ads

Rabu, 14 November 2012

03 di kok lanas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kok lanas - Google Blog Search


Homestay Damai Rest House, <b>Kok Lanas</b>, Kelantan

Posted: 14 Sep 2012 08:16 PM PDT

Anda orang Kelantan? Kalau bukan orang Kelantan, jom jalan-jalan ke Kelantan! Tapi kali ni bukan nak bercerita pasal jalan-jalan di Kelantan. Ini cerita pasal raya hari tu. Tahun ni kami sekeluarga beraya di Kelantan dulu. Biasenya beraya di Kuala Kangsar dulu baru ke Kelantan. Tapi, tahun ni special sikit sebab rumah nenek di Kelantan tengah renovate, jadinya tak cukuplah anak-beranak semua nak duduk dengan selesanya sebab ini adalah major renovation. Tengah-tengah rumah je yang ada. Bilik-bilik tidur semua tengah renovate. Dengan itu, ayahanda mengajak sekali duduk di homestay, so kenalah raya kat Kelantan dulu. Kalau kitaorang balik kemudian, kenalah cari tempat sendiri, rugilah pulak kan...hehe... lagipun dah lama tak beraya di Kelantan dulu, so apa salahnya tukar selera. Asyik beraya di Kuala Kangsar je dulu kan...macam ke Cameron hari tu, kami sekeluarga dengan ayah, umi, adik lelaki suami isteri dan 2 lagi adik yang masih bujang tu duduk sekali satu rumah di Homestay Damai Rest House ni. Sape-sape yang berminat, bolehla hubungi nombor di atas.
Rumah teres 2 tingkat ni terletak di salah satu kawasan perumahan di Kok Lanas, Kota Bharu, Kelantan. Senang je nak cari, landmarknya berhampiran dengan Pasaraya Econsave.

Jom explore di sekitar kawasan rumah...

Ini adalah pemandangan di pintu masuk rumah. Ada set kerusi kayu untuk rehat-rehat seisi keluarga
Kita tengok dulu di bahagian tingkat bawah rumah ni - ruang tamu dan dapur. Seperti yang anda dapat lihat dalam gambar, tuan rumah ada menyediakan peti sejuk, pinggan mangkuk dan sedikit teh dan gula untuk minum-minum. Sesetengah rumah ada disediakan mesih basuh jugak, tapi rumah ni takde ye. Kalau nak membasuh, kena sendirian berhadlah...hehe...tapi, kalau nak membasuh pun, tempat penyidai kain pun takde. Tapi, kalau nak membasuh jugak, gantunglah dekat grill luar rumah ataupun di pintu pagar. Itu jelah option yang ada. Kalau nak gosok baju, takde masalah, iron dan iron board ada disediakan juga.

Ini pula bilik tidur di tingkat bawah - bilik kami sekeluarga. Ada air-cond tapi takde kipas. So, takde option lain, kalau panas, kena pasang air-cond jugak. Bilik air di luar bilik. Bilik ni terletak berhampiran dengan dapur. Kiranya, keluar je bilik tu terus ke dapur.
Kita ke tingkat atas - master bedroom. Dilengkapi bilik air, air-cond dan kipas sekali.
Ini pulak bilik kedua dan ketiga di tingkat atas. 2 bilik ni berkongsi 1 bilik air. Kedua-dua bilik ada kipas sahaja dan katil double-decker. Ada ruang tamu kecil juga di atas, bolehla untuk letak-letak barang, kalau barang banyak. Kalau nak lepak tak sesuai sebab takde kipas.
Komen - secara keseluruhan memang selesa duduk kat umah ni. Sesuai untuk seisi keluarga yang ramai. Keadaan rumah dan bilik air yang bersih dan dijaga dengan baik. Tiada sebarang kerosakan alat elektrik ataupun ketiadaan air. Semua kemudahan yang disediakan memang berbaloi dengan harga RM400.00 untuk 3 malam.  

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Wow harganya cuma RM62.00 - Aakash 2 Tablet Termurah <b>Di</b> Dunia

Posted: 12 Nov 2012 03:36 PM PST



28 Zulhijjah 1433H. [MOD] -
NEW DELHI 13 Nov. - India semalam melancarkan sebuah lagi komputer tablet terbaru dan mungkin yang paling murah di dunia apabila dijual pada harga AS$20 (RM62).
Tablet yang diberi nama Aakash 2 (gambar) itu mensasarkan golongan pelajar di negara ini sebagai pembeli utamanya.
Pembuat Aakash 2, Datawind menjelaskan tablet tersebut menggunakan perisian yang mampu berfungsi tiga kali ganda lebih cepat berserta skrin besar dan banteri yang mempunyai jangka hayat lebih lama. - AFP
Murahnya ..yang jenama lain kenapa mahal sedangkan materialnya hampir sama!!!

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


Muslimeen United: Muktamar PAS bermula <b>di Kota Bharu</b>

Posted: 14 Nov 2012 03:05 PM PST

(Presiden PAS di pentas bersama kepimpinan utama Dewan Muslimat PAS)

KOTA BHARU: Muktamar PAS tahun ini bermula dengan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang merasmikan Muktamar Dewan Muslimat PAS manakala timbalannya, Haji Mohamad Sabu merasmikan Muktamar Dewan Pemuda.

Muktamar Dewan Muslimat berlangsung di Kota Bharu Trade Centre manakala Muktamar Dewan Pemuda di Dewan Jubli Perak. Kedua-duanya di tengah-tengah bandar Kota Bharu bandaraya Islam.

Muktamar Dewan Ulamak akan berlangsung pagi esok manakala muktamar penuh akan bermula Jumaat ini di Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan (Putik).


Muktamar Dewan Muslimat

Seramai 624 perwakilan muslimat dari seluruh negara memenuhi dewan utama Kelantan Trade Centre bagi mendengar amanat khas yang akan disampaikan oleh Presiden PAS.

Manakala seramai 262 pemerhati berdaftar mula memenuhi dewan seawal jam 7.15 malam.

Turut bersama dalam perasmian malam ini, Ketua Wanita DHPP Pusat Kumutha Raman dan Pengarah Eksekutif Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (EMPOWER) Maria Chin Abdullah serta para artis yang telah menyertai PAS termasuk Abby Abadi.

Majlis yang dimulakan dengan Asma al Husna kemudian diikuti dengan lagu Negaraku dan lagu PAS.

Pembukaan muktamar dimulakan dengan bacaan ayat suci Al Quran surah At Tahrim oleh adik Najib Nasarudin.

Kemudian diikuti ucapan Pengarah Muktamar Mumtaz Md Nawi, persembahan multimedia serta persembahan montaj khas yang bertajuk Wanita Prihatin kebajikan Terlaksana.

Pada malam ini, Ketua Dewan Muslimat Siti Zailah Mohd Yusuf turut akan menyampaikan ucaptama.

Muktamar Pemuda


(Perwakilan dan pemerhati muktamar Dewan Pemuda di Dewan Jubli Perak)

624 perwakilan Dewan Pemuda PAS dari seluruh negara menyertai muktamar kali ini di dewan Jubli Perak yang terletak di sebelah Stadium Sultan Mohamad ke 1v Kota Bharu.

Selain itu, dewan itu penuh dengan pemerhati dan tetamu muktamar itu.

Selain perasmian oleh Mohamad Sabu, ketua Pemuda, Nasrudin Hassan akan memberikan ucaptama menggariskan halatuju Pemuda PAS untuk sessi akan datang di samping mengimbau aktiviti mereka sepanjang tahun ini dan tahun lepas.

Pagi esok, mereka akan menyambung balik muktamar selepas selesai majlis perasmian malam ini. -Hrkh

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


JAAkechik CORNER: restoran kahfi <b>wakaf bharu</b>

Posted: 16 Sep 2012 07:00 PM PDT

edisi jalan-jalan cari makan JJCM (versi jaakechik corner)
Restoran Kahfi di Wakaf Bharu
lokasi : dekat roundabout wakaf bharu


jaa singgah sini malam kelmarin masa otw balik dari pasir puteh
jaa gi melawat ayah ana di hospital tg. anis


kailan ikan masin, telor dadar
1 ekor cencaru dan 1 ekor tuko (bakar)
honey dew blended ngn teh o ais
makanan kt sini mmg sedap tau...
kalo di wakaf bharu laaaa. hiks!
area ni takdo kedai makan sgt,
sini ler tempat jaa selalu makan2 ngn my en.suami...
restoran pebret jaa di area wakaf bharu....ngee
baru perasan gambar laki aii takdo laaa
huhu...jgn marah ya lalink...lupa nk snap....
kalut ngn fikri yg langsung tak gheti nak duk diam

~ Terima kasih...klik LIKE kalau suka ~

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


Muslimeen United: Janji Bandar Baru <b>Dabong</b> jadi kenyataan

Posted: 09 Oct 2012 06:56 AM PDT



KUALA KRAI: Bukan sekadar mengingatkan rakyat terhadap tuntutan agama, sebaliknya ulama juga berjaya membawa Kelantan ke era baru dengan kemunculan bandar-bandar baru yang semakin bertambah.

Hampir semua jajahan di Kelantan memiliki kawasan pertumbuhan baru dengan pembangunan yang lebih terancangan dan tersusun.

Bermula dari Tumpat sehingga ke Gua Musang bandar-bandar baru boleh dilihat di merata tempat.

Tidak ketinggalan juga Dabong yang suatu ketika dahulu tempat buangan bagi guru-guru yang menyokong pembangkang, sekarang sudah jauh berubah.

Tidak lama lagi lanskap Dabong juga bakal berubah dengan pembangunan bandar baru yang terletak di Kampung Stong.

Kawasan seluas 45.6 hektar bakal dibangunkan taman perumahan yang lengkap dengan bangunan pejabat, rumah kedai, masjid, tadika, dewan orang ramai, taman permainan, pasar raya dan stesen minyak.

Kedudukannya di hadapan kilang papan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK), di tengah-tengah perjalanan Jeli-Gua Musang. Berlatarbelakangkan banjaran Gunung Stong yang menempatkan air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Suasana persekitarannya begitu nyaman, awam yang kedudukan agak rendah seumpama berada di Tanah Tinggi Lojing.

Bandar Baru Dabong bakal menjadi kenyataan apabila majlis perletakan batu asas disempurnakan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.

Bandar baru itu akan menempatkan 48 unit rumah teres kos sederhana rendah, 196 unit rumah teres kos sederhana, 56 unit rumah berkembar, 106 (banglow) dan 20 unit (rumah kedai).

Fasa pertama melibatkan pembinaan 12 unit rumah teres kos sederhana rendah, 29 unit (kos sederhana) dan seunit rumah banglow akan dibangunkan tidak lama lagi.

Projek tersebut dilaksanakan KPK dengan kerjasama DPS Group of Companies dibangunkan tiga fasa. Projek berkenaan membabitkan pelaburan lebih RM40 juta.

DPS sebuah syarikat yang berpangkalan di Melaka juga akan membina sebuah kilang perabot dengan pelaburan sebanyak RM15 juta, bakal menyediakan 100 peluang pekerjaan.

Pengerusi KPK, Zulkifli Mamat berkata, Bandar Baru Dabong dibangunkan mengambil masa kira-kira lima tahun.

"Bandar Baru Dabong di Stong akan menjadi bandar berkembar dengan pekan Dabong yang sedia ada. Dabong lama yang menempat stesen kereta api tidak lagi dapat menampung pembangunan baru memandangkan kawasannya agak terhad.

"Pekan lama mempunyai keistimewaan tersendiri dengan stesen kereta api yang menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi Taman Negeri Stong," katanya selepas majlis perletakan batu asas dan perasmian pejabat baru KPK.

Adun Dabong, Arifabillah Ibrahim berkata, janji kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah Bandar baru di Dabong akhirnya menjadi kenyataan.

Kata beliau perkara itu terkandung dalam manifesto pilihan raya PAS Kelantan 2008.

"Saya antara orang yang paling gembira kerana janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu kini semakin menjadi kenyataan.

"Inilah yang dinamakan sebagai janji yang ditetapi. Kita juga mampu menepati janji-janji yang dibuat bagi manfaat rakyat," katanya. -Hrkh

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


TAFADHDAL: AKU SUKA CERITA MOTIVASI MACAM INI

Posted: 13 Nov 2012 11:50 PM PST


SEBAGAI pegawai nombor 1 Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Datuk Solah Mat Hassan amat sibuk dengan tugasan di pejabatnya di Putrajaya, beliau sibuk melayan stafnya dan orang luar. Beliau sesekali dicelah dengan deringan telefon bimbit serta siri khidmat pesanan ringkas (SMS). Lumrah bagi seorang pemimpin.

Dalam keadaan sibuk itu, Solah meminta wartawan ini tunggu sebentar agar dapat membereskan kerja-kerja satu persatu. Walaupun sibuk, Ketua Pengarah JPJ itu tidak pernah menghampakan wartawan serta sesiapa sahaja yang ingin menemuinya.

Sifat-sifat mesra beliau begitu mendekatkan diri dengan orang ramai termasuk wartawan ini.

Apabila peluang tiba untuk menemuramah Solah, soalan pertama terpacul dari mulut: "Adakah ini merupakan cita-cita Datuk sejak kecil lagi?

Solah menidakkannya. "Saya ingin menjadi askar kerana saya suka berlawan, semangat mahu berlawan dan suka berjuang," katanya secara spontan sehingga wartawan ini tergamam mendengar jawapan itu.

Lantas ditanya kenapa beliau tidak merealisasikan cita-citanya itu. Solah terdiam seketika.

Jawapan awalnya amat ringkas iaitu "Amat menyentuh perasaan". Agaknya beliau tengah menyusun butiran penjelasannya.

Bila penjelasan lanjut diberikan, segala misteri di sebalik cita-citanya yang tidak tertunai itu beransur-ansur terungkai satu persatu.

Titik peralihan, jelas Solah, ialah apabila beliau lulus dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan gred satu. Malah beliau merupakan pelajar terbaik di daerah Pasir Puteh ketika itu.

"Saya cuba masuk ke Universiti Pertanian Malaysia kerana ingin menjadi petani moden. Namun, saya kena sahkan sijil-sijil (peperiksaan) dulu dan hanya Pegawai Daerah (DO) yang boleh lakukan," katanya.

Solah dibesarkan dalam sebuah keluarga petani yang miskin di Kampung Gaal, Pasir Puteh, Kelantan. Beliau ialah anak kampung sejati yang menanam tembakau, menanam padi serta menjala, menjual ikan dan menjual buah-buahan tempatan.

Beliau bijak orangnya dan menunjukkan pencapaian cemerlang dalam bidang akademik sejak sekolah rendah lagi.

Untuk mendapatkan pengesahan sijil-sijil tersebut, Solah berkata, dia menyediakan telur ayam, kelapa yang dibersihkan dengan daun mempelas, beras pulut yang dituai dari bendang sebagai buah tangan kepada pegawai terbabit nanti.

"Selepas solat Maghrib, saya bersama ibu bapa saya menaiki beca roda tiga dari Kampung Gaal ke pusat bandar di Pasir Puteh.

"Perjalanan sehala adalah kira-kira dua batu dan memakan masa sejam. Saya berdiri sepanjang perjalanan sementara ibu bapa duduk kerana ruang terhad," katanya sambil menambah bapa saudaranya yang bekerja sebagai tukang kebun di rumah Pegawai Daerah itu membuat temu janji tersebut.

Pertemuan itu bagaimanapun meninggalkan kesan yang amat mendalam terhadap jiwanya.

Memori lampau itu amat mengusik hati Solah sehingga beliau yang tabah serta bengis bagi mereka yang tidak mengenalinya "tewas" apabila mengimbaunya.

Air mata yang berlinangan turun membasahi pipinya. Tangannya menyeluk poket untuk mendapatkan sapu tangan cepat-cepat bagi menyeka air mata yang berguguran.

"Terdapat dua perkara yang mengganggu emosi saya. Pertama, Pegawai Daerah terbabit tidak menghargai kejayaan saya memperolehi Gred 1 kerana dia langsung tidak mengucapkan tahniah.

"Keduanya, dia tidak usik pun buah tangan tersebut sebaliknya menyuruh saya meletakkannya di anak tangga," ujarnya dengan suara yang terketar-ketar kerana kesedihan yang teramat sangat.

Apa tidak sedihnya, Solah membuat persiapan buah tangan itu sejak seminggu. Perjalanan sejam pergi, dan sejam balik

Tetapi perjumpaan hanya kurang daripada lima minit. Lebih mengaibkan, Pegawai Daerah itu tidak menjemput mereka masuk ke rumah.

Semasa dalam perjalanan pulang, Solah masih ingat ibu bapa dan dirinya diam membatu sepanjang perjalanan kerana terpukul dengan layanan tersebut.

"Dalam benak saya, okey, anda tidak menghormati ibu dan bapa saya kerana saya orang kampung."

Bermula dari detik itu, beliau berjanji tidak akan jadi askar.

"Pertamanya, saya berikrar akan melanjutkan pelajaran ke universiti. Keduanya, bila saya bekerja, saya akan berada di kerusi pegawai daerah itu atau lebih tinggi dan akan buka pintu kepada sesiapa sahaja," tegas Solah.

Justeru, mulai hari pertama bekerja, Solah mengakui beliau tidak pernah menolak sesiapa yang ingin berjumpa dengannya.

Patutlah pintu pejabatnya di Putrajaya sentiasa terbuka luas kepada pengunjung!

Jika diselak zaman persekolahan menengah lagi, semangat berkobar-kobar untuk melawan situasi sudah terbit.

Solah berkata, beliau tidak dapat memohon biasiswa persekutuan kerana borang permohonan hanya diberikan kepada anak-anak cikgu, polis dan kerani.

Katanya, dia mengetahui perkara itu selepas kawan-kawan serta kenalannya yang berjaya mendapat biasiswa itu merupakan anak-anak inspektor polis, kerani dan guru.

Ini menguatkan lagi azamnya untuk 'menewaskan' mereka dalam bidang pendidikan. Biasiswa tersebut bernilai RM15 sebulan yang dimasukkan dalam buku akaun.

"Kawan yang mendapat biasiswa pernah belanja tengok wayang 25 sen untuk filem kelas ketiga ketika itu," katanya.

Akhirnya, Solah mendapat gred pertama manakala kawan-kawannya mendapat gred dua.

//mstar.com.my

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


Sultan <b>Kelantan</b> Berterima Kasih Pada P&#39;kutuan | MyNewsHub

Posted: 11 Nov 2012 04:03 AM PST

KOTA BHARU — Sultan Kelantan Sultan Muhammad V mengucapkan terima kasih kepada kerajaan persekutuan kerana tidak meminggirkan negeri itu daripada arus pembangunan.

Baginda bertitah Kelantan tidak harus dibiarkan ketinggalan kerana ia sebahagian daripada Malaysia, dan berharap projek yang dilaksanakan dapat merangsang lagi pertumbuhan ekonomi di negeri itu.

"Beta merasa sukacita dengan perkembangan projek 'Central Spine Road'. Beta difahamkan projek tersebut sedang giat dilaksanakan di sempadan negeri Pahang dan Kelantan dan akan dilaksanakan di jajahan Gua Musang termasuk pembinaan persimpangan bertingkat di kawasan bandar baru Gua Musang," titah baginda pada Istiadat Pengurniaan Kehormatan Kebesaran Negeri Kelantan sempena sambutan Ulang Tahun Hari Keputeraan baginda yang ke-43 di Istana Balai Besar di sini hari ini.

Pada istiadat tersebut, Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa yang dianugerahkan Ahli Yang Kehormat Yang Pertama (Seri Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (SJMK) membawa gelaran Datuk, mengetuai 238 penerima darjah kebesaran dan Jaksa Pendamai (JP), manakala 397 penerima bintang, pingat dan surat kepujian akan menerima anugerah masing-masing pada istiadat yang akan ditetapkan kemudian.

Sambil berharap projek lebuh raya baru itu menjadi kenyataan, baginda menggesa supaya projek itu dapat dipanjangkan hingga ke Kota Bharu.

"Selain itu, harapan beta agar satu rangkaian jalan raya yang bertaraf lebuh raya dapat dibina di negeri ini sebagaimana di negeri pantai barat atau pantai timur yang lain, bagi merangsang lagi pertumbuhan ekonomi di negeri ini khasnya dan Malaysia amnya," titahnya.

Baginda juga menggesa pihak yang terlibat dengan penstrukturan semula industri perkhidmatan air di negeri ini melalui kaedah pengambilalihan aset air negeri oleh Pengurusan Air Berhad, menyelesaikannya secepat mungkin, bagi memastikan rakyat dapat menikmati sumber bekalan air yang berkualiti dan terjamin bersih.

Baginda juga berharap Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Pengkalan Chepa di sini, dinaik taraf sebagai hab penerbangan serantau ke Malaysia dan negara Asean di samping penerbangan terus untuk jemaah haji ke Arab Saudi.

Baginda gembira dengan bilangan pelancong yang melawat negeri ini sempena Tahun Melawat Kelantan 2012, iaitu berjumlah 3.4 juta orang bagi tempoh Januari hingga Ogos lepas.

"Pelaksanaan perkhidmatan penerbangan empat kali seminggu Kota Bharu-Singapura yang bermula pada Ogos lalu merupakan satu usaha dalam memacu perkembangan sektor pelancongan di negeri Kelantan dan meningkatkan aktiviti perdagangan," titahnya.

Baginda juga berharap kerajaan negeri dan persekutuan memberi tumpuan kepada usaha memulihara alam sekitar dan menjadikannya sebagai satu elemen penting pembangunan, di samping menggalakkan lebih banyak penyertaan masyarakat dalam usaha tersebut.

Bagi memastikan rakyat mendapat perkhidmatan yang bermutu dan terbaik, baginda menyarankan jentera pentadbiran kerajaan negeri sentiasa proaktif dan progresif dalam usaha memperbaiki dan tingkatkan sistem pentadbiran sedia ada.

Baginda juga mahu kerajaan negeri memberi perhatian terhadap usaha mengurangkan kadar kemiskinan terutama golongan miskin tegar, dengan melaksanakan program yang lebih bermakna.

Baginda turut mengingatkan dalam merealisasikan dasar pertanian negeri, sektor pertanian perlu dilihat bukan semata-mata untuk mengaut keuntungan dan menjana ekonomi tetapi adalah sebahagian ibadah untuk mendapat keredhaan Allah SWT.

Mengenai pembangunan Tok Bali di Pasir Puteh sebagai kawasan industri dan bandar baru, baginda mahu pihak berkaitan meningkat usaha menaik taraf insfrasruktur asas terutama jalan raya dari Kota Bharu-Pasir Puteh-Tok Bali.

"Beta mengalu-alukan para pelabur agar memilih Kelantan, khususnya Tok Bali sebagai destinasi pelaburan dalam bidang pembuatan dan perkhidmatan berkaitan minyak dan gas," titah baginda. — Bernama

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


<b>Tanah Merah di</b> Australia - v12gether blog

Posted: 09 Nov 2012 11:08 PM PST

Mungkin kita sudah biasa dengar yang Tanah Merah adalah sebuah bandar di Kelantan. Namum sebenarnya ada tempat lain yang turut dinamakan dengan Tanah Merah. kalau ia di Malaysia mungkin tidak pelik, tetapi ada sebuah tempat di Australia yang juga di namakan Tanah Merah.

Tanah Merah adalah suburb di Logan City, Queensland, Australia.

Tanah Merah adalah ayat atau perkataan  di dalam bahasa Melayu / Indonesia. Ini jenis tanah ini ditemui di seluruh kawasan tempatan.

Tanah ini yang pernah dimiliki oleh keluarga Murray yang dijual kepada pemaju. Ladang Murray masih wujud di Tanah Merah dan terletak di penghujung Jalan Murrays.

Lebuh raya Pasifik bersempadan suburb dan Lebuh raya Logan membahagikan ia.

Nama 'Tanah Merah' yang turut wujud di beberapa negara lain :-

  • Tanah Merah, Malaysia
  • Tanah Merah, Singapore
  • Tanah Merah, Queensland, Australia
  • Tanahmerah, Papua, Indonesia
  • Tanahmerah Bay, Papua, Indonesia


03 di tumpat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tumpat - Google Blog Search


Bahaya rumah tepi jalan , <b>di Tumpat</b> kereta rempuh ruang tamu <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2012 08:17 PM PDT

Nak dapat duit mudah dalam USD ? klik sini ....

Satu klik satu USD tak mau ka ? klik sini ....

Di Tumpat , Kelantan, seorang budak lelaki berusia dua tahun yang sejak beberapa hari lalu sering bermain sambil mengibar Jalur Gemilang, maut dalam keadaan masih memegang bendera kebanggaan negara itu selepas dilanggar sebuah kereta yang terbabas sebelum merempuh rumah kedai milik datuknya, kelmarin.

Inilah bahaya buat rumah dekat dengan jalan utama ni ....

Dalam kejadian jam 5.30 petang di Kampung Dalam Rhu, di sini, mangsa, Adam Firdaus Mohd Shukri meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tumpat akibat parah di kepala, badan serta patah tulang rusuk.

Sebelum kejadian, anak bongsu daripada tiga beradik itu bermain sambil memegang Jalur Gemilang di ruang tamu dengan diawasi ibunya, Nik Salwani Abdullah, 26, yang ketika itu menemani dua lagi anaknya, Shahrul Yuzy Faizal, 10, dan Mohd Ikhwan, 5, yang membuat kerja sekolah.

Tiba-tiba, sebuah Mercedes Benz 190E dipandu seorang lelaki berusia 60-an merempuh bahagian depan rumah kedai dan mangsa terseret bersama runtuhan konkrit dinding sebelum terbaring berlumuran darah di satu sudut ruang tamu.

Kanak-kanak itu diangkat neneknya, Aisyah Seberang, 55, ke luar rumah dan dibawa jiran ke Hospital Tumpat, tetapi disahkan sudah meninggal dunia.

Hurrm ...orang tua kalau bawa kereta  jaga-jaga ikut belakang dia , selalu bersantai-santai tak tau mana nak tuju . Bukan semua ye , tapi selalunya macam tu .

Mari sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah . Berita penuh


Apa pendapat anda ? Jangan lupa bagi komen di bawah ni ...

Nak dapat duit mudah dalam USD ? klik sini..

Satu klik satu USD tak mau ka ? klik sini ....

03 di gua musang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gua musang - Google Blog Search


.: Rumah burung <b>di Gua Musang</b> - Baru on suara burung berpuluh <b>...</b>

Posted: 08 Nov 2012 06:39 AM PST

Assalamualaikum

Hari ini sudah masuk hari ke 2 saya di Kelantan. Alhamdulillah siap sudah projek di Kelantan di kawasan Gua Musang. Selepas ini tinggal projek di Kuala Kangsar untuk saya siapkan.

Alhamdulillah, baru hari pertama saya ON kan suara dan tidak sampai 5 minit begitu banyak burung-burung walit yang masuk. Syukur ke hadrat Allah kerana memberikan kemudahan bagi kerja kami dan kemudahan bagi rezeki tuan rumah burung ini.  Selepas ini saya akan bergerak ke Terengganu pula bagi menghantar air walit syifa' kepada stokis di sana.

Nampaknya permintaan air walit syifa' terus meningkat dari sehari ke sehari. Saya akan masukkan video Gua Musang bagi tontonan semua. Doakan agar semuanya berjalan baik. Jazakallah

Zahir
0196558840

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


BN Sedia Hadapi PKR <b>Di Bachok</b> | MyNewsHub

Posted: 22 Sep 2012 03:22 AM PDT

BACHOK – Barisan Nasional (BN) Kelantan tidak berasa bimbang sekiranya calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertanding di Parlimen Bachok.

Pengerusinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, ia kerana BN telah bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Kita telah bersedia untuk berdepan parti pembangkang Kita bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan," katanya pada majlis Astro Fiesta Mesra Belia di Beris Kubur Besar di sini hari ini.

Beliau mengulas desas desus Ketua UMNO Bahagian Backok, Datuk Dr. Awang Adek Hussin akan ditentang calon PKR bagi kerusi kawasan Parlimen Bachok yang kini diwakili bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa.

Mengulas lanjut, Mustapa berkata, sokongan golongan muda terhadap BN semakin meningkat dan perkara itu boleh dibuktikan melalui penglibatan golongan itu dalam program BN.

Malah, katanya, sambutan golongan muda terhadap program yang dianjurkan BN pada hari ini cukup menggalakkan maka BN akan memperbanyakkan lagi program belia di seluruh negeri.

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Lembaran Sebuah Kehidupan: Hari Raya Haji 2012 - part II

Posted: 13 Nov 2012 08:37 PM PST


Okeh... mari sambung cerita terbengkalai dari sini...
Malam itu kami berBBQ. BBQ nak cerita apa sangat ye dak? bakar-bakar, makan-makan, kenyang, uurrrppp... tidooo... hahahahha
proses memecahkan dara sotong itu
proses memecahkan dara si udang pula
sapa bakar sampai hitam sosej tu hah?
sotong yang tak diperap. dibakar begitu sahaja.
tak lupa juga membakar ketam.
fantastic hingga cair pemegang pan itu...
ini sedap sehingga ke tulang halkum 
diminum bersama kelapa pandan homemade
campur air batu dan aiskrim soda...
i tell u terangkat habis!

minah salleh celup ni kena duduk dalam. layan ipad aje.
nyamuk. badan dia tak imune.

anyway, kambing yang diperap olehku sebentar sahaja sudah habis. laku bagai kambing BBQ. letak sekejap atas meja dah hilang disambar. Sedap kata mereka. Ehemmm... 
Oleh kerana tukang amek gambar bias, hanya ambik gambar time bakar-bakar kat luar, maka orang-orang penting di dapur yang menyiapkan perkakasan telah terabai. Takpelah, bukan boleh tepek pun gambar tak pakai tudung.  Lagi kasihan gambar tukang amek gambar takdek pun. Hahahahaha..
To be continue~~~
waahhh... over! ada part 3. hahahhaa
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved