ads

Khamis, 11 Ogos 2011

03 di chiku - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di chiku - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda chiku</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 09:02 AM PDT


j-QAF SK <b>CHIKU</b> 03: Asal Usul Sek. Keb. <b>Chiku</b> 03

Posted: 31 May 2011 11:59 PM PDT

Bermulanya pembukaan tanah baru di kawasan hulu negeri Kelantan, telah banyak memberi peluang-peluang pekerjaan dan penempatan baru. Ini termasuklah di kawasan Gugusan Felda Chiku. Dari situlah lahirnya kepentingan memberi pendidikan kepada anak-anak peneroka..

Sekolah ini mula dibuka pada 1.1.1987. Pada awalnya ia merupakan sekolah cawangan di bawah kelolaan Guru Besar Sekolah Kebangsaan Chiku 02. Guru besar yang pertama ialah En. Jaafar B. Yussof. Sekolah ini bermula dengan 10 bilik darjah yang di tempatkan sementara di bangunan lama Pejabat Felda Chiku 03.

Sekolah ini dimerdekakan pada 1.4.1988. Masih berada di lokasi lama tetapi sudah mendapat bangunan tambahan untuk menampung bilangan murid yang bertambah dengan pesat. Tuan Haji Mat Hussain b. Awang Hamat telah dilantik menjadi Guru besar yang pertama selepas dimerdekakan. Beliau bersara secara pilihan pada 31.12.1993.

Satu lokasi baru telah dikenalpasti untuk membina bangunan baru. Sebidang tapak seluas 13.22 ekar di Bandar Baru Chiku dikenal pasti. Bermula dengan detik inilah sekolah ini diberi nama Sekolah Kebangsaan Chiku 03 pada 1.12.1991. Nama ini diberi bertepatan sekali dengan lokasi sekolah ini yang terletak di kawasan Felda Chiku 03.Tambahan pula pada suatu waktu kawasan ini dipenuhi dengan pokok-pokok ciku.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di kota bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


Nasim Buka Bilik Pameran Peugeot <b>di Kota Bharu</b> | Pandu.my

Posted: 27 Jul 2011 02:04 AM PDT

Tidak sampai seminggu selepas membuka bilik pameran ke-19 di Balakong, Nasim telah melancarkan bilik pameran ke-20 di Kota Bharu, Kelantan.

Menurut COD Nasim, Datuk Samson Anand George pembukaan bilik pameran di Kota Bharu merupakan salah satu strategi mereka untuk mengembangkan perniagaan.

Peugeot Kota Bharu dimiliki oleh Murni Millenia, syarikat itu mempunyai bilik pameran sementara di Jalan Sultan Yahya Petra dan pusat servis dan alat ganti di Jalan Long Yunus.

Murni Millenia akan memulakan pembinaan pusat Peugeot di Jalan Sultan Yahya Petra dan akan ditukar nama kepada Peugeot Blue Box Kota Bharu apabila mula beroperasi sekitar February 2012.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

  • murni millenia
  • syarikat proton di kota bharu
  • bilik pamiran peugeot kelantan
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di bunut payong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di bunut payong - Google Blog Search


Bila Curang: Berita | Cabul Anak Tiri

Posted: 10 Aug 2011 06:05 AM PDT

KOTA BHARU Ogos 9: Tindakan jijik seorang bapa yang cuba memasukkan alat sulit ke dalam dubur anak tirinya dalam kejadian di Bunut Payong, di sini, dua bulan lalu dibalas dengan hukuman lima tahun penjara oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.

Hukuman diputuskan Majistret Nur Zakiyah Shamsudin sejurus Wan Mustafa Wan Ismail, 32 didapati bersalah melakukan perbuatan mencabul kanak-kanak berusia 12 tahun itu pada 13 Jun lalu.

Kejadian berlaku di sebuah rumah di belakang Sekolah Kebangsaan (SK) Bunut Payong, di sini pada jam 2 pagi, tarikh berkenaan.

Berdasarkan fakta kes yang dikemukakan, tertuduh dikatakan mendatangi mangsa dan tidur di atas belakang gadis tersebut sebelum cuba memasukkan alat sulit pada dubur kanak-kanak berkenaan.

Susulan itu, tangkapan terhadap tertuduh dibuat sehari selepas kejadian dan dihadapkan ke mahkamah mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan dengan niat mencabul.

Pada prosiding semalam, Nur Zakiyah mengarahkan hukuman tersebut berkuat kuasa dari tarikh tangkapan. Pendakwaan kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nabilah Nizam.

SINAR HARIAN

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di manek urai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di manek urai - Google Blog Search


......SERBOMOKNIKO.....: Kampung Itu Mendamaikan

Posted: 26 Jul 2011 08:56 AM PDT

Kami baru je sampai dari kampung. Cuti 4 hari semestinya sangat singkat bile kehadiran kita diperlukan untuk dua keluarga kan. Tapi kami cuba seboleh mungkin untuk penuhi kewajipan kami sebagai seorang anak& menantu.

Kami sampai di Manek Urai jam 4.30 pagi. Kakak-kakak saya dari Johor dan Paloh Rawa dah sampai lebih awal. Bila Princes Najla sedar yang ibunya dah balik, langsung tak nak berenggang.Hehehe....rindu juga rupenye yek. Tapi buat2 'macho' tanak tanya pasal ibu. Kata Cik Dahnya, dia langsung tak bertanya pasal saya. Tapi selalu sangat nyanyi lagi 'Ibu Egkaulah Ratu Hatiku' macam iklan nespray tu. Pandai betul anak ibu expresikan kerinduan melalui melodi ye. Senyum sorang-sorang saya dengan kerenah budak kecik ni.

Saya hanya sempat berehat sekejap sahaja. Lepas solat Subuh, kami terus sibuk dengan kenduri kesyukuran atas kejayaan Hero Malaya kami. Dia pernah cakap nak buat makan-makan untuk keluarga dan kawan-kawannya. Saya memang suka kenduri kendara. Suka sangat dengan semangat dan gelagat orang-orang yang datang merewang. Macam-macam cerita dan gurau senda. Saya yang jarang sangat duduk di kampung ni hanya tahu berborak je. Nama tu, hanya sebahagian je yang saya tahu. Tapi kalau berborak memang macam kenal lama jek. Seronok sangat suasana macam tu.


Lain padang, lain belalangnya. kalau kat kampung kami, mak cik2 datang melenggang bawak pisau di tangan. Ye la, selalu sangat pisau tak cukup kan. So, kene la bawak pisau sendiri. Kalau majlis kesukuran macam yang kami buat ni, biasanya berkilo2 gula kami dapat. Kekadang ada jugak yang bawak susu pekat dalam tin tu. Gula yang masa majlis kahwin adik saya haritu pun belum habis lagi. Boleh buat stok untuk setahun tu. Hehehe....memang la setahun sebab mek ngan abah je dok rumah kan. Bila kami nak balik kampung mek bagi kami berkilo2 gula yang orang sedekah tu.

Kambing ni dikerjakan oleh hero Malaya, Mr Abe dan abang ipar saya. Abah plak tugasnya hanya tukang sembelih je. Si teruna baju merah tu tolong sikit2 je. Baru tingkatan 2. Buat apa yang orang suruh jela. Saya suka kalau abah saya yang sembelih sebab daging tu tak bau sangat. Sebelum sembelih dia wajib mandi dulu, sabun & syampu semua skali. Then dia pastikan dia tak berpeluh. So, tugas menumbangkan kambing tu dia bagi arahan jela. Katanya tula petua kalau tak nak daging kambing tu berbau.

Yang paling seronok tentunya kanak-kanak. Dapat jumpa sepupu sepapatnya. Kecoh berlari sana sini. Suka tengok gelagat kanak-kanak riang ni bermain. Kejap2 ada yang gaduh dan menangis. Tak lama kedian baik semula. Alam kanak2 memang sangat membahagiakan. Bila mintak tolong kerja yang ringan2 mulut muncong sebab tak boleh main. Emm...

Belum habis kenduri kami dah balik kampung Mr Abe kat Tumpat pulak. Ayah s(FIL) seorang guru di Sekolah Jerek di daerah Gua Musang. Cuma hari minggu dia akan balik. So, kami terpaksa balik ke Tumpat untuk bersama ayah. Kalau tak, tak sempat jumpa ayah. Dia pun nak jumpa jugak cucu perempuannya ni.

Ayah ada tanam pokok salak. So, kami ke kebun dan tinggalkan Najla dengan Tok Mok nya. Ye la, kalau dah beronak duri cenggini cemana nak bawak si kecik tu. Alhamdulillah, dapat la seguni kecil hasilnya. Tapi berapa ketul je dapat bawak balik KL sebab dah singgah sana sini. Harusla kami bahagikan rezeki yang Allah dah bagi ni kan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


9w2pwb-plong....<b>WAKAF BHARU</b> TUMPAT: MUSYUARAT <b>DI</b> DEWAN CIKGU HANAPI

Posted: 25 Jul 2011 02:36 PM PDT

DIPENGURUSI OLEH CIKGU WAN MALIK 9W2WMO TIM.ALWI 9W2VAZ,TIM.2 MAT 9W2DQP BENDAHARI GIKGU HANAPI 9W2HGQ,SETIAUSAHA HAZLIZA 9W2CBZ SERTA AJK2.SERAMAI 19 RAKAN YANG HADIR.PADA 29/07/2011-HARI JUMAAT MALAM SABTU DI TAPAK HALAMAN DEWAN CIKGU HANAPI,PROGRAM BERSAMA RAKAN2 HAM,DI JEMPUT HADIR SEMUA RAKAN2 HAM.ERATKAN SILATULRAHIM. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


Blog Penyokong The Red Warriors: <b>Kelantan</b> terus buru pemain pinjaman

Posted: 09 Aug 2011 05:43 PM PDT

KOTA BHARU - Selepas mendapatkan Azammuddin Mohd. Akil, Kelantan kini menginginkan seorang lagi pemain pinjaman untuk berdepan cabaran mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia musim ini.
Presiden Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa berkata, Kelantan memerlukan seorang lagi pemain yang boleh beraksi di posisi penyerang tengah untuk memperkuatkan lagi jentera tengah pasukan.
Apa pun, katanya, keputusan muktamad sama ada berjaya mendapatkan pemain itu hanya dapat diumumkan pada hari terakhir pendaftaran pemain (hari ini).
"Buat masa ini saya tidak mahu mendedahkan identiti pemain tersebut daripada pasukan mana. Kemungkinan Solehin Kannasian Abdullah tidak boleh beraksi dalam kempen Piala Malaysia kali ini atas faktor kesihatan.
"Untuk itu kita melihat keperluan mengambil pemain di posisi tersebut. Bagi saya pemain pertahanan kita sudah cukup bagus. Tinggal lagi di bahagian tengah dan serangan yang harus kita perkemaskan," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Makan Colek dan Penyampaian Bonus Kejayaan Menjuarai Piala Presiden 2011 kepada skuad Piala Presiden Kelantan di FZ Jati Conner dekat sini, semalam.
Mengulas mengenai keputusan mendapatkan khidmat penggempur berbisa pasukan Tok Gajah iaitu Azammuddin, Annuar memberitahu, keputusan tersebut tepat untuk menambahkan lagi sengat di barisan serangan Kelantan.
"Berdasarkan pemerhatian, kita lihat dia mempunyai 'track record' bagus dengan kemampuan mengawal bola beserta larian yang baik. Jadi kita akan menggandingkan dia dengan Norshahrul Idlan Talaha di bahagian jentera serangan Kelantan.
"Kita berharap kehadiran dia dapat memantapkan serangan pasukan kita. Selain itu kita ada Muhammad Ramzul Zahini (Adenan) yang juga boleh diharapkan. Prestasi dia agak baik, namun dia perlu diberi pendedahan dalam banyak perlawanan memandangkan usia dia masih muda," tegasnya.
Mengulas tahap kecederaan yang dialami Norshahrul Idlan, Annuar menjelaskan, kecederaan yang dialami pemain tersebut tidak begitu membimbangkan dan boleh turun menjalani latihan pada bila-bila masa.
Sementara itu, pasukan The Red Warriors akan menjalani latihan di ibu negara selama seminggu bermula minggu depan dan mengadakan tiga siri perlawanan persahabatan menentang Kuala Lumpur pada 14 Ogos, Selangor (17 Ogos) serta sebuah pasukan lagi yang akan ditentukan kemudian. -Utusan
Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di demit kelantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di demit kelantan - Google Blog Search


Jawatan kosong <b>di</b> KIST Group Holdings Sdn.Bhd. | Jawatan Kosong 2011

Posted: 10 Aug 2011 07:47 PM PDT

August 11th, 2011 Cat: Kerja Kerajaan');

 Jawatan kosong di KIST Group Holdings Sdn.Bhd.

 Jawatan kosong di KIST Group Holdings Sdn.Bhd.

Jawatan   1 : Server Administrator
Penempatan: KIST, Bachok, Kelantan
Kelayakan:

  • Ijazah Sarjana Muda In Networking & Server Administration

atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

  • Pengkhususan: Networking & Server Administration
  • Kemahiran : Server configuration, remote server, backup data.
  • Pengalaman bekerja sekurang – kurangnya 2 tahun.
  • Kekosongan 2 orang.

Jawatan  2 : Eksekutif Akaun
Penempatan: (Wisma KIST, Demit Kota Bharu)

Kelayakan:

  • Ijazah Sarjana Muda Perakaunan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; dan boleh mengendalikan computer system UBS.

Jawatan 3 : Pensyarah
Penempatan: (Kolej Islam Sains dan Teknologi, Cawangan Kuala Berang,Hulu Terengganu)

Kelayakan :

  • Ijazah Sarjana Muda Psikologi Kanak – Kanak atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
  • Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
  • Ijazah Sarjana Muda Maritim atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

Jawatan 4:  Eksekutif  IT
Penempatan: (Kolej Islam Sains & Teknologi  Cawangan Kuala Berang, Hulu Terengganu)

Kelayakan:

  • Ijazah Sarjana Muda Teknologi Maklumat atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

Jawatan 5:  Eksekutif Akaun
Penempatan : Pejabat KGH Kubang Kerian, Kelantan &

KISTAA, Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu
Kelayakan:

  • Ijazah Sarjana Muda Perakaunan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; dan boleh mengendalikan computer system UBS.
  • Diploma Perakaunan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; dan boleh mengendalikan computer system UBS.

Jawatan 6:  Pembantu Stor
Penempatan : KIST Bachok, Kelantan

Kelayakan:

  • Boleh membaca, menulis dan mengira dengan baik
  • Darjah 6
  • Sihat tubuh badan dan sanggup berkerja luar dan di luar waktu pejabat

Jawatan 7 : Eksekutif MEE Training Centre Sdn Bhd (MTC)
Penempatan: (Wisma KIST, Demit Kota Bharu)

Kelayakan:

    • Ijazah Sarjana Muda Pembangunan Sumber Manusia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
Perhatian kepada pemohon :

Pemohon boleh mendapatkan borang permohonan perjawatan di ;-
- Kampus Utama Ibnu Sina, Bachok, Kelantan
- Kolej Islam Sains dan Teknologi cawangan Terengganu
- Pejabat KIST Graduate Intake di setiap negeri

b) Bagi pemohon yang tinggal berjauhan dan berminat mengisi kekosongan jawatan tersebut,
pemohon boleh mendapatkan borang permohonan dengan menghantar sampul surat beralamat sendiri,
bersaiz A4 bersetem RM1.00 dan wang pos atas nama KOLEJ ISLAM SAINS DAN TEKNOLOGI berjumlah
RM5.00 untuk bayaran wang proses.

c) Pemohon yang tidak menerima jawapan selepas tiga (3) bulan daripada
tarikh tutup iklan adalah dianggap tidak berjaya.

d) Tarikh tutup permohonan adalah 31 OGOS 2011

e) Borang permohonan yang telah lengkap diisi berserta
sijil-sijil yang disahkan hendaklah dihantar ke alamat :-

Bahagian Sumber Manusia
KIST Group Holdings Sdn.Bhd.
Wisma KIST, Lot 500, Taman Permai Demit, Kubang Kerian,

16150 Kota Bharu, Kelantan.

source: http://feedproxy.google.com/~r/kerjakerajaan/swasta/~3/K_N8U9qknXo/jawatan-kosong-di-kist-group-holdings.html

Tag

wisma kistFull Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

03 di ketereh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

03 di ketereh - Google Blog Search


Ada cawangan Umno <b>di Ketereh</b> bakal dibubar - KOTA RAJA

Posted: 19 May 2011 01:40 AM PDT

KETEREH, 19 Mei: Di tengah-tengah kekalutan Umno mengadakan demontrasi membantah Ladang Rakyat dan pelancaran gelombang merah, lebih 100 bekas ahli Umno di bahagian ini menyertai PAS.

Kemuncaknya apabila bekas Ketua Pemuda Umno Ketereh, Soberi Shafii (gambar) mengambil langkah sama menyerah borang menyertai PAS baru-baru ini.

Sejak pilihan raya umum 2008 sehingga sekarang tiga bekas anggota jawatankuasa Umno Ketereh menyertai PAS termasuk Hussin Mat dan Abdul Manaf Abdullah.

Soberi pernah berjuang selama 38 tahun bersama Umno berkeyakinan lebih ramai lagi pengikutnya di Ketereh terutamanya anak muda menunggu masa sesuai untuk meninggalkan Umno.

"Hanya menunggu masa yang sesuai dan InsyaAllah kita akan lihat ada cawangan Umno di Ketereh akan dibubarkan nanti," katanya ketika ditemui pada majlis penyerahan sijil keahlian PAS kepada 100 bekas ahli Umno di sini, baru-baru ini.

Mereka yang diketuai Mohamad Abdul Rahman menerima sijil daripada Adun Kadok, Azami Mohd Nor. Majlis itu diadakan di Kampung Padang Lepar, Kadok.

Soberi juga bekas calon BN pada pilihan raya umum 1995 di Dun Kadok menjelaskan gelombang merah dilancarkan Datuk Seri Mustapa Mohamed hanya retorik semata-mata.

"Umno sebenarnya tidak ada pendekatan kukuh untuk meyakinkan rakyat Kelantan.

"Bagi saya gelombang merah tidak memberi kesan langsung kepada rakyat negeri ini," ujarnya.

Azami pula berkata, hasil kesedaran rakan-rakan bekas pemimpin Umno di Kerereh membolehkan rakyat menilai perjuangan sebenar dibawa Umno sekarang.

Sumber: Harakah Daily

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved