Rabu, 17 Ogos 2011

03 di kelaboran - Google Blog Search

03 di kelaboran - Google Blog Search


PERANG-PAHLAWAN ERA REVOLUSI ANCAM NEPOTISME GANG: INI KERJA GILA <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2011 02:17 AM PDT

INIKAH ILMU ISLAMNYA PANGLIMA UMNO
''Pas hendaklah mencari jalan menutup mulut beliau (Nik Abdul Aziz) yang merosakkan akidah umat Islam di negara ini.
''Lagipun, pendapat beliau bukan pendapat Dewan Ulama Pas, jauh sekali pendapat daripada badan induk Pas,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan-kenyataan Nik Aziz yang sejak kebelakangan ini sering kali mengundang kontroversi.
Terbaru, Menteri Besar Kelantan itu melabelkan pengundi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang yang tidak menyokong calonnya sebagai orang jahiliah.
Nik Aziz berkata demikian pada sidang akhbar di Kampung Radong selepas membantu calon parti itu, Normala Sudirman berkempen untuk Pilihan Raya Kecil DUN Tenang beberapa hari yang lalu.
Pendapat beliau berhubung serangan Lee Kuan Yew terhadap Islam juga dilihat seakan-akan mempertahankan serta merelakan perbuatan Menteri Mentor Singapura itu.
Mengulas lanjut, Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, fatwa Nik Aziz berkaitan politik juga sering berubah-ubah dan tidak berlandaskan nas serta ijmak ulama.
Sementara itu, Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata, Mursyidul Am Pas itu sanggup melakukan apa sahaja asalkan cita-cita pembangkang tercapai dan dendam mereka terbalas walaupun agama dijadikan galang gantinya.
''Apa saja yang menguntungkan politik Pas akan dibiarkan berlaku walaupun ia diketahui akan menjejaskan kedudukan agama Islam,'' ujar beliau.Timbalan Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Omar Saleh pula berpendapat, Nik Aziz terlalu banyak menggunakan agama untuk kepentingan politik beliau.
''Saya ingin bertanya kepada beliau, apakah status nenek moyang saya dan mereka yang tidak mengundi Pas sebelum Pas diwujudkan. Adakah mereka ini kafir seperti 'fatwa' yang dikeluarkan Pas?
''Jika Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) disifatkan sebagai pelacur politik, saya ingin bertanya, apakah Nik Aziz ini pelacur agama kerana sikap beliau yang memperdagangkan agama demi memuaskan nafsu untuk berkuasa.
''Anwar dan Nik Aziz ialah gambaran manusia 'putar alam' yang sanggup menjadi pak turut kepada DAP. Nik Aziz sendiri telah memperdagangkan Islam demi kepentingan politik DAP,'' tambahnya.
Ambo Rasa  Nak Jawab Ni Deh!!!

Kenapalah sungguh buta sekali Puak Umno ni,Muka letak kat mana pun ambo tak tahu,Nak tutup mulut TGNA.Melayu mudah lupa sangat sesuai untuk UMNO.Pepatah ada menyebut "Mulut tempayan boleh ditutup,Tapi bukan mulut manusia".Lebih-lebih lagi manusia yang berilmu.Tapi yang tak tahannya dalam duk jahiliah nak jugak berkawan,Apa Umno ni takder MARUAH,Kalau TGNA ni boleh merosakkan akidah umat Islam,apa punya bangang nak buat Perpaduan dengan PAS.Bila ditolak dimakinya Pas.Kesian sungguh dengan Umno ni.Mana kamu nak pigi hah!!!
Beginilah sikap jahil yang tak berajar.Bila orang cakap jahilliah dikatanya sesat,Yang dia sendiri tak sedar dia yang sesat,Bercakap hal agama diatas bukan bidangnya jadilah Isikelaroh.Agak-agaknya mereka ni belajar tentang agama setakat mana?Bukan ambo nak perlekeh atau merendahkannya.Tapi ini adalah hakikat yang terpaksa dijelaskan supaya tidak nanti ada yang kurang arif mengambil pakai apa yang di merapukan oleh bekas menteri yang jaga agama ni.
Bagi ambo apa yang dikatakan oleh TGNA sangat tepat sekali dan tiada salahnya,Sesiapa yang menyokong Umno ni memang jahiliah,Sangat jahiliah,Ambo berani katakannya.Apa tidak jahiliah jika dari kalangan pemimpinnya ramai yang isikelaroh dan ikut sedap mulut menghukum diatas hanya kerana dia seorang menteri.Rakyat jahilliah buta hati gelap perut sahaja yang akan sokong.

Kejahatan,kejahilan,dan kemaksiatan yang dilakukan Umno sepatutnya dijadikan pedoman bila time mengundi,Tapi sayang sekali,akal yg tuhan bagi tidak digunakan dengan baik sehingga setiap makhluk akan membuat tuntutan padanya dihari akhirat kelak.

Nak suruh Allah taala tunjuk macam di Bagan Pinang dulu baru nak reti bahasa.Orang yg conform RASUAH dan dihukum oleh partinya sendiri masih dipilih oleh manusia yang buta sehingga ribut yang begitu kuat melanda dengan dasyatnya.Sama-samalah berfikir dan merenung setiap apa yang terjadi itu.Bukalah kitab mana sekalipun pasti tercatat apa yang berlaku itu pasti ada sebabnya.Semoga diambil pedoman dan iktibar.

Zahid Hamidi Isikelarah Kejahilannya Terhadap Islam

Gesaan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi supaya pemimpin PAS solat istikharah berhubung video seks menyerlahkan lagi kejahilannya terhadap hukum feqah di dalam Islam.
Demikian Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr Khairuddin Aman Razali sebagai respons kepada laporan Utusan Malaysia hari ini yang bertajuk "Nik Aziz digesa solat istikharah".
Kenyataan itu memetik kata-kata Zahid selaku Naib Presiden Umno yang berkata: Saya fikir mereka (pemimpin Pas) perlu melakukan solat sunat istikharah untuk memohon hidayah Allah sama ada segala kebenaran di sebalik video seks itu berpihak kepada Anwar atau tidak.

Khairuddin berkata, kenyataan itu menunjukkan Umno semakin tersepit pada hari ini.
"Tidak cukup dengan kebiadapan Utusan yang menyiarkan karikatur yang menggambarkan persepsi yang negatif terhadap Islam, pada hari ini kita membaca pula kenyataan Naib Presiden Umno yang menggesa supaya pemimpin PAS melakukan solat istikharah dalam menangani isu seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang," katanya.

Jelasnya, solat istikharah tidak dilaksanakan untuk bertujuan yang bertentangan dengan hukum syarak.

Dalam isu ini, katanya seseorang itu tidak dianggap bersalah melakukan kesalahan zina selagimana tidak didatangkan dengan empat orang saksi.
Ini, ujarnya adalah peraturan yang telah ditetapkan oleh Allah SWT secara jelas di dalam Al-Quran dan Al-Hadis.Ianya merupakan kaedah keterangan yang dipegang di dalam Islam.

Katanya, selagi mana tidak di datangkan 4 orang saksi maka sesorang itu adalah tidak bersalah dan tidak melakukan zina.
"Tiada seorang Islam pun yang berhak untuk keluar daripada ketetapan Allah SWT ini," tegasnya.

Justeru, beliau meminta para alim ulama di dalam Umno seharusnya menasihatkan pemimpin mereka supaya berhati-hati sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang berkaitan dengan urusan agama sebelum masyarakat turut menjadi haru biru dek kerana kenyataan tersebut.

Ambo Rasa  Nak Jawab Ni Deh!!! 
Sudah terang lagi bersuluh.....inilah rupanya seorang pemimpin Islam yang tak reti hukum hakam dan ikut sedap mulut bercakap diatas tiket ia seorang Menteri.
Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, berkata tindakan Jabatan Hal Ehwal Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) melarang masjid dan surau menghentikan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh di negeri itu tidak akan berlaku jika kerajaan negeri Pulau Pinang sensitif terhadap agama Islam.

zahid hamidi wavingBeliau berkata, perkara itu berlaku kerana kerajaan yang memerintah negeri berkenaan adalah parti yang langsung tidak sensitif terhadap isu-isu agama Islam.

"Saya amat dukacita fatwa yang dikeluarkan oleh JHEAIPP yang selama ini tidak ada sebarang kajian dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan mengenai larangan itu," katanya kepada pemberita di Bagan Datoh hari ini.

Ahmad Zahid berkata, larangan yang dikeluarkan oleh JHEAIPP itu adalah arahan daripada pentadbiran kerajaan negeri.
Beliau berkata, kerajaan negeri Pulau Pinang seharusnya merujuk fatwa itu kepada Yang Di-Pertuan Agong selaku ketua agama.

Katanya, apa yang dikhuatiri sekarang ialah larangan tersebut akan menjadi ikutan kepada negeri lain yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

azlan"Biarpun kita menghormati agama lain, sebagai sebuah negara yang menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi, amalan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara harus dihormati," katanya.

Beliau berkata, "dalam soal agama dan bangsa, jangan harus berbeza pendapat walaupun mempunyai fahaman politik yang berlainan, kita harus bersama dalam menegakkan syiar Islam.

"Mereka yang menjadi pemimpin parti politik hendaklah senada memberikan pendapat, jauh sekali memberi pendapat politik sebagai fatwa Islam," katanya.

Ambo Rasa  Nak Jawab Ni Deh!!!
Inilah bukti Artikel ambo yang lepas ambo kata Pecat Mufti ganti Paderi.Mufti yang ikhlas bila mengeluarkan fatwa akan disanggah oleh menteri celaka Umno.Ambo nak tanya layakkah seorang Tok Bomoh Cacing nak keluarkan kenyataan penyakit kanser?Berbelit-belit dibuatnya bila isu yang berkaitan agama dicampur aduk olehnya dengan membelakangkan orang yang bertangunggjawab membuat keputusan dalam hal agama.Inilah puncanya ramai yang MURTAD.

Apa anda fikir tuduhan ini tidak berasas?Jika begitu ambo huraikan sedikit mengenai asasnya apa yang ambo katakan,Tentang larangan menggunakan pembesar suara ini dipolitikkannya sehingga bukan saja Mufti yang tidak diendahkannya bahkan hadis Nabi juga,Hadis dijelaskan oleh Mufti tentang larangan itu adalah hadis soheh,Tapi bila tidak pakai hadis Nabi dan nak pakai kepala otak yang mabuk Toddi beginilah jadinya.

Untuk makluman puak Menteri yang Islam nak jadi Kafir- TIDAK PERCAYA MUFTI TIDAK APA,TAPI JIKA TAK PERCAYA NABI KAFIR.Apa yang diberitahu oleh Mufti itu adalah apa yang ditulis didalam hadis,Hadis ni barang hak datang dari Nabi,Kalau tak ikut, sedikit boleh tahan lagi,Tapi bila melanggar/menolak dengan membuat hukum sendiri dan menolak Hadis Nabi tanyalah Tok Guru Hj Lah Genting pun apa hukumnya,Tak tahulah takut Ulamak Ahzab Umno cakap tak apa.Tinggi pangkat Menteri lagi dari pangkat Nabi ke.


Bukan saja-saja hukum larangan tersebut,tetapi ianya berkaitan dengan gangguan keatas orang lain,Lainlah kalau tidak dibenarkan azan,Payah kalau adanya Menteri yang macam ni,Dia tiada kerja ke dalam kementerian yang dia pegang.Pasal enjin jet hilang pun jawapan dia memang bercelaru macam ni lah,Tapi tidak melibatkan keterangan Hadis tu taknaklah kita hurai lebih-lebih.Kalau rasa tiada kerja sangat ni ambo nak bagi kerja.Silakan jawab kenapa MALAYSIAKU beli 2 buah kapal selam dengan harga RM 6.7 BILLION.Apa hebatnya dengan THAILAND beli 6 buah Kapal selam berharga RM 770 JUTA.

Tak payah nak ganggu urusan berkaitan Agama kalau jahil,Jawab yang mana bertanggungjawab dengan Jawatan.Beza harga kapal selam begitu ketara sekali.Kalau Kafir boleh beli 6 buah dengan harga jauh lebih murah dari Pemimpin yg Digambarkan Islam beli,Apa nak hebat dengan cerita Islam anda?Allah Maha Mengetahui.Jadikan ianya sebagai iktibar kepada semua,Keadaan yang rakus seperti ini akan Allah perlihatkan musibahnya nanti...

REJIMEN ASKAR CINA DIRAJA UMNO


Rejimen 501 Askar Wataniah yang berpangkalan di Kem Sri Rajang di Sibu bercadang menubuhkan satu kompeni kaum Cina dianggotai kira-kira 120 pegawai dan pangkat-pangkat lain.

Timbalan Komandernya, Lt Kol Azman Mohd Yassin hari ini berkata, cadangan itu bersesuaian dengan kedudukan Sibu yang mempunyai ramai penduduk Cina.

NONE"Kami ada tiga batalion di negeri ini dalam rejimen yang terdiri daripada kira-kira 1,600 pegawai dan anggota pangkat-pangkat lain, kebanyakannya bumiputera.

"Ramai orang Cina di Melaka dan Pulau Pinang menyertai Askar Wataniah dan oleh itu, kami ingin melihat keadaan yang sama berlaku di sini," katanya kepada pemberita di Sibu.

Azman berkata, sekiranya cadangan ini menjadi kenyataan, Sarawak akan mencatat sejarah sebagai negeri pertama yang mempunyai satu kompeni Askar Wataniah yang semua anggotanya terdiri daripada kaum Cina. "Kami harap dapat mengambil kira-kira 200 sukarelawan kaum Cina menjelang akhir tahun ini.

"Hari ini, kami mengambil tiga orang," katanya.
Azman berkata rejimen itu memerlukan 40 peratus sukarelawan lagi untuk memenuhi kuotanya.

NONEMereka yang berusia 18 hingga 45 tahun, memiliki kesihatan yang baik dan bersekolah sekurang-kurangnya hingga di peringkat Penilaian Menengah Rendah (PMR), layak dipertimbangkan untuk menganggotai rejimen itu.

"Calon yang terpilih akan diberi latihan asas ketenteraan selama sebulan dan dibayar elaun kira-kira RM800 dalam tempoh itu.

"Peluang untuk naik pangkat juga ada dan mereka yang benar-benar meminati kerjaya dalam bidang ketenteraan boleh diserap ke pasukan tentera biasa selepas lima tahun," katanya.


Ambo Rasa  Nak Jawab Ni Deh!!! 

Lepastu nak kata tidak jahiliah lagi kalau sokong Umno-Bn ni.Adakah seorang Leftenan Kolonel layak untuk membuat keputusan berkaitan soal keselamatan negara kalau ianya bukan diputuskan oleh Menteri Pertahanan Agama.Bukan ambo tidak suka kaum cina,Tapi cukuplah dengan apa yang ada.
Walau perkara ini kecil bagi otak udang berfikir,Jangka masa yang panjang akan mendatangkan musibah dengan lebih banyak lagi isu2 seumpama ini,Kenapa tida juga tubuh REJIMEN ASKAR INDIA DIRAJA UMNO.Apakah orang India bukan sebahagian dari pada rakyat Malaysia.Dekat Sentul pun boleh,Sebab situ pun ramai India.Atau dekat mana2 estate ke.Lepas tu REJIMEN ASKAR SIAM DIRAJA UMNO.Baru dinamakan 1malaysia.Walaupun ianya merupakan satu pasukan sukarelawan tapi harus diingat,setiap perkara yang berlaku bermula dari kecil,Sekiranya mendapat sambutan dan line clear dari Menteri bodoh maka yang lebih besar dari tadi pula akan menyusul.
Kebodohan Umno seringkali dibuta pekakkan oleh media.Lihat saja perjanjian air dengan Singapura,Begitu juga perjanjian carigali minyak dengan Syarikat Shell dan kawasan bertindih dengan Thailand, dan bermacam lagi kebodohan Umno diserlahkan oleh generasi warisannya pula.Hancur dan terus hancur,jahanam dan terus jahanam,
Melayu tak payah cerita banyak.Mentang rasa duduk dah senang sikit tak nak peduli soal isu membabitkan kemusnahan negara,Berfikiran pendek dan tidak melihat masa depan anak cucu atau generasi kita nanti.Sekiranya apa yang terjadi ini berterusan fikirlah tentang masa depan anak cucu kita.


Ambo cukup kecewa dengan segelintir kepala otak yang berfikiran sempit dan pentingkan diri sendiri.Lepas tu bila dah terhantuk baru nak menyalak,Buang masa saja.Jangan ingat kesenangan yang ada pada hari ini adalah kesenangan yang hakiki.Walaupun duit kita banyak dalam bank,kalau selalu dicucuk keluar tanpa ada ganti yang masuk ianya akan habis.Ketika itu semuanya tiada makna lagi.

Fikirkanlah dan ingatlah.APA YANG TERJADI HARI INi ADALAH DISEBABKAN UMNO.Sedikit masa lagi apabila berlaku kecelaruan atas dasar yang dibuat oleh tangan UMNO ini sendiri dia akan mengarahkan anjing suruhannya untuk memutarbelitkan fakta supaya rakyat akan menyalahkan Pembangkang.Inilah keja UMNO yang dikatakan DULU,KINI DAN SELAMANYA.Tapi ada jugak yang bodoh dan tak faham terus duk jilat UMNO.Sedangkan UMNO sudah beritahu melalui motto partinya yaitu apa yang terjadi dahulu,kebodohan dahulu,dan apa saja yang dahulu akan kekal hingga KINI dan jika dipih juga lagi akan kekal SELAMANYA.Cuma yang berubah ialah rakyat akan lebih sengsara kerana dunia semakin berubah,Negara lain semakin maju ke depan.Tapi negara kita kekal macam dulu,Kalau dulu 10 tahun lepas pergi kerja kilang gaji pokok RM 450, Hari ini pergi pun gaji pokok sama RM450 dan 10 tahun lagi pun sama RM450 atau kalau naik pun RM550 paling tinggi.Tapi negara lain jauh kedepan tanpa menunggu kita.Apa punya besar kita orang nak tunggu.Mama yang besar atau Big mama.??

Sedarlah wahai sahabatku didalam Umno,tiada untungnya Umno,Kalau nak cakap tengah pakai internet sekarang ni pun adalah Jasa Umno,Baik buang otak dan tak payah pakai otak.Sangat bodoh bila ambo dengar pernyataan itu.Ada internet pun nak di agung-agungkan.Indonesia lagi lama dan hebat dengan Internet ni walau negara mereka digambarkan dengan macam2 perkara.

Kalau tengok dengan mata bukan dengan buta, bahasa pilihan kebanyakannya yang Indonesia ada tapi bahasa Malaysia tiada.Begitu juga dengan telefon. Maknanya Indonesia lagi kedepan berbanding Malaysia,Indonesia mampu buat kapal selam sendiri,Malaysia apa ada?Semuanya dibeli dari yahudi...Banyak perbandingan yang boleh dibuat dengan kemajuan negara jiran yang selama ini disorok oleh kerajaan.Anda carilah sendiri untuk mendapat kepuasan akan nikmat negara yang anda kata perlu di syukuri sampai mati...

Umat Islam dinasihat untuk menghindari sikap suka meminta bagi memastikan martabat umat Islam sentiasa terpelihara.

UMAT ISLAM DIGALAKKAN BERJIMAT CERMAT

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan tindakan mereka yang suka meminta-minta sebagai tamak dan boros.

NONE"Contohnya kes di Negeri Sembilan, di mana seorang individu bukan sahaja telah menerima bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Baitulmal malah sanggup meminta bantuan dari sebuah gereja di Seremban," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada majlis Iftar Perdana Bersama Asnaf dan penyampaian bantuan Ramadan di Kompleks Pusat Islam di kuala Lumpur malam semalam.

Memberitahu pemberita kemudiannya mengenai larangan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara semasa subuh oleh kerajaan negeri Pulau Pinang, beliau berkata pihaknya menghormati keputusan yang dibuat oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam negeri itu.

"Kami menghormati keputusan itu kerana ia adalah hasil mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lepas dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu," katanya.

Pada majlis malam ini sumbangan sebanyak RM2.9 juta daripada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan disampaikan kepada 15,131 penerima sempena program Bantuan Ramadan.

Antara penerimanya ialah golongan saudara baru, fakir, miskin, penuntut Institut Profesional Baitulmal, anak-anak yatim Darul Kifayah dan penghuni Dar
As Saadah.


PENDEKAR SUDAH KELUAR


Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam kesal dengan sikap sebuah akhbar berbahasa Inggeris yang menonjolkan berita berhubung perkahwinan lelaki sejenis yang akan berlangsung di negara ini tidak lama lagi.

ali rustam wearing songkokBeliau berkata paderi warganegara Malaysia yang membuat pengakuan orientasi seks songsangnya dilapor akan berkahwin dengan pasangan kekasihnya seorang warga Afrika-Amerika tidak lama lagi.

"Dengan memperbesarkan kisah songsang paderi di akhbar berkenaan seolah-olah mengajak dan menggalakkan masyarakat di negara yang terdiri daripada golongan masyarakat majmuk dan anutan pelbagai agama menerima situasi tersebut," katanya ketika berucap pada Majlis Kasih Ramadan anjuran Pergerakan Puteri Umno Kedah di Kampung Air Putih, Junjong di Kulim.

Katanya, tindakan akhbar itu juga membelakangkan keprihatinan masyarakat di negara ini yang menganggap perkahwinan songsang adalah sesuatu yang luar biasa dan dilarang agama.

Beliau berkata orang ramai perlu berwaspa dengan keadaan perkembangan cara hidup masa kini dan jangan mudah terpengaruh dengan budaya songsang itu.

Akhbar itu Khamis lalu melaporkan paderi berusia 41 tahun yang mengaku gay akan berkahwin hujung bulan ini atau awal bulan depan dengan majlis perkahwinan bakal diadakan di New York, Amerika Syarikat dan Malaysia.


Ambo Rasa  Nak Jawab Ni Deh!!!

Untung orang Melaka dapat ketua Menteri macam ni,begitu cakna dengan masalah rakyat,negara dan agama.Janganlah akhbar duk siar2 yang macam tu ya,Apalah akhbar milik Pembangkang ni,Nak kena tarik balik permit tu,Jangan main-main,ini adalah soal maruah kita orang Melayu.Kita wajib pertahankan kroni kita.
Kita jangan jadi macam Kelantan.Diperintah oleh seorang tua yang nyanyuk,Lihatlah keadilan dan kekayaan dalam negeri kita ini yang tiada taranya didalam negara...

BATU BERENDAM (Los Angeles kot): "Selain memenuhi permintaan arwah supaya tidak memaklumkan kepada sesiapa, saya juga tidak ada sesen pun untuk menguruskan jenazahnya.

"Duit yang ada ketika itu hanya cukup untuk membayar tambang bas pergi dan balik kerja pada hari berkenaan," kata Zaini Malek, 48, wanita yang dijatuhi hukuman denda RM250 oleh Mahkamah Majistret di sini, kelmarin kerana menyembunyikan kematian suaminya dengan mencampakkan di bawah pokok pisang, Abd Halim Manan, 70, selama empat hari di rumah mereka di Kampung Batu Berendam, pada Oktober lalu.Berita penuh Klik

PANDANGAN MUFTI PERLIS
Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berkata amalan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh di masjid dan surau dengan kuat adalah bertentangan dengan sunah Nabi Muhammad SAW kerana ia mengganggu orang yang sedang tidur.
"Amalan pasang mikrofon kuat waktu sebelum subuh adalah bertentangan dengan sunah Nabi SAW kerana ia mengganggu orang yang sedang tidur. Perbuatan mengganggu ini adalah haram dan berdosa," katanya dalam satu pesanan SMS kepada Malaysiakini.
Sehubungan itu, Dr Juanda berkata pihaknya menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh.
"Kami sokong kenyataan itu dan Perlis dah lama kuat-kuasakan larangan itu di masjid dan surau, walaupun kadang-kadang ada (pihak) yang larang," katanya.
Menurut Dr Juanda, Jawatankuasa Fatwa Perlis telah membincang hal berkenaan sejak 30 April 2007 dan dalam garis panduan masjid di negeri itu diletakkan satu klausa: 'tidak membaca dan memperdengarkan ssebarang bacaan selain azan dengan kuat ssebelum dan selepas'.
Keputusan itu juga telah diluluskan dalam mesyuarat Majlis Agama Islam Perlis pada 25 Julai 2007 yg dipengerusikan oleh Tuanku Raja Muda Perlis.
MUFTI INI BAKAL LETAK JAWATAN ATAU DIPECAT???

Bukan Ulamak didalam Umno dan bukan Umno bersama Ulamak.Ibarat air dan minyak tidak sekali akan bercampur.Jika bercampur maka akan rosaklah mana2 diantara keduanya.

Mufti muda ini kelihatan agresif dan ikhlas dalam menyampaikan hukum mengenai Islam yang sebenarnya,Ambo tidak tahu berapa lama ia mampu bertahan,Ambo pinta agar Imannya sentiasa kuat dan dilindungi oleh Allah taala setiap perkara maksiat yang akan berlaku dari pembabitannya.

Semoga akan berlaku satu Revolusi yang akan mengikut jejak seperti sahabatnya sebelum ini.Insyaallah.Kalau Mufti Kerajaan Umno sendiri pun balaci tak percaya dan lebih percayakan kemerapuan dari menteri kehilangan....Alamatnya takder apa yang mampu nak diselamatkan lagi.Kalau ulamak Pas cakap,mungkin politik,Ulamak neutral cakap,mungkin cari publisiti,Ulamak Umno cakap,Mungkin...apa lagi????Mungkin di Neraka Hakiki....lu pikirlah sendiri

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads