Rabu, 23 Mac 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


Sensasi

Posted: 23 Mar 2011 11:20 PM PDT

Sensasi


4 Fakta yang anda tak tahu!

Posted: 23 Mar 2011 11:13 AM PDT


Fakta 1 :

Anda tidak boleh menyentuh semua gigi anda dengan lidah anda…




Fakta 2 :
Setelah membaca Fakta 1 kamu terus mempraktikkannya tanpa berpikir panjang


Fakta 3 :
Setelah baca Fakta ke 2 anda tersenyum pahit ….
dan berkata dalam hati "Hampeh..! aku dah terkena nih!"



Dan…

Fakta 4 :
Setelah anda membaca Fakta 3 anda berniat untuk copy lawak bodoh ni kepada geng korang yang lain untuk kenakan diaorang seperti korang yang telah terkena ………!!!

pembetulan fakta....

tajuk nie sebenarnya 4 Auta yang anda tak tahu

Lisa Surihani masuk UITM ,ambik jurusan Eletrical Engineering??

Posted: 23 Mar 2011 10:58 AM PDT


Lisa Surihani telah digembar gemburkan bakal melanjutkan pelajaran dalam jurusan Eletrical Engineering di UITM.

Sehelai borang penilaian UITM,telah di siarkan,,,dimana nampak ssangat lah gambar yang digunakan tue gambar posing yang dah lama wujud dlm alam maya nie...mana mungkin borang permohonan atau penilaian sume pakai gambar posing tepi...semua mesti passport size laa..hadoi..

yang kelakarnyer ada jugak yg percaya gosip kambeng ini...

paling tak masuk akal dalam borang nie kat Modul atau ijazah ,ada tertera nama Farid Kamil..hihi...lecturer ke apa...lawak je..

EE210 adalah jurusan Ijazah Eletrical Engineering kat UITM.


Trailer Filem Karak,sangat menyeramkan,,

Posted: 23 Mar 2011 10:49 AM PDT



Kalau nak feel seram try la tengok video nie tengah malam mcm skrg nie..,huaaa..
filem nie bakal ditayangkan pada 26 May 2011..

Rahim Tamby Chik & Dato Eskay dikatakan sebagai dalang video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim

Posted: 23 Mar 2011 10:46 AM PDT



Sekali lagi Dato Seri Anwar Ibrahim dikaitkan dengan skandal yang mengaibkan maruah dirinya.Akhirnya DSAI membuat laporan polis menafikan org di dalam Video rakaman seks dengan pelacur bukan dirinya.

Cuba korang try tengok Video kat atas nie,tentang dalang yang membuat rakaman Video ini.
Ada disebutkan mengapa org yang di dalam Video tue memang mirip DSAI,tetapi ada perbezaan nya. panasss~ mcm2 hal la..politik nie...

Anwar lapor polis nafi dirinya dalam video seks
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi berhubung rakaman video aksi seks yang ditayangkan kepada wartawan di Carcosa Seri Negara semalam.

Beliau tiba di IPD Dang Wangi pada pukul 10.35 pagi dengan ditemani isterinya Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan keluar pada pukul 12.05 tengah hari.

Dalam laporan yang salinannya diedarkan kepada media itu, Anwar menafikan bahawa dirinya adalah lelaki dalam video itu.

"Ini adalah serangan mengaibkan, melampau dan bermotif politik ke atas karaktor serta reputasi saya dan keluarga saya," kata Anawar dalam laporan polis itu. - Bernama

Seram: Kejadian pelik berlaku semasa penggambaran Kum Kum The Series

Posted: 23 Mar 2011 10:31 AM PDT

Pengarah Kum-Kum The Series, Michael Ang mengakui terpaksa berhadapan dengan beberapa peristiwa seram dan pelik sepanjang melakukan penggambaran drama Kum-Kum The Series.

Walau pun begitu, ia tidak pernah mematahkan semangat dia dan pelakon-pelakon lain untuk meneruskan penggambaran drama tersebut.

"Kami lakukan penggambaran di tempat-tempat yang sememangnya menyeramkan iaitu di sebuah rumah yang dimiliki oleh kerabat diraja Kedah.

"Saya sendiri ternampak sebuah lembaga di dalam skrin dan ketika saya lihat di keluar skrin memang makhluk itu berada di atas pokok," katanya.

Kata Michael, bukan dia sahaja yang menerima kejadian aneh tersebut, kru produksi turut menerima gangguan apabila barang-barang yang sudah dimasukan dalam beg ditemui berselerak di sebuah bilik yang sememantgnya tidak digunakan mereka.

"Selepas penggambaran kami siap kemaskan barang tapi bila ingin bergerak, seorang daripada kru produksi memberitahu ada barang yang belum dikemas lagi.

"Baju dan barang tersebut berselerak di sebuah bilik yang langsung tidak digunakan," katanya.

Sementara itu, pelakon Didie Alias turut berkongsi pengalaman apabila adegan jampi yang dilakukan di sebuah tanah perkuburan akhirnya terpaksa dibatalkan akibat hujan petir secara tiba-tiba.

"Walaupun ia bukan jampi yang betul tetapi ayat-ayat tersebut seperti memuja mungkin secara tidak langsung mempunyai kesan kepada makhluk lain. Ditambah dengan penggambaran tersebut dilakukan di sebuah tanah perkuburan lama.

"Saya melakonkan watak memuja mayat yang mana mayat tersebut hanyalah patung, tetapi bila mulakan babak tersebut tiba-tiba hujan, kilat, petir turun tanpa sebarang tanda awal," katanya Didie.

Tambah Didie, babak tersebut akhirnya dilakukan pada hari lain.

Pengalaman Marsha pula berbeza apabila dia tidak dapat melelapkan mata semalaman kerana terbau bunga Harum Sundal Malam sepanjang malam.

"Saya memang seorang penakut, satu hari selepas penggambaran saya balik kerumah dan ingin melelapkan mata.

"Tapi saya rasa ada sesuatu bau yang lain bukan dari pewangi rumah. Ia seperti bau Bunga Harum Sundal Malam," katanya.

Drama 13 episod ini merupakan kesinambungan telefilem Kum-Kum yang disiarkan pada tahun lalu.

Menurut Micheal, skrip adalah berdasarkan cerita-cerita yang pernah menjadi buah mulut masyarakat.

"Cerita tentang hantu Kum Kum pernah menjadi topik hangat pada tahun 80-an. Dari sumber rujukan yang saya dapat, saya olah menjadi sebuah cerita yang menarik.

"Bagaimanapun ia tetap mengekal jalan cerita asal yang diceritakan oleh masyarakat," katanya.

Drama ini mengisahkan Mawar (Marsha Londoh) seorang gadis yang kurang keyakinan diri dan percaya dengan ilmu hitam untuk kelihatan cantik.

Disebabkan keghairahan untuk menjadi cantik dan mendapatkan lelaki yang dicintai dia terpaksa membunuh 21 perawan dalam masa 41 hari.

Drama ini dibintangi oleh Marsha Milan Londoh, Didie Alias, Elfira Loy, Shahanaz dan Sharifah Shahora.

Bakal disiarkan bermula pada 12 April, setiap Selasa, pukul 9.30 malam di saluran Astro Ria.

Video Lawak : Bukan semua cantik subjektif

Posted: 23 Mar 2011 08:33 AM PDT



hahahaha lawak la video nie..u all mesti tgk mcm mana si Lutfi nie berubah menjadi seorang yang tampan dan sasa dan macam2 lagi la.. sumpah lawak. congratz brader .

OHBULAN!

Posted: 23 Mar 2011 11:15 PM PDT

OHBULAN!


(Video HD) Got To Go – Najwa Mahiaddin, Relax & Catchy.

Posted: 23 Mar 2011 09:49 PM PDT

(Video HD) Got To Go – Najwa Mahiaddin, Relax & Catchy.

We love the part when Najwa pronounce, "you got to go", followed by "go go go, go go go". Sangat relaxing & catchy. Sebagai pendokong genre Soul, secara jujurnya kami rasa Najwa mampu menarik golongan 28 tahun ke atas untuk setia menjadi pendengarnya.

Why you should what the video clip?

Kehadiran Atilia dalam video klip Got To Go bukan satu perkara yang janggal. Kalau tak silap, Atilia juga aktif menyanyikan lagu-lagu berentak jazz, yang sinonim dengan genre soul. Yang penting, Atilia tampak muda & comel dalam video ini.

Satu lagi tarikan ialah kehadiran model lelaki yang bisa membuatkan anda tak mengira gadis atau mak budak terpaku melihat riak wajahnya yang kacak. Tak percaya? Enjoice dahulu Got To Go & kongsikan pandangan anda di ruangan komen selepas ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Video HD) Selamat Tinggal Dunia – Zizan Raja Lawak Ft Dina, Serius Best!

Posted: 23 Mar 2011 07:35 PM PDT

Serius sedap lagu ni! Hebat juga Zizan Raja Lawak rapping, ditambah lagi dengan kemerduan suara Dina, memang perfect! Kami menerima email daripada pengarah muzik video, "Saya Kelvin Anthony, seorang pengarah/editor dari Materealize Productions. Baru-baru ini saya berpeluang mengarah/edit muzik video Zizan ft. Dina – Selamat Tinggal. Saya telah berkongsi pengalaman saya mengenai pembikinan muzik video ini di blog saya."

Jalan cerita berkisarkan kehidupan seorang suami yang rindu terhadap isterinya. Isteri yang dikenali semenjak kecil telah meninggalkan dunia kerana kemalangan. Jalan cerita yang ringkas, tapi mesej'nya sampai kepada penonton. Enjoice video klip  Selamat Tinggal selepas ini. Akhir kata, siapa nama perempuan ni erk? Cun gila!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

borak kosong

Posted: 23 Mar 2011 09:07 PM PDT

borak kosong


Tubuh Kanak-kanak Ini Penuh Bulu

Posted: 23 Mar 2011 09:00 PM PDT


TEMPO Interaktif, Surabaya - Asri Fauziah, 11, kini hanya boleh berdiam diri di rumahnya  di Jalan Sambongan Gang 1 nomor 16 kelurahan Sidodadi, Somokerto Surabaya. Bulu yang tumbuh di seluruh tubuhnya, membuat dia malu untuk keluar rumah.

Bahkan, Asri sempat tidak mahu bersekolah. "Di sekolah saya selalu diejek teman," kata Asri di rumahnya Rabu, 23 March 2011. Menurut dia, berbagai makluk mulai yang halus hingga binatang sering kali disebut untuk mengejek anak ke-tujuh dari pasangan Matniri, 50, dan Sriyati, 47, ini.
Matniri menuturkan, bulu yang tumbuh di  tubuh anaknya sebenarnya sudah mulai nampak sejak lahir. Ketika itu, di punggung Asri keluar flek hitam yang kian hari kian membesar. Di flek ini lantas ketika Asri berusia setahun keluar bulu yang kian hari juga kian menyebar ke beberapa bahagian tubuh di antaranya punggung, perut, kaki, tangan serta beberapa bagian tubuh lainnya kecuali wajah.

Ketika berusia dua tahun, Matniri  sempat membawa anaknya itu ke hospital. "Ketika itu ditolak kerana tidak diketahui penyakitnya. Hanya bulu biasa," tambah dia.

Ketika Asri berusia enam tahun, orang tuanya sempat menyekolahkan anaknya ini. Ketika itu untuk menutupi bulu yang tumbuh, Asri terpaksa diberikan pakaian yang panjang sehingga menutupi seluruh tubuhnya. Hanya saja, teman-temanya akhirnya tetap mengetahui sehingga Asri sering diejek. "Saat kelas dua SD Bustanul Huda Simolawang, dia tidak mahu sekolah malu katanya," imbuh Matniri.

Sriyati mengatakan, proses kelahiran Asri memang tidak wajar. Ketika itu, ketika Sriati sedang di pekarangan rumah, tiba-tiba Asri lahir. "Da lahir di depan pintu rumah. Bayi langsung keluar " imbuh dia.
Sementara itu, untuk menyembunyikan bulu yang ada di tubuhnya, Sriati tiap dua hari sekali selalu mencukur seluruh bulu yang ada di tubuh Asri. "Dia juga sudah mulai berani sekolah," ujar Sriyati

Laluan pejalan kaki 3D buat orang berasa gayat melaluinya

Posted: 23 Mar 2011 08:00 PM PDT

Kreatif sungguh..
saya petik dari kosmo online

ALICANTE, Sepanyol - Satu laluan pejalan kaki yang dibina dengan menggunakan bata di bandar tepi pantai di sini memiliki corak kiub yang memberikan kesan tiga dimensi (3D) apabila dipandang, lapor sebuah akhbar semalam.

Laluan itu mencetuskan kontroversi berikutan ilusi 3D tersebut menyebabkan orang ramai berasa gayat apabila melaluinya.

Corak 3D itu menampakkan laluan berkenaan curam dengan susunan bata itu menyerupai anak tangga yang besar walaupun ia sebenarnya rata dan landai. - Agensi

Wanita bogel terperangkap di cerun bukit

Posted: 23 Mar 2011 07:00 PM PDT

Saya petik dari kosmo online

SAN DIEGO, Amerika Syarikat (AS) - Seorang wanita yang berada dalam keadaan bogel diselamatkan oleh anggota-anggota penyelamat selepas dia terperangkap di tepi cerun setinggi 137 meter dari permukaan laut di sini, lapor sebuah akhbar semalam. 

Wanita tersebut yang identitinya tidak didedahkan tidak mengalami sebarang kecederaan semasa dia diselamatkan dalam operasi selama 30 minit kelmarin.

Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat dari San Diego, Maurice Luque, ramai yang pernah terperangkap di cerun itu sebelum ini selepas mereka mendaki.

Jelasnya, wanita itu tidak ditahan selepas dia diselamatkan. 

Pihak berkuasa sebaliknya masih belum mendapat gambaran jelas bagaimana wanita tersebut boleh berada dalam keadaan bogel dan terperangkap di cerun tersebut. - Agensi

Elizabeth Taylor meninggal dunia

Posted: 23 Mar 2011 06:00 PM PDT

Dah samapi ajal...
saya petik dari kosmo online

LOS ANGELES - Aktres legenda Hollywood, Elizabeth Taylor yang mempunyai sepasang mata ungu meninggal dunia semasa berusia 79 tahun semalam di sebuah hospital di sini.

Menurut satu kenyataan keluarga pelakon tersebut, dia telah dimasukkan ke Hospital Cedars-Sinai di sini sejak enam minggu lalu kerana mengalami masalah jantung yang merupakan penyakit yang dihidapinya selama bertahun-tahun. 

Kenyataan tersebut menyatakan, aktres yang pernah mencuit hati ramai penonton menerusi filem National Velvet itu mengelami komplikasi jantung baru-baru ini.

"Aktres legenda, seorang ahli perniagaan dan aktivis, Elizabeth Taylor meninggal dunia hari ini (semalam) dengan aman di Hospital Cedars-Sinai di Los Angeles," kata satu kenyataan daripada seorang pegawai seranta pelakon berkenaan.

Menurut kenyataan itu, aktres berkenaan dikelilingi anak-anaknya, Michael Wilding, Christopher Wilding, Liza Todd dan Maria Burton semasa dia menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Pelakon itu mempunyai 10 cucu dan empat cicit.

Menurut Wilding: "Ibu saya merupakan seorang wanita yang luar biasa yang kehidupannya dipenuhi dengan humor, kasih sayang dan keghairahan.

"Walaupun kematiannya amat mengejutkan buat kami yang berada rapat dengannya, kami akan selalu memperoleh inspirasi daripada sumbangannya kepada dunia kita."

Menurut kenyataan itu, anak-anak pelakon itu berasa bangga dengan sumbangannya dalam memerangi HIV/AIDS, kerjayanya sebagai ahli perniagaan dan kerja-kerjanya dalam dunia perfileman. 

Dia dilahirkan di London pada 27 Februari 1932 namun ibu bapanya berasal dari Amerika Syarikat (AS).

Bapanya merupakan seorang peniaga seni manakala ibunya pernah menjadi pelakon.

Elizabeth berpindah ke California bersama keluarganya semasa dia berumur tujuh tahun dan bakatnya sebagai pelakon dikesan oleh seorang ejen pencari bakat.

Aktres itu berlakon dalam filem pertama, There's One Born Every Minutes semasa dia berumur 10 tahun. 

Dia membintangi lebih 60 buah filem dan antara filem-filem terkenalnya ialah A Place in the Sun, Giant, Raintree County, Cat on a Hot Tin Roof, Butterfield Eight Cleopatra dan Who's Afraid of Virginia Woolf.

Filem terakhirnya, animasi the flintstones menerusi sumbangan suaranya pada 1994. Pelakon itu berkahwin dengan tujuh orang sepanjang hidupnya.

Namun, dia berkahwin sebanyak dua kali dengan pelakon Britain, Richard Burton menyebabkan Elizabeth terkenal kerana berkahwin sebanyak lapan kali. 

Elizabeth juga terkenal kerana hubungan rapatnya dengan penyanyi Michael Jackson yang meninggal dunia pada 25 Jun 2009. 

- Agensi


Telefon Tangan Braile Untuk Orang Buta

Posted: 23 Mar 2011 05:00 PM PDT


INILAH.COM,  Inilah kecanggihan teknologi. Untuk memudahkan orang buta telefon tangan canggih memungkinkan seseorang mengirim SMS tanpa menaip keyboard.

Sumit Dagar, produser filem dan designer program interaktif, sebelumnya merasa khauatir bahawa teknologi baru akan menempatkan masyarakat yang menderita kelainan fungsi tubuh menderita kerugian besar.

Oleh kerana itu, kelompok advokasi bagi torang buta mengajukan permintaan kepada Kementerian Kehakiman AS untuk menyelidiki apakah penggunaan aplikasi Google memberikan diskriminasi.

Selain itu, Dagar merancang sebuah telefon tangan Braile bagi  orang buta yang dilengkapi fitur interaktif, panel layar sensitif dengan sentuhan sehingga boleh memunculkan SMS, video, peta mahupun informasi lain dengan garis dan bulatan, seperti huruf braile.

Telefon yang dierkenalkan di TED Conference 2011 itu menawarkan layar sentuh yang khas. Jika tampilan piksel smartphone berbentuk warna, maka telefon Dagar mengertikan piksel ke dalam komposisi bentuk. Kerananya, SMS yang muncul akan diubah ke dalam tulisan braile di layar.

"Coding bukanlah perkara rumit. Menciptakan permukaan itu sendiri yang menjadi masalah hardware. Bagi kami, peneliti harus bekerja pada sistem material," kata Dagar.

"Ada ketertarikan yang besar untuk telefon Braile dari para keluarga tuna netra. Telefon  ini benar-benar memberikan kekuatan super dan mengubah dunia," ujar Dagar lagi.

Alat senaman orang dulu-dulu

Posted: 23 Mar 2011 11:01 AM PDT







Seekor Kura-kura Sebabkan Kebakaran Hebat

Posted: 23 Mar 2011 10:01 AM PDT

NEW YORK – Giovani, seekor kura-kura yang bertubuh besar, menjadi penyebab kebakaran di sebuah aparTment.

Kura-kura berusia enam tahun ini baru saja menjadi penyebab kebakaran di apartment milik Mohamed Salem (18).

Ketika Mohamed keluar rumah Giovani dan dua kura-kura lainnya yang  diletakkan di dalam sebuah akuarium kecil di lantai biliknya, merayap keluar dari akurium dan "menjelajah" bilik Mohamed.

Giovani lalu melanggar lampu meja Mohamed dan menumpahkan tiner di dekat peralatan lukis Mohamed.

Lantas, kedua benda tersebut memercikan api dan membakar seluruh ruangan Mohamed yang dilapisi karpet dan berisi banyak kain.

Seperti dikhabarkan Telegraph, Rabu (23/3/2011), nyawa Giovani selamat. Ia berhasil diselamatkan oleh seorang petugas kebakaran yang sedang berusaha memadamkan api di bilik Mohamed.

Namun, dua kura-kura lainnya mati akibat terbakar api.

[Gila] Polis ini tembak diri sendiri untuk dapatkan penghargaan keberanian

Posted: 23 Mar 2011 09:15 AM PDT

REPUBLIKA.CO.ID, NEW DELHI– Seorang polis di India terbaring di hospital, setelah menembak  dirinya sendiri kerana dia berusaha mendapatkan penghargaan keberanian bila dianggap ditembak oleh penjahat, demikian media setempat melaporkan, Rabu.

Mahesh Rajguru mengaku enam lelaki tak dikenal menembaki dirinya ketika dia sedang bertugas. Mahesh adalah pengawal di sebuah rumah milik ahli politik di Jaipur, ibukota negara bahagian Rajasthan, India . Mahesh juga bercerita lelaki itu melarikan diri dengan sebuah kereta etelah serangan yang terjadi Isnin malam tersebut.

"Para petugas pun langsung meluncur ke lokasi dan mereka mendapati keterangan dari Mahesh dan keadaan Tempat Kejadian Perkara (TKP) nampak mencurigakan," kata Komisioner Pembantu Polisi Arun Macya kepada PTI.

"Ia sudah mengakui bahawa peristiwa yang diceritakan sebelumnya tidak pernah terjadi dan dia menembak dirinya sendiri agar boleh mendapat penghargaan atas keberanian," katanya. Mahesh, yang mengalami tiga luka tembak di bahagian perut dan lengan, dirawat di hospital pemerintah Sawai Man Singh di Jaipur. Keadaanya dilaporkan stabil.

"Segera setelah mereka melihat saya, mereka menembaki saya. Sebuah peluru menerjang perut saya," kata Mahesh dalam cerita pertamanya. "Ketika saya teriak, mereka lari keluar dan kembali menembaki saya ketika mereka berlari menujuke kereta. Dua peluru mengenai lengan saya," tambahnya.

Polisi mengatakan bahawa semua kelongsong peluru yang ditemukan di TKP adalah selongsong dari senjata Mahesh. Tak cuma itu, polisi juga mendapatkan  ada dadah di rumah Mahesh.

Gara-gara kesilapan jururawat ,Sakit otak tetapi dibedah jantung

Posted: 23 Mar 2011 08:30 AM PDT


Joan Morris (nama samaran)  67 tahun mengakui kehospital untuk belajar menjadi jururawat namun kesalahan yang sangat berat , kerana telah mengambil pesakit yang salah .Pesakit itu sebenarnya akan menjalani pembedahan otak tetapi kerana kesalahan Joan dia telah dibedah  jantungya.Pesakit itu sudah berada di meja pembedahan selama satu jam. Doktor telah membuat torehan -torehan di dada, artery, alur dalam sebuah tabung dan snaked atas ke dalam hatinya (prosedur dengan risiko perdarahan, infeksi, serangan jantung dan stroke).

Ketika telefon berdering dan doktor dari jabatan lain ditanya "apa yang anda lakukan dengan pesakit saya?" tidak ada yang salah dengan jantungnya ! ". Doktor yangmembedah pesakit  itupun memeriksa grafik, dan melihat bahawa dia telah membuat kesalahan yang hebat.Pembedahan ini dibatalkan, dan dia kembali ke bilik itu.Pesakit yang salah dibedah itu kini dalam keadaan stabil.

Instruktur Taekwondo Ini Membuka Akademi " ALA Star Wars"

Posted: 23 Mar 2011 07:00 AM PDT

Setelah mimpi menggabungkan semangat untuk seni bela diri dengan cintanya saga Star Wars, seorang instruktur taekwondo Chili telah membuka sekolah Jedi pertama di Amerika Selatan.

William Berrueta telah menjadi penggemarfilem tar Wars untuk waktu yang sangat lama, tapi  minat itu semakin bertambah Star Wars Tour  yang datang ke Chili pada tahun 2005.Ini memberi dia ilham kepada instruktur seni bela diri untuk memulai program pelatihan bagi muda penggemar sci-fi , Amerika Syaikat, sekitar $ 250.



Foto-foto Model Elle Dibawah Umur Yang Mengundang Protes !

Posted: 23 Mar 2011 06:30 AM PDT

Pertunjukkan Skins di Amerika menimbulkan kontroversi lebih lanjut dengan model remaja berpose hanya dengal pakaian dalam saja.Acara, yang telah dicap "pornografi kanak-kanak" oleh kelompok penentang, memperlihatkan para bintangnya menanggalkan pakaian untuk pengambilan gambar sebuah majalah.

Enam anggota MTV memperagakakan menanggalkan pakaian mereka untuk berpose dengan pakaian dalam walaupun setengah dari mereka berada di bawah usia menurut aturan di AS.Salah satunya, Eleanor Zichy, yang berpose mengenakan bra bunga dan seluar pendek baru berusia 15-tahun.


Foto-foto yang muncul di  Elle Magazine telah menyebabkan heboh di Amerika.

Melissa Henson, dari kelompok Dewan Induk televisyen, mengatakan kepada Entertainment Weekly: "Kami memiliki keperihatinan tentang pengambaran GQ Glee, meskipun [pelakon] berusia diatas 19 tahun, kerana mereka mewakili dirinya sebagai pelajar SMU.

"Dengan ini, meskipun posenya kurang provokatif, fakta bahawa mereka telah menggunakan gadis di bawah umur ini memakai lingerie sangat mengganggu."

Namun Pimpinan editor majalah Robbie Myers membela hal ini .Dia berkata: "Isi dari Kulit adalah jauh lebih bersemangat daripada apa yang harus mereka lakukan Dan kita memiliki keizinan dari orang tua mereka:.. Mereka juga disana ketika pengambilan gambar".Sejumlah sponsor termasuk Taco Bell, Wrigley dan Subway telah menarik sokongannya pada acara itu setelah ramai yang memprotes.

Dewan Induk Televisyen bahkan dengan tegas menyatakan bahawa acara itu sudah melanggar hukum pornografi kanak-kanak AS.Tapi penciptanya berulang kali membela program yang menarik lebih dari 1,6 juta penonton.

Kesian budak ni badannya terbakar

Posted: 23 Mar 2011 05:46 AM PDT


Bayangkan kalau kita berada di tempak buadak ni...

Aksi perempuan hamil mengemis

Posted: 23 Mar 2011 04:00 AM PDT




Duduk berlutut sambil mengaharap belas kasian orang ramai

Ketua polis Dipecat setelah Video Ciuman Hot di Dalam kereta terbongkar

Posted: 23 Mar 2011 03:30 AM PDT

TRIBUNNEWSCOM- Seorang ketua polis dipecat setelah video adegan ciuman hot bersama wanita pegawai part timer terungkap di pengadilan. Polis bernama Timothy Escola (57) Ketua polis di Township Perry, Cleveland, Ohio AS diketahui sedang melakukan ciuman hot ketika memandu kereta yang mengangkut pesalah kes kecurian.



Rupanya, segala aksi Kapolres bersama Janine England (30) wanita cantik itu dirakam menggunakan video tersembunyi oleh tertuduh tersebut, dengan meletakkan di dashboard kereta bahagian belakang. Demikian dilaporkan dailymail .


Ketika itu polis itu bersama Janine menggunakan kereta  untuk menjemput tertuduh pencurian di kampung berjarak 50 kilometer. Si tertuduh pencurian diletakkan di kerusi belakang sendirian, sedangkan si polis itu asyik mendapat hadiah ciuman hot dari Janine di sepanjang jalanan.

Tak segan-segan, kadang Janine juga membelai si Polis itu kemudian menunduk ke pahanya entah apa yang dilakukan. Semasa melakukan kegiatan hot itu, Janine kadang menoleh  ke kerusi belakang untuk memastikan bahawa si tertuduh sedang terbaring tidur.

Rupanya, tertuduh pencurian itu telah mengaktifkan kamera tersembunyi untuk merakam "kegiatan" polis itubersama Janine.

Polis tersebut sudah empat tahun bertugas sebagai Ketua polis di wilayahnya. Sejak kejadian itu, penyelidikan kes ini belum berhasil. Namun siasatan terkini sukses mengungkap lengkap dengan data dan video asli yang telah terpublikasikan.

Dalam proses persidangan, Ketua polis mengajukan pengunduran diri namun ditolak oleh atasan. Ketua polis itu diberhentikan dengan tidak hormat atau dipecat, menyusul video rakaman hot dalam kereta petugas itu telah diakuinya.

Timothy Escola dipecat tapi diberikan pencen penuh sebagai penghargaan masa baktinya dan dinikmati bersama 2 anaknya. Di video nampak, Janine sering mencium mesra. Demikian juga Escola menikmati sambil terus mengemudi.

Inilah Baju Renang Seksi yang Dilarang Basah

Posted: 23 Mar 2011 02:25 AM PDT

Dengan potongan mini dan warna menarik, design baju renang terbaru dari Herve Leger memang layak ditunggu. Namun pakaian renang ini  dilarang untuk basah. Kenapa?

Dengan harga sekitar US1050 , pembeli baju renang ini dilarang untuk terkena air kerana menggunakan bahan yang rosak jika terkena dengan air di kolam renang.

Satu peringatan tertulis di web perusahaan, "Untuk mendapatkan hasil terbaik dari pakaian renang Herve Leger, kami menyarankan anda untuk tidak menggunakannya di dalam air."

Meskipun terdengar mencurigakan, bahan pakaian renang itu terbuat dari poliester, nilon dan spandex sehingga memungkinkan untuk dicuci dengan mesin. Pakaian itu berdesign belahan dada yang rendah, tali di belakang leher dan ornamen resleting.

 Meskipun begitu, Herver Leger optimistis pakaian ini dapat terjual di kalangan orang kaya yang rela untuk membuang wang demi kepuasan.

Tahun lalu, label pakaian Rodarte melancarkan sarung kaki berharga US$500 yang tidak boleh dicuci. Selain itu, pembuat kasut mahal Christian Louboutin mempamerkan kasut dengan tumit setinggi 8 inci yang diperkirakan tidak mungkin dipakai manusia

[Gila]Nenek mengamuk kerana tetangganya menolak untuk menciumnya

Posted: 23 Mar 2011 01:35 AM PDT

FLORIDA – Kerana menolak mencium nenek berusia 92 tahun, seorang lelaki dihujani tembakan secara membabi buta.

Helen Staudinger, harus berhadapan dengan penjara setelah dia menembak  kearah rumah tetangganya, Dwight Bettner (53).

Helen menembak rumah Bettner sebanyak empat kali dan merosak beberapa bahagian rumah Bettner bahkan hampir mencelakai nyawa Bettner dan ayahnya.

Hal tersebut nekad dilakukan oleh nenek tua ini kerana Bettner menolak untuk mencium Helen.

"Hampir saja kepala saya kena peluru, saya tidak menduga Helen akan melakukan ini kepada saya. Beberapa ketika sebelum dia melakukan aksinya ini, saya memang menolak permintaannya untuk menciumnya, ketika itu dia memang nampak marah dan pergi begitu saja" jelas Bettner seperti dilaporkan Strait Times, Rabu (23/3/2011).

Bettner merupakan tetangga baru Helen semenjak enam bulan lalu.Helen mengaku tertarik pada Bettner dan telah memperhatikannya sejak Bettner menjadi tetangga barunya.

[Gila] Dua wanita ini sanggup makan makanan anjing untuk buktikan sesuatu

Posted: 23 Mar 2011 12:46 AM PDT

Alison Weiner dan Hanna Mandelbaum, pemilik Pet Food, akan memakan makanan anjing keluaran mereka sendiri selama sebulan untuk meyakinkan dunia produk mereka adalah seratus peratus bahan organik dan sihat.

Hanna, 30, dan Alison, 38, mengatakan makanan anjing mereka, dicampur dengan daging dari ayam dan lembu yang dibesarkan di pertanian dan benar-benar bebas antibiotik dan hormon. Menurut mereka ini "banyak makanan haiwan peliharaan mengaku kelas manusia, namun tidak satupun dari perusahaan itu sanggup menyuap kemulut mreka,", sehingga mereka telah memutuskan untuk berdiri untuk menentang dan makan makanan anjing mereka sendiri untuk selama sebulan, dan mendokumentasikan pengalaman di laman Web mereka.



Projek ini  dimulakan pada 1 March dan ditetapkan untuk berakhir pada 31 March. Mereka mencatat setiap makan makanan anjing yang mereka makan dan mempostingnya di evermorepetfood.com.

[Jodoh] Rujuk kembali setelah 57 tahun bercerai

Posted: 22 Mar 2011 11:48 PM PDT

VIVAnews - Kedut di kulit tak boleh disembunyikan lagi ketika pasangan itu mengucap janji pernikahan. Memang bukan pernikahan pertama. Mereka menikah lagi setelah 57 tahun bercerai, 70 tahun sejak pernikahan pertama.

Gelora asmara kembali merayapi Elsie Dunn, 90, dan Leslie Harper, 93. Setelah tak saling bicara selama beberapa dekad, mereka rujuk dan kembali mengucap janji setia di Driffield, East Yorks.

Upacara pernikahan pasangan rujuk itu dibuat di Pejabat Catatan Sivil Bridlington  tahun ini. "Setiap orang sungguh bahagia mendengar khabar ini. Mereka sudah ditakdirkan untuk bersama," kata Pauline, anak mereka yang kini sudah berumur 65 tahun.

Magnet asmara mulai mendekatkan mereka setelah isteri kedua Leslie meninggal, 2004 lalu " Awalnya, dia menelefon anak kami, Pauline, menanyakan apakah saya mahu bertemu dengannya. Dan, suatu hari dia datang. Sejak itu kami pun berhubungan kembali," kata Elsie, seperti dikutip dari mirror.co.uk.

Pauline merupakan anak perempuan pasangan ini semasa pernikahan mereka terdahulu. Dia mengatakan bahawa ayah dan ibunya senang ketika bertemu lagi, setelah sekian lama tak berkomunikasi. Mereka menghidupkan kembali hubungan mereka dan mencuba membinanya lagi.

Kisah cinta Leslie dan Elsie berawal di Hull pada 1937. Kala itu, Leslie adalah seorang marine yang terlibat Perang Dunia II. SKetika berlabuh di Hull bersama temannya, ida bertemu dengan Elsie. Leslie pun jatuh cinta, ia memutuskan untuk bersama Elsie.

Pernikahan pertama Leslie dan Elsie berlangsung pada 1941. Tiga tahun kemudian, kebahagiaan rumah tangga mereka semakin lengkap dengan kehadiran Pauline. Sayang, pasangan itu bercerai saat usia pernikahan memasuki tahun ke-13.

Pasangan yang juga memiliki dua cucu dan seorang cucu yang sudah dewasa itu, saat ini memiliki dua set foto pernikahan yang menjadi kenangan kisah asmara mereka.

"Kami seperti malaikat kecil. Kuserahkan semua milikku padanya sekalipun kami sempat bercerai," kata Elsie dari lubuk hatinya terdalam. "Aku akan terus menjaganya sebagai sebahagian hidupku. Aku jaga semuanya," Leslie menambahkan.

Unik!! Kanak-kanak 2 Tahun Dinikahkan Dengan Bayi 9 Bulan

Posted: 22 Mar 2011 10:47 PM PDT

Sebuah pernikahan unik berlangsung di Pasar I, Sikabung-kabung, Kec. Sunggal, Deliserdang, kelmarin (20/3). Unik keranaa mempelai lelaki berusia 2 tahun dan mempelai perempuannya baru berusia 9 bulan. Mereka adalah Sangap Siregar dan Julian br Sinulingga. Berlangsung di rumah orangtua Julian, pernikahan kedua anak kecil itu berlangsung sederhana. Di bawah rindangnya juntaian pelepah sawit yang mengelilingi tempat tinggal pengantin perempuan, tetamu datang mengenakan kain sarung duduk bersila di bawah tenda biru (khemah) menyaksikan jalannya pernikahan itu.

Menikah disaat belum mengerti apa-apa sama sekali (gambar hiasan)

Seperti pernikahan lain, saksi juga dipersiapkan lebih dulu sebelum dimulaikan acara pernikahan yang agak aneh ini. Dua saksi yang dihadapkan ketika itu adalah Ponten Sinulingga (62) dan Zailani Sinulingga (58). Keduanya adalah datuk pengantin. Sedangkan yang menjadi tuan kadinya atau yang menikahkan adalah anak sauadara dari keluarga ayah pengantin wanita.

Namun, sebelumnya, mahar atau wang pinangan harus diberikan dulu. "wang antarannya sebanyak Rp.300 ribu, wang saksi Rp.20 ribu, satu orang Rp.10 ribu. Sedangkan maharnya atau mas kahwinya sebesar Rp.58 ribu, ," ujar Ponten . Tak menunggu lama, acarapun selesai dilaksanakan. Sebagai rasa syukur, para undangan dijamu. Menurut Ponten, keluarganya telah dua kali melangsungkan perkahwinan seperti ini. "Sekitar 8 bulan lalu, kita juga buat acara seperti ini," katanya disetujui Zailani.

Lanjut Ponten lagi, apa yang dilakukan keluarganya ketika ini merupakan warisan . "Ini salah satu adat di suku Karo dan tak boleh dilakukan sembarangan. Ertinya jika ada hal-hal yang memang mengharuskan dilakukannya perkahwinan tadi, " ucapnya. Pernikahan ini berlaku kerana  sipengantin lelaki selalu sakit. "Dari mulai umur satu bulan, dia sakit-, bahkan setiap minggu 3 kali keluar masuk hospital. Entah berapa puluh juta wang sudah dihabiskan untuk mengubatinya, tapi tetap saja kesihatannya tak sembuh. Hal ini terus berlangsung hingga Sangap berusia dua tahun lebih," jelas Ponten, menyebut ibu Sangap, Ratnadewi Br Sinulingga adalah anak perempuannya.

"Sangap ini anakku, mereka tinggal di Jl. Selar, Kel. Belawan Bahagia, Belawan,"  Ponten memperjelas. Nah, kerana keadaan kesihatan Sangap kian memburuk, oleh keluarga, Sangap dibawa berubat dengan cara tradisional. "Kerana tak tahu lagi mahu berubat kemana, ahirnya Sangap dibawa berubat ketempat datuknya, Zailani ini," ujar Ponten.

Sejak diubati Zailani, kesihatan Sangap mulai membaik. Semangat hidup Sangap akan tumbuh bila dinikahkan dengan saudara ibunya. Bahkan, namanya Sangap harus diganti. Dulu, Sangap bernama M. Ridho Alfarizi. "Harus diganti kerana nama tersebut tidak sesuai," jelas Andareas Sinulingga (33), ayah Julian, saudara kandung ibu Sangap.

Kerana kesihatannya terus pulih, rancangan menikahkan Sangap dengan Julian pun ditentukan. "Ini boleh dikatakan nikah gantung, sebab masing-masing anak ini nantinya boleh membuat pilihan sendiri. Ertinya tidak harus menikah dengan pasangannya sekarang, tapi dengan catatan bila salah satunya menikah harus membayar denda mahar kepada pasangan satu lagi. Andai yang menikah lebih dulu bila dewasa nanti yang perempuan, maka dia harus membayar denda dua kali lganda mahar kepada si laki-laki, begitu juga sebaliknya. Memang belum ada kejadian pasangan kanak-kanak ini jadi sampai mereka dewasa," cerita Ponten panjang lebar.

Sedangkan Sori Bangun Siregar (46), ayah Sanggap, mengaku senang akan pernikahan anaknya ini. "Yang jelas sejak diubati sama datuknya itu, anakku sihat, sekarang dah tak pernah lagi ke hospital kalau tidak seminggu tiga kali wajib," akunya. "Kalau hal begini sudah biasa sama kami orang karo, jadi bukan suatu keganjilan," kata Dewi, isteri Bangun Siregar.

Sementara Andareas mengaku senang melihat Sangap sihat seperti sekarang ini. "Yang memberikan nama Sangap itu aku, sebelumnya namanya M .Rido Alfarizi, waktu berusia beberapa bulan. Aku sudah memberitahu sama kakak (emaknya Sangap) kalau nama anaknya itu terlalu berat dan si anak tidak sanggup membawa nama tadi, tapi kakakku Dewi degil," ungkap Andareas tersenyum.

Zailani yang ditemui mengaku kalau hal-hal seperti memang di luar logik. "Kalau kita cerita logik, ya tak logik rasanya tukar nama, boleh sihat. Tapi ya begitulah, semua ini merupakan adat suku Karo, jadi dengan perkahwinan kedua kanak-kanak ini, diharapkan keduanya sihat-sihat selalu, murah rezeki dan terlindung dari segala marabahaya. Kalau dijelaskan kenapa boleh seperti ini, ini sulit dijelaskan, sebab berhubungan dengan alam yang tak nampak  ertinya yang kita tanya mahunya semangat hidupnya si anak itu, dan waktu itu anak ini meminta dinikahkan dengan saudaranya, jadi kita buat seperti ini. Tidak sembarangan dan semua anak boleh dinikahkan, kalau misalnya tidak kita kabulkan, si anak mengancam akan meningalkan kita  (meninggal dunia)," ungkap datuk itu memberitahu rahsia di balik resepsi unik itu. ruanghati.com

Utusan Online - Hiburan

Posted: 23 Mar 2011 03:33 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Luhur seni Najwa

Posted:

Luhur seni Najwa

Luhur seni Najwa

Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
shazryn.faizal@utusan.com.my
Gambar MOHD. ARIF RAMELI (Pelatih UNISEL) dan ihsan NADA BIRU MUZIK


NAJWA bercita-cita untuk menjadi seorang anak seni yang dihormati.


SEPATUTNYA hari bersejarah itu diraikan dengan penuh riang dan bahagia sekali. Namun, entah mengapa hati wanitanya terusik dan tanpa disedari air mata mengalir ke pipi gebunya itu.

"Saya mula menyanyi sejak berusia tujuh tahun. Sejak daripada itu, saya menyimpan angan-angan untuk memiliki album sendiri. Lalu, apabila dapat memegang dan melihat album ini berada di tangan saya, serta-merta saya menjadi sebak.

"Alhamdulillah, segala perancangan dan perjalanan yang saya lalui selama ini boleh dikatakan hampir lengkap dengan terhasilnya album ini," ujar Najwa Mahiaddin atau lebih popular dengan nama pentas, Najwa sambil menyeka air matanya.

Penyanyi dan komposer berbakat besar itu berkata demikian pada majlis pelancaran album sulungnya, Innocent Soul yang berlangsung di Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor, baru-baru ini.

Malah, gadis berusia 24 tahun ini juga tidak mahu masyarakat terus melihat status dan latar belakangnya sebagai anak kepada seorang yang ternama di negara ini sebagai satu halangan untuknya terus berkarya.

Memang benar. Najwa boleh dikategorikan sebagai seorang yang cukup bertuah kerana dia memiliki segala-galanya. Tetapi tuahnya itu berganda kerana dia dikurniakan dengan bakat yang cukup istimewa menerusi vokalnya yang mantap.

Sejak dia muncul dengan lagu Kau Yang Punya hasil kolaborasinya dengan Malique, ramai yang mula mencari empunya suara sakti yang mengalunkan lagu tersebut.

Ternyata, ramai yang kagum dengan kehebatan vokalnya itu lalu meletakkan nama Najwa sebagai antara bakat baru yang wajar diberikan perhatian dan mampu untuk pergi jauh di dalam industri.

Malah, penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza sendiri pernah meminta lagu daripada Najwa untuk dimuatkan dalam album terbarunya namun, ia ditolak dengan baik oleh Najwa atas alasan masih belum bersedia.

"Saya masih muda dan banyak lagi yang saya mahu belajar dalam industri ini. Insya-Allah, kalau masanya sudah tiba dan saya benar-benar sudah bersedia untuk menulis lagu untuk Siti dan penyanyi lain, saya akan melakukannya," katanya tanpa selindung.

Najwa menceburi bidang seni kerana kecintaan yang mendalam terhadap muzik yang sudah menjadi darah dagingnya sejak kecil lagi. Atas alasan itu, Innocent Soul mempunyai signifikan tersendiri dalam hidupnya.

Setiap pendapatan yang diterima menerusi persembahan yang dijayakan selama meniti perjalanan seninya, disimpan sebahagiannya untuk melahirkan album dengan hasil titik peluhnya sendiri.

"Saya harus akui bukan mudah untuk melahirkan Innocent Soul kerana saya perlu memantapkan diri dan memperkenalkan nama saya terlebih dahulu.

"Saya bertuah dan terharu kerana masyarakat dapat menerima bakat saya. Apa yang saya harapkan Innocent Soul mampu memberikan gambaran jelas tentang siapa diri saya yang sebenar," ujar Najwa yang cukup bijak berbicara ini lagi.

Album Innocent Soul yang memuatkan 10 buah lagu berbahasa Inggeris itu diterbitkan oleh Najwa selaku penerbit eksekutif menerusi syarikatnya, Nada Biru Muzik Sdn. Bhd. dan diedarkan oleh Warner Music Malaysia.

Single pertamanya, Sweet October dan terbaru, Got To Go yang merupakan komposisi sepenuhnya oleh empunya diri itu mula meraih perhatian meluas dan sedang mendaki carta lagu-lagu popular di seluruh negara.

Kerja-kerja penerbitan dan rakaman album tersebut mula dijalankan sekitar setahun lalu di Jakarta, Indonesia dan juga Malaysia.

Malah, Najwa mempunyai alasan sendiri mengapa dia sanggup terbang ke Tanah Jawa itu semata-mata hendak memastikan 'bayi' sulungnya itu menepati piawaian serta berada di tahap kualiti yang tinggi.

Atas alasan itu juga, dia tekad menggunakan khidmat komposer dan penerbit album, Widi Puradiredja yang juga salah seorang ahli anggota kumpulan popular Indonesia, Maliq & D'Essentials.

"Bukan tidak percaya dengan bakat tempatan dan jauh sekali untuk meminggirkan mereka, tetapi saya mahu memperjuangkan muzik neo-soul yang masih lagi baru dalam pasaran muzik tempatan.

"Saya percaya dengan kredibiliti Widi kerana muzik yang mereka perjuangkan hampir sama dengan genre muzik saya. Jadi, kesefahaman dan keserasian sudah terbentuk di situ lalu memudahkan rakaman serta penerbitan album ini.

"Saya tetap tidak melupakan anak tempatan apabila menggunakan khidmat Jason Voo dan Rozhan Razman untuk dua buah lagu dalam album ini," katanya yang menulis kesemua lirik lagu di dalam album itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Danny sahut cabaran

Posted:

Danny sahut cabaran

Danny sahut cabaran

Oleh ASLIZA MUSA
Gambar MOHD. NAJIB MOHD. NOR


Danny X- Factor bersama tunangnya, Saidatul Fazlin Zakaria.


KALI pertama bertemu sekitar setahun yang lalu, pasangan ini tidak pernah menyangka perkenalan melalui kenalan itu akan membawa mereka ke satu perhubungan yang lebih serius.

Namun, suratan menentukan bahawa kedua-duanya sebenarnya mempunyai misi yang sama iaitu mencari pasangan serasi bagi menempuh alam baru.

Tidak mahu berputih mata melihat si bunga dipetik kumbang lain, sang jejaka mula mengambil langkah berani dengan mendekati dan melamar si gadis.

Walaupun lamaran itu diterima, namun keraguan masih bersarang di minda si gadis sehingga membuatnya mencabar sang jejaka supaya melamarnya sendiri di hadapan ibu bapanya.

Tidak gentar dengan cabaran itu, sang jejaka mula mengatur langkah menyahut cabaran tersebut dan ia membuahkan hasil sebaik si gadis menyatakan kesediaan untuk menerimanya dengan seadanya.

Begitulah antara rentetan percintaan yang dilalui oleh pengacara dan pelakon, Khardanie Anwa, 31, atau lebih dikenali dengan nama pentas Danny X-Factor bersama pilihan hatinya, Zaidatul Norfazlin Zakaria (Lin), 25.

Diikat dengan tali pertunangan dalam satu majlis yang berlangsung di Tronoh Mines, Kampar, 20 Mac lalu, pasangan sama cantik sama padan ini mengakui mereka masih belajar mencintai antara satu sama lain.

"Saya rasa macam tidak percaya sudah menjadi tunangan Lin. Rasa seperti saya sedang berada di set penggambaran dan melakonkan babak pertunangan. Rasa macam mimpi.

"Namun saya bersyukur kerana ini memang hari yang saya nantikan. Lin wanita untuk saya dan saya gembira kerana hubungan kami berjaya sampai ke tahap ini," kata Danny saat ditemui selepas berlangsungnya majlis pertunangannya dengan Lin.

Pada majlis serba ringkas itu, Lin yang anggun mengenakan busana berwarna perak menerima sebentuk cincin pertunangan yang disarungkan ibu Danny, Shamsiah Shiraku.

Danny yang kini merupakan pengacara program dokumentari Agro-Xplorasi bersama Annahita Bakavoli dan Nazrudin Rahman (Naz) turut menerima sebentuk cincin yang disarungkan ibu Lin, Siti Zabedah Samaon.

Pada majlis pertunangan itu, pihak lelaki menyerahkan lima dulang hantaran dan dibalas dengan tujuh dulang daripada pihak perempuan.

Kedua-dua pihak juga bersetuju mengikat tali pertunangan dalam tempoh enam bulan manakala wang hantaran dirahsiakan.

Menyambung bicara, Danny yang bakal memegang watak Ahmad Albob dalam drama bersiri Ahmad Albob Yang Punya menerusi slot Lagenda tidak lama lagi berkata, kematangan dan keperibadian pramugari syarikat penerbangan AirAsia itu merupakan perencah utama yang mengikat hatinya terhadap wanita itu.

"Kami berkenalan tidak lama hanya sekitar setahun lalu namun mula rapat tanggal 1.11.11 dan saya yang memulakannya dulu dengan meminta nombor telefon Lin untuk dihubungi.

"Saya masih ingat lokasi dating kami yang pertama adalah di restoran mamak di Sri Petaling. Saya hubungi Lin untuk berjumpa dan rupa-rupanya dia juga menantikan panggilan saya.

"Walaupun dia baru balik bertugas dari penerbangan ke London, kami tetap berjumpa pada malam itu dan disitulah berputiknya percintaan kami," katanya sambil tersenyum memandang Lin yang setia menemani usai majlis itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Celebrity News

Posted: 23 Mar 2011 03:11 PM PDT

Celebrity News


Gossip Gambar Mesra Abby dan Zul

Posted: 23 Mar 2011 10:08 AM PDT

Inilah gambar yang menjadi gossip dilaman facebook dan blog di Malaysia yang sibuk mengata mengenai pasangan ( Abby dan Zul ) ini yang sudah lama bercinta tetapi status mereka masih kabur dan sering kali menjadi tanda tanya terutamanya peminat beliau diluar sana.

Malas nak komen panjang-panjang sebab dekat luar sana dah ramai yang komen, pandai-pandailah search dekat google atau yahoo.

Lagi gambar di bawah :



Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Pernikahan Kate Middleton dan Putera William

Posted: 23 Mar 2011 08:13 AM PDT

Satu lagi memori cinta yang akan menyatukan putera William dan Kate Middleton yang akan dilangsungkan pada bulan depan. Dan yang menariknya pasangan ini akan dibawa menaiki kereta kuda yang digunakan oleh ibubapa putera William ( Putera Charles dan Arwah Puteri Diana ).

Mesti menarik bukan, apatah lagi ia mengembalikan kenangan beliau yang menyambung tradisi diarak menggunakan kereta kuda mengelilingi  State Landau.

Apa kata anda mengenai pasangan ini !?

Lagi Gambar pasangan diraja ini dibawa :

Gambar Kenangan Puteri Diana





Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti

Posted: 23 Mar 2011 01:05 PM PDT

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti


Studio Linda Jasmine bankrup?

Posted: 23 Mar 2011 12:12 AM PDT


Pakar tarian dan koreografer itu ketika dihubungi Hits berkata, dia hairan mengapa studio kecil miliknya itu menjadi bahan berita sebegitu.

Kata Linda, 38, syarikatnya kecil sahaja berbanding dengan syarikat atau perniagaan milik orang lain dan memang lumrah bagi mana-mana perniagaan, ada pasang dan surut.

"Saya tidak menafikan dalam perniagaan ada susah dan senang. Kalau bulan puasa, perniagaan memanglah lembap sikit sebab siapalah nak datang menari.

"Tetapi Syarikat saya tidak bankrap! Masih berjalan seperti biasa. Pada hari-hari biasa, pihak saya memang mendapat undangan untuk mengadakan persembahan di merata tempat dan majlis," katanya.

Isteri kepada pelakon Que Haidar ini juga melahirkan rasa kesal kerana ada orang yang sanggup menyebarkan berita yang tidak benar.

Berdasarkan cerita itu, Linda seakan-akan sudah dapat 'menangkap' siapakah yang membuat cerita berkenaan kepada pihak media.

"Saya sudah membabitkan diri dalam bidang ini lebih 20 tahun. Bukan baru semalam saya menjadi guru tari. Saya mula mengajar tarian sejak usia 13 tahun lagi dan tidak pernah ada musuh.

"Kalau orang berkenaan tidak puas hati, kenapa dia tidak datang untuk bersemuka dengan saya? Kenapa mesti buat cerita tidak benar pada pihak media.

"Di sebabkan cerita itu, mesti orang pandang serong terhadap saya dan sudah pasti imej syarikat saya tercalar," katanya sedih.

Menurut bekas tenaga pengajar Akademi Fantasia itu, sepanjang menjalankan bisnes studio berkenaan, dia tidak mempunyai kakitangan atau pekerja tetap.

Sebaliknya, ujarnya, tenaga pengajar atau pekerja yang beroperasi di bawah syarikat tersebut adalah kakitangan separuh masa.

"Memang ada beberapa kakitangan tetapi mereka adalah pekerja separuh masa sebab masing-masing sudah terikat dengan kerjaya lain.

"Jadi tidak timbul pekerja tidak dapat gaji," katanya.

Selain itu, Linda berkata, dia juga tidak menghadapi masalah dalam mengendalikan para pelajar yang datang dan pergi mengikuti kelas tarian.

Makan angin

Mengenai dakwaanpercutian ke luar negara, Linda memberitahu ia tidak ada kena mengena langsung dengan bayaran gaji pekerja.

"Hanya sekali saya pergi makan angin ke luar negara. Itu pun pergi bertemu sanak saudara. Kalau pergi bercuti dengan keluarga, kami cuma ke Cherating sahaja," kata Linda.

Dalam pada itu, Linda memberitahu, mulai Jun ini, dia akan sibuk menjadi juri untuk pertandingan tarian antara sekolah-sekolah di Malaysia.

"Tahun lalu saya bersama Sazzy Falak menjadi juri untuk pertandingan tarian antara sekolah-sekolah.

"Tetapi tahun ini, saya akan bersama Stacy. Kami akan pergi ke merata tempat dalam tempoh dua bulan. Waktu itu. saya memang sibuk," jelasnya.

Via Utusan

Dakwaan Video XXX Anwar Ibrahim dan Perempuan Cina

Posted: 22 Mar 2011 11:25 PM PDT



Semenjak akhir akhir ini pelbagai Konspirasi terancang terhadap Anwar Ibrahim, Media arus perdana , mendedahkan bahawa tarikh video yang didakwa rakaman seks lelaki mirip Anwar Ibrahim dengan seorang pelacur cina dirakamkan pada 21 Febuari , dengan time stamp tertera antara pukul 10:23 PM dan 10:45 PM


Jika Anwar Ibrahim adalah lelaki di dalam video tersebut, maka jelas sekali Anwar seorang yang hebat, kerana melakukan seks dengan pelacur sambil mengemaskini (update) Facebooknya [FB Anwar]. Ini berikutan rekod masa yang tertera pada facebooknya adalah di dalam sela masa waktu video tersebut dirakamkan.




Malah pada malam kejadian rakaman video itu, Twitter Anwar Ibrahim membuktikan bahawa beliau sedang aktif mengemaskini dan melayan soalan-soalan daripada pengikut-pengikut di Twitter [TwitterAnwar].



Di bawah ini screenshot saat Anwar sedang melayani soalan pengikutnya di Twitter beliau [TwitterAnwar].




Video panas tersebut akan siap diupload, semua orang boleh menilai sendiri kesahihannya, kita teliti dahulu, apa yang saya lihat seolah oleh Parti barisan Nasional seolah olah akan terperangkap dengan video ini. Sila Download!"

Sein Dan Nana Rujuk Semula

Posted: 22 Mar 2011 10:55 PM PDT



Pasangan Suami Isteri iaitu Sein dan Nana akan mengadakan majlis kesyukuran selepas kes rujuk semula telah pun selesai pada 11 Mac lalu selepas berpisah selama 3 bulan.

"Majlis kenduri doa selamat dan kesyukuran dibuat secara sederhana sebagai tanda syukur kepada penyatuan semula hubungan kami.

"Diharap selepas ini semua akan kembali berjalan seperti biasa dan hubungan kami akan diberkati Allah," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin.

Nana berkata, majlis itu juga bertujuan untuk dia dan suami menjelaskan keadaan sebenar kepada semua pihak termasuk keluarga yang masih bertanya tentang kesahihan berita mereka rujuk semula.

"Kami juga mengambil kesempatan untuk menjelaskan perkara yang menjadi tanda tanya oleh semua pihak selama ini.

"Kalau boleh kami mahu beri kenyataan secukupnya dan tidak menjadikan ia sebagai sebuah persoalan kepada peminat," katanya.

Tambah Nana sepanjang tiga bulan menjadi ibu tunggal dia merasakan hidupnya terumbang ambing dan penceraian tersebut banyak mengajarnya erti kehidupan.

"Saya bersyukur mungkin perpisahan sementara ini merupakan jalan terbaik daripada Allah untuk menunjukkan bahawa kami masing-masing tidak boleh hidup berasingan.

"Saya rasakan hidup sangat kosong dan tidak stabil selama tiga bulan tersebut begitu juga suami sehingga akhirnya kami membuat keputusan bersatu semula," katanya.

Dalam pada itu, Nana tidak menolak faktor anak-anak menjadi salah satu punca ikatan jodoh mereka masih kuat.

"Anak-anak kami masih kecil dan tidak faham perkara ini, sepanjang tiga bulan itu mereka sering bertanyakan tentang ayahnya.

"Begitu Sein yang tidak dapat berjumpa anak-anak seperti selalu," katanya yang kini kembali menjalankan rutin harian sebagai seorang isteri dan ibu.

Pasangan tersebut, sah bercerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah, Shah Alam, Selangor, pada 8 Disember tahun lalu.

Sein dan Nana mendirikan rumah tangga pada Julai, 2006 dan mempunyai dua orang cahaya mata, Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, yang berusia setahun.

Harap selepas ini tiadalah kisah cerai berai nie dari Sein dan Nana,

Mstar

Berita Harian: Hip

Posted: 23 Mar 2011 11:23 AM PDT

Berita Harian: Hip


Black tak kisah

Posted: 22 Mar 2011 06:29 PM PDT

Hip

pix_gal0
Tidak berkecil dengan gurauan rakan artis, peminat sepanjang berada di pentas jelajah promosi ABPBH2010

SETIAP kali nama Black diumumkan akan muncul di pentas siri jelajah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH2010), pastinya suasana menjadi gamat dengan suara sorakan daripada peminat.

Inilah yang berlaku sepanjang anak muda ini menyertai siri jelajah ABPBH2010 sejak di Shah Alam hingga ke Kuantan dan seterusnya di Sungai Petani, Kedah serta di Kompleks Bandar Baru Pasir Gudang, Johor, Ahad lalu.

Sambutan yang dilihat 'luar biasa' itu menghairankan juga di kalangan rakan artis lain. Ini termasuklah penyampai radio Hot FM, Faizal Ismail dan Along. Ketika Faizal dan Along muncul, reaksi penonton biasa sahaja. Sebaliknya apabila Faizal mengumumkan kehadiran Black, suasana dalam kompleks membeli belah utama di Pasir Gudang ini macam hendak 'pecah'. Itulah penangan Black. Biarpun dikenali sebagai penyanyi, Black juga pandai mengambil hati dan menghiburkan peminat. Sering kali juga dia menjadi mangsa 'buli' daripada rakan-rakan artis lain.

Dipanggil hitam, legam, rentung atau sahaja tetapi Black macam tidak kisah. Dia menganggap semuanya itu gurauan semata-mata. Malahan, panggilan seperti itu menjadikan 'sahamnya' semakin mahal apabila dia menerima sorakan dan sokongan tinggi daripada peminat.

"Apabila sama-sama terbabit dalam acara pentas sebegini dengan peminat, saya tak rasa dibuli. Malah saya rasa seronok kerana dapat bergurau senda dengan mereka walaupun muka habis comot dan badan berpeluh-peluh.

"Atas pentas kita kena terbuka dan jangan berkecil hati dengan apa yang mereka lakukan kepada kita, walaupun ada yang memanggil saya hitam. Tak salah kerana Black pun memang maknanya hitam, jadi buat apa nak berkecil hati," katanya.
Walaupun terpaksa menjadi 'boneka' di pentas, namun Black berasakan saat bersama peminat ialah kesempatan yang ditunggu-tunggu kerana berpeluang untuk menghibur dan berhibur bersama peminat.

Meskipun terpaksa mengotorkan muka dan pakaian sekalipun, Black tidak berasa terhina atau dibuli peminat. Baginya peluang keemasan ini tidak akan dilepaskan, malah akan turut serta dalam acara sebegini jika berpeluang mengikutinya lagi.

"Bagi saya itu semua adalah jenaka dan ini adalah masa untuk kita berhibur dengan peminat. Jadi buat tak kisah saja kalau ada peminat yang memanggil kita hitam," katanya yang turut menyanyikan lagu Aku Rindu Sayang Kamu dan Sofea Jane untuk menghiburkan peminatnya di Pasir Gudang.

Black menghargai peluang yang diberikan Berita Harian kepadanya untuk membabitkan diri dalam acara berkenaan. Bahkan dia berasakan siri jelajah ABPBH 2010 di Pasir Gudang ini adalah yang paling meriah.

Menaruh harapan tinggi

MUNGKIN kerana terlalu taksub dengan wanita, penyanyi yang lahir daripada program realiti Mentor ini akan muncul bersama album pertamanya Mei depan berjudul Obsesi, yang memuatkan enam lagu menggunakan nama wanita sebagai judulnya.

Album hasil sentuhan komposer terkenal tanah air seperti Anjang Jimbara, Iswandi, Syazie dan Audi Mok itu mengambil masa setahun untuk disiapkan, serta turut memuatkan single Sofea Jane.

Lagu baru yang dimuatkan dalam album di bawah label Monkey Bone itu ialah Dewi Aleeya, Leia, Natalia dan Gina. Ia dijangka mendapat sambutan peminat berikutan muzik diketengahkan lebih terkini dan rancak. Konsep mengetengahkan lagu menggunakan nama wanita bukan saja bertujuan mendekatkan lagi dirinya dengan peminat, malah diharap mampu mencipta kelainan.

"Ia bukan bermaksud saya ini terlampau obses dengan wanita, cuma untuk menimbulkan kelainan di samping membezakan saya dengan artis lain. Album pertama ini kena buat betul-betul sebab itu masa yang diambil agak lama. Manalah tahu, jika pada masa depan rezeki untuk menghasilkan album agak susah, jadi kali ini kenalah buat yang terbaik supaya orang senang ingat," katanya.

Malah, Black meletakkan harapan tinggi pada penjualan album secara digital memandangkan proses itu lebih cepat serta memudahkan peminat untuk muat turun.
Bahkan dua singlenya, Sofea Jane dan Aku Rindu Sayang Kamu saja dikatakan mampu menampung keseluruhan kos albumnya, selepas mendapat permintaan tinggi secara digital.

"Alhamdulillah, sambutan peminat kini semakin kuat sehingga saya juga dicalonkan untuk kali kedua dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010. Justeru saya yakin album ini akan mendapat sambutan apabila dipasarkan nanti," katanya.

Tidak mahu berasa selesa dengan pencapaian setakat ini, Black mengaku dirinya harus terus melipat gandakan usaha untuk kekal bersaing dalam industri muzik, seterusnya memahat nama pada kedudukan membanggakan. Apatah lagi saban hari ada saja bakat baru muncul menghiasi persada seni.

Rumah tanda kasih

Bukan untuk kesenangan dirinya saja, bahkan Black turut bekerja keras mengukuhkan nama serta mencari rezeki demi keluarganya. Akhir tahun ini, dia benar-benar berharap rumah idaman dapat dimiliki untuk keselesaan keluarganya.

Meskipun rumah yang didiami kini dianggap selesa, namun baginya memiliki sebuah rumah yang lebih sempurna akan membahagiakan lagi ibu bapanya, sebagai tanda kasih sayang seorang anak.

"Insya-Allah, selepas raya nanti saya mungkin dapat miliki rumah sendiri. Rumah sekarang memang selesa, cuma saya nak rumah yang lebih besar dan sempurna untuk keluarga. Saya akan beli rumah teres untuk ibu bapa saya. Saya pula akan tinggal di rumah yang saya diami kini sebab kawan pun ramai dan saya sendiri sudah selesa dengan persekitaran di sini," katanya.

Walaupun hanya rumah pangsa, namun Black tidak berasa jelik untuk tinggal di situ sesudah bergelar artis. Baginya, sejauh mana kakinya melangkah, dia tetap tidak akan melupakan asal usul.

Black turut mengakui bidang seni tidak akan menjanjikan kemewahan tanpa usaha gigih sendiri. Lalu, dia menjadikan bidang perniagaan sebagai sumber pendapatan keduanya bagi menjamin masa depan.

Pernah membuka butik pakaian suatu ketika dulu, namun ia hanya mampu bertahan selama setahun. Black bagaimanapun tidak patah semangat untuk mencuba bidang perniagaan berasaskan makanan dan menjadikan bakat memasak yang ada pada bapanya sebagai rujukan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Bukan hendak malukan sesiapa

Posted: 22 Mar 2011 06:15 PM PDT

Hip

Deja tidak kisah jika namanya digugurkan daripada musim kedua Terima Kasih Cinta

BUKAN kisah lakonannya yang menjadi topik perbualan, tetapi selepas si empunya diri selesai membintangi muzikal Terima Kasih Cinta yang sudah melabuhkan tirainya kira-kira dua minggu lalu, cerita yang tersebar kebanyakannya berkisar kepada drama 'memualkan' belakang tabir yang membabitkan dirinya dengan beberapa pelakon lain.

Malah kisah sensasi membabitkan pelakon utama teater itu sudah pun tersebar di merata-rata, seterusnya menjadi bahan gosip baik di media cetak, elektronik dan internet. Hanya kerana jambangan bunga, nama Deja Moss menjadi panas kerana dikatakan tidak bersikap profesional serta sengaja mencari masalah dengan pelakon lain, terutama aktres Norish Karman.

Pertemuan dengan penyanyi bervokal mantap ini sewaktu dia menghadiri majlis meraikan aktres bergelar finalis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 (ABPBH 2010) Jumaat lalu berjaya merungkai segala pertanyaan berhubung gosip itu. Sambil menyifatkan apa yang disebarkan sebagai perkara remeh dan sengaja diperbesarkan mereka yang tidak bertanggungjawab, Deja turut menyatakan kekesalannya kerana kebanyakan gosip yang tersebar lebih menunjukkan dirinya yang bersalah dan menjadi punca kepada semua perbalahan, sedangkan hakikatnya, apa yang berlaku tidaklah seperti yang diperkata.

Cuma tegas Deja, selepas penjelasan ini, dia tidak mahu lagi ada pihak menganggap dirinya sebagai artis bermasalah dan tidak lekas menghukum dirinya sebelum mengetahui kesahihan gosip yang tersebar.

Betulkah gosip yang menyatakan Deja tidak memberikan bunga kepada Norish dan Farahdhiya kerana Deja sengaja hendak memalukan mereka di atas pentas?
Deja:
Memang saya akui yang saya tidak membelikan bunga untuk mereka berdua, tapi ia bukan bertujuan hendak memalukan dua artis berkenaan seperti yang ditulis dalam kebanyakan ruangan gosip. Saya hanya memberikan jambangan bunga itu kepada mereka yang memang rapat dengan saya sepanjang teater terbabit berlangsung. Pelakon yang saya berikan bunga itu memang selalu lepak dengan saya. Makan dan minum bersama. Norish dan Farahdhiya pula lebih banyak buat hal mereka sendiri. Salahkah saya bagi bunga kepada mereka yang baik dengan saya? Pada saya, perkara itu tidak sepatutnya diperbesarkan dan tak ada isu pun. Mereka juga pernah mendapat bunga, malah siap hantar hingga ke bilik solekan lagi. Saya tak bising pun. Ini adalah hal dalaman dan jika tidak dihebahkan, orang ramai takkan tahu apa-apa. Cuma apabila ia disebarkan dan mendapat perhatian media, maka jadilah seperti ini.
Bagaimana sebenarnya hubungan antara Deja dengan Norish? Apakah benar anda berdua memang ada masalah?
Deja:
Terus terang, kami memang tidak rapat. Sepanjang di lokasi kami buat hal masing-masing. Lagi pun tidak ada babak yang membabitkan kami berdua. Sebenarnya, sejak awal lagi saya sudah dapat mengagak, pasti perkara seperti ini akan terjadi jika Norish terbabit sama dalam teater itu. Dan disebabkan itu juga, saya ingin menarik diri kerana tak mahu perkara yang tidak diingini berlaku. Namun semua yang saya cuba elakkan akhirnya terjadi juga. Kesannya, nama saya juga yang buruk. Bagaimanapun, saya tak mahu memperbesarkan perkara ini kerana saya ada suami yang perlu dijaga hatinya, begitu juga saya tak ingin ia menjejaskan perniagaan saya.

Bagaimana pula dengan kenyataan yang dikeluarkan Farahdhiya yang menyifatkan tindakan Deja tidak memberikan bunga itu sebagai biadap.
Deja:
Dalam hal ini saya sendiri rasa hairan, apa masalahnya dengan Farahdhiya sehingga dia sanggup menyerang saya di laman Twitter? Setahu saya, saya tak ada apa-apa masalah dengannya. Jadi kenapa dia begitu beriya-iya mengeluarkan kenyataan sedangkan pihak Norish sendiri lebih selesa berdiam diri. Dalam hal ini, saya hormati pendirian Norish kerana tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh memburukkan lagi keadaan. Tapi Tuhan itu Maha Kaya, sebaik saja tamat pementasan, suami membawa saya bercuti ke Bali. Dalam perjalanan pulang, tanpa disangka Farahdhiya turut menaiki penerbangan yang sama. Jadi saya tunggu juga jika dia ingin bersemuka dengan saya, tapi nampaknya tidak. Kalau betul dia tak puas hati dengan saya, baik dia jelaskan secara berdepan daripada mengeluarkan kenyataan di laman Twitter yang boleh menyebabkan orang yang membacanya membuat sangkaan yang bukan-bukan.

Hip: Khabarnya, pementasan musim kedua teater muzikal Terima Kasih Cinta akan diadakan nanti. Tetapi nama Deja serta tiga pelakon wanita lain akan digugurkan. Apa perasaan Deja?
Deja:
Yakah? Saya tak tahulah pula. Kalau betul ada pementasan kedua, saya pun tak kisah kalau tidak dapat watak itu. Memang saya tak nak pun selepas melihat apa yang berlaku. Selama tiga bulan saya terbabit dalam teater ini, banyak yang saya korbankan. Jadi selepas ini, saya mahu tumpukan perhatian terhadap rumah tangga dan juga perniagaan saya. Lagi pun, saya juga mahu keluarkan single tidak lama lagi. Jadi saya harus tumpukan pada kerjaya nyanyian saya.

Apa reaksi suami dan keluarga Deja apabila gosip ini digembar-gemburkan?
Deja:
Ada kala, suami juga ada membaca gosip mengenai saya di blog dan laman sosial lain. Saya faham perasaannya apabila membaca cerita yang negatif mengenai isterinya. Tapi dia tahu situasi sebenar dan minta saya tidak layan perkara seperti itu. Apabila suami cakap macam tu, saya rasa lega dan tak perlu nak sakit kepala untuk fikir perkara remeh seperti ini. Cuma apa yang saya lakukan, sebelum pementasan tamat dan sewaktu sesi soundcheck, saya ambil kesempatan itu untuk meminta maaf kepada semua pihak jika sepanjang saya terbabit dalam pementasan ini, saya ada menyinggung perasaan mereka. Sama ada saya ada buat salah atau tidak, itu belakang kira kerana yang penting, saya ikut pesanan bapa saya supaya meminta maaf walaupun kita rasa kita berada di pihak yang benar. Sekurang-kurangnya saya sudah melakukan apa yang termampu dan terpulang kepada mereka sama ada mahu maafkan atau tidak.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

:: MYARTIS.COM ::

Posted: 23 Mar 2011 09:11 AM PDT

:: MYARTIS.COM ::


TAHNIAH DANNY DAN LEEN...

Posted: 22 Mar 2011 03:08 PM PDT

Tahniah diucapkan kepada Danny X Factor selepas selamat bertunang baru-baru ini dengan kekasih hatinya Leen. Harapan kita, semoga pertunangan tersebut akan membawa mereka berdua kejinjang pelamin tanpa sebarang dugaan atau rintangan... Amin..!!


Klik untuk imej besar...












(\__/)
(='.'=)
(")_(")
www.myartis.com 2011

My Gosip .com | Gosip Artis Malaysia Terkini Dan Gambar Artis Malaysia

Posted: 23 Mar 2011 03:13 AM PDT

My Gosip .com | Gosip Artis Malaysia Terkini Dan Gambar Artis Malaysia


Filem dalam botol

Posted: 21 Mar 2011 11:39 AM PDT

Artis Malaysia filem  | 22 March, 2011

filem dalam botol posterSinopsis dalam botol:- Ruby atau nama sebenarnya Rubidin dan Ghaus merupakan pasangan sejenis yang sedang bercinta. Kerana terlalu mencintai Ghaus, Rubidin sanggup berkorban mengubah identiti dirinya kepada Ruby. Bukan sedikit pengorbanan yang dilakukan oleh Ruby, identiti dirinya diubah menerusi satu pembedahan jantina. Namun perhitungan Ruby itu salah kerana Ghaus tidak dapat menerimanya dalam keadaan fizikal seorang wanita sekali gus memutuskan perhubungan dengan Ruby. Tanpa diduga, hormon lelaki dalam Ruby kembali menyerlah dan dia kembali menjadi Rubidin. Malah Rubidin mula jatuh cinta dengan seorang gadis yang baik budi dan mereka merancang untuk berkahwin. Bisa terjalinkah harga sebuah perkahwinan jika sang suami tidak memiliki kelakianya dan apabila tidak terbayar.

.
Tajuk Filem:
…dalam botol

Pengarah:
Khir Rahman

Penerbit:
Pengedaran J.A.S Sdn. Bhd dan Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd

Dipawagam:
24 Mac 2011

Pelakon dalam botol:
Arja Lee
Wan Raja
Diana Danielle
Ogy Ahmad Daud
Normah Damanhuri
Jalil Hamid

Trailer dalam botol:

Anda sudah menonton filem ini? Sila tinggalkan review di bahagian komen untuk panduan penonton yang lain..


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Himpunan Kisah Sensasi

Posted: 23 Mar 2011 03:09 AM PDT

Himpunan Kisah Sensasi


Ular mati patuk wanita

Posted: 22 Mar 2011 06:00 PM PDT

nuffnang_bid = "f1d2da164511835d8b2f4e70dae8ccd1"; // ]]>

du 09.1 Ular mati patuk wanita

SEEKOR ular menggigit seorang model wanita di Tel Aviv Israel.


TEL AVIV – Seekor ular mati selepas ia menggigit payu dara seorang model wanita di Israel, lapor sebuah akhbar semalam.

Hasil bedah siasat yang dilakukan selepas itu mendapati reptilia tersebut mati akibat keracunan silikon.

Sebelum ini model wanita berkenaan, Orit Fox, menjalani pembedahan membesarkan payu dara dengan memasukkan payu dara silikon ke dalam badannya.

Insiden tersebut berlaku di sini baru-baru ini, apabila Fox diarah memegang ular itu dalam satu sesi fotografi. – Agensi

/// kosmo ///

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 23 Mar 2011 01:23 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Persandingan ala Jepun

Posted:

Persandingan ala Jepun

Persandingan ala Jepun



SEPERTI raja sehari yang lain, tersirat perasaan gemuruh tatkala mengenangkan cuma tinggal beberapa bulan sahaja lagi dirinya bakal memegang status sah isteri kepada vokalis kumpulan Hujan iaitu Noh, 27.

Mengikat tali pertunangan pada 6 November tahun lalu dengan mengadakan majlis tertutup di teratak keluarganya di Ampang, Selangor, sudah tiba masanya Mizz Nina mengatur langkah membina sebuah keluarga dengan pilihan hati.

Pasangan itu mula berkenalan pada Disember dua tahun lalu dan hubungan mereka semakin serius apabila Noh turut terlibat dalam pembikinan album Mizz Nina.

Sejak itu, timbul keserasian dan disulami dengan perasaan cinta. Maka, lebih baik masing-masing menjaga hubungan yang terjalin itu dengan mengambil keputusan untuk diijab kabul.

Sudah dapat menyangka akan diajukan soalan mengenai persiapan perkahwinan, anak bongsu Pengerusi Kumpulan AmBank Berhad, Tan Sri Azman Hashim itu hanya mampu tergelak kecil.

"Sekarang perasaan saya bercampur antara gembira dan panik. Sebab perancangan tahun ini terlalu banyak dan kesemuanya perlu diutamakan.

"Tidak kira soal masa depan kehidupan mahu pun karier seni saya," katanya ringkas.

Memilih 1 Julai ini sebagai saksi lambang cinta sehingga akhir hayat bersama tunang tersayang, sebenarnya tarikh itu memberi dua erti yang sungguh bermakna kerana dia juga bakal menyambut ulang tahun ke-31.

Tidak keberatan berkongsi kegembiraannya itu terutama bagi susun atur majlis, Mizz Nina mengakui dia tidak melepaskan segala tugasan kepada perancang perkahwinan seratus peratus.

Bukannya tidak yakin dengan hasil kerja individu yang dipilih, sebaliknya wanita itu mahu melihat memori indah yang hadir sekali dalam hidupnya terlaksana dengan penuh kegembiraan seperti yang telah dirancang.

Lebih senang jika dia tidak lepas tangan bagi memastikan ketiga-tiga majlis yang akan berlangsung berjalan lancar. Maklumlah, Mizz Nina harus memahami dirinya bukan sahaja seorang penghibur bahkan merupakan cahaya mata kepada salah seorang jutawan di negara ini.

"Setiap minggu saya dan perancang perkahwinan megadakan perbincangan. Seramai lapan jurufoto dan video daripada produksi Manggis akan turut serta merakamkan memori itu nanti.

"Seterusnya, individu penting untuk menghasilkan potongan busana ialah pereka yang sudah lama bersama keluarga saya iaitu Lady Jane.

Dua ribu tetamu


MIZZ NINA dan Noh sepakat memilih gaya Jepun untuk salah satu majlis perkahwinan mereka nanti kerana begitu meminati fesyen dari negara matahari terbit itu.


Sudah tentu kehadirannya di pentas persandingan kelak, menjadi tatapan golongan korporat. Jadi, tidak mustahil Mizz Nina sekeluarga memilih untuk mengadakan tiga majlis berlainan lokasi semata-mata mahu memastikan setiap jemputan berpuas hati dengan detik bersejarahnya.

"Upacara akad nikah akan dilangsungkan di kediaman keluarga saya pada sebelah malam, 1 Julai nanti. Kita buat secara tertutup dan hanya sanak saudara sahaja yang dijemput.

"Dekorasi pada malam itu, pastinya sungguh romantis. Ideanya ialah kita buat jambatan di tengah-tengah kolam renang. Itu sahaja, selebihnya perlu rahsia," terangnya yang memilih tema klasik berona hitam dan putih.

Berdasarkan perbincangan oleh kedua belah pihak pada majlis pertunangan mereka, Nina bakal menerima mas kahwin sebanyak RM888.88 manakala wang hantaran pula lebih RM11,000.

Sementara itu, majlis resepsi secara tertutup bagi golongan VVIP terutama kenalan keluarganya akan diraikan pada pada 3 Julai di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur.

Setiap majlis turut mengenengahkan konsep berlainan. Keputusan sudah muktamad apabila keluarga Mizz Nina memilih untuk meraikan kedua-dua mempelai dengan mempersiapkan diri mereka menyarung persalinan busana tradisi Melayu.

Bukan itu sahaja, tetamu juga seboleh-bolehnya berhias cantik dengan gaya elegan menggunakan fabrik berwarna ungu.

"Kita mahukan majlis berlangsung dengan tenang dan bukannya tidak mahu menjemput media hadir. Tetapi atas permintaan keluarga kami yang mahu menjadikannya sebagai sebuah majlis penuh privasi.


KLIP video lagu Mizz Nina, What You Waiting For ditonton seramai 2.6 juta pengguna Internet.


"Namun, jangan risau kerana kami akan membekalkan gambar-gambar sewaktu pernikahan itu nanti," ulasnya sambil tersenyum.

Tidak sesekali melupakan hasrat untuk berkongsi kegembiraan, Mizz Nina memilih Hotel Double Tree by Hilton Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur sebagai ruang meraikannya bersama media dan rakan-rakan.

Tetamu yang dijemput terlalu tidak terikat dengan protokol sebaliknya dapat meluangkan sepenuh masa dengan mempelai.

"Sebuah lagi majlis resepsi khusus buat teman-teman artis dan media akan diadakan pada 6 Julai. Beberapa orang artis akan diundang membuat persembahan.

"Antara yang boleh saya umumkan di sini ialah akan ada kumpulan dari Indonesia bakal membuat persembahan kelak," jelasnya yang cukup popular dengan lagu What Are You Waiting For.

Bagaikan tidak sabar menanti detik bersejarah itu, majlis resepsi ketiga menetapkan tema ala Jepun. Celahnya, tetamu yang hadir dapat menyaksikan para pengiring wanita memakai kimono manakala pengiring lelaki pula bersut ninja.

"Ini memang idea saya dan Noh kerana kami sungguh meminati stail Jepun. Tidak kira dari segi makanan atau fesyen mereka.

"Majlis kali ini lebih kepada keseronokan yang akan dikongsi bersama tetamu. Sebelum upacara berlangsung, kita turut mengadakan majlis karpet merah. Jadi setiap tetamu jangan lupa untuk melaram," selorohnya.

Tambah Mizz Nina, sesudah mencapai usia 33 tahun, dia mahukan mahligai yang dibinanya itu hadir dengan keceriaan gelak tawa cahaya mata hasil perkongsian hidup bersama Noh.

Cuma dirinya perlu membahagikan peluang yang ada supaya rumah tangga tidak terabai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Teknik kolaj Pretty Ugly

Posted:

Teknik kolaj Pretty Ugly

Teknik kolaj Pretty Ugly


DARI kiri: J-Lead, Juad, Neves dan Nett berikrar akan meneruskan hayat Pretty Ugly sampai bila-bila.


GABUNGAN bakat tulen empat lelaki bergaya urban yang dikenali sebagai Pretty Ugly, kini kembali menonjol menerusi penghasilan sebuah album terbaru mereka berjudul Darabkan Sejuta.

Mereka dijangka menggegarkan semula industri muzik tanah air setelah mendiamkan diri lebih daripada setahun yang lalu.

Dianggotai Neves (atau nama sebenarnya Raizan Zainal Abidin), Nett (Nik Muhammad Histami Nik Mohammad Din), J-Lead (Mohamad Raziz Zainal Abidin) dan Juad (Ikhwan Ajwad Rawyani), Pretty Ugly sememangnya sudah pun melakar populariti dalam kalangan pencinta muzik tempatan.

Justeru, kemunculan terbaru mereka itu bukan sesuatu yang sukar untuk melariskan lagu-lagu ciptaan asli mereka di pasaran.

Difahamkan perjalanan bagi menyiapkan album terbaru itu tanpa disedari telah mengambil masa lebih daripada setahun dan istimewanya, kesemua lagu tersebut dihasilkan sendiri oleh mereka atas kepercayaan serta dorongan pengalaman yang tersedia ada.

Sempena kemunculan semula Pretty Ugly, majlis pelancaran album terbaru mereka itu diadakan di destinasi hiburan karaoke, Redbox di pusat beli-belah Sogo, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sebelum bermulanya majlis pelancaran itu, para pengunjung dihiburkan dengan persembahan singkat Pretty Ugly yang menampilkan barisan lagu daripada album tersebut.

Apa yang jelas, persembahan Pretty Ugly masih mampu memukau jiwa. Ia sekali gus membuktikan kredibiliti mereka dalam menghasilkan lagu-lagu berkualiti tinggi sungguhpun mengambil masa yang agak lama untuk disiapkan.

Usai acara pelancaran, Neves dan rakan-rakan dalam kumpulannya itu berkongsi serba sedikit pengalaman pembikinan album terbaru itu.

Neves memberitahu, album berkenaan mengandungi lapan buah lagu baru dan merupakan album keempat Pretty Ugly.

"Konsepnya pula lebih kepada rock moden. Sebabnya, generasi muda hari ini memang gemar dan tertarik kepada genre muzik seumpama itu. Menitikberatkan kegemaran dan permintaan semasa, justeru kami bercadang untuk menghasilkan lagu-lagu alunan moden serta rock," kata Neves yang tampil bersahaja.

Neves menaruh harapan, antara lagu yang dijangka hit termasuklah Takut Aku Kalah, Bunuh Kisah Lalumu dan Darabkan Sejuta. Selain itu, dua buah lagu lain daripada album tersebut telah pun dimainkan di media elektronik terutama radio sebelum album itu dipasarkan iaitu Kelab Jiwa Muzik dan Itu Bukan Aku.

Tambahnya, album tersebut diterbitkan Cdbagasi Music di bawah naungan Record Label & Publishing House yang merupakan milik Neves sendiri.

Sama seperti sebelum ini, muzik album ini disusun dan diterbitkan oleh Pretty Ugly sendiri serta diedarkan oleh Eastern Records Sdn. Bhd. Cuma single Itu Bukan Aku sahaja diedarkan oleh Warner Music Sdn. Bhd.

Bagi memperhebatkan lagi promosi album itu, klip video lagu-lagu dari album tersebut juga telah dihasilkan dengan sentuhan teknik yang unik dan menarik.

"Terutama klip video lagu Takut Aku Kalah menampilkan kreativiti unsur-unsur kolaj iaitu teknik atau cara membuat gambar daripada pelbagai jenis bahan seperti cebisan kertas, cebisan kain atau foto yang berwarna-warni dan dicantum-cantumkan dilekatkan pada kertas.

"Klip video itu juga menggambarkan jalan cerita seorang pahlawan berperang untuk memusnahkan musuhnya di medan pertempuran," ujarnya.

Menjelaskan mengenai lirik lagu-lagu dalam album tersebut, beritahu Neves, kesemuanya dicipta dengan mementingkan elemen yang lebih matang dan mantap untuk menguasai sanubari para peminat.

Jelas Neves lagi, kekuatan lirik yang baik mampu membuatkan lagu-lagu itu sentiasa hidup dan indah didengari.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Steve Martin bersara

Posted:

Steve Martin bersara

Steve Martin bersara



BINTANG komedi popular, Steve Martin telah membuat keputusan mahu bersara. Bagaimanapun, dia hanya akan bersara daripada dunia persembahan komedi pentas, tetapi dia akan meneruskan karier lakonannya.

Menurut pelawak yang popular menerusi filem Cheaper by the Dozen itu, alasannya untuk bersara disebabkan faktor usia. Sudah berusia 65 tahun, Steve juga adalah nama besar dunia pelawak pentas di Amerika Syarikat.

"Rasanya sudah tidak sesuai lagi untuk saya beraksi di pentas dan peluang seharusnya diberikan kepada pelawak muda. Malah, sudah lebih 30 tahun saya berada dalam bidang ini," ujarnya.

Martin memulakan kariernya sebagai pelawak pada tahun 1970-an dan kemudian beralih kepada siaran televisyen. Kemudian, dia mendapat tawaran untuk berlakon dalam filem Hollywood, namun masih tetap meneruskan kariernya membuat persembahan komedi pentas.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi

Posted: 22 Mar 2011 11:41 PM PDT

Sensasi


Bills bills bills oleh Darren Glee Comel

Posted: 22 Mar 2011 11:01 AM PDT



Siapa kah lelaki ini? lebih dikenali sebagai Blaine Anderson di dalam siri popular masa kini iaitu Glee atau nama sebenarnya Darren Criss,anak kelahiran San Fransisco,California. Comel kan? lagu Bills bills bills ini yang di popular kan oleh kumpulan Destiny Child.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads