Selasa, 2 Julai 2013

03 di tanah merah - Google Blog Search

03 di tanah merah - Google Blog Search


: 17 BAS Pesiaran Dipercayai Bawa Pengundi Luar <b>di Tanah Merah</b>

Posted: 04 May 2013 09:53 PM PDT

Di Tanah Merah, Kelantan dilaporkan terdapat 17 buah bas persiaran dipercayai membawa pengundi luar kelihatan di dua lokasi di Tanah Merah. Sebelum ada terdengar berita mengatakan calon UBN yang juga Ketua Umno Tanah Merah Ikhma sudah lama mempersiapkan untuk membawa 8,000 pengundi luar ke  Tanah Merah bagi memastikan kemenangannya.

Kehadiran pengundi luar ini disedari oleh pihak Pakatan Rakyat Tanah Merah tetapi mereka tidak dapat berbuat apa-apa kerana kedatangan pengundi berkenaan sah kerana mereka didaftarkan di Tanah Merah.

Termasuk yang didaftarkan di sini ialah rakyat Sabah dan Sarawak.

Apa yang dipertikaikan oleh bekas Setiausaha Umno Tanah Merah, Amran, bahawa ada usaha membawa pengundi luar ke Tanah Merah sebelum ini ada benar. Amran telah dipecat sebagai setiausaha Umno Tanah Merah kerana cuba membaea Umno ke mahkamah dalam kes memalsukan ahli.

Diharap pihak kesealamatan jentera pilihan raya Pakatan Rakyat Tanah Merah mengawasi kehadirian pengundi luar yang bukan asal Kelantan itu. [kb.kel. 12:52 pm 05/05/13]

Penduduk Jalan Paip gembira jalan <b>tanah merah</b>, berturap sudah <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2013 05:50 PM PDT

Posted on June 25, 2013, Tuesday

SRI AMAN: Penduduk yang tinggal di sekitar Jalan Paip melahirkan rasa gembira setelah beberapa batang jalan tanah merah dan berturap sudah dibina di kawasan itu.

Tinjauan Utusan Borneo di kawasan itu mendapati jalan tanah dan berturap di kawasan itu dilaksanakan menerusi Program Jalan Perhubungan Desa mendapat peruntukan daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Pada fasa pertama, kerajaan Barisan Nasional (BN) telah membangunkan projek jalan tanah bernilai RM400,000 sepanjang 1.7 kilometer bagi menghubungkan penduduk dari Rumah Jerry Lau dalam kawasan jalan terbabit.

Turut dibangunkan  kerajaan BN ialah projek pembinaan jalan tanah bernilai RM400,000 sepanjang 1.1 kilometer menuju ke Rumah Juan, Genting San yang sudah siap pada akhir tahun lalu.

Difahamkan bahawa syarikat CMS telah  membina jalan raya berturap sepanjang 2.5 kilometer bernilai RM1.2 juta bagi memberi kseselesaan kepada penduduk 10 rumah panjang di situ pada awal tahun ini.

Morgan Alban dari Nyakai, Sri Aman berkata perjalanan menuju ke Loji Perawatan Air Bayai, Sri Aman semakin selesa setelah kerajaan BN  melakukan kerja menaik taraf jalan raya di kawasan tersebut.

Ia sekali gus memberi manfaat kepada 2,000  penduduk yang tinggal di kawasan Jalan Paip, Sri Aman untuk bergerak dari satu lokasi ke satu lokasi lain, ujarnya.

"Terima kasih kepada kerajaan kerana telah memberi perhatian serius terhadap keperluan pengangkutan dan perhubungan penduduk di kawasan Jalan Paip, Sri Aman," katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Sehubungan itu beliau berharap kerajaan dapat menyalurkan lebih banyak projek pembangunan di kawasan Jalan Paip seperti kemudahan jalur lebar demi kesenangan penduduk di kawasan itu pada masa akan datang.

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

13 VIDEO Panas! Suasana Hari Penamaan Calon <b>di Tanah Merah</b> <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2013 05:36 PM PDT


Suasana hari penamaan calon di Tanah Merah...berebut air.. .rakyat tu manusia kenapa boleh dilakukan sebegini , kami rasa BN tak yakin menang di Tanah Merah sebab tu lah sanggup layan manusia mcm binatang, kerana mereka rasa yang datang tu mcm manapun tetap akan undi PAS… jadi kita harap PARTI lain tidak akan berbuat demikan. Kepada penyokong BN kalau dah tengok nie kita sama – sama fikir lah ya.

Ini pula kenyataan Datuk Harun Din… renungkan lah


Saya tahu Saluran TV di malaysia ini adalah milk kerajaan, tapi Kerajaan itu bermakna milik rakyat. Pada masa ini UMNO dan BARISAN NASIONAL telah menyalahgunakannya. Ini kerana mereka menggunakan sepenuhnya kemudahan milik rakyat ini bagi menyiarkan kisah-kisah parti politik mereka sedangkan Pakatan Rakyat hanya diberi 10 minit untuk menyiarkan Manifestonya. Hari ini saya menonton berita di TV, saya rasa muka DS Najib hampir 20 minit, Rosmah 10 minit, muka saya pun masuk juga, tapi 1 saat setengah sahaja. Mereka inibukan saja tidak bersikap adil tetapi juga salah laku dalam mentadbir harta milik rakyat. Adakah MEREKA ini yang kamu mahu undi?

Tuan Guru Dato' Dr Haron Din
Timbalan Mursyidul AM PAS Malaysia
Rumah Hj Salleh Junus, Kampung Surau Utan Haji
20/04/2103 11.00 malam



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads