Selasa, 5 Julai 2011

03 di machang - Google Blog Search

03 di machang - Google Blog Search


! wAnt a PeaCefuL liF3: hujung minggu <b>di machang</b> !

Posted: 29 Jun 2011 01:15 AM PDT

horey horey ! dpt g machang . leh jumpa dgn tersyg . hehehe . sambilsambil tue leh join BrassBand camping . eh3 , tak sedar ke diri tuuu dah jd mantan ? alah , bia la . nak jgk g jenguk adikadik wat keje . bkn kena byr pun . lg pun duk kt umah bkn ada keje apa pun .

camping kali nie bertarikh 23 - 25 june 2011 . camping part 1 . yeay ! boleh gedikgedik dgn budak part 1 . bkn slalu pun . kali nie jer . hehehe . jom kita cite perjalanan camping nie . dan pengalaman sebagai MANTAN . pengarah projek camping nie ; tuan amali mohd shukor . oh tidak !! mcm xcaye kan . en.tersyg jd PP . heeee .

khamis...
pkl3 ptg bertolak dari umah . harapharap sempat la join aktiviti ptg nie . dah janji dah dgn mantanmantan yg laen . then sampai machang pkl 5 lbh . letak brg dlm bilik , then siapsiap utk trun . ceh ! bajet mcm komander lg . hahah . kali nie tumpang bilik 'syera' . naseb baek rumate2 dia takde . blh la bermaharajalela kejap . hehehe .

then turun jumpa diorg . aku pulak excited tgk ramai sgt pelatih part 1 nie . klu tak silap 83 org kot . aktiviti ptg tue mcm biasa lah . ddk dlm group . cipta trademark . dan mcm2 lg lah . tp yg plg seronok , diorg nie dpt brg amanah . setiap group dpt 3 . tau dpt apa ? telor . hah ! jagalah korg . jgn sampai pecah . jgn sampai di rampas . hehehe .

mlm tue diorg ada ceramah dgn En.Khairul . campur skali dgn pelatih kesatria . kt aud300 . tp aku pulak turun lwt . biasa la , kan dah jd mantan . hahah .

teringat time dulukala
" group nie plg bagus , nak ambek air pun beratur "
bersama mantan dan komander
jumaat...
hari kedua camping . mcm biasa lah . turun pkl 7 pg . tp kali nie berkumpul kt pdg . sbbnya ? nak masuk hutan pg tue . camping kali nie diubahsuai ckit . masuk hutan hari jumaat pg . tp aku , mcm biasa lah . kan mantan . turun lwt pun xkesah lah . bkn ada kerja pun . hehehe . nak join masuk hutan pun aku xbwk kasut . so , nnt diorg kua dari hutan . kita turun la . hehehe . tp yg bestnya , si PP tue pun xmasuk hutan jgk . ceh ! PP curi tulang . hahah . so apa lg , jlnjln bersama PP lah pg tue .

tak tau lah apa yg diorg buat kt dlm hutan tue . sbb aku xmasuk skali kan . tp yg penting , mandi dlm kolam dgn air yg 'jernih' tue xketinggalan .

then lps solat jumaat , kna trun pkl 230 pulak . aktiviti apa pun aku xtau . ikut jer trun pkl 230 ptg . kali nie aku bagus ckit . turun sama2 ngan diorg .

kali nie diorg kna reka sesuatu . dgn menggunakan kayukayan yg diambil dari hutan pg td . kt sini blh la tgk betapa kreatifnya diorg nie .

hah ! lps asar nk buat apa pulak ea ? pk punya pk . dpt la 1 idea . kita tunjuk la ckit2 alat kt pelatih . bia nnt diorg smgt ckit nk turun KO . slot nie diambil alih oleh 'pakman' .

yeay ! mlm nie aktiviti mlm kebudayaan . mlm nie kena turun awl lah . xleh terlepas nie . mesti best punya . heeee . memilih aktiviti betullah si mantan nie . mcm2 persembahan yg di persembahkan oleh pelatih nie . ada yg buat tarian , rajalawak . mcm2 lah lagi . haish , kreatif betul mereka nie .

lps je mlm kebudayaan , tuan amali pulak nk bg hellnight . so , terpaksa lah memekakkan telinga dgr dia mrh2kan pelatih . lma jgk kot . sampai dah takde suara beliau .

then lps smua2 tue . masa utk kenakan mantan c.puan aina . kita buat suprise party ckit . jln ceritanya . pkl230 ptg . pakat2 dgn mantan c.puan mia . nak turun dl . tak nak bg aina ikut . sbb nk g beli kek utk dia . klu dia ikut ssh la nnt nak kua . then ajak la en.suami g machang . tp dia pulak kena jaga budak . terpaksa la merempit g machang dgn c.puan mia . naseb bek slmt g n slmt blk . dan yg tertulis atas kek tue ' happy birthday budak kecik ' .

sabtu...
hari ketiga & last . hish , sedih la pulak nak kna tgalkan lg daerah machang nie . dan terpaksa la berjauhan dgn yg tersyg . dan jugak pelatih2 sekalian . tp nak wat cmne kan . sedar la ckit diri tuuu dah grad . hahaha .

okey . pg nie aku turun lmbt . terlbh tido lah pulak . si PP nie pulak xkejutkan aku . tp dgr2 cite dia pun trun pkl8 . ceh ! baik punya PP . aku xtau sgt la aktiviti pg tue . tp mcm biasa lah . turun pkl7 pg . ada la senamseni ckit2 . tp semalam diorg tido kat PI . aku pulak tido kt kolej . lg best . ada katil . hahaha .

jengjengjeng . nie aktiviti yg plg aku tunggu . explorace . bia pun turun lwt . tp aku ttp tak terlepas . aku pun jaga checkpoint jgk . skali ngan tuan amali . best jgk . heheh , klu camping yg aku handle sblm nie pun , tak pernah aku involve dlm explorace nie . keje aku tunggu bdk sakit je . hahaha , buang tabiat lah kali nie .

kt checkpoint tuan amali nie , pelatih kena mkn roti bersama belacan dan budu . korang pernah rasa ? klu nak rasa , blh la jumpa tuan amali . mkn sama2 dgn dia . sbb dia pun xmkn budu . hahaha . sedap2 dia je sruh org mkn . then dia psycho pelatih2 dia ckit . sandwich bersama pacat dan lintah . hah ! smuanya geli geleman . naseb lah korg .

hah tgk ! aku yg berkuasa . hahah . cepat ikut aku .

maka berakhirlah camping part 1 utk sem nie . seronok lah lyn junior2 nie . will miss u . ceh ! gatal lah pulak . sblm tue ada la sedikit cendrhati . utk mengubat lelah2 anda semua .

PP muka macho bg hadiah
huh ! penat . tp seronok !
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads