Selasa, 9 Ogos 2011

03 di wakaf bharu - Google Blog Search

03 di wakaf bharu - Google Blog Search


Serambi Mekah..Eh..Eh.. masih ada orang buang bayi ??? Bakar bayi <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2011 08:16 AM PDT

Kaunter pembayaran berasingan di antara lelaki dan perempuan di pusat-pusat membeli belah adalah diantara revolusi yang laksanakan oleh kepimpinan Nik Aziz bagi mengelak umat Islam di Kelantan mendekati zina dan perbuatan yang boleh membawa kepada zina. Nik Aziz juga menyarankan perempuan yang cantik tidak di ambil bekerja, juga bagi konteks yang sama dan menyelesaikan masalah pengangguran di Kelantan.
Negeri Kelantan di bawah pentadbiran Nik Ajiz Ular dalam semak terkenal dalam beberapa perkara. Kelantan terkenal sebagai negeri yang paling tinggi sumbang mahrah dan buang bayi. Kelantan juga merupakan negeri yang paling ramai penghidap HIV.
Di negeri Kelantan 'Serambi Mekah' tu pun ada juga kes macam ni...Tak caya?..hehehe..semak fakta..HARI INI, SEKOLAH HARAPAN JASIN MEMPUNYAI 31 ORANG PELAJAR. 15 ORANG DARINYA TERDIRI DARI PADA RAKYAT NEGERI KELANTAN DARUL NAIM YANG MENTERI BESARNYA ADALAH NIK AZIZ !!!
Jumlah pelajar hamil luar nikah yang paling ramai datangnya dari Negeri Kelantan Serambi Mekah!!! Oleh yang demikian ada beberapa kesimpulan boleh dibuat tentang perkara di atas.Sepatutnya Kelantan kena tubuhkan juga sekolah Sekolah Harapan ni di Kelantan. Kalau ada sekolah seperti ini di Kelantan, Ee percaya pelajarnya akan bertambah dengan lebih cepat. Kalau Melaka 31 orang, Kelantan dalam 2 bulan dah boleh capai 50 pelajar kot.
KOTA BHARU 17 Okt — Penduduk kariah Masjid Telipot di sini gempar dengan penemuan seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan, yang ditinggalkan di wakaf (tempat rehat) perkarangan masjid itu pagi ini.
Bayi yang hanya berselimutkan tudung wanita itu ditemui masih bertali pusat dengan keadaan badannya menjadi biru dipercayai akibat kesejukan.
"Bayi perempuan itu ditemui sepasang suami isteri yang sedang berehat di wakaf tersebut pada kira-kira pada pukul 8 pagi," kata seorang petugas masjid, Khadijah Yazid, 51, kepada pemberita di sini.
"Ketika itu puluhan kariah masjid yang lain sedang khusyuk mendengar kuliah agama, saya kemudiannya ambil tuala mandi saya dan selimutkan bayi itu," tambahnya.
Katanya ketika ditemui bayi itu dalam keadaan merengek dipercayai sedang kelaparan, dan pihak masjid terus menghubungi polis yang datang setengah jam kemudiannya untuk menghantar bayi itu ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini...
Anak-anak muda yang tidak menutup aurat akan di beri kaunselling dan di dakwa. Beberapa tahun yang lepas, muslimah juga di larang memakai gincu bila berada di bandar Kota Bharu.Samalah seperti mewajibkan tulisan jawi pada papan tanda di seluruh Kelantan. Kita diperbodohkan seolah-olah jawi itu menandakan Islam dan simbol ketinggian syiar Islam di Kelantan. Bukankah jawi itu Melayu.
Rakyat Kelantan usah marah, kejadian ini ditulis berdasarkan fakta. Lagi pun kes pembuangan bayi bukan sahaja berlaku di negeri Cik Siti Wan Kembang malah di pelbagai lokasi lain di negara ini. Cuma kejadian bayi dibakar buat kali pertama berlaku di negeri mendapat jolokan 'Serambi Mekah'. Itu sahaja, tidak lebih daripada itu. Namun, sebelum suspek ditahan, dituduh dan dibicarakan,  tiada siapa mampu menolak kebarangkalian ibu bapa bayi malang terbabit mungkin berasal dari negeri lain. Terfikir, masakan kekejaman sebegitu sanggup dilakukan suspek rakyat Kelantan? Lihat sahaja papan iklan di negeri itu, disertakan tulisan jawi manakala model wanita 'ditudungkan' jika pada realitinya mereka tidak menutup aurat, contoh ketara penonjolan imej Islam seharusnya dibanggakan semua.
Baru-baru ini ada orang jumpa mayat rentung seorang bayi lelaki yang ditemui dalam tong sampah Majlis Daerah Kuala Krai di Jalan Zainal Abidin, Kuala Krai, yang dibakar. Dilaporkan, mayat bayi cukup sifat dipercayai berusia beberapa hari itu ditemui separuh rentung di dalam tong sampah dengan kaki bercerai daripada badan.
Serambi Mekah..Eh..Eh.. masih ada orang buang bayi ??? Bakar bayi????..Oiii PAS Kelantan, cermin-cerminlah diri. Apa dah jadi dengan negeri 'Serambi Mekah'. Sekali anda hipokrit, ternyata hipokrit selamanya !!!!
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads