amanah dan tugas dgn sebaiknya, dgn akhlak yg sungguh terpuji. Aku dimaklumkan, setiap hari rutinya begini, ketika beliau berada di pulau melaka, kota bharu, kelantan.

P/s: gambar menunjukkan TGNA menyampaikan khutbah nikah kepada abg Ridhwan Nashir. Bersama ILmi IliAs dan Fawwaz Fuat.

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved