Ahad, 20 Januari 2013

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


SEKOLAH KEBANGSAAN <b>JELAWAT</b> 2: LATARBELAKANG

Posted: 08 Jan 2013 05:32 AM PST


Sekolah Kebangsaan Jelawat 2 atau nama ringkasnya SK Jelawat 2, telah mula dibina pada 29 April 2007 di atas tanah dusun seluas 3,606 hektar (8.91 ekar) di Lot 3501, Kampung Bator, Jelawat, Bachok, Kelantan dalam peruntukan Rancangan Malaysia Ke-8. Sekolah ini telah siap sepenuhnya pada 28 Julai 2008 dan mula beroperasi pada 3 Januari 2009 dengan menelan belanja sebanyak RM 10,500,000.

SK Jelawat 2 mempunyai lima blok bangunan tiga tingkat dengan model Sekolah Wawasan yang merupakan antara bentuk baru sekolah tercanggih di Kelantan. Lima blok yang ada terdiri daripada satu blok pentadbiran, dua blok bilik darjah, satu blok bilik-bilik khas dan satu blok prasekolah.

Nama SK Jelawat 2 diabadikan sempena lokasi sekolah ini di Pekan Jelawat yang merupakan pekan perniagaan termaju dan pusat tumpuan pengunjung di daerah Bachok.

Pada awal operasi, SK Jelawat 2 menerima seramai 206 orang pelajar dan 17 orang guru dengan jumlah kelas sebanyak 10 buah, bermula dari Prasekolah hingga Tahun 5. Hampir keseluruhan pelajar adalah dari SK Jelawat dan SK Gunong.

Sehingga April 2010, dalam usia setahun di bawah kepimpinan Tuan Haji Azmi bin Mahmud sebagai Guru Besar pertama, SK Jelawat 2 telah mencapai enrolmen seramai 307 orang pelajar dengan 24 orang guru serta dibantu oleh 4 orang kakitangan pejabat.


Pada 3 April 2010,  SK Jelawat 2 telah dibuka secara rasmi. Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran, Yang Berbahagia Tan Sri Dr. Zulkurnain Bin Hj Awang dan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia, Dato' Haji Alimuddin Bin Haji Mohd Dom, merupakan tetamu kehormat dalam majlis bersejarah ini. 
Ketua Setiausaha, Kementerian Pelajaran Malaysia dan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia diiringi oleh Tuan Pengarah Pelajaran Kelantan, dan Ketua Sektor 
Jabatan Pelajaran Kelantan.
Majlis Warga Pendidik Daerah Bachok 
Bersama Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia,  
Dato' Haji Alimuddin Bin Haji Mohd Dom.
SK Jelawat 2 dinobatkan sebagai penjana pendidikan
secara rasmi pada 3 April 2010.

************************************************************************
Melaksanakan Pendidikan Dan Memperkembangkan Potensi  Warga Sekolah Kebangsaan Jelawat 2 Untuk Melahirkan Insan Cemerlang Dan Seimbang Selaras Dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.
Kreatif, Inovatif dan Produktif.

[ FOTO ] PEMUDA PAS SESAT @JELAJAH JANJI DITEPATI PM <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jan 2013 06:21 PM PST

MB Kelantan silap sakan jika menganggap rakyat Kelantan keseluruhan menyokong pemerintahan beliau. Semalam di Jelajah Janji Ditepati PM di RTC Kelantan menceritakan segala-galanya.

Hampir 40k rakyat datang menyambut PM dan memberi sokongan yang tak berbelah bagi. PM juga mengumunkan sebahagian Manifesto PRU Kelantan.

Pasti Nik Aziz terkedu melihat keramaian rakyat Kelantan di RTC petang semalam.

PT sempat bertanya kepada makcik dari Pasir Mas sejak bila sokong BN.Selamba makcik tu jawab, soknongan beliau kepafa BN sejak zaman Tunku Abdul Rahman lagi.Tahniah makcik sebab bijak dan pandai membuat pilihan.

Terima kasih PM kerana merealisasikan sambutan Jelajah Janji Ditepati Kelantan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads