ads

Isnin, 3 Mac 2014

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 11:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di jelawat kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 11:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PSSKJELAWAT2: Taklimat SPKS

Posted: 01 Jan 2013 04:56 AM PST

Bertempat di Bilik Mesyuarat Utama SK Jelawat 2, 30 Disember 2012, satu taklimat khas Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) telah diadakan. Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti JPN Kelantan, iaitu Tuan Haji Zuni bin Mohamed, Penolong Pengarah Bahagian Kualiti, dan Encik Mohd. Ruslam bin Ab. Rahman telah sudi meluangkan masa untuk menyampaikan taklimat tersebut. Puan Hajah Anawiyah bt Abu Samah, selaku Penghulu Nita SK Jelawat 2, merangkap Pegawai Kualiti, PPD Bachok turut sama hadir.
Banyak input berguna yang diperolehi guru-guru berkaitan penyelenggaraan fail secara sistematik merangkumi pengurusan-pengurusan panitia, jadual waktu, pengajaran dan pembelajaran, pencerapan, peperiksaan, hasil kerja murid, mesyuarat, maklum balas pelanggan, PSS, perkembangan staf, perolehan dan pembelian, serta bimbingan dan kaunseling.
Di atas penerangan dan perkongsian yang amat berguna ini warga sekolah merakamkan berbanyak terima kasih. Semoga SK Jelawat 2 terus perkasa dalam pendidikan. Insya Allah.
Pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti, JPN Kelantan berkongsi ilmu dan pengalaman bersama guru-guru SK Jelawat 2.

Tuan Guru Besar SK Jelawat 2, Encik C.M. Sabri bin Ibrahim menyampaikan cenderahati sebagai kenangan.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2014 11:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 24 Jul 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 03 Apr 2013 12:00 AM PDT

PAS Di Gugusan FELDA Chiku Berkubur Selepas Semua Ahli Sertai UMNO

GUA MUSANG – Pas Cawangan Chiku 7 berkubur selepas 20 ahlinya yang menggerakkan parti itu secara aktif di Gugusan Felda Chiku sejak tahun 1990 mengisytiharkan keluar parti untuk menjadi ahli UMNO dan menyokong Barisan Nasional (BN).

Kesemua mereka membuat keputusan tersebut bersama ahli keluarga masing-masing selepas kecewa dengan pemimpin Pas yang tidak menghargai perjuangan mereka malah pemimpin tertinggi Pas didakwa langsung tidak pernah melawat ahlinya di situ.

Wakil mereka, Ayob Jaafar, 51, berkata, tingkah laku pemimpin Pas Kelantan itu berbeza dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh, Datuk Norzula Mat Diah daripada BN yang bukan sahaja tinggal di kawasan berhampiran sebaliknya seorang yang sangat mesra dan berkhidmat untuk rakyat.

"Saya datang ke sini pada tahun 1989 dan menjadi penyokong kuat Pas ketika kali pertama mengundi setahun selepas itu lalu terus berjuang bersama Pas tetapi pemimpin atasan pula tidak melakukan kerja.

"Saya sokong Pas sebab Tok Guru (Datuk Nik Aziz Nik Mat) tetapi lama-kelamaan saya tengok apa yang Pas lakukan semua tidak betul, malah mereka meniru apa sahaja yang UMNO lakukan," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Bikri Samad, 50, berkata, meskipun baru hendak menjadi ahli UMNO namun sejak beberapa tahun lalu dia bersama keluarga sudah jatuh hati dengan sikap pemimpin UMNO yang cakna kepada rakyat dan sentiasa memberi sokongan.

"Jadi kali ini saya akan mengisi borang untuk menjadi ahli UMNO supaya penduduk kampung lain percaya kerana memang selama ini saya sudah memilih UMNO dan menyokongnya," jelasnya.

Sementara itu, seorang ibu tunggal, Rohani Yahya, 47, berkata, dia memilih menjadi ahli UMNO sebagai ucapan terima kasih kepada pelbagai bantuan yang diterimanya daripada Kerajaan Pusat.

"UMNO tidak pernah mengabaikan saya dalam apa sahaja perkara. Saya dapat bantuan kebajikan untuk ibu tunggal, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan pelbagai lagi bantuan persekolahan untuk anak-anak.

"Kali ini sokongan saya kepada BN. Saya akan memberi undi kepada calon BN dalam pilihan raya nanti untuk membalas budi mereka," katanya.

Ahli Pas sejak 1989, Suhaibah Abdul Rahman, 43, berkata, dia kecewa dengan Kerajaan Pas Kelantan yang langsung tidak pernah memberi sebarang bantuan serta menjaga kebajikan keluarganya.

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berikan durian runtuh kepada semua peneroka dan banyak lagi. Ini semua saya hargai dan bersyukur kerana dapat membantu keluarga saya.

"Saya tidak pernah merasa sedikit pun bantuan daripada Pas Kelantan, tidak kiralah dalam apa bentuk sekalipun," ujarnya. – UTUSAN

Artikel disiar pada April 3, 2013 - 9:26 pm oleh Darlina Shasha

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


cerita tentang SEGALA: Restoran Kak Nah, <b>Pasir Puteh</b>

Posted: 14 Feb 2014 04:25 AM PST

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera
Biasanya kalau dok kampung saya jarang makan diluar. Tapi semasa balik dari tok bomoh patah di Melor, my cek singgah di Restoran Kak Nah di tengah bandar Pasir Puteh untuk makan malam. Ini merupakan pot dia dan kawan-kawan. Antara yang terkenal di Pasir Puteh dengan menghidangkan masakan panas selain nasi campur, nasi ayam, aneka rojak  (biasa, mee dan ayam) serta roti canai.
Seperti selalu, restoran ini menjadi tumpuan pelanggan yang barangkali tidak mahu makan nasi, jadi beralih kepada rojak atau colek. 
Tengok sajalah bahan-bahan yang tersedia. Kecur ayaq liur ni tau. Rojaknya ni agak boleh tahan la. Harga pun berpatutan. Kalau tak kan ramai-ramai dok tunggu nak beli rojak tu kan?
Steady je abang ni tebar roti canai. Sekejap je saya sampai dah habis pulak rotinya. Masa tu ingat nak pekena roti telur tapi kata tok bomoh patah tu roti canai tekleh makan, biso katanya..
Ruang makan di dalam agak sempit dengan kerusi meja dan pelanggan.
Antara yang di makan. Nasi campur, nasi ayam dan kuetiaw goreng. Harga tak tahu sebab makcik yang bayar.
Kalau korang ada ke PAsir Puteh tu singgahlah di restoran ni. Lokasinya di Jalan Pasir Puteh Machang bersebelahan dengan Tudung Fareeda D' Zura dan berdepan kedai perabot (nama apa ntah...lupa!)

03 di ketereh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di ketereh - Google Blog Search


Annuar Musa Hebat - Gelombang Kick - Blogger

Posted: 23 Sep 2013 09:36 AM PDT

Tahniah buat seluruh rakyat di Parlimen Ketereh kerana telah membuat pilihan yang tepat didalam PRU13 yang lalu, diatas kecerdikkan anda memilih pemimpin, maka sudah pasti manfaatlah yang bakal anda terima.
Kepada semua golongan yang memerlukan di Parlimen Ketereh, sekiranya perlukan bantuan untuk membaiki rumah, anda boleh memohon bantuan berkenaan di pusat khidmat KHADAM sebagaimana yang dinyatakan oleh pemimpin anda seperti dibawah.

Jika sebelum ini rumah anda ditirisi air hujan, selepas ini tidak lagi, betapa beruntungnya warga Ketereh kerana tidak bebal mengundi Bulan, dan kita yakin keberuntungan itu bukanlah semata-mata hanya bantuan membaiki rumah, bahkan banyak lagi faedah lain yang bakal menyusul selepas ini.
Semoga Tan Sri Annuar Musa dapat jadikan Parlimen Ketereh sebagai parlimen contoh bagi rakyat yang cerdik memilih pemimpin, diatas manfaat yang diperolehi oleh rakyat di Ketereh sekurang-kurangnya ia akan menarik minat lebih ramai lagi rakyat di lain-lain parlimen untuk turut sama menyokong pemimpin dari Barisan Nasional pada PRU14 nanti.

Tambah menarik kiranya di Parlimen Ketereh boleh diistiharkan dengan sesuatu keistimewaan lain dari yang lain, contohnya di Parlimen Ketereh boleh diistiharkan 'sifar rumah bocor' atau tidak ada satu pun rumah (golongan miskin) yang atapnya bocor, maka secara tidak langsung kewujudan seseorang pemimpin itu boleh dirasai dan dibandingkan sekaligus ia mengambarkan sikap kepedulian pemimpin terhadap rakyatnya selain dapat mengikis tanggapan masyarakat bahawa siapapun pemimpin atau pemerintah itu sama saja atau tidak merubah kehidupan mereka.
Apapun, pengumuman bantuan membaiki rumah itu sangat bertepatan dengan perkhabaran yang dibawa oleh Adun Kok Lanas yaitu wakil dari salah satu DUN dalam Parlimen Ketereh semasa berucap di Perhimpunan Agung Umno tahun lalu. Maknanya bantuan tersebut juga merupakan antara kehendak utama rakyat di kawasan berkenaan, syabas buat pemimpin yang mengerti denyut nadi rakyat. Anda Mampu Mengubahnya.
Apakah selepas ini Parlimen Ketereh se-gah TRW ?...
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved