ads

Selasa, 9 April 2013

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 11:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kesabaran itu ada batasnya...

Posted: 12 Mar 2013 08:36 PM PDT


Kita sebagai manusia biasa, tak lari dari dugaan. Tak lari dari diuji. Samada kita dihina, dicaci, dipandang rendah, tidak dipedulikan, dipermainkan dan tidak mendapat izin kahwin (aik??). Ujian akan datang melanda samada kita bersedia atau tidak. Kebiasaannya, sahabat-sahabat prihatin di sekeliling, mahupun kaum keluarga hanya mampu memberikan kata-kata ~ sabar. sabar. sabar...
Manusia. Lama mana sekalipun dia cuba bersabar, pasti akan sampai di satu tahap batasnya, di mana sebagai manusia biasa yang tidak maksum, ditambah dengan hasutan syaitan kiri dan kanan telinga, yang bergayut di hujung-hujung hati, sabar itu pasti sampai jua di penghujungnya. Meletup, meletus dan mencetuskan api yang marak membara. 
Aku juga hanya manusia biasa. Yang diuji di kiri kanan jalan penghidupan. Yang telah lelah dengan ujian, yang masih cuba bersabar walau dugaan demi dugaan menyapa ruang jiwa. Namun adakalanya aku tewas.
Gambar dah pandai edit guna PhotoGrid ok...
Sejak kemunculan Note, hati ini dipagut rasa cinta pandang pertama. Tak tau kenapa tapi segala SII, SII, S beam, iphone segala tak berjaya mencurik hatiku ini. Entah mengapa perasaan cinta itu mendalam sekali. Sangat cinta. 
Tapi aku hanya pandang. Rasa macam tak perlu and tak mampu pun nak beli. Kemudian teman-teman mula membakar api dalam sekam. eyh?? Diorang beli dulu! Cis sungguh! Tiba-tiba Note II keluar. Kemudian seorang teman lagi rembat. Apalagi, makin rancak la kata-kata hinaan daku terima. Sehingga 1 hari yang dingin, daku tak mampu lagi menahan kesabaran ini. Alhamdulillah, kini dalam genggaman. Hasil titik peluh sendiri. 
The black one is mommy punya. Sibuk nak Note II jugak. hahahhaa... I took the white one. The pink cover, gua pow mak gua. Tq mommy.
Sony Ericsson Walkman W660i
the reason mengapa mereka menghina i
Masih guna. masih in good condition.

Lembaran Sebuah Kehidupan: Susu Anlene

Posted: 13 Mar 2013 09:34 PM PDT


Menghairankan bagaimana makanan pertama yang masuk ke dalam badan kita adalah susu tetapi apabila sudah dewasa kelak, sudah lupa macam mana nak minum susu. Macam geli dan loya pula tekaknya untuk meminum sebuah gelas yang mengandungi susu. 
Ya... aku adalah antara manusia itu. Entah mengapakah terjadinya fenomena itu. Siapa boleh terangkan, angkat tangan...
Seperti yang diwar-warkan dalam tv dan iklan yang kompem akan menyatakan produk mereka adalah terbagus dan terlaris dalam pasaran, Anlene adalah satu-satunya iklan yang menekankan tentang pengambilan susu untuk kalsium yang perlu dibekalkan kepada badan kita. Aidid Marcelo dan famili pun minum Anlene katanya.
Kerana telah berada dalam usia awal 30-an, maka dengan ini aku harus disiplinkan diri mengambil pemakanan sihat. Pemakanan sihat la sangat~~ susu je pun... Hahahaha... Sebenarnya sebelum ni pun dah ada war-warkan konon nak ambik Anlene dan jadi disiplin. Cita-cita terkulai layu di tasik madu. Anlene tersebut telah tamat tarikh dan bungkusannya tidak dibuka pun. Kahkahkah... 
Maka dengan ini, saya try beli Anlene bungkusan kecik dahulu. Beli di pasaraya bawah area rumah je. RM6.70. Trial pack ah ni. Pagi tadi, instead of minum nescafe macam biasa, aku minum Anlene pule. Istikamah ka? We wait and see la...
haruslah perasa coklat...

03 di bachok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bachok - Google Blog Search


HIKMAH IV <b>di</b> Kandis, <b>Bachok</b> - Pembukaan yang mendebarkan

Posted: 19 Mar 2013 08:53 AM PDT

Bismillahirrohmanirrohim. Pada artikel Akademi Nik Rashiddin sedia untuk menyambut tetamu HIKMAH IV hari Sabtu yang dibuat 4 hari lalu telah ditunjukkan sedikit sebanyak persiapan yang dibuat untuk acara keempat HIKMAH. Selepas menjayakan acara di Akademi Nik Rashiddin, Kandis, Bachok hari Sabtu esoknya saya membawa keluarga singgah di Masjid Brunei, Danau Tok Uban dan Cameron Highlands. lewat malam semalam baru kembali ke rumah. Sekarang, setelah terasa sedikit lapang dan cukup rehat biar dimulakan penceritaan tentang acara...
Pagi Sabtu 16 Mac, selepas bersiap di homestay berdekatan saya, keluarga dan seorang kawan (kira adik sebenarnya) pun pergi ke ANR untuk HIKMAH IV.
Kami sampai sebelum 8.30. Menurut jadual, pendaftaran peserta harus berjalan dari 8-9.

Tengok-tengok tak da orang pun datang kecuali kami dan beberapa orang.
Berapa lama kemudian barulah kelihatan peserta mula meramaikan majlis.

Ketika gambar ini diambil sudah hampir jam 10. Masih banyak tempat kosong sedangkan mengikut jadual, pada jam 9-9.45 harus sudah ada dua persembahan silat dan satu persembahan teater nasyid. Pada jam 9.45 pula patut ada selawat pembukaan yang menandakan acara secara rasminya akan bermula. Sebaliknya kumpulan pelajar sekolah di bawah Persatuan Silat Gayung Kelantan yang katanya berminat untuk membuat persembahan tak muncul lagi, begitu juga kumpulan Silat Minangkabau negeri ini yang katanya akan membuat persembahan berdasarkan tarian Randai. Melihat realiti keadaan hati saya berdebar-debar. Saya cuma boleh berharap terdapat cukup peserta untuk memeriahkan. 
Memikirkan bahawa HIKMAH adalah kumpulan sukarela yang tidak memiliki dana, tidak dapat membayar apa-apa kepada sesiapa, tidak dapat menanggung kos minyak kereta pembentang, pembuat persembahan dan sebagainya saya sedia akur jika orang tidak dapat muncul. Walaupun HIKMAH telah menjayakan tiga acara yang agak besar iaitu di Shah Alam 4 November 2012 diikuti Melaka 25 November dan Lumut 27 Januari 2013 kami sentiasa sedar siapalah kami mahu mengharapkan agar orang datang menyokong kami sentiasa? Jangankan orang yang baru berurusan, kawan-kawan yang sudah setia bersama HIKMAH selama ini termasuk yang  sudah hadir ke ketiga-tiga acara HIKMAH sebelumnya pun ramai tak dapat muncul kali ini. Dalam hati berdebar-debar melihat kekurangan saya harus akur dengan keadaan.
Ada beberapa sebab ramai yang biasa dengan kami tidak dapat muncul. Satu sebabnya adalah pada petang hari Sabtu itu akan bermula majlis hol Sheikh Abdul Qadir al-Jilani di Masjid Besi, Putrajaya yang biasanya dihadiri beribu hingga berpuluh ribu orang. Saya sendiri akan memilih untuk ke situ kalau tahu lebih awal kerana pernah pergi ke edisi-edisi sebelumnya. Saya memang suka suasananya dengan majlis dipimpin ramai ulamak-ulamak besar Ahlul Bait dari seluruh dunia, jauh sungguh bezanya dengan majlis kami yang tak seberapa. Tapi apa boleh buat? Setelah sudah diatur segalanya untuk mengadakan HIKMAH IV di ANR 16 Mac baru saya dapat tahu tentang majlis hol tersebut. Kemudian esoknya hari Ahad, satu seminar anjuran seorang kawan mahu diadakan di Shah Alam. Tentu lebih mudah bagi kawan-kawan lain di Lembah Klang menghadiri majlis tersebut berbanding berpenat-lelah berkejar ke Kelantan mengeluarkan belanja sendiri untuk minyak kenderaan, makan minum dan penginapan.
Satu lagi keadaan yang menghalang pernyertaan adalah para pelajar sekolah di seluruh Kelantan harus bersekolah hari itu untuk menggantikan cuti yang diberikan semasa perayaan hari raya Cina. Maka anak muda yang masih bersekolah tidak dapat datang, begitu juga mereka yang bertugas sebagai guru malah ibu bapa yang harus mengambil dan menghantar anak ke sekolah juga jadi terhalang. Selain itu muncul sejumlah cabaran dan dugaan yang seolah menjadi lumrah bagi HIKMAH. Sahabat kami Din Mahidin, seorang guru silat yang biasa menyertai pertandingan antarabangsa bercadang mahu membawa sejumlah pemanah untuk membuat demonstrasi memanah dari atas kuda tetapi beliau dikhabarkan kematian ibu mertua pagi Jumaat. Apabila Din tidak dapat pergi begitu juga halnya kawan-kawan yang biasa datang sekali dengannya. Tun Farul yang pernah membentang kertas kerja tentang busana tradisional pada HIKMAH II dan membaca sajak pada HIKMAH III pula kemalangan motosikal seminggu sebelum acara. Selepas 5 hari di hospital baru beliau keluar, itupun kata beliau tetap akan datang ke Kelantan. Kemudian tengah hari Jumaat beliau memberitahu tangannya kembali bengkak lalu tidak dapat bergerak jauh. Saya cakap rehat sahaja di Lembah Klang.
Petang Jumaat saya mendapat satu lagi perkhabaran yang mendukacitakan. Sahabat lama saya Amirul Haji Mohamad yang telah membuat pembentangan tentang dinar dan dirham pada ketiga-tiga acara HIKMAH sebelum ini harus menarik diri. Menurut beliau segala persiapan telah dibuat malah Amirul telah mula memandu ke Kelantan tetapi harus berpatah balik apabila mendapat perkhabaran kurang enak. Malamnya baru saya dapat tahu beliau kematian seorang ahli keluarga. Namun Amirul memberi jaminan seorang kawannya akan datang dari Pulau Pinang mengambil tempat.
Sungguh, setiap acara HIKMAH ada sahaja cabarannya. Beberapa hari sebelum HIKMAH I diadakan di Shah Alam pensyarah dari UiTM yang mahu menjadi MC tiba-tiba diserang penyakit angin ahmar hingga lumpuh sebelah badan. Ketika itu HIKMAH I telah beberapa kali bertukar lokasi, sehingga penggunaan dewan yang dijamin mahu diberikan sebuah universiti terkemuka tempatan boleh dibatalkan 5 hari sebelum acara. Selepas itu sahabat baik kami dari golongan seni, pelakon veteran Maimon Muttallib terseliuh ketika turun tangga meninggalkan acara lalu mendapati badannya terasa lain macam, mata terkedip-kedip tanpa dapat dikawal. Setelah itu Kak Mon didapati menghidap penyakit barah peringkat ketiga lalu tidak dapat menyertai HIKMAH II di Melaka. Tetapi beliau masih sempat mengatur penajaan makanan untuk semua.
Beberapa hari sebelum HIKMAH III di Lumut berlangsung kuda kesayangan seorang penternak di Teluk Inta mati diracun lalu beliau tidak jadi membawa kuda-kuda yang masih hidup ke majlis. Pakaian khas yang mahu ditempah untuk saya pula tak menjadi kerana tukang jahit tiba-tiba diserang demam dan jarum asyik patah. Selepas acara timbul bermacam fitnah yang melaga-lagakan kawan-kawan. Seolah ada semacam kuasa ghaib mahu menghalang kami dari terus menjayakan acara.
Seperti pada acara-acara sebelum ini, HIKMAH IV juga menghadapi masalah menyiapkan sistem audio-visual pada masa yang ditetapkan. Walaupun pada malamnya saya dan seorang dua kawan tidur lewat untuk memastikan kelancaran bila sampai masanya ada sahaja perkara tak kena. Sistem harus disimpan di tempat selamat selepas diuji pada malamnya, pagi nanti mahu dipasang balik. Tengok-tengok kawan kami yang menyediakan alatan, kawan dari Kota Bahru harus berpatah balik setelah sampai ke Bachok akibat tertinggal tikar yang mahu digunakan. Saya setakat dapat menghidupkan projektor agar sekurang-kurangnya dapat dipancarkan sesuatu, nak pasang sistem bunyi saya tak berapa reti.

Ketika gambar ini diambil jam 10.23 kami sudah cukup peserta. Tetapi bagaimana mahu memulakan acara tanpa sistem bunyi?
Nasib baik ada satu kumpulan sanggup membuat inisiatif memulakan sesuatu dengan peralatan sendiri.

Dengan adanya mereka sekurang-kurangnya terisilah masa buat peserta yang ada.

Mereka adalah Persatuan Teater Ruhul Islam (PETRI) dari Kota Bahru di Kelantan. Diketuai saudara Zareer atau lebih dikenali sebagai Zareer Masterchef kerana pernah menyertai program Masterchef di rangkaian televisyen Astro ia menampilkan persembahan tarian simbolik perjuangan berlatarbelakangkan lagu nasyid oleh sejumlah pelajar sekolah maahad.

Terus terang cakap ketika mereka memulakan persembahan saya masih tak tahu lagi bagaimana hendak membuka acara lantaran dua lagi kumpulan yang katanya mahu membuat persembahan masih tak muncul-muncul.

Sudah disebut tadi, kalau ikutkan sesi persembahan harus bermula jam 9 sedangkan kedatangan orang ramai mula kelihatan nyata mengisi ruang selepas jam 10.

Kumpulan PETRI ini sendiri sampai sekitar 9.40 pagi kalau tak salah ingatan. Ketika saya masih terpinga-pinga bagaimana mahu memulakan acara mereka memulakannya sendiri sekitar 10.20.
Mereka malah membawa sistem audio sendiri dan memasangnya di kala saya sedang sibuk mengatur perkara di kawasan lantai bawah rumah yang akan dijadikan tempat pembentangan kertas kerja. Tengok tu... siap ada asap. Siap bawa alat pembuat kabus untuk melengkapkan cerita...


Pujian harus diberikan kepada kumpulan ini yang menawarkan perkhidmatan tanpa bayaran sejak 3 minggu sebelum acara bermula kalau tak salah ingatan. Selepas itu saya cuma ada berkata setuju dengan tawaran mereka untuk mengadakan persembahan, tidak ada follow-up. Tetapi mereka tetap muncul memegang janji.

Oh. Pujian juga harus diberikan kepada dua orang anak muda yang membawa gendang sendiri untuk membuat persembahan selawat di bawah rumah lebih awal lagi iaitu sekitar jam 9. Persembahan mereka tiada dalam jadual atur cara. Nampaknya mereka Allah hantar untuk menunjukkan HIKMAH IV tetap akan berjaya. Ini kerana apabila mendapati seperti tidak ada orang mahu datang awal pagi saya bukan sahaja berdebar-debar malah risau, apakah kali ini acara kami akan dipinggirkan? Maklumlah kami bukan siapa-siapa. Kalau di HIKMAH I kami boleh mengharapkan kehadiran kawan-kawan dari Lembah Klang kerana ia tempat kami, kalau di HIKMAH II di Melaka kami ada kumpulan lain sebagai penganjur bersama. Pada HIKMAH III pula kami mendapat penajaan besar oleh pihak sana yang memiliki dana. Tapi untuk HIKMAH IV kami kembali kepada penganjuran kecil yang agak dhaif, antaranya supaya kami sentiasa ingat asal-usul kami yang kecil-kecilan dan agar tidak ditohmah menjadi alat mana-mana parti politik atau kumpulan berduit.
Kalau diikutkan pada kemajuan HIKMAH bergerak sejak ia diasaskan 12 Oktober 2012 kami sudah ada kemampuan untuk mendapatkan penajaan dan dana besar. Tapi kami tidak mahu terikat dengan syarat-syarat yang biasanya muncul apabila menerima pertolongan sebegitu. Pada saya cukuplah pihak ANR dan pengarah serta pemilik premis, Puan Rosnawati sudi menyediakan ruang yang amat cantik diikuti pertolongan sukarelawan tenaga empat kerat dan sedikit sumbangan wang dari sahabat-sahabat yang menyokong HIKMAH terutama Kelab Pencinta Sejarah Kelantan. Antara nama utama yang memberikan pertolongan dari Kelantan harus disebut adalah saudara Che Helmi atau nama Facebooknya PD Naim juga saudara Nuri dan Ustaz Halim Bashah.
Berbalik pada dua anak muda yang membawa gendang untuk berselawat. Sayang, saya terlupa mengambil gambar. Mereka datang dari Perlis dan dari cara berpakaian mereka saya percaya mereka adalah ahli kumpulan Tariqat Naqsyabandiah-Haqqani pimpinan Sheikh Nazim dari Cyprus, kumpulan yang khalifahnya Sheikh Raja Asman Shah ibni Sultan Azlan Shah telah kembali ke rahmatullah tahun lepas. Ketika menulis ayat tadi isteri saya ada di sebelah lalu memberitahu persembahan gendang dan selawat itu ada direkodkan dalam video, insyaallah akan dikongsikan nanti. Untuk artikel ini cukuplah diberitahu bahawa kemudian akan datang lagi satu kumpulan membuat persembahan tanpa saya duga, tentunya tidak ada dalam atur cara.
Sesungguhnya bukan senang untuk membuat satu acara boleh tahan besar seperti diadakan HIKMAH tanpa sokongan jentera kerajaan/parti politik/dana besar/kumpulan-kumpulan established dan perkara-perkara serupa apa lagi berturut-turut dalam masa yang singkat. Tanpa pertolongan dari Allah melalui pelbagai cara samada nampak atau tak nampak, nyata mahupun ghaib mustahil HIKMAH dapat mengadakan acara pertamanya HIKMAH I dengan jayanya pada 4 Nov iaitu setelah ia baru 3 minggu diasaskan... tiga minggu kemudian dapat pula mengadakan HIKMAH II yang telah diisytiharkan sebagai salah satu program kerajaan negeri Melaka. Siapa sangka sebulan setengah selepas itu pula dapat mengadakan acara lebih besar di Lumut?
Pada mereka yang menyangkakan kalau saya yang tidak seberapa ini boleh membuat acara-acara sebegini tentunya mereka boleh buat yang lebih baik tetapi ternyata tak menjadi juga saya sarankan muhasabahlah diri dan keadaan. Dalam hal kedudukan bagaimanakah pertolongan Allah dari arah tak disangka boleh sampai? Bagaimanakah sesuatu yang kita rancang begini boleh berubah jadi begitu tetapi tetap menimbulkan kebaikan? Sesungguhnya dokongan yang saya dapat untuk menjayakan HIKMAH bukan baru muncul setahun dua tetapi adalah hasil mujahadah seumur hidup terutama dari pelbagai pengembaraan mencari sejarah dan salasilah yang mula dilakukan secara aktif dan sepenuh masa penghujung 2001. Itulah HIKMAH. Setiap sesuatu yang berlaku ada HIKMAHnya. Kepada Engkau ya Allah kami berserah. Nanti hari lain saya sambung bicara...

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


Kekalahan PAS <b>Di Manek Urai</b> | :: cina islam | 2013 ::

Posted: 15 Jul 2009 11:36 AM PDT

Email Oleh : newsforwarder®™

from Ketua Perusuh by Ketua Perusuh

PAS sebenarnya kalah di Manek Urai…

1. Kalah dari segi janji-janji pembangunan
2. Kalah dari segi taraf akademik calon
3. Kalah dari segi curahan wang ringgit secara tunai
4. Kalah dari segi sokongan media cetak dan elektronik
5. Kalah dari segi sokongan agensi kerajaan
6. Kalah dari segi bilangan undi yang merosot
7. Kalah dari segi kemudahan jentera pilihanraya

Walaupun PAS memang dengan 65 undi, sewajarnya PAS membuat satu post-mortem (muhasabah) dan kajian mendalam dalam mencari punca kalahnya PAS di Manek Urai dalam keadaan situasi UMNO/BN yang telah goyah.

PAS sepatutnya boleh menang dengan selesa, namun beberapa tindakan pimpinan yang bertelagah sesama sendiri yang telah dibuka pekungnya oleh media cetak dan elektronik secara tidak langsung berjaya di"embedded"kan kedalam otak para pengundi.

Pakatan Rakyat (PR) sepatutnya pada masa ini dalam proses pembersihan organisasinya dan meneruskan kerja keras untuk menunaikan semua janji-janji sebelum PRU12 dahulu. Ketiga-tiga komponen dalam PR (PAS, DAP dan PKR) perlu bergerak seiring dan tidak bertelagah sesama sendiri. Ujudkan satu mekanisma untuk menyaring semua maklumat dan satu jawatankuasa umum yang memantau semua perjalanan negeri-negeri yang ditadbir oleh PR.

Ini penting demi untuk kelangsungan Pakatan Rakyat dan bagaimana ianya memberikan contoh terbaik demi mencorakkan pentadbiran yang telus, cekap dan amanah.

Isu-isu seperti kes pusat penyembelihan babi di Kampung Berjaya dan isu perumahan di Kampung Buah Pala sepatutnya ditangani dengan baik oleh jawatankuasa umum sebelum ianya dijadikan bahan peluru oleh media massa milik UMNO/BN untuk menyerang Pakatan Rakyat.

Banyak lagi sebenarnya isu-isu yang sepatutnya dibawa kepada perhatian jawatankuasa khas Pakatan Rakyat (JKPR) untuk disiasat dan diselesaikan mengikut lunas-lunas undang-undang yang sepatutnya tanpa perlu mendapat liputan luas oleh media yang sebenarnya cuba untuk melaga-lagakan dan memerangkap PR.

ADUN dan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat sewajarnya digalakkan kurang memberikan komentar secara terbuka kepada mana-mana media cetak dan elektronik demi untuk mengelakkan disalah takrifkan atau disalah tafsirkan untuk kepentingan media tersebut. Adalah lebih baik sekiranya ditetapkan bahawasanya hanya jurucakap JKPR sahaja yang dibenarkan untuk memberikan komentar dan ulasan.

Kepada Pimpinan Pakatan Rakyat, saya menyeru agar anda dengan segera menubuhkan JKPR ini demi untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat daripada dipecah belahkan oleh media milik UMNO/BN dan sekutunya.


03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Ribuan bersama mendengar penjelasan Fakta <b>di</b> Kg <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2013 02:00 AM PDT

03 di galas kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di galas kelantan - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di galas kelantan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Dec 2012 03:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO Online - BN Tidak Gentar Siapa Pun Calon Lawan <b>Di Galas</b>

Posted: 04 Oct 2010 04:51 AM PDT

Kategori PRK Galas

BN Tidak Gentar Siapa Pun Calon Lawan Di Galas

SINGAPURA 7 Okt. – Barisan Nasional (BN) tidak gentar dan bersiap sedia untuk menghadapi sesiapa pun calon yang akan diletakkan oleh parti lawan dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri kawasan Galas di Kelantan pada 4 November ini.

Ketua Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata:" yang pasti ialah kita akan meletakkan calon yang terbaik yang boleh membawa kemenangan kepada BN di Galas."

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata demikian di sini apabila diminta mengulas oleh pemberita Malaysia mengenai kenyataan Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan II Datuk Husam Musa di Kota Baharu semalam tentang ura-ura parti itu hendak meletakkan Orang Asli sebagai calonnya bagi pilihanraya kecil itu.

Mustapa berada di sini kerana menghadiri dan menyampaikan ucapan utama di persidangan dua hari yang dihadiri kira-kira
600 pemimpin perniagaan tempatan dan antarabangsa di Pusat Persidangan Bandaraya Raffles yang bermula hari ini.

Mustapa juga berkata beliau akan berjumpa dengan Anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah, yang juga Pengarah Pilihan Raya Umno dan BN pada pilihan raya kecil itu, dalam tempoh terdekat ini untuk berbincang bagi merangka
program-program yang akan dilaksanakan semasa kempen pilihanraya kecil itu.

Mengenai siapa calon BN yang akan diletakkan pada pilihan raya kecil Galas itu, Mustapa berkata adalah terlalu awal untuk menjangkakan calonnya.

Mustapa yang juga Timbalan Pengarah Pilihan raya Umno dan BN pada pilihan raya itu menggesa supaya semua pihak jangan terlalu ghairah untuk membuat spekulasi.

Kerusi kawasan Galas kosong berikutan kematian penyandangnya Chek Hashim Sulaima, 46, dari parti PAS, pada 27 Sept lepas.

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia di Kuala Lumpur semalam juga telah menetapkan hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu ialah pada 26 Okt ini dan pengundian pada 4 Nov.- BERNAMA

Berita Bertarikh Pada 7 October 2010 4:49 PM

03 di dabong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di dabong - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di dabong</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 04:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Muslimeen United: Janji Bandar Baru <b>Dabong</b> jadi kenyataan

Posted: 09 Oct 2012 06:56 AM PDT



KUALA KRAI: Bukan sekadar mengingatkan rakyat terhadap tuntutan agama, sebaliknya ulama juga berjaya membawa Kelantan ke era baru dengan kemunculan bandar-bandar baru yang semakin bertambah.

Hampir semua jajahan di Kelantan memiliki kawasan pertumbuhan baru dengan pembangunan yang lebih terancangan dan tersusun.

Bermula dari Tumpat sehingga ke Gua Musang bandar-bandar baru boleh dilihat di merata tempat.

Tidak ketinggalan juga Dabong yang suatu ketika dahulu tempat buangan bagi guru-guru yang menyokong pembangkang, sekarang sudah jauh berubah.

Tidak lama lagi lanskap Dabong juga bakal berubah dengan pembangunan bandar baru yang terletak di Kampung Stong.

Kawasan seluas 45.6 hektar bakal dibangunkan taman perumahan yang lengkap dengan bangunan pejabat, rumah kedai, masjid, tadika, dewan orang ramai, taman permainan, pasar raya dan stesen minyak.

Kedudukannya di hadapan kilang papan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK), di tengah-tengah perjalanan Jeli-Gua Musang. Berlatarbelakangkan banjaran Gunung Stong yang menempatkan air terjun yang tertinggi di Asia Tenggara.

Suasana persekitarannya begitu nyaman, awam yang kedudukan agak rendah seumpama berada di Tanah Tinggi Lojing.

Bandar Baru Dabong bakal menjadi kenyataan apabila majlis perletakan batu asas disempurnakan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.

Bandar baru itu akan menempatkan 48 unit rumah teres kos sederhana rendah, 196 unit rumah teres kos sederhana, 56 unit rumah berkembar, 106 (banglow) dan 20 unit (rumah kedai).

Fasa pertama melibatkan pembinaan 12 unit rumah teres kos sederhana rendah, 29 unit (kos sederhana) dan seunit rumah banglow akan dibangunkan tidak lama lagi.

Projek tersebut dilaksanakan KPK dengan kerjasama DPS Group of Companies dibangunkan tiga fasa. Projek berkenaan membabitkan pelaburan lebih RM40 juta.

DPS sebuah syarikat yang berpangkalan di Melaka juga akan membina sebuah kilang perabot dengan pelaburan sebanyak RM15 juta, bakal menyediakan 100 peluang pekerjaan.

Pengerusi KPK, Zulkifli Mamat berkata, Bandar Baru Dabong dibangunkan mengambil masa kira-kira lima tahun.

"Bandar Baru Dabong di Stong akan menjadi bandar berkembar dengan pekan Dabong yang sedia ada. Dabong lama yang menempat stesen kereta api tidak lagi dapat menampung pembangunan baru memandangkan kawasannya agak terhad.

"Pekan lama mempunyai keistimewaan tersendiri dengan stesen kereta api yang menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi Taman Negeri Stong," katanya selepas majlis perletakan batu asas dan perasmian pejabat baru KPK.

Adun Dabong, Arifabillah Ibrahim berkata, janji kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah Bandar baru di Dabong akhirnya menjadi kenyataan.

Kata beliau perkara itu terkandung dalam manifesto pilihan raya PAS Kelantan 2008.

"Saya antara orang yang paling gembira kerana janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lalu kini semakin menjadi kenyataan.

"Inilah yang dinamakan sebagai janji yang ditetapi. Kita juga mampu menepati janji-janji yang dibuat bagi manfaat rakyat," katanya. -Hrkh

di negeri kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kelantan - Google Blog Search


Dokumentari TV9 #JDAB2013 <b>Di Negeri Kelantan</b>. - jelajah destini <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 11:38 AM PST

Berikut adalah dokumentari singkat yang telah dirakam oleh TV9 sepanjang perjalanan Jelajah Destini Anak Bangsa di Kelantan pada 21 Februari 2013 lepas. Terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat dan pihak Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) turut mengucapkan tahniah kepada semua pelajar yang telah berjaya melanjutkan ke UiTM.

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


ribuan hadir ceramah jelajah merdeka rakyat <b>di jeli</b> <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 06 Apr 2013 05:01 PM PDT


Beginilah pemandangan Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Jeli, Kelantan malam tadi...Dikawasan parlimen Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan Tok Pa.

Ribuan hadir tanpa diangkut dan beri upah serta tiada Baju T percuma untuk mendengar ucapan dari DSAI dan TGNA.

Jika ditanya ikut hukum akal logik...Berkemampuankah UMNO dibawah kepimpinan Tok Pa rampas Kelantan dari PAS/PR pimpinan Mursyidul Am PAS TGNA dengan misi Tukar Kelantan?

Kini rata-rata rakyat Kelantan telah bertekad dan bersdia muktamad mau mengekalkan Kelantan dibawah PAS/PR dan mau Tukar dan Ubah Putrajaya!!!!.

INI KALILAH TUKAR....JOM UBAH.... SELAMATKAN MALAYSIA.

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT: Gambar : Puluhan Ribu Banjiri <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2013 06:54 PM PDT

03 di perupok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di perupok - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2013 09:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 09:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

memancing <b>di</b> parit <b>perupok</b> muar johor - team darussyifa&#39; jasin

Posted: 09 Feb 2013 03:09 AM PST

Tok Man dan keluarga memancing di Parit Perupok Muar. 6 Ekor siakap seberat 1 kilo lebih seekor..wow lumayan. Kali ini Tok Man tidak bersama Cik Li,UCD dan Ust Joe...mereka semua tidak berkesempatan. "Lain kalilah !"

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jan 2013 09:37 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PAPA GOMO: PHONE SEKS 18 SX - Bukti Adun PAS <b>Perupok</b> <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2011 10:30 PM PST

Gambar Asli

Bukanlah Niat nak mengaibkan Adun Perupok dan Pasangannya dalam siri pendedahan ini, namun menjadi Kewajipan buat Kami Team Nadi Rakyat dalam mendedahkan kepada umum bahawasanya PAS bukanlah benar benar menyelami Islam dan mereka ini juga bukanlah parti yang berlandaskan Islam.

Pemimpin mereka penuh dengan Aktiviti aktiviti maksiat yang merangkumi bermacam macam hal baik dari meraba, Kaki Blue Filem, Khalwat, Zina dan paling keji bila MENUTOH ISTERI ORANG.

Gambar di atas terpaksa di SENSORED kan memandangkan Puting yang ada amatlah tidak baik buat kesihatan para pembaca, jadi usahlah membayangkan Puting dalam gambar di atas itu kerana ianya sudah menjadi milik Adun PAS Perupok.

Gambar di atas merupakan gambar Tubuh Badan seorang Wanita yang telah di hantar melalui talifon bimbitnya kepada Talifon Bimbit Adun PAS Perupok berserta dengan Mesej yang menghairahkan dan membuatkan sesiapa yang membaca pastinya terangsang.


Ini lah di namakan PHONE SEKS yang selalu kita lihat waktu ini, emmm tak sangka lah pulak yang Pemimpin PAS pun gemar dengan Aktiviti sebegini.

Untuk makluman anda Wanita yang di paparkan Berbogel di atas adalah SKANDAL Adun Perupok yang mana wanita ini pada waktu kejadian adalah Isteri kepada orang lain dan akibat dari Terkantoinya hubungan Intim antara Isterinya dan Adun Perupok maka si Suami telah Menceraikan Isterinya.

Bagaimana kami Nadi rakyat boleh mengetahui bahawa Gambar di atas adalah milik Wanita yang mempunyai Skandal dengan Adun PAS Perupok? Ops...Jangan kata kami Fitnah kerana Talifon Bimbit Wanita itu berada di dalam tangan kami dan di situ jelas nama dan no talifon Adun Perupok tertera dan No talifon Adun Perupok juga telah di sahkan sendiri oleh beberapa orang Ketua PAS dalam parlimen Bachok.

Untuk makluman semua di tangan kami Bukan sahaja Gambar Bogel Wanita ini yang kami ada bagi membuktikan akan Maksiat yang berlaku malah gambar Adun PAS Perupok juga ada di dalam tangan kami. Gambar apa? Jeng jeng jeng....

Apabila si Wanita menghantar MMS Gambar Bogel nya berserta ayat ayat Lucah yang merangsang nafsu maka di balas pula oleh Adun PAS Perupok dengan menghantar MMS Gambar Kemaluannya berserta Ayat ayat Lucah. Hebat adengan MMS ni, boleh jadi Blue Filem gamaknya.

Dan seperti biasa Gomo dan juga Team Nadi Rakyat serta para Blogger akan mendedahkan Satu persatu Gambar Gambar Adengan TERLAMPAU yang ada di dalam Talifon Bimbit Wanita ini berserta SMS Lucah dari Wanita dan juga Adun PAS Perupok.

So nantikan Siri Terbaru Adun PAS Perupok Kaki PHONE SEKS!!!

Psssttt...hebat PAS..benarlah bagai di kata PAS FOR ALL

GAMBAR PANAS AKAN DATANG

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

BLOG KELANTAN: 03 <b>di perupok</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 09:36 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

10 Keluarga Nikmati &#39;Cahaya&#39; | Detik Perubahan

Posted: 13 Feb 2013 03:49 AM PST

datuk-dr-awang-adek-hussinBACHOK  - UMNO Bahagian Bachok dengan kerjasama Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Pusat GiatMara (PGM) daerah, bergabung tenaga serta kepakaran bagi membantu keluarga miskin di daerah ini menikmati bekalan elektrik.

Ketua UMNO Bahagian Bachok, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, menerusi kerjasama ini seramai 10 keluarga miskin di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perupok telah dipilih sebagai kumpulan perintis yang dibantu bagi menikmati kemudahan tersebut.

Beliau berkata, seramai 20 lagi penduduk miskin yang dikenal pasti masih belum menikmati kemudahan bekalan elektrik dari DUN Tawang dan Jelawat untuk turut dibantu dalam waktu terdekat.

Katanya, bantuan penyambungan elektrik ke rumah penduduk terlibat dilaksanakan oleh PGM Bachok yang memiliki tenaga mahir dalam bidang berkenaan manakala pembiayaan caj pemasangan meter elektrik ditanggung sepenuhnya oleh UMNO bahagian.

"Ini adalah perkhidmatan mesra rakyat menggabungkan tenaga korporat, institusi kemahiran dan kepimpinan setempat.

"Ia sebahagian agenda membela nasib dan kebajikan rakyat di peringkat akar umbi terutama mereka yang masih tersisih daripada arus pemodenan," katanya.

Beliau ditemui Utusan Malaysia ketika melakukan kunjungan ke rumah penduduk yang menerima bantuan bekalan elektrik di DUN Perupok semalam.

Turut hadir Pengurus Besar TNB Kelantan, Datuk Zulkifli Ab. Rahaman.

Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata, jumlah bantuan untuk menyediakan bekalan tenaga elektrik bagi setiap rumah terpilih bergantung kepada keperluan dan had maksimum ialah sebanyak RM6,000.

Beliau berkata, bantuan itu dapat memberi keselesaan kepada keluarga miskin yang sebelum ini masih menggunakan lilin, pelita minyak tanah atau menumpang bekalan elektrik dari rumah jiran atau ahli keluarga terdekat.

Sementara itu, seorang ibu tunggal di Pantai Kemasin, Halimah Muhamad, 65, melahirkan rasa syukur dan merakamkan penghargaan ke atas bantuan yang diberikan tersebut.

"Sebelum ini makcik hanya menggunakan pelita minyak tanah pada waktu malam. Apabila sukar mendapatkan bekalan minyak tanah sejak beberapa tahun kebelakangan ini, makcik terpaksa menggunakan lilin sedangkan rumah jiran terang benderang dengan lampu elektrik," katanya terharu.

Bagi seorang buruh, Long Adnan Long Soh, 35, turut melahirkan rasa syukur apabila rumahnya sudah dibekalkan dengan bekalan elektrik selepas tujuh tahun terpaksa menumpang sambutan pendawaian elektrik daripada rumah ibu mertuanya.

"Terima kasih kepada yang sudi membantu dan saya bersyukur kerana pemimpin setempat sentiasa prihatin dan cakna kepada rakyat," katanya.

03 di pasir mas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


.: Zailah Mungkin Ke <b>Pasir Mas</b>?

Posted: 04 Apr 2013 11:00 PM PDT

SPEKULASI                                                                                                                                              
Ketua Muslimat PAS Siti Zailah Mohd Yusuf sedia mematuhi arahan pucuk pimpinan untuk bertanding di mana sahaja kerana apa yang penting adalah kemenangan parti. Dalam satu SMS kepada saya, beliau menyatakan kesediaan apabila ditanya kemungkinan beliau akan berpindah kerusi dari parlimen Rantau Panjang ke DUN Gual Periok.

"Kalau soal calon, Kak Lah ikut apa arahan pucuk pimpinan," jelas Zailah. Bercakap kepada satu sumber lain Zailah ada membayangkan yang beliau akan diturunkan ke DUN Gual Periok.

Kedudukan Zailah timbul sedikit kontroversi apabila beliau dikatakan enggan untuk berpindah tempat dan mahu kekal di Rantau Panjang. Alasan yang diberikan Zailah kerana beliau mahu membawa suara muslimat di Parlimen.

Alasan itu bagaimana pun tidak kuat dan seolah sengaja diadakan kerana suara muslimat di parlimen tidak berkurangan kalaupun beliau tidak bertanding di parlimen kerana sekiranya bekas senator Muntaz Nawi diberi laluan bertanding di kerusi parlimen Kubang Kerian, Muntaz boleh menjadi jurucakap muslimat.

Difahamkan 'kedegilan' Zailah untuk tidak turun ke DUN selepas didesak oleh beberapa muslimat Pusat yang mahukan Zailah kekal di parlimen.

Dua bulan lepas dua orang wakil muslimat dari Kuala Lumpur datang menemui Tokguru Nik Aziz meminta agar Zailah dikekalkan di Rantau Panjang. Khabarnya wanita berkenaan sampai menangis merayu Tokguru kekal Zailah.

Ternyata dua pemimpin berkenaan tidak memahami cita rasa dan keperluan politik di Kelantan dan lebih mementingkan kelompok muslimat.

Penurun Zailah ke DUN Gual Periok adalah untuk menyelamatkan kerusi Gual Periok dan Rantau Panjang sekaligus. Ramai tidak sedar kedudukan Zailah di kerusi parlimen Rantau Panjang dalam bahaya ekoran beliau berkrisis dengan Yang Dipertua Kawasan Abdul Fatoh Haron.

Sekiranya Zailah diturunkan ke Gual Periok pergeseran atau kemungkinan beliau di sabotaj akan berkurangan.

Kedengaran juga apabila Zailah tetap mahu bertanding di parlimen ada cadangan agar beliau di beri kerusi Jeli atau Pasir Mas. Sebagai catatan kerusi Jeli adalah kerusi asal yang ditawarkan kepada Zailah tahun 2008.

Sehingga hari ini kerana kedegilan Zailah yang konon mematuhi desakan muslimat itu, kemungkin beliau akan diberikan kerusi parlimen Pasir Mas. Kerusi Pasir Mas yang kini terbuka ekoran pengkhianatan jahat Brahim Ali dianggap sesuai untuk Zailah membina tapak baru. Di Pasir Mas beliau tidak akan dihalang oleh sesiapa. [kb.kel.1:58 pm 05/04/13]

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 03:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel <b>di</b> sekitar <b>Wakaf Che Yeh</b> | Hotel <b>di</b> Kelantan

Posted: 04 Aug 2012 04:48 AM PDT

Hotel di Wakaf Che Yeh Kelantan

Hotel-hotel di sekitar Wakaf Che Yeh merupakan hotel yang masih lagi baru dan sangat dicadangkan. Sesuai jika anda mempunyai jadual percutian yang padat dan ingin menikmati penginapan yang masih baru dan selesa.

Kelebihan menginap di sini kawasannya merupakan pasar Wakaf Che Yeh yang popular serta lokasinya yang strategik. Jika menginap di sini, boleh bersiar-siar di pasar malam Wakaf Che Yeh selepas keluar dari pintu hotel, hanya berjalan kaki sahaja.

Jarak Wakaf Che Yeh dengan pusat bandar Kota Bharu adalah lebih kurang 3 km. Untuk ke Kubang Kerian,  Pasir Mas dan Rantau Panjang juga mudah. Terdapat banyak pilihan hotel di sini. Antara hotel yang terdapat betul-betul di kawasan membeli-belah Wakaf Che Yeh adalah seperti di bawah.

Anda sangat digalakkan untuk membuat tempahan hotel secara online di laman web seperti Agoda.com, Booking.com atau LateRooms.com kerana kadar online adalah lebih murah dari walk-in dan tempah online adalah lebih mudah lagi menjimatkan.

Hotel Polyland

Hotel Polyland Wakaf Che Yeh

Polyland Hotel & Apartment

Hotel Ridel Cawangan Wakaf Che Yeh

Hotel Ridel Wakaf Che Yeh

Ridel Boutique Hotel

Seroja Inn (Hubungi 09-741 6767)

Sri Seroa Inn Wakaf Che Yeh

Sri Seroja Inn

Ombak Inn

Ombak Inn Wakaf Che Yeh

Ombak Inn

Khalifa Inn

Khalifa Inn Wakaf Che Yeh

Khalifa Inn

Dynasty Inn

Dynasty Inn Wakaf Che Yeh

Dynasty Inn

Penuh Inn (09-7412490 / 7412491)

Penuh Inn Wakaf Che Yeh

Penuh Inn

Holiday Villa Hotel and Suites (09-7474004)

Holiday Villa Hotel & Suites Wakaf Che Yeh Kota Bharu

Holiday Villa Hotel & Suites. Hotel 4 bintang yang baru dibuka

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved