ads

Sabtu, 7 September 2013

03 di kuala krai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kuala krai - Google Blog Search


Iklan Jawatan Kosong Guru Perakaunan <b>Di</b> MRSM <b>Kuala Krai</b>

Posted: 07 Jul 2013 10:02 PM PDT

Iklan Jawatan Kosong Guru Perakaunan Di MRSM Kuala Krai
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan seperti berikut :-
Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan sepertimana berikut:-
a.     Warganegara Malaysia
b.     Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
c.     Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan DAN
d.     Ijazah dalam bidang berkaitan
Permohonan boleh dibuat terus dengan menghantar 'Surat Permohonan (Resume)' yang disertakan dengan salinan sijil-sijil yang disahkan dan gambar berukuran 'pasport' kepada :-
Tarikh Tutup Permohonan : 11 Julai 2013

03 di mengkebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 11:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jul 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2013 11:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2013 11:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 11:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 11:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PAS <b>Mengkebang</b> » Blog Archive » Kaum Cina Tak Pernah <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2010 09:35 PM PDT

KUALA KRAI - Seorang lagi peserta Takaful Kifalah berketurunan Cina di Dewan Undangan Negeri (DUN) Mengkebang menerima manfaat skim itu apabila seorang warga emas meninggal dunia, tiga hari lalu.

Warga emas terbabit, Shik Kim Sun, menghembus nafas terakhir pada usia 85 tahun di rumahnya di Kampung Batu Jong, dekat sini, kira-kira jam 11 pagi, Sabtu lalu, akibat sakit tua.

Anak keempat mendiang, Chu Eng Sing, 54, berkata, ibunya menghidap penyakit nyanyuk hampir empat tahun lalu namun keadaannya bertambah teruk sejak dua tahun kebelakangan ini.

"Sebelum ini dia boleh berjalan lagi walaupun nyanyuk tetapi sejak setahun dua lepas sampai meninggal, dia hanya terlantar di tempat tidur.

"Sekarang hanya tinggal saya dan ayah saya yang juga sudah uzur akan duduk di rumah ini," katanya pada persiapan upacara pengebumian ibunya, di sini, semalam.

Eng Sing berkata demikian ketika ditemui selepas menerima bayaran manfaat Takaful Kifalah daripada Ahli Dewan Undangan Negeri Mengkebang, Abdul Latiff Abdul Rahman.

Hadir sama, Penghulu Tanpa Mukim Wakil Kaum Parlimen Kuala Krai, Sik Chai Som, Ketua Dewan Pemuda Pas DUN itu, Abdul Hashim Jusoh dan Imam Muda Masjid Mukim Batu Jong, Abdul Kadir Yasim.

Eng Sing berkata, jenazah mendiang ibunya akan disemadikan di Tanah Perkuburan Cina Jelatuk, dekat Tanah Merah petang ini (semalam).

Kim Sun meninggalkan suami, Chu Bang Siang, 84, dan lima anak lelaki berusia antara 52 hingga 63 tahun.

Sementara itu, Abdul Latiff berkata, bayaran kepada waris Kim Sun menjadikannya penyampaian kedua melibatkan peserta Takaful Kifalah berbangsa Cina di DUN berkenaan dalam tempoh 10 hari pertama bulan ini.

Menurutnya, mendiang juga peserta Cina kedua menerima manfaat skim untuk tahun ini selepas penerima pertama, Kua Mek Seng dari Kampung Bukit Langsat, dekat sini, yang meninggal dunia akibat kanser pangkal rahim 1 April lalu.

Katanya, lebih 2,000 penduduk pelbagai kaum di DUN itu kini menyertai Takaful Kifalah sejak skim perlindungan i

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Di</b> Celahan Ruang Waktu: Raya <b>di</b> umah mak batu <b>mengkebang</b>

Posted: 29 Sep 2009 08:01 AM PDT

kami konvoi 4 kete menyerbu umah mak di batu mengkebang kuala krai....tak de lah jauh sangat...tapi masa kecik2 dulu aku cepat mabuk dan merasakan perjalanan ke umah mak begitu jauh sangat...kami sampai dah tengah hari jadi terus ke dapur untuk acara masak-masak. cuaca sangat terik..panas gila.. Ain dan bebudak serta bapak2 semua duk melepak bawah pokok...tak kuasa duk dalam umah yang membahang panas... kaum pompuan memenuhi ruang dapur. tugas aku goreng ayam dua ekor, mak sedara aku duk kari ayam hutan dan kari kepala kijang(sedara dari lebir yang bawakan)..tapikan sedap ayam hutan...kecik je saiznya. daging kijang aku suka yang bakar dan goreng..masak kari biasa aje. landakpun aku pernah makan masa kecik2 dulu...(apa lagi ya aku pernah makan dulu yang loni susah nak dapat...ya..kari burung punai dengan buah setul muda)..sedappppppnya................aku dah lama nak makan tapi manalah ada org tangkap burung punai sekarang ni....
macam orang penuh dengan uban rambut

Sedia Hadapi Banjir Gelombang Kedua | Detik Perubahan

Posted: 03 Jan 2013 11:48 PM PST

imageKUALA KRAI – Hujan berterusan, adakalanya lebat sejak kelmarin menyebabkan beberapa kawasan rendah di daerah ini mula dinaiki air namun sehingga petang semalam, belum ada pusat pemindahan banjir dibuka.

Antara kawasan teruk terjejas adalah beberapa kampung di Mukim Kuala Pertang dan Kampung Pemberian apabila jambatan menghubungkan mereka dengan kawasan luar ditenggelami air.

Penduduk Kampung Bedal dan Kuala Nal di Mengkebang terutama pelajar turut terjejas, apabila jalan utama mereka dinaiki air lebih 0.3 meter dan tidak boleh dilalui kenderaan ringan sejak 8 pagi.

Jambatan tenggelam

Ketua Pas Cawangan Tanjung Kala di Mukim Kuala Pertang, Alwi Hassan berkata, jambatan besi menghubungkan empat kampung iaitu Tanjung Kala; Sungai Tasan; Pasir Jering dan Kebun Pisang dinaiki air sejak lima hari lalu.

"Keadaan bertambah buruk apabila hujan mula turun semula sejak kelmarin dan hari ini (semalam). Nak tunggu air surut, kena tunggu empat lima hari juga," katanya kepada Sinar Harian.

Alwi berkata, empat kampung terbabit kini terputus hubungan selepas bot digunakan untuk membawa penduduk berulang-alik menyeberangi sungai terbalik pada kejadian petang kelmarin.

"Enjin tenggelam dan bot pecah, jadi sekarang penduduk tidak kemudahan untuk berulang-alik. Nak keluar melalui jalan Kampung Chenulang pun tak boleh sebab banjir juga," katanya.

Tinjauan di Tanjung Kala mendapati jambatan besi itu tidak lagi kelihatan kerana ditenggelami banjir, manakala seorang penduduk di pinggir sungai berpindah ke rumah keluarga selepas rumahnya dinaiki air.

Bot bersama enjin sumbangan Adun Mengkebang, Abdul Latiff Abdul Rahman untuk kegunaan penduduk Pasir Jering pula dipinjam sementara untuk kemudahan penduduk Tanjung Kala menyeberangi sungai.

Penduduk diminta bersedia

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Rahman Ja'apar pula menasihatkan penduduk supaya siap sedia menghadapi kemungkinan banjir gelombang kedua selepas hujan lebat berterusan sejak beberapa hari lalu.

Menurutnya, orang ramai perlu berjaga-jaga kerana keadaan cuaca tidak menentu itu boleh menyebabkan banjir terutama di kawasan rendah dan tebing sungai.

"Penduduk terpaksa guna jalan sungai seperti dari Bahagia dan Mambong seberang Sungai Kelantan juga dinasihatkan supaya berhati-hati kerana paras air sungai semakin tinggi dan arus deras," katanya.

Abdul Rahman berkata, persediaan awal sebelum banjir seperti menyimpan harta benda dan dokumen penting di tempat selamat perlu untuk memudahkan penduduk berpindah sekiranya diarah berbuat demikian.

"Terutama bagi penduduk tinggal di tempat rendah dan pinggir sungai, saya harap mereka akan segera berpindah ke tempat lebih selamat jika diarah oleh pihak berkuasa," katanya.

Menurutnya, nasihat supaya berhati-hati turut diberikan kepada pengguna jalan raya, berikutan keadaan jalan licin dan pemandangan terhad akibat hujan.

"Jika bertembung dengan jalan ditenggelami air, pastikan keadaan benar-benar selamat untuk dilalui atau cari jalan alternatif lain yang lebih selamat," katanya. – Sinar Harian

PAS <b>Mengkebang</b> » Blog Archive » Kaum Cina Tak Pernah <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2010 09:35 PM PDT

KUALA KRAI - Seorang lagi peserta Takaful Kifalah berketurunan Cina di Dewan Undangan Negeri (DUN) Mengkebang menerima manfaat skim itu apabila seorang warga emas meninggal dunia, tiga hari lalu.

Warga emas terbabit, Shik Kim Sun, menghembus nafas terakhir pada usia 85 tahun di rumahnya di Kampung Batu Jong, dekat sini, kira-kira jam 11 pagi, Sabtu lalu, akibat sakit tua.

Anak keempat mendiang, Chu Eng Sing, 54, berkata, ibunya menghidap penyakit nyanyuk hampir empat tahun lalu namun keadaannya bertambah teruk sejak dua tahun kebelakangan ini.

"Sebelum ini dia boleh berjalan lagi walaupun nyanyuk tetapi sejak setahun dua lepas sampai meninggal, dia hanya terlantar di tempat tidur.

"Sekarang hanya tinggal saya dan ayah saya yang juga sudah uzur akan duduk di rumah ini," katanya pada persiapan upacara pengebumian ibunya, di sini, semalam.

Eng Sing berkata demikian ketika ditemui selepas menerima bayaran manfaat Takaful Kifalah daripada Ahli Dewan Undangan Negeri Mengkebang, Abdul Latiff Abdul Rahman.

Hadir sama, Penghulu Tanpa Mukim Wakil Kaum Parlimen Kuala Krai, Sik Chai Som, Ketua Dewan Pemuda Pas DUN itu, Abdul Hashim Jusoh dan Imam Muda Masjid Mukim Batu Jong, Abdul Kadir Yasim.

Eng Sing berkata, jenazah mendiang ibunya akan disemadikan di Tanah Perkuburan Cina Jelatuk, dekat Tanah Merah petang ini (semalam).

Kim Sun meninggalkan suami, Chu Bang Siang, 84, dan lima anak lelaki berusia antara 52 hingga 63 tahun.

Sementara itu, Abdul Latiff berkata, bayaran kepada waris Kim Sun menjadikannya penyampaian kedua melibatkan peserta Takaful Kifalah berbangsa Cina di DUN berkenaan dalam tempoh 10 hari pertama bulan ini.

Menurutnya, mendiang juga peserta Cina kedua menerima manfaat skim untuk tahun ini selepas penerima pertama, Kua Mek Seng dari Kampung Bukit Langsat, dekat sini, yang meninggal dunia akibat kanser pangkal rahim 1 April lalu.

Katanya, lebih 2,000 penduduk pelbagai kaum di DUN itu kini menyertai Takaful Kifalah sejak skim perlindungan i

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 11:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 11:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 11:51 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


felda <b>chiku</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 24 Jul 2013 12:00 AM PDT

4 Penjenayah Sempat Sahur Di Rumah Peneroka FELDA

GUA MUSANG – Empat penjenayah sempat bersahur di rumah sebuah keluarga yang dipecah masuk sebelum mereka bertindak melarikan wang tunai dan barangan kemas bernilai kira-kira RM15,000 di Rancangan Felda Chiku 1 di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, penjenayah berkenaan turut bertindak kejam dengan mengikat tangan lima anggota keluarga berkenaan sebelum meninggalkan mereka.

Menceritakan detik cemas itu, Ab. Hani Mamat, 38, berkata, kejadian berkenaan disedari isterinya, Hasro Mohzin, 34, yang ternampak kelibat penjenayah berkenaan sedang berlegar-legar di ruang tamu ketika mereka sedang tidur di situ.

Kata beliau, isterinya kemudian memaklumkan kepadanya sebelum dia bangun dan pergi ke arah penjenayah berkenaan.

"Tiba-tiba suspek mengeluarkan parang dan mengacukan ke leher saya sebelum mengikat tangan saya, isteri dan seorang adik ipar, Azizul, 21, serta mengarahkan kami duduk di ruang tamu.

"Pada masa sama, dua daripada suspek masuk ke bilik bapa mertua saya, Mohzin Abdullah, 60, yang sedang nyenyak tidur. Dia cuba melawan tetapi tidak berdaya lalu diikat tangannya bersama ibu mertua, Ramlah Arifin, 51, dan seterusnya kami dikumpulkan di ruang tamu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Menurut Ab. Hani, kesemua suspek kemudian merampas barang kemas dipakai ibu mertua, wang tunai berjumlah RM4,000, beberapa utas rantai emas dan dua buah komputer riba.

"Mereka kemudian pergi ke dapur dan makan juadah yang kami sediakan untuk bersahur sebelum bergegas keluar menerusi pintu dapur.

"Mengikut dialek percakapan, empat penjenayah itu dipercayai warga Indonesia," katanya.

tetapi kami semua bernasib baik tidak diapa-apakan walaupun menerima beberapa kali ugutan jika berbuat bising," katanya.

Mohzin berkata, kejadian itu merupakan kali ketiga melibatkan keluarganya termasuk dua daripadanya berlaku pada tahun ini.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan dan siasatan lanjut akan dijalankan. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada July 24, 2013 - 3:51 pm oleh Nor Azlina Shaari

03 di pasir puteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir puteh - Google Blog Search


:: cina islam | 2013 ::: Penoreh getah parah ditembak <b>di Pasir Puteh</b>

Posted: 04 Aug 2013 10:32 PM PDT

27 Ramadhan 1434 H. [MOD] -
PASIR PUTEH: Seorang penoreh getah dan seorang wanita cedera ditembak di depan kedai makan di Kampung Gong Kelih, di sini, kira-kira jam 4 pagi tadi. 

03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


Seorang lagi lelaki ditahan, kes letupan bom <b>di Tumpat</b> selesai <b>...</b>

Posted: 18 Aug 2013 09:34 AM PDT

August 19, 2013   ·   3 Comments

je_06.1

Oleh AZRAN FITRI RAHIM
KOTA BHARU 18 Ogos – Polis menahan seorang lagi suspek berhubung letupan bom yang mengorbankan seorang kerani di Taman Sri Periuk, Tumpat dekat sini pada 11 Ogos lalu.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, suspek yang merupakan jiran mangsa ditahan selepas datang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tumpat kira-kira pukul 10.30 pagi ini.

"Dengan penahanan lelaki berusia 28 tahun itu, kita percaya kes letupan bom ini telah selesai dan siasatn ditutup," katanya.

Sebelum ini, polis menahan seorang anggota tentera yang dipercayai terlibat dalam kes yang bermotifkan cemburu dan dendam itu. – UTUSAN ONLINE

Berita sebelum ini:

KOTA BHARU 13 Ogos – Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan kes letupan bom di Taman Sri Periuk, Tumpat kelmarin yang mengorbankan seorang kerani sekolah.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim (gambar) berkata, suspek yang berusia 29 tahun ditahan di Tumpat kira-kira pukul 5 petang ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Menurutnya, penangkapan lelaki itu dijangka dapat membantu polis menyelesaikan kes tersebut dengan segera.

"Suspek ditahan di Tumpat pukul 5 petang ini dan kita percaya dia dapat membantu siasatan kes pembunuhan kerani sekolah terbabit," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia malam ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11 pagi kelmarin, seorang kerani maut dengan kedua-dua tangannya putus setelah mengambil satu bungkusan mengandungi bahan letupan yang ditinggalkan di atas sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) di halaman rumah mentuanya di Taman Sri Periuk.

Mangsa, Mohd. Yusrizal Mat Zain, 32, yang bertugas di Sekolah Kebangsaan Kuala Krai meninggal dunia di tempat kejadian.

Berikutan itu, Polis Kelantan menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat secara menyeluruh kes berkenaan termasuk mengenal pasti motif, jenis bahan letupan, individu yang mungkin dijadikan sasaran dan kemungkinan penglibatan kumpulan pengganas dari negara jiran.

Sebelum itu, Mazlan dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri hari ini berkata, selain lapan individu dewasa yang berada dalam rumah keluarga mangsa ketika kejadian, beberapa lagi individu akan diambil keterangan bagi membantu siasatan.

Beliau pada masa yang sama menasihatkan penduduk di kawasan berkenaan supaya tidak membuat sebarang spekulasi atau bimbang dengan keselamatan mereka berikutan kejadian tersebut.

"Kita minta orang ramai tidak membuat spekulasi tentang kejadian letupan itu, biar polis jalankan siasatan lanjut.

"Polis berkeyakinan dapat menyelesaikan kes ini secepat mungkin," katanya.

Beliau turut meminta orang ramai tampil menyalurkan maklumat berhubung kejadian itu bagi membantu pihak polis mempercepatkan siasatan.

Berita Lain: http://www.mykmu.net/?p=34150

By


03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


untuk makluman dan tindakan segera yb nik abduh p22 <b>pasir mas</b> <b>...</b>

Posted: 25 Aug 2013 03:57 AM PDT

PASIR MAS - Lebih 10 rumah di Dun Pengkalan Pasir di sini rosak teruk apabila dipukul ribut dalam kejadian, petang kelmarin.

Ribut yang seakan-akan 'puting beliung' itu dikatakan melanda beberapa kampung di kawasan tersebut selama 20 minit sehingga menyebabkan banyak kerosakan berlaku.

Cedera selamatkan anak

Seorang buruh, Wan Mohamad Wan Omar, 42, di Kampung Pondok Haji Omar, Kubang Bemban menerima 12 jahitan di kepala apabila terkena serpihan batu ketika cuba menyelamatkan anak bongsunya, Wan Azim Haikal, 2, daripada ditimpa bumbung.

"Kejadian berlaku dalam jam 5.30 petang, ketika itu anak bongsu saya sedang tidur di dalam buaian di ruang tamu rumah.

"Tiba-tiba angin kuat datang dan menerbangkan bumbung rumah kami sehingga menyebabkan semua benda di dalam rumah berterbangan.

"Saya cuba menyelamatkan dia untuk dibawa keluar dari rumah, namun terkena serpihan batu yang jatuh dari bumbung ketika itu," katanya ditemui di sini, semalam.

Menurutnya, ribut tersebut berlaku begitu pantas dan ia menakutkan mereka sekeluarga apabila rumah didiami turut merasai gegaran.

Wan Mohamad berkata, dia bersyukur kerana kesemua lima anaknya serta isteri selamat dan tidak mengalami apa-apa kecederaan walaupun rumah mereka rosak teruk.

Kedai bergegar, bumbung tercabut

Manakala di Kampung Dangar, seorang peniaga, Rohana Omar, 43, berkata, ketika kejadian itu dia, anak, bersama empat cucunya sedang mengemas barang di dalam kedai tersebut.

"Tiba-tiba dinding kedai bergegar dan angin kuat datang menyebabkan semua bumbung tercabut serta terbang.
"Pada masa itu makcik merasakan seperti sudah hilang nyawa kerana angin kuat dan hujan lebat," katanya yang sudah 17 tahun berniaga di sini.

Dia berkata, selepas bumbung kedainya itu diterbangkan, mereka sekeluarga cuba menyelamatkan diri ke rumah yang terletak 50 meter di belakang kedai tersebut, tetapi gagal apabila sebuah pokok ketapang yang besar tumbang dan menghempap belakang kedai.

Rohana berkata, mereka tidak dapat berbuat apa-apa dan hanya mampu duduk di dalam kedai sambil dibasahi hujan lebat.

Menurutnya, kesemua cucunya yang berusia antara 15 bulan hingga sembilan tahun menangis ketakutan akibat kejadian tersebut.

"Walaupun banyak harta rosak, tetapi makcik bersyukur kerana kami semua selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya.

Hampir roboh sebab angin kuat

Seorang lagi peniaga, Zabilah Jaafar, 51, berkata, angin kuat menyebabkan kedainya yang sudah 10 tahun beroperasi bergegar dan ketika itu terdapat tiga pelanggan yang masih menjamu selera.

Dia berkata, seorang pelanggannya keluar dari kedai untuk menyelamatkan diri dan menjerit supaya dia dan anaknya, Noraini Mohd Nasir, 16, keluar apabila melihat kedai tersebut seakan-akan hendak roboh.

"Pada masa itu saya dan anak hanya mampu menyelamatkan diri dalam tandas kerana panik, kami merasakan tempat tersebut paling selamat.

"Ini merupakan pengalaman buruk pertama kami lalui, sebelum ini hanya hujan lebat biasa sahaja dan tiada angin kuat," katanya.

Zabilah berkata, walaupun bumbung kedainya rosak teruk dalam kejadian kelmarin, ia tidak menghalang dirinya meneruskan perniagaan seperti biasa semalam kerana ia merupakan punca rezeki kepadanya.

Ekoran kejadian tersebut, Zabilah dan Rohana sudah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Polis Pasir Mas, 9 malam kelmarin.

Sementara itu, Penghulu Mukim Kampung Baru, Romli Che Kob berkata, kejadian tersebut adalah kali kedua berlaku pada tahun ini.

"Sebelum ini pernah berlaku iaitu pada awal tahun ini dan kebanyakan penduduk mengalami masalah kerosakan bumbung rumah akibat diterbangkan angin kuat," katanya.



SH
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved