ads

Sabtu, 23 Mac 2013

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:49 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku II

Posted: 28 Feb 2013 11:19 PM PST

<Kuku di jemariku>
Oleh kerana banyak bahagian kuku yang telah mati dan kering lalu tercunggit keluar hingga nampak annoying di mataku dan juga dihatiku, maka kuku itu telah ku semadikan dia...
Daku cuba kikis-kikis bahagian yang masih bersambung dengan isi itu untuk menyingkirkan semua bahagian kuku di atas. tetapi alangkah malangnya kerana usahaku sia-sia belaka. Kuku yang masih bersambung dengan isi itu tidak dapat daku singkirkan dia. Maka kekallah ia buat sementara disitu, menunggu kuku baru menolaknya hingga terAFUNDI keluar.
Kuku yang telah mati itu, ku korek-korek, kemudian ku potong-potong ia.. sehingga terjadilah begini....

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku

Posted: 18 Feb 2013 12:39 AM PST


Aicewah... Nak tulis jemari runcing kang, kena cop stamp kat muka plak. memang idok le jari aku runcing. sikit je lagi macam  jari jantan. jari adik-adik jantan aku lebih runcing dan ayu dari jari-jemari aku. memang rasa nak kerat-kerat je jari mereka dan amek plaster pada jari sendiri.  
Beginilah progress kuku di jemariku ini. Kejadian berlaku sekitar Oktober (link). sikit lagi dah boleh tanggal. Sekarang tinggal 1 bahagian aje yang masih melekat, menyukarkan untuk aku mengopeknyer sehingga terbuka terus.

sebelah sini (kiri) yang boleh dikatakan sepenuhnya dah boleh terangkat terus.
bahagian tengah yang aku dah try korek-korek sikit supaya dia tertanggal cepat sikit.
bahagian kanan yang aku tak berjaya korek. masih attach dgn kuku baru. 
ni kalau aku tersalah sauk kuku ni, mau menjerit aku dibuatnya....
see... aku tolak sikit ke atas kuku tu dengan jemariku maka ternampak dia sudah boleh terangkat. kalau angkat lagi dan terus backflip kuku tersebut, maka patahla ia. tapi daku tak setabah itu. wuuuuuuuuuuuuuuu~~~~
Oleh kerana hati pun taklah secekal mana nak korek jugak kuku tu, maka biarlah ia berlaku secara semulajadi. tak perlu sebarang paksaan... harap-harap time kuku baru dah cantik naik, sudah tiba lah masanya untuk aku disarungkan cincin secara rasminya. Boleh nampak cantik di dalam gambar. Amin......

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kesabaran itu ada batasnya...

Posted: 12 Mar 2013 08:36 PM PDT


Kita sebagai manusia biasa, tak lari dari dugaan. Tak lari dari diuji. Samada kita dihina, dicaci, dipandang rendah, tidak dipedulikan, dipermainkan dan tidak mendapat izin kahwin (aik??). Ujian akan datang melanda samada kita bersedia atau tidak. Kebiasaannya, sahabat-sahabat prihatin di sekeliling, mahupun kaum keluarga hanya mampu memberikan kata-kata ~ sabar. sabar. sabar...
Manusia. Lama mana sekalipun dia cuba bersabar, pasti akan sampai di satu tahap batasnya, di mana sebagai manusia biasa yang tidak maksum, ditambah dengan hasutan syaitan kiri dan kanan telinga, yang bergayut di hujung-hujung hati, sabar itu pasti sampai jua di penghujungnya. Meletup, meletus dan mencetuskan api yang marak membara. 
Aku juga hanya manusia biasa. Yang diuji di kiri kanan jalan penghidupan. Yang telah lelah dengan ujian, yang masih cuba bersabar walau dugaan demi dugaan menyapa ruang jiwa. Namun adakalanya aku tewas.
Gambar dah pandai edit guna PhotoGrid ok...
Sejak kemunculan Note, hati ini dipagut rasa cinta pandang pertama. Tak tau kenapa tapi segala SII, SII, S beam, iphone segala tak berjaya mencurik hatiku ini. Entah mengapa perasaan cinta itu mendalam sekali. Sangat cinta. 
Tapi aku hanya pandang. Rasa macam tak perlu and tak mampu pun nak beli. Kemudian teman-teman mula membakar api dalam sekam. eyh?? Diorang beli dulu! Cis sungguh! Tiba-tiba Note II keluar. Kemudian seorang teman lagi rembat. Apalagi, makin rancak la kata-kata hinaan daku terima. Sehingga 1 hari yang dingin, daku tak mampu lagi menahan kesabaran ini. Alhamdulillah, kini dalam genggaman. Hasil titik peluh sendiri. 
The black one is mommy punya. Sibuk nak Note II jugak. hahahhaa... I took the white one. The pink cover, gua pow mak gua. Tq mommy.
Sony Ericsson Walkman W660i
the reason mengapa mereka menghina i
Masih guna. masih in good condition.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


AR RISALAH الــرســالـة: Pengundi hantu gimik politik Pakatan

Posted: 23 Mar 2013 05:14 PM PDT

KOTA BHARU - Istilah pengundi hantu adalah satu gimik politik pihak pembangkang memandangkan apa yang disuarakan oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli, hanya dihebahkan melalui media menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketua Umno Bahagian Kota Bharu, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh berkata, hakikat sebenarnya, apa yang terjadi terhadap pengendali blog pro-Umno Papagomo yang dikategorikan sebagai pengundi hantu dan mempunyai dua nombor kad pengenalan itu ia merupakan satu kesilapan.

"Sudah tentu dalam apa juga sistem sekalipun mesti ada silap, namun kesilapan itu hanyalah satu hal yang kecil, malah pemilik nama Wan Muhammad Azri Wan Deris juga mengaku dirinya, tidak mempunyai kaitan dengan Papagomo dan bukan penulis blog terbabit.

"Jadi saya saya rasa istilah pengundi hantu tidak wujud seperti yang didakwa pembangkang," katanya kepada Sinar Harian selepas menghadiri majlis menyambut menantu pasangan adik beradik, Suhaizan Abdullah dan Raimi Abdullah yang melangsungkan majlis perkahwinan serentak dengan pasangan masing-masing di rumah keluarga mereka di Bunut Payong semalam.

Fatmi berkata, tahun demi tahun pengundi-pengundi berhijrah ke kawasan luar menyebabkan ramai pengundi baru datang dan pergi, maka ada di antara pimpinan kawasan tidak mengenali pengundi-pengundi di kawasan mereka, maka wujudlah istilah pengundi hantu.

"Ia hanya dijadikan sebagai satu usaha pihak pembangkang untuk meyakinkan rakyat bahawa terdapat ketirisan yang berlaku dalam SPR yang sepatutnya tidak dipersoalkan memandangkan badan terbabit mempunyai kewibawaan sendiri sebagai pengendali urusan pilihan raya.

"SPR ini satu badan yang cekap serta efisien dan merupakan pihak yang boleh diharap, jadi dengan hanya satu dua kesilapan kecil kita tidak boleh menuding jari terhadap mereka memandangkan segala yang dijalankan mengikut peruntukan undang-undang yang ditetapkan dalam kerajaan," katanya.

Sementara itu ditanya mengenai persiapan Barisan Nasional (BN) dalam PRU13, beliau berkata BN kini giat membuat persiapan PRU termasuk di kawasan Pusat Daerah Mengundi (PDM) hingga ke cawangan dengan begitu rapi.

"Semua jentera sudah bersiap sedia dan keadaan ini merupakan satu persiapan di seluruh negara dan kita tidak mempunyai sebarang masalah memandangkan sambutan terhadap BN di Kelantan amat menggalakkan.

"Ia dapat dibuktikan melalui ceramah-ceramah BN dan Umno yang mendapat sambutan menggalakkan berbanding ceramah Pas yang kurang mendapat sambutan.

"Keputusan PRU membayangkan apa yang berlaku sebelum pilihan raya itu, jadi pada tahun ini, saya yakin BN akan menang dan mengambil alih tampuk pimpinan di Kelantan yang sudah lama memerintah namun masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki sejak 23 tahun diperintah Pas

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 09:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO SELAMAT DITALKINKAN <b>DI MANEK URAI</b> - MANDOR <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2009 12:07 PM PDT

Oleh: Mandor.blogspot.com
ALFATIHAH. Maka, secara sahnya Umno berjaya juga ditalkinkan di Manek Urai walaupun mengalami `kecederaan ringan' hasil pertarungan dengan Pas, namun sudah cukup untuk membuatkan Umno bersemadi di kawasan majoriti Melayu Islam itu. Kecederaan parah atau tidak tidak lagi penting, yang penting Umno berjaya ditamatkan riwayatnya sepertimana yang dijanjikan oleh Pas dan PR di Manek Urai. Maka, lengkaplah jaringan kemenangan 6 - 0 buat Pas memalukan Umno di Semenanjung termasuk di Penanti yang mana Umno langsung tidak `berketik' untuk melawan. Kemenangan dengan hanya majoriti 65 undi sudah cukup untuk Pas mencacakkan batu nisan Umno di Manek Urai.

Kemenangan Pas di Manek Urai lebih bergaya kerana ramai yang terfikir mana mungkin Pas boleh mempertahankan kerusi Dun Manek Urai kerana hampir 100 % pengundi di sana adalah Melayu yang Umno dakwa semakin menyokong parti tersebut. Bertambah lagi Pas sebenarnya bukan sahaja berdepan dengan Umno tetapi turut berdepan dengan jentera kerajaan. Saban hari siang dan malam media kerajaan digunakan berkempen untuk Umno dan memburukkan Pas di Kelantan sehinggakan RTM terpaksa mengadakan satu siri atau slot khas tentang Pakatan Rakyat yang dikatakan semakin retak itu. Akhir sekali, Umno terpaksa memainkan air liur mereka untuk berjanji bermacam janji kepada penduduk-penduduk di Manek Urai sehinggakan terpaksa menyogok sebuah jambatan bernilai 7 ke 10 juta jika Umno menang. Itulah yang dihadapi oleh Pas dan PR di Manek Urai.

Dari segi lojik mustahil Pas boleh menewaskan Umno dengan keadaan sedemikian, apatah lagi Umno mengemukakan calon mereka yang bertaraf profesional dan bijak pandai itu. Manakala Pas mengambil risiko dengan menampilkan calon rakyat biasa yang hanya berpengalaman di dalam perniagaan sebagai Peraih Ikan. Maka, pada awal kempen Umno di Manek Urai calon Pas ini telah diperlekehkan. Tidak cukup dengan itu, sehinggakan MB Kelantan juga turut diperlekehkan oleh mereka serta dibantu juga oleh raja katak dari Pasir Mas yang tidak mengenang budi itu. Tidak lupa kita bagaimana Shahrizat Jalil memperlekehkan Kelantan dengan menyatakan Kelantan adalah negeri termiskin di negara ini sedangkan semua mengetahui bahawa Kelantan bukan berada di tangga pertama, kedua atau ketiga termiskin.

Atas semua tekanan ini, Pas masih mampu bertahan dengan mengharapkan bantuan dari Allah SWT di samping mengharapkan sokongan rakyat yang masih mempunyai harga diri dan maruah mereka untuk menyokong Pas di dalam pilihanraya kecil ini. Ternyata usaha Pas berbaloi kerana majoriti rakyat di Manek Urai tidak `lapar' kepada bayang-bayang `jambatan emas' tersebut. Jika Pas menang walau hanya kelebihan 1 undi sekali pun sudah cukup untuk membuat Umno derita sepanjang hayat. Umno sudah tidak mampu hidup tanpa talian hayat mereka iaitu `3 M' (Material, Machinery, Media). Tetapi di Manek Urai kali ini, talian hayat mereka hanya sekadar cukup untuk meringankan luka yang dialaminya daripada cedera yang lebih parah. Apabila ajal sudah sampai, ianya tidak kira samada luka itu parah atau ringan.

Esok, pastinya media mereka akan heboh memperkatakan Umno sudah semakin kuat kerana berjaya mengurangkan majoriti Pas di Manek Urai. Ibarat orang bertinju di dalam gelanggang, jika dahulu Umno tumbang di pusingan pertama, kali ini Umno hanya tumbang di pusingan kedua setelah dibantu dengan senjata-senjata dari luar yang dibenarkan pula oleh pengadil perlawanan untuk dibawa masuk ke gelanggang. Itukah yang dikatakan Umno semakin kuat? Jika Umno yakin sememangnya parti tersebut sudah betul-betul hebat dan kuat, ayuh, bubarkan Dun Perak pula selepas ini. Adakah Umno berani berbuat demikian? Jawapannya, kirim salam kalau Umno berani.

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Ummi Iman: Mee kuah <b>Wakaf Bharu</b> sedap juga

Posted: 09 Jan 2013 03:30 PM PST

Assalamualaikum
Baru-baru ni... saya, Iman, mak mertua dan adik mak mertua tiba-tiba teringin nak makan mee kuah atau mee sup. Sanggup jalan kaki jauh-jauh nak makan. Mak mertua saya nak makan puas-puas sebelum balik Pelabuhan Klang. Di Wakaf Bharu ni banyak sangat makanan sedap-sedap. Macam-macam ada. 
Nak juga tunjukkan apa yang sedap di sini. Mungkin lepas ni jika diizinkan. Saya tunjuk dulu kedai mee kuah yang kami terliur nak makan. Sebenarnya nak makan mee celup. Tapi atas sebab-sebab tertentu rancangan awal terpaksa di tukar. Motif: kedai makan mesti utamakan kebersihan. Kalau tidak orang takut nak makan walaupun sedap ;)
Inilah kedai makan yang kami pergi. Restoran Mesra Selera Kita yang terletak berhampiran roundabout Wakaf Bharu. Macam-macam menu ada. Kalau musim perayaan memang penuh lah kedai ni. Nak cari tempat duduk pun susah.
Inilah rupanya. Ini saya punya, bihun bukan mee ;) saya tak berapa suka mee. Mak mertua dan adik MIL order mee. Gambar tak terang. Guna handphone je..
Berbaloi jalan jauh-jauh nak makan. Sedap. Isi pun banyak. Tapi saya tak makan lauk, makan sayur je. Iman pun makan banyak juga walaupun pedas sikit. Berbunyi-bunyi mulut dia uuusshh (pedas). Disebabkan memang suka mee makan juga. Hampir habis air kosong satu cawan dia minum.

Rumah Dipecah Masuk, ADUN <b>Wakaf Bharu</b> Kerugian RM25,000 <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 08:01 AM PST

 Saleha bersama Che Abdullah yang juga Adun Wakaf Bharu memberi keterangan kepada Pegawai Penyiasat IPD Tumpat, Inspektor Firli Fairulyzan Arias Yahaya.
TUMPAT, 6 Feb –  Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Desa dan Bioteknologi, Datuk Che Abdullah Mat Nawi kerugian RM25,000 apabila rumahnya di Taman Mimi, Wakaf Bharu dipecah masuk awal pagi semalam.

Isterinya, Datin Saleha Yaakob berkata, dia percaya kejadian itu berlaku antara jam 4 pagi hingga 4.30 pagi ketika dia sekeluarga sedang tidur nyenyak.


"Ini kejadian yang ketiga kali rumah kami dipecah masuk sejak mendiami rumah ini  lapan tahun lalu. Akibat kejadian itu wang tunai RM500, gelang emas, cincin perkahwinan saya dan cincin pusaka lesap dikebas pencuri tersebut," katanya.


Saleha berkata, dia menyedari rumahnya dimasuki pencuri kira-kira jam 5 pagi selepas bangun dari tidur untuk menunaikan solat subuh.


"Saya perasan laci almari terbuka, lalu saya memeriksa dan mendapati bekas tempat simpanan cincin hilang.


"Curiga dengan kehilangan cincin tersebut, saya periksa semua tingkap dan pintu dan syak ada pencuri masuk. Mungkin pencuri itu panjat balkoni dan masuk melalui tingkap bilik tidur di tingkat atas," katanya.


Menurutnya, beg tangannya yang mengandungi wang RM500 yang hilang itu dijumpai di belakang rumah, ditinggalkan pencuri bersama dokumen penting yang lain.


Timbalan Ketua Polis Daerah Tumpat, Sharipudin Yusof ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut.


"Siasatan dilakukan untuk mengenal pasti suspek dalam kejadian tersebut," katanya.

Tilik Pikir: Belia <b>Wakaf Bharu</b> Tiada Tempat Riadah

Posted: 16 Jan 2013 01:42 AM PST

Wakaf Bharu – Taswadi Harun wakil Belia Wakaf Bharu minta pihak berkenaan tampil membaik pulih kemudahan padang awam dibelakang Bangunan MDT,Wakaf Bharu, dekat sini bagi membolehkan pelbagai aktiviti sukan dapat dijayakan.

Menurutnya, bagi setiap aktiviti sukan dan sesi riadah petang yang mahu dilakukan belia dan remaja di sini, mereka terpaksa menumpang padang sekolah rendah berdekatan.

"Sudah sekian lama kemudahan itu rosak dan terbiar menyebabkan kami tiada tempat yang sesuai untuk bersukan. Menumpang padang sekolah juga mengundang kesulitan kerana secara tidak langsung, aktiviti riadah petang belia di sini dikhuatiri akan mengganggu aktiviti sekolah.

"Kami amat mengharapkan kepimpinan setempat khasnya Cik Abdullah Mat Nawi selaku wakil rakyat Wakaf Bharu,Tumpat atau Datuk Kamaruddin Jaafar Ahli Parlimen Tumpat agar tampil membantu menyelesaikan masalah ini berikutan kemudahan padang ini amat diperlukan," katanya.

Sementara itu, rakannya Nakhieuddin Noor pula berkata, kami di sini tidak mengetahui status sebenar mengapa kemudahan padang dan gelanggang dibiarkan rosak tanpa dibaik pulih.

Menurutnya, padang sedia ada berlopak selain tidak rata dan terlalu semak sekali gus tidak selamat untuk digunakan ekoran berisiko mengundang kecederaan.

"Menurutnya, kami turut mengajukan masalah itu kepada kepimpinan peringkat kampung namun seperti tiada maklum balas ekoran keadaan padang tetap rosak tanpa dibaik pulih.

"Kami amat berharap agar kemudahan awam ini dibaik pulih bagi membolehkan masa lapang belia dimanfaatkan dengan aktiviti berfaedah," katanya.

 Penulis:Mohd Asri Mohd Zain

03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


ahmadmaslan.com: Melawat mangsa banjir <b>di Rantau Panjang</b>

Posted: 01 Mar 2013 07:48 AM PST

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di gaal kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 04:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

pkr akan pastikan adun pas <b>gaal</b> diterajang keluar <b>...</b> - The Flying Kick

Posted: 01 Feb 2013 04:30 AM PST


Memang cari fasal sungguh ADUN Gaal nih!

Nik Azian Nik Mohamad yang merupakan ADUN PAS di Gaal, Kelantan mencadangkan agar para pengundi memilih calon UMNO sekiranya PKR mencalonkan bukan Islam untuk kerusi yang dipertandingkan. Alasannya, calon beragama Islam dari UMNO itu akan memastikan Islam di negara ini terjaga dan dimartabatkan berbanding calon PKR.

Cakap-cakap retoriknya selepas itu, sekadar menjadi alasan semata-mata untuk melindungi 'keterlanjurannya' yang mencadangkan agar calon UMNO diutamakan dan dipilih berbanding PKR.

Tidak dapat dipastikan sama adalah ADUN Gaal itu sebenarnya penyokong kuat Nasharuddin Mat Isa atau sebaliknya. Atau dia sebenarnya memberikan isyarat kepada Nik Aziz yang juga merupakan Menteri Besar Kelantan, Mursyidul Am PAS dan Pesuruhjaya PAS Kelantan, bahawa dia semakin nyanyuk dan pendapat-pendapat serta kenyataan-kenyataannya lebih banyak merapu berbanding berpijak ke bumi nyata.

ADUN PAS itu seharusnya sedar, sebarang kenyataan yang mengguriskan hati dan perasaan para pemimpin PKR, akan turut sama mengundang kemarahan Nik Abdul Aziz. Dia pasti akan ditimpa musibah dan natijah yang cukup besar kerana kemarahan Nik Abdul Aziz. Silap-silap, namanya mungkin akan tercicir daripada senarai calon PAS Kelantan.

Dalam keadaan sekarang, PAS tidak boleh menerima mana-mana pemimpin serta ahli-ahlinya yang berani memperkatakan tentang kebenaran dan menolak kebatilan. PAS hanya memerlukan para pemimpin dan ahli-ahli yang boleh mengangguk atau menadah kepala untuk diludah dan dikahak oleh PKR dan DAP sahaja. Selain daripada itu, tidak diperlukan.

Kita nantikan sahaja apa bala yang akan diterima oleh ADUN Gaal itu. Kalau dia tidak dipecat daripada menjadi ahli PAS pun, dah dikira mujur kerana kenyataan terbarunya itu.

ADUN PAS menggesa pengundi Islam agar memberi undi kepada calon beragama Islam daripada Umno sekiranya Parti Keadilan Rakyat (PKR) meletakkan calon mereka dikalangan bukan muslim.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gaal daripada PAS, Dr Nik Mazian Nik Mohamad dipetik portal Mole.my sebagai berkata bahawa adalah lebih baik mengundi calon beragama Islam bagi memastikan prinsip Islam dipertahankan.
"Dalam memilih antara calon Umno beragama Islam dan calon PKR, pengundi mesti menilai calon mana adalah lebih baik.
"Jika calon PKR bukan Islam, adalah baik untuk pengundi mengundi calon Umno bagi menjaga kepentingan Islam," katanya.
Selain itu katanya umat Islam di Malaysia mempunyai dua pilihan kepimpinan iaitu tadbir urus secara Islam dan bukan Islam.

BLOG <b>KELANTAN</b>: 03 <b>di</b> pasir puteh - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 11:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DIALOG RAKYAT: 20 penduduk <b>Pasir Puteh</b> dipindahkan akibat banjir

Posted: 25 Feb 2013 10:05 PM PST

Bernama
Sebanyak 20 penduduk Kampung Daram Buaya, Gaal di Pasir Puteh, terpaksa dipindahkan malam tadi selepas kediaman mereka ditenggelami banjir.

Jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Puteh berkata mangsa meliputi enam keluarga itu ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Changgai di Pasir Puteh.

"Pihak kami menjangka lebih ramai lagi akan dipindah berikutan hujan lebat sejak semalam masih berterusan sehingga pagi ini," katanya ketika dihubungi di Pasir Puteh, hari ini.

Tinjauan Bernama di beberapa kawasan rendah di Pasir Puteh mendapati penduduk yang tinggal berhampiran Sungai Semerak sedang bersedia untuk berpindah berikutan paras air di sungai itu semakin meningkat.

Sementara itu di Kota Bharu, penduduk terutama yang tinggal di tebing sungai utama di Kelantan diingatkan bersiap sedia menghadapi kemungkinan banjir berikutan paras air di Sungai Golok di Rantau Panjang telah melepasi paras bahaya berikutan hujan lebat sejak tiga hari lalu.

Menurut portal rasmi kerajaan negeri, bacaan paras air sungai itu pada 9 pagi ini ialah 9.02 meter iaitu melepasi paras bahaya 9 meter.

Bacaan di sungai yang sama di Jenob, Tanah Merah kini pada paras 21.6 meter (paras berjaga-jaga 21.50 meter).

Bacaan paras air Sungai Kelantan di Tangga Krai dan Sungai Lebir di Tualang juga dilaporkan meningkat yang kini berada di paras berjaga-jaga.

Keadaan cuaca di seluruh Kelantan pagi ini dilaporkan mendung dengan sesekali hujan lebat terutama di pedalaman.- Bernama

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DEPARTURES BY UDEYISMAIL: Sambungan Gemas gie <b>Dabong</b>

Posted: 30 Nov 2010 12:00 AM PST

UDE_6689 Selepas 1 jam kami terkandas di stesen Gemas, keretapi mula bergerak menuju kearah laluan ke pantai timur, melalui Bahau, Negeri sembilan. Disebabkan tersalah membeli tiket, kami terpaksa bersengkang mata sambil layan adik kecik didepan seat kami yang seronok menyanyikan lagu Maher zain, pandai betul budak-budak sekarang nie, menghafal lagu-lagu maher zain dalam english. Bagi yang berniat untuk bawa family, aku cadangan korang memilih gerabak yang ade tempat tido dan jangan ambik tempat duduk macam kitorang, nak pulak bagi yang bawak barang banyak-banyak, laluan memang agak sempit sikit. Disebabkan mata susah untuk lelap, so ke hulu hilir la aku dengan kamera ditangan, kalau perut terasa lapar, berjalan la kami ke cafe yang ade dalam train tu. Waktu perjalanan kami tak semeriah pada musim cuti-cuti, kalau musim cuti rasenya ramai yang sanggup berdiri. Bagi yang berminat dalam photography rasanya memang sesuai untuk korang semua rekodkan apa yang berlaku sepanjang perjalanan, walaupun malam, ini tidak menghalang kita untuk mengambil gambar didalam train. Pukul 3.00 pagi, keretapi yang kami naiki berhenti untuk turunkan penumpang dan mengambil penumpang di mentakab, walaupun waktu 3.00 pagi, masih ramai penumpang di mentakab  yang menaiki keretapi ke kelantan. Masa untuk keretapi berhenti bagi setiap stesen yang dijadualkan pada time table adalah lebih kurang didalam 10-20 minit. Mata mula mengantuk, so kalau dah mengantuk ubatnya adalah tido, walaupun kurang selesa, bagi menyimpan tenaga untuk hari esok, aku terpaksa berehat untuk seketika waktu. Selepas stesen mentakab, keretapi akan berhenti di jerantut, kuala lipis, merapuh. Pukul 7.00 pagi celik mata daripada tido, kami telah pon sampai di Jajahan gua musang,kelantan dan selepas itu, keretapi akan berhenti di Dabong. Untuk pengetahuan am pada semua, Dabong terletak di jajahan kuala krai dan pekan dabong terletak 155 km daripada kota bharu,Dabong terkenal di kalangan pelawat sebagai pintu masuk ke destinasi-destinasi ekopelancongan di Kelantan. Disebabkan kami leka mengambil gambar dalam keretapi, kami terlepas station, sepatutnya kami akan turun di dabong. Ikut pada pelan seterusnya kami terpaksa turun di Kuala Krai dan alhamdulillah kami tak terlepas stesen lagi. UDE_6257 Kenapa kami kena turun di dabong dan Kuala krai ?, Daripada dabong atau kuala krai, kami akan mengambil "shuttle train" ataupun keretapi lompat yang mana keretapi tu akan berhenti di kesemua stesen-stesen kecik, kalau kita lihatkan stesen yang terdapat disepanjang perjalanan, stesen kecik itu merupai tempat menunggu teksi atau bas. Untuk membeli tiket "shuttle train" kami boleh membeli melalui kaunter yang terdapat distesen atau diatas keretapi. Mengikut info "shuttle train ni baru dirasmikan pada 3 mei 2010, mengantikan keretapi lama sebelum nie, rasenya kalau dapat naik keretapi lama sebelum shuttle train yang berair cond, aku rase perjalanan lebih menarik lagi. Apa yang best sangat shuttle train ?, kami memilih untuk menaik shuttle train nie, bagi merasai kehidupan sebenar rakyat kelantan yang menggunakan shuttle train nie sebagai pengangkutan utama. Didalam shuttle train nie, kita boleh tengok macam-macam karenah orang, boleh tengok mak cik-mak cik yang nak berniaga, diorang terpaksa usung semua barang-barang masuk ke dalam keretapi. Bagi pelajar-pelajar sekolah, ade sesetengah daripadanya, diorang ke sekolah terpaksa menggunakan keretapi, ada daripadanya terpaksa tinggal di asrama, bila ditanya adik-adik kita yang belajar dikawasan tu, diorang terpaksa bangun awal pagi untuk mendapatkan pengangkutan keretapi shuttle train, pukul 4.00 pagi lagi dah kena tunggu keretapi datang. Suasana memang meriah didalam train, meriah dengan suara orang-orang tua dan kanak-kanak dan orang kelantan jugak agak peramah. UDE_6476 Shuttle train beroperasi 2 kali sehari, dari arah tumpat ke dabong dan dari Kuala lipis ke Tumpat. Kami tidak dapat meneruskan perjalanan ke tumpat atas sebab perlukan rehat secukupnya dan terpaksa turun di Stesen wakaf baru yang berdekatan dengan kota bharu. Ketibaan kami disambut oleh 2 orang rakan daripada kelantan, iaitu Pok cik dan Ayie. Diikutkan plan sebenar kami akan berehat di bag packer hostel yang berdekatan, tapi atas pelawaan rakan, kami menetap di gegey studio milik pok cik. Terima kasih kerana sudi tumpangkan kami di gegey studio. UDE_6647 Plan perancangan kami belum berakhir, kami menyambungkan perjalanan kami dengan berpatah balik ke Dabong daripada wakaf baru, seawal pukul 3.30 pagi, kami bersiap sedia untuk menyambungkan perjalanan kami ke dabong dengan menaiki keretapi yang paling awal, keretapi yang bertolak daripada tumpang. Seawal pagi distesen keretapi wakaf baru, kami boleh lihat orang ramai mula sibuk dengan mengangkut barang-barang dan ada daripadanya adalah peniaga.Pukul 4.00 pagi keretapi betul-betul datang tepat pada waktu yang ditetapkan. Sepanjang keretapi berhenti di setiap perhentian kami boleh tengok adik-adik yang nak ke sekolah dan untuk makluman, keretapi akan berhenti pada setiap perhentian, walaupun perhentian tersebut tidak ada orang. UDE_6814 UDE_6759 UDE_6770 UDE_6822 UDE_6414 Didalam train macam-macam gambar yang dapat kami ambik, ade diantaranya terpaksa menuaikan solat subuh di atas keretapi, ade yang sempat lelapkan mata sebelum sampai ke destinasi. Pengalaman ini, boleh dikatakan pengalaman yang berharga, yang kami susah untuk dilihat dimana-mana tempat, walaupun tidak sehebat di india atau di pakistan, kami patut berbangga dengan setiap apa yang ada di tanah air kita sendiri, rasa syukur dengan setiap kemudahan yang kita anda, kalau dibandingkan dengan di india, orang terpaksa berebut-rebut untuk menaiki keretapi, ade sesetengahnya terpaksa duduk di kelas paling hujung, iaitu seat atas bumbung keretapi. Aku menyimpan niat, satu hari nanti aku akan ke moscow untuk menaiki pengalaman perjalanan dengan trans siberian atau trans mongolia yang akan menuju ke beijing dan aku banyak membaca buku-buku yang berkaitan dengan travelogue penulis-penulis yang merasai pengalaman penjelajahan daripada moscow ke beijing yang memakan masa yang agak lama untuk sampai. UDE_6405 UDE_6379 UDE_6330 Bagi yang berminat untuk merasai pengalaman sebegini, aku sarankan korang buat la persediaan yang rapi, walaupun kita berada di negara sendiri. Kami menamatkan perjalanan kami sampai ke Dabong dan berpatah balik ke Wakaf baru semula. Perjalanan kami adalah singkat, kami pulang semula ke wakaf baru untuk bersiap sedia untuk pulang semula ke kuala lumpur dengan menggunakan keretapi express. Walaupun tidak sehebat mana cerita ni, sekurang-kurangnya aku dapat berkongsi dengan semua pembaca dan insyallah, nantikan travelogue yang akan datang, mungkin dengan cerita-cerita yang lepas yang akan aku kongsikan semula tentang kisah perjalanan aku selama berada di tanah air sendiri mahupun negara orang, apapun ucapan setinggi-tinggi terima kasih kepada semua rakan-rakan di kelantan, terutama sekali pada Pok cik, ayie & muin, kerana sudi membantu kami selama kami berada dikelantan, jumpa lagi jika ada masa yang diizinkan, terima kasih juga kepada KTMB malaysia

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 04:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sabahdaily: Orang Asli dilatih untuk &#39;undi BN&#39;

Posted: 26 Dec 2012 08:12 AM PST

pkr accuse tapah orang asli vote for bnPakatan Rakyat Perak hari ini mendakwa bahawa Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) Tapah telah mengadakan sesi untuk "melatih" Orang Asli mengundi BN.

Ia mendakwa sesi latihan itu, yang didakwa dianjurkan dengan kerjasama seorang wakil rakyat, diadakan secara bersiri sejak bulan lepas di semua perkampungan Orang Asli di sepanjang Jalan Pahang, Tapah.

pkr accuse tapah orang asli vote for bnMenurutnya, peserta program itu diberi dua keping kertas undi, mirip
kertas undi sebenar, untuk kawasan parlimen Tapah dan DUN Chenderiang.

Orang Asli kemudian "dipaksa" memangkah BN pada kertas undi tersebut di hadapan seorang pegawai JAKOA dan ADUN BN, dakwanya.

"Mereka yang mengundi BN dalam kedua-dua kertas undi itu kemudiannya diberi 5kg beras sebagai ganjaran," kata Pakatan Perak dalam satu kenyataan, yang dipetik oleh PAS organ Harakahdaily.

Pakatan berkata, ini melanggar Seksyen 9 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 berkaitan dengan kebebasan hak seseorang untuk mengundi.

Ia juga berhujah bahawa percetakan kertas undi olok-olok itu, melanggar Seksyen 3(j) Akta yang sama.

Kedua-dua pegawai JAKOA dan ADUN hadir juga digesa supaya memberi penjelasan.

Malaysiakini telah menghubungi JAKOA Tapah tetapi pegawai yang menjaga program tersebut tidak ada dan hanya kembali esok.

Identiti wakil rakyat tersebut juga tidak disiarkan sementara menunggu respons mengenainya. -MK

BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 03:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PAS <b>Kelantan</b> Hanya Selamat <b>Di</b> 17 Kerusi DUN – Perak Today

Posted: 28 Sep 2012 08:19 AM PDT

SEMASA PRU-11 pada tahun 2004, PAS pernah hampir tersungkur di Kelantan apabila hanya menang di 24 kerusi DUN manakala baki 21 kerusi DUN lagi dikuasai oleh BN.

Ramai pemimpin PAS mengurut dada, tak terjangka sedemikian rupa kebangkitan rakyat Kelantan ketika itu.

Dengan jurang majoriti hanya berbeza 3 kerusi sahaja, kerajaan PAS Kelantan senantiasa berada dalam keadaan dihujung tanduk. Tambahan pula sebahagian DUN yang dimenangi PAS tika itu pula majoriti kemenangannya di bawah 1,000 undi sahaja.

Kini, senario yang hampir sama juga tidak mustahil berulang kembali. Gelombang kebangkitan rakyat Kelantan sudah semakin marak hampir ke kebanyakan kawasan DUN dan Parlimen negeri.

Semenjak PAS hanya menang nyawa-nyawa ikan di Manek Urai dan tewas teruk di DUN Galas tidak berapa lama dulu, kedua-dua peristiwa bermakna itu, merupakan antara faktor tambahan yang membantu merancakkan kebangkitan khalayak untuk menolak PAS.

Penglibatan serius beberapa bekas pemimpin PAS turun berkempen di Kelantan dalam membantu UMNO juga memberikan impaknya yang tersendiri. Kesannya, menyebabkan mitos kononnya Kelantan masih kebal di bawah jajahan PAS jelas semakin pudar dari fikiran rakyat.

Tambahan pula beberapa kajian dan culaan trend sokongan terkini baik dari pihak UMNO mahupun PAS sendiri, juga telah mengesahkan kedudukan PAS di negeri Cik Siti Wan Kembang ini sudah tidak selesa seperti dulu.

Realiti tersebut hingga saat ini masih sukar untuk dicerna dek akal fikiran sesetengah pimpinan PAS negeri.

Dalam satu kenyataan terbaru seorang exco kanan kerajaan negeri, Nik Amar Nik Abdullah menyatakan pengaruh PAS di Kelantan tidak tergugat, hakikatnya senario semasa menunjukkan sebaliknya.

Sedangkan beberapa sumber dalaman PAS juga mengakui salah satu laporan kajian yang dilakukan oleh PAS mendapati parti itu hanya selamat betul-betul selamat di 17 kerusi DUN sahaja. Sebahagian besar kerusi selamat itu dikatakan berpusat dalam Parlimen Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa.

Ditambah lagi dengan kajian terkini dari UMCEDEL, walaupun tidak berapa tepat dengan senario semasa namun sekurang-kurangnya mengesahkan kebangkitan rakyat sedang berlaku dan populariti PAS di negeri Serambi Mekah itu juga semakin goyah.

Pun begitu, tetap perlu digandakan gerak kerja tambahan supaya kekuatan UMNO dan BN di 25 kerusi yang sudah putih dan kini menjadi kubu kuat UMNO itu bukan sahaja kekal teguh malah baki 3 kerusi lain yang masih kelabu juga perlu diusahakan supaya dapat dikuasai sama.

Paling penting usah sesekali UMNO tersilap langkah atau cuai dalam meraikan kebangkitan rakyat tika ini.

Sekarang pun sudah wujud beberapa gerakan aggresif oleh PAS untuk menarik seramai mungkin pemimpin UMNO yang berpengaruh di peringkat cawangan dan bahagian supaya menyertai PAS, jelas satu usaha terdesak untuk memperlahankan impak kebangkitan rakyat.

Habuan tanah dan konsesi balak misalnya adalah antara sandaran utama dalam percubaan mereka untuk menarik minat pemimpin UMNO yang menjadi sasaran.

Sekalipun jika umpan oleh PAS itu mungkin mengena dan kesannya pula diyakini tidak begitu membimbangkan berikutan di pihak UMNO sendiri turut menyedarinya dan telahpun mengambil langkah perlu untuk menghadapinya, namun langkah berwaspada tetap perlu dipertingkatkan.

Walaupun apapun, senario kini yang sedang memihak pada BN ini jangan dipersia-siakan atau dipandang selesa oleh pimpinan UMNO negeri. Sekarang bukan masanya untuk bergoyang kaki sebaliknya usaha perlu digandakan supaya PAS benar-benar bungkus dalam PRU 13 kelak.

- BERUANG BIRU

PAS Akan Kalah <b>Di Kelantan</b> – Perak Today

Posted: 27 Sep 2012 08:50 AM PDT

RIUH-RENDAH dan gegak gempita jadinya dalam kem pakatan pembangkang khususnya PAS apabila laporan oleh Kajian Demokrasi Dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) yang didedahkan pada umum menunjukkan penurunan keyakinan respondan terhadap PAS di Kelantan.

Dalam laporan terbaru kaji selidik yang dijalankan bermula 1 hingga 16 September 2012 itu, hasil kajian mendapati populariti PAS telah merudum 3% berbanding 44% yang direkodkan semasa kajian sebelumnya yang diadakan pada 31 Mac hingga 15 April 2012.

Di masa yang sama, tahap keyakinan umum terhadap BN pula telah meningkat naik dari 27% kepada 32%. Seimbas lalu kelihatan cuma kecil sahaja kenaikan keyakinan umum pada BN dan hanya sedikit penurunan untuk PAS, namun agak dipandang penuh kerisauan oleh ramai pemimpin PAS.

Hakikatnya di Kelantan suasana lokal agak berbeza dengan negeri lain, sedikit undi berubah banyak kerusi DUN bakal berpindah tangan. Ditambah pula dengan jumlah peratusan respondan yang tidak jelas pendirian yang memberikan jawapan tidak pasti masih agak tinggi mencecah 27%, ia tambah merunsingkan PAS.

PAS amat maklum dalam apa jua situasi, golongan yang dikenali sebagai pengundi atas pagar itu memainkan peranan penting dan biasanya sebahagian besar golongan ini lebih cenderung memilih BN berbanding parti lain.

Sebetulnya, PAS sendiri pun tahu kajian sedemikian tidak semestinya tepat malah banyak pertikaian boleh diperdebatkan, namun senario semasa yang jauh lebih menakutkan sedang marak di kalangan rakyat Kelantan memaksa PAS untuk ambil cakna laporan UMCEDEL itu sebagai sesuatu yang serius.

Tika ini banyak program dan majlis ceramah PAS serta keraian anjuran kerajaan PAS Kelantan semakin kurang mendapat sambutan ramai. Jelas tampak berbeza bila dibandingkan dengan suasana dan mood khalayak sebelum PRU 2008.

Malah dalam satu kajian yang dilakukan oleh PAS sendiri sebagaimana pernah didedahkan oleh beberapa orang pemimpin PAS negeri, juga selari dengan senario masakini apabila laporan culaan oleh PAS itu menunjukkan mereka hanya benar-benar selamat di 17 kerusi DUN sahaja.

Baki kerusi selebihnya daripada 45 kerusi DUN, dilihat condong kepada BN malah sekurang-kurangnya 25 kerusi DUN sudah utuh sebagai kubu kuat BN. Hasil kajian itu juga tidak jauh bezanya dengan kajiselidik skala besar yang beberapa kali dilaksanakan oleh UMNO Kelantan.

Di pihak UMNO dan BN pula, mereka hanya perlu menggandakan usaha dan penerangan supaya momentum kebangkitan sama ada berkekalan ataupun terus mendaki tinggi supaya kelak bila tiba hari mengundi trend semasa ini diterjemahkan kepada sokongan jitu untuk BN kembali memegang tampuk pemerintahan negeri.

Bak kata seorang pemimpin kanan PAS, sesaat pemimpin BN lagho bermakna itu peluang terbaik untuk PAS mematikan momentum sokongan rakyat terhadap BN.

Lebih menarik, perubahan dan kebangkitan gelombang penolakan rakyat Kelantan terhadap PAS semakin terasa selepas Pilihanraya Kecil Manek Urai dan terus meluas selepas BN berjaya menawan semula DUN Galas dari PAS tidak berapa lama dulu.

Ditambah pula dengan rentak songsang yang kerap diambil oleh kepimpinan PAS dalam menhadapi kebiadapan DAP dan acapkali pula PAS menjadi keldai tunggangan untuk kepentingan PKR dan DAP, semuanya itu menjadi rempah ratus yang mengganggu gugat pasak kekuatan parti itu di negeri yang pernah dikenali sebagai kubu kuatnya.

Sementelah lagi sejak beberapa bulan kebelakangan ini bekas naib presiden PAS, Hasan Ali kerap mengunjungi Kelantan dalam menjayakan roadshownya yang mendapat sambutan hangat, tidak sedikit impaknya mengakibatkan keyakinan khalayak terhadap PAS semakin suram.

Jika semua perkembangan ini kekal atau terus meningkat kemudian diterjemahkan dalam bentuk undian untuk BN, nescaya benarlah tanggapan ramai bahawa Aidilfitri 1433 yang baru sahaja berlalu merupakan Aidilfitri terakhir untuk PAS Kelantan.

22 tahun PAS merajai singgah sana tampuk perintahan negeri tanpa membawa perubahan besar yang memberi manfaat untuk rakyat, kini tibalah masanya untuk PAS menerima kenyataan, PRU 13 ini kekalahan untuknya sedang menanti.

- BERUANG BIRU

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2012 11:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

HOMESTAY NIAGA: Senarai Homestay/Rumah Rehat <b>Di Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 10 Jul 2012 04:59 PM PDT

Seri Anggerik Rest House.
PT 475, Bt.3, Jln.Krai, Wakaf Che Yeh, 15100 Kota Bharu.
Banglo setingkat/3 bilik
013-9816538,
RM 150-230/Bergantung kepada hari, musim dan tempoh.
Lengkap untuk 15-18 orang. Semua bilik tidur a/c.
Rumah Tamu Nur Fatin
Taman SBJ Wakaf C. Yeh, Kota Bahru
Banglo Setingkat
012 9588242
RM200- RM250
Berdekatan dengan pasar borong Wakaf Che Yeh(60 meter). Suasana aman dan selesa.Kelengkapan penuh.

Rumah Tumpangan Budi
Kg. Budi, Jln. Tawang, Kota Bharu.
Rumah Teres
019-9111963 (Zaman), 019-9899148 (Ku Na), 09-7647134
1 Bilik + 1 Bilik Air = RM70/Hari, 2 Bilik Tidur + 2 Ruang Tamu + 2 Bilik Air = RM 120/Hari, 3 Bilik Tidur + 2 Ruang Tamu + 3 Bilik Air = RM 180/Hari.
Di Jalan Utama K.Bharu-Tawang. 6KM K.Bharu, 5KM K.Kerian/HUSM, 8KM Airport Pkln Chepa, 2KM rumah Tn Guru Menteri Besar. 1 KM dr Mesin ATM terdekat(7 Eleven). Berdekatan dgn pekan Kota Jembal, Tawang, Sering, Binjai, Pkln Datu, Jejuluk.

Homestay Desa
Dekat Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan
Banglo /3 bilik
Cikgu Din 013-9207364 / 018-9009104 / ashida07@streamyx.com
RM 150.00
Bilik utama h/dingin. WiFi, TV, peti sejuk, pemanas air, dapur memasak, kelengkapan dapur, bahan untuk minuman, selimut, tuala dan tilam serta bantal untuk kemudahan 20 orang. Berperabot penuh.

Kondominium
Kota Bharu
2 bilik
0139461309
RM 250/Day
Mengadap stadium. Ruang selesa dan memuaskan.

Rumah Tamu Al-ukhuwwah
3902 Batu Dua, Jalan Kuala Krai 15150 Kota Bharu Kelantan
Banglo-3 bilik(2 bilik air-cond), 3 bilik air(berasingan)
09-7482971, 013-9822733
200/hari
Kemudahan memasak, TV, Peti Sejuk, microwave dan sterika. Ruang parking berpagar

Kayumas Homestay
Lot 1511, Lorong Surau Kota 2, 15100 Kota Bharu
Chalet studio
013-9367393/019-2708867
RM90 per night
4 units fully furnished chalet studio with wifi access. 3km from center of Kota Bharu, 1km from Famous Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Easy to go Rantau Panjang, Pengkalan Kubor and etc. GPS coordinate. Garmin:N: 06° 05.288´, E: 102° 13.596´. Nokia map:N: 6° 5´ 17.3",E: 102° 13´ 35.8"

Aiza Homestay
PT181,Desa SBJ,Beta Hilir,Kota Bharu Kelantan
Rumah teres 3 bilik
0199716232/aidi_wako@hotmail.com
RM130 sehari
Mempunyai 3 bilik tidur, 2 bilik air. Persekitaran yang selamat. Terletak dalam kawasan perumahan SBJ Dewan Beta (rumah teres 1 tingkat) yang diawasi oleh pengawal keselamatan selama 24 jam. Dekat dengan Pasar Borong Wakaf Che Yeh, Rantau Panjang, Bandar Kota Bharu

Homestay McNa
Jalan Lundang, Kota Bharu
Semi D / 4
0197768708 / homestaymcna@yahoo.com
RM 230
Rumah yang selesa dan berdekatan dengan kedai makan dan kedai runcit. Dari Homestay nak ke bandar Kota Bharu mengambil masa tidak lebih dari 15 minit.

Homestay Warisan
Taman Tiong, Kg Tiong
Bungalow
0125091307
RM150.00/permalam
Bungalow 3 bilik dengan separuh perabut, 15 minit ke KB, 7 minit ke Wakaf Che Yeh, 30 minit ke Rantau Panjang. 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Guest House and Homestay
RM 150.00 SEHARI....

-Air-Cond (Penghawa Dingin)
-Penginapan di Kota Bharu,
-3 Kilometer berdekatan dengan Bandar Kota Bharu.
-3 Kilometer berhampiran dengan Airport Kota Bharu.
-2 Tingkat
-4 Bilik
-2 Bilik Air
-1 Dapur
-1 Balkoni
-Perpustakaan Mini
-Ruang yang selesa untuk Satu atau Dua Keluarga
-Keselamatan Dijamin KRS Tanjung Mas.
-Beras Siam disediakan dengan percuma untuk dimasak dan dimakan.
-Peralatan memasak dapur gas dan periuk pinggan dan lain2.teh uncang dan lain2
-

Jika berminat,boleh la menghubungi Hajah Puan Emylia di talian 013-9869097 untuk rundingan sewaan dan tempahan.NEGO.


Hussin Palace
Lot 2030 Paya Rambai, Jalan Bayam Kota Bharu Kelantan
Rumah Semi-D 3 bilik tidur
0199961960
RM180
Fully furnished house :-)

Rumah dua tingkat
318 Kg redang, Jalan PCB, Kota Bharu, Kelantan
Dua bilik tidur, satu ruang tamu
013-9694664/ adzi65@yahoo.com.my
RM 150.00 satu malam
Penginapan selesa, berdekatan Kota Bharu, Jalan Pantai Cahaya Bulan (PCB).Aircond (master bedroom), peti sejuk, kipas setiap bilik, ruang tamu, balkoni, tv. Surau/masjid, restoran, mini market, kedai borong, klinik berdekatan.

Rumah Rehat As Sakinah
PT 621(NO 47) Taman Damai Perdana SBJ Wakaf Che Yeh Kelantan
Teres 2 tingkat/ 4 bilik
012-9011726/9011736/fazlialias@yahoo.com
RM150-300
Lokasi yang strategik berhampiran dengan Pasar Wakaf Che Yeh (60 meter)dan ke bandar Kota Bharu.

Zan'Guest House
Lot 189,Kg,Belukar,Tapang,Jln.Hospital,Kota Bharu
Rumah Teres,3 bilik.
0139084300,0139201668
RM50.00- 80.00/bilik. RM150.00/hari/malam.
10 minit dari bandar Kota Bharu, berdekatan dg JPJ, Komplek Belia, USM Kubang Kerian

Pelangi Homestay
Condominium Pelangi No.10 Tingkat 18 Blok B
Service apartment/3bilik
014-5050181/mohdrahmani@hotmail.com
RM250-RM300
Nikmati panorama Sg. Kelantan, skyline & sunset di hujung pelangi Bandaraya Kota Bharu. Hanya berjalan kaki ke Masjid Muhammadi, Gerbang Kota Budaya, Pasar Siti Khadijah, Bazaar Buluh Kubu, Parkson/Giant dll. Dilengkapi kemudahan condo b'taraf 5 bintang, swimming pool,gym,playground.

Mak Dah Homestay
Hilir Pasar Borong Wakaf Che Yeh, Jalan Kuala Krai 15100 Kota Bharu, Kelantan
Rumah Biasa/3 bilik
017-5872145/017-9160339
RM150/hari
Rumah tumpangan berhadapan Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Hanya 2-4 minit berjalan kaki ke Pasar Borong. Rumah memang selesa dan berbaloi untuk keluarga yang ramai.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alamat homestay/guest house :
Lot 1671 Kg. Demit ,
Kubang Kerian Kelantan

Kemudahan:
Rumah banglo 2 tingkat dilengkapi dengan
- 4 bilik tidur ( bilik utama air cond), 2 di bawah dan 2 di atas
- beberapa ruang rehat (ruang sembahyang)
- 4 bilik queen bed
- bantal dan toto disediakan
- 1 ruang dapur luas dan lengkap dengan dapur gas, peti sejuk, cerek letrik,
periok nasi letrik, set cawan dan pinggan manggkuk
- 1 set sofa, TV dan alas kapet

Penginapan selesa, sesuai untuk :
o percutian keluarga,
o percutian berkumpulan,
o rombongan merisik, meminang dan perkahwinan – dekat dengan masjid Ismail Petra, Kubang Kerian.
o 1km dari HUSM (Hospital, Kubang Kerian)
o Lokasi yang strategik dengan IPT – dekat dengan UMK,MRSM PC, MRSM Pasir Tumbuh, Kolej Jururawat HUSM
o 13km ke lapangan terbang P Chepa

Berdekatan dengan (5-20 minit) :
* Pusat Bandar Kota Bharu
* Bandar Baru Kubang Kerian
* Stadium Sultan Muhammad ke-IV
* Universiti Malaysia Kelantan
* Institut Pendidikan Guru, Pengkalan Chepa
* Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra
* Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM)
* Hospital Raja Perempuan Zainab II
* Hospital Pakar Perdana

Kemudahan berhampiran :
* Pasaraya (Nirwana, Mydin, Bilal, Billion)
* Restoran (Nasi Kerabu Golok, Ikan Bakar, dsb)
* Stesen Minyak (Petronas 300m)
* Seven Eleven
* Bank

Kadar sewa berpatutan : Untuk sebuah rumah hanya RM 240.00 termasuk hari minggu, hari cuti am, cuti sekolah
Hubungi: 019-9698711 - Kak Yah ( Talian Utama)
09-7655987 (Rumah)
019-9498072 - Abg. Nan

Guest House and Homestay
CIRI-CIRI YANG KAMI TAWARKAN

Kami menawarkan sebuah rumah kediaman yang selesa dan selamat yg dapat
menampung 15-25 orang dewasa pda harga yang berpatutan.Antara ciri yang kami
tawarkan : 3 bilik tidur dgn katil Queen size dgn kemudahan aircond setiap
bilik ,Mesin basuh,peti sejuk,Stereka,set sofa,set meja makan,set barbeque,TV
Astro,Heater dlm bilik air serta kolah dalam bilik mandi.

Lokasi yang amat berdekatan dengan medan selera, pusat pelancongan , klinik,
shopping kompleks, pasar besar dan sebagainya.Terletak di Jalan Che Hussin
iaitu 0.5 km dari pusat bandar Kota Bharu serta 100 meter dari Pejabat
kerajaan(Wisma Persekutuan)dan stadium malah 5 minit masa perjalanan untuk ke
pusat membeli-belah spt KBMALL,Tesko ,Billion dan Pasar Siti Khatijah.

Lokasi kami- Jalan Che Hussin Kota Bharu Kelantan

Lokasi GPS

Latitude 6 07 19.71N
Longitude 102 14 56.43E

KADAR SEWAAN = RM 220 SEMALAMAN

Sebarang pertanyaan boleh hubungi En.Rozani di talian 0139202778


Pesona Homestay
5476-B Jln Bayam Kota Bharu Kelantan
Banglow / 3 Bilik
+60139202778,0139800036 / rozanimohdnoor@yahoo.com
RM220 sehari
Rumah kediaman yang selesa dan selamat yg dapat menampung 15-20 orang dewasa pda harga yang berpatutan. Hubungi En.Rozani 0139202778(Fully furnished). Lokasi pusat bandar.

Aleesya villa
Belakang Ani Sup Utara , Berek 12 , Jln Hospital 15200 Kota Bharu Kelantan
Double Story Semi D
60169223073 / aramycash@yahoo.com
RM 300 Sehari
2km dari pusat bandar Kota Bharu. 4 bilik tidur & 3 berhawa dingin. Peti sejuk,dapur,mesen basuh,mandian air panas,TV,laman letak kereta luas disediakan.Semua bilik fully furnished dgn katil bersaiz Queen.

Rumah Tamu
Jln. Hamzah,Kota bharu
4 Bilik
019-9061292 - Jamal
Rm 50
Ada aircond/kipas. Bersebelahan dgn KB Mall, dekat dengan TESCO, depan Kolej Jururawat Masterskill.

Rumah Tamu
15 Jln 3, Tmn Baiduri, jln Tumpat Kelantan
Rumah teres 3 bilik
0192845874
100 satu malam
Kami menyediakan kelengkapan seperti berada di rumah sendiri dgn sewa yg murah, amat strategik, hanya 3km ke Kota Bharu, 9km Pasir Mas, 5km ke Pengkalan Kubur.

Kondominium Pelangi
Tkt 15, Blok A, Kondominium Pelangi, Jln Post Office Lama, KB
Apartment/4 bilik
0199824590 Rusli
RM250/day
Menghadap Sg. Kelantan, berhampiran Masjid Negeri, Bazar Buluh Kubu dan pusat bandar. Kolam renang, 24 jam security, fully aircond, water heater, TV, iron, refrigerator.

UI Kondo Homestay
B12-08, Kondominium Pelangi Mall, 15200 Kota Bharu Kelantan
Kondominium / 3 bilik
019-9009535/uimpiana@yahoo.com.my
RM200-RM300
Terletak di tengah bandar Kota Bharu, kondominium lengkap dengan perabut, dan kemudahan kondo yang lain.

Homestay Tok Ayah
Kota Bharu, Kelantan
2 bilik
013-3806257
RM200/day
Terletak di tepi jalan utama Jln Sultan Yahya Petra. Perjalanan 7 minit ke bandar Kota Bharu, Balai Islam Lundang, Masjid Kubang Kerian, Hospital Universiti Sains Malaysia. 10 minit ke Wakaf Che Yeh, 25 minit ke Pekan Rantau Panjang.

Rumah Tamu DWZ2
120 Jln.Dato Lundang, Kota Bharu
Banglo 2 tingkat / 5 bilik
019-9889422, ananazhar@gmail.com
RM150-00 sehari
5 bilik (2 a'con), 2 bilik air, katil untuk 10 orang, ruang tamu, dapor, microwave/petiais/tv/pemanas air/parking untuk 10 kereta. Belakang Dee Carpet Dato Lundang. GPS:N6-6.326\' E102-15.698\'

Mahligai Bonda
PT 398, Lorong Sekolah Menengah Naim Lilbanat, Kota Bharu
Rumah/Dorm
Hj.Anafi 019-9833677 / Hjh Zairani 013-9037555
RM 80-300
Penginapan ekonomi untuk keluarga. Harga boleh runding. Lokasi yang strategik untuk ke pusat bandar Kota Bharu dan Wakaf Che Yeh

Rumah Tamu Anjung Desa
Kg. Pasir Kota, Jalan Pintu Geng, Kota Bharu, Kelantan
3 bilik (bilik utama berhawa dingin)
Cikgu Din ( 013-9207364)
Rumah Tamu bersuasana desa, menyediakan perkhidmatan WiFi dan Astro, peti sejuk, mesin basuh. Ruang tamu dan ruang dapur yang luas. Jarak dari Pasar Borong Wakaf Che Yeh hanya 1km dan dari Bandar Kota Bharu hanya 3.5 km

Guest House and Homestay
CTNUR Homestay merupakan sebuah penginapan yang selesa dan selamat di mana homestay kami dapat menapung 15-20 orang dewasa .Lokasi kami yang strategik ,terletak 0.5km dari pusat bandar Kota Bharu.

Antara kemudahan yang kami tawarkan :

-2 bilik tidur / katil queen size dengan kemudahan aircond setiap bilik.
-2 bilik air,
-Ruang tamu,Ruang makan dan Ruang Keluarga yang selesa,
-Tempat letak kereta yang luas (8 buah kereta)
-Tilam/Toto tambahan ,bantal tambahan.
-TV, peti sejuk, kettle jug,iron board,mesin basuh auto dan peralatan makan.

Kadar sewaan : RM150 semalaman

Untuk pertanyaan sila hubungi:

Pn. Nor Aini : 0139236787
En. W.Ahmad Kamil : 0129603243 Guest House and Homestay
Banglo setingkat dan 2 Tingkat.Penginapan ekonomi untuk bilik dan Dorm.Muat 80 orang dalam satu masa.Dilengkapi aircond,waterheater,Pemanas air,pingan-cawan,TV,Petiais,waterheater dan semua bilik air didalam.Kemudahan restoren bersebelahan untuk sarapan pagi,Buffet,bungkus untuk group serta ruang parking luas untuk kereta dan bas.HANYA 5-10 minit ke Pusat Bandar,Pasar Borong Wakaf Che Yeh,HUSM Kubang Kerian,Stadium Sultan Mohd IV.Berdekatan Sek Men Naim Lilbanat,Masjid Telipot,Mayban,Istana Mahkota,Billion Shopping Centre.Bilik Besar:6-8 orang RM 150,Bilik sederhana 4-5 orang RM 120,Dorm A 24 orang-RM 350,Dorm B:16 orang- Rm 250 ALAMAT:PT 398,Lorong Embi,Jalan Telipot,15150 Kota Bharu.Hubungi :0199833677/0139037555 Yus Restoren 09-7476427.Amat sesuai untuk keluarga,kumpulan besar dan bas rombongan.


SR Homestay
255 P , Lorong Hj. Pak Noh, Jalan Bayam, 15200 Kota Bharu
2 Unit rumah teres (A: 4 bilik + 1 Ruang Tamu + 3 Bilik Air) dan (B: 3 Bilik + 1 Ruang Tamu + Dapur + 2 Bilik Air)
Kak Yah - H/P : 012-9453650 / 09-7435696 / 09-7446803
Unit A: Rm250.00/Hari Unit B:Rm 200.00/Hari

Rumah Rehat Normanis
Tingkat 10, kondominium Pelangi Mall, Jalan Pejabat Pos Lama, Kota Bharu
Kondominium
Azma 0139432400
Sewa rm 200/day boleh runding berdasarkan berapa lama mau sewa.

Rumah Tamu Intan Sofia
Perumahan KUB Cendana,Kg Chica,Jln Pasir Puteh,16150 Kota Bharu,Kelantan
Terrace single storey-3 rooms
Che Ros/019-3892962
RM 150-200/house depending on stay duration and season (open for booking now.starting operate on May,2009)

Sutera Guest House
Jalan Hospital Kota Bharu
Single storey house, 3 rooms, 2 bathrooms, living room and kitchen area
016-9515380 / 019-9932850 / 09-7655863
RM45-65/room RM150/house (perday) 10minutes drive to Kota Bharu City Centre

Orange Guest House.
Lot 1934, Jalan Pintu Geng, 15100 Kota Bharu, Kelantan
3-rooms Bungalow Single Storey
Zawawi (012-9007629)
RM200/night (negotiable)

Guest House and Homestay

Kami menyediakan sebuah homestay @ rumah tumpangan (seperti didalam gambar)yg sesuai untuk sekeluarga bermalam & bersantai. Kemudahan yg disediakan:

1) Mempunyai 3 bilik tidur (2 berhawa dingin) & 2 bilik air berasingan.
2) Mempunyai dapur untuk memasak (peti sejuk, dapur & kemudahan memasak)
3 )Lengkap dengan barang perabot & peralatan elektrik.
4) Kelengkapan tambahan sekiranya ramai seperti toto, bantal dan sebagainya.

5 minit sahaja untuk ke Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Persekitaran yg selamat, selesa & aman. Harga sewaan untuk 1 hari adalah RM200 (boleh dirunding).
Sesiapa yg berminat, sila hubungi 019-9911573 (Che Jah) @ 013-9741817 (Ejie).
Sekian. Terima kasih.



Mekar Villa.
Km 4, Jln. Sultan Yahya Petra, Kota Bharu.
Bunglow
013-9151003/tuanmasor@yahoo.com
RM 250.00 per day

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 11:39 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:05 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di demit kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PAPISMA Cawangan <b>Kelantan</b>: M13- Cakna Anak Muda <b>Di</b> Pasir <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2012 12:23 AM PDT


7 April 2012 - PAPISMA Kelantan di jemput bagi mengadakan khidmat kesihatan statik di Kg. Pulau Raja, Pasir Pekan, Kelantan bersempena program Cakna Anak Muda Pasir Pekan. Sambutan dari penduduk Kg. Pulau Raja memberangsangkan.

Selain diadakan pemeriksaan kesihatan secara percuma, pihak penganjur juga turut mengadakan sukaneka rakyat melibatkan pemuda-pemuda seperti pertandingan gusti lengan, bawa motosikal paling lambat. Program tersebut telah dirasmikan oleh YB Dr. Kamaruddin Jaafar yang merupakan ahli parlimen Tumpat.

.: Setiausaha Pakatan Tanding <b>Di Demit</b>?

Posted: 23 Sep 2012 08:22 PM PDT

BAKAL CALON                                                                                                             

Setiausaha Pakatan Darulnaim, pertubuhan yang menghimpunkan anak-anak Kelantan di perantauan pro Umno, Roslan Mohamad disebut-sebut bakal diturunkan Umno untuk bertanding di salah satu Dun di Kelantan. Roslan kelahiran Kubang Kerian katanya akan diperuntukan Dun Demit yang terletak dalam Parlimen Kubang Kerian.

Sebelum ini Dun Demit ditanding oleh Mohamad Abdul Ghani yang tewas kepada Muhammad Mustafa dengan kekurangan undi sebanyak, 4,799.

Roslan yang juga merupakan pegawai eksekutif di Proton. Beliau seorang aktif dan mempunyai personaliti yang menarik serta seorang aktivis Ngo yang rajin.

Semasa bertemu dengan beliau dua hari kepas, Roslan tidak menolak desas desus itu dan berkata; "kalau parti berkehendakkan saya sedia untuk mengambil risiko."

Bagaimana pun katanya perbincangan lanjut dengan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan Mustapa Mohamed difahamkan masih belum diadakan lagi.

Sebelum ini Najib Razak mengatakan Umno akan meletak calon yang boleh menang tidak kira ianya merupakan pimpinan bahagian atau pun tidak. Kemungkinan Umno meletakkan Roslan juga dikira tepat dengan profesyen dan juga personaliti Roslan yang sedarhana dan seorang berhemat.

Sementara itu seorang lagi winneable candidate Dr Junaidi Abdu Bakar yang disebut-sebut kononnya akan diletak bertanding di Kuala Krai dikatakan sahamnya kini mulai merudum ekoran pemasangan posternya di sepanjang jalan sempena hari raya lalu. Pemasangan poster yang mengalu-alukan kepulangan anak perantau sekali gus untuk mempromosinya itu tidak disenang oleh orang ramai dan ada setengah menganggapnya yang tidak wajar dan satu perbuatan yang ganjil.

Orang ramai menganggap pemasangan papan tanda itu sebagai melampau dan tidak kena pada tempatnya sekaligus menyerlahkan akan keghairahan timbalan naib cencelor (hal ehawal pelajar dan alumni) UPSI. Dalam papan tanda itu beliau turut menyebut jawatan dan kedudukannya serta jawatan dalam pasukan awam. Lantaran itu ada yang mempersenda-sendakan bila pula UPSI membuka cawangan di Kuala Krai.

Sehubungan itu kerusi parlimen Kuala Krai besar kemungkinan Umno akan serahkan kepada Ketua Bahagian Ramzi Abdul Rahman untuk berhadapan dengan dengan calon Pas Dr Mohd Hatta Ramli. Selain Junaidi, Razmi juga berhajat untuk menjadi calon di parlimen Kuala Krai.

Sikap Ramzi yang dikatakan merendah dan tidak menonjolkan diri seperti mana Dr Junaidi mendapat perhatian pucuk pimpinan. Begitu juga dengan jasa dan bakti Ramzi lebih dirasai oleh rakyat Kuala Krai berbanding dengan Junaidi.

Selain itu pengalaman yang dilalui Umno dengan meletakkan Prof Che Musa Che Omar dalam pilihan raya menjadi Umno takut dan phobia untuk meletakkan seorang lagi tokoh akademik di Kuala Krai.[wm.kl.11:02 am 24/09/12]

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved