ads

Ahad, 25 September 2011

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Ribuan Al-Quran Dari KL Dibuang <b>Di Bachok</b> | Kakiharu Blog™

Posted: 25 Sep 2011 10:11 PM PDT

Penduduk Kampung Pauh Sembilan, Bachok gempar apabila menemui beribu-ribu naskhah al-Quran yang ditinggalkan di sebuah bangsal lembu dipercayai untuk dilupuskan secara tidak sah.
Seorang penduduk, Mamat Harun, 65, berkata, kira-kira pukul 12 tengah hari kelmarin, sebuah treler telah memasuki kampungnya dan dia sempat melihat beberapa lelaki sedang memunggah kotak ke dalam sebuah lori kecil.
Menurutnya, treler tersebut berhenti dalam jarak satu kilometer dari bangsal tempat al-Quran tersebut ditinggalkan dan terpaksa menggunakan lori kecil untuk mengangkutnya.
"Jalan ke bangsal ini sempit, jadi treler berhenti di simpang jalan dan mereka menggunakan sebuah jengkaut untuk memindahkan al-Quran dari treler ke sebuah lori kecil sebelum dihantar ke bangsal tersebut.
"Saya sempat tanya, mereka beritahu dari Kuala Lumpur dan diarahkan untuk menghantar al-Quran tersebut ke sini untuk disimpan," ceritanya ketika ditemui semalam.
Tambahnya, jarak antara rumahnya ke bangsal tersebut hanyalah 200 meter dan pada mulanya dia tidak mengesyaki apa-apa yang pelik.
Bagaimanapun dia mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena berlaku selepas beberapa orang polis dan pegawai pejabat agama datang ke kawasan tersebut petang kelmarin.
Katanya, bangsal tersebut yang seluas 1.4 meter x 2.8 meter itu pernah dijadikan tempat menyimpan makanan lembu seperti dedak dan rumput namun tetapi kini tidak lagi digunakan oleh pemiliknya.
Sementara itu, sumber Pejabat Agama Jajahan Bachok memberitahu, siasatan awal mendapati al-Quran tersebut mungkin untuk dilupuskan.
Ia berikutan terdapat kecacatan daripada segi cetakan dan reka bentuk ataupun kesilapan pada ayat al-Quran itu sendiri.
Katanya, al-Quran tersebut telah dihantar ke sini oleh sebuah syarikat dari Kuala Lumpur dan akan diserahkan kepada individu tertentu untuk dilupuskan dan bangsal tersebut hanya dijadikan transit.
"Kita telah membuat laporan polis dan siasatan akan dijalankan untuk mengesan individu terbabit kerana tindakan melupus al-Quran perlu mendapatkan kebenaran daripada pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan hanya boleh dibuat di kawasan tertentu sahaja.
"Saya dimaklumkan tempat untuk melupus al-Quran ini hanya di Kuala Lumpur dan prosesnya melibatkan kos yang tinggi. Jadi, ini mungkin salah satu cara pihak tersebut untuk mengurangkan kerugian yang dialami," ujarnya.
Jelas beliau, pihaknya telah menutup kawasan tersebut dan kesemua al-Quran terbabit juga ditutup dengan rapi bagi mengelakkan ia disalah guna.
Kawasan tersebut kini di bawah pemantauan polis sehingga siasatan selesai dan tindakan susulan diambil.

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


GEGEGURL: Hari mggu <b>di chiku</b>...

Posted: 11 Feb 2011 11:54 PM PST

          Hujung minggu ni aku xblk umh family aku...biasa nya klu datang je ari kamis msti aku nk blk...tp mggu ni xde pl rase nk blk...hehehe..
oppss...lupa nk bgtau aku ni kerja kt Felda Chiku 1, Gua Musang...emm..kira jauh la jg ngn umh family aku...klu naik bas henti-henti (bas mini) kne tukar 4 kali bas tau...adui...penat n leceh tukar2 bas ni...yang paling aku tension bila bas xikut masa...haru jd nye..pasti aku smp mlm kt kg aku....
         Aku cuti jumaat n sabtu...smlm aku ngan housemate bgn pagi2 lagi...kitorng plan nk pegi joging...hehehe..pas smyg subuh terus kitorng kuar umh...yg xtahan nye joging pakai selipar jepun...ahahaha..dh lame xjoging ni..bila dh joging huiii...pnt nye yg amat..abis skt 1 badan...tp xpe la kami enjoy....joging kn baik utk kesihatan so kawan2 yg lain ptt amalkan joging ni...blk dr joging kami mkn nasi abis sebungkus..mcm xpecaya plk...mcmne nk kurus ni....:))
         Tghari pl kami masak2...member aku beria nk buat gulai ayam..so kami pn buat la..aku tulun sediakan bahan utk msak je...yg lain tu member aku la yg buat...aku plk goreng ikan je...bkn aku xpndai tp al mklum la xbiasa buat...kihkihkih....
        ni aku share kt sni gmbr gulai ayam ni....sedap beb..xcaye cuba rase.....:)

                                                  




kira menjadi jg la gulai ayam ni....hehehe
      Petang pl kami lepak2 je kt umh smbil tgk tv smp la ke mlm...byk nye aku taip kt sni...xsangka pl aku yg menulis..hehehe

03 di machang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di machang - Google Blog Search


Tunang Maut Kemalangan Myvi Dengan Lori

Posted: 14 Sep 2011 04:28 PM PDT

"Mana tunang saya? Dia selamat tak?," tanya Mariam Husin, 27, kepada beberapa jururawat wad kecemasan Hospital Machang selepas dia dan tunangnya, Noor Iskandar Yusop, 25, terbabit dalam nahas ngeri di Kilometer 32.7, Jalan Kota Bharu-Kuala Krai di Tok Bok, di sini, kelmarin.

Pertanyaan spontan itu menimbulkan suasana pilu di kalangan jururawat bertugas menyebabkan ada yang memalingkan muka ke arah lain sebelum Mariam menangis sebaik seorang kenalan rapatnya memaklumkan tunangnya itu meninggal dunia.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, Noor Iskandar yang memandu kereta Perodua Myvi milik Mariam meninggal dunia di tempat kejadian, manakala Mariam pula cedera parah di leher apabila kenderaan dinaiki berlanggar dengan sebuah lori.

Pemandu dan kelindan lori itu tidak mengalami sebarang kecederaan sebelum kedua-duanya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Machang.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa yang berasal dari Gemas, Negeri Sembilan dikatakan dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas menjemput Mariam di rumah bakal mentuanya di Kampung Kuchelong, Jelawat, Bachok.

Sebaik tiba di Machang, mereka dipercayai ingin berpatah balik ke Bachok selepas Mariam tertinggal beberapa dokumen penting di rumah keluarganya.

Bagaimanapun, malang buat pasangan 'berdarah manis' yang bertunang pada Mei lalu dan dijangka berkahwin pada hujung tahun ini apabila kereta dipandu berlanggar dengan sebuah lori yang datang dari arah Kota Bharu.

Akibat perlanggaran berkenaan, Perodua Myvi yang baru dua tahun dibeli hampir putus dua, selain bumbung tercabut, manakala bahagian depan kereta remuk.

Bapa saudara Mariam, Abdul Aziz Harun, 39, berkata, anak saudaranya itu pulang ke kampung Sabtu lalu bersama seorang lagi bapa saudaranya dengan menaiki kenderaan lain bagi menziarahi neneknya, Fauziah Ismail, 70, yang terlantar sakit di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian.

Katanya, Noor Iskandar yang bekerja sebagai juruteknik di sebuah syarikat swasta di KL pula baru tiba awal pagi kelmarin, menaiki kereta Mariam semata-mata ingin mengambil Mariam yang dijangka meneruskan tugasnya semula sebagai pembantu pengurusan murid di Sekolah Rendah Bukit Bandaraya, KL hari ini.

"Noor Iskandar peramah dan mudah mesra dengan ahli keluarga kami dan kali terakhir saya berbual dengannya ialah ketika dia bersama Mariam menziarahi Fauziah di HUSM, kira-kira 7 malam kelmarin.

"Saya tidak tahu jam berapa mereka bertolak ke KL, namun saya sempat menasihati Noor Iskandar supaya berhati-hati memandu kereta," katanya.

Menurut Abdul Aziz, dia pernah menasihati Mariam supaya bekerja di negeri kelahirannya sendiri, namun anak saudaranya itu memberi alasan sukar mendapat peluang pekerjaan di Kelantan, selain gaji ditawarkan murah.

Katanya, Mariam bertunang dengan Noor Iskandar Mei lalu dan dijangka melangsungkan perkahwinan sempena cuti persekolahan pada hujung tahun ini.

"Saya terkilan kerana hasrat anak saudara saya untuk mendirikan 'mahligai' bersama Noor Iskandar tidak kesampaian apabila tunang kesayangannya menemui ajal dalam kemalangan itu.

"Namun, saya bersyukur ke kerana Mariam terselamat," katanya ketika ditemui di pekarangan Hospital Machang, awal pagi semalam.

Jenazah Noor Iskandar dibawa ke kampung halamannya di Kampung Melayu Bukit Masjid, Gemas selepas dituntut ahli keluarganya yang tiba dari Negeri Sembilan, awal pagi semalam untuk dikebumikan. Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Malik Bedot ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan nahas disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Related posts:

  1. Bapa Melihat Bagaimana Anak Terlibat Kemalangan
  2. Nur Aisyah Mariam Meninggal Selepas Demam Berpanjangan | Safura Reda
  3. Kemalangan Ngeri Di Pasir Mas | Kemalangan Enam Kenderaan, Empat Terkorban
  4. Selepas Bunuh Tunang, Minum Racun Dan Mati
  5. Aktor 'Jackass' Maut Kemalangan Ngeri

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


Sambut Raya Dengan Seks <b>Di Kelantan</b> | Selangor Daily

Posted: 11 Sep 2011 06:08 PM PDT

Dua hari yang lepas Nik Aziz membuat kenyataan yang mengatakan usaha UMNO Kelantan untuk menawan negeri ini daripada Pas tidak akan mendapat balasan yang baik di akhirat kerana ia tidak selari dengan kehendak Islam.

Nik Aziz: Usaha UMNO tidak berfaedah

KOTA BHARU 9 Sept. – Pas menyifatkan usaha UMNO Kelantan untuk menawan negeri ini daripada Pas tidak akan mendapat balasan yang baik di akhirat kerana ia tidak selari dengan kehendak Islam.

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, UMNO boleh meletakkan apa sahaja sasaran kerusi untuk dimenangi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) tetapi usaha mereka itu tidak berfaedah di mata agama.

"Kita hendak menang Parlimen 60 kerusi, (segala usaha) langsung tidak ada faedah untuk akhirat melainkan dengan Islam, UMNO kena faham duduk atas dunia ini bukan manusia buat, tapi Allah Taala buat.

"Allah Taala menetapkan bahawa hujung dunia ini ada pembalasan di akhirat, syurga dan neraka, yang kena dengan kehendak al-Quran dapat syurga, yang tidak kena neraka, orang Arab pun kalau tidak kena dengan al-Quran akan masuk neraka, inikan pula orang Melayu," katanya kepada Utusan Malaysia selepas Majlis Jalinan Mesra Aidilfitri Muslimat Kota Bharu di sini hari ini.

Masyaallah ! Sejak puluhan tahun lalu tak habis-habis lagi Pas melacurkan agama untuk kepentingan politik mereka.

Bagi mereka islam hanya untuk Pas sahaja dan hanya Pas sahaja yang islam.

Islam adalah Wahyu yang diturunkan oleh Allah SWT , manakala Pas adalah sebuah parti politik yang didaftarkan. Mana mungkin Pas dan Islam sama ?

Pemimpin-pemimpin atau ahli-ahli Pas sering menggambarkan Islam hebat di Kelantan di bawah pentadbiran mereka. Kelantan diberi jolokan Serambi Mekah dan berbagai-bagai mitos lagi yang ditanamkan ke dalam fikiran orang ramai tentang kehebatan Islam di Kelantan di bawah pentadbiran Pas.

Semuanya indah khabar dari rupa. Semuanya dilakukan untuk memberi keuntungan politik kepada Pas. Hakikat yang sebenarnya tidak. Pas gagal sama sekali membangunkan Islam di Kelantan baik secara Rohani atau Jasmani.

Kita juga sering digambarkan oleh Pas tentang kehebatan dan kemeriahan bulan puasa di negeri Kelantan.

Habis bulan Ramadhan kita akan menyambut hari raya pada 1 Syawal sebagai tanda kemenangan kita menahan lapar dan dahaga selama sebulan.

Tetapi di Kelantan pula berbeza dengan negeri-negeri lain. Rupa-rupanya dibawah pentadbiran Pas ramai yang berpuasa bukannya menahan nafsu lapar dan dahaga, tetapi menahan nafsu seks.

Hari raya yang sepatutnya disambut dengan penuh kesyukuran dan saling bermaaf-maafan satu sama lain sudah bertukar sambutannya di sana, apabila ianya disambut dengan 'pesta seks'.

Mengikut Polis Kelantan, Negeri itu mencatatkan peningkatan mendadak bilangan kes rogol membabitkan remaja perempuan berusia 13 hingga 15 tahun dalam musim perayaan ini terutamanya sejak dua minggu lalu.

Kelantan catat peningkatan kes rogol

KOTA BHARU 9 Sept. – Negeri ini mencatatkan peningkatan mendadak bilangan kes rogol membabitkan remaja perempuan berusia 13 hingga 15 tahun dalam musim perayaan ini terutamanya sejak dua minggu lalu.

Lebih malang dalam kebanyakan kes, mangsa dirogol secara bergilir-gilir.

Pemangku Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, dalam tempoh seminggu sebelum dan selepas 1 Syawal lalu jenayah itu bertambah mendadak.

Apakah kita masih perlu percaya kepada Pas memperjuang dan membangunkan Islam di Kelantan ?

Nasib yang sama juga sedang menimpa Selangor. Semakin hari Islam semakin pudar di Selangor. Janji-janji Pas sebelum memerintah hanya omong kosong.

Hakikat yang sebenarnya Islam semakin hancur di bawah pentadbiran Pas. Islam hanya alat untuk Pas mendapat undi.

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


Bungalow house near HUSM <b>di Demit</b> – Houses for sale <b>Kelantan</b> <b>...</b>

Posted: 16 Sep 2010 09:57 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]sila hubungi jika berminat.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved