Jumaat, 10 Jun 2011

03 di rantau panjang - Google Blog Search

03 di rantau panjang - Google Blog Search


~writing is therapy~: ::Tips berjalan <b>di Rantau Panjang</b>::

Posted: 13 Apr 2011 08:30 PM PDT

Buat yang tak pernah lagi datang ke Rantau Panjang kelantan..cuba-cubalah jejak kan kaki anda ke sana ye..heh! haku pun jarang jugak turun sana...semalam aje menggelupur nak pegi jejalan kat sana..huhu..nasib baik tak salah masuk jalan ke golok...sebab dah lama tak pergi sana, haku pun konfius sama, masa nak balik lepas beli dan blah dari situ, fenim saya tengok jalan keluar! sampaikan akak imigresen tu tanya "nak balik mana dik?" saya jawab nak balik KB..pastu dia tanya balik" asal tadi cam nak masuk jalan sebelah..tu pegi thailand dik!"hehe..malu saya(-__-')... tapi nasib baik semalam boleh berjalan dengan tenang, semua kedai dilawati, semua kedai rasa nak tawar menawar, sampaikan mak cik kedai tu rasa nak pelangkung saya agaknya..mana taknya, tawar menawar bukan main, beli nya tidak!huhu...tidak terniat dihati...hehe...

nak berjalan kat sana lama-lama boleh..tipsnya bukan masa cuti panjang (muahaha, mmg takkanlah!!kalau tak cuti macam mana nak berjalan-jalan jobless macam kau boleh lah... adeii terasa), pasal bersesak nanti kang serabut pulak, haku punya perangai tidak difahami sebabnya tak berapa suka bershopping sesak-sesak sampai nak berjalan pun terhimpit-himpit, jalan himpit-himpit bukan dia ahh, kalau saya wangi takpe...hehe..so bahagia saya beli barang semalam...takde berebut ngan sape-sape...eh??pernah ke??tidak tidak!!tapi certain orang suka camtu, meriah katanya...apa-apa jelah.. lagi satu tips yang berjaya buat saya pusing semua kedai kat R.P semalam..beli air kelapa muda buat bekal...haha=p...tu pasal haku tak mudah naik angin bila tawar-menawar ngan penjual...ehh??=p...itulah dia tipsnya...ngehee

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads