Sabtu, 29 Mac 2014

03 di pasir mas - Google Blog Search

03 di pasir mas - Google Blog Search


Jawatan Kosong Majlis Daerah <b>Pasir Mas</b> (MDPM) – 29 Mac 2014 <b>...</b>

Posted: 01 May 2007 04:15 AM PDT

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan di Majlis Daerah Pasir Mas (MDPM) seperti berikut (Klik untuk maklumat lanjut):

▶ Penolong Pegawai Tadbir Gred N27
▶ Penolong Akauntan Gred W27
▶ Penolong Pegawai Penguatkuasa Gred N27

jawatan kosong majlis daerah pasir mas
Mengikut sejarah kewujudan Pasir Mas, sebuah penempatan telah dibuka oleh Che Leh Ismail atau lebih dikenali sebagai Che Leh Tok Pendekar. Beliau telah dipaksa ke Pasir Mas setelah tanahnya di Kota Bharu diambil alih oleh Sultan bagi tujuan membina istana. Pada masa itu, terdapat seorang guru agama dari Bachok, datang untuk mengajar kelas keagamaan di Pasir Mas.

Pasir Mas merupakan satu daripada 10 jajahan di Negeri Kelantan terletak dibahagian utara Negeri Kelantan, bersempadan dengan jajahan Tumpat di sebelah Utara, Tanah Merah di sebelah selatan, Sungai Kelantan dan jajahan Kota Bharu di sebelah Timur dan Jajahan Sungai Golok, Thailand di sebelah Barat.

Guru agama itu kemudiannya pulang semula ke Bachok setelah selesai mengajar tetapi selang beberapa hari setelah kepulangan guru itu, secara tiba-tiba muncul 3 biji mangkuk emas dari dalam semak. Mangkuk ini kemudiannya berpusing membentuk pusar di sekitar semak dan secara tidak langsung, penduduk yang melihat kejadian itu menjerit 'Mas! Mas!'. Perkataan pasir terbit kerana berdekatan penempatan yang terletak di tebing sungai Kelantan, terdapat beberapa longgokkan pasir sehingga membentuk padang yang luas. Pasir Mas adalah cantuman dari perkataan Pasir dan Mas.

Cara Memohon


Segala Maklumat Boleh Hubungi Pihak Pentadbiran Mdpm. Dapatkan Borang Permohonan Di Mdpm Dengan Harga Rm2.00.

Majlis Daerah Pasir Mas
Kompleks Apam Putra
Bandar Baru Pasir Mas
Lubok Jong
17070 Pasir Mas
Kelantan
No.tel. : 09-7916777.7916666
No.fax : 09-7916999
Emel : Mdpm@kelantan.gov.my

Tarikh Tutup Permohonan : 29 Mac 2014

Like Facebook eJawatanKosong untuk mendapatkan maklumat kerja kosong terbaru 2014 di Kelantan & seluruh Malaysia. Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads