ads

Rabu, 23 Januari 2013

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


BAKAL MB <b>KELANTAN</b> TEMUI TELAGA MINYAK PRU <b>...</b> - Perigi Timur

Posted: 23 Jan 2013 04:06 PM PST

KOTA BHARU - Ura-ura mengatakan terdapat rizab minyak dalam jumlah besar di Kota Bharu dan beberapa lokasi berhampiran di Kelantan bakal terjawab apabila kerajaan negeri bersetuju untuk melantik sebuah syarikat yang akan mengkaji secara sah kewujudan hasil bumi itu.

Pengerusi Jawatankuasa, Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, kelulusan berkenaan perkara itu dicapai pada Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri hari ini dan proses pelantikan syarikat berkenaan akan dilakukan dalam waktu terdekat.

"Kerajaan negeri hari ini memutuskan untuk melantik satu syarikat bagi mengkaji isu ini.

"Bila ia disahkan satu hari nanti, bahawa kita mempunyai rizab minyak di darat, apakah Kerajaan Pusat bersetuju bahawa 100 peratus milik kerajaan negeri sebagaimana hujah digunakan sekarang, iaitu jika ditemui telaga minyak di daratan pusat tidak mempunyai hak," katanya kepada media selepas Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di sini, hari ini.

Husam berkata, beliau akan berunding dengan syarikat yang berkemahiran dalam perkara itu bagi mempercepatkan proses penemuan minyak di daratan negeri ini, termasuk mengguna pakai setiap undang- undang yang ada bagi menghasilkan sendiri pengeluaran minyak tersebut.

"Kita mempunyai rizab daratan, sekiranya Petronas terus berdegil ia akan menjadi satu pertikaian baru dan Kelantan akan menggunakan semua instrumen yang ada untuk mengusahakan sendiri minyak di daratan ini tanpa mengambil kira kedudukan Petronas," katanya.

Mengulas mengenai anggaran keluasan kawasan yang ditemui, Husam berkata, ia lebih besar dari rizab di lautan.

"Saya tak boleh buat sepekulasi. Yang pentingnya adalah, Kelantan pada asasnya mempunyai rizab minyak di daratan," katanya.

Dulu ada ura2 nak bubar parlimen sebelum raya haji sibuk dia nak buat highway,sekarang ada ura-ura nak pru dalam masa terdekat tetiba pulak jumpa minyak. Projek2 yang keluar dari kepala otak husam sumo orang dah dapat baca.sumonya hampeh Propa je lebihh...dah-dah la tu..orang kampung sumo dah tahuu mung kecek belawok huse !!!

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


Perakan Malaysia » Anok <b>Bachok Di</b> Perantauan

Posted: 11 Jan 2013 11:04 PM PST

perantau bachok

Anok Bachok di Perantauan male ni " nak main boling antara Pemuda Bachok dan Pemuda Perantauan Bachok" – perantau berminat nak bersama contact 0132346828 / 013304 3861

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Projek <b>di</b> Kampung Paya Senang, <b>Bunut Payong</b> - sbs indahjaya <b>...</b>

Posted: 12 Oct 2012 06:45 PM PDT


03 di rantau panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Gambar Situasi Banjir <b>Di Rantau Panjang</b> - 5.1.13 - Malaysians Must <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 05:06 AM PST


Petang semalam saya bersama isteri pulang dari Lumut ke Kota Bharu melalui jalan Penglima Bayu - Rantau Panjang.
Saya ingatkan banjir dah kering, rupanya jalan itu masih lagi tenggelam tetapi tidaklah dalam. Pada anggaran saya lebih kurang sedalam 1.5kaki di beberapa tempat tetapi saya masih berjaya mengharunginya dengan kereta ke Rantau Panjang
Ini adalah gambar yang diambil oleh isteri saya dengan menggunakan h/p

Petang semalam saya bersama isteri pulang dari Lumut ke Kota Bharu melalui jalan Penglima Bayu - Rantau Panjang.
Saya ingatkan banjir dah kering, rupanya jalan itu masih lagi tenggelam tetapi tidaklah dalam. Pada anggaran saya lebih kurang sedalam 1.5kaki di beberapa tempat tetapi saya masih berjaya mengharunginya dengan kereta ke Rantau Panjang
Ini adalah gambar yang diambil oleh isteri saya dengan menggunakan h/p

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


PaperWaris: Adun RamPAS Bini Orang!!! Gilooo!!

Posted: 22 Jan 2013 06:00 PM PST

Asal dengar cerita rembat bini orang ni, mesti WA terbayang satu parti yang amat sinonim dengan rembat merembat bini orang ni. Dari kes bilik 121, Din Puduraya, kes koch vip KTM komuter, kes encik Perupok yang hilang handphone dan tak terkecuali berita panas terbaru... rembat bini pekerja sendiri.

WA sebenarnya malas nak SPIN isu rembat merembat bini orang ni, sebabnya dari dulu walaupun pendedahan demi pendedahan dibuat. Sampaikan ada yang berani bersumpah dengan nama Allah sambil menjunjung al-Quran yang suci. Namun masih ada yang tetap percaya kepada penafian semata tanpa perlu si tertuduh membuktikan dirinya tidak bersalah dengan mengangkat sumpah.

But at last, WA ambil keputusan untuk SPIN juga isu ni kerana WA dah jumpa dengan bekas suami di mana isterinya sendiri telah diramPAS oleh seorang YB Adun Celako. Ehh.. YB Adun mano hok CELAKO tu?

Lu orang jangan risau la.. ni story bukan reka-reka, bukti-bukti dari jabatan tertentu sudah ada dalam tangan, malah story dari orang-orang yang berkenaan pun kita dah dengar.

Ikuti kisah di bawah :-

PEMIMPIN PAS selalu dianggap sebagai pemimpin yang maksum dengan berimejkan jubah, serban & kopiah oleh penyokong tegar mereka & disembah di puja bagaikan tidak ada pemimpin dari parti lain yang boleh dipercayai oleh mereka melainkan pemimpin PAS.

Tetapi malang bagi seorang penyokong tegar PAS di Terengganu apabila dia menceritakan bahawa dia telah di khianati oleh YB adun ladang, malahan menjadi mangsa dengan keadaan yang teramat sedih & menderita apabila isterinya telah dirampas oleh YB PAS tersebut.

Apa berlaku kepada penyokong tegar PAS ini apabila isterinya telah ditawarkan untuk bekerja kepada YB PAS Adun Ladang ini bagi menjaga isteri adun tersebut yang sedang Sakit ketika itu kerana komplikasi penyakit darah tinggi pada September 2011.

Selama 6 bulan isteri kepada penyokong tegar PAS ini berulang alik ke rumah YB PAS adun Ladang tersebut bagi menjaga isteri YB, tetapi apa yang menghairankan penyokong tegar PAS ini apabila isterinya sanggup ke rumah YB tersebut walaupun pada waktu malam dengan alasan YB panggil untuk melihat isteri YB yang memerlukan khidmatnya.

Apa yang lebih sedih & kejam apabila dia diberitahu YB PAS adun tersebut pernah dilihat berada di rumahnya bersama isterinya ketika dia tiada di rumah & dikatakan mempunyai hubungan sulit.

Nasib yang lebih malang bagi pengikut tegar ini apabila isteri YB PAS adun ladang tersebut meninggal dunia, tetapi isterinya masih lagi berulang alik ke rumah YB PAS adun ladang beracap kali tanpa memberitahu suaminya, menyebabkan penyokong tegar PAS ini bergaduh dengan isterinya.

Akhirnya, isteri penyokong tegar ini menuntut fasakh di mahkamah, kerana tidak mahu menanggung dosa isterinya yang curang penyokong tegar PAS ini telah menceraikan isterinya & terbukti selepas setengah tahun kemudian isterinya telah berkahwin dengan YB PAS adun ladang tersebut, sehingga kini penyokong tegar PAS ini menanggung derita & rasa amat terhina dengan perbuatan isterinya serta merasa teramat aib dengan masyarakat.

Dia sungguh tidak sangka seorang YB PAS yang disanjungnya selama ini telah mengkhianati kepercayaanya & seoarang penipu yang sanggup merampas isterinya secara kotor & hina.

Waris Amp : Encik Selising sudah.. Encik Perupok Sudah.. Encik Ladang pulak?? GILO wess!!? Orang macam ni lo buat jadi pemimpin?? MAMPUSSSS!!!

03 di tanah merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di tanah merah - Google Blog Search


DATUK TAMRIN GHAFAR <b>DI TANAH MERAH</b>....PANASSS <b>...</b>

Posted: 07 Jan 2013 12:01 AM PST


EEEEIIII TAK MALUUUU....BIASALAH ORANG UMNO...MUKA TEBAL....

PAKDOE ALLAN

03 di kelaboran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kelaboran - Google Blog Search


Adun Pas <b>Kelaboran</b> Dan Abby Abadi Nafi Bernikah

Posted: 07 Nov 2012 12:00 AM PST

.
.hisyam invest yahoo 13/12/2012-13-1-2013 .. 1 bulan
.
.MBSB 4/1/2013-4-2-2013 .. 1 bulan
.
h 15/1/2013-16-2-2013

ABBY ABADI

Berita Abby abadi..berita ke 5 minggu ni pasal Abby Abadi..hehehe.Kali ni gosip kahwin pulok. Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menafikan beliau telah bernikah dengan artis Abby Abadi.

Mohd Zaki Ibrahim yang merupakan wakil rakyat Pas itu menegaskan, segala apa yang diperkatakan menerusi blog dan twitter sejak awal minggu ini adalah satu fitnah dan tohmahan yang tidak benar sama sekali.

Katanya, itu semua adalah permainan politik yang mahu menjatuhkan karier beliau.

"Cerita itu tidak betul, saya pun tidak tahu macam mana isu ini boleh timbul. Mungkin cerita ini sengaja diada-adakan oleh musuh-musuh politik bertujuan menjatuhkan karier politik saya," katanya ketika.

Ditanya pernahkah beliau berjumpa Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan sebelum ini, Mohd Zaki menjelaskan, beliau hanya baru sekali berjumpa dengan Abby ketika artis itu diundang menjadi penceramah pada sebuah program dianjurkan di kawasan beliau, 3 Julai lalu.

"Saya berharap hentikan segala penyebaran cerita yang tidak benar ini terutama pada bulan Ramadan ini kerana sesungguhnya fitnah itu adalah satu perbuatan buruk dan tolong hormati bulan Ramadan yang penuh barakah ini dengan tidak menyebarkan sebarang fitnah.

"Saya masih memberi masa kepada pihak yang bertanggungjawab menyebarkan cerita ini agar tarik balik kenyataan fitnah itu sempena Ramadan ini dan jika dia enggan berbuat demikian, baru saya akan fikir untuk mengambil langkah seterusnya, yang dirasakan wajar demi membersihkan nama saya," kata bapa kepada lima cahaya mata ini.

Abby melalui laman sosial twitter menafikan mempunyai sebarang hubungan dengan Mohd Zaki tetapi tetap meminta peminatnya agar mendoakan semoga jodohnya cepat sampai.

Seorang pengikut twitternya @wariechemanan bertanya kepada Abby, "hai abby… betulkah cerita saya dengar you dah kahwin dengan YB Kelaboran" dan Abby menjawab pertanyaan itu sambil menegaskan, itu semua fitnah semata-mata.

Abby turut menambah, ini bukan kali pertama dia mendapat 'jodoh' hasil cakap-cakap orang ramai dan menerima gosip sebegini sebagai asam garam dan lumrah kehidupan apabila dirinya terbabit dalam dunia politik.

dipetik dari SinarHarian

VN:F [1.9.22_1171]

Rating: 10.0/10 (2 votes cast)

VN:F [1.9.22_1171]

Adun Pas Kelaboran Mohd Zaki Dan Abby Abadi Nafi Sudah Bernikah, 10.0 out of 10 based on 2 ratings

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved