ads

Selasa, 29 April 2014

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

03 di wakaf che yeh - Google Blog Search


Journal of my life : ronda <b>Wakaf Che Yeh</b> + makan <b>di</b> Hayaki Cafe

Posted: 26 Apr 2014 02:08 AM PDT

menghabiskan sisa-sisa cuti di Kelantan, sempat la jalan-jalan ke Wakaf Che Yeh.
bukan time cuti, so best skit nak jalan-jalan.nik ni jenis tak suka sangat tempat ramai orang, sebab tu jarang ke Wakaf Che Yeh kalau balik kampung.
bila time public holiday or cuti sekolah , orang punya lah ramai, bersesak-sesak
niat nak cari tudung bawal.banyak sangat pilihan warna.jadi rambang mata la pulek kan..haha
sempat la beli 4 helai.RM5 sehelai.tudung bidang besar,suka sangat :)
takder niat pun sebenarnya nak beli skirt..tapi sebab murah sangat kan.so rembat jea la
pastu tetiba ada yang tawarkan diri nak bayar.apa lagi.berseri2 terus muka iolss..tq b
skirt ni rm 20/sehelai. kain selesa.

sebelum ronda Wakaf Che Yeh tu , sempat singgah makan di Hayaki Cafe.
dekat dengan Tune Hotel , bersebelahan dengan KB Mall.
kali ni waitress dia ok. sebelum ni waitress kat sini kurang mesra.berlagak pun ada jugak.opss

nasi dagang.sedap.licin iolss makan
 first time singgah sini dulu, pulut mangga abis.kali ni pun sama
bila ntah dapat merasa pulut mangga lagi..huhu

opsss sorry.entry di penuhi dengan gambar makanan.
next entry gambar makanan lagi k..muehaha
k bye

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2014 03:44 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2014 03:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2014 03:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2014 03:21 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peniaga Pasar Borong <b>Wakaf Che Yeh</b> menipu pelancong <b>...</b>

Posted: 21 Jan 2014 02:11 PM PST

Harga mahal untuk pelanggan tidak bertutur dialek Kelantan

KOTA BAHARU: Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Kelantan kesal terdapat segelintir peniaga di Pasar Borong Wakaf Che Yeh di sini, mengambil kesempatan menaikkan harga barangan, khususnya kepada pelancong.

Timbalan Pengarahnya, Ab Ghani Harun berkata terdapat unsur penipuan di dalam urusan jual beli di pasar borong berkenaan di mana pelanggan yang tidak bertutur dialek Kelantan akan dikenakan harga lebih mahal.

"Kita dapat maklumat yang peniaga di sini mengambil kesempatan terhadap pelanggan yang datang dari luar, mereka akan kenakan harga tinggi kepada orang luar.

"Oleh itu, kita mengingatkan semua peniaga agar meletakkan tanda harga bagi mengelak berlakunya penipuan harga," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Beliau berkata pihaknya mendapati terdapat lebih 70 peratus peniaga di Wakaf Che Yeh tidak meletakkan tanda harga di setiap barangan yang dijual.

"Kita akan rampas barang yang tidak diletakkan tanda harga dan peniaga juga boleh berdepan hukuman di mahkamah," katanya.

Dalam perkembangan lain, Ab Ghani berkata terdapat lebih 403 kes melibatkan peniaga tidak meletakkan tanda harga telah direkodkan sepanjang tahun lepas.

"Tahun ini, lebih 50 kes direkodkan dan dalam ope-rasi semalam terdapat 11 kes melibatkan nilai rampasan sebanyak RM5,000 dalam operasi di Wakaf Che Yeh," katanya.

Beliau berkata operasi pemantauan itu akan di-teruskan dari semasa ke semasa bagi meyakinkan pengguna bahawa kerajaan serius dalam menangani isu kenaikan harga sejak akhir-akhir ini. — Bernama

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2014 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di wakaf che yeh</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2014 03:44 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Baling <b>Wakaf Che Yeh</b> | kujie2.com

Posted: 21 Aug 2012 07:13 PM PDT

image

Meninggalkan Baling, Kedah jam 11 pagi , melalui Pengkalan Hulu ke Gerik

image

Buat pertama kali, kami akan melalui Lebuhraya Timur Barat.  Jarak antara Gerik di Perak dan Jeli di Kelantan lebih kurang 124 KM dan kami bercadang singgah bermalam di Kota Bharu.

image

Anak-anak yang masih ceria.

image

Sekitar kawasan Tasik Banding, Perak

image

Kehijauan dan panorama segar sepanjag lebuhraya .

Lokasi ini di puncak Banjaran Titiwangsa

image

Tiba masa untuk bentang tikar dan hidang mangkuk tingkat.  Bekalnya cuma nasi kosong, ikan masin, ayam goreng dan sambal bilis… nikmatnya tak terhingga.

image

Selepas melepasi kesesakkan teruk di Bukit Kebun dan persimpangan Pasir Mas hingga ke bulatan sebelum Jambatan Sungai Kelantan, kami tiba di Wakaf Che Yeh hampir jam 6 petang.

Kebanyakkan hotel di kawasan ini dah penuh, hotel ke 6 baru ada bilik.

Cadang nak berfoye-foye cuci mata tak kesampaian kerana hujan turun dengan lebatnya selepas makan malam.  Angah dapat sehelai seluar, Intan dapat sehelai skirt dan saya dapakan 'baju merah'  untuk S3.

Tak ada aktiviti apa yang nak buat, tidur sajalah.  Nak beronline pun wifi kat hotel ini pun semput-semput.   Esok pagi kami akan teruskan  perjalanan ke Tasik Kenyir .

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved