Isnin, 20 Jun 2011

03 di gaal kelantan - Google Blog Search

03 di gaal kelantan - Google Blog Search


DARULNAIM, KECEMERLANGAN AKHIRAT: Tahap Ketiga ialah sebagai <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 09:14 AM PDT

Pada tahun 2006, Kerajaan Kelantan telah melancarkan Dinar Kelantan dalam tiga bentuk iaitu satu dinar penuh berukuran 23 mm dengan berat 4.25 gm bernilai RM332.25. Selain itu separuh dinar bersaiz 20 mm (1.06 gm) bernilai RM176.76) dan suku dinar bersaiz 21 mm (0.5 gm) bernilai RM99.38. 

Tahap Ketiga ialah merupakan tahap penting bagi seluruh rakyat dan pemimpin di negeri Kelantan iaitu supaya benar-benar beramal (to be practiced) dengan apa yang diketahui dan difahami tadi supaya proses 'Membangun Bersama Islam' terus dilaksanakan dengan cekap, berkesan dan beramanah

Sebab itu, didalam tahap ini, pemimpin memahami yang dia wajib melaksanakan tanggungjawabnya terhadap rakyat sebagai 'Khadimul Ummah' iaitu semata-mata mencari redha Allah SWT. Pemimpin, dengan kemampuan iatu Q atau Capability yang ada, berusaha sedaya upaya, melaksanakan tugas iaitu A dengan penuh rasa taqwa melibihi tuntutan integriti semasa. Disini, kepuasan rakyat diutamakan, selagi memenuhi tuntutan keredhaan Allah SWT, sesuai dengan prinsip amal soleh iaitu ikhlas, syar'iyyah dan berakeedahkan tauhid pada Allah SWT. Lalu, konsep UMMI iaitu Ubudiyyah, Mas'uliyyah, Muhasabah dan Itqan diperkenalkan dan dilaksanakan.

Antara proses yang di tekankan ialah melalui:

Jihad Ekonomi Negeri Kelantan Darulnaim: Dinar Emas dan Dirham Perak

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads