Ahad, 30 Mac 2014

03 di manek urai - Google Blog Search

03 di manek urai - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2014 09:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di manek urai</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2014 09:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BN wajar tanding <b>di Manek Urai</b> - Utusan Online

Posted: 23 May 2009 07:58 AM PDT

BN wajar tanding di Manek Urai

Oleh MOHD. SHARIZA ABDULLAH
utusankedah@utusan.com.my

ALOR SETAR 22 Mei - Barisan Nasional (BN) wajar bertanding pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai di Kelantan kerana kerusi berkenaan kosong ekoran kematian wakil rakyatnya dan bukannya disebabkan faktor rekaan pembangkang.

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, faktor pilihan raya kecil yang bakal diadakan itu berbeza dengan DUN Penanti memandangkan ia berlaku atas sebab yang tidak dapat dielakkan.

Sehubungan itu, katanya, beliau secara peribadi akan mengesyorkan kepada pucuk kepimpinan parti supaya menyertai pilihan raya tersebut meskipun kawasan berkenaan merupakan kubu kuat Pas.

"Atas jawatan sebagai Ketua Penerangan UMNO, saya secara peribadi akan mencadangkan kepada pemimpin UMNO dan BN supaya bertanding pada Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai kerana ia diadakan atas faktor kematian wakil rakyat dan bukannya faktor rekaan.

"Tetapi kata putus terserah kepada pucuk kepimpinan," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan ketua penerangan bahagian empat peringkat Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah di Bangunan Tunku di sini, hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan Ahmad menggesa BN memboikot pilihan raya kecil yang mungkin diadakan lagi pada masa depan jika didapati ia 'diatur' oleh pihak pembangkang dan bukannya disebabkan faktor kematian wakil rakyat atau kerana perintah mahkamah.

Beliau berkata, BN perlu berpolitik mengikut caranya tersendiri dan tidak harus terpedaya dengan perangkap pembangkang yang menjadikan siri pilihan raya kecil sebagai medan membina imej mereka.

Sebelum ini, BN mengumumkan keputusan tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Kecil DUN Penanti di Pulau Pinang 31 Mei ini selepas kerusi itu kosong apabila penyandangnya, Mohammad Fairus Khairuddin meletakkan jawatan atas alasan mahu melanjutkan pengajian ke peringkat pasca ijazah.

Dalam pada itu, Ahmad berkata, jentera penerangan UMNO khususnya di Kelantan sedia untuk digerakkan pada bila-bila masa seandainya BN bertanding pada Pilihan Raya Kecil Manek Urai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads