Rabu, 11 Disember 2013

03 di jeli kelantan - Google Blog Search

03 di jeli kelantan - Google Blog Search


MENANAM <b>DI</b> GREEN HOUSE POLITEKNIK <b>JELI KELANTAN</b> (PJK)

Posted: 27 Jul 2013 11:34 PM PDT

hello ! ape kobaa ? ape khaborrr ? sihatt ke idokkk ?sihat ? alhamdulilah . tak sihat ? alhamdulilah  , syukur . itu ujian , Allah uji sebab Allah sayang .. hehehe ,dah hampir 3 minggu kite umat islam berpuase .. Alhamdulilah , aku puase .. Sesungguhnye aku sedang berpuase .. 
Yesss! semue orang puase , semue orang puasae dan semue orang puase . Jangan jadikan alasan berpuase untuk taknak buat ape-ape aktiviti .. Puase bukan untuk tidur lepas tu tunggu sampai berbuke puase .. No No !! tu bukan puase , puase bukan ape sangat ... just tahan skit je , takde orang mati pon sebab puase nie ..
untuk mengisi mase lapang aku and geng-geng aku buat keputusan nak pergi ke Green HOuse PJK .. Oh yeahh ! politeknik JEli ade green house k ! kelas kau jahh .. HAHAHA , kebulan encik Nazri our lecturer yang kiuttt miut itu ajak kitorang tanam buah tembikai .. at first aku rase macam malas .. Malas kenape ? yelah , malas sebab kalau menanam kene gune cangkul but heyy ! aku baru tahu yang sekarang dah tak kene pakai dah semue tuh .. Just gune sabut kelape je , gune jari boleh jahhh .. 
aku mule suke untuk tanam-tanam , gembur-gembur semue .. It was fun ! serius gua cakap luuu .. 
Lu jangan ingat tanam-tanam nie penat k , simple je pon .. ambik anak pokok dan masukkan dalam plastic bag tu .. fuhh ! and its done .. tadddddaaaaaa , lepas tuh tunggu pokok membesar .. Yeayyy ! lepas tu boleh makan , horrreey horreyyy !




nie actually gambar selepas kitorang menanam , on the way dah nak balik dah pon .. Hikhik , korang boleh refer entri aku yang lain untuk tengok ape yang aku tanam tu .. tekan SINI untuk tengok ape yang kite tanam tu.. kbaiiii

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads